Şimdi Ara

Hyundai Getz 1 depo yakıt rekorları. (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
455
Cevap
6
Favori
196.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    Arkadaşlar yazılan yorumların büyük bi bölümünü okudum..Bende 2009 1.5 VGT sahibiyim...Aracı alalı 5 ay oldu..Soguk havalarda gercekten fazla yaktı..Ama kulanım faktörü,mesafe gercekten önemli etkenler..Ayın 1'inde depoyu silme doldurdum..Pompa attıktan sonra 8 lt daha aldı..Yani toplamda 43 lt mazot aldım..Ve daha ışık yanmamıştı..Aracımın 60.000 bakımını zamanı gelmeden yaptırdım daha yeni...Servisteki arkadas 1 hafta boyunca yakıt filtresi değiştiğinden dolayı aracın fazla yakacağını söyledi..Şu an 400 km civarlarındayım.Ceyrekle yarım depo arasında ibre...Bakalım tekrar tam fulleyecem yaptığım km yi paylaşacam o zaman...Elimden geldiğince dik rampalar hariç 2500 deviri gecmemeye calısıyorum vites geçirirken..Yakıtı Fatih Opet'ten alıyorum...Mümkün olduğunca aynı pompadan almaya dikkat ediyorum..


    -İşe gidiş gelişim 15 km..Bu mesafe cok yakması için bi sebepmidir?

    -Mesafeden dolayı araca fazla yaktırmamak için,minimum mesafe kaç km olmalı..?

    -Değişen yakıt filtresi aracın fazla yakmasına neden olur mu?



    - 15 km. bence normal bir mesafe. Burada trafiğin durumu önemli faktör olarak öne çıkıyor bence.
    - Minimum km. bana göre; araç normal ısısına ulaştıktan sonra normal yakmaya başlar. Yani suyun soğuk olduğunu gösteren mavi ışık söndükten sonra. Bu ışık yanıkken geçtiğimiz km. ile normal ısısında geçtiğimiz km. eşitlendiği zaman, bence tüketimi artık yüksek görmeyiz.
    - Değişen yakıt filtresi fazla yakartırır derken, yeni filtreyi doldurmak için bir miktar (misal 200-300 ml) mazot gidecektir. Artı olarak filtrede pislik olmadığı için yakıt daha rahat geçecektir. Biraz pislik birikene kadar çok yakar demeye getirmiş usta. Yoksa dezavantajlı bir durum olacağını düşünmüyorum. Sonuçta, fabrika yakıt tüketim testleri yaparken, araçlarda 10.000 km'lik yakıt filtreleri olacağını düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    Arkadaşlar yazılan yorumların büyük bi bölümünü okudum..Bende 2009 1.5 VGT sahibiyim...Aracı alalı 5 ay oldu..Soguk havalarda gercekten fazla yaktı..Ama kulanım faktörü,mesafe gercekten önemli etkenler..Ayın 1'inde depoyu silme doldurdum..Pompa attıktan sonra 8 lt daha aldı..Yani toplamda 43 lt mazot aldım..Ve daha ışık yanmamıştı..Aracımın 60.000 bakımını zamanı gelmeden yaptırdım daha yeni...Servisteki arkadas 1 hafta boyunca yakıt filtresi değiştiğinden dolayı aracın fazla yakacağını söyledi..Şu an 400 km civarlarındayım.Ceyrekle yarım depo arasında ibre...Bakalım tekrar tam fulleyecem yaptığım km yi paylaşacam o zaman...Elimden geldiğince dik rampalar hariç 2500 deviri gecmemeye calısıyorum vites geçirirken..Yakıtı Fatih Opet'ten alıyorum...Mümkün olduğunca aynı pompadan almaya dikkat ediyorum..


    -İşe gidiş gelişim 15 km..Bu mesafe cok yakması için bi sebepmidir?

    -Mesafeden dolayı araca fazla yaktırmamak için,minimum mesafe kaç km olmalı..?

    -Değişen yakıt filtresi aracın fazla yakmasına neden olur mu?



    - 15 km. bence normal bir mesafe. Burada trafiğin durumu önemli faktör olarak öne çıkıyor bence.
    - Minimum km. bana göre; araç normal ısısına ulaştıktan sonra normal yakmaya başlar. Yani suyun soğuk olduğunu gösteren mavi ışık söndükten sonra. Bu ışık yanıkken geçtiğimiz km. ile normal ısısında geçtiğimiz km. eşitlendiği zaman, bence tüketimi artık yüksek görmeyiz.
    - Değişen yakıt filtresi fazla yakartırır derken, yeni filtreyi doldurmak için bir miktar (misal 200-300 ml) mazot gidecektir. Artı olarak filtrede pislik olmadığı için yakıt daha rahat geçecektir. Biraz pislik birikene kadar çok yakar demeye getirmiş usta. Yoksa dezavantajlı bir durum olacağını düşünmüyorum. Sonuçta, fabrika yakıt tüketim testleri yaparken, araçlarda 10.000 km'lik yakıt filtreleri olacağını düşünmüyorum.

    Üstad teşekkür ederim verdiğin bilgiler için...Bi de bişe daha kafamı kurcalıyo..Sağlıklı yakıt ölçümü yapabilmek için,pompanın attığı yerde bırakmalımıyız,yoksa silme mi doldurtmamız lazım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    Arkadaşlar yazılan yorumların büyük bi bölümünü okudum..Bende 2009 1.5 VGT sahibiyim...Aracı alalı 5 ay oldu..Soguk havalarda gercekten fazla yaktı..Ama kulanım faktörü,mesafe gercekten önemli etkenler..Ayın 1'inde depoyu silme doldurdum..Pompa attıktan sonra 8 lt daha aldı..Yani toplamda 43 lt mazot aldım..Ve daha ışık yanmamıştı..Aracımın 60.000 bakımını zamanı gelmeden yaptırdım daha yeni...Servisteki arkadas 1 hafta boyunca yakıt filtresi değiştiğinden dolayı aracın fazla yakacağını söyledi..Şu an 400 km civarlarındayım.Ceyrekle yarım depo arasında ibre...Bakalım tekrar tam fulleyecem yaptığım km yi paylaşacam o zaman...Elimden geldiğince dik rampalar hariç 2500 deviri gecmemeye calısıyorum vites geçirirken..Yakıtı Fatih Opet'ten alıyorum...Mümkün olduğunca aynı pompadan almaya dikkat ediyorum..


    -İşe gidiş gelişim 15 km..Bu mesafe cok yakması için bi sebepmidir?

    -Mesafeden dolayı araca fazla yaktırmamak için,minimum mesafe kaç km olmalı..?

    -Değişen yakıt filtresi aracın fazla yakmasına neden olur mu?



    - 15 km. bence normal bir mesafe. Burada trafiğin durumu önemli faktör olarak öne çıkıyor bence.
    - Minimum km. bana göre; araç normal ısısına ulaştıktan sonra normal yakmaya başlar. Yani suyun soğuk olduğunu gösteren mavi ışık söndükten sonra. Bu ışık yanıkken geçtiğimiz km. ile normal ısısında geçtiğimiz km. eşitlendiği zaman, bence tüketimi artık yüksek görmeyiz.
    - Değişen yakıt filtresi fazla yakartırır derken, yeni filtreyi doldurmak için bir miktar (misal 200-300 ml) mazot gidecektir. Artı olarak filtrede pislik olmadığı için yakıt daha rahat geçecektir. Biraz pislik birikene kadar çok yakar demeye getirmiş usta. Yoksa dezavantajlı bir durum olacağını düşünmüyorum. Sonuçta, fabrika yakıt tüketim testleri yaparken, araçlarda 10.000 km'lik yakıt filtreleri olacağını düşünmüyorum.

    Üstad teşekkür ederim verdiğin bilgiler için...Bi de bişe daha kafamı kurcalıyo..Sağlıklı yakıt ölçümü yapabilmek için,pompanın attığı yerde bırakmalımıyız,yoksa silme mi doldurtmamız lazım..

    Ağzına kadar doldurmak gerekir. Çünkü dolum esnasında mazot köpürür ve oluşan köpükler tabancanın erken atmasına sebep olur. Bu köpükler tabancayı her dolumda aynı yerde attırmayacağı için yanlış ölçüm yapmamız olasıdır.
    Sınırlarda, gümrüksüz yakıt satılan yerlerde, araç daha fazla yakıt alsın diye aracı sallarlar. Aracın depo kapağının (dolayısı ile depo boğazının) olduğu tarafı takoz veya taş üzerine bindirirler :))
    Bu şekilde, menzil olarak diğerlerine fark atmanız da mümkündür :)
    Bildiğim kadarıyla benzinde köpürme, mazota göre çok çok azdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    Arkadaşlar yazılan yorumların büyük bi bölümünü okudum..Bende 2009 1.5 VGT sahibiyim...Aracı alalı 5 ay oldu..Soguk havalarda gercekten fazla yaktı..Ama kulanım faktörü,mesafe gercekten önemli etkenler..Ayın 1'inde depoyu silme doldurdum..Pompa attıktan sonra 8 lt daha aldı..Yani toplamda 43 lt mazot aldım..Ve daha ışık yanmamıştı..Aracımın 60.000 bakımını zamanı gelmeden yaptırdım daha yeni...Servisteki arkadas 1 hafta boyunca yakıt filtresi değiştiğinden dolayı aracın fazla yakacağını söyledi..Şu an 400 km civarlarındayım.Ceyrekle yarım depo arasında ibre...Bakalım tekrar tam fulleyecem yaptığım km yi paylaşacam o zaman...Elimden geldiğince dik rampalar hariç 2500 deviri gecmemeye calısıyorum vites geçirirken..Yakıtı Fatih Opet'ten alıyorum...Mümkün olduğunca aynı pompadan almaya dikkat ediyorum..


    -İşe gidiş gelişim 15 km..Bu mesafe cok yakması için bi sebepmidir?

    -Mesafeden dolayı araca fazla yaktırmamak için,minimum mesafe kaç km olmalı..?

    -Değişen yakıt filtresi aracın fazla yakmasına neden olur mu?



    - 15 km. bence normal bir mesafe. Burada trafiğin durumu önemli faktör olarak öne çıkıyor bence.
    - Minimum km. bana göre; araç normal ısısına ulaştıktan sonra normal yakmaya başlar. Yani suyun soğuk olduğunu gösteren mavi ışık söndükten sonra. Bu ışık yanıkken geçtiğimiz km. ile normal ısısında geçtiğimiz km. eşitlendiği zaman, bence tüketimi artık yüksek görmeyiz.
    - Değişen yakıt filtresi fazla yakartırır derken, yeni filtreyi doldurmak için bir miktar (misal 200-300 ml) mazot gidecektir. Artı olarak filtrede pislik olmadığı için yakıt daha rahat geçecektir. Biraz pislik birikene kadar çok yakar demeye getirmiş usta. Yoksa dezavantajlı bir durum olacağını düşünmüyorum. Sonuçta, fabrika yakıt tüketim testleri yaparken, araçlarda 10.000 km'lik yakıt filtreleri olacağını düşünmüyorum.

    Üstad teşekkür ederim verdiğin bilgiler için...Bi de bişe daha kafamı kurcalıyo..Sağlıklı yakıt ölçümü yapabilmek için,pompanın attığı yerde bırakmalımıyız,yoksa silme mi doldurtmamız lazım..

    Ağzına kadar doldurmak gerekir. Çünkü dolum esnasında mazot köpürür ve oluşan köpükler tabancanın erken atmasına sebep olur. Bu köpükler tabancayı her dolumda aynı yerde attırmayacağı için yanlış ölçüm yapmamız olasıdır.
    Sınırlarda, gümrüksüz yakıt satılan yerlerde, araç daha fazla yakıt alsın diye aracı sallarlar. Aracın depo kapağının (dolayısı ile depo boğazının) olduğu tarafı takoz veya taş üzerine bindirirler :))
    Bu şekilde, menzil olarak diğerlerine fark atmanız da mümkündür :)
    Bildiğim kadarıyla benzinde köpürme, mazota göre çok çok azdır.

    Çok sağolasın...Aracı alalı 4 ay oldu net bi şekilde ölçemedim yakıtını..Bi de güvenilir bi istasyon bulursam iyi olacak..Totalin kendi istasyonlarınıda çok methediyolar..DOCO diye geçiyomuş..Bi ordan deneyelim bakalım,bu sefer deponun ağzında mazotu görene kadar bastıracam :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc
    ....



    Çok sağolasın...Aracı alalı 4 ay oldu net bi şekilde ölçemedim yakıtını..Bi de güvenilir bi istasyon bulursam iyi olacak..Totalin kendi istasyonlarınıda çok methediyolar..DOCO diye geçiyomuş..Bi ordan deneyelim bakalım,bu sefer deponun ağzında mazotu görene kadar bastıracam :)


    Aracın hayırlı olsun. Ortalama yakıt göstergesini yakıt aldığında sıfırlarsan, ordan da sağlamasını yapabilirsin. O da gayet doğru sonuçlar veriyor.
    Ben mümkün olduğunca Opet'ten alıyorum :)) Opet bulamazsam Shell...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc
    ....



    Çok sağolasın...Aracı alalı 4 ay oldu net bi şekilde ölçemedim yakıtını..Bi de güvenilir bi istasyon bulursam iyi olacak..Totalin kendi istasyonlarınıda çok methediyolar..DOCO diye geçiyomuş..Bi ordan deneyelim bakalım,bu sefer deponun ağzında mazotu görene kadar bastıracam :)


    Aracın hayırlı olsun. Ortalama yakıt göstergesini yakıt aldığında sıfırlarsan, ordan da sağlamasını yapabilirsin. O da gayet doğru sonuçlar veriyor.
    Ben mümkün olduğunca Opet'ten alıyorum :)) Opet bulamazsam Shell...

    Ah be hocam...Şu arabayı alırken modellleri hakkında bilgim olsaydı aldırırrmıydım...Aracın km'si az,kazası yok,ufak tefek sürtmelerden dolayı çizikler var..Temiz diye gittik START aldık...ne abs var..ne yol bilgisayarı,ne 4 cam otomatik...en azından yol bilgisayarı olaydı gaz pedalıyla olan münasebetim ona göre şekillenirdi..:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kerim8961

    quote:

    Orijinalden alıntı: mustiwrc
    ....



    Çok sağolasın...Aracı alalı 4 ay oldu net bi şekilde ölçemedim yakıtını..Bi de güvenilir bi istasyon bulursam iyi olacak..Totalin kendi istasyonlarınıda çok methediyolar..DOCO diye geçiyomuş..Bi ordan deneyelim bakalım,bu sefer deponun ağzında mazotu görene kadar bastıracam :)


    Aracın hayırlı olsun. Ortalama yakıt göstergesini yakıt aldığında sıfırlarsan, ordan da sağlamasını yapabilirsin. O da gayet doğru sonuçlar veriyor.
    Ben mümkün olduğunca Opet'ten alıyorum :)) Opet bulamazsam Shell...

    Ah be hocam...Şu arabayı alırken modellleri hakkında bilgim olsaydı aldırırrmıydım...Aracın km'si az,kazası yok,ufak tefek sürtmelerden dolayı çizikler var..Temiz diye gittik START aldık...ne abs var..ne yol bilgisayarı,ne 4 cam otomatik...en azından yol bilgisayarı olaydı gaz pedalıyla olan münasebetim ona göre şekillenirdi..:)

    Bunu bilmiyordum. Haklısın :) Yol bilgisayarı önemli :)
  • Ben yakıtı Shell'den alıyorum.Şimdiye kadar aracımın km'de ne kadar yakıt harcadağını mazot ışığı yandıktan sonra 50tl'lik ve 20tl'lik yakıt alarak öğrenmeye çalışıyordum ama sonuçlar çok farklı çıkıyordu.Şimdi depom hep full ve 100km veya biraz km yapıp tekrar depo ağzına kadar dolduruyorum.Bu metodu uydulamadan önce km'de 30krş gibi bir rakam çıkıyordu.Geçtiğimiz günlerde ailemle (3+1) ankara'ya gidip geldim.Ortalama hızım 100km/h idi.Toplamda 455km yol yapmış ve 85tl'lik yakıt harcamışım.km'de yuvarlak hesap 19krş yakmış. arabamı daha çok sevmeye başladım:)
  • 2006 model Getz 1.5 vgt sahibiym. Aracım full..Yani abs, hava yastığı, cam kilidi, ısıtmalı yan aynaları olan modeli..

    Neyse depoyu ağzına kadar doldurdum. aracın göstergesi 50km kaldığını gösterdiğinde opete girdim 990 km yol gitmiştim. Bu Yolu, ORDU-SAMSUN-ADANA güzergahında yaptım. Giderken en az 90ile, en çok 180 km hızla gittim.Özellikle Niğde'de otobana girdikten sonra hiç 110 altına düşmedim. Ortalama 100 ile gitmişimdir. Aracın göstergesi 4.2 lt gösteriyordu.Ne kadar doğru bilemem...

    Toplamda 47 lt mazot tüketmişim. (Yine ağzına kadar doldurdum )

    47 x 4,10 = 192tl

    192 / 990 = 0,193 kuruş yakmışım..

    Eğer 90-100 arası gitseydim buna bi 100km daha koyardım..


    Bu arada istasyona gttiğimde mutlaka full depo alırım yakıtı ve her alışımda 1 kutu enjektör temizleyici de attırırım yakıta...bilginize..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ortmen55 -- 4 Mayıs 2013; 22:04:44 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ortmen55

    2006 model Getz 1.5 vgt sahibiym. Aracım full..Yani abs, hava yastığı, cam kilidi, ısıtmalı yan aynaları olan modeli..

    Neyse depoyu ağzına kadar doldurdum. aracın göstergesi 50km kaldığını gösterdiğinde opete girdim 990 km yol gitmiştim. Bu Yolu, ORDU-SAMSUN-ADANA güzergahında yaptım. Giderken en az 90ile, en çok 180 km hızla gittim.Özellikle Niğde'de otobana girdikten sonra hiç 110 altına düşmedim. Ortalama 100 ile gitmişimdir. Aracın göstergesi 4.2 lt gösteriyordu.Ne kadar doğru bilemem...

    Toplamda 47 lt mazot tüketmişim. (Yine ağzına kadar doldurdum )

    47 x 4,10 = 192tl

    192 / 990 = 0,193 kuruş yakmışım..

    Eğer 90-100 arası gitseydim buna bi 100km daha koyardım..


    Bu arada istasyona gttiğimde mutlaka full depo alırım yakıtı ve her alışımda 1 kutu enjektör temizleyici de attırırım yakıta...bilginize..



    enjektör temizleyicisi olarak hangi marka kullanıyorsunuz ?
  • 2007 MODEL 1,4 getz.

    haftasonu 375 km yol yaptım.
    ve benzini tekrar doldurdum 6,1 lt çıktı.
    bu 375 km yolun ilk 150 km si hiç durmadan ortalama 98 km hız ile idi.
    sonrasında marş aç kapa lar oldu 4-5-6 kez.
    ardından yine 100 km durmadan yol yaptım.
    sonrasında kestirme diye bir yola girdim, yol uzun çıktı ve ilk gidişe göre oldukça virajlıydı çokça vitesle debriyajla oynadım.
    böyle de bir 80 km yol gittim.
    ortalama hız 65-70km idi.

    sonuç 6,1 lt yakıt.
    klima açıktı.
    bu normal mi acaba.
  • 2009 model 1.5 VGT START...

    Aracı aldığımdan beri ilk defa net bi şekilde yakıt ölçümü yaptım..

    Ağzına kadar fulledikten sonra 114 km sonunda tekrar silme doldurdum..

    Sonuç..8,13 Lt aldı..8,13/114=7,1 lt yakmışım..Bu km'nin büyük bölümü yer yer sıkışık trafikte e-5'ten Okmeydanı-Beylikdüzü ve işe gidiş geliş Okmeydanı-Osmanbey arasında yaptım..Yani hemen hemen yarıya yakını kısa mesafe sıkışık trafikte geçti..Artı olarak arabamda şu an 205/40/17 geniş taban lastik ve 17''çelik jant bulunmakta bununda fazla yakmama muhakkak etkisi olmuştur..
  • Bende bu hafta yaşadığımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

    2010 1,4 Doch Start Otm 50.000 km Michelin Energy 500 km lastikler var .

    Altunizade (İstanbul ) Opette Lpg yi ailecek Fulledik ,
    Ortalama 110 km ve Klima ile 303 km yaptık GeliboluGüneyli köyünün girişindeki opetten tekrar fulledik. 56 Tl (2,45 Tl/Lt)

    Dönüştede hemen hemen buna benzer verilerimiz var.

    Saygılarımla.
  • Son ölçüm, opet, full depo (taşana kadar dolu) 47,65 litre 740 km şehir içi. 6,44lt / 100km. Şehir içi kullanımının yaklaşık yarısı sıkışık trafikte gerçekleşti.
    Uzun yola çıkarsam 5,5 lt /100 km'nin altına inerim diye düşünüyorum.

    Havaların ısınmadı yaradı, kışın 6,9-7 litre tüketim oluyordu.
  • Selamlar arkadaşlar,

    Geçen hafta, 480 gidiş, 480 dönüş olmak üzere 960 km yol yaptım. Tasarruf etmeyi amaçlamadım.

    260 km'si 120-130 km hızla otoban ve klima açık; 220 km'si klimasız, virajlı, tek gidiş gelişli yollarda ve yerleşim birimleri içinden geçen, bir gidiş oldu. Köye ulaştığımda ortalama yakıtım 5.2 lt/100 km oldu.

    1 hafta boyunca aracımı memlekette de kullandım. Yollar genellikle gidiş-geliş şeklinde. 60 ile 90 km arasında değişen hızlarda gidebildiğiniz yollar. Hiç trafik yok :) Oradaki ortalamam 4.2 lt/100 km ile 4.4 lt/100 km arasında gerçekleşti. Bu arada aracın yağını ve filtrelerini de değiştirdik.

    Dönüşte yine 220 km'si virajlı, tek gidiş gelişli, klimasız; 260 km'si otoban, klimalı olmak üzere bir yolculuk oldu. Ortalama yakıt 4.8 lt/100 km olarak gerçekleşti.
    Yakıt ekonomisi açısından 90 ile 120 arasında çok fark olduğunu tekrar belirtmek isterim :))
  • Selam arkadaşlar,
    74.000 km'de 2006 1.5 VGT HY.KLM 88 kW (117.9 hp) GETZ alalı 10 gün oldu. Arabamı Adapazarı'ndan aldım ve Eskişehir'e gelene kadar ortalama tüketim 6.2 yi gösterdi. Eskişehir'de servise girip hava filtresini değiştirdim çok kirliydi. Eskişehir'den Ankara'ya gelene kadar da ortalama tüketim 6.1 den aşağıya düşmedi. Ha bir de Eskişehir'de depoyu fulledim ve menzil 570 km dedi :S
    Not : Hızım ortalama 90 km'ydi. (şehir içine hiç girmeden)
    Bu başlık altında yazan çoğu yazıyı okudum ve yapılan kilometreleri göz önüne aldığımda bazı sorunlarım olduğunu anladım. Lastik ebatları standartı korunarak çelik jant takılmış ama sırf bu yüzden yakıt bu kadar değişkenlik gösteremez değil mi? Lütfen acil cevap ve yardım.
  • Arabanız 88 Kw değil 88 Hp.

    Getz dizellerde 88 Hp ve 110 Hp iki farklı motor var.

    Sizinki 110 Hp değilse 88 Hp dir.

    Bunun dışında 6.2 lik değeri uzun yolda benzinli Getz ile yakalıyorum.

    Lastik ebatları korunarak çelik jant takılmış yazmışsınız Getzin en full modellerinde çelik jant vardı.

    Yakıtın bu sebepten artması pek mantıklı değil.

    2200-2500 devir arası vites değiştirin, arabayı 2000-2200 devir bandı arasında kullanmaya çalışın.

    Ani hızlanmalardan kaçının birde bu şekilde deneyin.

    Yakıt pahallı olunca bütün ekonomik sürüş şekillerini öğretti bu ülke bize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Arabanız 88 Kw değil 88 Hp.

    Getz dizellerde 88 Hp ve 110 Hp iki farklı motor var.

    Sizinki 110 Hp değilse 88 Hp dir.

    Bunun dışında 6.2 lik değeri uzun yolda benzinli Getz ile yakalıyorum.

    Lastik ebatları korunarak çelik jant takılmış yazmışsınız Getzin en full modellerinde çelik jant vardı.

    Yakıtın bu sebepten artması pek mantıklı değil.

    2200-2500 devir arası vites değiştirin, arabayı 2000-2200 devir bandı arasında kullanmaya çalışın.

    Ani hızlanmalardan kaçının birde bu şekilde deneyin.

    Yakıt pahallı olunca bütün ekonomik sürüş şekillerini öğretti bu ülke bize.

    Az önce Kızılay'dan Çankaya'ya geldim. Kızılay da yola çıkmadan önce trip değerlerini sıfırlamıştım. Sonra çalıştırıp yola çıktım (tabi yoğun trafik vardı) ortalama tüketim 8.2
    daha önce de dediğim gibi arabanın nelerini değiştireyim hangi bakımları yapayım bunlar çok büyük oranlar 15 temmuzda 75.000 bakımına giricem sonra da yaz tatiline gidicem. bu yaz en az 2 bin km yol yapacağım düşünülürse uzun yolda 6.1 ortalama beni batırır. 5.0 ortalamaya bile razıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeArAnGeL

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Arabanız 88 Kw değil 88 Hp.

    Getz dizellerde 88 Hp ve 110 Hp iki farklı motor var.

    Sizinki 110 Hp değilse 88 Hp dir.

    Bunun dışında 6.2 lik değeri uzun yolda benzinli Getz ile yakalıyorum.

    Lastik ebatları korunarak çelik jant takılmış yazmışsınız Getzin en full modellerinde çelik jant vardı.

    Yakıtın bu sebepten artması pek mantıklı değil.

    2200-2500 devir arası vites değiştirin, arabayı 2000-2200 devir bandı arasında kullanmaya çalışın.

    Ani hızlanmalardan kaçının birde bu şekilde deneyin.

    Yakıt pahallı olunca bütün ekonomik sürüş şekillerini öğretti bu ülke bize.

    Az önce Kızılay'dan Çankaya'ya geldim. Kızılay da yola çıkmadan önce trip değerlerini sıfırlamıştım. Sonra çalıştırıp yola çıktım (tabi yoğun trafik vardı) ortalama tüketim 8.2
    daha önce de dediğim gibi arabanın nelerini değiştireyim hangi bakımları yapayım bunlar çok büyük oranlar 15 temmuzda 75.000 bakımına giricem sonra da yaz tatiline gidicem. bu yaz en az 2 bin km yol yapacağım düşünülürse uzun yolda 6.1 ortalama beni batırır. 5.0 ortalamaya bile razıyım.

    Hocam size tavsiyem arabanın herhangi bir yerini değiştirmeden önce depoyu ağzına kadar doldurun mazotu görün. sonra sıkışık olmayan mümkünse düz bir yolda yaklaşık 100km kullanın tekerar aynı pompada depoyu yine ağzına kadar doldurun. eğer yine çok yakarsa o zaman sorun var demektir.
  • tablocu T kullanıcısına yanıt
    O da doğru belki de bilgi ekranı hatalıdır. en kısa zamanda bunu deneyip bilgilendirme mesajı yazıcam..
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.