Şimdi Ara

Elon Musk, SpaceX Dragon V2 uzay kapsülünü şirketin merkezinde görücüye çıkarttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
719
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj





  • Elon Musk, SpaceX Dragon V2 uzay kapsülünü şirketin merkezinde görücüye çıkarttı



     

    Elektrikli otomobiller hazırlayan Tesla ile uzay teknolojileri konusunda çalışmalar gösteren SpaceX firmalarının CEO'su Elon Musk, Dragon uzay kapsülünün yeni versiyonunu şirketin merkezinde görücüye çıkarttı.

     

    Uzaya gidip geri gelebilen dünyanın ilk ticari uzay aracı olarak tanıtılan SpaceX Dragon'un yeni jenerasyon versiyonu Dragon V2, açıklandığı kadarıyla Uluslararası Uzay İstasyonu (ISS) bünyesine 7 astronotu götürme kapasitesine sahip. Üzerinde uzun zamandır çalışmalar yapılan ve Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi NASA'nın katkılarıyla geliştirilen uzay kapsülü, tekrar kullanılabilir yapısıyla büyük bir ekonomik getiri sağlıyor ve yine SpaceX tarafından söylendiği kadarıyla bir helikopter hassasiyetiyle iniş yapabiliyor.

     

    Amerika Birleşik Devletleri, Uluslararası Uzay İstasyonu'na götürmesi için astronot başına Rusya'ya yaklaşık 71 milyon dolar para ödüyor ve SpaceX Dragon V2 ile bu miktarın 20 milyon dolar seviyesine düşürülebileceği söyleniyor. Bu yeni uzay kapsülünün ilk uçuşunun (SpaceX Falcon roket eşliğinde) ise Kennedy Uzay Merkezi'nden 2016 yılında yapılacağı belirtiliyor. Hazırlanan tanıtım videosunu aşağıda izleyebilirsiniz.

     Elon Musk, SpaceX Dragon V2 uzay kapsülünü şirketin merkezinde görücüye çıkarttı

     







  • Elon Musk inanılmaz işler yapmaya devam ediyor,gerçekten Iron man karakterinden (Stark) esintiler taşıyor
  • bu ise ozel sekorun girmesi insanlari gercek manada uzaya tasiyabilir. rekabetle uzaya cikis maliyetleri dusecektir. fiyat yeterince dustugunde uzay turizm gercek bir is kolu olarak patlama yapar. sonrasinda hacimdeki artis maliyetler bir anda biraz varlikli olan her insanin uzaya cikabilcegi seviyelere inebilir. belli esik noktalar asilirsa gayet mumkun bir senaryo.

  • o pist için kaç ağaç kesmişler derhal kapatın o pisti iptal edin o projeyi tamamen çevre katliamı, kapsülün doğaya verdiği zarar da cabası!!!

  • Bu adamda gerçekten ayrı bir kafa var. Havası vakumlanmış tüneller yapıp içinde ses hızına ulaşan tren hatları yapmayı planladığını okumuştum. Tesla ile yaptıkları zaten ortada. Helal olsun. Günümüz dahilerinden.

  • Bu adamla aynı zamanda Dünya'da nefes aldığım için bile çok mutluyum.

  • way babağun şarap çanağına..

  • iran'dan hemen al cevabi ! :P

  • türkiyede böyle birşey olsa vergi üstüne vergi bizde lpg bile takarlar benzin pahalı diye yabancılarda öyle bir dertmi var :D

  • çok bilmiş mod : on

    ruslar uzaydan dönüşte paraşütle iniş yapıyolar. çok daha basit ve güvenli bir sistem. ama spacex ise motorları yardımıyla yavaşlayıp iniyor. hem yakıt ağırlığı var, hem patlama riski var , hem de bu motor mekanizmasının bir ağırlığı var , bakım masrafı var.

    çok bilmiş mod :off
  • motor ve kapsül zaten tekrar tekrar kullanılıyor NASA nın mekiklerinde bile sadece harici yakıt tankı tek seferlikti.onlar hizmet dışına cıktı.yerine ares geldi. motoru ve kapsülü tekrar tekrar kullanılıyor. ama ben kalkışı deilde inişte paraşüt yerine niye motor kullandığını sordum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    motor ve kapsül zaten tekrar tekrar kullanılıyor NASA nın mekiklerinde bile sadece harici yakıt tankı tek seferlikti.onlar hizmet dışına cıktı.yerine ares geldi. motoru ve kapsülü tekrar tekrar kullanılıyor. ama ben kalkışı deilde inişte paraşüt yerine niye motor kullandığını sordum.


    ares uzay mekiklerinin yerine hizmete girmedi. proje 2010da baskan obama tarafindan iptal edildi. amerika uzay araclarini ozel sirketlerin yapmasini istiyor. su an amerikanin uzaya insan gonderebildigi bir araci yok. bir kac sene dahada olmayacak.

    spacex in neden parasut yerine motor kullandigina gelirsek, parasutle aracin inecegi yer konusunda hic bir kontrol yok. bu yuzden okyanusa inis yapmak zorundalar. buda araci cok yipratiyor ve genis capli pahali bir bakima girmeden yeniden kullanilamiyor . spacex in tasarimindaysa arac karada istedigi konuma duzgun inis yapabilmekde. bu sayede yeniden pahali bir bakima girmeden, sadece deposunu tekrar doldurarak ayni araci 10 kez kullanmak mumkun oluyor. bu sayede spacex bir astronotu uzaya gondermenin maliyetini 68milyon dolardan (ruslara uzaya amerikan astronotlarini gondermesi icin odenen para) 20 milyon dolara indirecek. bu sadece uzay kapsulunun yere inis yapmasiyla gerceklesen maliyet dususu. spacex in asil projesi tum roketi yere sabit inis yapabilcek sekilde tasarlamak. ki bu konuda alcak iltifada basarili denemeleri mevcut. bunu basarabilirlerse bir uzay araci yakit ikmali ve kontrollerden sonra ayni gun icinde defalarca kullanilabilecek. iste o zaman uzaya ulasim maliyetleri ciddi bicimde dusup yeni bir uzay cagi acilacaktir.


    bu video animasyon degil. gercek deneme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 5 Haziran 2014; 15:50:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    quote:

    Orijinalden alıntı: olağan_şüpheli

    motor ve kapsül zaten tekrar tekrar kullanılıyor NASA nın mekiklerinde bile sadece harici yakıt tankı tek seferlikti.onlar hizmet dışına cıktı.yerine ares geldi. motoru ve kapsülü tekrar tekrar kullanılıyor. ama ben kalkışı deilde inişte paraşüt yerine niye motor kullandığını sordum.


    ares uzay mekiklerinin yerine hizmete girmedi. proje 2010da baskan obama tarafindan iptal edildi. amerika uzay araclarini ozel sirketlerin yapmasini istiyor. su an amerikanin uzaya insan gonderebildigi bir araci yok. bir kac sene dahada olmayacak.

    spacex in neden parasut yerine motor kullandigina gelirsek, parasutle aracin inecegi yer konusunda hic bir kontrol yok. bu yuzden okyanusa inis yapmak zorundalar. buda araci cok yipratiyor ve genis capli pahali bir bakima girmeden yeniden kullanilamiyor . spacex in tasarimindaysa arac karada istedigi konuma duzgun inis yapabilmekde. bu sayede yeniden pahali bir bakima girmeden, sadece deposunu tekrar doldurarak ayni araci 10 kez kullanmak mumkun oluyor. bu sayede spacex bir astronotu uzaya gondermenin maliyetini 68milyon dolardan (ruslara uzaya amerikan astronotlarini gondermesi icin odenen para) 20 milyon dolara indirecek. bu sadece uzay kapsulunun yere inis yapmasiyla gerceklesen maliyet dususu. spacex in asil projesi tum roketi yere sabit inis yapabilcek sekilde tasarlamak. ki bu konuda alcak iltifada basarili denemeleri mevcut. bunu basarabilirlerse bir uzay araci yakit ikmali ve kontrollerden sonra ayni gun icinde defalarca kullanilabilecek. iste o zaman uzaya ulasim maliyetleri ciddi bicimde dusup yeni bir uzay cagi acilacaktir.


    bu video animasyon degil. gercek deneme





    2015e kadar araç yok da 2015 de bu girecekti ertelenmediyse... testleri falan yapıldı . hem roketin hem kapsülün...

    senin koyduğun videoyu daha öncede gördüm ama o roket. kapsül değil. kapsülü paraşütle yavaşlatıp belki çok daha yumuşak iniş için uzayda hreketi sağlayan yakıt kullanabilirlerdi. gerçi yapıyolarsa bir bildikleri vardır ama ne kapsül videosu ne de su an verdiği roket videosu mantıklı gelmedi.




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    bir arastirirsiniz ares roketinin dahil oldugu constellation programinin 2010 yilinda iptal edilip rafa kaldirildigini gorursunuz. amerika 2015 de spacex in roketleriyle tekrar uzaya insan gondermeyi planliyor. ayri boeing ile bir kac ozel sirketin daha bu konuda calismalari var.

    grasshoper roketinin videosunu koydum, spacex in ne yapmak istedigini cok guzel gosteriyor. basta banada cok mantikli gelmemisti ama dusununce roketin tum kademeleri bu sekilde inis yapabilir. uzay gorevlerinin bu kadar pahali olmasinin nedeni pahali roket motorlari bir kere kullanildikdan sonra okyanusun dibini boylamasi. spacex bu tasariminda basarili olursa ayni arac sadece yakit yuklenerek defalarca ve defalarca kullanilabilecek. uzay yolculuklari bir anda kabul edilebilir fiyatlara dusecek. elon musk gercekden dunyayi degistirebilcek bir is yapiyor. keza kendide farkinda. bu ise sahsi servetinden yuzmilyonlarca dolar harcamis durumda.

    bu is parasutle yapilabilseydi, roket motorlari yeryuzune saglam indirilebilseydi emin olun simdiye kadar yapilirdi. kimse yuzmilyonlarca dolar harcayip urettigi donanimlari bir kere kullanip okyanusa gommek istemez. aresin videosunda gordugunuz okyanus inisini yapan bolum karmasik ve pahali sivi roket degil. teknik olarak metal bir silindirden ibaret olan kati yakit roketi. o bile okyanus inisinden sonra pahali bir bakim ve yeniden yapim surecinden geciyor. sivi yakit roketleri oyle bir iniste saglam kalamazlar. ucuz kati roketlerlede ancak ilk kalkista ise yararlar. uzerlerinde hic bir guc kontrolleri yoktur. modern roketlerin babasi wernher von braun un tabiriyle havayi fiseklerden hic bir farklari yoktur. von braun nasada oldugu sure icinde kati roketlerin asla insanli gorevlerde kullanilmasina musade etmemistir. kendisinden sonrada uzay mekiklerine kadar bu boyle devam etmistir. uzay mekiklerindede ilk kazaya challenger faciasiyla bu kati yakit roketleri neden olmustur.

    tum bunlari toparlarsak gunumus teknolojisiyle spacex in gittigi yolu mantikli buluyorum. eskiden bu seviyede micro islemci kontrolu yoktu. bu olcekde bir roketi bu hassasiyetle kontrol etmek mumkun degildi. bakalim 5 sene icinde ne olacagni goruruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    bir arastirirsiniz ares roketinin dahil oldugu constellation programinin 2010 yilinda iptal edilip rafa kaldirildigini gorursunuz. amerika 2015 de spacex in roketleriyle tekrar uzaya insan gondermeyi planliyor. ayri boeing ile bir kac ozel sirketin daha bu konuda calismalari var.

    grasshoper roketinin videosunu koydum, spacex in ne yapmak istedigini cok guzel gosteriyor. basta banada cok mantikli gelmemisti ama dusununce roketin tum kademeleri bu sekilde inis yapabilir. uzay gorevlerinin bu kadar pahali olmasinin nedeni pahali roket motorlari bir kere kullanildikdan sonra okyanusun dibini boylamasi. spacex bu tasariminda basarili olursa ayni arac sadece yakit yuklenerek defalarca ve defalarca kullanilabilecek. uzay yolculuklari bir anda kabul edilebilir fiyatlara dusecek. elon musk gercekden dunyayi degistirebilcek bir is yapiyor. keza kendide farkinda. bu ise sahsi servetinden yuzmilyonlarca dolar harcamis durumda.

    bu is parasutle yapilabilseydi, roket motorlari yeryuzune saglam indirilebilseydi emin olun simdiye kadar yapilirdi. kimse yuzmilyonlarca dolar harcayip urettigi donanimlari bir kere kullanip okyanusa gommek istemez. aresin videosunda gordugunuz okyanus inisini yapan bolum karmasik ve pahali sivi roket degil. teknik olarak metal bir silindirden ibaret olan kati yakit roketi. o bile okyanus inisinden sonra pahali bir bakim ve yeniden yapim surecinden geciyor. sivi yakit roketleri oyle bir iniste saglam kalamazlar. ucuz kati roketlerlede ancak ilk kalkista ise yararlar. uzerlerinde hic bir guc kontrolleri yoktur. modern roketlerin babasi wernher von braun un tabiriyle havayi fiseklerden hic bir farklari yoktur. von braun nasada oldugu sure icinde kati roketlerin asla insanli gorevlerde kullanilmasina musade etmemistir. kendisinden sonrada uzay mekiklerine kadar bu boyle devam etmistir. uzay mekiklerindede ilk kazaya challenger faciasiyla bu kati yakit roketleri neden olmustur.

    tum bunlari toparlarsak gunumus teknolojisiyle spacex in gittigi yolu mantikli buluyorum. eskiden bu seviyede micro islemci kontrolu yoktu. bu olcekde bir roketi bu hassasiyetle kontrol etmek mumkun degildi. bakalim 5 sene icinde ne olacagni goruruz.

    aresler güzeldi yahu. iptal olduğunu yeni öğrendim .birazda üzüldüm. nerdeyse bitirmişler işi niye iptal etmişler yahu... halbuki roketin gövdesi ve kapsülü tekrar tekrar kullanılıyordu.





    ben mi yanlış biliyorum .eski mekiklerin bile motorları tekrar tekrar kullanılyordu. zaten aresde aynı motorları kullanacaktı. sanırım.burda paraşütle okyanusa düşüne ve tekrar kullanılmak üzere getirimesi gösterilmiş.

    birde benim asıl sorum o değil. hem kapsül bir motorlar iniş yapıyor hemde senin verdiğin roket. bunun için yakıt gerekli. bu da ağırlığın en önemli sorun olduğu uzay çalışmalarında bana mantıklı gelmiyor. o koca roketi binlerce km hıza ulaşıp ,kapsülü uzaya bıraktıktan sonra o muazzam hızdan tekrar yavaşlayıp durması ve düzgün iniş yapabilmesi inanılmaz bir yakıt gerektirir. verdiğğin videoda da zaten sadece havalanıp iniyor.yani uzaya kapsül bırakıp dönmüyor roket. kapsülünde aynı sekilde yakıt ağırlığı olmalı. neyse bi bildikleri vardır gerçi ama nasa nın adam gibi bir işi vardı. AREs güzeldi yani.bu obama bütceninde ansını ağlattı. bi halttan anlamıyor bence

    Elon Musk, SpaceX Dragon V2 uzay kapsülünü şirketin merkezinde görücüye çıkarttı




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    okudugum kadariyla proje takvime uygun ilerlememis, maliyetleri iyice yukselmis. constellation programini takvimin uygun yurutmek icin 150 milyar dolar para gerektigi hesaplaninca fisini cekmisler.

    uzay mekigindede tum motorlar tekrar geri kullaniliyordu. ama cogu parcasi parasutle okyanusa dustugunden tekrar calisir duruma getirilmesi cok ciddi maliyetler gerektiriyordu. birazda mekigin karmasik yapisindan, nerdiyse yeni roket yapmak kadar maliyetliydi. mekikleri emekliye ayirma nedenleride basitce buydu. spacex in projesinde roket parcalari yere kontrollu inis yapacagi icin bu kadar yuksek bakim maliyetleri olmayacak.

    inis icin o kadar cok yakita ihtiyac olmayacaktir. herseyden once kalkistiki agirlikla inisteki agirlik bir degil. bir roketin agirliginin nerdiyse %90nini yakit olusturuyor. inise gectiginde bos benzin tankeri kadar hafif olacaktir. bir baska noktada inisin buyuk kisminda hizi kesmek icin motor gucune ihtiyac yok. isin kabasini hava surtunmesi yapar. hatirlatirim uzay mekikleride hic parasut kullanmadan sadece hava surtunmesiyle yavaslayip, planor seklinde suzulerek inis yapiyorlardi. spacex in tasarimi farkli olarak son inis kisminda bunu motor gucu ile yapacak. ve tum pacalari inis yapacak. diger bir noktada ne yukseklikden duserse dussun, yeterince dustugunde tum cisimlerin hizi belli bir limit hiza gelir ve daha fazla hizlanmaz. cunku hizlandikca hava direnci hizin karesiyle kuvvetlenir, bir yerde yercemi gucunu dengeler. bunun anlami 700metreden inis ile 7000metreden inis icin gereken yakit miktarlarinin cok farkli olmayacagi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    okudugum kadariyla proje takvime uygun ilerlememis, maliyetleri iyice yukselmis. constellation programini takvimin uygun yurutmek icin 150 milyar dolar para gerektigi hesaplaninca fisini cekmisler.

    uzay mekigindede tum motorlar tekrar geri kullaniliyordu. ama cogu parcasi parasutle okyanusa dustugunden tekrar calisir duruma getirilmesi cok ciddi maliyetler gerektiriyordu. birazda mekigin karmasik yapisindan, nerdiyse yeni roket yapmak kadar maliyetliydi. mekikleri emekliye ayirma nedenleride basitce buydu. spacex in projesinde roket parcalari yere kontrollu inis yapacagi icin bu kadar yuksek bakim maliyetleri olmayacak.

    inis icin o kadar cok yakita ihtiyac olmayacaktir. herseyden once kalkistiki agirlikla inisteki agirlik bir degil. bir roketin agirliginin nerdiyse %90nini yakit olusturuyor. inise gectiginde bos benzin tankeri kadar hafif olacaktir. bir baska noktada inisin buyuk kisminda hizi kesmek icin motor gucune ihtiyac yok. isin kabasini hava surtunmesi yapar. hatirlatirim uzay mekikleride hic parasut kullanmadan sadece hava surtunmesiyle yavaslayip, planor seklinde suzulerek inis yapiyorlardi. spacex in tasarimi farkli olarak son inis kisminda bunu motor gucu ile yapacak. ve tum pacalari inis yapacak. diger bir noktada ne yukseklikden duserse dussun, yeterince dustugunde tum cisimlerin hizi belli bir limit hiza gelir ve daha fazla hizlanmaz. cunku hizlandikca hava direnci hizin karesiyle kuvvetlenir, bir yerde yercemi gucunu dengeler. bunun anlami 700metreden inis ile 7000metreden inis icin gereken yakit miktarlarinin cok farkli olmayacagi.

    gerçi beni mantık olarak hala tatmin etmedi bu motoru iniş sistemi ama illaki bir bildikleri vardır.zamnla görecez bakalım.aresler güzeldi yav.tozu tumana katıyordu kalkarken. hatta avrupada benzeri bir sistem kullanacaktı .neyse bakalım zamanla görecez. bilgiler için sağolsın

    ekleme aklıma gelmişken onlarda yazayım. NASA nın ruz soyuz mekiklerini yeterli bulmadığını okumuştum. NASA nın yollamak istediği roketler sanırım çok daha yüksek yörüngelere gitmesini istiyormuş. uluslar arası uzay istasyonu ötesine yani .yine mürettebat sayısıda 3 kişi soyuzda falan filan işte.birde bush 1 triyon dolarlık mars projesi vardı. ne bileyim aya üs falan kuracaklardı. epeydir konudan kopuğum. onlarda iptal edildi mi ? OBAMA bütçe açğında rekor kırdıydı şimdi de her projeyi iptal ediyolar




  • olağan_şüpheli kullanıcısına yanıt
    iste iptal edilen constellation programi tam olarak sordugun sey. ares roketleriyle orion uzay araclari bu is yapilip, once aya koloni kurulacak, ordanda marsa gidilcekti. ama maliyetleri cok fazla iste. yeni bir soguk savas rekabeti olmadan, yada cok buyuk bir ticari kazanc, kimse bu paralari harcamaz. keza uzerinden nerdiyse 50 sene gecti, hala aya giden saturn 5 roketinden daha guclu bir arac yapilmis degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 6 Haziran 2014; 18:00:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    iste iptal edilen constellation programi tam olarak sordugun sey. ares roketleriyle orion uzay araclari bu is yapilip, once aya koloni kurulacak, ordanda marsa gidilcekti. ama maliyetleri cok fazla iste. yeni bir soguk savas rekabeti olmadan, yada cok buyuk bir ticari kazanc, kimse bu paralari harcamaz.

    soğuk savaş rekabetine gerek yok. 150 milyar dolar abd ye koymaz da ekonomik krizdeler. yoksa ordunun yıllık harcaması yarım triyon dolar bulmuştu bir ara. ISS gibi uluslarası bir oluşumla gerçekleştirseler bari.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.