Şimdi Ara

EN İYİ ÇİFT KAVRAMALI ŞANZIMAN HANGİSİ? İŞTE CEVAP (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
171
Cevap
21
Favori
43.537
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çift kavramalı şanzımanlar genel anlamda belli bir yerden sonra büyük sorunlar çıkarıyor.Çünkü kullanılan teknoloji ve maliyet açısından klasik tork konvertörlülere göre daha karmaşık.Çift kavrama bir şanzıman tercih edecek olsam sorunsuzluk ve dayanıklılık yönünden Powershift tercihim olacaktır.Tork konvertörlü olunca iş elbette ZF öne çıkıyor.ZF şanzıman çift kavramalı şanzımanların belki de bir yerden sonra bitirilmesine sebep olabilecek bir şanzıman.Geçiş hızları çok iyi.Sarsıntı titreme yapmıyor.Klasik tork konvertörlü şanzımanlar gibi yakıt ekonomisini de olumsuz etkilemiyor.Tabiri caizse araç kaymak gibi gidiyor.
  • Tork konvertor daha az parca ve karmasiklik oldugu icin basit ve az sorun cikartir. Fakat bana tork konvertor ekonomik demeyin. Hyundai konvertorde kayıp çok diye ve ekonomik segmentte rekabet edemiyorum diye daha yeni tork konvertorden çift kavramaya geçti. Bmw ve mercedes kullanan 2lt fazla yakayim ama konforlu olsun dediği icin onlar kullaniyor. Yani onlarin alici kitlesi ekonomiyi arka planda tutuyor. Bu arada zf az yaksin diye ne kadar sistemi karisik, ne çok sensor var icinde biliyormusunuz. Zf sanziman en pahali sanzimanlardan biri bmw x serisi sanzimani dışardan fiyatini arastirin 5000euro, eskisinide geri istiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aydayd A kullanıcısına yanıt
    Ekonomik olmayan tork konvertörlüler eskidendi. ZF'ye artı olarak Volvonun kullandığı Aisin üretimi 8 ileri geartronic şanzıman ve PSA Grubunda kullanılan Aisin üretimi 6 ileri EAT6 şanzımanlar yakıt tüketimini olumsuz etkilemiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar powershift şanzımanlı araba almayı düşünüyorumda hiç kullanmadım,nasıldır, dsg gibi yamuğu varmıdır?
  • tct çok sorunsuz bir şanzuman ben hiç arıza ısınma ses sorunu ile karşılaşmadım chip li araçlarla bile sıkıntısı yok ms den bahsediyoruz neden hala dsg yi tercih eder bazı firmalar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu, paylaşım için teşekkürler.
  • Çift kavramalılar hakkında çok deneyimim yok ama verimlilik açısından en iyisinin CVT olduğunu düşünüyorum. Sürekli en uygun motor devrini tam olarak ayarlaması, vites geçişi diye birşey olmaması dolayısıyla konforu harika. Tork limitleri az olmasa bence en iyisi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • edc yeni çıkan bir şanzman nasıl olur da dsg den daha uzun ömürlü diyebiliriz,dsg olupta yıllardır bozulmayan bir günya şanzman var..
  • 1. Dsg ilk geliştirilen çift balatali sistem.
    2.Dsg hıziolarak tüm rakiplerinden hizli vites degistiriyor. Buda vites gecislerinin hissedilmemesini sagliyor. Tecrübeme göre klasik otomatige yakin hizda ve sarsintisiz.
    3.Dsg den memnun bir sürü kullanıcı var. Araç sayısına sorun sayısını bölün anlarsiniz.
    4.Birde ülkemizde en cok satan grup vw-audi-skoda-seat umarim anlatabildim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aisini biliyorum captivamda 7 sene kullandım. Aisin çok degisik model otomatik uretiyor. Dev Japon firmasi nerdeyse tum uzakdogu otomatik vites sanzimanlarini o uretiyor. Cok iyi sanzimanlari oldugu gibi cok kötü modelleride var. Avrupada Volvodan sonra peugeotda ondan aliyor. Zf cok pahali yakinda fiyat rekabeti icin bmw zfden aisine gecerse sasmayin. Zf alirmisin dersen elbette alirim ucuza bir bmw dusurursem alirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zf 9 ileri nasıl acaba Honda'nın kullandığı.

    Bu arada aveodaki otomatik active selectmi. 6 ileri olani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim ne derse desin, ister tek kavrama, ister çift kavrama, ister triple kavrama olsun(eğer varsa tabi) motorla şanzıman arasına kavrama giren arabayı almam aldırtmam, resmen bomba her an arıza yapma derdini, ısındı çek sağa derdini geç, o kavrama belli bir kalınlığın altına indiği zaman eğer bakımları da geçirirsen daha da incelecek ve belli bir yerden sonra şanzımanın kendisine de zarar verecek ve belkide yolda kalacaksın. e diyeceksin ozaman manulde de kavrama var evet manuelde de kavrama var ancak manuelde vitesi ve debriyajı insan değiştiryor/basıyor bilgisayar değil. haaaa ama ben zenginim bana dokunmaz gider bakımlarımı yaptırım(kavramayı değiştiririm veya şanzıman bozulursa) diyorsan buyur meydan senin servislerle sana kolay gelsin.

    Yapmayın arkadaşlar, bilinçli olun, tepkinizi koyun paranıza yazık çift kavrama ve tek kavramalar tamamiyle bir pazarlama stratejisi ve kullanıcıyı aracın klasik bakımları dışında servise daha çok getirme isteğidir, 2 tane artısı var oda sadece çift kavramalarda, hızlı vites değişimleri ve tasarruf, yeni çıkan otomatikler az sürtünme ve gelişmiş mühendislik çalışmalarıyla az yakar seviyede, hızlı vites değişimlerinide bırak kendisinin olsun pistte tur mu kasacam. ha şuda var avrupada alım gücünün kuvveti olduğu bir yerde yaşarım belki o zaman dokunmayabilir lakin o durumda da genel olarak herşeyin fiyatı azalacağı için tercihler değişir ayrı mesele.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msbphoenix -- 29 Mayıs 2016; 2:15:39 >




  • msbphoenix kullanıcısına yanıt
    10-15 sene önce bende böyle düşünürdüm.
    Otomatik kullanmam derdim, arabamı beni kullanacak benmi arabayı diye düşünürdüm.
    2005'de easytronic corsa cdti sonrası fikrim değişti.
    Yogun istanbul trafiğinde otomatik büyük rahatlık o yüzden herkes artık otomatik istiyor.
  • 2013 model A3 1.6 tdi aracım ile 105 bin km yol yapmama rağmen en ufak sorun yaşamadım hatta son bakımında özellikle detaylı incelenmesini talep ettim. Özellikle dur-kalk trafiğin yoğun olduğu şehirler de arıza riski artıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    1. Dsg ilk geliştirilen çift balatali sistem.
    2.Dsg hıziolarak tüm rakiplerinden hizli vites degistiriyor. Buda vites gecislerinin hissedilmemesini sagliyor. Tecrübeme göre klasik otomatige yakin hizda ve sarsintisiz.
    3.Dsg den memnun bir sürü kullanıcı var. Araç sayısına sorun sayısını bölün anlarsiniz.
    4.Birde ülkemizde en cok satan grup vw-audi-skoda-seat umarim anlatabildim.

    *klasik otomatiğe yakın hızda derken?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EnginAKB E kullanıcısına yanıt
    Klasik otomatik gibi milisaniye olculerinde degisim oluyor. Eger tek balatali bir otomatik arac kullanirsaniz dedigimi anlarsiniz.
  • peki sizce hyundai'nin dct şanzımanı bu sıralamada nerede yer alır ?
    ben biraz iddialı konuşacağım hem dsg hem de dct kullandım performans olarak hissedebileceğim bir fark yoktu arada sorunsuzluk kısmını dct için biraz zaman gösterecek yakıt tüketiminde ise çok yakan crdi motoruna dizginleyen dct de en az dsg kadar başarılı
  • Aşk 3 harflidir.'DSG'



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uzaklardan Gelen -- 6 Haziran 2016; 13:40:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • opel satışlarının yarısı dizel ve otomatik olmuş ....
  • aydayd A kullanıcısına yanıt
    Hocam katılıyorum kesinlikle büyük rahatlık gerçekten, esas anlatmak istediğim, beni kıl eden nokta bu rahatlıktan ve konfordan nemalanmak isteyen sivri zekaların ürünü bu kavramalı yarı otomatikler, konfor var ancak uzun süre kullanımda(özellikle yoğun trafik kullanımında) sağlamlık yok, adamların tek istediği araç daha fazla servise gelsin başka hiçbirşey değil gerçekten kullanıcı dostu olsalar bunları insanlara söylerler.Örneğin tork konvektörlü otomatiklerin böyle derdi yok mesala. Utanmadan özellikle malum firma aşırı fiyatı şişiriyor, bide insanlar arabayı aldıktan sonrasını yani servis maliyetlerini fazla sormadığımız için olsa gerek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msbphoenix -- 17 Haziran 2016; 1:17:31 >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.