Şimdi Ara

go-kart yapalım (583. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
14 Misafir (10 Mobil) - 4 Masaüstü10 Mobil
5 sn
14.130
Cevap
133
Favori
3.361.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 581582583584585
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • m_arslan_33 M kullanıcısına yanıt
    tabiki diferansiyeli takman gerekir eğer takmassan ne olur maddeler halinde yazıyorum :D

    1:Yüksek hızda viraja giremezsin o araçla 45-50 devirir yüksek olasılık
    2:tekerlerin çok çabuk aşnır çünkü ikisi aynı anda donuyor
    3:manevra kabiliyetin çok düşük olur
    4:eğer geri vites koymayacaksan elinle arabayı itmen zor olur
    5:manevra kabiliyetin düşük olduğundan ön tekerler de fazla aşınır
    6:yine aynı sebepten şasene teker bağlantı noktalarından gereksiz tork uygularsın çünkü araç dönmek istemiyor
    7:en küçük çamur yaş vs spin atmana sebep olur (445 cc dizel diyorsun)
    diferansiyel al tak pahalı değil hem senin hem de araç sağlığı için hiç bir şey değil
    _____________________________
  • kutty K kullanıcısına yanıt
    teşekkürler hocam vermiş oldun bilgiden dolayı bu kadar problem yarattıgını bilmiyordum r9 difansiyeli buldum takacam işallah
    _____________________________
  • m_arslan_33 M kullanıcısına yanıt
    mersinlimisin ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tanrı interneti korusun !!!
  • evet
    _____________________________
  • m_arslan_33 M kullanıcısına yanıt
    Vat topragim bende mersinliyim m.ismet abide mersinli onun yaptigi arac super olmustu yardim alabilirsin ondan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Spontane89 -- 2 Haziran 2014; 7:48:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Tanrı interneti korusun !!!
  • memnun oldum muhammet ben valla cok iyi oldu bazı noktalarda takılıyordum araç yapımında tşk yardımlarınız için
    _____________________________
  • m.ismet kullanıcısına yanıt
    hocam kolay gelsin sizin aracın direksiyon kutusu kuçuk görüküyor dikkatimi çekti bana böyle bi dreksiyon kutusu lazım nerden bulabilir yada hangi araca ait yardımcı olabilirmisiniz iyi çalışmalar
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_arslan_33

    hocam kolay gelsin sizin aracın direksiyon kutusu kuçuk görüküyor dikkatimi çekti bana böyle bi dreksiyon kutusu lazım nerden bulabilir yada hangi araca ait yardımcı olabilirmisiniz iyi çalışmalar

    Teşekkür ederim, sanada kolay gelsin

    benim direksiyon kutusu broadway ındı yanlış hatırlamıyorsam. ama ben tornada kramiyer mil kovanını epeyce kısalttım , kısaltınca tabi kramiyer kolunuda kısalttım , o yüzden küçük görünüyor.
    afta
    kesip biçme fotolarını bulamadım , ama resme baktığında sol taraftaki kramiyer kovanını ve içinden geçen kramiyer kolunu yaklaşık 30 cm kadar kesip kısalttım.

    murat124 direksiyon kutusu bulabilirsen kesmeye biçmeye gerek kalmaz
     go-kart yapalım
    _____________________________
    o tuttuğun gaz kolu , kola kapağı değil ..

    1971 BSA Spitfire Chopper
    http://www.bikepics.com/members/bsaspitfire/




  • m.ismet kullanıcısına yanıt
    Bende yapmaya çalıştım kendi çapımda bir alet. Dün test sürüşü yaptım. Şimdilik çok derme çatma, henüz işi bitmedi. ama gidişi falan iyi. Senin gösterdiğin gibi bir direksiyon kutusu kullandım. Ben sadece rot millerini kısalttım. öyle olunca ön aralık baya oldu. Nerdeyse bir araba kadar. Arka tekerlerin arası da kısa. Diferansiyel yok. Zaten çapa motorunun kendi motor ve şanzumanını kullandım. Ön teker aralıklarının çok olması arazide iyi oldu. araç aşmıyor. Çok meyilli yerden geçtim hiç sıkıntı yok. toprak yolları sel aşındırmış taş yığmış hepsinin üstünden geçtim. Onca yol git gel sen köyün içinde birinin ahır kapısına vur. Benim birader kullanıyordu. direksiyonu çok kırmış toplayamadı. Güm. Ön sistem kaynaklardan koptu. Yeniden kaynattım. Ama kaynak yapmayı bilmiyordum. pek iyi birşey olmadı. elimde çok fazla alet edevat ta olmayınca ortaya idareten bir araç çıktı. Fakat gücü iyi 3 kişi birde büyük tüple dimdik bir rampa vardı. Banamısın demedi. Hemde 2. vitez de. Yarın Bitmemiş resmini koyarım bakalım nasıl olacak.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garipkatip

    Bende yapmaya çalıştım kendi çapımda bir alet. Dün test sürüşü yaptım. Şimdilik çok derme çatma, henüz işi bitmedi. ama gidişi falan iyi. Senin gösterdiğin gibi bir direksiyon kutusu kullandım. Ben sadece rot millerini kısalttım. öyle olunca ön aralık baya oldu. Nerdeyse bir araba kadar. Arka tekerlerin arası da kısa. Diferansiyel yok. Zaten çapa motorunun kendi motor ve şanzumanını kullandım. Ön teker aralıklarının çok olması arazide iyi oldu. araç aşmıyor. Çok meyilli yerden geçtim hiç sıkıntı yok. toprak yolları sel aşındırmış taş yığmış hepsinin üstünden geçtim. Onca yol git gel sen köyün içinde birinin ahır kapısına vur. Benim birader kullanıyordu. direksiyonu çok kırmış toplayamadı. Güm. Ön sistem kaynaklardan koptu. Yeniden kaynattım. Ama kaynak yapmayı bilmiyordum. pek iyi birşey olmadı. elimde çok fazla alet edevat ta olmayınca ortaya idareten bir araç çıktı. Fakat gücü iyi 3 kişi birde büyük tüple dimdik bir rampa vardı. Banamısın demedi. Hemde 2. vitez de. Yarın Bitmemiş resmini koyarım bakalım nasıl olacak.

    eline sağlık. dizel motor ve kendi şanzımanıyla o makina düz duvara bile tırmanır .) resim ve videonu bekliyoruz .

    bu arada kardeşinin direksiyonu toplayamamasının nedeni defransiyel olmadığı ve arkadaki her iki tekerleğinde aynı güç ve devirde aracı itmesinden olabilir.
    bunu bir düşün ve denemelerinde izle. eğer düşündüğüm gibi sıkıntı defransiyel olmamasından ötürü ise ; arka çekiş tekerleklerinden birinin frezesini boşa çıarmaya yani iptal etmeye çalış. tek tekerden tahrikle de o araç güzel yürür.

    kolay gelsin bekliyoruz resim ve varsa videolarını.
    _____________________________
    o tuttuğun gaz kolu , kola kapağı değil ..

    1971 BSA Spitfire Chopper
    http://www.bikepics.com/members/bsaspitfire/




  • m.ismet kullanıcısına yanıt
    tamam ozaman tornada kısalıyorsa çok iyi tşk
    _____________________________
  • m.ismet kullanıcısına yanıt
    Malesef Dizel değil 7.5 hp benzinli honda. Zaten çapa motoru küçük ve iki vitesli 2. viteste 30 falan sürati var. Ama benim için yeterli. Çünkü ben dağa taşa gidiyorum. diferansiyelden dolayı değilde direksiyon kutusunda bir arıza var bir tarafa dönünce sıkıştırıyor. Yenisini alacağım. bu yüzden direksiyonu toparlayamadı. Ayrıca diferansiyel olmaması nedeniyle dönüşlerde kasıntı çok fazla değil. Yani aracın uzunluğu biraz var o yüzden dönüşlerde az bir kasma oluyor, buda hissedilmiyor bile. ama diferansiyel olmayınca toprak yolda çok güzel gidiyor. Yani öyle rampaları çıktım ki. Dif olsa kesin patinaj yapardı. Tek freze olursa toprak yolda rampalarda çekmez. Çünkü tek tekerle yine patinaj atacak. Benim araçta süspansiyon yok. Yani yapamadım. o yüzden düz yaptım. Kullandğım demirler biraz esniyor. bu şekilde arazide idare ediyorum. Akşam iki tane resim var koyacağım. ama öyle sizinkiler gibi güzel değil. biraz hurdaya benziyor :) Hatta biraz değil baya baya bir hurda gibi :) ilerde kaportaya benzer birşeyler yapınca biraz daha kendini toparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi garipkatip -- 2 Haziran 2014; 19:15:23 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garipkatip

    Malesef Dizel değil 7.5 hp benzinli honda. Zaten çapa motoru küçük ve iki vitesli 2. viteste 30 falan sürati var. Ama benim için yeterli. Çünkü ben dağa taşa gidiyorum. diferansiyelden dolayı değilde direksiyon kutusunda bir arıza var bir tarafa dönünce sıkıştırıyor. Yenisini alacağım. bu yüzden direksiyonu toparlayamadı. Ayrıca diferansiyel olmaması nedeniyle dönüşlerde kasıntı çok fazla değil. Yani aracın uzunluğu biraz var o yüzden dönüşlerde az bir kasma oluyor, buda hissedilmiyor bile. ama diferansiyel olmayınca toprak yolda çok güzel gidiyor. Yani öyle rampaları çıktım ki. Dif olsa kesin patinaj yapardı. Tek freze olursa toprak yolda rampalarda çekmez. Çünkü tek tekerle yine patinaj atacak. Benim araçta süspansiyon yok. Yani yapamadım. o yüzden düz yaptım. Kullandğım demirler biraz esniyor. bu şekilde arazide idare ediyorum. Akşam iki tane resim var koyacağım. ama öyle sizinkiler gibi güzel değil. biraz hurdaya benziyor :) Hatta biraz değil baya baya bir hurda gibi :) ilerde kaportaya benzer birşeyler yapınca biraz daha kendini toparlar.

    anladığım kadarıyla imkanlar bir şekilde kısıtlı ama buna rağmen bence gayet başarılı bir çalışma , kaportayada gerek yok iyi bir oturak şart ama .)

    zamanla süspansiyonu da eklersin acele etme tadını çıkar

    kolay gelsin
    _____________________________
    o tuttuğun gaz kolu , kola kapağı değil ..

    1971 BSA Spitfire Chopper
    http://www.bikepics.com/members/bsaspitfire/




  • m.ismet kullanıcısına yanıt
    İmkanlar hem de nasıl kısıtlı. Rot kolunun bir tanesini kısaltmadı tornacı, gittim yenisini aldım. Dedi ben yapamam bilmem ne. Bende kestim fileks taşı ile üstünü incelettim. rot başını çaktım sonra da kaynak attım. yivli olmayınca o taraftan ayar yapamıyorum. Profil demir bile bulmakta zorlandım. Gidip ilçeden almak gerek ordan getirmesi zor. İstediğim gibi yok. Sonra iki profili uç uca kaynak yapamıyorum. az tutuyorum kaynak tutmuyor. Biraz çok duruyorum profil uçları eriyor. Ya benim makinada ya da elektrotta sorun var. Neyse şimdilik çatıyı bu şekilde toparladık. Bir arkadaş bulup iyi bir kaynak yaptırıp sağlamlaştıracağım. Ama kullanması çok zevkli, insanın kendi yaptığı aracı olunca güzel oluyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: garipkatip

    İmkanlar hem de nasıl kısıtlı. Rot kolunun bir tanesini kısaltmadı tornacı, gittim yenisini aldım. Dedi ben yapamam bilmem ne. Bende kestim fileks taşı ile üstünü incelettim. rot başını çaktım sonra da kaynak attım. yivli olmayınca o taraftan ayar yapamıyorum. Profil demir bile bulmakta zorlandım. Gidip ilçeden almak gerek ordan getirmesi zor. İstediğim gibi yok. Sonra iki profili uç uca kaynak yapamıyorum. az tutuyorum kaynak tutmuyor. Biraz çok duruyorum profil uçları eriyor. Ya benim makinada ya da elektrotta sorun var. Neyse şimdilik çatıyı bu şekilde toparladık. Bir arkadaş bulup iyi bir kaynak yaptırıp sağlamlaştıracağım. Ama kullanması çok zevkli, insanın kendi yaptığı aracı olunca güzel oluyor.

    Bütün aksiliklere yada imkansızlıklara rağmen ilk gaza basmanın heyecanı ve dediğiniz gibi insanın kendi yaptığı aracı olunca herşeye bedel oluyor.Tebrik ederim.Ayrıca çapalamanın gidonu araca farklı bir hava katmış doğal rüzgarlık gibi olmuş :D
    _____________________________




  • jedemir J kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Evet o ilk gaza bastığımda sağa sola döndüğümde çok heyecanlıydım ki sadece ben değil. annem babam ne uğraşın şunla derlerdi yaparken. onlar bile yola hazır oldular bakıyorlar. benim küçük kız var 2 yaşında o bile seviniyordu. :) Bu arada o arkadaki kolları çıkartacağım. Şimdilik duruyor. Daha çok işi var aracın. Birde ben şasiyi 8 somun ve vida ile çapa motoruna tutturdum. Yani bahar aylarında yeniden çapa yapacağımda şasiden ayırıp işimi yapmam gerek. O şekilde tasarladım.
    _____________________________
  • garipkatip kullanıcısına yanıt
    valla hocam tebrik ederim süper olmuş kısmetse bu yazda ben baslıyorum meslek lisesinde okuyunca kafan böyle projelere kayıyo bide sorum olcak ön tekerin bijon işini nasıl yaptın :D
    bizim okulda 2 tane yaptılar bitanede büyük yaptılar ama o farklı hatta televizyona falan cıktılarhttps://www.facebook.com/photo.php?v=443952175749601&set=vb.100004044662164&type=3&theater toros atak dedikleri 6 bin lira tutmuş
    _____________________________
  • Merhaba arkadaşlar foruma yeni üye oldum sayfalari gezerken rastladim yapilanlari inceledim ve banada merak saldi bende yapmaya basliorum elimde hHonda 9.0hp 270cc bir motor var bu motorla iki kişilik bir buggy yapmayı dusunuorum bu motor rampalarda dur kalk yapmama yeterlimidir acaba yada yetmiyorsa ne yapmam gerekir tahmini olarak scooter tekeri takmayi düşünüyorum bunun için dişli sayilari kaça kaç olmalidir YARDIMINIZ için şimdiden tesekkur ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • ayekinsrkn A kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim bu şekilde yorumlar gelince mutlu oluyorum. Ben ön tekerlere 13 jant scooter tekeri kullandım. O tekerlerin ortasında mil var. Zaten kendinden bilyalı. Ama bunun dışında bijonlu teker yapacaksan. murat, doğan veya farketmez otomobill araçların ön tekerlerindeki bilyalı sistemi alıp kullanabilirsin. onun tam adı ne bilmiyorum. jant takılan dönen bilyalı sistem ve arkasındaki sabit sistemi alıp ona kaynak yaparsan sorun olmaz. bu da el becerisine kalmış. Benim kaynak becerim yok. elimde çok malzeme de yok. o yüzden ancak bunu çıkarabildim.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.ismet

    quote:

    Orijinalden alıntı: jedemir

    Mustafa abi şu fren işinde takıldım kaldım.fikirlerine ihtiyacım var. Diferansiyel kullandım,dişliyi diferansiyele yerleştirdim ama fren diskini yerleştiremedim motora değiyor.O nedenle iki ayrı fren diski kullanmam gerekti.senin kullandığın resimdeki Motosiklet ayak hidrolik fren pompasından aldım iki adet lakin ikisini tek bir fren teliyle öne aktarma konusunda sıkıntı yaşıyorum.Daha önceki açıklamalarında çin motorlarında kullanılan seninde kullandığın bu pompa ayrı iki kalipere yeterli basıncı uygulayamabilir demiştin.Ama senin uygulamanda tek bir hidrolik pompa görüyorum.Bana biraz yardımcı olur musun.Aracı hala el freni olarak uyguladığım arka jant /kampana/balata sistemi ile durdurmaya çalışıyorum ama pek sağlıklı sayılmaz.  go-kart yapalım

    bir arkadaşta şöyle sistem uygulamış gemişte ama bana bağlantı pek sağlıklı gelmedi alternatif arayışlarındayım  go-kart yapalım
    undefined

    Öncelikle , benim kullandığım merkez scootere ait değil ve ondan büyük.

    sana ve bu konuda sıkıntı yaşayan arkadaşlara tekrar belirtmek isterimki ;

    1. scooter fren merkezi sadece tek kalipere yetecek kapasitededir. çift kalipere scooter merkezinin bsınç hacmi yeterli gelmez.

    2. benim yaptığım gibi fren merkezini halatlı tel ile tahrik etmeyi düşünmeyin , halat esnek olduğu için randıman vermiyor.

    3. fren merkezini direkt pedalın altına bağlayın. (resimdeki gibi basit bir sistem yapılabilinir.) caliperlere hidrolik fren hortumu ile yada fren sistemlerinde kullanılan ince boru ile taşıyın yağı.

    4. ford anadol fren merkezleri oldukça ucuz , çıkmacılardan temiz çıkma merkezde bulabilirsiniz rahatlıkla.

    diğer arkadaşın uyguladığı sisteme gelince ; deneyip sonuç alanları biliyorum , olabilir. ancak işin işine halat girince sakat iş.
    fren yaparken halatın koptuğunu düşünelim örneğin ???

    http://i47.tinypic.com/21c5mbd.jpg
     go-kart yapalım

    Alıntıları Göster
    Beyler direksiyon ve koltuk akumplesini yaptım pedalları nasıl yapayım cevaplarınızı bekliyorum bir amortisölerin arasını açtım çok tatlı oldu sertlik ayarı için deliklerde koydum haftaya finallerden sonra test drive yapıcam allah izin verirse
     go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım go-kart yapalım
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 581582583584585
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.