18.06.2014 Tarihinden teknobiyotik sitesi üzerinden Samsung U28D590D 28" 4K siparişi verdim saat 14:45 di.Sistemde kaynaklı bir sıkıntı yüzünden 15:11 de ödemeyi yapmış bulundum aradığımda kargonun 15:00 de geldiğini bugün kargoya yetiştiremeyeceklerini belirtiler.
Neyse ürün 20.06.2014 tarihinde elime geldi.Mevcut Samsung U28D590D 28" 4K kullanıcılar konusu üzerinden de paylaştığım üzere monitörü kullanmakta oldugum Asus ASUS 27 inç Designo MX279H monitöründen çözünürlük hariç geçmeye gerekli düzeyde olmadığını düşünerek firmaya geri iade etmek istediğimi içeren mail attım.21.06.2014
Sistem üzerinden bekledim ama bir geri dönüş olmayınca telefon ile görüştüm ve geri iadeiçin adresi ve işlemleri içeren mail ben aradıktan mail sonra geldi.
GELEN MAİL
1. Mesafeli sözleşmelerde tüketici, yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirim bu süre içinde Müşteri Destek bölümünden ‘’Ürün İade Talebi’’adı altında tarafımıza bildirilmesi yeterlidir.(Madde,7.1) 2. Cayma hakkı süresi tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren başlar.(Madde,7.2) 3. Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan (PC Sihibazı’ndan toplanan bilgisayar sistemleri vb.) ürünlerde tüketici cayma hakkını kullanamaz. (Madde 7.4.c) 4. Tüketici tarafından ambalajın açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarında, yazılım programlarında ve bilgisayar sarf malzemelerinde cayma hakkı kullanılamaz. (Madde 7.4.ç) 5. Tüketici cayma hakkını kullanması halinde Teknobiyotik.com, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 10 gün içinde almış olduğu toplam ürün bedelini iade etmekle yükümlüdür. (Madde,8.1) 6. Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa tüketici satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın değerindeki azalma, Akortek Bilişim San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti’nin yetkili teknik servisi tarafından belirlenir. (Madde,8.2) 7. Sipariş, konu mal yada hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde tüketicinin bu durumdan haberdar edilmesi ve ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç on gün içinde kendisine iade edilmesi gerekir. (Madde,9,2) İade etmek istediğiniz ürünle ilgili lütfen aşağıdaki prosedürü takip ediniz: - Fatura üzerindeki iade bölümünü eksiksiz bir şekilde doldurun. - Faturayı imzalayıp ürünün kendi kutusuna dahil edin. - Ürününüzü size gönderilen harici kargo kutusu içerisine yerleştirin. Eğer bu kutuyu bulamıyorsanız lütfen ürünü boyutlarına uygun harici bir kutu içerisine koyun. Ürünü direk kendi kutusuyla kargolamanız durumunda oluşabilecek kutu hasarları vs. değer azalması olarak sayılır ve tüketici tarafından tazmin edilmesi gerekir. (Madde8.2) - Size gelen email'in konu kısmında yazan talep numarasini (örnek: KVW-30795) harici kargo kutusu üzerinde görünür bir şekilde keçeli kalem veya etiket ile belirtin. Lütfen ürünün kendi kutusu üzerine yazı yazmayınız ve etiket yapıştırmayınız. -Faturadaki iade edilecek ürün sadece 1 kalem ürün ise faturanın 2 nüshasının iade kısmı doldurularak tarafımıza ulaştırılması gerekmektedir. Tek nüsha gelen iade faturaları, diğer nüshası tamamlanıncaya kadar sonuçlanmayacaktır. -Faturada 1’den fazla ürün var ise ve 1 kalem ürün iade edilecek ise faturanın 1 nüshasının tarafımıza gönderilmesi yeterli olacaktır. - Gönderimi yaparken dilediğiniz kargo firması ile kargo ücretini ödeyerek ''Emek Mah. Sıvat yolu Sakız sok. No:4/2 Esenşehir Sancaktepe / İstanbul" adresine gönderebilirsiniz.. Karşı ödemeli olarak gelen kargolar teslim alınmayacaktır. - Ürününüz bize ulaşıp, iade departmanımız tarafından kontrolleri yapıldıktan sonra ürün tutarınca size para iadesi yada yeni siparişinizde kullanabileceğiniz indirim kuponu tanımlanacaktır. -Eğer üründe tüketiciden kaynaklı bir değer azalması yada imkansızlaşmasını sağlayacak bir durum söz konusu ise tüketicinin malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Bu değer azalması Akortek Bilişim San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti’nin yetkili teknik servisi tarafından belirlenir. (Madde,8.2) -Malın değerindeki azalma, iadeyi imkansız kılacak bir durumda ise tüketicinin ürünü iade olarak kabul edilmeyerek kendisine geri kargolanacaktır.(Madde,8.2) Saygılarımızla.. Teknobiyotik.com
Neyse yukarıda yazan metnin kısası kargo parasını siz ödeyin bize gönderin.Bende bana geldiği gibi aras kargo üzerinden SİGORTALI olarak geri gönderdim (51 TL kargo parası ödeyerek ki bana ilk aldığım zaman da 22 tl kargo parası ödetmişlerdi neyse diyoruz buraya da )
Araya hafta sonu girdiği için ellerine ürün 25.06.2014 11:13 saat ve tarih ile ulaştıBana haber vermedikleri için geri arayarak durumu sordum.İlgileneceğiz dedikten 6.5 saat sonra mail geldi. (Ürününüz tarafımıza ulaşmıştır. İade işleminize başlanmıştır. 10 gün içinde iadeniz gerçekleştirilecektir. ) bu tarih 26.06.2014
Ben iadeyi beklerken 02.07.2014 10:19 tarihinde mail gelmesi ile kafamdan kaynar sular dökülmesi bir oldu gelen mail şu şekildeydi.
GELEN MAİL
Merhaba, İade gönderdiğiniz ürün sıfır satılabilecek durumda olmadı için teknik servisimizin belirlediği değer azalması yapılarak para iadeniz yapılacaktır. Değer Azalması : %20. Ürün yıpranma Bedeli (Kutu hasarlı, ürün poşetleri yırtık, Ürün kutu üzerinde bant izleri var) Sıfır satılamaz. Outlet depoya sevk edildi. Yapı kredi kredi kartlarına para iadesi yapılamadığından Hesap İsmi ve Iban No iletmenizi rica ederiz. Hesabınıza %20 değer azalması düşülerek 1191,2 TL para iadeniz yapılacaktır.
20.06.2014 tarihinde gelen ürünü 21.06.2014 tarihinde geri geldiği kutu içinde kutu şeklinde iade ettim.Poşetlerinden sadece display port kablosunu almak için açtım kutusuna ne zarar gelecekse artık benden 320 TL kutu parası adı altında kesinti yapıp iade edeceklerini söylediler.Ve bunu bana 25.06.2014 tarihinde teslim aldıktan 7 gün sonra söylüyorlar yani 02.07.2014 tarihinde.
Hemen teknobiyotik sitesini aradım bir şey yapamayacaklarını servisin bu yönde karar verdiğini istersem servis ile konuşa bileceğimi söylediler.Bağladılar dedim ne kutusu hasarlı bana geldiği şekli oydu o zaman bana da açılmış ürün göndermişsiniz dedim.Gelen cevap kargo geldiğinde açıp baksaydınız efendim şuan size ne geldi bilemem dedi.Ne olacak peki dedim %20 değer kaybı ile iade olacak dedi kızdım bende geri gönderin ürünü bana dedim.
Şimdi beğenmediğimiz firmalardan olan vatan bile bu terbiyesizliği yapmıyor.İnternetten aldığım ürünü ertesi gün sigortalı kargo ile gönderiyorum bir hasar olduysa açıp bakacak olan firma ha bana biz bu ürünü geri almak istemiyoruz deseler farklı bir durum.Dava mı edeyim sizi diyorum siz bilirsiniz diyorlar.Bir ürün alacaksanız teknobiyotik sitesini listeden çıkartın firmaya bilgisayarlar,anakartlar,bilgisayar kasaları aldım,kendime ekran kartı psu,ssd,güç kaynağı aldım bir sürü alışveriş yaptım.
Yukarıda yaşanan durumu bana ssd aldığım zamanda yapmışlardı SSD OCZ VARTEX4 dü yanlış hatırlamıyorsam.Testlerde yarı yarıya değer çıkıyordu geri iade etmiştim gene 2.gün bana tornavida izleri var diyerek gene eksik para ödemesi yapmışlardı.Parasını ödediğim plakayı da kargo ile göndereceklerini söyleyip göndermemişlerdi.Sene 2010-2011 olması lazım.
İŞİN ÖZETİ VE YORUMUM
Gelen ürünü kullanmak için tabi ki de poşetlerini açacağız ama firma bunu yukarıda gördüğünüz üzere zarar olarak sayıyor.Gelecek kutuyu açarken resim ve video çekip konuya ekleyeceğim ki firmanın nasıl bir yalan dolan çevirerek geri iade almadığını hep birlikte görelim.İşin özü ürün alacaksanız yaşadıklarımı göz önünde bulundurarak alın benim için bir firma daha bitmiştir.Aynı sıkıntıları ssd için bilgisayar kasası için ve şimdi de monitör için yaptılar.Hepimiz teknolejiyi seven insanlarız aksi halde bu forumda zaten olmazdık.Benim ne denli kutu hastası olduğumu benden ürün alan yada yakından tanıyan forumdaki kişiler bilir.10 yıllık ürünlerin kutuları hala durur sırf bunlar için ayrı odam var benim.Firmaya da yazıklar olsun 1.500 TL beni bitirmez yada batırmaz gelecek ürünü de kullanırım dert değil ama benim gibi rahat olamayacak bir sürü forumda insan var.Ürün alacaksanız dikkatli olun bunun iade süreci ve iade sonunda yaşayacaklarınızın örneği var.
05.07.2014 GELEN ÜRÜNÜN REZİLLİĞİ VE FOTORAFLARI
Benim poşetlerine koyarak gönderdiğim monitör ekipmanları kutunun içine gelişi güzel atılmış.Kutunun alt tarafında da delik var.Ben başka bir büyük kutunun içine koyarak göndermiştim bana gönderdikleri kutu monitörün kendi kutusunun üzerine gene gelişi güzel geçirdikleri yarım yamalak kabarcık.Ürün zarar görse yolda paramı çöpe attıracaklar işte halini görüyorsunuz.
arkadaşım bunlar terbiyesiz haysiyetsiz bir firma.
bunlarla tanışmam ilk ram sayesinde oldu. bozuk ram kitini gönderdim bana farklısını gönderdiler, tabi 1 tık iyi ram gönderdiler ama yüksek profil istemediğimi belirtmeme rağmen cevap yazmadılar.
bu para kesip iade alma olayı çok uzun zamandır var bunlardan çöp bile alınmaz.
sitelerinde bir ürün var wireless router, o ürüne 90 lira para verdim 10 metre mesafeden iletmiyor iyi mi... yorumlarda objektif oldum yayınlamadılar, işine geleni yayınlıyor çakallar.
senin bu konuyu sikayetvar.com 'a açıp dava etmen lazım. Resimlerin felan varsa daha da iyi olur. Hiç acıma aç mahkemeyi.
bu forum senin yazdığın bu tip metinleri kaldırıyor bir yedeğini alsan iyi edersin.
Alkımm
kullanıcısına yanıt
geçmiş olsun kardeşim.
ne oldukları belliydi zaten.
internetten teknolojik ürün almayın diye bas bas bağırıyorum adamlarda utanma kalmamış zibilyon tane kullanılmış malı paketleyip yolluyorlar millete.
sen o kadar özeniyorsun bezeniyorsun para biriktiriyorsun bilgisayarım gelecek diye adamlar karman çorman yolluyor , sorunlu olup olmamasıda cabası.
dünyadaki e ticaret olayına bakıyorum ne kadar sorunsuz ve güzel birde türkiyeye bakıyorum aman Allahım adamlar resmen e ticareti elinde kalan bozuk malları satmak için aracı olarak kullanıyorlar herhalde.
tek firma değil çoğu böyle bu nedir arkadaş böyle ya valla bu ülkede niye işini düzgün yapan bir kurum yokki özellikle bu alanda.