Şimdi Ara

Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
3
Favori
2.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    Honda aracıma prins vsi 2.0 lpg sistemini taktırdım. Taktırırken edindiğim tecrübeleri, performansını, yakıt değerlerini hepsini yazacağım. Yani lpg düşünen bir arkadaşın parça parça forumlarda gezerek edineceği tüm bilgiyi burada vereceğim.

    Öncelikle neden BRC, Kit MTM veya başka bir marka değilde Neden Prins VSI 2.0 şeçtim:

    Honda dünya genelince prins ile anlaşmalı. TR de BRC ile anlaşmasının tek sebebi sadece ve sadece servis ağının yaygınlaşmış olması. Ne zaman ki prins servis ağını TR geneline yayarsa o zaman Honda, prins'in kapısını çalacağını söylüyor. Malum 80 binlik Mercedese 1000 tl daha ucuz diye 1500 e atiker marka tüp taktıran zihniyetler olduğu sürece prins TR de biraz zorlanacaktır.

    Neden Prins:
    1. Sebep Enjektör:

    Dünyada Milisaniye başına tepkime süresi en iyi olan prins'in kullandığı Keihin enjektörleridir. VSI 2.0 sistemi Keihin'in 1. sınıf enjektörlerini kullanmaktadır. Kaldı ki bilmeyenler varsa belki şimdi öğrenecekler, Honda araçlarında benzin enjektröleri KEİHİN markadır. KEİHİN üretim yeri japonya'da olan ve Honda dahil belli japon arabalarına hem benzin hemde LPG enjektörü üreten JAPON FİRMASIDIR. İnanmayan motorun üstündeki plastik kapağı söksün benzin enjektörlerinin tepesine baksın kocaman KEİHİN yazısını görecektir. 1. sebep budur. Japonun ürettiği bir araca japon malı enjektör koymak oldukça mantıklı gelmiştir. Çünkü KEİHİN, enjektörlerini genelde Honda araçlarında deneyip geliştirir.

    2.Sebep Regülatör:

    Yüksek devirlerde bile benzinden takviye yapmayan, performansı üst düzey, LPG de veya benzinde gittiğini hissettirmeyen bir regülatör. Genelde 1.8 ve üzeri araçlara tavsiye edilir ki 1.6 da kafidir bence. Mercedes Dodge gibi büyük hacimli motora sahip markalar Prins VSI 2.0 tercih ettiğini araştırmalarım sonucu öğrendiğimi de size aktarayım. Sonuçta bastığımda benzinden de çekecekse yemişim öyle sistemi de tasarrufuda...

    3.Sebep Yazılım ve Map Cihazı

    Öncelikle belirteyim yine araştırmalarım sonucu yazılımı en gelişmiş LPG, Prins VSI 2.0 da mevcut. Yazılım o kadar çok yönlü ki tüm değerleri görmeniz ve oynamanız mümkün. Hatta amcamlar olayı bitirmiş sonra demişlerki daha ne yapabiliriz, ve fantaziye dönmüşler. Şöyle ki; göstergenin üzerindeki seviye ledleri nin renklerini bile değiştirebiliyorsun. Ben arabamın gösterge paneli yeşil mavi olduğu için seviye göstergelerini yeşil, Prins yazısınıda mavi yaptım çok güzel oldu.
    Yazılım yani ECU cihazı BOSH firmasının ürettiği bir cihazdır. Aynı şekilde basınç ayarlayıcısı olan MAP sensörüde BOSH markadır. ve bu adamlar gerçekten işlerini iyi yapıyor.

    BRC My11'nin (turuncu enjektörlü en iyi sistemi) takılı olduğu başka Honda yada bindim. Tek kelime, Mukayese bile etmem Prinsle. Tabi şöylede bir durum var: ben genç adamım yeri gelir basar yeri gelir sakin sürerim, eğer ki yaşınız 40 üstü veya hızı sevmeye arabayı her zaman sakin kullanan biri iseniz Prins'e gerek yok BRC de sizi hayli idare eder.

    Kimler Prinsi Tercih etmeli:
    - Arada sırada hızı sevenler
    - Biri sol çektiğinde ayar olup gazı kökleyenler
    - Otobanda arkadanızdan kıçınıza kadar gelip sellektör yaptıklarında gaza basıp sellektör yapana nal toplatmayı sonrada yavaşlayıp bidaha sellektör yapamamasını izleyip bundan zevk alanlar.
    - Annesi, babası veya büyük anne ve babaları ile yaşayıp ailesi 4 ve üzeri olan kişiler, çoluk çocuk, enik cicik arabaya doluşup kendilerini dağa bayıra vuranlar. (Prins araç tam yüklü dolu olduğu halde diğer LPG sistemlerinin çokça yaptığı; bayırda ölme veya nefes kesme yapmıyor...)
    - Çok uzunca bir süre sıralı sistemde hata bela istemeyen, ayda bir kere sanayiye tüp ayarı için gitmek istemeyenler
    - Ucuz mal alacak kadar zengin değilim felsefesini benimseyenler
    - uzun yıllar arabasına binmeyi planlayanlar
    - Arabay sadece araba olarak bakmayanlar, bir arabanın sahibini temsil ettiğine inananlar

    kimler tercih etmemeli
    - hızı sevmeyen hızla işi olmayanlar,
    - sürekli sakin kullananlar
    - arabasını 2 yıl içinde satmayı planlayanlar
    - 2 kişilik ailesi olanlar
    - arabadan beklentisi taşısın yeter olanlar
    - evdeki kadın dırdırından kurtulmak için LPG arızasını bahane edip sanayiye oradan da başka yere kaçmak isteyenler
    etmemelidir.

    Gelelim Montaja:

    Bir lpg montajı nasıl olmalıdır diye google den günlerce araştırdım ve 2 unsur buldum.
    1. unsur yukarıda bahsettiğimiz gibi iyi bir LPG kiti
    2. Unsur ise işçilik

    İşçilikten kasıt aslında Enjektörlerin emme monifolduna olabildiğince yakın montaj edilmesidir. Bu çok önemli bir detaydır. Çünkü enjektörden çıkan ve emme manifolduna giren hortum ne kadar kısa olursa aracın performansı o kadar harika olur. Sadece bu boruların değil, regületörden MAP'e; MAP'dende enjektörlere giden tek ve kalın borularda olabildiğince kısa tutulmalıdır. Bunu bilen biri olarak montaja giderseniz, ustaya her türlü müdahelede bulunursunuz. Benim gibi kıl bir müşteri iseniz montaj boyunca başlarında dikilir yaptığı her hareketi izleyip yanlışlara maydonoz gibi atlayabilirsiniz. Ben bu kadar bilgiyi araştırıp gitmeseydim bana bu kadar işçilik gerektiren bir montaj yapmayacaklarını kendi ağızları ile itiraf ettiler. Hatta ustalar bana daha önce bu işi mi yaptınız diye bile sordular. Sizde üşenmeyin araştırın yazdıklarımı kaale alın ve montaja o şekil gidin.


    Özet:

    LPG takılan araç : Honda Civic HB 1.8 Sport Tam Otomatik
    LPG Kiti : Pirns VSI 2.0
    LPG Takılan Yer : Ümraniye Tepeüstü Üçel Otomotiv Lpg
    LPG Fiyatı : 2500 dü şu anda 2750 TL oldu.
    LPG Öncesi yakıt : km de 360-380 kuruş yaz ayında, 400-420 kuruş kış ayında
    LPG Sonrası Yakıt:

    ilk ölçüm: 72 TL ye 258 Km Şehir içi yol = km de 279 kuruş
    ikinci ölçüm: 80 TL ye 276 km şehir içi yol = km de 289 kuruş
    üçüncü ölçüm : 40 TL ye 131 km şehir içi (paso dur kalk 60 km hız altı) yol = 305 kuruş

    sanıyorum son gelen 8 kuruş zamdan sonra araç şehir içi yaz ayında net olarak 290 kuruş yakıyor diyebiliriz.

    Gelelim Performansına, gerçekten hiç bir güç kaybı yaşamıyor araç. Bunun bir tek Prins'in yapabildiğini söyleyenler var. Bayırda yüklü çıktığımda oldu, benzine aldım tekrar LPG ye aldım gazı kökledim bıraktım kısacası fark hissetmedim. Gerçektende güzel bir sistem yapmış adamlar.


    LPG taktırınca aracımdan dizel gibi ses geliyordu.
    LPG takıldığında dizel gibi ses gelmesinin sebebi, LPG borularının klima borunlarına klipslenmesidir.
    LPG yi takdırdığımda araç LPG ye geçince içeri tıpkı dizel motor gibi ses veriyordu, itiraz ettim kabul etmiyorum bu şekil bir sesi dedim ilk de enjektör sesi deseler de yediremediler. Bir araştırma yaptım hemen dedim klima borularına mı kliplediniz LPG borularını? evet dediler dedim sökün. Sökün başka şekilde motaj edin dedim, sağolsun arkadaşlar baya bir uğraştı ve MAP cihazını L tipi çelik bir parça yaparak motor civatasından uzatarak havaya astılar ve hiç bir LPG borusunu sağa sola klipsleme den sağlamca tutturmayı başardılar şimdi ise araç LPG ye geçince hiç hissetmiyorum bile. Eğer ki sizde LPG taktırdığınızda LPG ye geçince dizel gibi içeri tıkır tıkır ses alıyorsanız mutlaka düzelttirin. Bir çok arkadaş bu sorunla alakalı birçok siteye konu açmış.

    Merak edip sorulacakları şimdiden cevaplayayım.

    - Dolum yerini benzin kapağının oradan verdirdim. Muayeneden geçmiyor diye sıkanlar olmuş, yok öyle birşey gayette güzel geçtim. Sadece neden ordan verdirdiniz diye sordu görevli, yeni sistemlerin hepsi böyle kaldı ki fabrika çıkışlı Honda larında dolum yeri buradan dedim. Verilen cevap daha iyi olmuş tarzından bir vücut diliydi.

    Ektra bilgi; xenon sisler ve farlar otomatik far yüksekli ayarı olmadığı sürece muayeneden geçmiyor.
    bixenon merceğim var muayeneden geçer mi = hayır geçmez
    Sadece sislerimde xenon var muayeneden geçer mi = hayır geçmez
    xenon farım var ama mercek yok, otomatik fark yükseklik ayarım var = evet geçer



    Aşağıda konu ile alakalı olarak resimler mevcuttur. Bir maşallahı esirgemeden sayfayı terk etmeyiniz. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

    Saygılarımla...

     Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
     Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
     Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.kadioglu -- 10 Temmuz 2014; 15:11:23 >







  • valla elinize sağlık bi çok soruyu cevaplamışsınız hakikaten, kazasız belasız, güle güle kullanın aracınızı ama 1.8 motora göre lpg öncesi bile çok yakmıyomuş aslında, ona çok şaşırdım, sakıncası yoksa lpg montajı ne kadar tuttu?
  • hayırlı olsun. ustalar nasıl ilgileniyorlarmı bende üçel oto. da taktırmayı düşünüyorumda (landirenzo). hortumları normalde uzunmu takacaklardı da siz kısaltın dediniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoRe`i -- 12 Temmuz 2014; 2:13:55 >
  • Guzel bilgilendirme olmus. Tam otomatik sizin aracta gozum var. İleride getzi satip uzun yol icin civic hb alma niyetim var. Uzun yol konfor icin yorumlariniz nasil? 140a sabitleyip otobanda rahat rahat gider miyim? Tam otomatigin vites orani uzundur muhtemelen. 3000 devirde kac yapiyor son viteste? Ayrica tuketimleri litre bazinda yazarsaniz faydali olacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eritroblastosis

    valla elinize sağlık bi çok soruyu cevaplamışsınız hakikaten, kazasız belasız, güle güle kullanın aracınızı ama 1.8 motora göre lpg öncesi bile çok yakmıyomuş aslında, ona çok şaşırdım, sakıncası yoksa lpg montajı ne kadar tuttu?

    Konuda özet kisminda yazıyordu aslında. 2500 TL

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoRe`i

    hayırlı olsun. ustalar nasıl ilgileniyorlarmı bende üçel oto. da taktırmayı düşünüyorumda (landirenzo). hortumları normalde uzunmu takacaklardı da siz kısaltın dediniz.


    Kesinlikle tavsiye ederim. Taktik is bitti ilahi asla yok. Tecrübeleri de iyi. Siz daha konuyu annlatırken tamam tamam sen arabanı getir çözeriz diyorlar. yani siz sorunu anlatırlen leb dediğinizde leblebiyi anlıyorlar. kısacası tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbatasoy

    Guzel bilgilendirme olmus. Tam otomatik sizin aracta gozum var. İleride getzi satip uzun yol icin civic hb alma niyetim var. Uzun yol konfor icin yorumlariniz nasil? 140a sabitleyip otobanda rahat rahat gider miyim? Tam otomatigin vites orani uzundur muhtemelen. 3000 devirde kac yapiyor son viteste? Ayrica tuketimleri litre bazinda yazarsaniz faydali olacaktir.

    Sürdüğüm en iyi otomatik vites araba. WW nin dgs şanjımanınıda kullandım, audi de kullandım, toyotanın da kullandım içlerinde en iyisi kesinlikle honda. Arabanın en iyi 2 şeyi
    birincisi mükemmel bir yol tutuşu var, virajlarda çoğu arabaya ki bu markalarınn içinde bmw gibi arabalar dahil çok daha iyi. vites geçişşlerini ise hissetmessiniz. uzun yolda ses izolasyonu olmadığı için rahatsız olur musunuz bilmiyorum ama büyük keyif alacağınızı tahmin ediyorum. Ben 5kg lik bir malzeme ile dçşemeleri sköüp ses izalosyonu yapacağım böylece arabanın bu kusurunuda örteceğim. Ömürlük bir araç ve C sınıfında hiç bir araçla mukayese etmezsiniz. Çok arkadaşım sürdü hepside hayran kaldı. bir taneside demediki normal bir araba... ama triptoniklerini çok tutmuyorlar bilginiz olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ishiftlere bakmiyorum bile zaten. Yalitim olayini da dediginiz gibi bur nebze cozerseniz tamamdir. Bakalim onumuzdeki planlarimda var. Tesekkur ederim bilgiler icin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilanlara bakınırken Sizin araca rastladım.

    uygulamayı düşündüğüm tüm işlemleri yapmışsınız, ( aracı alacak olursam )

    güzel bir araç çıkmış ortaya. LPG montajı ile alakalı tüm servislerin titiz olmasını bekliyoruz ama malesef;

    eski aracımda enjektörler ile manifold arasında neredeyse 70 cm mesafeli bir montaj yapılmıştı. araçta bir iki problem olunca farklı bir LPG' ci yeniden söküp taktı, boruyu 20 cm civarı bişey yaptı ve aracım hem az yaktı hem performansı arttı.

    sizdeki 5-6 cm lik mesafenin sisteme çok şey kattığından eminim

    detaylı anlatım için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 29 Eylül 2014; 17:11:17 >




  • güzel konu...bende FB7 civic e lpg bağlatmayı dşünüyorum ama kararsızım; olmuşken en iyi kiti en düzgün işçilikle takan bir yer olsun istiyorum...
    aslında aklımda lovato vardı ama prinsin üstün teknoloji ve kalitesi de kafamı kurcalıyor..
  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    Sayın ghostiki
    doğru seçim Prins detaylı bilgi için info@cetinsayotogaz.com....
     Honda Civic HB 1.8 Prins VSI 2.0 LPG uygulaması
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.