Şimdi Ara

>>>>>>>> AMD FREESYNC 2014 <<<<<<<< - ANA KONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
1
Favori
3.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  •  >>>>>>>> AMD FREESYNC 2014 <<<<<<<< - ANA KONU

    [size=4]2015 Q1 FreeSync

    En sonunda – grafik yırtılması için güçlü bir çözüm
    FreeSync, oyuncuların bir süredir beklediği bir çözüm – Ekranda oluşan yırtılmasını gecikmesiz ve duraklamadan gideren bir çözüm.1 ​​

    Görsel deneyiminizde oluşan bir çatlak



    [size=3]AMD Freesync Technology
    Bu fotoğrafa bir göz atın. Yarısından sonra yatay haldeki kırığı görüyor musunuz? Bu kırığa "Erkan Yırtılması" denir. Durgun fotoğraflarınızda buna asla tahammül edemezsiniz fakat grafik yırtılmaları, PC oyuncuları için devamlı bir işkencedir. Çok ani bir şekilde gelip giderler ama bu sinirlenmek için yeterlidir.
    Sync'in iki tarafı

    Problem, içeriğinizin ve ekranınızın nadir biçimde tamamen senkronize edilmiş olmasıdır. Bilgisayar ekranları, sürekli bir hızda yenilenirken, oyun kare hızları düzensizdir – bilgisayar, kareleri mümkün olduğunca hızlı çizer ancak bu sürekli olarak değişiklik gösterir. Aynı zamanda ekran sabit bir hızda güncellenir, bu genellikle 60Hz'dir (saniye başına kare). İşte ekranın "yırtılmasına" neden olan budur – ekran, sonuncu kareyi çizmeyi bitirmeden önce yeni bir kare ile beslenir.
    ​​​​​
    [size=3]Dikey Senkronizasyon – gecikme eğilimli bir çözüm

    Bu problemin bir çözümü, ekranın hızı ayarlamasını sağlayan dikey senkronizasyon ya da v-sync'dir. PC, ekranın yenileme hızını tam olarak ayarlayan aralıklarda kareleri göndererek ekran yırtılmalarını giderir. Ama burada bir tuzak vardır – oyun aksiyonu artıp, PC'nizin kare hızı azaldığında, ekran sonraki yenilemesinde yeni bir kareyi zamanında alamayabilir, bu yüzden mevcut kare ikinci kez görüntülenir. Sonucu, takılma ya da gecikmedir.

    [size=3]FreeSync – hepsini bir araya getirir


    FreeSync, kesin çözümün adıdır: Freesync-uyumlu AMD Radeon™ ekran kartı, Freesync-etkin AMD Catalyst™ ekran sürücüsü ve DisplayPort Adaptive-Sync-uyumlu görüntü. Bu üç parça, yırtılmayı yok etmek için birlikte çalışır, takılmayı ortadan kaldırır ve girdi gecikmesini mükemmel bir biçimde azaltır, böylece oyuncuların ve kesintisiz bir görüntü deneyimi yaşamak isteyenlerin hayatını kolaylaştırır.​


     >>>>>>>> AMD FREESYNC 2014 <<<<<<<< - ANA KONU


     >>>>>>>> AMD FREESYNC 2014 <<<<<<<< - ANA KONU




    http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=15248http://www.guru3d.com/index.php?ct=articles&action=file&id=15248http://www.iiyama.com/gb_en/products/prolite-b2888uhsu-b1/





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TaymekHoldem -- 19 Mart 2015; 19:14:59 >



  • TaymekHoldem kullanıcısına yanıt
    Nvidia'nın G-Sync adı altında ek parçayla millete kakalamaya çalıştığı teknolojiyi AMD yazılımla çözecek.
    Gerçi bu, Nvidia'nın ilk kazığı değil. Oyunlar içindeki fiziği sanki ek bir özellikmiş gibi sunmaya da çalışmamış mıydı zamanında? Ve bazı oyunlardaki 3D özelliğini sadece Nvidia'nın 3D Kitiyle çalışır hale getirmemişler miydi?

    Misal olarak Crysis 3 ve Tomb Raider'da fiziğin âlâsı var malum. Sen oyunun içindeki fiziği çıkartıp ek ayarla koy ve bundan çıkar sağlamaya çalış. Aynısını şimdi de G-Sync adı altında yapmaya çalışıyor; sadece yazılımla çözme imkânı varken üstelik. Halbuki tek yapılan, ekran karrtını monitöre adapte etmek yerine monitörü ekran kartına adapte etmek. Bunun için ek parçaya gerçekten ihtiya var mı? Neden bunun için parça çıkardılar? "Bu iş sadece yazılımla olmaz. Bunun için donanımsal destekte gerek" algısını oluşturmak için tabii ki ama AMD bunu kıracak ek parçasız yapacak gibi inşallah.

    Buna rağmen yarım monitör parası daha para ödeyerek G-Sync özellikli monitör almayı düşünenler kendileri bilir.

    Ekleme: Bir mevzu ya anlaşılmıyor, ya da kasten anlaşılmak istenmiyor. Bu iş sadece yazılımla çözülebilir olsaydı, FreeSync'in sadece displayportlu monitörlerde değil, DVI ve HDMI portlu monitörler de kullanımı mümkün olurdu. Ama malum ki AMD, adamlar FreeSync için display portlu monitörün gerektiği üzerinde duruyor. Bu da işin donanım tarafı ama Nvidia'nın bilmem kaç yüz dolarlık kiti gibi maliyetli değil. Bir daha monitör alınırken display portlu monitör alırız, hepsi bu. Ki şu anda hâlihazırda bazı monitörlerde display port zaten var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 26 Haziran 2014; 11:47:37 >
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    evet hocam sana katılıyorum
  • Şu konuda biraz daha bilgi var bu konuda...

    İlgili olarak şu video var bir de. Tam ekran ve yüksek çözünürlükte seyredilmezse fark anlaşılmıyor.

  • TaymekHoldem kullanıcısına yanıt
    Bi yanlış anlaşılma var sanırım. Entegreye gerek yok bunda. Entegre edilecek bişey de yok zaten FreeSync'te. 1.2 versiyon display portlu monitör yeterli FreeSync'i kullanabilmek için. Yani G-Sync'in kiti gibi ek bir maliyeti yok...
  • Pardon.G-sync kiti gibi düşündüm bi an


  • Malesef bunu mevcut monitörlerle kullanamıyorsunuz. Yeni displayportlu ve bu özelliği mümkün kılacak şekilde tasarlanmış monitörler gerekiyor. Çünkü şuanki monitörlerde değişken yenileme hızı desteklenmiyor hiç bir şekilde. Ben laptopta bile değiştiremedim, ki göya değişken yenileme hızı varmış. Video izlerken stutter oluyor resmen, ben de 24 Hz e çekmeye çalıştım sonuç hüsran. Umarım çıkacak monitörlerin minimum Hz değeri 20 lere kadar düşük olur. Film falan izlerken çok büyük avantaj olur çünkü. Hatta düşük sisteme sahip insanların 25 fps de nispeten akıcı oyun oynamasına da yardımcı olur. Bazı yerlerde minimum Hz değeri 40 olacak gibi şeyler okudum çok büyük hayal kırıklığına uğradım. Umarım doğru değildir.
  • Peki Tv'lerde kullanabilirmiyiz. Çoğu tv değişken hz destekliyor.
  • zhd93 kullanıcısına yanıt
    Teknoloji maalesef şöyle birşey...Yeni üretilen ürün alındığında seneye eski oluyor.Çünki yenisi ve daha iyisi çıkmış oluyor.Maddi manevi olarak sorun şu aldığımız ürünleri uzun süre yokluk hissetmeyecek şekilde kullanmak.. 3 4 sene öncesine kadar piyasadaki oyunları hiç kimse nokta atışı yaparak tahmin edemezdi.Belkide 3 4 sene sonra monitörlerin çok farklı yapısı ortaya çıkar
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    Bir bağlantı ile katkı yapayım.

    http://www.anandtech.com/show/8008/vesa-adds-adaptivesync-to-displayport-12a-standard-variable-refresh-monitors-move-forward


    Gönül ister ki eldeki mevcut monitörlerde böyle beleş-sync ten faydalansın; bende elimdeki 4K samsung la faydalanırdım lakin kazın ayağı öyle değil. Sonunda her durumda yeni monitör almak gerekecek ama displayport 1.2a uyumlu ama doğrudan g-sync li. Bu iş yazılımla olacak olsaydı şimdiye kadar çoktan olurdu bizlerde vertical-sync ile boğuşmazdık.

    AMD nin free-sync i bir ara laptopta gördüğüm FPR 3D teknolojisi gibi olacaksa (1080x540p) ben almayayım. Birebir aynı kalitede olacaksa vede mevcut monitörleride kapsayacaksa ALLAH derim.

    Bakalım önümüzdeki süreç ne gösterecek. Bizzat deneyimleyip sonra konuşmak daha iyi olur kanımca.

    Not: Oculus Rift istediğimiz gibi olsada monitör ızdırabından kurtulsak
  • arkadaşlar pek takip edemedim de bu konuyu kısaca bi soru soracağım

    amd'nin freesync teknolojisi g-sync ile birebir aynı kalitede mi?
  • Her ikisi de piyasaya çıkmadan bunu anlamamız zor. Yukarıda, 22 Haziran 2014; 15:08:14 tarihli mesajımda bi link paylaştım. Ona bak istersen fikir vermesi için.
  • Bakın ne buldum. AMD'nin FreeSync'i ile Nvidia'nın G-Sync'inden kısa ama öz olarak bahsediyor şurada. FreeSync'in ek maliyetsiz olduğuna özellikle vurgu yapmışlar. Kötü yanı ise henüz çıkmamış olması. Açıkçası, ek masraf yapmaktansa beklemeyi tercih ederim. Asus'un ROG Swift monitörünün fiyatı malum:

    http://www.pcgamer.com/2014/05/14/amd-and-vesa-take-on-nvidias-g-sync-anti-stutter-tech/#null



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bocekgrafik -- 8 Temmuz 2014; 3:10:00 >
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    ek masraf yapmak derken baya bi masraf yapmaktansa bende beklemeyi tercih edeceğim bocekgrafik :) Benimde aklım Asus Rog swift monitöründeydi.

    Artık tek yapacağımız şey beklemek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TaymekHoldem -- 8 Temmuz 2014; 3:31:16 >
  • TaymekHoldem kullanıcısına yanıt
    Maksat G-Sync destekli monitör almaksa, ROG Swift'in yarı fiyatına satılan AOC G2460Pq alınabilir şu an. 3" ve 1440P için verilecek para değil 800 dolar.
    Tabi bu, kartı Nvidia olanlar için geçerli. AMD kart kullananların FreeSync'i beklemelerinde fayda var. Biraz geç olacak ama güzel olacak bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Maksat G-Sync destekli monitör almaksa, ROG Swift'in yarı fiyatına satılan AOC G2460Pq alınabilir şu an. 3" ve 1440P için verilecek para değil 800 dolar.
    Tabi bu, kartı Nvidia olanlar için geçerli. AMD kart kullananların FreeSync'i beklemelerinde fayda var. Biraz geç olacak ama güzel olacak bence.

    asus vg248qe freesync özelliğini destekliyor mu ? nette biraz baktım ama displayport versiyonunu bulamadım..
  • FreeSync meselesi şu an karışık. Kimileri FreeSync destekleyen monitör olmadığı, kimileri de olduğunu yazıyor. En iyisi AMD tarafında bu mevzunun netleşmesini beklemek.
    vg248qe üzerindeki display port versiyonunu ben de bilmiyorum. Çizgi'dekiler bilir belki.
  • Oncelikle biraz bilgi ile baslayalim.

    - freesync hdmi ya da dvi ile calisacak mi?
    - Hayir. Sistemin calisma yapisi yuzunden sadece Display port ile calisabilir.

    - freesync mi gsync mi?
    - Ikiside piyasada olsaydi freesync derdim muhtemelen, ancak gsync'in hali hazirda satilabilen bir urun olmasi, freesync'in ortada olmamasi ve adam gibi test edilememesi yuzunden bugun icin gsync wins diyorum.

    - gsync ek maliyet, freesync maliyetsiz mi?
    - Sadece iddia var ortada ve freesync'in ucretsiz olmasi icin AMD'nin VESA'ya sozunu gecirebilmesi gerekiyor. VESA standarti bu tarz bir calismaya musait olsa da, bugun bu islem sadece modifiye firmware'lerle, vblank sinyalini farkli aux kanallar uzerinden gondererek yapiliyor. Esasinda gsync'inde yaptigi buydu, ancak para kazanmak icin harika bir firsat oldugundan VESA'yla bu teknigi paylasmak yerine kendileri bir scaler uretip monitor ureticilerine de bunu kaktirmayi tercih ettiler ki bu fikir once AMD'nin aklina gelmis olsaydi onlarda ayni yolu izlerlerdi. Kimse bu yenilikleri amme hizmeti olsun diye yapmaz.

    AMD bugun freesync is free diye bagiriyorsa bilin ki gec kaldigi icin elinden baska birsey gelmiyor olmasindan. Ustelik free diyerek insanlarin gozunde sempatik gozukecekler ve rakibinin onunu kesecekler. Herkes kartlarini acik oynadigi icin, neyin ne oldugu cok net gozukuyor buradan bakinca.

    Yahu bir de gozunuzu seveyim elma ile armutu karsilastirmayin. Asus swift ile AOC G2460PQU karsilastirilmaz. Bu resmen F430 scuderia ile M3 karsilastirmasi gibi birsey. Tabiki arada inanilmaz fiyat farki olacak. Arada var 3" boyut varki, 1920x1080 yerine 2560x1440 cozunurluk farki, ustune Gsync modulu, ustune 8 bit renk derinligine karsi 6 bit renk derinligi, ustune swift'in inanilmaz renk gamutu performansi ve neredeyse yok denecek kadar az olan input lagi.

    Sonra neden swift $800 da AOC $240 dolar. Biri elma biri armut ondan. Arada daglar tepeler var teknolojik fark olarak ondan.

    Swift'i hangi monitor ile kiyaslarsaniz kiyaslayin hepsinden daha kotu fiyat performans verecektir cunku uretim amaci bu degil. F/p istiyosaniz onlarca marka ve secenek var onlari alin.

    Hadi bunu da gectim. Bana swiftin ozelliklerinde gsync olmayan bir monitor soyleyin, onunla karsilastiralim da bakalim bu gsync yuzunden mi monitorler pahali yoksa gercekten bu ozelliklerde bir monitorun baz fiyati mi pahali. Ben size soyleyeyim ayni ozellikleri olan monitor bulamayacaksiniz, yakinini bulacaksiniz o da $500 olacak. Yine cozunurluk farki, 8bit vs 6 bit panel farki, input lag farki gibi geride kaldigi noktalar olacak swifte gore.

    Bunun fanatizm ile ilgisi yok ama bugun dunyada swift'ten her ozellikte en az esit ya da daha iyi bir baska oyuncu monitoru maalesef yok, o yuzden $800. Keske olsaydi da rekabetten oturu fiyatlar daha dusuk olsaydi. Ama uretende yok gorundugu kadariyla, rakiplerin ya cozunurlugu dusuk, ya renk derinligi daha az, hep bir geride kalma mevcut.
  • TaymekHoldem kullanıcısına yanıt
    Pc oyunculugunda daha kolay eskiyor ama bir konsolun omru en az 5 yil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1080p kullanıcısına yanıt
    Bakış açısı çok önemli dostum.Siz konsolda 60 Fps alırken ben Battlefield 4 gibi bir oyunda 240 hz monitörde 150-350 fps arası alıyorum.Benim beklentim konsol hiçbir zaman olamaz.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.