Şimdi Ara

TEKNOBİYOTİK ÜRÜN İADE SÜRECİ VE YAŞANANLAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MERHABA ARKADAŞLAR



    18.06.2014 Tarihinden teknobiyotik sitesi üzerinden Samsung U28D590D 28" 4K siparişi verdim saat 14:45 di.Sistemde kaynaklı bir sıkıntı yüzünden 15:11 de ödemeyi yapmış bulundum aradığımda kargonun 15:00 de geldiğini bugün kargoya yetiştiremeyeceklerini belirtiler.

    Neyse ürün 20.06.2014 tarihinde elime geldi.Mevcut Samsung U28D590D 28" 4K kullanıcılar konusu üzerinden de paylaştığım üzere monitörü kullanmakta oldugum Asus ASUS 27 inç Designo MX279H monitöründen çözünürlük hariç geçmeye gerekli düzeyde olmadığını düşünerek firmaya geri iade etmek istediğimi içeren mail attım.21.06.2014

    Sistem üzerinden bekledim ama bir geri dönüş olmayınca telefon ile görüştüm ve geri iade için adresi ve işlemleri içeren mail ben telefon ettikten sonra geldi.



    GELEN MAİL

    1. Mesafeli sözleşmelerde tüketici, yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirim bu süre içinde Müşteri Destek bölümünden ‘’Ürün İade Talebi’’adı altında tarafımıza bildirilmesi yeterlidir.(Madde,7.1)
    2. Cayma hakkı süresi tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren başlar.(Madde,7.2)
    3. Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan (PC Sihibazı’ndan toplanan bilgisayar sistemleri vb.) ürünlerde tüketici cayma hakkını kullanamaz. (Madde 7.4.c)
    4. Tüketici tarafından ambalajın açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarında, yazılım programlarında ve bilgisayar sarf malzemelerinde cayma hakkı kullanılamaz. (Madde 7.4.ç)
    5. Tüketici cayma hakkını kullanması halinde Teknobiyotik.com, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 10 gün içinde almış olduğu toplam ürün bedelini iade etmekle yükümlüdür. (Madde,8.1)
    6. Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa tüketici satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın değerindeki azalma, Akortek Bilişim San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti’nin yetkili teknik servisi tarafından belirlenir. (Madde,8.2)
    7. Sipariş, konu mal yada hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde tüketicinin bu durumdan haberdar edilmesi ve ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç on gün içinde kendisine iade edilmesi gerekir. (Madde,9,2)
    İade etmek istediğiniz ürünle ilgili lütfen aşağıdaki prosedürü takip ediniz:
    - Fatura üzerindeki iade bölümünü eksiksiz bir şekilde doldurun.
    - Faturayı imzalayıp ürünün kendi kutusuna dahil edin.
    - Ürününüzü size gönderilen harici kargo kutusu içerisine yerleştirin. Eğer bu kutuyu bulamıyorsanız lütfen ürünü boyutlarına uygun harici bir kutu içerisine koyun. Ürünü direk kendi kutusuyla kargolamanız durumunda oluşabilecek kutu hasarları vs. değer azalması olarak sayılır ve tüketici tarafından tazmin edilmesi gerekir. (Madde8.2)
    - Size gelen email'in konu kısmında yazan talep numarasini (örnek: KVW-30795) harici kargo kutusu üzerinde görünür bir şekilde keçeli kalem veya etiket ile belirtin. Lütfen ürünün kendi kutusu üzerine yazı yazmayınız ve etiket yapıştırmayınız.
    -Faturadaki iade edilecek ürün sadece 1 kalem ürün ise faturanın 2 nüshasının iade kısmı doldurularak tarafımıza ulaştırılması gerekmektedir. Tek nüsha gelen iade faturaları, diğer nüshası tamamlanıncaya kadar sonuçlanmayacaktır.
    -Faturada 1’den fazla ürün var ise ve 1 kalem ürün iade edilecek ise faturanın 1 nüshasının tarafımıza gönderilmesi yeterli olacaktır.
    - Gönderimi yaparken dilediğiniz kargo firması ile kargo ücretini ödeyerek ''Emek Mah. Sıvat yolu Sakız sok. No:4/2 Esenşehir Sancaktepe / İstanbul" adresine gönderebilirsiniz.. Karşı ödemeli olarak gelen kargolar teslim alınmayacaktır.
    - Ürününüz bize ulaşıp, iade departmanımız tarafından kontrolleri yapıldıktan sonra ürün tutarınca size para iadesi yada yeni siparişinizde kullanabileceğiniz indirim kuponu tanımlanacaktır.
    -Eğer üründe tüketiciden kaynaklı bir değer azalması yada imkansızlaşmasını sağlayacak bir durum söz konusu ise tüketicinin malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Bu değer azalması Akortek Bilişim San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti’nin yetkili teknik servisi tarafından belirlenir. (Madde,8.2)
    -Malın değerindeki azalma, iadeyi imkansız kılacak bir durumda ise tüketicinin ürünü iade olarak kabul edilmeyerek kendisine geri kargolanacaktır.(Madde,8.2)
    Saygılarımızla..
    Teknobiyotik.com





    Neyse yukarıda yazan metnin kısası kargo parasını siz ödeyin bize gönderin.Bende bana geldiği gibi aras kargo üzerinden SİGORTALI olarak geri gönderdim (51 TL kargo parası ödeyerek ki bana ilk aldığım zaman da 22 tl kargo parası ödetmişlerdi neyse diyoruz buraya da )

    Araya hafta sonu girdiği için ellerine ürün 25.06.2014 11:13 saat ve tarih ile ulaştı.Bana haber vermedikleri için geri arayarak durumu sordum.İlgileneceğiz dedikten 6.5 saat sonra mail geldi. (Ürününüz tarafımıza ulaşmıştır. İade işleminize başlanmıştır. 10 gün içinde iadeniz gerçekleştirilecektir. ) bu tarih 26.06.2014

    Ben iadeyi beklerken 02.07.2014 10:19 tarihinde mail gelmesi ile kafamdan kaynar sular dökülmesi bir oldu gelen mail şu şekildeydi.



    GELEN MAİL

    Bu mailin ben ürünü teslim ettikten tam 7 gün sonra gelmesi akıllara 7 gün iade sürecini doldurmak için yapılan bir oyun mu sorusunu getirmiyor değil.


    Merhaba,
    İade gönderdiğiniz ürün sıfır satılabilecek durumda olmadı için teknik servisimizin belirlediği değer azalması yapılarak para iadeniz yapılacaktır.
    Değer Azalması : %20. Ürün yıpranma Bedeli (Kutu hasarlı, ürün poşetleri yırtık, Ürün kutu üzerinde bant izleri var) Sıfır satılamaz. Outlet depoya sevk edildi.
    Yapı kredi kredi kartlarına para iadesi yapılamadığından Hesap İsmi ve Iban No iletmenizi rica ederiz. Hesabınıza %20 değer azalması düşülerek 1191,2 TL para iadeniz yapılacaktır.


    20.06.2014 tarihinde gelen ürünü 21.06.2014 tarihinde geri geldiği kutu içinde kutu şeklinde iade ettim.Poşetlerinden sadece display port kablosunu almak için açtım kutusuna ne zarar gelecekse artık benden 320 TL kutu parası adı altında kesinti yapıp iade edeceklerini söylediler.Ve bunu bana 25.06.2014 tarihinde teslim aldıktan 7 gün sonra söylüyorlar yani 02.07.2014 tarihinde.

    Hemen teknobiyotik sitesini aradım bir şey yapamayacaklarını servisin bu yönde karar verdiğini istersem servis ile konuşa bileceğimi söylediler.Bağladılar dedim ne kutusu hasarlı bana geldiği şekli oydu o zaman bana da açılmış ürün göndermişsiniz dedim.Gelen cevap kargo geldiğinde açıp baksaydınız efendim şuan size ne geldi bilemem dedi.Ne olacak peki dedim %20 değer kaybı ile iade olacak dedi kızdım bende geri gönderin ürünü bana dedim.


    Şimdi beğenmediğimiz firmalardan olan vatan bile bu terbiyesizliği yapmıyor.İnternetten aldığım ürünü ertesi gün sigortalı kargo ile gönderiyorum bir hasar olduysa açıp bakacak olan firma ha bana biz bu ürünü geri almak istemiyoruz deseler farklı bir durum.Dava mı edeyim sizi diyorum siz bilirsiniz diyorlar.Bir ürün alacaksanız teknobiyotik sitesini listeden çıkartın firmaya bilgisayarlar,anakartlar,bilgisayar kasaları aldım,kendime ekran kartı psu,ssd,güç kaynağı aldım bir sürü alışveriş yaptım.

    Yukarıda yaşanan durumu bana ssd aldığım zamanda yapmışlardı SSD OCZ VARTEX4 dü yanlış hatırlamıyorsam.Testlerde yarı yarıya değer çıkıyordu geri iade etmiştim gene 2.gün bana tornavida izleri var diyerek gene eksik para ödemesi yapmışlardı.Parasını ödediğim plakayı da kargo ile göndereceklerini söyleyip göndermemişlerdi.Sene 2010-2011 olması lazım.


    İŞİN ÖZETİ VE YORUMUM

    Gelen ürünü kullanmak için tabi ki de poşetlerini açacağız ama firma bunu yukarıda gördüğünüz üzere zarar olarak sayıyor.Gelecek kutuyu açarken resim ve video çekip konuya ekleyeceğim ki firmanın nasıl bir yalan dolan çevirerek geri iade almadığını hep birlikte görelim.İşin özü ürün alacaksanız yaşadıklarımı göz önünde bulundurarak alın benim için bir firma daha bitmiştir.Aynı sıkıntıları ssd için bilgisayar kasası için ve şimdi de monitör için yaptılar.Hepimiz teknolejiyi seven insanlarız aksi halde bu forumda zaten olmazdık.Benim ne denli kutu hastası olduğumu benden ürün alan yada yakından tanıyan forumdaki kişiler bilir.10 yıllık ürünlerin kutuları hala durur sırf bunlar için ayrı odam var benim.Firmaya da yazıklar olsun 1.500 TL beni bitirmez yada batırmaz gelecek ürünü de kullanırım dert değil ama benim gibi rahat olamayacak bir sürü forumda insan var.Ürün alacaksanız dikkatli olun bunun iade süreci ve iade sonunda yaşayacaklarınızın örneği var.


    05.07.2014
    GELEN ÜRÜNÜN REZİLLİĞİ VE FOTORAFLARI

    Benim poşetlerine koyarak gönderdiğim monitör ekipmanları kutunun içine gelişi güzel atılmış.Kutunun alt tarafında da delik var.Ben başka bir büyük kutunun içine koyarak göndermiştim.Yani kutu içinde kutu bana gönderdikleri kutu monitörün kendi kutusunun üzerine gene gelişi güzel geçirdikleri yarım yamalak kabarcık.Ürün zarar görse yolda paramı çöpe attıracaklar işte halini görüyorsunuz.Kutuyu açarken yırtmışlar poşetleri ne yaptılar kim bilir ürünü iade almamak için ellerinden geleni arkalarına koymamışlar.


    RESİM 1

    RESİM 2

    RESİM 3

    RESİM 4

    RESİM 5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alkımm -- 8 Temmuz 2014; 13:03:57 >







  • ben de benzer sorunu sanalmarketim'de yaşadım, bu gibi kıytırık yerlerden alışveriş yaparken 2 kere düşünün..

    http://forum.donanimhaber.com/m_61814344/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SLaYeR KiNG -- 4 Temmuz 2014; 18:54:57 >
  • vaybe teknobiyotik neymiş bidaha alışveriş yapmam
  • teknobiyotik BİTMİŞTİR...

    REZALET..

    geçmiş olsun kardeşim..
  • geçmiş olsun. sadakanız olduğunu varsayın.
    keşke önce şikayetvar.com'a baksaydınız.
  • %20 kesinti ne kadar mantiksizca.okurken sinirlendim.gecmis olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düşünsene 2000 TL verdin ekran kartı aldın aynı gün iade ettin , adamlar bunun için sana 1600tl ödeyecekler, üstelik o kartı da sıfır diye başkasına kakalamaya çalışacaklar , bunun ADI TÜRK ESNAFI olsa gerek..
  • SLaYeR KiNG kullanıcısına yanıt
    Ahmet inan bunu bakkal bile yapmaz yani.1 gün ya zaten konu üzerinden de yazdım.Takribi 3 saat kullandım,taktım biraz kullandım 1 saat en fazla sonra bir yerlerde eksik var acaba nedir diye öteki monitörü de yanına koydum.Zaten olay orada patlak verdi toplasan dediğim gibi 3 saat kullandım.Aynı gün mail attım geri gönderiyorum diye ertesi günde zaten gönderdim.Böyle bir mantık olamaz yani verdiğin örnek çok güzel kart aldın bir şey oldu iade edeceksin 400 TL kesinti yapacaklar.
  • Firmaya kızılıyor ama onlar en azından iade aldıkları ürünleri Vatan gibi sıfır diye satmıyor. Outlet diye bir bölüm oluşturmuşlar sitelerinde ve orda satıyorlar bunları. Kesinti yüzdeliği hakkında yorum yapamam ama şu gerçek ki, outlet bölümündeki ürünler, diğerlerinden ucuza satılıyor. Belki iade sırasında yapılan kesinti oranındadır burdaki indirim, tam bilemiyoruz tabi. Yani firma, bu kesintiden ek kazanç sağlamıyor görünüyor.

    Malum ki hepimiz sıfır ürün aldığımızda ambalajının açılmamış olmasını isteriz. Bu monitör veya başka ürün, iade edildiğinde kutusu açılmış olarak başka birine satılmak istendiğinde ve o kişi de siz olsanız, bu durumda da "Sıfır ürün aldım ama kuutusu açılmış ürün yollandı" demez misiniz? Haklı olarak dersiniz. Hatta birçok kişi teşhir ürünü bile almak istemiyor bu sebeple. Halbuki teşhire eksiği, kusuru bulunan, hele de ölü pikseli bulunan monitörü koymazlar. Açıkta duran ürünün durumu belli ama kutusu açılmamış ürünün durumu siz onu açana kadar belirsizdir.

    Hem sanalmarketim'den, hem de Teknobiyotik'ten birkaç kez ürün aldım ve hiçbirinde de sorun yaşamadım.

    Ek olarak, bu 7 gün içinde şartsız iade hakkının ekseriyetle su-istimal edildiğini düşünüyorum. İade edilmek istenen ürün arızalı veya kusurlu olsa neyse ama arızası, kusuru, eskiği bulunmayan ürünün iade edilmek istenmesini anlamakta zorluk çekiyorum. Ürün alınmadan önce detaylıca araştırması yapılmış olsa, zaten ürünün artı ve eksileri hakkında yeterince bilgi edinilir. Alıcı da topladığı bu bilgilere göre ürünü alır veya almaz. Bu arada yine aynı bilgilere göre nasıl bir ürünle karşılaşacağı hakkında da epey bi fikir sahibi olacağı için, olumlu veya olumsuz bir sürprizle karşılaşmaz.

    İade sürecinde mevzuya sadece alıcı tarafından değil, satıcı tarafından da bakılması gerektiğini düşünüyorum. "Bu bizim yasal hakkımız" sözü bana pek yavan geliyor açıkçası. Malum ki yasal olan her şey doğru veya tam doğru olmayabiliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 9 Temmuz 2014; 9:40:24 >




  • Bu tür pahalı elektronik cihazları daha bilindik güvenilir yerlerden almak daha mantıklı, 50-100 lira ucuz diye alıyoruz ama işte bunlar başa geliyor.

    Teknobiyotikten çok alışveriş yapmışımdır ama yüksek tutarlı elektronik cihaz almam, fan v.s gibi ucuz yollu şeylerde sıkıntı yaşamadım.

    Bu tür pahalı ürünler için webdenal.com, bizdehesapli.com, inventus.com gibi siteleri öneririm paketlemesi olsun kargo hızları olsun satış sonrası destekleri olsun çok ilgililer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donanımcı123 -- 8 Temmuz 2014; 22:22:32 >
  • Firmayla ilgili benzer bir sıkıntı bende yaşamıştım uzun süre önce ama çok üzerinde durmamıştım.

    Teknobiyotik ' kesinlikle kullanıcı dostu bir firma değil. Sadece kendi çıkarlarını düşünen bir firma. Öyleki bunu yaparken yasal prosedürleri uygulamayarak yasadışı bir iş yapıyorlar. Bunun karşılığı ise sadece Tüketici Hakem Heyetine' başvurularak bir kaç ay beklenmesi olunca müşteride buna bağlı kalıyor.

    Outlet bölümündeki ürünlerin %90 ' ı elde kalmış , arızalı ve tamir görmüş , eğik , bükük , vuruk , kırık vs. kimsenin beğenmeyeceği ürünler. Burada firma sadece elde hurdaları nakite çevirme çabası güdüyor. Ürün açıklamalarını , resimlerine bakınca bu hemen anlaşılır zaten. İade gelen ürünün , satışı yapan firmayla bir alakası yok. Ürünü samsunga geri gönderse zaten aynı şekilde geri paketlenip tekrar satışa sunulur. Ama bunu bir kazanca çevirmeyi bu firma prensip edinmiş demek ki bu okuduğum en az 10.konu bu sebepten dolayı.

    Bir firmadan ürünü alıp ürünü bozulmayan, kullanan ve memnun olan doğal olarak firmadan memnun olur. Firmanın kalitesini de sıkıntılı durumlarda firmanın tarzı ve tavrı belirler.

    Ben Allah ıslah etsin diyorum.

    Bu sebeple, her türlüwww.inventus.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Firmaya kızılıyor ama onlar en azından iade aldıkları ürünleri Vatan gibi sıfır diye satmıyor. Outlet diye bir bölüm oluşturmuşlar sitelerinde ve orda satıyorlar bunları. Kesinti yüzdeliği hakkında yorum yapamam ama şu gerçek ki, outlet bölümündeki ürünler, diğerlerinden ucuza satılıyor. Belki iade sırasında yapılan kesinti oranındadır burdaki indirim, tam bilemiyoruz tabi. Yani firma, bu kesintiden ek kazanç sağlamıyor görünüyor.

    Malum ki hepimiz sıfır ürün aldığımızda ambalajının açılmamış olmasını isteriz. Bu monitör veya başka ürün, iade edildiğinde kutusu açılmış olarak başka birine satılmak istendiğinde ve o kişi de siz olsanız, bu durumda da "Sıfır ürün aldım ama kuutusu açılmış ürün yollandı" demez misiniz? Haklı olarak dersiniz. Hatta birçok kişi teşhir ürünü bile almak istemiyor bu sebeple. Halbuki teşhire eksiği, kusuru bulunan, hele de ölü pikseli bulunan monitörü koymazlar. Açıkta duran ürünün durumu belli ama kutusu açılmamış ürünün durumu siz onu açana kadar belirsizdir.

    Hem sanalmarketim'den, hem de Teknobiyotik'ten birkaç kez ürün aldım ve hiçbirinde de sorun yaşamadım.

    Ek olarak, bu 7 gün içinde şartsız iade hakkının ekseriyetle su-istimal edildiğini düşünüyorum. İade edilmek istenen ürün arızalı veya kusurlu olsa neyse ama arızası, kusuru, eskiği bulunmayan ürünün iade edilmek istenmesini anlamakta zorluk çekiyorum. Ürün alınmadan önce detaylıca araştırması yapılmış olsa, zaten ürünün artı ve eksileri hakkında yeterince bilgi edinilir. Alıcı da topladığı bu bilgilere göre ürünü alır veya almaz. Bu arada yine aynı bilgilere göre nasıl bir ürünle karşılaşacağı hakkında da epey bi fikir sahibi olacağı için, olumlu veya olumsuz bir sürprizle karşılaşmaz.

    İade sürecinde mevzuya sadece alıcı tarafından değil, satıcı tarafından da bakılması gerektiğini düşünüyorum. "Bu bizim yasal hakkımız" sözü bana pek yavan geliyor açıkçası. Malum ki yasal olan her şey doğru veya tam doğru olmayabiliyor...

    Valla size katılmamak elde değil. Sırf oyun bitirmek için ekran kartı başta olmak üzere cpu vb. pc bileşeni alıp cayma hakkı süresince kullanıp sonra iade eden insanlar var. Maalesef herşey bizim toplumumuzun suistimali sonucu ortaya çıkıyor. Yine eğitimin önemini anlıyoruz. Firmalar da kim haklı kim haksız ayırt edemeyince herkese bilindik yasal tarifeyi uyguluyor.
    Akortek 12-13 markanın Türkiye distribütörü. Öyle rastgele bir firma değil aslında. Ben alışverişlerimde hep memnun kaldım bilmiyorum. Belki sağduyulu olmamdan kaynalıdır. Şikayetvar ve DH başta olmak üzere forumlarda öyle şikayetler varki neye inanıcağımızı şaşırdık artık. hepsiburadamagdurları diye site açmış adamlar. Vatan ve Hepsiburada gibi devlere gelen şikayetlere balıyorum teknobiyotik vb sitelerin 100 misli şikayetleri var. Herkes elini vicdanına koysun ve önce üstüne düşen görevi yerine getiriyor mu onu sorgulasın. Dış kutu patlak resim var mesela konuyu açan arkadaşın. Bunu kargodan niye teslim aldınız demeden geçemiyor insan. Kargonun suçuyla ne alıcı ne satıcı bunu üstlenmeli bence. Tabii herşey birer tecrübe oluyor bize. Benim çıkardığım sonuç bu açıkcası.




  • 16 Nisanda yayınlanmış deli detaylı incelemesi var
    hiç mi araştırma yapmadın arkadaşım denemek için almana gerek yok ki .
    Ben aşağıdaki videoyu izleyip monitörü çıkar çıkmaz aldım çok memnunum özellikle Photoshop ve video editing tarafında deli gibi alan sağlıyor.
    Oyunlarda 4K yapınca bilgisayarımın performansı düşüyor genelde 2160x1440 gibi bir çözünürlükte açıyorum keskinlik burada da oldukça iyi.
    Windows kullanırkende çözünürlük düşürüyorum çünkü 4K da yazılar ve ikonlar bana küçük geliyor.
    Vesa yuvası olmaması ve hafif ve ince olduğundan arada azda olsa sallanması dışında bir eksik göremedim

    Şuanda Dell U2713H ve Samsung 4K monitörü birlikte kullanıyorum bu sebeple kıyaslamam oldukça kolay diye düşünüyorum
    monitör fiyatına göre bence rakipsiz.kesinlikle çözünürlüğü kullanacak olanlara öneriyorum.


    Satınalmadan önce sonuna kadar araştırmak ve denemek için almamak lazım bence bu tüm ürünler ve tüm satış noktaları için alıcının uyması gereken etik bir kural.
    Yaşadıklarınıza bişey diyemem ama bana monitörüm tertemiz geldi açılmış ürün olsa bu kadar para verince almak istemezdim.
    Başkası keyif için açıp bakıp geri verse birde kutu sıfır gibi değilde sizin fotograftaki gibi delikse ikinci kullanıcıya satılması bu fiyatta bir üründe outlet veya teshir benzeri indirim olmazsa bence neredeyse imkansız.





  • Bodyblows kullanıcısına yanıt
    Kutuya zarar veren ben değilim.Teknobiyotiğe ben kutu içinde kutu şeklinde gönderdim.Onlar bana monitörün kendi kutusunun üstüne yarım yamalak kaplama ile geri gönderdiler.Kutuda ki o delik tam ortada komple açmadan kargoda göremedim yani.Ekipmanları koyduğum poşetleri çıkartıp bana geri gönderiyorlar.Satılamıyacak duruma ben değil onlar getiriyor.(burada ki satılamayacak durum neyse artık samsunga gönderseler onlar zaten yeni kutuya koyup verirler).Teslim aldıktan 7 gün sonra mı fark ettiler sanıyorsunuz o 7 gün beni oyalamak için yapılan bir uygulama.Dava etsem kazanırım bu durumu ben lanet olsun dedim geçtim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alkımm

    MERHABA ARKADAŞLAR



    18.06.2014 Tarihinden teknobiyotik sitesi üzerinden Samsung U28D590D 28" 4K siparişi verdim saat 14:45 di.Sistemde kaynaklı bir sıkıntı yüzünden 15:11 de ödemeyi yapmış bulundum aradığımda kargonun 15:00 de geldiğini bugün kargoya yetiştiremeyeceklerini belirtiler.

    Neyse ürün 20.06.2014 tarihinde elime geldi.Mevcut Samsung U28D590D 28" 4K kullanıcılar konusu üzerinden de paylaştığım üzere monitörü kullanmakta oldugum Asus ASUS 27 inç Designo MX279H monitöründen çözünürlük hariç geçmeye gerekli düzeyde olmadığını düşünerek firmaya geri iade etmek istediğimi içeren mail attım.21.06.2014

    Sistem üzerinden bekledim ama bir geri dönüş olmayınca telefon ile görüştüm ve geri iade için adresi ve işlemleri içeren mail ben telefon ettikten sonra geldi.



    GELEN MAİL

    1. Mesafeli sözleşmelerde tüketici, yedi gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirim bu süre içinde Müşteri Destek bölümünden ‘’Ürün İade Talebi’’adı altında tarafımıza bildirilmesi yeterlidir.(Madde,7.1)
    2. Cayma hakkı süresi tüketicinin malı teslim aldığı günden itibaren başlar.(Madde,7.2)
    3. Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan (PC Sihibazı’ndan toplanan bilgisayar sistemleri vb.) ürünlerde tüketici cayma hakkını kullanamaz. (Madde 7.4.c)
    4. Tüketici tarafından ambalajın açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarında, yazılım programlarında ve bilgisayar sarf malzemelerinde cayma hakkı kullanılamaz. (Madde 7.4.ç)
    5. Tüketici cayma hakkını kullanması halinde Teknobiyotik.com, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç 10 gün içinde almış olduğu toplam ürün bedelini iade etmekle yükümlüdür. (Madde,8.1)
    6. Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa tüketici satıcıya malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın değerindeki azalma, Akortek Bilişim San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti’nin yetkili teknik servisi tarafından belirlenir. (Madde,8.2)
    7. Sipariş, konu mal yada hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde tüketicinin bu durumdan haberdar edilmesi ve ödemiş olduğu toplam bedelin ve onu borç altına sokan her türlü belgenin en geç on gün içinde kendisine iade edilmesi gerekir. (Madde,9,2)
    İade etmek istediğiniz ürünle ilgili lütfen aşağıdaki prosedürü takip ediniz:
    - Fatura üzerindeki iade bölümünü eksiksiz bir şekilde doldurun.
    - Faturayı imzalayıp ürünün kendi kutusuna dahil edin.
    - Ürününüzü size gönderilen harici kargo kutusu içerisine yerleştirin. Eğer bu kutuyu bulamıyorsanız lütfen ürünü boyutlarına uygun harici bir kutu içerisine koyun. Ürünü direk kendi kutusuyla kargolamanız durumunda oluşabilecek kutu hasarları vs. değer azalması olarak sayılır ve tüketici tarafından tazmin edilmesi gerekir. (Madde8.2)
    - Size gelen email'in konu kısmında yazan talep numarasini (örnek: KVW-30795) harici kargo kutusu üzerinde görünür bir şekilde keçeli kalem veya etiket ile belirtin. Lütfen ürünün kendi kutusu üzerine yazı yazmayınız ve etiket yapıştırmayınız.
    -Faturadaki iade edilecek ürün sadece 1 kalem ürün ise faturanın 2 nüshasının iade kısmı doldurularak tarafımıza ulaştırılması gerekmektedir. Tek nüsha gelen iade faturaları, diğer nüshası tamamlanıncaya kadar sonuçlanmayacaktır.
    -Faturada 1’den fazla ürün var ise ve 1 kalem ürün iade edilecek ise faturanın 1 nüshasının tarafımıza gönderilmesi yeterli olacaktır.
    - Gönderimi yaparken dilediğiniz kargo firması ile kargo ücretini ödeyerek ''Emek Mah. Sıvat yolu Sakız sok. No:4/2 Esenşehir Sancaktepe / İstanbul" adresine gönderebilirsiniz.. Karşı ödemeli olarak gelen kargolar teslim alınmayacaktır.
    - Ürününüz bize ulaşıp, iade departmanımız tarafından kontrolleri yapıldıktan sonra ürün tutarınca size para iadesi yada yeni siparişinizde kullanabileceğiniz indirim kuponu tanımlanacaktır.
    -Eğer üründe tüketiciden kaynaklı bir değer azalması yada imkansızlaşmasını sağlayacak bir durum söz konusu ise tüketicinin malın değerini veya değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Bu değer azalması Akortek Bilişim San. Ve Dış Tic. Ltd. Şti’nin yetkili teknik servisi tarafından belirlenir. (Madde,8.2)
    -Malın değerindeki azalma, iadeyi imkansız kılacak bir durumda ise tüketicinin ürünü iade olarak kabul edilmeyerek kendisine geri kargolanacaktır.(Madde,8.2)
    Saygılarımızla..
    Teknobiyotik.com





    Neyse yukarıda yazan metnin kısası kargo parasını siz ödeyin bize gönderin.Bende bana geldiği gibi aras kargo üzerinden SİGORTALI olarak geri gönderdim (51 TL kargo parası ödeyerek ki bana ilk aldığım zaman da 22 tl kargo parası ödetmişlerdi neyse diyoruz buraya da )

    Araya hafta sonu girdiği için ellerine ürün 25.06.2014 11:13 saat ve tarih ile ulaştı.Bana haber vermedikleri için geri arayarak durumu sordum.İlgileneceğiz dedikten 6.5 saat sonra mail geldi. (Ürününüz tarafımıza ulaşmıştır. İade işleminize başlanmıştır. 10 gün içinde iadeniz gerçekleştirilecektir. ) bu tarih 26.06.2014

    Ben iadeyi beklerken 02.07.2014 10:19 tarihinde mail gelmesi ile kafamdan kaynar sular dökülmesi bir oldu gelen mail şu şekildeydi.



    GELEN MAİL

    Bu mailin ben ürünü teslim ettikten tam 7 gün sonra gelmesi akıllara 7 gün iade sürecini doldurmak için yapılan bir oyun mu sorusunu getirmiyor değil.


    Merhaba,
    İade gönderdiğiniz ürün sıfır satılabilecek durumda olmadı için teknik servisimizin belirlediği değer azalması yapılarak para iadeniz yapılacaktır.
    Değer Azalması : %20. Ürün yıpranma Bedeli (Kutu hasarlı, ürün poşetleri yırtık, Ürün kutu üzerinde bant izleri var) Sıfır satılamaz. Outlet depoya sevk edildi.
    Yapı kredi kredi kartlarına para iadesi yapılamadığından Hesap İsmi ve Iban No iletmenizi rica ederiz. Hesabınıza %20 değer azalması düşülerek 1191,2 TL para iadeniz yapılacaktır.


    20.06.2014 tarihinde gelen ürünü 21.06.2014 tarihinde geri geldiği kutu içinde kutu şeklinde iade ettim.Poşetlerinden sadece display port kablosunu almak için açtım kutusuna ne zarar gelecekse artık benden 320 TL kutu parası adı altında kesinti yapıp iade edeceklerini söylediler.Ve bunu bana 25.06.2014 tarihinde teslim aldıktan 7 gün sonra söylüyorlar yani 02.07.2014 tarihinde.

    Hemen teknobiyotik sitesini aradım bir şey yapamayacaklarını servisin bu yönde karar verdiğini istersem servis ile konuşa bileceğimi söylediler.Bağladılar dedim ne kutusu hasarlı bana geldiği şekli oydu o zaman bana da açılmış ürün göndermişsiniz dedim.Gelen cevap kargo geldiğinde açıp baksaydınız efendim şuan size ne geldi bilemem dedi.Ne olacak peki dedim %20 değer kaybı ile iade olacak dedi kızdım bende geri gönderin ürünü bana dedim.


    Şimdi beğenmediğimiz firmalardan olan vatan bile bu terbiyesizliği yapmıyor.İnternetten aldığım ürünü ertesi gün sigortalı kargo ile gönderiyorum bir hasar olduysa açıp bakacak olan firma ha bana biz bu ürünü geri almak istemiyoruz deseler farklı bir durum.Dava mı edeyim sizi diyorum siz bilirsiniz diyorlar.Bir ürün alacaksanız teknobiyotik sitesini listeden çıkartın firmaya bilgisayarlar,anakartlar,bilgisayar kasaları aldım,kendime ekran kartı psu,ssd,güç kaynağı aldım bir sürü alışveriş yaptım.

    Yukarıda yaşanan durumu bana ssd aldığım zamanda yapmışlardı SSD OCZ VARTEX4 dü yanlış hatırlamıyorsam.Testlerde yarı yarıya değer çıkıyordu geri iade etmiştim gene 2.gün bana tornavida izleri var diyerek gene eksik para ödemesi yapmışlardı.Parasını ödediğim plakayı da kargo ile göndereceklerini söyleyip göndermemişlerdi.Sene 2010-2011 olması lazım.


    İŞİN ÖZETİ VE YORUMUM

    Gelen ürünü kullanmak için tabi ki de poşetlerini açacağız ama firma bunu yukarıda gördüğünüz üzere zarar olarak sayıyor.Gelecek kutuyu açarken resim ve video çekip konuya ekleyeceğim ki firmanın nasıl bir yalan dolan çevirerek geri iade almadığını hep birlikte görelim.İşin özü ürün alacaksanız yaşadıklarımı göz önünde bulundurarak alın benim için bir firma daha bitmiştir.Aynı sıkıntıları ssd için bilgisayar kasası için ve şimdi de monitör için yaptılar.Hepimiz teknolejiyi seven insanlarız aksi halde bu forumda zaten olmazdık.Benim ne denli kutu hastası olduğumu benden ürün alan yada yakından tanıyan forumdaki kişiler bilir.10 yıllık ürünlerin kutuları hala durur sırf bunlar için ayrı odam var benim.Firmaya da yazıklar olsun 1.500 TL beni bitirmez yada batırmaz gelecek ürünü de kullanırım dert değil ama benim gibi rahat olamayacak bir sürü forumda insan var.Ürün alacaksanız dikkatli olun bunun iade süreci ve iade sonunda yaşayacaklarınızın örneği var.


    05.07.2014
    GELEN ÜRÜNÜN REZİLLİĞİ VE FOTORAFLARI

    Benim poşetlerine koyarak gönderdiğim monitör ekipmanları kutunun içine gelişi güzel atılmış.Kutunun alt tarafında da delik var.Ben başka bir büyük kutunun içine koyarak göndermiştim.Yani kutu içinde kutu bana gönderdikleri kutu monitörün kendi kutusunun üzerine gene gelişi güzel geçirdikleri yarım yamalak kabarcık.Ürün zarar görse yolda paramı çöpe attıracaklar işte halini görüyorsunuz.Kutuyu açarken yırtmışlar poşetleri ne yaptılar kim bilir ürünü iade almamak için ellerinden geleni arkalarına koymamışlar.


    RESİM 1

    RESİM 2

    RESİM 3

    RESİM 4

    RESİM 5
    Alkımm
    Neyse ürün 20.06.2014 tarihinde elime geldi.Mevcut Samsung U28D590D 28" 4K kullanıcılar konusu üzerinden de paylaştığım üzere monitörü kullanmakta oldugum Asus ASUS 27 inç Designo MX279H monitöründen çözünürlük hariç geçmeye gerekli düzeyde olmadığını düşünerek firmaya geri iade etmek istediğimi içeren mail attım.21.06.2014Geri verme nedeninin gereksiz olduğunu söylüyorum okadar.
    Kutu, kargo vs detay konusunda nerede oldu ben bilemem


    --------------------------------------------------------------------------------------


    Ürünün ne olduğunu satınalmadan da kolayca anlayabilirsin .
    Retail mağazaya gider bakarsın sonra internetten uygun olan yerden alabilirsin

    İnternette artık binlerce inceleme var. Benim linkini attığım insanın evinde kendi alsa bile zor yapacağı testler :) adamlar yapmış daha ne olsun.

    neyse hayırlı olsun güle güle kullan ben keyifle kullanıyorum fiyatına göre rakipsiz bir monitörün var ve görünüşe göre uzun süre bir alternatifi olmayacak
    Çift monitör olarak kullanabilir eski monitörünü satabilirsin böylelikle çok sade bir konfigürasyon olur. keyfini çıkar 4K nın havasını ve konforunu yaşa

    Aşağıdakilerde satınalmak isteyenlere fikir verecektir.









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bodyblows -- 9 Temmuz 2014; 13:12:15 >




  • Bodyblows kullanıcısına yanıt
    Üste yazdığım yazıda olan biteni açık açık yazdım eksik okudunuz her halde.Olay ürünü 2.gün iade ederken yaşadığım sıkıntı hakkım olan 7 günlük iade sürecini kullanamamam.Işık sızması,ölü piksel de olabilirdi ve firman gerçek yüzünü gösterdiği gibi gene beni mağdur edecekti.Zaten araştırarak aldım ama bir kez daha son kullanıcı testlerinin beklenmesi gerektiğini benimsemiş oldum.Sizi nasıl Dell U2713H sonra tatmin etti hayret. Bilgisayar masasını ve ekipmanları koyduğum bölümü komple toplayıp değişiklik yapacağım(masa,koltuk vb) Bunları yaptıktan sonra 2 monitör şeklinde kullana bilirim.



    90 cm+ en 130+ cm uzunluk 75+ cm yükseklik ölçülerinde masa arıyorum .
  • SLaYeR KiNG kullanıcısına yanıt
    Aynen olay ne olursa olsun benden kesinti yapıp iade alacaklardı.Ben ürünü beğenmedim iade etmek istedim siz sıkıntılı ürünü iade etmek istediniz değişen bir durum yok.Benim burada ki avantajım ürünün sıkıntısız olması sizin konuyu da okudum hayret sanalmarketimi de iyi bilirdim ben,en azından kulaklık aldığımda yardımcı olmuşlardı demek mağazanın iyisi kötüsü iade olayında ortaya çıkıyor.

    Şuan için ileride ne alacaksam gider vatandan alırım. en kötü hediye çekimi alır yoluma bakarım.
  • Cevapların ilk söylediğim gerçeği değiştirmiyor ! Sadece kendi duymak istediğini tekrar ediyorsun .

    Üründe sorun yoksa alıp keyiften geri vermiş olursun. Çünkü yıl 2004 değil her yerde video inceleme fışkırıyor Youtube diye bişey var.
    Ben 4 video izleyip ardından Cnet benzeri review'ları okudumda aldım sende yapabilirdin alıp bakarım bana zararı yok deyip kolaya kaçmışsın .

    15bin dolarlık Canon 1D C 4K kamera aldım diyelim kutuyu açtım geri verdim ?
    Bu makinayı elledin kirlendi parmak izi var shutter çalıştı vs bu cihaz nasıl satılacak.

    Arabayı aldın 10KM yol yaptın beğenmedin geri verdin ? ( böyle bişey iyikide yok )

    Bunların hepsi mantalite olarak aynı.

    Kanunun verdiği bu hak elbette tüketici olarak bizleri savunmak için .

    Bu maddeler ile hedeflenen kişiye

    Bozuk ürün gelirse , başka ürün gelirse , sahte ürün gelirse vb gibi durumlardan korumak için

    Bu kanunu hak bilip 7 gün boyunca son çıkan ekran kartını alıp oyun bitirip geri veren tanıdıklarım var.

    Düşünsene GTX Titan Z Ekran kartı aldın ve geri verdin ? Kart 9000TL

    Kanun korumaya çalışıyor diye bunu kötüye kim kullanırsa kullansın istismar olur .

    Öyle olsada böyle yapacaklardı bence kişisel yorum olur !

    if my grandmother had a thing she would be my grandfather diye birşey var

    Neyse çok güzel bir monitör güzel günlerde kullan umarım birdaha böyle sorunlar yaşamazsın




  • Bodyblows kullanıcısına yanıt
    Sizden ziyade bende aldığım ürünü eleştire bilecek güç var.Para verdiğim bir ürüne ne taparım ne yüceltirim,nede ilerde satarım düşüncesiyle kötülemekten kaçınırım neyse odur benim için. Forumun genel kuramı da bence bu olmalıdır.İnsanları yanlış yönlendirmenin alemi yok.Fiyatı için güzel monitör ama incelemelerde söylenen o abartılan bir takım özellikleri vaat edileni sunmuyor.Niye firmayı savunmaya çalışıyorsunuz o noktayı hiç mi hiç anlamadım.Çok komik kaçıyor.


    Forumda konu açmadan önce araştırdım en az 10 tane konu var aynı firma aynı kesinti şeklinde iade durumu.Ürünü almıyoruz demek başka bir durum alınmayacak duruma sokmak başka bir durum.Beni yasayı kullanmakla suçluyorsunuz ama burada ki asıl nokta FİRMA yasanın açıklarını kullanıyor.Bu durumu teslim aldıkları günde söyleye bilirlerdi ama tam 7 gün sonra söylediler neden ? çünkü yasal iade süresi olan 7 günü doldurmak için.Şu şeye benziyor çocukken izlediğimiz road runner ve hain çakal hikayesine çakal çakallık yapmak için o kadar çabalar ve çabalar ki sonunda mağdur olanın çakal olduğunu düşünürüz.Aslında runnerın tek derdi canını kurtarmaktır.Tek dileğim kendiniz aynı duruma düştüğünüzde yazdıklarınızı hatırlamanız.İyi dilekleriniz için teşekkürler.




  • Ürünü fiyatına göre değerlendiriyorum zaten
    Diğer monitörümün kodunu belki bakarsınız diye yazdım ben Dell U2713H modeli kullanıyorum profesyonel çalışmalarda renk çok önemliyse

    http://www.istanbulbilisim.com.tr/u2713h-dell-monitor-en-ucuz-fiyatlari-kampanyalar,52796.html

    Fiyatına göre samsungun pek bir rakibi yok konu zaten bu gönderdiğim incelemelerde kimse en iyi monitör dememiş gayet tatminkar incelemeler.
    Ürün HDMI üzerinden 4K 30Hz Display Port üzerinden 60Hz veriyor bazıları HDMI bağlayıp gecikme olarak yavaş yorumları yapmış satın alacak olanlara duyurulur.

    HDMI 4K da 60 Hz için yetmeyecektir bilgi olsun Piyasadaki TV'lere de bu gözle bakılabilir.

    Fotograf , Video ve Ses düzenleyen bir profesyonel olarak teknik özellik / fiyat terazisinde geçer not alıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.