Şimdi Ara

Hyundai Getz 1 depo yakıt rekorları.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
455
Cevap
6
Favori
196.192
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel Getz

    1- ihg70 43 Lt yakıt ile 901.2 Km Karma Tüketim Getz 2006-Getz 1.5 CRDi VGT
     Hyundai Getz 1 depo yakıt rekorları.
     Hyundai Getz 1 depo yakıt rekorları.

    2-
    3-

    Benzinli Getz

    1- Ebu Computer 43 Lt yakıt ile 750 Km uzun yolda Getz 2004 1.3
    2- clra 745 Km uzun yolda Getz 1.3
    3-


    Arkadaşlar Hyundai Getz hakkında neredeyse 170 sayfalık bir arşiv oluştu ama herşey birbirine karışmaya başladı.

    Burada sadece Hyundayi Getz ile yapabildiğimiz maksimum km ve düşük yakıt tüketimi ile ilgili konular yer alacak.

    1 depo ile yaptığınız en iyi değeri buraya yazıp bunu belgeleyen bir fotoda koyma imkanınız olursa benzinli ve dizeller için bir rekor listesi oluşturmuş olacağız.

    Bu arada ihg70 üstadımızın rekoru kırılabilecek gibi görünmüyor tebrik etmek lazım.

    Verilen bilgilere listeyi sürekli güncelleyeceğim.

    Saygılarla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Computer -- 29 Eylül 2006; 22:35:50 >







  • Ya tartışma niyetinde değilim yanlış anlaşılmasın...tamam çok az yakabilir ama 43 lt depoyla şehiriçinde 900 km gitmek için mucize gerekiyo...
  • o bibuçuk depodur da düz hesap 1 işte. (getzcı arkadas sen cocuk mu kandırıyosun?)
  • bu şehrin içi, baya boştu galiba, hep sabit hızda mı gittin yaw
  • AYNI FOTORAFLARI ÇEKMEK ÇOK KOLAY.BİRAZ DÜŞÜNÜRSENİZ GETS TANIYANLAR
    CEVABINI BULUR.ZİRA BEN İNANMIYORUM.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EMİN KAPTAN

    AYNI FOTORAFLARI ÇEKMEK ÇOK KOLAY.BİRAZ DÜŞÜNÜRSENİZ GETS TANIYANLAR
    CEVABINI BULUR.ZİRA BEN İNANMIYORUM.

    bendede getz var benzınlı ama bilmiyorum yanisenın o yaptıkların fake olabılır
    mesela araba dus yolda gıderken bilgisayarı sıfırla ve gaza basma^3.2 falan oluyo umarım oyle yapmamışsındır
    yoksa kandırıldıkmı yav
  • Ebu Computer,
    Yeni sayfa hayırlı olsun.

    Sana yazdığım mesajda "bu konu istismara ve polemiğe çok müsait, by yüzden uğraşmak istemiyorum" demek istemiştim ama çok kısa yazdım. Buradaki yorumları görünce endişemin doğru olduğunu görüyorum.

    Üstelik bu eleştirileri getirenler çok haklılar. Çünkü bu iddialar noter huzurunda yapılmadığı gibi ( hani depo doldurulur, kapak mühürlenir felan ) fotoğraf çekimi ile de bieşy iddia ve ispat etmek mümkün değil. Yol bilgisayarındaki değerleri istediğin noktaya getirip orada fortoğraf çekebilirsin.

    Biz Getz forumunda biribirimizi tanıdığımız ve güzel bir sohbet ortamı yakaladığımız için biribirimize ve paylaştığımız bilgilere güveniyoruz.

    Bunun olamıyacağına dair yazan arkadaşlara:

    Öncelikle benim bu ölçümüm doğru. Yani 43 litre eurodizel aldım ve bununla tam 901.2 km yaptım. Her ne kadar bu ölçüm İstanbul şehiriçi gibi gözükse de tam şehir içi olarak değerlendirilemez. Hani otomobillerin kataloglarında yakıt sarfiyatı şehir içi, şehir dışı ve karma olarak verilir ya. benim ki işte tam da bu karma ölçümü karşılayan bir değer.

    Ben Getz'i aldığımdan beri hiç uzun seyahate çıkmadım. Hiç İstanbul dışına çıkmadım. Bir defada yaptığım en uzun mesafe hiç 30 km'yi geçmedi. Yani kontağı çevirip aracı çalıştırdıktan sonra yaptığım maksimum mesafe 30 km oldu.

    Peki İstanbul dışına hiç çıkmadan karma harcama nasıl oluyor diye sorarsanız: Çevre yolları

    ben hafta içi günde ortalama 45 km yol yapıyorum. 22 km işe gidiş 22 eve dönüş. Bunun yarısı düzgün otoyol, çevre yolu. Benim girdiğim en sıkı trafik maslak trafiği. Maslak trafiğini bilen bilir.
    Bunun dışında hafta sonu ailemle berber bol bol gezeriz. Kadıköye gideriz, Bakırköy'e gideriz, boğaza gideriz. vs. Buraların trafik keşmekeşini anlatmaya lüzum yok herhalde. İşte bu yüzden benim tüketimime karma diyorum. Her ne kadar uzun yol yapmasamda uzun yol yapıyormuş gibi çevre yollarını kullanıyorum ve uzun yola giden birinin girmeyeceği kadar şehir içi trafiğinde dolanıyorum.

    Kimseyi inandırmak zorunda hisstemiyorum kendimi. Bu açıklamaları zaten Getz forumunda arkadaşlarıma yapmış durumdayım ve burada bunun gerçekten nasıl olabileceğini merak edenler için yazıyorum. Benim çekip koyduğum fotolar tamamen gerçektir fakat kanıt olarak geçerliliğinin olmadığının bilincindeyim ve öyle sunulmasını da istemiyorum. Sadece benim burada yazılı beyanımın bile yeterli olmasını istiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 8 Haziran 2010; 2:51:47 >




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 8 Haziran 2010; 2:52:22 >
  • Bu gün Getz kullandım 1.4 97 hp ,güzel araç ama direksiyonu çok sert geldi bana ve kontak yeri iyi değil,Bunun dışında gayet iyi
  • Hyundai nin sitesindeki değerlere bakılabilir.

    http://www.hyundai.com.tr/model/techspeclist.asp?modelID=2

    Yakıt Tüketimi (lt/100km)(otm) Şehir İçi 5.5
    Şehir Dışı 3.9
    Ortalama 4.5

    Şimdi birisi çıkıp 100 km de 4.8 Lt yakıt tüketim miktarını tutturabilmişse ve 43 Lt yakıt ile 900 Km yol yapabilme başarısını göstermişse o kişiyi kınamak yerine tebrik etmek lazım.

    Hatta yarın bir gün uzun yolda 100 Km de ortalama 3.9 Lt yakıt yakarak 43 Lt yakıt ile 1100 Km lik yol yapan birisi çıkarsa bunada şaşırmamak lazım.

    Marka olarak Hyundai için konuşmuyorum diğer markalarda dahil hiç çevrenizde fabrika verilerini yakalayan birini görmedinizmi.

    Örneğin ben eski arabalarımdan birinde kitapçığında 1 depo benzin ile 635 Km menzil göstermesine rağmen 800 Km ye yakın yol yapmıştım.

    Kısır tartışmalara girmeye gerek yok herkesin fikrine saygı duyarım.

    Kaldıki ihg70 arkadaşımız bütün belgeleride ortaya koymuş.

    Saygılarla...




  • arkadaşlar, yakıt tüketimi düşürücez diye, dizel araçlarınızla 60-70 km/h larda sakın sık olarak küçük dişlileri(yani 5. vitesi) kullanmayın..turbonuzun devreye girdiği devir bandından her zaman daha yüksek bir devirde kullanmaya çalışın. örneğin aracınızın turbosu 1800 d/d da devreye giriyosa, ve siz bu aracı o devir bandında kullanıyosanız, motorunuz anlık güç kayıpları ve anlık güç artması, tork artışı ve tork kesilmesi yaşar. ama bu aracı 2200 d/d da kullanırsanız, turboyu sürekli aktif halde tutar ve yeterli tork elde etmiş olusunuz.
    saygılar sunuyorum....
  • Arkadaşlar benim 1.5 dci logan aracım var aracım daha 1500 km de iken depoyu fülledim iki arkadaş 110 km gidiş 100 km geliş gelirken 3 kiş, olmak üzere klima hep kapalı ve 100 km hızla gittim tekrar aynı yerden fulledim 8.62 litre eurodizel aldı yani 100 km de 4.09 tüketmiş oldu fabrika verisi 4.5 demek istediğim boş ve sakin kullanımda araçlar bayağı bi az yakıyo dün öğretmen arkadaşım Muğla'dan Amasya ya geldi citroen picassosu var yeni aldı 1.6 hdi 4 litre yaktı diyo ama 70-80 ile geldim diyo inişlerde 50-60 km hızla 5. vitesle geldim servisede sordum diyo hiç sorun olmaz dediler diyo kısaca ne kadar hız yaparsan araç da o kadar yakıyo.
  • 5. viteste 50-60 km hızla gtmek zararlıdır arkadaşım..turbo motorlarda , turbonun anlık devreye girişleri hem turbonun kendisine, hem motor işletim sistemine, hemde motorun verimliliğine zarar verir.

    O BİŞEY OLMAZ DİYEN SERVİS ÇALIŞANLARININ, turbo hakkındaki bilgileri olmadığından eminim..onlar ancak tamir yapsınlar, motorların teknik kısmına karışmasınlar mümkünse..
    AMA şu bir gerçekki, 5. viteste turbonun devreye girdiği devir bandının en az 1000 d/d üstünde kullanmak en doğrusudur..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hackersun

    5. viteste 50-60 km hızla gtmek zararlıdır arkadaşım..turbo motorlarda , turbonun anlık devreye girişleri hem turbonun kendisine, hem motor işletim sistemine, hemde motorun verimliliğine zarar verir.

    O BİŞEY OLMAZ DİYEN SERVİS ÇALIŞANLARININ, turbo hakkındaki bilgileri olmadığından eminim..onlar ancak tamir yapsınlar, motorların teknik kısmına karışmasınlar mümkünse..
    AMA şu bir gerçekki, 5. viteste turbonun devreye girdiği devir bandının en az 1000 d/d üstünde kullanmak en doğrusudur..




    hackersun, sana bir sır vereyim ama sakın kimseye söyleme, aramızda kalsın:

    Turbo HERZAMAN devrededir. Turbonun anlık devreye girmesi, anlık devreden çıkması, devreye girdiği-çıktığı devir bandı diye birşey yoktur. Kontağı çevirdiğin andan itibaren turbo devrededir ve kontağı kapatana kadar da devrede kalır.. Aman sakın kimseye söyleme, aramızda kalsın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 10 Eylül 2006; 18:18:47 >




  • Turbo hakkında çok detaylı olarak konuşulan konu başlığı:

    http://forum.donanimhaber.com/m_6640975/mpage_1/key_//tm.htm#6769768
  • Biz ihg70 arkadaşımızın yazdıkları konusunda hiç bir tereddüt duymaksızın kendisini takdir eder, severiz. Tüketim konusunda yazdıklarının fabrika verilerinin altında olmadığını biliyoruz. Kendisi zaten kimseyi inandırmak zorunluluğu hissetmeyen, polemiğe girmenin anlamsızlığının farkında olan saygıdeğer bir arkadaşımızdır.
    Saygılar ihg70 kardeşim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 4polat

    Biz ihg70 arkadaşımızın yazdıkları konusunda hiç bir tereddüt duymaksızın kendisini takdir eder, severiz. Tüketim konusunda yazdıklarının fabrika verilerinin altında olmadığını biliyoruz. Kendisi zaten kimseyi inandırmak zorunluluğu hissetmeyen, polemiğe girmenin anlamsızlığının farkında olan saygıdeğer bir arkadaşımızdır.
    Saygılar ihg70 kardeşim...


    Teşekkürler 4polat. Zaten bende Getz forumuna katılan arkadaşların samimiyeti ve şimdiye kadarki seviyeli muhabbetine güvenerek veriyorum elde ettiğim değerleri. Yoksa birileriyle, herhangi bir markayla yarışma, birşey ispat etme iddiasında da hevesinde de değilim.

    Kaldıki verdiğim değerlerde herhangi bir anormallik yok. Fabrika verilerinin üstünde (karma kullanım için) bir sarfiyat benim yaptığım ölçümler.

    43,5 litre ile 900 km yapmak için 4.8 lit/100km oranını tutturmak lazım ki zaten yol bilgi ekranı da aynı değeri veriyor. Bu yüzden 4.8'i gösteren fotoğrafı da koydum.

    Şüpheci arkdaşlara hak veriyorum. Sahte fotoğraf yapmak çok kolay. Sıfırlarsın göstergeyi, gider bir 300-350 km yaptıktan sonra depoyu bir daha fullersin ama göstergeyi sıfırlamadan devam edersin gelirsin 900'lü değerlere. Bu kadar basit.

    Ama burada bilgilerimizi, deneyimlerimizi, sorunlarımızı paylaştığımız arkadaşlarla (Getz topiği altında) aramızda bu tür bir üçkağıt-delavere işleri yok.

    Belk bir kez daha tekrarlamam gerekiyor: Birbiriyle araba, marka vs sidik yarıştıran işlerden ve ortamlardan uzağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 8 Haziran 2010; 2:53:56 >




  • Seni çok iyi anlıyorum. Meslek dışında yaş, aile, çoluk-çocuk, otomobil vs. herşekilde aynı durumdayız.
  • sayın ihg70;

    turbo belirli bir devirde dervreye girer. bir araçta sürekli TURBO çalışmaz.....bunu meslek lisesi nde motor bölümünde okuyan öğrenciler bile bilir. Ayrıca bu forumda kulaktan duyma bilgilerle , hiç bir teknik donanıma sahip olmayan kişilerden duyduğunuz bilgilere kulak asmayın...Geçende birisi GDI motorlara LPG takılmaz diyodu....Tekrar söylüyorum, LPG, her hamgi bir ytakıtla çalışan her motora takılır...DİZEL araçlara bile takılır....

    SAYGILAR....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hackersun

    sayın ihg70;

    turbo belirli bir devirde dervreye girer. bir araçta sürekli TURBO çalışmaz.....bunu meslek lisesi nde motor bölümünde okuyan öğrenciler bile bilir. Ayrıca bu forumda kulaktan duyma bilgilerle , hiç bir teknik donanıma sahip olmayan kişilerden duyduğunuz bilgilere kulak asmayın...Geçende birisi GDI motorlara LPG takılmaz diyodu....Tekrar söylüyorum, LPG, her hamgi bir ytakıtla çalışan her motora takılır...DİZEL araçlara bile takılır....

    SAYGILAR....


    turbonun nasıl devreye girip çıktığını bana anlatır mısın?
    nasıl bir mekanizmaya sahip? ne tür parçalar kullanılıyor?
    devreye girip çıkmasını kontrol eden ünite neresi? bu ünite mekanik mi elektronik mi?
    bana detayları ile anlatır mısın?

    Anlamaz diye korkma. 15 yıllık mühendisim.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.