2005 Citroen C4 Hakkında Biraz Bilgi...
8 Cevap28423 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
12 Mesaj
9 Eylül 2006; 11:43:37 

Slm arkadaşlar,

Ben de bu yaz Citroen C4 kullanıcılarına katılanlardanım . Forumdaki bazı yazıları okuduktan sonra almış olduğum 2005 Citroen C4 1.6 SX (Oto.) modelini biraz tanıtayım istedim.

Öncelikle arabanın ön taraftan görünümüne diyecek hiçbirşeyim yok; bence çok harika bir görüntüsü var. İç dizaynı yine bence bir o kadar harika. Yalnız Türkiye'de satılan C4 ile avrupa'daki arasında iç dizayn olarak baya bir fark var. Örneğin dijital klima ve klimanın direksiyon üzerinden kumanda tuşları ile koltuk altından çıkan bölmeler, koltuk arkasındaki fileler gibi farklılıklar bulunmakta ama açıkçası eksikliği çok da büyük bir sorun teşkil etmiyor. Herkesin de dediği gibi aracın yol tutuşu çok iyi. komforuna gelince tek kelimeyle mükemmel diyebilirim . Benim aracım belirttiğim gibi otomatik vites. yanlış yazmıyorsam Triptonik . İnanın hiçbir arabayı bu kadar keyifle kullanmamıştım. Araba kullanmak artık bir hobi, eğlence, rahatlık benim için. Vites değiştirme derdiniz yok. Işıklarda durup kalkerken siz keyfinize bakıyorsunuz vites işleriyle C4 ilgileniyor. Hatta bayırlarda kalkış yaparken araba geri kaydırmamak için çektiğiniz eziyet sona eriyor (tabii ki bu durum bayırın eğimi ve aracın içindeki ağırlığa bağlı olarak değişebiliyor.). Bagaj hacmi de tatmin edici. ayrıca arka koltukların 2'li veya tek olarak yatması da güzel bir özellik. Tavan yüksekliği ve koltuklardaki ayak mesafesi de çok iyi. Klima için zaten söze gerek yok. Önceki arabamdan kalma 250W lık 2 tane pioneer kolonum ve şu ekranında animasyon olan piooner kaset çalarım vardı. bu araca takmayı düşünüyordum, taa ki düzgün bir ayar yapıldıktan sonra (bence bas +3 : Tre Max.) cd çalarını deneyene kadar. Beklediğimin üstünde bir ses kalitesiyle karşılaştım. Hatta abartıp sesi yüksek açtığınızda sağ-sol ve dikiz aynaları titriyor. Anlayacağınız pioneer teyp elimde kaldı . Araçla ilgili birkaç resim göstermek istiyorum sonra özelliklerine devam edeceğim.

Menekşe renkli arabamdan dış görüntüler :
0

0

0

0

0


Orjinal Siteden Bazı Resimler :
0

0

0


Avrupa C4 ün iç görüntüleri :
0


0


0


0


0


0


Bu da Benim Arabamdan birkaç İç Görüntü :

0


0


0


0


0


0


0


0


Evet gelelim diğer birkaç özelliğine... Direksiyonun Sağ tarafında Mouse Scroll una benzeyen bir scroll var ve üzerinde lim - 0 - reg yazmakta. 0 konumu standart durumu ifade ediyor. Eğer scroll u LIM yazan kısma getirirseniz Sizden arabanın aşmasını istemediğiniz HIZ LİMİTİNİ belirlemenizi istiyor. Set + ve Set - tuşlarıyla bu hızı ayarlayabiliyorsunuz. yine direksiyon üstündeki Pause yani || tuşuna basınca bu ayar etkinleşiyor ve hız limiti devreye giriyor. Arabanız bu hız limitini aşmanıza izin vermiyor. Tabii ki gerekli bir durumda Scroll u 0 konumuna getirerek veya gaza kökleyerek bu hız limitini iptal edebiliyorsunuz. Diğer konum olan REG i ise sabit bir hızda GAZ PEDALINA DOKUNMADAN GİTMEK için kullanıyorsunuz. Önce belli bir hıza çıkıyorsunuz sonra da Scroll u REG pozisyonuna getirip SET + tuşuna basıyorsunuz. ve o andaki hızınızı sabit hız kabul ederek araba kendi kendine gitmeye başlıyor. size düşen SADECE direksiyonu kullanmak. Kesinlikle gaza basmıyorsunuz. Hızlanmak istediğinizde SET + ya basarak 1 er 1 er yada basılı tutarak 5 er 10 ar arabanın hızını arttırabiliyor yine SET - tuşuna basarak bunun tersini yaptırabiliyorsunuz. Tıpkı NFS oynarmış gibi . Frene hafif dokunduğunuzda veya gaza bastığınızda sistem devre dışı kalıp kontrol tekrar sizin elinize geçiyor. Göstergeden de anlaşılacağı gibi hızınız, kalan benzinle tahmini alabileceğiniz yol, motor ısısı, toplam KM ve TRIP tuşuyla sıfırlayabileceğiniz KM sayacı, LIM ve REG ayarlarının durumları vb özellikleri takip edebiliyorsunuz. Direksiyonun hemen üstündeki gösterge ise devir durumunu ve vitesi göstermekte. hemen altındaki ufak gösterge ise flaşörler, uzun kısa lamba durumu vb özelliklerin durumunu göstermekte.

Vites etrafında görülen harfler ise
P : Park
R : Geri Vites
N : Boş
D : Otomatik Vites (Ekonomik Mod)
M : Manuel Vites kullanımı (Triptronik)
D ile M arasındaki fark : D konumunda vitesleri arabanız değiştirir ve düşük devirde kullanır. M de ise vites geçişleri size bırakılır yani devri siz ayarlarsınız ve yüksek devirde kullanabilirsiniz. Tabii ki devir işini abartıp MAX. a vurmaya çalışırsanız Motora zarar gelmemesi için vites otomatik olarak arttırılmaktadır.

vitesin yanındaki KAR tuşu da karlı havalarda kullanmak için. Karda arabanın kaymaması için bişiymiş ama bunun hakkında pek bir bilgim yok.

S tuşu ise bana söylenene göre SPOR moduymuş. Söylenene göre diyorum çünkü arabayı 2. el aldım. bu yüzden herhangi bir kullanıcı kılavuzu elimde yok. Biraz araştırdım çoğunlukla da deneme yanılmayla öğrendim. Spor modu diyorduk, bu modda vitesler yine otomatik olarak değişiyor fakat devirler baya bi yüksek tutuluyor.

Ayrıca belirtmek isterim ki otomatik kullanımda devir düşük tutulmasına rağmen gerekli bir durumda gazı köklediğinizde araba duruma uyanıyor ve hemen vites küçülterek ileri doğru fırlıyor yani halk arasındaki tabirle Roketleme yapıyor.

Şöför tarafındaki kapı kolunda 4 camı kontrol edebileceğiniz ve dikiz aynalarını ayarlayabileceğiniz kontoller bulunmakta. Yine değişik bir tasarım olarak, yukarıdaki resimlerde gördüğünüz direksiyonun sadece simidi dönmekte göbek kısmı sabit durmakta. Bagaj kapağının açılışı tam bir eğlence . Kapağı açmak için click liyorsunuz. Aynen kullandığınız Mouse un click(klik) yapması gibi bir ses çıkıyor ve aynı hissi veriyor.

Klimanın üstündeki ekrandan ise Radyo, CD çalar, saat, tarih ve sıcaklık gibi bilgilerle araba hakkında uyarıları görebiliyorsunuz. Açık kalan herhangi bir kapı, takılmamış emniyet kemeri, abs vb parçaların bozulma durumu ile yağ durumu hakkında bilgileri de hız göstergesinden aracı her çalıştırdığınızda edinebiliyorsunuz. En uyuz edici ama gerekli olan uyarılardan biri ise sürücü emniyet kemeri uyarısı. Arabanızı çalıştırdınız ve 20 km hıza ulaştınız. araç emniyet kemerinizi takmanız için sürekli kesik kesik bir ses vermeye başlıyor ki bu ses gitgite yükseliyor, taa ki siz emniyet kemerinizi takana kadar. Tabii ki isterseniz bunu yetkili bir servise giderek iptal ettirebiliyorsunuz.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Bazen çok ihtiyacım oluyor ama 3 aydır aramadığım yeri kalmadı...
NERDE BU ARABANIN ROBOT TUŞUUUU YAWWW!!!



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SONKEHANET -- 14 Eylül 2006; 18:05:37 >


_____________________________



 
12 Mesaj
9 Eylül 2006; 11:55:12 

Slm arkadaşlar,

Ben de bu yaz Citroen C4 kullanıcılarına katılanlardanım . Forumdaki bazı yazıları okuduktan sonra almış olduğum 2005 Citroen C4 1.6 SX (Oto.) modelini biraz tanıtayım istedim.

Öncelikle arabanın ön taraftan görünümüne diyecek hiçbirşeyim yok; bence çok harika bir görüntüsü var. İç dizaynı yine bence bir o kadar harika. Yalnız Türkiye'de satılan C4 ile avrupa'daki arasında iç dizayn olarak baya bir fark var. Örneğin dijital klima ve klimanın direksiyon üzerinden kumanda tuşları ile koltuk altından çıkan bölmeler, koltuk arkasındaki fileler gibi farklılıklar bulunmakta ama açıkçası eksikliği çok da büyük bir sorun teşkil etmiyor. Herkesin de dediği gibi aracın yol tutuşu çok iyi. komforuna gelince tek kelimeyle mükemmel diyebilirim . Benim aracım belirttiğim gibi otomatik vites. yanlış yazmıyorsam Triptonik . İnanın hiçbir arabayı bu kadar keyifle kullanmamıştım. Araba kullanmak artık bir hobi, eğlence, rahatlık benim için. Vites değiştirme derdiniz yok. Işıklarda durup kalkerken siz keyfinize bakıyorsunuz vites işleriyle C4 ilgileniyor. Hatta bayırlarda kalkış yaparken araba geri kaydırmamak için çektiğiniz eziyet sona eriyor (tabii ki bu durum bayırın eğimi ve aracın içindeki ağırlığa bağlı olarak değişebiliyor.). Bagaj hacmi de tatmin edici. ayrıca arka koltukların 2'li veya tek olarak yatması da güzel bir özellik. Tavan yüksekliği ve koltuklardaki ayak mesafesi de çok iyi. Klima için zaten söze gerek yok. Önceki arabamdan kalma 250W lık 2 tane pioneer kolonum ve şu ekranında animasyon olan piooner kaset çalarım vardı. bu araca takmayı düşünüyordum, taa ki düzgün bir ayar yapıldıktan sonra (bence bas +3 : Tre Max.) cd çalarını deneyene kadar. Beklediğimin üstünde bir ses kalitesiyle karşılaştım. Hatta abartıp sesi yüksek açtığınızda sağ-sol ve dikiz aynaları titriyor. Anlayacağınız pioneer teyp elimde kaldı . Araçla ilgili birkaç resim göstermek istiyorum sonra özelliklerine devam edeceğim.

Menekşe renkli arabamdan dış görüntüler :
0

0

0

0

0


Orjinal Siteden Bazı Resimler :
0

0

0


Avrupa C4 ün iç görüntüleri :
0


0


0


0


0


0


Bu da Benim Arabamdan birkaç İç Görüntü :

0


0


0


0


0


0


0


0


Evet gelelim diğer birkaç özelliğine... Direksiyonun Sağ tarafında Mouse Scroll una benzeyen bir scroll var ve üzerinde lim - 0 - reg yazmakta. 0 konumu standart durumu ifade ediyor. Eğer scroll u LIM yazan kısma getirirseniz Sizden arabanın aşmasını istemediğiniz HIZ LİMİTİNİ belirlemenizi istiyor. Set + ve Set - tuşlarıyla bu hızı ayarlayabiliyorsunuz. yine direksiyon üstündeki Pause yani || tuşuna basınca bu ayar etkinleşiyor ve hız limiti devreye giriyor. Arabanız bu hız limitini aşmanıza izin vermiyor. Tabii ki gerekli bir durumda Scroll u 0 konumuna getirerek veya gaza kökleyerek bu hız limitini iptal edebiliyorsunuz. Diğer konum olan REG i ise sabit bir hızda GAZ PEDALINA DOKUNMADAN GİTMEK için kullanıyorsunuz. Önce belli bir hıza çıkıyorsunuz sonra da Scroll u REG pozisyonuna getirip SET + tuşuna basıyorsunuz. ve o andaki hızınızı sabit hız kabul ederek araba kendi kendine gitmeye başlıyor. size düşen SADECE direksiyonu kullanmak. Kesinlikle gaza basmıyorsunuz. Hızlanmak istediğinizde SET + ya basarak 1 er 1 er yada basılı tutarak 5 er 10 ar arabanın hızını arttırabiliyor yine SET - tuşuna basarak bunun tersini yaptırabiliyorsunuz. Tıpkı NFS oynarmış gibi . Frene hafif dokunduğunuzda veya gaza bastığınızda sistem devre dışı kalıp kontrol tekrar sizin elinize geçiyor. Göstergeden de anlaşılacağı gibi hızınız, kalan benzinle tahmini alabileceğiniz yol, motor ısısı, toplam KM ve TRIP tuşuyla sıfırlayabileceğiniz KM sayacı, LIM ve REG ayarlarının durumları vb özellikleri takip edebiliyorsunuz. Direksiyonun hemen üstündeki gösterge ise devir durumunu ve vitesi göstermekte. hemen altındaki ufak gösterge ise flaşörler, uzun kısa lamba durumu vb özelliklerin durumunu göstermekte.

Vites etrafında görülen harfler ise
P : Park
R : Geri Vites
N : Boş
D : Otomatik Vites (Ekonomik Mod)
M : Manuel Vites kullanımı (Triptronik)
D ile M arasındaki fark : D konumunda vitesleri arabanız değiştirir ve düşük devirde kullanır. M de ise vites geçişleri size bırakılır yani devri siz ayarlarsınız ve yüksek devirde kullanabilirsiniz. Tabii ki devir işini abartıp MAX. a vurmaya çalışırsanız Motora zarar gelmemesi için vites otomatik olarak arttırılmaktadır.

vitesin yanındaki KAR tuşu da karlı havalarda kullanmak için. Karda arabanın kaymaması için bişiymiş ama bunun hakkında pek bir bilgim yok.

S tuşu ise bana söylenene göre SPOR moduymuş. Söylenene göre diyorum çünkü arabayı 2. el aldım. bu yüzden herhangi bir kullanıcı kılavuzu elimde yok. Biraz araştırdım çoğunlukla da deneme yanılmayla öğrendim. Spor modu diyorduk, bu modda vitesler yine otomatik olarak değişiyor fakat devirler baya bi yüksek tutuluyor.

Ayrıca belirtmek isterim ki otomatik kullanımda devir düşük tutulmasına rağmen gerekli bir durumda gazı köklediğinizde araba duruma uyanıyor ve hemen vites küçülterek ileri doğru fırlıyor yani halk arasındaki tabirle Roketleme yapıyor.

Şöför tarafındaki kapı kolunda 4 camı kontrol edebileceğiniz ve dikiz aynalarını ayarlayabileceğiniz kontoller bulunmakta. Yine değişik bir tasarım olarak, yukarıdaki resimlerde gördüğünüz direksiyonun sadece simidi dönmekte göbek kısmı sabit durmakta. Bagaj kapağının açılışı tam bir eğlence . Kapağı açmak için click liyorsunuz. Aynen kullandığınız Mouse un click(klik) yapması gibi bir ses çıkıyor ve aynı hissi veriyor.

Klimanın üstündeki ekrandan ise Radyo, CD çalar, saat, tarih ve sıcaklık gibi bilgilerle araba hakkında uyarıları görebiliyorsunuz. Açık kalan herhangi bir kapı, takılmamış emniyet kemeri, abs vb parçaların bozulma durumu ile yağ durumu hakkında bilgileri de hız göstergesinden aracı her çalıştırdığınızda edinebiliyorsunuz. En uyuz edici ama gerekli olan uyarılardan biri ise sürücü emniyet kemeri uyarısı. Arabanızı çalıştırdınız ve 20 km hıza ulaştınız. araç emniyet kemerinizi takmanız için sürekli kesik kesik bir ses vermeye başlıyor ki bu ses gitgite yükseliyor, taa ki siz emniyet kemerinizi takana kadar. Tabii ki isterseniz bunu yetkili bir servise giderek iptal ettirebiliyorsunuz.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Bazen çok ihtiyacım oluyor ama 3 aydır aramadığım yeri kalmadı...
NERDE BU ARABANIN ROBOT TUŞUUUU YAWWW!!!


Arkadaşlar, yazımın ve resimlerin sağ tarafı kesik çıkmış. Eğer Bu sayfayı Firefox la açarsanız daha iyi bir görüntü ortaya çıkıyor. Hatanın sebebi zannedersem yazının sağında çıkan Reklamlar bölümü veya table değerleri. Umarım ilgililer bir an önce bir çözüm bulur...

YAZININ METİN DOSYASI HALİ İÇİN TIKLAYIN



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SONKEHANET -- 14 Eylül 2006; 18:03:53 >


_____________________________



319 Mesaj
9 Eylül 2006; 14:09:14 

çok emek vermişsin eline sağlık seni de aramızda görmek isteriz www.c4fanclub.com


_____________________________



 
803 Mesaj
23 Eylül 2006; 2:10:21 



0


Kardeş burası bizim evin arkasına benziyor yahu


_____________________________



49 Mesaj
23 Mayıs 2010; 1:53:27 

Emeğine sağlık kardeş. Ayrıca gaza basınca hız sabitleme devreden çıkmıyor sadece o hıza geri döndüğünüzde tekrar devreye giriyor. Debriyaj ve fren ile devreden çıkıyor, REG modunda olduğu sürece SET + ya ne zaman dokunursanız o zaman bulunduğunuz hızda devreye giriyor. LIMitor ise pause tuşu ile ister on ister off olabiliyor.


_____________________________

Öylesine bir adam maalesef......


 
1 Mesaj
23 Mayıs 2010; 2:04:26 

size bir konu da danışıcam ama doğru yer mi bilmiyorum citroen xsara 1,8 16v nasıldır az mı yakar çok mu vs


_____________________________



49 Mesaj
23 Mayıs 2010; 21:08:40 

Hocam ne kadar az yakabilir ki, araç 1.8
Ayrıca modeli düşük olduğu için çok da fazla birşey beklememek gerekir.


_____________________________

Öylesine bir adam maalesef......


 
14 Mesaj
27 Mayıs 2010; 20:35:13 

valla hocam 1.8 ne kadar yakar bilmiyorum ama bende 2oo5 c4 vts var şehir içinde 600-650 arası yakıyor bundan eminim ama yinede arabamdan memnunum


_____________________________

Mr. Sulk


267 Mesaj
8 Haziran 2010; 23:37:17 

TEBRİK EDERİM ÇOK İYİ BİR ÇALIŞMA OLMUŞ..GAYET İÇTEN VE BAŞARILI..BENDE BU ARAÇTAN ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM FAKAT İYİ GÜZELDE HEP İYİ YÖNLERİNDEN BAHSETMİŞSİN..PEKİ NEGATİF YÖNLERİNDENDE BAHSETSEN BİRAZ BİLGİMİZ OLSA?


_____________________________

Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Citroen » 2005 Citroen C4 Hakkında Biraz Bilgi...
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.922