- x
Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı?
112 Cevap119724 Görüntüleme3 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
17 Mesaj
11 Kasım 2008; 14:50:51 

Otomatik vitesin kullanımı konusunda çak farklı fikirler mevcut. Ama tek bir doğru var. Onu bulmak gerekir. Araçların kullanım kitaplarında yol gösterici bilgiler mevcut ona da bakmak lazım. benim nasıl kullandığımı sorarsanız; P, R ve D başka kullanmıyorum.


_____________________________



1437 Mesaj
11 Kasım 2008; 16:20:54 


quote:

Orjinalden alıntı: bluemonday



cevap için teşekkürler.
başlıkta tartışılan bir konu var trafik ışıklarında bekleme ve/veya kısa beklemelerde N'ye(boş vitese) alınır diyende var alınmaz diyen de..N'ye alındığında şanzımanın yağlama yapmayacağı,yada yıllardır bu şekilde kullanıyorum diyen de bulunmakta başlıkta bu konuda net bir bilgi yok gibi başlıkta konunun uzmanları yada sayın medatörlerimizden yardımlarını talep ediyorum.

saygılar.





kesinlikle n ye almayın 1-2 dk lik ışık beklemelerinde.Zaten 2-3 dk de fazla beklenecek ise araç stop edilip vites p ye kesinlilkle alınmalı.Öte yandan dedem 90 yaşına kadar sigara içti ama kanserden ölmedi demek sigaranın zararsız olduğu anlamına gelmez.münferit şanslar,istisnalar genellenemez. üretici zaten en uygun kullanım şeklini klavuzunda yazıyor.


_____________________________

DÜN:AMD PHENOM X3@X4 720 2.8@3.4 GHZ- GIGABYTE GA-MA790x-UD443 ANAKART- 2*2 1066MHZ CRUCIAL BALLISTIX TRACER RED EDITION RAM- 320 GB SAMSUNG SATAII HDD - POWERCOLOR HD4870 1 GB VGA-FSP 550w PSU*****BUGÜN:ACER 5740G İ3 330M+ATI HD5600M----PUNTO EVO 1.4 77HP DYNAMIC DULOGIC SKYDOM


 
1585 Mesaj
11 Kasım 2008; 17:13:39 

N konumunda da yağlama yapılıyor ama yağlama motor çalıştığı sürece olduğundan n konumunda motorun durması halinde örneğin rampa aşağı boşa alıp motorun durduğunu fark etmezseniz şanzıman hasarlanabilir.


_____________________________



 
228 Mesaj
11 Kasım 2008; 23:33:22 


quote:

Orjinalden alıntı: zeytinpark

Başlık canlı kalsın diye ben de bir mesaj yazayım bari.
Eski manuel vitesli aracımızı sattık ve tiptronik vitesli DSG şanzımanlı bir Golf almaya niyetimiz var kısmetse. Bu aracın vites kullanımı hakkında önerileri olan birisi bir şeyler yazabilir mi mümkünse?


Ben bir süredir DSG şanzuman kullanıyorum.O kadar rahat ki bunca zamandır neden manuel vites kullandım diye soruyorum kendime.Bende otomatik şanzumanlara karşı ön yargı vardı.Ancak şu anda önyargı yerini sempatiye bıraktı..D ve S modları var. Normal kullanımlarda D'yi,spor kullanımlarda ise S modunu kullanıyorum.Ayrıca istersen manuel de kullanabiliyorsun.Vites değişimleri çok yumuşak ve rahat ,hissedemiyorsun.DSG 'yi herkese tavsiye ederim.


_____________________________

2010 VOLKSWAGEN PASSAT 1.4 TSI 122 HP 7-DSG TRENDLİNE GÜMÜŞ BEJ


1132 Mesaj
13 Kasım 2008; 1:01:17 


quote:

Orjinalden alıntı: L@in

Birde ekonomi ve sport seiçimi var. bu konuda bilgisi olan yok mu?

İlk önce düğmenin nerde olduğunu belirleyelim.

a. "E" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Ekonomidedir.
b. "S" Harfi açıkta ise ve görünür durumda ise Sportdadır.




o dediğin Over Drive sanırım.Vitesin üzerinde O/D şeklinde bir düğme olur.


_____________________________

İnternetten Para Kazanmak İstiyor Fakat Bireysel bir İnternet Kullanıcısıysanız, goomass.com sitesine bir göz atın.


9673 Mesaj
13 Kasım 2008; 16:49:40 


quote:

Orjinalden alıntı: bluemonday




cevap için teşekkürler.
başlıkta tartışılan bir konu var trafik ışıklarında bekleme ve/veya kısa beklemelerde N'ye(boş vitese) alınır diyende var alınmaz diyen de..N'ye alındığında şanzımanın yağlama yapmayacağı,yada yıllardır bu şekilde kullanıyorum diyen de bulunmakta başlıkta bu konuda net bir bilgi yok gibi başlıkta konunun uzmanları yada sayın medatörlerimizden yardımlarını talep ediyorum.

saygılar.



Daha önce de benzer konularda uzun uzun yazılmış idi., ama kısace aklınızda kalması gereken N konumu sadece D den R almak veya aracı kontrollü şekilde ileri geri bırakmak için tasarlanmış olduğudur. Uzun süreler kırmızı ışıkta beklemeyecekseniz N konumuna almanıza gerek yok, uzun sürede yağlama problemleri ve özellikle kontrol paneli elektronik switch arızaları yaşayabilirsiniz. Vitess kolunun altındaki panel bozulursa oturaklı bir para verirsiniz bunu aklınızda tutun.
R konumuna geçirirken aracınızı mutlaka durdurmanız birkaç saniye beklemeniz ve sonra geçirmeniz en doğru davranıştır.Özellikle yıpranmış şanzımanlarda bu kavrama süresi uzamaktadır (saniye mertebesinde ) bu takdirde vitesi geçirdim zanneder gaza asılırsınız şanzımana zarar verirsiniz.Zaten arıza çıkarmaya meyilli bir tam otomatik şanzımanınız varsa bu hareketler onu bitirir.

R konumu için artık herkez kullnımını bildiğini farzediyorum.Bu konuda bir arkadaşımın yıllar önce yaşadığı bir olayı aktarmak isterim.Kendisi kültürlü ve iyi derece Ankaranın en meshur üniversitelerin mezun olmasına rağmen OTOMATİK kullanmanın basit de olsa kurallarını öğrenemeyen bir arkadaşım idi.

Ancak bundan seneler önce otomatik vites sadece Amerikan ve birkaç Mercedes modelinde kullnılırken 90 ların başında yeni model az kullnılmış Honda tam klasik (tork konvertörlü olan) otomatik vites araç aldı.O yıllarda da bende V8 CAPRİCE CLASSİC araç vardı.hergün işyerinde muhabbet eder , otomatik vites avantajları rahatlığı ve benzeri konularda görüş alışverişinde bulunurduk.Buna mı özenmişnedir bilemem ama baktım birgün otomatik vites honda almış , tabii bütün mühendis arkadaşlar aracın başında detaylıca inceleme !de bulunduk.tam not vermiş idik. Hatta ikide bir gelip benim V8 ile kapışırım bak muhabbetini çekerdi.Neyse konuyu uzatmayayım,
sonra sanırım 1 hafta sonra birgün yanıma geldi , hocam araç bozuldu çekici ile tamirciye bıraktık ,borallim sıfır diye asık bir suratla yanıma geldi.masraf kaç para olur şanzıman arızası var dediler vs vs iki saat kafamı ütüledi. Kendisini çok severim , isteğini kıramadım ustanın yanına gidelim bir de sen bak kazık yemeyelim ısrarlarına dayanamadım. Yolda bana aracı roket yaptık böyle oldu diye hayıflanıp duruyordu .Bende bir anlam verememiş idim.Neden basınca araç bozulsun bir alt vitese atması gerekirçAklıma 50 tane fikir geliyordu ama bir türlü anlam verememiş idim.Neyse ...

Akim işten çıkınca benim araçla şanzıman ustamın yanına gittik ,zaten o da aynı yere bırakmış aracı (o yıllarda otomatik şanzımandan adam gibi anlayan çıkmazdı , mecburen herkez Amerikancılara götürürdü veya en azından bir fikrini alırdı ) .Aracın yanına gittik, bizim usta offluyor pufluyor nasıl yaptın be hocam bu şanzımı dağıttın şimdi sana nasıl fiyat çıkaracağızdiye ön hazırlıklarını yapıyordu.Şu ''ROKET'' olayını anlatan arkadaşım baktım mahcup öğrenciler gibi yüzü kızardı bozardı , usta yapma bak yaptık bir eşeklik işte bir daha töbe otomatik araç falan ,bir sürü dil döküyor kendini iyice acındırma moduna sokmuş idi.

Yahu şu roketi bir göster arkadaşa dedim.Özel bir tuş falan bu var overdrive veya bilemeyeceğimiz bir teknoloji olabilir diye uzaktan baktığımız aracın içine girdim.Ortada roket tuşu falan hak getire zaten olmasını da ummuyordum. Dönü yahu göster ne yaptın da şanzımanı dağıttın dedim. Arkadaşım yine benimyanıma gelip usulca ''roketledim ''dedi. Usta uzakta durduğu için söyldiklerini duymuyor offlamaya devam ediyor ,çırakları sağa sola koşturuyor idi.

Sonra durj anlaşılınca başından aşağıya kaynar sular döküldü. Bizim s..ak arkadaş roketliyorum diye 120 km hızla giden aracı ''R'' konumuna sokmuş hatta bir iki kere girmek istemdi zorlayıp roketledim bu hale geldi dedi. Diyeceğim cevabı tahmin ettmişinizdir , yahu böyle hızda giden aracı sen roketleiyorum diye geri vitese takmışın iyi ki takla falan atmamışın yaşadığına dua et diye tesilli ederken içimden kahkahalarca güldüm. hatta bu duruma dayanamayıp 1 dakika sonra patlayarak gülmeye başladım , ustanında da kendi kendine gülmeye başladığını görünce , arkadaşa bastık fırçayı bastık fırçayı , ulan be vicdansız hiç mi okumadın kitapçık flaan , sen ne anlarsın otomatikten deyip , ne masraf çıkarırsa katlanması gerektiğini güzelce ! anlattık.

Herşey hayatta tecrübedir derler.Çok doğru bir laf şimdikendisi amerikada yaşıyor üst düzey yönetici olarak texasın en iyi arabalarına biniyordur.Ara sra görüşürüz.Ama değişmeyecek olan olay yıllar önce bize yaşattığı roket olayının''R'' konumu olmadığını ,halk arasında kullandığımız bu tabirin gazı sonuna kadar basmak olduğunu çok ağır bir şekilde öğrenmiş oldu. Bu otomatik vites konusu açılıp da ''N'' ve ''R'' hakkında yazıyı her gördüğümde aklıma geliyor .siznle paylaşayım dedim.

Umarım okurken kimseyi sıkmamışımdır.


_____________________________




378 Mesaj
15 Kasım 2008; 13:59:50 

Umarım okurken kimseyi sıkmamışımdır.
Buradan bilgilerinizden istifade eden biri olarak yazınızı zevkle okudum ve çok güldüm aynen temel fıkrası gibi. Temelde sıfır bir araba almış vitesi bir iki üç dört beş dedikten sonra rokete alıyormuş arabada şanzuman hali yaman temel arabayı aldığı yere gitmiş araç garantili olduğundan yenisini vermişler onuda aynı şekilde halletmiş bizim temel arabayı aldığı yere gitmiş buda çürüktür da bunuda değiştirun demiş inanamamışlar ve arabayı nasıl kullandığını sormuşlar temele temelde başlamış anlatmaya arabayi çaliştiriyurum bir iki üç dört beş beşte yetmiyur rokete takiyurum da demiş.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Kasım 2008; 18:06:29 

ARABA GİDERKEN SAKIN N YE ALMA BU 1
MOTOR ÇALIŞIRKEN 10 15 SANİYEDEN FAZLA DURAKLAMA YAPACAKSAN D DE TUTMA N YE AL BU 2
İSTER BAYIR ÇIK İSTER BAŞKA BİŞEY 1-2-3 YAPMANA GEREK YOK D HEPSİNİ KAPSIYIR ZATEN BU 3
ARABAYI PARKEDİNCE YOL DÜZDE OLSA P DE BIRAKIP MUTLAKA EL FRENİNİ DE ÇEK BU DA 4
DEVAMLI OLARAK KİCKDOWN YAPMA BU DA 5...


1132 Mesaj
16 Kasım 2008; 2:11:11 

ya şu over drive olayına bir değinsek. Bu tuşa basınca açılıyormu yoksa kapanıyormu....Bazıları asıl basınca kapatmış oluyorsun diyor.


_____________________________

İnternetten Para Kazanmak İstiyor Fakat Bireysel bir İnternet Kullanıcısıysanız, goomass.com sitesine bir göz atın.


9673 Mesaj
17 Kasım 2008; 9:50:29 

evet haklısın bu temel belki fıkra ama ilham kaynağını nerelerden aldığını artık biliyorum.Her fıkrada bir ana fikir olur , demek ki gerçekten de hayyatta fıkra olan olaylar yaşanıyor.Bizzat ben şahidim
quote:

Orjinalden alıntı: komador

Umarım okurken kimseyi sıkmamışımdır.
Buradan bilgilerinizden istifade eden biri olarak yazınızı zevkle okudum ve çok güldüm aynen temel fıkrası gibi. Temelde sıfır bir araba almış vitesi bir iki üç dört beş dedikten sonra rokete alıyormuş arabada şanzuman hali yaman temel arabayı aldığı yere gitmiş araç garantili olduğundan yenisini vermişler onuda aynı şekilde halletmiş bizim temel arabayı aldığı yere gitmiş buda çürüktür da bunuda değiştirun demiş inanamamışlar ve arabayı nasıl kullandığını sormuşlar temele temelde başlamış anlatmaya arabayi çaliştiriyurum bir iki üç dört beş beşte yetmiyur rokete takiyurum da demiş.



_____________________________




9673 Mesaj
17 Kasım 2008; 9:56:12 

eeğr overdreve devrede işe vitesleri daha geç atacaktır. yani devir göstergesi yükseldiğinde vites hemen atmıyor ise overdreive devrededirdenilebilir.Bunu anlamak için küçük bir deneme yapmanız yeterlidir.
Önce sıfırdan kalkış için bahsettiğiniz tuşa basın gazı yarısına kadar basarak aynı seviyede tutun vitesleri attığı devirleri kaydedin.
sonra AYNI DENEMEYİ TUŞA TEKRAR BASRAK VEYA BASMADAN (TAM TERSİ) şekilde tekrarlayın.Vitesleri hangi devirlerde atıyor gözlemleyin. Eğer aynı vites geçişimde daha yüksek devir olan hangi seçenek iseo seçenekte overdrive devrededir demek doğru olacaktır.

kısaca overdrive işinde vitesler daha gecikmeli atmalıdırki ivmelenme daha iyi olsun.(overdreive açıkken benzini de daha fazla yakacağınızı aklınızda tutmanızda fayda var)
quote:

Orjinalden alıntı: cuneytim

ya şu over drive olayına bir değinsek. Bu tuşa basınca açılıyormu yoksa kapanıyormu....Bazıları asıl basınca kapatmış oluyorsun diyor.



_____________________________




595 Mesaj
20 Kasım 2008; 15:17:21 

Aracı yokuşta parkediyorum bazen,araba geriye doğru kaçıyor,D de iken kullanıyorum,dik yukarı kalkışlarda aracın kaymaması için hangi modda kalkış yapabilirim?


_____________________________

Büyük dinimiz çalışmayanın insanlıkla hiç ilgisi olmadığını bildiriyor. Bazı kimseler çağdaş olmayı kâfir olmak sayıyorlar. Asıl küfür onların bu zannıdır. Bu yanlış tefsiri yapanların maksadı İslâmların kâfirlere esir olmasını istemek değil de nedir? Her sarıklıyı hoca sanmayın, hoca olmak sarıkla değil, dimağladır.


9673 Mesaj
20 Kasım 2008; 15:29:16 

dik yokuşlarda aracın kayması başka şeylerle alakalıdır . Vites atımını etkileyen overdrive ve 1 veya 2 konumlarının hiçbirisini sorunu çözmez.

Tavsiyem ilk önce araç şanzımanınızın yağı tamam mı onu kontrol edin.Sonra rölanti devrini biraz yükseltirin. Kayma duracaktır. Eğer araç trok konvertörlü ise buna da bakılması gerekebilir.
quote:

Orjinalden alıntı: *ORION*

Aracı yokuşta parkediyorum bazen,araba geriye doğru kaçıyor,D de iken kullanıyorum,dik yukarı kalkışlarda aracın kaymaması için hangi modda kalkış yapabilirim?



_____________________________




595 Mesaj
20 Kasım 2008; 15:50:17 


quote:

Orjinalden alıntı: vezir

dik yokuşlarda aracın kayması başka şeylerle alakalıdır . Vites atımını etkileyen overdrive ve 1 veya 2 konumlarının hiçbirisini sorunu çözmez.

Tavsiyem ilk önce araç şanzımanınızın yağı tamam mı onu kontrol edin.Sonra rölanti devrini biraz yükseltirin. Kayma duracaktır. Eğer araç trok konvertörlü ise buna da bakılması gerekebilir.



Çok teşekkür ederim bilgi için


_____________________________

Büyük dinimiz çalışmayanın insanlıkla hiç ilgisi olmadığını bildiriyor. Bazı kimseler çağdaş olmayı kâfir olmak sayıyorlar. Asıl küfür onların bu zannıdır. Bu yanlış tefsiri yapanların maksadı İslâmların kâfirlere esir olmasını istemek değil de nedir? Her sarıklıyı hoca sanmayın, hoca olmak sarıkla değil, dimağladır.


 
60 Mesaj
12 Haziran 2009; 19:28:28 

arkadaşlar merhaba

overdrive acaba düşük viteslerde rampa aşağı inerken motorun devirli olması ve frene fazla yük binmemesi için kullanılabilir mi? yoksa sadece kalkış için mi gereklidir?

bide oto. vitesteki 3. kısım sadece 3. vites için mi yoksa 1.-2.-3. vitesleri kapsıyor mu?(bu sorum 2. kısım için de geçerli)

yanıt verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler


_____________________________

NOKIA N8-00 - BELLE - SİYAH


 
74 Mesaj
17 Haziran 2009; 13:09:40 

Arkadaşlar Scenic otomatik kullanıyorum (2002). P ile N arasındaki farkı bir arkadaşımız yağlama ile açıklamış. Bence yanlış gibi. Çünkü P ile N arasındaki fark her ikisinde de şanzıman çalşmaz, çünkü hareket yoktur. Sadece P de otomatik şanzıman kilidi devreye girer. Bu nedenle siz siz olun arabanızı kullanırken durşlarda N'ye almayı ihmal etmeyin. Şanzıman herkonumda yağlanmaya devam eder. Şanzımanın saniyelik dahi yağlanmaması çok vahim sonuçlar doğurur. bu nedenle N konumunda tağlanmama gibi bir durum yoktur.


_____________________________

AKİF


 
684 Mesaj
18 Haziran 2009; 2:46:50 

Bende otomatik vites kullanıyorum. Aracı alırken bir abim ;

- Yolun eğimi 0 derece olsa bile önce el frenini çek ondan sonra P konumuna al.
- Şehir içi sıkışık yerlerde parkederken olurda gelir önden arkadan birilerinin çarpacağı tutar. Araç el freninde olsa dahi darbeden doğacak hareketten dolayı P konumunda olan şanzuman zorlanabilir. Bu gibi durumlarda aracı N konumunda bırak demişti.

Aracı N konumunda el frenini çekerek parketmenin ( akabinde doğal olarak N konumunda çalıştırmanın ) bir sakıncası var mı? Veya gerçekten El freni çekik dahi olsa önden veya arkadan gelebilecek bir darbede P konumundaki bir şanzuman hasar görebilir mi?


_____________________________

Sigma 8mm f/3.5 EX DG Fisheye // Sigma 10-20MM F/4-5.6 EX DC HSM // Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6G AF-S DX ED VR // Tamron AF 70-300mm f/4.0-5.6 SP Di VC USD XLD


 
74 Mesaj
18 Haziran 2009; 10:22:01 

Park halindeki otomatik bir araçta, yani vites P konumunda iken şanzıman kilidi devreye girer. Bu da aracın eylemsizlik gereği çarpmalarda yada yokuş aşağı kendince hareket etmesini engeller. Bu tip şanzıman fireni ve el fireninin de çekilmesiyle birlikte araç güvene alınmış olur. Aracı N konumunda bırakırsanız sadece el fireni güvencesi olur ki bu da çarpmalarda firen diskleri ve sistemine zarar verir. Çarpmadan dolayı oluşan eylemsizlik hareketi şanzımana gelmeden şanzıman kilidi ile engellenmiş olur. Bu nedenle kullanım klavuzunda araç park edildiğinde P konumunda bırakınız ve el firenini çekiniz der.


_____________________________

AKİF


 
26 Mesaj
6 Temmuz 2009; 15:26:58 

MErhaba
Peugeot 206 1.4 otomotik vites kullanıcısıyım
araç bazen hafif yokuşlarda dahi gazı almıyor çok yavaş yavaş hızlanıyor. Sürekli olarak D de kullanıyorum.
Acaba bu gibi durumalrda araç hareket halindeyken (3) ya da (2) moduna almam vites küçültüp hızlanmamı sağlar mı?
Ya da aynı şekilde (S) yani sport programına alsam araç vites küçültüp gaza tepkisini arttırır mı?

Sanki gereksiz yere yüksek viteste gidiyormuşum gibi bir his veriyor bir de yokuşa çıkınca araç otomatik olarak vites küçültmüyor dolayısıyla da boğuluyor gibi bir his var içimde. Muhtemelen bu araçlarda eğime bağlı devir ayarlama gibi bir özellik yoktur sanmıyorum.

Önerileriniz nedir? Özellikle (D) ile 60-70 km de giderken (3) konumuna getirebilir miyim etkisi nolur onu merak ediyorum açıkçası


_____________________________



 
22 Mesaj
11 Mart 2010; 22:51:22 

hocam çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. bende de taka bi proton war otomatik ve benzinkolik doktoruna gittik pişi yok piskolojik dedi. otomatik viteslerde bir kural vardır araç durmadan vites değiştirmeyin diye. ben test ettim kim diosa doğru söylemiş fena bi ses geliyo şanzımandan lakin bu kural D den N ye yahut R ye alırken bölede D den 3 ,2 veya L ye alırkende ölemi misal yoğun trafilteyim takmışım L ye gidiyorum bi noktada trafik açıldı hareket halindeyken L den D ye geçeyim mi? bi kere daha şazıman ımı zedelemek ağlatmak istemiyorum.
bide şu OD ( over drive ) konusuna bi açıklık getirebilirmiyiz. ON kene mi kene oluyo sırtmıza OFF kene mi tasarruf ediyo rivayet muhtelif de bu hususta ? alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı günler cümleten.


 
54 Mesaj
11 Haziran 2010; 1:23:08 

bende 2001 toyota corolla VVT-İ otomatik vites .

ışıklarda D vitesinde olduğunda devir saati sürekli 1 ile 2 bin devir arasında oynuyor ama araçta br sallantı veses olmuyor sadece devir artıyor iniyor artıyor iniyor.. frene basılı iken oluyor tabi bu . zaten frene basmadığımda cok yumusak bir hızda yavas yavas ilerliyor.


ama N veya P ye aldığımda araç rahatlıyor sanki . devir saati duruyor.

otomatik araba almışsın yakıt tasarrufumu yapacaksın ?? anlamıyorum madem öle düz vites alıp normel devirlerinde kullan :d:D


_____________________________



 
3164 Mesaj
11 Haziran 2010; 2:36:00 

D'ye alıyorum ve kullanıyorum. İniş, çıkış, dur kalk, otoyol... Işıklarda, karanlıkta, virajda, piknikte... Otomatik denmesinin bir sebebi var.


613 Mesaj
11 Haziran 2010; 8:56:44 


quote:

Orijinalden alıntı: dabbetul_arz

hocam çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. bende de taka bi proton war otomatik ve benzinkolik doktoruna gittik pişi yok piskolojik dedi. otomatik viteslerde bir kural vardır araç durmadan vites değiştirmeyin diye. ben test ettim kim diosa doğru söylemiş fena bi ses geliyo şanzımandan lakin bu kural D den N ye yahut R ye alırken bölede D den 3 ,2 veya L ye alırkende ölemi misal yoğun trafilteyim takmışım L ye gidiyorum bi noktada trafik açıldı hareket halindeyken L den D ye geçeyim mi? bi kere daha şazıman ımı zedelemek ağlatmak istemiyorum.
bide şu OD ( over drive ) konusuna bi açıklık getirebilirmiyiz. ON kene mi kene oluyo sırtmıza OFF kene mi tasarruf ediyo rivayet muhtelif de bu hususta ? alakanıza şimdiden teşekkür ediyorum. hayırlı günler cümleten.


Hareket halindeyken D den 3,2,L ye alabilirsiniz durmanıza gerek yok ancak motor freni dediğimiz devir yükseltme çok fazla olacaksa arabaya zarar verebilir. Bu arada yokuş dur kalk gibi yol durumları yok iken hep D de kullanabilirsiniz.

OD on iken özellikle uzun yolda motor devri daha da düşüyor olmalı. Bu da bir nevi 5. veya 6. vites gibi uzun yol yakıt sarfiyatını azaltmaya yönelik bi kullanım sağlar. Yokuş, sollama gibi durumlarda OD off yaparsanız arabanın devri düşer, bir nevi 5ten 4e almış gibi, ve daha iyi bir hızlanma sağlayabilirsiniz.


_____________________________



613 Mesaj
11 Haziran 2010; 8:59:48 


quote:

Orijinalden alıntı: emrah.gokmen

MErhaba
Peugeot 206 1.4 otomotik vites kullanıcısıyım
araç bazen hafif yokuşlarda dahi gazı almıyor çok yavaş yavaş hızlanıyor. Sürekli olarak D de kullanıyorum.
Acaba bu gibi durumalrda araç hareket halindeyken (3) ya da (2) moduna almam vites küçültüp hızlanmamı sağlar mı?
Ya da aynı şekilde (S) yani sport programına alsam araç vites küçültüp gaza tepkisini arttırır mı?

Sanki gereksiz yere yüksek viteste gidiyormuşum gibi bir his veriyor bir de yokuşa çıkınca araç otomatik olarak vites küçültmüyor dolayısıyla da boğuluyor gibi bir his var içimde. Muhtemelen bu araçlarda eğime bağlı devir ayarlama gibi bir özellik yoktur sanmıyorum.

Önerileriniz nedir? Özellikle (D) ile 60-70 km de giderken (3) konumuna getirebilir miyim etkisi nolur onu merak ediyorum açıkçası



60-70 ile giderken 3e veya Sye alabilirsiniz. Sizin de belirttiğiniz gibi araç yokuşta, yükte vs olduğunu bilmediğinden özellikle siz gaza az basarken D'de hemen en yüksek vitese geçmek isteyecektir.


_____________________________



 
1 Mesaj
11 Kasım 2010; 12:37:35 

hondalardaki S vitesiyle ilgili ayrıntılı bilgi verbilirmisiniz? kullanımla ilgili tavsiyeleriniz var mı?


1013 Mesaj
11 Kasım 2010; 12:52:57 

Benden de bir tavsiye: Aracınızı durdurup P'ye aldıktan sonra el freninizi de çekin. Aracın aksamı zorlanmasın. Bazıları el frenini çekmeye gerek duymuyor, ama bu zararlı.


_____________________________



 
54 Mesaj
16 Aralık 2010; 16:16:15 

kardeşim ehliyetini yeni aldı , ona daha rahat sürebilir diye otomatik vitesli 2006 model golf araba almayı düşünüyoruz, seçimimiz bize sorun yaratır mı, hiç otomatik vitesli araba kulllanmadım.Ne düşünoyorsunuz bu modellerdeki otomatik vitese dair ? teşekkürler yazan herkese


_____________________________



613 Mesaj
17 Aralık 2010; 8:39:16 


quote:

Orijinalden alıntı: barcalan

hondalardaki S vitesiyle ilgili ayrıntılı bilgi verbilirmisiniz? kullanımla ilgili tavsiyeleriniz var mı?


Honda Otomatikte S "SPOR" sürüş vitesi. Vitesi D den S ye alırsanız Araç vitesi daha geç (daha yüksek devirde) değşitiriyor. Daha spor bir kullanım sağlıyor. D de giderken (yokuş yoksa) çoğunlukla gidilebilecek en yüksek vites seçilirken S de daha küçük vitesler seçiliyor. S ile giderken direksiyon iki tarafındaki kulakçıklardan birine basarsanız vites manuel moda geçiyor ve kulakçıklarla + - değiştiriyorsunuz. Tekrar otomatiğe geçmek için vites kolunu D ye getirmek yeterli. Yeni model civiclerde otomatikten manuele geçmek için vites kolunu S ye almaya gerek yokmuş ama bu yeni modellerle ilgili fazla bilgim yok.

İyi Forumlar


_____________________________



613 Mesaj
17 Aralık 2010; 8:42:39 


quote:

Orijinalden alıntı: engincan1976

kardeşim ehliyetini yeni aldı , ona daha rahat sürebilir diye otomatik vitesli 2006 model golf araba almayı düşünüyoruz, seçimimiz bize sorun yaratır mı, hiç otomatik vitesli araba kulllanmadım.Ne düşünoyorsunuz bu modellerdeki otomatik vitese dair ? teşekkürler yazan herkese


Bu modeller klasik otomatik şanzımana veya DSG'ye sahip(farklı motorlara göre). Otomatik şanzımanlı olanlarda araç zorlanmadıysa, bakımları düzenli yapıldıysa (şanzıman yağı, filitresi(varsa)) düzenli değiştirildiyse uzun kilometreler sıkıntı çıkarmaz. Yine de alırken bir otomatik şanzımancıya / servise göstermekte yarar var.


_____________________________



 
17 Mesaj
17 Nisan 2011; 2:04:10 

arkadaşlar uzmantv de otomatik viteste yakıt tasarrufuyla ilgili bir video var, sanırım link vermem de sakınca yoktur, 20 saniyeden uzun duraklamalarda N ye almak gerekir diyor!

http://www.uzmantv.com/...-puf-noktalari-nelerdir


_____________________________



359 Mesaj
18 Mayıs 2011; 21:22:39 

Merhaba herkese. konuyu kaldığı yerden devam ettireyim.
Yeni bende bravo aldım (2. gün)otomatik vites merak ettiğim aracı stop ettikten sonra mı P konumuna alıyoruz yoksa P konumuna alıp mı stop ediyoruz. Ben P ye alıp stop ediyorum bazen P ye alır almaz kendiliğinden stop ediyor. Birde vites geçişlerinde biraz sarsılıyor ileri geri manevra yaparken acaba N konumunda biraz beklededikten sonra mı D ya da R ye almalıyım mesela 1 sn.
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.


_____________________________

Yalçın

iPhone4S 16GB IOS 7


 
8 Mesaj
1 Haziran 2011; 1:02:36 


quote:

Orijinalden alıntı: comanchee




mümkünse anlayan bir yerde 50.000 km de bir şanzıman yağını boşaltıp yeni yağ koyun.(dot3 ve ya dot 4 servisi bilir) aracı daima p de iken çalıştırın,n (boş)alıp arabayı salmayın.kuru ve sorunsuz zeminlerde d (drive) modunda kullanmayı tercih edink.çok dik rampalada kalkaren 1 den başlanabilir vs vs ayrıca otom araçlarda ilk kalıkışda gaza aşırı abanmak zararlı ek olarak çalştırır çalıştırmaz d ye takıp gitmeyin 45 sn 1 dk kadar aracı ısıtın tork konvertoru şanzımandaki yağ basınıcını ayarlar böylece dişliler tam yağlanır. birde araç tam durmadan r de iken d ye ve/veya d de iken de r ye atmayın






_____________________________



 
24 Mesaj
17 Mart 2012; 19:41:00 

Arkadaşlar, 97 model Accord sahibiyim 2.0İ LS otomatik,

1 - Şehir dışı veya çevre yolu gibi hızlı kullanımda D4
2 - Şehir içi normal kullanımda D3
3 - P de çalıştırma P ye alıp stop etme
4 - Yokuşta kalkış D2 veya D3
5 - Yokuş iniş dik rapma D2 - D3
6 - Kırmızıda bekleme (kısa süreli) D3
7 - Kırmızıda bekleme (uzun süre) P (araçtan ineceksem stop)
8 - Antalyadayım D1 i kullanmıyorum (kar buz yok),
9 - R ye geçişlerde 1-2 saniye bekmek (acele etmemek)
10- Sadece yokuş çıkışlarda veya araç sollamalarda kickdown yapıyorum

ALTIN KURALLARIM BUNLAR (Takdir Üstadların)

Selamlar.



_____________________________

1997 Accord 2.0İ LS


 
2201 Mesaj
26 Aralık 2012; 1:56:46 

Ben CVT kullaniyorum.Bir kere sahane.Vitea gecisi vs derdi yok.

Normal kullanimda vites ayarlamasini muhtesem hallediyor.Sport tusu ile birlikte 7 ileri vitese gecip bir anda one dogru firlatiyor.

Ben kullanirken D, R ve P kullanirim.Zaten geriye N kaldi hic kullanmadim.

Kirmizi isiklarda sure bagimsiz D konumunda ayagim frende,
Park etmeden once zemin egimi bagimsiz ayagim frendeyken P'ye alir el frenini ceker ayagimi frenden cekerim,
R zaten malumunuz.

Su park konusunda yanlis mi yapiyorum emin degilim bilgisi olan paylasirsa sevinirim :)


_____________________________



838 Mesaj
26 Aralık 2012; 14:45:30 

quote:

Orijinalden alıntı: srcnmrcn

Arkadaşlar, 97 model Accord sahibiyim 2.0İ LS otomatik,

1 - Şehir dışı veya çevre yolu gibi hızlı kullanımda D4
2 - Şehir içi normal kullanımda D3
3 - P de çalıştırma P ye alıp stop etme
4 - Yokuşta kalkış D2 veya D3 D1 veya D2 olmalı
5 - Yokuş iniş dik rapma D2 - D3 D1 veya D2 olmalı
6 - Kırmızıda bekleme (kısa süreli) D3
7 - Kırmızıda bekleme (uzun süre) P (araçtan ineceksem stop) N olmalı
8 - Antalyadayım D1 i kullanmıyorum (kar buz yok), D3 olmalı
9 - R ye geçişlerde 1-2 saniye bekmek (acele etmemek)
10- Sadece yokuş çıkışlarda veya araç sollamalarda kickdown yapıyorum

ALTIN KURALLARIM BUNLAR (Takdir Üstadların)

Selamlar.



4 - Yokuşta kalkış D1 veya D2 olmalı
5 - Yokuş iniş dik rapma D1 veya D2 olmalı

7 - Kırmızıda bekleme (uzun süre) N olmalı
8 - Antalyadayım (kar buz yok), D3 olmalı (kalkışta)

benim tecrübelerime göre düzeltilmesi gerekenleri işaretledim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi degobar -- 26 Aralık 2012; 14:50:23 >


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


1153 Mesaj
26 Aralık 2012; 17:32:24 

quote:

Orijinalden alıntı: RS13

Ben CVT kullaniyorum.Bir kere sahane.Vitea gecisi vs derdi yok.

Normal kullanimda vites ayarlamasini muhtesem hallediyor.Sport tusu ile birlikte 7 ileri vitese gecip bir anda one dogru firlatiyor.

Ben kullanirken D, R ve P kullanirim.Zaten geriye N kaldi hic kullanmadim.

Kirmizi isiklarda sure bagimsiz D konumunda ayagim frende,
Park etmeden once zemin egimi bagimsiz ayagim frendeyken P'ye alir el frenini ceker ayagimi frenden cekerim,
R zaten malumunuz.

Su park konusunda yanlis mi yapiyorum emin degilim bilgisi olan paylasirsa sevinirim :)

merhaba ben de cvt jazz kullanıcısıyım
n ye hiç almadım
kırmızıda beklerken süre ne olursa olsun d de ve ayağım frende
park etderken önce el frenini çekiyorum yük şanzımana binmesin diye.bi kaç kişiyle konuştum hemfikirler önce el ffrenini çekin diyorlar


_____________________________

ariva riva yeppa andela andela!

HONDA




181 Mesaj
29 Ekim 2013; 9:07:09 

Merhaba arkadaşlar. Otomatik araç kullanmakta yeni sayılırım.. Vites S konumunda iken Dik rampa çıkmak yaklaşık 10 km kadar motora veya herhangi biryere zarar verirmi? İyi günler


_____________________________


Mazda 6 Otomatik (2.0)141 Bg Titanyum Gri - Benzin+LPG
---------------------------------


1003 Mesaj
29 Ekim 2013; 11:01:28 

Otomatik vites araç düz yolda giderken n ye alınmaz. Gereksiz olur. Ayağınızı gazdan çekince zaten araç belli süre sonra yakıt yollamayı kesiyor. O boş viteste tasarruf eskilerde kaldı.

Gelelim kırmızı ışıkta durmaya. 4 saniye bile durulacaksa N ye alın. Yok kısa beklersen D falan diyenler var. Hayır. Araç d ye alınmışken beklerseniz olanı söylüyim. Tork konvertöre yağ basılıyor. Motor tarafındaki rotor dönüyor. Yağ karşı kanatçıklara çarpıyor fakat siz frenlediğiniz için araç gitmiyor.

4 saniye bile olsa tork konvertörünüzün içinde hızlanmış yağın durmakta olan türbine sürekli çarpıp aşındırmasını mı istersiniz ?

Işıkta dururken N ye alınır. Neden p değil ? Ola ki arkadan biri geldi arabanıza çarptı. P ye alırsanız şanzımanın içindeki , bayırda bile P ye alınca kitleme yapıp arabayı tutan parçaların hepsini dağıtırsınız. P adı üzerinde sadece park ederken kullanılır. N beklerken kullanılır. Beklemenin de saniyesi yoktur. Yanlız n den D ye geçirirken ayağınız fren pedalında olursa daha hoş olur. Aksi halde vuruntu sesi yapabilir.


_____________________________

Japon Otomobilleri


1003 Mesaj
29 Ekim 2013; 11:13:58 

N ye alma yağlama kesilir diyen arkadaşlara söyleyeceğim iki çift lafım var.

Eğer şanzımanın yağ pompası tork konvertörden önce bağlandıysa zaten N- D farketmez. Araç yağlamayı sürekli sağlar.

Eğer şanzımanın yağ pompası konvertörden sonra bağlandıysa, N konumu da konvertörün içine yağ pompalamayı durdurmayı çalıştırıyorsa şanzıman giriş şaftınız dönmeyecek demektir. Yağlama çalışmaz. Aynı şekilde eğer bu sistemle çalışıyorsa D ye almanız da bir fayda sağlamaz. Çünkü gitmeyen aracın şaftı duracaktır.(eğer n konumu konvertöre yağ gidişini engelliyorsa)

Eğer şanzımanın yağ pompası konvertörden sonra bağlandıysa, N konumu da dişlilerin seçimindeki debriyaj plakalarını etkiliyorsa, şanzıman şaftınız dönecek fakat dişliler bağlanmadığı için hareket iletilmeyecek demektir. Bu durumda da yağ pompası çalışacak.

Yani sonuç olarak, pompa nereye bağlanmış olursa olsun. N konumu ne şekilde etkilerse etkilesin. Duran araçta yağlama olmayacaksa bazılarında hangi konuma alırsanız alın yağlama olmaz, bazılarında sadece N konumunda olur. Yani yağlama muhabbetinin D ile N ile pek alakası yok.

"Duran araçta" durum budur. Fakat yürüyen araçta kesinlikle D konumundan çıkılmaz. Zaten N ye alıp, hele bir de üzerine ara gazı verilip D ye çekersen aracın şanzımanından tak diye bir ses gelecektir. O yüzden yürüyen araçta D den çıkılmaz. Duran araçta da N ye alınır.

EDİT: Bir de resim eklemek istedim. Tercüme edeyim son iki cümleyi. Motor ne zaman dönerse pompa da döner. Bu yüzden arızalı yağ pompaları şanzımanın park ve boş viteslerinde bile ses yapar. Sonuç: Yağlamanın vitesle falan alakası yok.
0



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 29 Ekim 2013; 11:22:10 >


_____________________________

Japon Otomobilleri


2489 Mesaj
29 Ekim 2013; 16:51:57 

Meteg ustanın olup olabilecek en detaylı otomatik vites kullanım konusu var zaten. O kafi:
http://forum.donanimhab...333/f_//tm.htm#23246333



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Hacı Fış Fış


İt, Köpek (Kangal Hariç) Arkadan Saldıracağına; Kurtlar (Bozkurt Dahil) Önden Saldırsın.


1293 Mesaj
29 Ekim 2013; 21:16:04 

quote:

Orijinalden alıntı: resmonse

Otomatik arabayı N konumuna alan arkadaşlara: otomatiklerde N konumunda şanzıman yağlaması olmaz. gerisini düşünün artık...

+1


_____________________________



616 Mesaj
30 Nisan 2014; 12:13:48 

otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.


_____________________________

"357.Dönem (Kasım 2014) Kısa Dönem - Yedek Subay Adayları" - 357. Dönem Liste Görüntüle _


613 Mesaj
30 Nisan 2014; 15:52:17 

quote:

Orijinalden alıntı: Dil-hun

otomatiklerde araç seyir halindeyken D2 D3 e alınabilirmi.

Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.


_____________________________



616 Mesaj
30 Nisan 2014; 16:01:22 

quote:

Orijinalden alıntı: hak78


Alınabilir. Vites küçülttüğünde araç çok hızlıysa ve devir sayısı çok yüksek olacaksa araç vitesi bir süre gecikmeli küçültebilir.

teşekkür ederim.son bir soru aracı p konumundamı çalıştırayım n konumundamı


_____________________________

"357.Dönem (Kasım 2014) Kısa Dönem - Yedek Subay Adayları" - 357. Dönem Liste Görüntüle _


838 Mesaj
30 Nisan 2014; 16:19:41 

50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma


_____________________________

2011 Chevrolet Aveo LS Classic Sedan 1.4 AT - Siyah
Nikon 7000+D60+18/55+18/105+70/300+50
10/17 FishEye+60 Micro+SB600


616 Mesaj
30 Nisan 2014; 16:22:08 

quote:

Orijinalden alıntı: degobar

50 km hızın üzerindeyse D2 ye alma

anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .


_____________________________

"357.Dönem (Kasım 2014) Kısa Dönem - Yedek Subay Adayları" - 357. Dönem Liste Görüntüle _


613 Mesaj
30 Nisan 2014; 21:32:57 

quote:

Orijinalden alıntı: Dil-hun


anladm hocam.abime araba aldık edremite götürücem arabayı kaz dağlarından geçicem 4-5 yıllık manuel tecrübem varda otomatik çok az kullandım.çekiş konusunda endişelerim var.o yüzden araştırma yapıyorum .

Araç ne Honda mı?


_____________________________



616 Mesaj
30 Nisan 2014; 21:34:07 

quote:

Orijinalden alıntı: hak78


Araç ne Honda mı?

peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik


_____________________________

"357.Dönem (Kasım 2014) Kısa Dönem - Yedek Subay Adayları" - 357. Dönem Liste Görüntüle _


613 Mesaj
30 Nisan 2014; 21:55:24 

quote:

Orijinalden alıntı: Dil-hun


peugeot 206 x-line 1.4 2004 model otomatik

Araç çok yülü değilse çekişte problem olacağını zannetmiyorum. Yokuş yukarı çıkarken gaza basarak vites küçültmek yerine d3'e alabilirsiniz. Birde sol ayağınızı tamamen sol tarafta bırakarak kullanmaya dikkat edin. (hatta bazıları alışma süresinde sol ayağını toplayıp altına alıp öyle oturuyorlar.) :) İyi yolculuklar


_____________________________



616 Mesaj
30 Nisan 2014; 21:59:47 

quote:

Orijinalden alıntı: hak78


Araç çok yülü değilse çekişte problem olacağını zannetmiyorum. Yokuş yukarı çıkarken gaza basarak vites küçültmek yerine d3'e alabilirsiniz. Birde sol ayağınızı tamamen sol tarafta bırakarak kullanmaya dikkat edin. (hatta bazıları alışma süresinde sol ayağını toplayıp altına alıp öyle oturuyorlar.) :) İyi yolculuklar

evet hocam otomatiğe binince sol ayak sürekli hazır bekliyor.refleks olmuş artık.kırmızıda duruyorum elim vitese gidiyor sürekli :).bilgiler için teşekkür ederim.ben seyir halindeyken vites değiştirilmez biliyordum.beni rahatlattınız.


_____________________________

"357.Dönem (Kasım 2014) Kısa Dönem - Yedek Subay Adayları" - 357. Dönem Liste Görüntüle _


1310 Mesaj
30 Nisan 2014; 22:40:50 

quote:

Orijinalden alıntı: Dil-hun


teşekkür ederim.son bir soru aracı p konumundamı çalıştırayım n konumundamı

aracı frene basarak el frenini indir sonra gene hafif frene basarak P den D ye al

istop ettirirken ise dur ve P ye al daha sonra el frenini çek kontağı kapat kapıları kitle ve eve git

bu D toyota için sizde farkılı olabilir


_____________________________


SAMSUNG GALAXY S III


280 Mesaj
1 Mayıs 2014; 1:11:49 

tam otomatik ve yarı otomatik dsg cvt vs gibi şanzımanlar için kati kurallar

siz siz olun aracınız otomatik D konumunda kullanmaya gayret edin hepsini o halleder karışmayın....
20 sn bulan ve geçen beklemelerde aracınızı kesinlikle N nötr konumuna alın
aracınız hareket halinde iken kesinlikle boş vites yani N konumuna almayın... şanzımanınızdan olursunuz
aracınızı vurdurmayı kesinlikle ve kesinlikle denemeyin
aracınızın çekilmesi gerektiğinde N konumunda olmasına dikkat edin ve en fazla 4o km hıza ulaşın... aşmayın araç çalışmazken şanzımanınızda yağlama olmadığını aklınızdan çıkarmayın
yokuş çıkarken ve inerken şanzıman kendini uygun vitese alır kurcalamayın
otomatik şanzımanlarda motor beyni ile eş zamanlı çalışan elektronik beyin vardır ve siz ne kadar çabuk hızlansın diye gaza yüklenirseniz o kadar geç ve yüksek devirlerde vites atar aracınız deli gibi yakar.... otomatikler çok dengeli şanzımanlardır hafif gaz vererek oldukça sakin kullanmaya özen gösterin o zaman aracınız 2.200 d/dk da vites attığını göreceksiniz
L ağır yük ve kar buz durumunda kalkış için kullanılır sonra hemen D konumuna alınır...
2-3 konumları çok virajlı ve dik yokuş çıkarken araç bağırır ve üst viteste toplayamaz yine vites düşer ve bu tekrarlar ... bu gibi durumlara karşı 2-veya 3 konumuna alınır ve en son o vitese kadar geçer bi üste atmaz vitesi... yokuş çıkınca yine D konumuna alınmalıdır
aracınızın şanzıman yağını 25- 40 bin km arasında bir kesinlikle değiştirin
aracınız hareket halinde iken R ve D konumları arasında vites geçişi yapmamaya özen gösterin... aracın tamamen durmasını bekleyin.....
yokuşlarda arac ışık beklerken aracınızı viteste zorlatmayın geri kaçmasa da araç kavrama işine devam ettiği için şanzıman aşırı derecede ısınır....bu da sizin cebinizi ısıtır... duraklamalarda 15 sn üstünde de aracınızı N konumuna alın
aracınızı park ettiğinizde el frenini iyice çektikten sonra P pozisyonuna getirin... düz vites araçlardaki gibi aracın yükünü şanzımana bindirmemeye özen gösterin....
otomatikten başka araca binmeyin....


_____________________________

.cehennemde har ateş yoktur... herkes ateşini kendi götürür..


280 Mesaj
3 Mayıs 2014; 15:24:32 

sport modu hocam.. tüm vitesleri 4500-6000 devir arasında atar seri bi kullanım sunar

Bu mesajda bahsedilenler: barcalan


_____________________________

.cehennemde har ateş yoktur... herkes ateşini kendi götürür..
Sayfa:   <<      [2]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Otomatik Vites Kullanımı Nasıl Olmalı?
Sayfa: <<      [2]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.723