Şimdi Ara

Güneş enerjili Solar Impulse 2, ilk uçuş testlerini başarıyla tamamladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj





  • Güneş enerjili Solar Impulse 2, ilk uçuş testlerini başarıyla tamamladı





     

    Dünyanın güneş enerjisiyle çalışan ilk uçağı olarak lanse edilen Solar Impulse'un ikinci versiyonu ilk uçuş testlerini başarıyla tamamladı.

     

    İlk versiyonuyla Amerika Birleşik Devletleri'ni baştan başa geçerek dikkatleri üzerine çeken güneş enerjili uçak modeli Solar Impulse, geliştirilen ikinci versiyonuyla da ilk uçuş testlerine çıktı. Pilot Markus Scherdel tarafında kontrol edilen ve İsviçre'deki Payerne pistinden kalkarak 2 saat 17 dakika boyunca hava kalan Solar Impulse 2, bu uçuş sırasında belirtildiği kadarıyla 1670 metre yüksekliğe kadar ulaştı ve ortalama 55.6 km / h (30 kt) yer hızıyla seyir yaptı. Boeing 747'den daha geniş (72 metre) kanat açıklığı bulunmasına rağmen tercih edilen karbon fiber gövde malzemesiyle 2,300 kg ağırlığı bulunan uçak, gücünü dört adet pervaneli elektrik motorunda alırken, bu motorları çalıştırmak için gereken enerjiyi ise gövdesinde yer alan 17000 hücre ile güneşten topluyor. Enerji depolama noktasında toplam ağırlığı 633 kg'ı bulan yüksek yoğunluklu lityum polimer bataryalarından yararlanan Solar Impulse 2, bu sayede gündüz depoladığı enerji ile gece uçuş yapabiliyor ve teoride sınırsız bir özerklik vaat ediyor.

     

    Gerçekleştirilen bu başarıyı dünyanın etrafında yapılması hedeflenen zorlu uçuş için önemli bir adım olarak gören Andre Borschberg, aynı zamanda uçak üzerinde çalışan bütün takım ve diğer ortaklar için de duygusal bir rahatlama elde edildiğini belirtiyor. Uçuşa elverişlilik sertifikası alabilmesi için önünde bazı testler daha bulunan güneş enerjili Solar Impulse 2, temiz yapısıyla da öne çıkıyor. Bahsi geçen uçuşu direkt olarak aşağıda izleyebilirsiniz.

     



     Güneş enerjili Solar Impulse 2, ilk uçuş testlerini başarıyla tamamladı

     





    Kaynak:http://live.solarimpulse.com







  • Türkiye'ye gelsin buna da lpg takmaya çalışırız kesin!

  • İyi havası var bu uçağın daaaa
  • Geç bile kalındı bu teknoloji için

  • 2300kg uçak toplam ağırlığı bunun 600kg'mı batarya. Teknoloji yine bataryada takıldı...

  • bisiklet gibi iki tekerleği var uçağın ve inip kalkarken yanlarda (kanat altında) birer kişi havalanmasına yardımcı oluyor hemde koşarak çok düşük hızlarda havalanıp iniyor kısa mesafe pistlerden havalanır güzel olmuş gerçekten ama o yan kanat altlarına birer iniş takımı şart

  • cennetlik bu adamlar.

  • Her islerinde limitleri sonuna kadar zorlamak icin yarisiyorlar. Belkide bu yuzden bu kadar ileriler. Bizdeki nefis koreltme ve kanaat felsefesinin tam zitti noktadalar. Kanaat kotu bir sey demiyorum ama ilerlemeye gelismeye faydasi olmadigi acik.

  • Bisiklet gibi o 2 tekerle YERDE nasıl dengede duruyor anlayamadım açıkçası.

  • ortalama 55.6 km hızla seyir yapması fizik kurallarına aykırı.556 olmasın o!

  • mussi47 M kullanıcısına yanıt
    Ne alakası var?

    Ayrıca TR de ne gerek var, ne işe yarayacak ki(!)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agha23

    ortalama 55.6 km hızla seyir yapması fizik kurallarına aykırı.556 olmasın o!

    Hayır değil. Sizin mantığınıza göre planörlerin hiç uçmaması lazım. Onların motorları da yok, havada süzülüp gidiyorlar. Gayet de yavaş uçuyorlar ve uçabiliyorlar. Zaten bu aracın tipi de onlara benziyor biraz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PsychicPower

    quote:

    Orijinalden alıntı: agha23

    ortalama 55.6 km hızla seyir yapması fizik kurallarına aykırı.556 olmasın o!

    Hayır değil. Sizin mantığınıza göre planörlerin hiç uçmaması lazım. Onların motorları da yok, havada süzülüp gidiyorlar. Gayet de yavaş uçuyorlar ve uçabiliyorlar. Zaten bu aracın tipi de onlara benziyor biraz

    kanat genisligi 747 den daha fazla, bu demektirdirki daha fazla kaldirma kuvvetli var ama agirligi 747nin %1 inden daha az. 747 350ton, bu arac 2,3 ton. bence cok daha dusuk hizlarda bile ucabilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.