- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
c3 kullanıcıları lütfen görüşleriniz
64 Cevap25727 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


64 Mesaj
8 Eylül 2006; 1:42:04 

beyler uzun zamandır inceliyorum dizel düşünüyorum ve hep en son c3 dizel 92 hp sonucuna varıyorum.Ama ne forumda ne başka yerde hiç destek görmüyorum.sürekli her yönden konfor performans inceliyorum hep c3.Bu süre zarfında bazen başka arabalar (mesala grande punto dizel 90 hp veya mitsubishi colt 1.5 95 hp dizel) aklıma giriyo oturup düşünüyorum...düşünüyorum en son hep c3.


sizden isteğim lütfen c3 hakaında beni blgilendirin.kronik arızaları varmı.servis bakımları pahalımı yakıt tüketimi nasıl veya içine bindiğinizde hissettikleriniz.


herkese şimdiden çok selamlar ve saygılar yardımlarınızı bekliyorum...


_____________________________



1342 Mesaj
9 Eylül 2006; 15:32:00 

Yaklaşık 2 yıldır aralıklarla C3 Hdi 92 hp'yi kullanma fırsatım oldu. Başlıca izlenimlerim:
-Araçta konfor donanımları fiyatına göre oldukça fazla (otomatik klima, vs)
-Süspansiyon çok gürültülü çalışıyor ve sanırım arabanın yüksek oluşunu telafi etmek amacıyla aşırı sert ayarlanmış
-Bana turbo gecikmesi biraz fazla gibi geldi. Vites büyütürken bile turbo gecikmesi yaşıyorum. Bunu yaşayan başkası var mı bilemiyorum ama?
-Bence kullanışlı, keyifli, ferah bir araç... 2 senede 100.000'ye geldik ve hiç bir sorun yaşamadık...


_____________________________



 
1151 Mesaj
10 Eylül 2006; 0:44:50 

arikanturk dostum 3. söylediğin dışındakilerin hepsine katılıyorum, arabam 106.000'de olmasına ve Turboyla ilgili hiç bakıma gitmemesine rağmen turbo gecikmesi ile ilgili bir sorunum yok; hatta turbo ağırlıklı olarak 1-2 ve 3000.nci devirlerde.



_____________________________

MacBook Pro 8,2 (17" 2011 Erken model), iPhone 4S; Sony PS3 Sisman.


38 Mesaj
10 Eylül 2006; 22:10:23 

Ben de çok severeim ama küçük olduğundan savurur korkusu var insanlarda ki hiçde öyle bişey yok!Konfor çok iyi rahat iyi çekişi falan var,yakıt tüketimi 1.4hdi lerde çok çok çok az hatta geçenlerde bi sitede reklamını gördüm bir depoda 1584 km diye!Seçim size kalmış bence grandede çok iyi geliyor bana ama binmediğim için bilemiyorum!


_____________________________

@ltug--->


 
1151 Mesaj
12 Eylül 2006; 11:09:49 

savurmak yok mu? :D
arabamı seviyorum ama işte buna gülerim, araba sanki 170-180'den sonra yolda durmamaya programlanmış :D
herşeybi ya arabanın ilk 150km'deki yol tutuşu ve yolda duruşu inanılmaz, yola yapışıp gidiyor sanki, tabi frenlerin gücüde bunun cabası. 160-165 gibi hafif bir uğultu geliyor motordan(genelde 3800-3900rpm'de oluo). 170'e geldiğiniz anda araba birden bütün asaletini kaybedip gözünü şarampole dikior. bu böyle, arabamı keyifli, rahat ve yavaş kullanacam(yavaştan kastım hız limitlerinde) diyosanız bundan iyi minik sınıf yok, ama hız yapacaksanız C2 VTS ya da VTR şiddetle önerilir. C4 ise sadece asalet, sürüş zevki bile vermio doğrusu.


_____________________________

MacBook Pro 8,2 (17" 2011 Erken model), iPhone 4S; Sony PS3 Sisman.


1342 Mesaj
12 Eylül 2006; 15:15:38 

quote:

Orjinalden alıntı: ahmetcantasci

arikanturk dostum 3. söylediğin dışındakilerin hepsine katılıyorum, arabam 106.000'de olmasına ve Turboyla ilgili hiç bakıma gitmemesine rağmen turbo gecikmesi ile ilgili bir sorunum yok; hatta turbo ağırlıklı olarak 1-2 ve 3000.nci devirlerde.



Turbo gecikmesi biraz da kişiden kişiye göre değişen bir kriter tabi... Örnek olarak kendi aracım focus 1.6 tdci'da bu gecikme daha az olduğu için c3'teki gecikme dikkatimi çekmiş olabilir...


_____________________________



38 Mesaj
14 Eylül 2006; 21:19:21 

Bahsettiğim okadar fazla hızlar değildi şehir içi hızlarından bahsetmiştim virajlarda falan...C4 ün sürüş keyfini bilemiyorum ama iyi gözüküyor,bilemiyorum olabilir...


_____________________________

@ltug--->


570 Mesaj
18 Eylül 2006; 13:28:51 

turbo gecikmesi sanırım hepsinde aynı, yani kalkışta ve vites büyütünce 2-3 saniye sonra devreye giriyor ve o an araba fırlıyor.
kronik arıza olarak c3'lerde direksiyon tıkırdısını söyleyebilirim, ilk başta aldığımda yani bir sene önce rahatsız olmuştum ama sonradan alıştım şimdi duymuyorum, garantiye dahil etmiyorlardı ve de sen yaptırırsan garanti iptal oluyordu o zaman şimdi çıkanlarda problem var mı varsa garantiden yapıyorlar mı bilmiyorum. maslaktaki servis hallediyordu bu problemi ama tabi garanti dahilindeyse araba garanti dışı kalıyordu. yalnız bu tıkırdının hiç bir teknik probleme sebep olmadığını biliyorum ve bu ses sadece bozuk yolda araba titrerse oluşuyor. araba hareket etmezken direksiyonu hızla sağa sola dönderdğinizde duyabilirisiniz.
1 yıldır c3 1.4 hdi 92 bg kullanıyorum ve gayet memnunum. en son 45 bin bakımına götürdüm 1 ay önce 220 ytl tuttu masrafı. daha dün ankaradan geldim, 190 km bastığım zamanlar oldu bana mısın demedi. rüzgar sesi geliyor belki ama kendi sınıfındaki araçlardan daha çok değil kesinlikle daha azdır. zaten motoru kendi sınıfında en sessizi.


_____________________________



 
4 Mesaj
18 Eylül 2006; 13:45:43 

Ben 2 yıldan beri c3 1.4hdi kullanıyorum.30.000 km civarında şu an.genel olarak araçtan memnunum.öncelikle yakıt tasarrufu gayet iyi noktada...yol tutuşu fena değil,performans yeterli...fakat c3lerin genel bir problemi olduğunu düşünüyorum..bunuda genelde tüm kullanıcılardan duymaktayım.vites kutusu problemi ve araca çok fazla ses alması ve yepyeni bir c3ün bile döküntü bir araba gibi ses çıkarması....özellikle ben bu ses olayından çok rahatsızım..


_____________________________



570 Mesaj
18 Eylül 2006; 13:52:03 

viteste nasıl bir problem varmış, yaşayan arkadaşlar anlatabilir mi, ben de yok, ya da farketmedim..


_____________________________



38 Mesaj
21 Eylül 2006; 15:12:32 

Biraz komik kaçabilir ama tartışmayı tam olarak çakamadım bende c3 1.4 hdi var şimdi onda turbomu var!!!


_____________________________

@ltug--->


570 Mesaj
21 Eylül 2006; 15:20:35 

evet hocam, yüksek basınçlı turbo dizel direkt enjeksiyonlu motor var c3 hdi'da. artık yeni nesil dizel motorlarda hep turbo var. yani illa tdi filan olması gerekmiyor artık anlamamız için. crdi'da da var, ddi'da, dti'da da..


_____________________________



38 Mesaj
26 Eylül 2006; 23:03:56 

Valla hocam ben harbiden daha yeni öğrendim 2006 c3 var bnde peki şu tdi lar gibimi aynı dimi geçişi falan nasıl???çok komik oldu ya o kdar sürüyorum ama turboyu daha çakamadım ki devri sonuna kadar zorlarım yani vitesle çok oynarım ama...


_____________________________

@ltug--->


2244 Mesaj
28 Eylül 2006; 1:42:48 

arkadaşlar araba ağır araba...
öyle tipi ufak die hemen kaçan araba değil...
bi Hyundaı GETZ ile kıyas edin göreceksiniz...kim kaçıyor kim kaçmıyor...
C3 böle arkasından bakar...neyse....

Viteslerinden memnun değilim..vites Kolu çok aşağıda kalıyor...
Direksiyona yapışmam rağmen vites değiştirmek için eğilmek durumunda kalıyorum...
Hele ki Geri vitesini sormayın...
ancak 3.denememde geçiyor...
Debriyaj_kavrama çok geç kalıyor....Arabayı beğenmediğim için bu gözle baktım iyi yanları da var tabiki...


_____________________________



 
954 Mesaj
28 Eylül 2006; 17:25:52 

Bende c3 1.4 HDI 70HP var.Almadan önce fiesta,clio,getz vs hepsini denedim.Fiyatına göre değerlendirince aracımdan memnunum ancak şikayetlerim şunlar:
Kapılar tınnnn diye kapanıyor(özellikle arkalar)Tok kapı sesi yok.
Arka camlar açıldığında,biraz bozuk yoldaysan tıkır tıkır sallantı sesi geliyor.İlk duyduğumda kontrol ettim sanki camlar fitilin içinde değil de boşta gibi sağa sola sallanıyor.Camın kirkosu tek noktadan camı tuttuğundan cam langır lungur oynuyor.Servise sordum hepsi böyle dediler.Açıkcası pek inandırıcı gelmedi ama aynı sorun sizin c3 te yoksa yazarsanız servise çökebilirim


_____________________________



 
297 Mesaj
29 Eylül 2006; 10:18:05 

yorumları okuyunca alsam mı almasam mı düşünmeye başladım arkadaşlar


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
954 Mesaj
30 Eylül 2006; 12:57:45 


quote:

Orjinalden alıntı: hukukcu

yorumları okuyunca alsam mı almasam mı düşünmeye başladım arkadaşlar


Emsalleriyle kıyaslayınca yine alsam tercihim c3 ten yana olurdu.(Puntoya da bi bakardım ama)Bu sınıftaki arabalarda kıl tüy mutlaka bazı problemler olacaktır unutmayın.Fazla kafaya takmıycan yoksa araba alamazsın.
Şu direksiyon sesine gelince o ses arızadan kaynaklanmıyor.Elektrik destekli direksiyonlarda dişli vb sistem bulunmuyor tamamen elektrikli direksiyon olduğundan kablo yerine hani bilgisayarların içinde kullanılan çoklu kablolar gibi,negatif filme benzeyen plastik üzerinde kablo yolları var.Bu kablo rulo halinde direksiyonun içinde duruyor.Sağ veya sol yaptığında bu rulo açılıyor ya da kapanıyor.Bu sırada sanki poşet sesini andıran az bir ses bazen çıkabiliyor.Kesinlikle arıza değil.Öğrenince rahatlıyosun.Zaten dişli olsa direksiyon o kadar hafif olmaz.Çocuk bile tek parmakla çevirebilir o direksiyonu.
Vitese nasıl ulaşılamıyor,geri vitese nasıl geçmiyor anlamadım.Fşestanın vitesi gibi kemikli değil enazından.


_____________________________



40 Mesaj
30 Eylül 2006; 21:16:03 

1


_____________________________

http://s2.bitefight.net/c.php?uid=137607
Süper bişi kesinlikle girin


 
644 Mesaj
1 Ekim 2006; 16:47:03 

fiesta al deriim insanlar acayip memmunlar ole diyim zaten etrafına bakarsan onlardan çok ça görürsün kolay gele


_____________________________

SONSUZA DEK MATEMATİK
EMRE KOYUNCU


1342 Mesaj
2 Ekim 2006; 12:54:14 


quote:

Orjinalden alıntı: panisher

Şu direksiyon sesine gelince o ses arızadan kaynaklanmıyor.Elektrik destekli direksiyonlarda dişli vb sistem bulunmuyor tamamen elektrikli direksiyon olduğundan kablo yerine hani bilgisayarların içinde kullanılan çoklu kablolar gibi,negatif filme benzeyen plastik üzerinde kablo yolları var.Bu kablo rulo halinde direksiyonun içinde duruyor.Sağ veya sol yaptığında bu rulo açılıyor ya da kapanıyor.Bu sırada sanki poşet sesini andıran az bir ses bazen çıkabiliyor.Kesinlikle arıza değil.Öğrenince rahatlıyosun.Zaten dişli olsa direksiyon o kadar hafif olmaz.Çocuk bile tek parmakla çevirebilir o direksiyonu.



Bu biraz hatalı bir bilgi olmuş...

Elektrikli direksiyon demek mekanik bir sistem yok demek değil, sadece hidrolik basıncını takviye eden ayrı bir elektrik motoru var demek. Avantajları ise, sürekli devrede olan bir hidrolik pompa olmadığı için yakıt tüketiminde bir miktar tasarruf elde ediliyor...
Citroen'in resmi web sayfasına bakacak olursanız direksiyon için "elektrik destekli" ifadesinin yer aldığını göreceksiniz. Bu şu anlama geliyor, klasik kremayer-pinyon direksiyon kutusunun hidrolik desteğini bir elektrik motoru sağlamaktadır... Yani bir dişli sistem vardır ve olmak zorundadır...


_____________________________



 
1039 Mesaj
2 Ekim 2006; 13:43:31 

ya ezbere konuşmak istemiorum sonuçta çok fazla bilgim yok c3 hakkında ama testinde çok sorunlu ilan edilmişti... ayrıca eskisi kadar yok artık c3 bide grande punto ve colttan bahsetmişsin bunlar daha güncel araçlar...Puntoyu beğenmesemde c3 ten daha iyidir kanısındayım en azından servis sorunun olmaz ve gayet performanslı bir araç...tip olarakda kendi kanaatimce c3 ten iyi...colt ise şirin tasarımlı sorunu var mı bilemiyorum ama yolda gördüğüm kadarıyla gidişi hiçte fena deil açıkçası...ayrıca yeni tasarımlı...


_____________________________



!...TEK RAKİBİM THY...!


 
954 Mesaj
4 Ekim 2006; 12:09:17 

quote:

Orjinalden alıntı: arikanturk




Bu biraz hatalı bir bilgi olmuş...

Elektrikli direksiyon demek mekanik bir sistem yok demek değil, sadece hidrolik basıncını takviye eden ayrı bir elektrik motoru var demek. Avantajları ise, sürekli devrede olan bir hidrolik pompa olmadığı için yakıt tüketiminde bir miktar tasarruf elde ediliyor...
Citroen'in resmi web sayfasına bakacak olursanız direksiyon için "elektrik destekli" ifadesinin yer aldığını göreceksiniz. Bu şu anlama geliyor, klasik kremayer-pinyon direksiyon kutusunun hidrolik desteğini bir elektrik motoru sağlamaktadır... Yani bir dişli sistem vardır ve olmak zorundadır...


Valla beni kandırmışlar o zaman,ya da ben yanlış anladım.Direksiyon dişlisi normal direksiyon dişlisi mi acaba yoksa farklı bişey mi?Sinir oldum şimdi söküyüm mü direksiyon kutusunu napıyım?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panisher -- 4 Ekim 2006; 12:13:22 >


_____________________________



570 Mesaj
4 Ekim 2006; 14:02:51 

ya arkadaşlar hani dediniz ya çocuk bile parmağıyla çeviriyor direksiyonu çok hafif diye. benim araba da öyleydi ama son 7-8 aydır yani son 15000 km'den beri ağırlaştı. acaba yağdan mı, e yağdansa bunun bakımlarda kontrol edilip değişmesi lazım değil mi? ben de söylemeyi unutuyorum servise. çünkü o kadar da ağır değil. ama yine de artık ilk halindeki gibi çok hafif olmasını istiyorum. yağ değil de başka bir şeyden veya olabilir mi ya da bir problem.. şu an 52000 km'de



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akhenaten -- 4 Ekim 2006; 15:03:14 >


_____________________________



1342 Mesaj
4 Ekim 2006; 14:56:22 


quote:

Orjinalden alıntı: panisher

Valla beni kandırmışlar o zaman,ya da ben yanlış anladım.Direksiyon dişlisi normal direksiyon dişlisi mi acaba yoksa farklı bişey mi?Sinir oldum şimdi söküyüm mü direksiyon kutusunu napıyım?



Yok canım, sökmeyin hemen direksiyon kutusunu...

Citroen'in yetkili servisleri genelde cahil takımı dolu ama siz yine de güvendiğiniz bir tanesine danışın tabi...


_____________________________



38 Mesaj
10 Ekim 2006; 20:48:05 

getz le C3 ümü kıyaslıyosunuz ya bi geçin gidin Allah aşkına bence her türlü C3...getz miş kıyaslancak araba değil zaten C3 getzle değil jazz la kıyaslanır arkadaşım.Jazz c3 e rakip olsun diye çıktı bunuda bilin.getzle muhattap olmaz bile



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zA_gA -- 10 Ekim 2006; 20:49:04 >


_____________________________

@ltug--->


2201 Mesaj
10 Ekim 2006; 23:11:55 

quote:

Orjinalden alıntı: zA_gA

getz le C3 ümü kıyaslıyosunuz ya bi geçin gidin Allah aşkına bence her türlü C3...getz miş kıyaslancak araba değil zaten C3 getzle değil jazz la kıyaslanır arkadaşım.Jazz c3 e rakip olsun diye çıktı bunuda bilin.getzle muhattap olmaz bile

+onyüzbinmilyon


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Ekim 2006; 13:21:29 

sınıfında güzel araba ancak akü rezaletinden sonra gözümden düştü


 
5 Mesaj
23 Kasım 2006; 13:29:18 

meraba arkadaşlar bende2003 c3 1.4 16v hdi kullanıcısıyım. arabamlka yaklaşık 70-80 bin km yaptım.
aracımla ilgili şimdiye kadar yaşadığım problemleri bende anlatayım.
koltuklar rahat değil ve çok düz
ön takımlardan gelen sesler. (bu direksiyon kutusu meselesi)
egr değişimi oldu şikayetimde arac 2300 devirden sonra hızlanıyordu. 2300 e gelinceye kadar bitarafımı yırtıyodum :)
yine turbo gecikmesi ve geç hızlanma problemi oldu. ondada serviste bu turbo borularından bitanesimi tıkanmış ne. onu temizlediler. düzeldi ama yine biraz gecikme var ilk zamanlarına göre.
şimdide araç tamircimde devridaim su kaçırıyordu. o değişecekmiş. hazır açılmışkende kayış değişecek.
şu anda düz yolda giderken çok ince bi ıslık sesi geliyor.
tatile giderken yabancı benzinliklerden bi kaçkere mazot aldım. onlarda enjektör lambasını yaktı bi kaç kez. ama bi problem yapmadı. sanırım pislik geldi

bunu haricinde hiç bişey olmadı.
azmı çokmu bilmiyorum artık :)
bu arada şehir içi yakıt sarfiyatım bi depo ile 680km. kesin değerdir çünkü depoyu hep ful yapıyorum
uzun yolda 850km anca yapabildim. çünkü klima çok çok farkettiriyor. bide 90-100 le gitmek mümkün değil zaten :)


_____________________________



133 Mesaj
23 Kasım 2006; 19:42:33 

c3 hdi 70lik kullanıyorum bir depo 950 km gittim ışık yeni yandı 90la falanda gitmedim ama rahat bir araba olduğu söylenemez



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 05ülgen -- 23 Kasım 2006; 19:43:09 >


_____________________________

Kelebek ok yay almış
Ava çıkmış dağlara..
Aslanları ürkütmüş...


 
976 Mesaj
30 Kasım 2006; 12:56:05 

Benim biraderde c3 var. Aracın içi avrupalı olduğunu hissetiriyor kaliteli ancak motor güçsüz. A sütununa, dashboarda gözlerin alışması zaman alabilir.
Arka stoplar çabuk eskidi, bence bir hata yapılmış zaten makyajlısında bu yanlış düzeltilmiş.
Yukarıda getzle c3 ün karşılaştırılamayacğını söyleyenler önyargılı bir yorum yapmışlar.Sanırım getzin arka plakasından başka bir şey görmemişler.
Altı üstü c3 de getz de B sınıfı dandik arabalar.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anchorman -- 30 Kasım 2006; 12:56:38 >


_____________________________

Jetta 1,2 TSİ Trendline-Platinium Gri


5306 Mesaj
4 Aralık 2006; 22:16:40 

bir hafta kadar oldu c3 aldık.gayet güzel araba.getzin benzinlisini satıp c3 aldık.oldukça güzel bir araba.
bana göre artıları
1.getz 1.3 benzinliden daha iyi hızlanıyor.
2.aksesuar olarak bir sürü özelliği var.
3.oldukça makul derecede yakıt harcıyor(tam anlamıyla bilemiyorum daha araba bir haftalık ama göstergelere göre 700 km gidecek gibi gözüküyor.ilk depoda bu kadarsa ilerde dahada azalır sanıyorum)
bana göre eksileri
1.hoperlörleri dandik getzinki daha iyi bas sesleri veriyordu.
2.cd çaları mp3 çalmıyor.artık çoğu arabada cd çalarlar mp3te çalıyor.
3.ses sistemine mp3 çalar falan bağlamak için ses giriş yeri yok.
4.debriyajın üstündeki bir yer var eğer parmağın ucunda basılmazsa debriyaja ayağı çekerken takılıyor.


_____________________________



4186 Mesaj
5 Aralık 2006; 12:30:49 

İhtiyaçtan satılık
CITROEN C3 Pluriel
Cabrio Coupe
2004 MODEL
25,100KM (25,000 bakımı yeni yapıldı serviste)
Soft Top Cabrio (üstü açık)
6 kademeli sunroof olarak da kullanılabilir
Yol Bilgisayarı
4 Hava yastığı
Yağmur Sensörü
Far Sensörü
Havanın karanlık durumuna göre aydınlanan iç göstergeler
Dijital otomatik klima
Yükseklik ve derinlik ayarlı üç kollu spor hidrolik direksiyon
İstenilen hıza ayarlanabilen yüksek hız uyarı alarmı
Park ettikten sonra karanlıkta önünüzü görebilmeniz için yanan kısa farlar (siz gidince söner)
Ön ve arka sis farları
İki katlı bagaj
Direksiyondan kumandalı Radyo/CD Çalar
CD Changer ve iPod bağlantısı
Çelik jant
full depo 800 - 850 km menzil
Kazasız boyasız sigara içilmemiş

aracım acilen satılıktır.

FİYAT:22.500 YTL

Tel: 212 336 76 05
Cep: 505 292 02 84

Saygılarımla,

Devrim SERENGİL
YAPI KREDİ EMEKLİLİK A.Ş.


_____________________________

Araba Geçmişim: 1994'de 73 model 1303 VW ve 94 Renault Spring, 98'de Broadway, 99'da Polo, 2001 Polo Classic, 2003 Peugeot 206, 2005 Ford Focus C-max, 2008 C4, 2009 C4 Picasso, 2011 BMW 1.16İ, 2013 BMW X1, 2014 C4, sonrası kısmet...


1450 Mesaj
25 Aralık 2006; 18:36:09 


quote:

Orjinalden alıntı: metinardicli

arkadaşlar araba ağır araba...
öyle tipi ufak die hemen kaçan araba değil...
bi Hyundaı GETZ ile kıyas edin göreceksiniz...kim kaçıyor kim kaçmıyor...
C3 böle arkasından bakar...neyse....

Viteslerinden memnun değilim..vites Kolu çok aşağıda kalıyor...
Direksiyona yapışmam rağmen vites değiştirmek için eğilmek durumunda kalıyorum...
Hele ki Geri vitesini sormayın...
ancak 3.denememde geçiyor...
Debriyaj_kavrama çok geç kalıyor....Arabayı beğenmediğim için bu gözle baktım iyi yanları da var tabiki...


evet arkadaşım geri vites konusunda hak veriyorum arabayı 1 ay kadar önce servise götürmüştük o güne kdr bishi yoktu ama şimdi geri vitese geçirmek için arabayla savaşıyorum en az 3 kere denedikten sonra geri vitese geçiyor. ama diğer özelliklerinden memnumum


_____________________________

Kafalarda hesaplar yapılır ve mesafeler konur, fakat bu kalp unutmaz, unutamaz ki zaten her kalp yıkılır ancak yenisi bulunamaz bir mesken, her anım birini özler, rüyada yolunu gözlediğim, düşünceler ve benliğimle canlanır tüm hatıralarım, bitince yalnızım, gözümü açtığımda kalmışım yanımda ailem ve birde arkadaşlarım....
Canon EOS 40D, Tamron 17-50mm F/2.8 Di-II XR IF AF, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Helios 44m-7 58mm f/2.0, Super Paragon 135mm f/2.8
Canon 60D'm çalındı seri no:2021202816


295 Mesaj
29 Aralık 2006; 17:10:58 

Bende c3 1,4 hdi 70 beygir var. parasına göre güzel araba içi geniş ve ferah. c3 ü getz le bende hayatta kıyaslamam. forza c3



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _KaraBey_ -- 29 Aralık 2006; 17:12:16 >


_____________________________

kurtlara özgürlük.


1450 Mesaj
29 Aralık 2006; 18:52:46 

evet iç hacmi olarak bir çok arabadan daha geniş tabi kendi kategorisindekilerden.


_____________________________

Kafalarda hesaplar yapılır ve mesafeler konur, fakat bu kalp unutmaz, unutamaz ki zaten her kalp yıkılır ancak yenisi bulunamaz bir mesken, her anım birini özler, rüyada yolunu gözlediğim, düşünceler ve benliğimle canlanır tüm hatıralarım, bitince yalnızım, gözümü açtığımda kalmışım yanımda ailem ve birde arkadaşlarım....
Canon EOS 40D, Tamron 17-50mm F/2.8 Di-II XR IF AF, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Helios 44m-7 58mm f/2.0, Super Paragon 135mm f/2.8
Canon 60D'm çalındı seri no:2021202816


 
6 Mesaj
5 Ocak 2007; 2:10:27 

bendede bi tane 2004 c3 92hp var.Şuanda arabam 68000 de. Size karşıulaştığım sorunları artılarını ve eksilerini söylemeden önce bir iki şey söylemek istiyorum.Bir arabayı iyi veya kötü di
ye karşılaştırırken onu ne için karşılaştırdığınız önemli.Mesela c3 ün kar sürüşü hakikaten çok güzel ve çok keyifli.Dizel motorun verdiği yüksek tork bazen kalkışlarınızı zor hale getirsede karda kullanmak için çok güzel bir araba.Şehir içi içinde ideal.Gerçektende çok az yakıt tüketiyor.Uzun yolculuklardada bana kalırsa en az bir üst sınıftaki 307 c4 gibi araçlara kafa tutacak kadar iyi.Belki antalyaya giden arkadaşlar varsa onllarda farketmiştir antalyaya giderken toroslarda baya bi çokca seri manevralar yapmanız gereken inişli çıkışlı virajlı yollar vardır.Oralarda c3 hakikaten hakkını veriyor.Gerek yol tutuş yöünnden olsun gerekse ara hızlanmalar olsun.Tabi burda birazda şöför faktörü var.Bazı arkadaşlar motorun hantal olduğunu bazıları ise turbı geciktiğini verim alamadıklarını söylemişler.Öncelikle şunu sölemek istiyorum.Bilmiyorum bu kanıya nerden vardınız ama mazot benzine göre çok daha zor yanan bir maddedir.Bu nedenle genelde dizel araçlarda ki c3 bunun en ii örneği gaza bastıktan 1 saniye sonra algılar ve bıraktıktan 1 saniye sonra bırakır gazı.O sizin bahsetmiş olduğubuz vites geçişlerindeki güç kesilmesinin sebebi budur işte
o arada yaşadığınız 2 saniyelik gecikme bunun sebebidir.Eğer perfect bir vites geçişi istiyorsanız vites deiştirmeden yarım saniye önce gazı bırakıp vites deiştirirken gaza basarsanız o gecikmeden kurtulursunuz.Bende bu olayı daha önceden kafama çok takmıştım o yüzden söylüyorum yoksa uğraşmöaya değicek bi ayrıntı deil:P Herneyse konuya dönelim dediğim gibi dizel araba kullanmak benzinliye göre biraz daha deişik.Bol bol aragazlarıyla arabayı kullanırsanız hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.Hatta yüksek tork sayesinde dediğim gibi yokuş yukarı virajlarda çok tatlı gidersiniz.Evet şimdi bunlar güzel detaylar.Birazda başımdan geçen olayları madde madde aktarayım ve siz karar verin.

1- aracım 28000 civarındayken yolda giderken bir anda turbosu arızalandı.Garantiden deişti
2- araçta arkadaşlarında dediği gibi bir amortisör problemi var.Arka koltuğa 3 kişi oturup bagajı doldurun bi tatile gidin arka iki amortisör 10.km de patlar.Arka amortisörleri gerçekten çok zayıf.Benim şu anda arabanın tablalarındada ses geliyor araba aynen yolda giderken hani şu otobüsler sallanınca camdan bi ses gelirye gıcır gıcır aynen öyle ses geliyor.
3- citroen servisleri insnaları kazıklamıyorlar ama servistekilerin çoğu cahil. (ankara için konuşuyorum)
4- benim aracım sürekli yağ ve su eksiltiyor (yaz kış) yağ eksiltmesini anlıyorum devirli kullanıldığı içindir belki ama su eksiltmesini çözemedim bi kaçak fln da yok ama 2 ayda bir su max dan min e iniyor nerdeyse belkide normaldir bilmiorum.BU arada serviste arabayı 15000 de bir bakıma sokuyorlar ama bu motorlarda 10w-40 yağ kullanılıyor.dizel olduğu için ince yağ kullanılıyor ve bu yağlar 10000 de değişir 15000 de deil.Şimdi diceksiniz arkadaşım avrupada 20000 burda nie böle fln.Servisteki adamlar arabadan çok anladıkları için nasılsa deişcek die sentetik yerine totalin aptal total 7000 yağını koyuyolar ki o yağ yarı sentetik bir yağ.sentetik olsa 15000 20000 gider ama yarı sentetik yağ çabuk özelliğini yitirdiği için 10000 de bir dieşmesi lazım arabayı kullanan arkadaşları uyarayım.Arabanın rutin bakımları çok pahalıı tutmuyor ( ben orjinal parçaları alıp sanayide taktırıyorum 200 ytl yerine 120 ytl ye çıkıor)
5- arabayla geçen sene ankaraya gelirken yerde yatan dananın ustunden atladım.4 teker yerden kesildi debriyaj fln kırıldı ama araba yere indikten sonra biraz savurmasına rağmen rahat toparladı kendini ve güvenli bir şekilde durdu.Biliyorum çok ekstrem bir tecrübe belki ama denge olarak hakikaten c3 ler çok iyi.
6- sunroof lu sakın alma ben aldım köpekler gibi pişmanım. 2 sene sonra sunroofların lastikleri çok dandik bi malzemeden yapıldığı için arabaya çok ses alıyor bide aptal bir mekanizma var sunroof ta hava 25 derecenin altındayken (güya kendini güvenliğe alıomuş) sunroof u açarken çevirerek açıosunuz ama kapatmak için tekrar çevirdiğinizde kapanmıyor.O çevirme şeyinin ortasına basılı tutunca kapanıyor.Sebebinide anlayamadım ama çok aptal bir mekanizma
7- arabanın müzik sistemi fena değil ben memnunum yani.Bende 5 li changer var ama changer lar sorunlu hiç kullanma derim.Klasik sorununuda söleyim kontak kapalıyken teyibi açtın changerdan cd çalıosun o esnada kontağı açarsan çat die changer bozuluo içinden bişeyi kopuomuş 80 ytl ye düzelio (tecrübemle sabit:D)
8- arabanın müzik sistemine deinmişken arabada eco mode die çok aptal bir sistem var araba stop ettikten 30 dakka sonra bütün elektrik aksamını kesiyor teyip dahil.arabayı çalıştırmadan kontağı açık tutsanız bile kesiyor yani şöle bir arkadaşında arabayı bi yere çekip 2 bira çakarken müzeik zevkinin kesilmemesi için arabayı 30 dakkada bir çalıştırıp geri kapatman gerekiyor.
9- arabanın özellikleri hakikaten güzel ama bana kalırsa yağmur sensömrü beş para etmez.Arabada silecekleri fasılalı çalıştırma opsiyonu yok ya senssöre alıosunuz yada sürekli çalışıyor sensörde çok saçma tünele giriyorum 3 kat hızla çalışıyor acaip yağmur oluyor fasılalı çalışıyor fln hiç verim alınmıyor.Ben elimle tek tek ypaıyorum.
10- ön konsol çok kalitesiz bir plastikten yapılmış.Soğutmalı torpido özelliği gayet güzel.vites konusuna gelince vites gerçektende biraz uzakta kalıyor size ama bence boyutu olarak gayet güzel.Küçük ve sportif duruyor.Vites deiştirme probnlemi olan arkadaşlar şanzuman yağını deiştirirlerse problem ortadan kalkacaktır banada aynısı oldu çünkü.
11- tekerlerinde şifre bijon muhabbeti var.Ben 4 şifreliyide attım yerine normal bijon koydum.Şifreliler çok dayanıksız en ufak bir zorlamada hemen kırılıyor.
12- arabanın direksiyonunu arabayı satarlarken her ne kadar 3 kollu spor direksiyon deselerde direksiyon simidi çok tombul.Hiçte sportif değil.Arabada zaten tosbaya benziyor direksiyonunuda öyle yapmışlar.Bu arada direksiyon çevirirken tıkırtı sesi duyan arkadaşlar benimde aynı şey başıma geliyordu ama bendeki biraz farklıydı çevirirken çok az gleiodu tam direksiyonunun en sağ veya en sol yerine çevirdiğimde tak tıuk ses geliyordu.Ön takımlarda o direksiyonun rotation ını ilgilendiren bi yer var orda bi şey var onu biraz sıkınca düzeldi.Direksiyonun sertliğide ondan olabilir.Bu arada o dediğim parça plastikten yapıulıomuş bu arabalarda o yuzden araba patinaj fln çekmeye hiç gelmiyor hemen takur tukur ediyor ve orası pert oluyor.
13- Her nekadar sınıfına göre geniş hacim fln deselerde arabaya 3 kişi binerken ön yolcu koltuğunu öne çekmeden arkadaki oturamıyor arkası yinede dar.
14- arabanın gösterge paneli ilk başlarda çok hoşunuza gidiyor ancak sonra kadranı özlüyorsunuz.Km saati digital devir göstergesi de uzunlamasına yapılmış eski 124 lerin km saati gibi çok aptal duruyor.benzin gösterges idahil bütün göstergeler digital yada ışıklı.Benim hoşuma gitmiyor.Ben kadranları daha çok seviyordum ama tabi bunun meraklısı olabilir.


Genel yorum: Benim yorumum şu yönde eğer ilk arabanızsa veya araba kullanmayı yeni öğreniyorsanız hakikaten c3 doğru bir tercih olacaktır.Hem sağladığı güvenlik imkanlarıyla hemde kullanım rahatlığıyla sizi kendine bağlar.Ama yok ben arabamı deiştiricem bi ziel araba alcam ne alsam acaba fln diye düşünüyorsanız ve arabayı ulaşım aracı olmasının yanında birazda zevk için kullanmak istiyorsanız sakın c3 almayın 5 para etmez.Çok düşük kalitede bir araba bana kalırsa.Gerçi genel olarak fransız arabaları öyle.Yani bir corsayla bir poloyla yani bir alman arabasıyla karşılaştırılmaz.ama alman arablaarı hariç sınıfının lideri denebilir.Tabi bu bnenim kendi görüşüm.


_____________________________



64 Mesaj
5 Ocak 2007; 10:38:48 

m açıklanabilecek en iyi şekilde açıklamışsın.gerçekten zevkle okudum.nedense c3 le ilgili herşey bana çok güzel geliyor zaten.elimde broadway var satıp c3 dizel 92hp almayı düşünüyom ama konuyu ilk açtığımda maddi olarak daha iyiydim.şimdi toparlayıp inşallah alacağım bu keratayı....

yorumlara devam ederseniz seviniri


_____________________________



792 Mesaj
İletişim Bilgileri
6 Ocak 2007; 20:21:45 

Lavien......HA-Rİ-KA
Bir solukta okudum klavyene sağlık...
Bende 2004 opel corsa var benzinli c3 düşünüyordum hele birde sonunda alman arabaları ile mukayese bile etmeyin demişsin ki!!!!Ne yapacağımı şaşırdım:)


_____________________________

Ramazan Hizan
Allah bes baki heves


 
327 Mesaj
9 Ocak 2007; 9:59:55 

2005'de c3 1.4 16v hdi sıfır almıştım araç 1. viteste roket gibi kalkıyodu bazen kambumlabağa gibi 1500km spin attım alt taraftan kaldırıma vurdum 12000tl masraf çıktı 20000 de takla attım 3 airbag açıldı biri açılmadı 25000 ytl masraf çıktı parça fiyatları pahalı bence 20000 ytlye pert oldu araç yerden yüksek olduğu için biraz süratle hafif viraj kavislerde savurmaya çok müsait kaymaya başladımı bi türlü toparlıyamıyo kendini 120km den sonra biz araca diğil araç bize yükmediyo en memun olduğum özellik YAKIT gerçekten araç en tasarruflu araçlardan şuan zaten başkada bişeyi yok zaten


38 Mesaj
14 Ocak 2007; 0:22:36 

Dediğim gibi yeni kasa c3 war bnde c3 c3 c3 c3 c3 c3........ sadece o başka bişy demicem.Doğru şikayetlerde war ama unutmayalım arkdşlar her arabda var bu şikayetler...Bence küçük sınıflar arasında iyilerden biri bence...


_____________________________

@ltug--->


 
38 Mesaj
16 Ocak 2007; 20:02:05 

Walla c3 92 dizel mükemmel


_____________________________



 
826 Mesaj
21 Ocak 2007; 1:10:33 

Esimde 2004 c3 92 dizel var, yakit olayi mukemmel. uzun yolda bir depo ile 840 km. yapabildium, daha da gitmedi. millet 1000 kusur falan diyor, kullanimla da alakali ama yine de 1000 yapacagini pek sanmam. Gaza parmagimin ucuyla bastim hep. aksesuar olarak segmentinde cok iyi. Alman arabalari super gibi bir anlam ifade edilmis, polo da kullandim. Gercekten guzeldi, on takimdan C3 gibi abuk sabuk ses de gelmiyordu ancak genel olarak rahatliga baktigimda 2004 polo aksesuar olarak cok eksik ve de ayni isi goren abarti pahali bir makina. yagmur sensorunden ben cok memnunum, bazen arada kafayi yiyip cok hizli calisiyor, resetleyince duzeliyor. yilda 22000 km yapiyorum, cok sorun cikaran bir alet degil. Bakimlari 200-300 arasi tutuyor. Hatun B. cekmece S virajlarinda yolun ortasina atilan kocaman kaldirim tasina alttan (sag taraftan carpti. 5650 YTL masraf cikti. Carptiktan sonra hic savrulmadan ayni yonde (ustelik viraj ve rampa asagi) arabayi sabitleyebildi, sadece kendisi biraz panik oldu. Daha hafif ya da bu segmentte baska bir araba olsaydi ne olurdu bilemiyorum. Bazen basimiza birseyler geldiginde arabanin kiymetini anlayabiliyoruz. Kucuk araba ihtiyacimi goruru diyen arkadaslara tavsiye ederim. Ben 2004 Laguna kullaniyorum, lagunadan sonra C3'e bindigimde esege binmis gibi oluyorum ama her cihazi kendi segmentinde degerlendirmek lazim. Elbette bu segmentin arabalari biraz haldir huldur gidiyor, ust segment gibi sessiz, kalite amortisor, daha iyi yol tutus ve yuksek hizlardaki guven olmayacak. 180-190 hizla kullaniyorum, cok rahat gidiyor ama direksiyonu nasil tutuyorum bilemezsiniz.

Alin derim (Ben satarsam Fransiz mali almam bir daha diyorum ama hangi ulkenin malini alirsaniz alin, gecmise soyle bir bakin, hicbiri fransizlardan asagi kalmiyor, Almanya da buna dahil...)


_____________________________



44 Mesaj
31 Ocak 2007; 16:21:07 

BİŞİ SORACAĞIM..
BİRİLERİ GALİBA GETZ İLE C-3Ü KIYASLAMIŞ.EN BAŞTA AYNI SEGMENTE BİLE SOKMUYORLAR.C-3'ÜN KIYASLANABİLECEĞİ BİR ARAÇ VARSA O DA HONDA JAZZDIR.BEN AYLARCA 2 ARABAYI DA KIYASLADIM.C-3 AĞIR BASIYORDU.ANCAK C-3LERDE ÇOK SORUN VAR.SINIFINA GÖRE DOLU ARABALAR.AMA JAZZIN 2.ELİ DAHA DA TOK, FİYAT DÜŞMÜYOR.
BEN C-3 ALMA TARAFTARIDIM, ancak şimdi jazz arıyorum.
VARSA JAZZINI SATMAK İSTEYEN MEMNUNİYETLE....


_____________________________



 
126 Mesaj
1 Şubat 2007; 21:47:06 

Selamlar;
Bende 2005 C3 1.4 Hdi 16v kullananlardanım. arabamı alalaı 2 ay oldu olmadı. yaklaşık 4000km yaptık. şuan 53000 de. Bence performans olarak yeterli, özellikle 2 ve 3. viteslerde çok keyifli bir de yokuşlarda :) kimsenin değinmediği benim ise başıma iki kere gelen bir sorun var. Arabanın saçma sapan olan merkezi kilit sistemi. aracı kilitlediniz. hırsız geldi ön kelebeği kırdı ve ön kapılardan bir tanesini (bu olay %100 arka kapılar için de geçerlidir ama denemedim) açıyor, kelebek camı ile ön kapı kolları arası mesafe 20cm var yok. kapı kolunu açar açmazzzz bingo tüm kilitler deaktif. tabi bagajda. ziebert film yaptırdım. yine kelebeği kırdılar artık arabada hiçbişey bırakmıyorum. alarm taktırıcam. citroen e gidip ne yapabiliriz sormayı planlıyorum. bu kilit sistemini bi şekilde iptal etsinler eğer böyle bir opsiyon varsa tabi :(


_____________________________



570 Mesaj
2 Şubat 2007; 11:06:01 

merhaba arkadaşlar, yukarlarda görüşlerimi belirtmiştim ama 4-5 ay geçti aradan. arabam 2004 model c3 92 Bg, 60 bin km'ye geldi. ben de genel olarak görüşlerimi sıkıntılarımı ve sevdiğim tarafları yazayım..

herşeyden önce bu donanım, aksesuar ve teknik özellikleriyle kesinlikle alınabilecek bir araba. bence c3 92'nin rakibi vw polo ve mitsubishi colt olabilir. yani daha doğrusu bir sıralama yapacak olursam 1. vw polo 2. sırada ise colt ve c3 derim. çünkü ben almadan önce aradığım özellik şuydu; az yakan güçlü bir araba olması. bir çok kişi de c3 alırken bunu istiyor olmalı. o halde c3 iyi seçim. bu sınıfta 200/1750 n/d tork üreten başka araba olduğunu sanmıyorum. ama tabi sıfır alırken bunlardan başka ses almama gibi olağan özellikleri de arar insanlar.

- ben 19bin km'de almıştım, o günden bugüne kadar giderek artan ses problemi benim de yaşadığım en büyük sorun. yani amortisörlerin gürültülü olması, direksiyon tıkırdısı ve yüksek hızda rüzgar sesi.
- motor sesinden şikayetim yok, oldukça az. arabamla en son 200 km hıza ulaştım. direksiyon tutuşum değişmedi, yani çok rahattı, 100'le gider gibiydim.. - ilginç olan bir şey var 150-160 km arası hızda araç hafif titremeye başlıyor ama 160'dan sonra motor sanki rahatlıyor titreme de ortadan kalkıyor.
son zamanlarda kapı döşemelinden de gıcırtı sesleri gelmeye başladı.
- 1-2 hafta önce kaloriferden pervane sesi gelimeye başladı yani üfleme şiddetini arttırdıkça artan bir vroommm diye :) bir gürültü ortaya çıktı.
- 1 ay önce de kalorifer açınca dışarıdan hava alan boruların ön kapaklarını çalıştıran motor bozulmuş ve 4-5 sniye boyunca çat çat diye yüksek bir ses çıkarmaya başlamıştı. ama kapak görevini yerine getiriyor, sadece kapak kapandığında veya açıldığında bunu işlemi yapan motorun çarkı 3-5 saniye dönmeye devam ettiğinden bu ses çıkıyor. yeni motor 300 ytl olduğundan böyle idare ediyorum.
- bir seyahatte sol ön far ampül geçince bolu dağında bir elektrikçiye yenisini takdırdım ancak geceydi ve kapağını iyi kapatamamış, far yükseklik ayarını yapan motor yanmış, o çalışmıyor. farların değişmesi gerekiyor. aman siz dışarıda bir şey yaptırırken dikkat edin, başında durun.
bunların dışında arka kısmın dar olduğundan ve yağmur sensörlerin kafasına göre çalışmasından şikayetçiyim.

sevdiğim yönleri ise gücü, az yakması (şu an şehir içi-dışı karışık km'ye 130 bin lira yakıyor), ses sistemi, direksiyonun hafifliği, yol tutuşu, geniş bagajı, frenleri, yüksek oturumu, görüş açısı.

görüşmek üzere


_____________________________



 
126 Mesaj
4 Şubat 2007; 13:48:08 


quote:

Orjinalden alıntı: emrdzy

Selamlar;
Bende 2005 C3 1.4 Hdi 16v kullananlardanım. arabamı alalaı 2 ay oldu olmadı. yaklaşık 4000km yaptık. şuan 53000 de. Bence performans olarak yeterli, özellikle 2 ve 3. viteslerde çok keyifli bir de yokuşlarda :) kimsenin değinmediği benim ise başıma iki kere gelen bir sorun var. Arabanın saçma sapan olan merkezi kilit sistemi. aracı kilitlediniz. hırsız geldi ön kelebeği kırdı ve ön kapılardan bir tanesini (bu olay %100 arka kapılar için de geçerlidir ama denemedim) açıyor, kelebek camı ile ön kapı kolları arası mesafe 20cm var yok. kapı kolunu açar açmazzzz bingo tüm kilitler deaktif. tabi bagajda. ziebert film yaptırdım. yine kelebeği kırdılar artık arabada hiçbişey bırakmıyorum. alarm taktırıcam. citroen e gidip ne yapabiliriz sormayı planlıyorum. bu kilit sistemini bi şekilde iptal etsinler eğer böyle bir opsiyon varsa tabi :(



yetkili servis ile görüştüm. pc ye bağlayıp baktılar (bakmadan önce de olmaz demişlerdi ama yine de bağlayalım dediler) merkezi kilit sistemi ile ilgili benim sorunuma çözüm olacak bir opsiyon olmadığını ilettiler. alarm şart anlaşılan. umarım alarm ile beraber takılacak yanıp sönen ışıklar caydırıcı olur. sıkıldım kelebek camı değiştirmekten. arabada zaten birşey bırakmıyorum. ama adam camı kırdıktan sonra alarm çalmış çalmamış ne anladım ben :( neyse ben taktırayım alarmımı da.


_____________________________



 
126 Mesaj
20 Ocak 2008; 1:23:49 

Evet bu mesajımdan sonra alarm taktırdım. Ve şeytan kulağına kurşun bugüne kadar gelen giden yok. Tavsiye ederim...


_____________________________



 
3 Mesaj
9 Ocak 2009; 0:32:30 

Bende 2003 model 92hp 14 16V olanı var.Bir de ben yazayım sorunlarını...İyi dinleyin arkadaşlar :D çünkü arabalar konusunda yeteri kadar ihtisas yaptım diyelim :) neyse şaka bir yana direksiyon probleini ben balıkesirde yaptırdım.konu ile ilgili izmirdeki servilserde dahil yok direksiyon milini çıkarıp kromaj kaplanacak yok dieksiyon komple değişecek falan ustamla oturup tartıştık ve sökmeye karara verdik.Sorun tıkırtı burcu.O tıkırtı burcunu bulamıorsunuz.Çünkü komple satılıyor direksiyon.İzola bantlara benziyen uyduruktan bir parça ..Biz de bunu tornacı vasıtası ile hallettik ve şu an hiç bir problem kalmadı..Bu işi yaptırmak isteyen arkadaşlara yardımcı olabilirim.Arabanın yürüyen aksamları kullanan kişilerle doğru orantılı çalışıyor.Bunu herkes bilir.Fren kullanmak gibi ya da gaz pedalına basmak gibi .Yol tutuşu ile ilgili kesin ve net olarak şunu söylemeliyim.Ben bir 306 dan inip bu arabaya bindim.306 ile virajlara neredeyse maximum giren biri olarak bu arabaya binince aptallaştım.İstediğim hiç bir şeyi vermiyordu.Sonrasında ya sen bana uyacaksın ya da ben sana diyerek gidip iç ofset jant taktım.16 inç..ve koni helezon 4,5 cm..Ve 205 taban 45 yanak lastik de taktırınca inanın buna...bir arabanın yürüyüşü özellikle c3 ün bu kadar mı değişir.Kendi jantları çelik ama dış ofset..Arabayı merkez kaçtan çıkarırcasına dizyn edilmiş gibi..Kesinlikle mühendislik hatası bu..sallamaca olmuş..Ama şu an inanılmaz derece de keyifli sürüyorum arabayı ve yol tutuşu çok değişti.Tabi öyle laktüğk takarsan her araba deişiri diyen arakdaşlara cevabım kesinlikle evet ama jant çok öenmli bir olay...Herkesin dediğine aldanmayınm..Ben son derece dikkatli ve bilnçli olarak bu işi yaptım..Haa o lastikler ve jantlar arabının süspansiyonunu yakında bozar diyen arkadaşlara da eğer dikkatli kullanırsanız olmayacağını tahmin edersiniz.Yormuyor ve çukurlara giriş çıkışlarımda hiç bir ses dahi duymuyorum.Emin olun.Geride kalan tüm özelliklere gelince ve sınıfınfdakilerle kıyaslayınca özellikleri çok fazla..Arabayı eşek gibi kullanan kişilerin yazdıkalrını okudukça üzülüyorum tabi..Bu araba asfalt arabası ve oldukça nazik kullanmak gerekiyor.Yokuş mokuş dinlemiyor.1.vites kalkışı ağır ama 2 den sonra turbonun basıncı sizi koluğa yapıştırıyor ve hızlanması da devam ediyor.Yağına tuzuna bakarsanız ve arabyı üzmazseniz gerçekten o da sizi üzmeyecektir.Kontağı açıp hemen çaıştırıp basıp gaza giderseniz bu yanlıştır.Hiç bir arabayı ısıtmadan yola çıkmayın.Son olarak şöyle bir örnek vereyim.Çoğunlukla araba kullanmak arabayı tirtetmeden kalkış yaptıktan sonra ehliyet sahibi olunca gerçekleşiyor gibi bir senaryo ile başlıyor ama hemen hemen herkes direksiyon şoförü olunca bilnçsiz kullanım sonucunda burada herkes uluorta cümleleri diziveriyor..Sanki hep arabanın suçuymuş gibi.Bizde 60 model bir araba var ve hala sapasağlam duruyor.Nedini de arabaya bakmak ..Çoğu kullanıcı ışıklarda beklerken kavşaklardan dönnerken ya da dururken sürekli debriyaja basar ayağını ya da pedalın üzerine koyar..Bunun nelere gebe olacağını bilmez tabi ..Sonra da arabayı alalı şu kadar oldu şanzuman indirdik der.Üslubumu bağışlayın lütfen.Her araba arıza yapabilir.Bu arabanın kötü olduğunu göstermez.Kronik problemleri olduğu doğrudur ama inanın düzeliyor.Herkese iyi sürüşler..


_____________________________

Türkiye'deki tüm şöförlerin %95' ı tesadüfen araba kulanıyor.Genel kültürünü ve iç dünyasını direksiyonda gösterenlere hayretle bakıyorum...


10191 Mesaj
9 Ocak 2009; 1:24:01 

ByPeugeot, özellikle bakım ve aracın gereksinimleri konusunda da hislerime tercüman olmuş.

4.5 senedir 92bg 1400cc olanını kullanıyoruz. 2004 Aralık'tan beri var.

Araçta bahsedilen sorunların hiçbiri bizde olmadı. Süspansiyonlar için sadece arka süspansiyonlarda salıncakların göbekleri yağlandı ve gıcırtı kalktı, bunun dışında pek problem yaşatmadı.

Şayet aracı Redline değeri olan 4500rpm e getirerek performans kullanırsanız, o koreli Getz 3 direk arkanızdan ancak egzozunuzu koklar... Çünkü biraz yüklenince, 10.5 sn içinde 100 ü görüyor, Tabi bunun için 4. vitesi görmeniz şart. 110bg liklerde 9.5 saniyeye dek iniyor.

Bu arad bizdeki jantlar ve fren tesisatı, Brezilya'daki 110bglikler için üretilen parçalarla geldiğinden 4 disk fren ve 16" çelk jantla geldi. Sonrasında da pek emsaline rastlamadık. Yani pek standard bir C3 değil, ama o boyuta rağmen 1200kg ağırlık ile savurma hissi yok denecek kadar az. Esp ve dengeli süspansiyon sağolsun.

80 ile giderken yolda geyik testine de tabi geldi araç. yola fırlayan bir sokak köpeğini ezmemek için sağ kırdığımızda araç istifini kolay toparladı.

Aracı ekonomi için kullanırsanız süper, ama sakın "bu mazotlu , emminin gamyonunda da 2500 sınır vardı, dallama fransızlar 7000 gadran koymuş ama 2000 den sonrası patlar" diye aracı baymayın, perormans için 4000 çizgisinin üstüne getirin (fabrika verilerinde güç çizgisi olarka 4500rpm baz alınır), o zaman pek 60bg lik o Getzlerin falan esamesi okunmaz...


_____________________________



Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..


416 Mesaj
26 Ocak 2009; 16:08:11 

Arkadaşlar selamlar.Bir sorum olacak.
Konsoldaki dış ortam ısı göstergesi devamlı olarak göstermiyor.
Oradaki tuşa basınca belli bir süre gösterip değişiyor.Ben dereceyi devamlı göstermesini
istiyorum.Bunun için ne yapmak lazım bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.
Şimdiden cevap verecek arkadaşlara teşekkür ederim.




_____________________________

2008 CITROEN C4 1.6HDI MCP ( KÜL GRİ )
®
2011 OPEL ASTRA 1,3 CDTİ EASYTRONIC ( GÜMÜŞ GRİ )


742 Mesaj
28 Ocak 2009; 19:36:46 


quote:

Orjinalden alıntı: ROSEFALCON

Arkadaşlar selamlar.Bir sorum olacak.
Konsoldaki dış ortam ısı göstergesi devamlı olarak göstermiyor.
Oradaki tuşa basınca belli bir süre gösterip değişiyor.Ben dereceyi devamlı göstermesini
istiyorum.Bunun için ne yapmak lazım bilen varsa yardımcı olursa sevinirim.
Şimdiden cevap verecek arkadaşlara teşekkür ederim.





Devamlı göstermez mecburen sağ düğmeye bir kere basılması gerekiyor.


_____________________________



 
167 Mesaj
28 Ocak 2009; 23:59:32 

konu açılalı oldukca fazla olmuş.

bir dönem dizel c3 kullandım.2 bucuk 3 ay kadar.

eksileri

süspansiyon sistemi hiç hoşuma gitmedi. oldukca sert koymasalar daha iyiydi. varmı yokmu anlamak güç.rezalet resmen. emdiği hiç bir tümsek (boyut farketmez) yok. hiç br cakıl tanesi avuc büyüklüğündeki cukurları dahi yok hepsini hisediyorsunuz.
araç cok ağır. göründüğü gibi değil.
kapıları kapatınca tın diye bir ses geliyor. kağıt gibi. dört yol ağzından gecerken yavaşca solunuzdan yaklaşan bir kamyonu görünce korkuyorsunuz. kapının kalitesiz ötesi olduğunu biliyorsunuz.
direksiyon simidi güneşe ve terli ellere toleranslı değil. soyuluyor.
vites kolu cok kötü. sanki sahteymiş gibi. koymaktan utanmışlar gibi.
her türlü yol sesi ve rüzgar sesini alıyor. özellikle rüzgar gürültüsü berbat.

artıları.
mükemmel yol tutuş. süspansiyonların etkisi büyük bunda. kimse kusura bakmasın ama bu sınıfta hiç bir araçla mukayese bile edilemez fark atar bence. ancak zaten küçük motorlu araç, kaportanın kalitesiz olduğunu hepimiz biliyoruz. 150 180 le kaç kez bir viraja girersinizki? 10 senede toplasan 20 kez mi?bu sayı bile abartı. keşke yumaşak süspansiyon tercih edilseydi.
yakıt olayı gercekten güzel dizel kullandım ve hayran oldum yakıta. ancak hızlı kalkışlar ani hızlanmalar sürekli dur kalk durumunda yakıt nerdeyse iki katına cıkıyor.(gerci bu her marka her sınıf araçta mevcut bir durum)
dışardan bakınca abidik gubidik bişey gibi dursada içi oldukca geniş. ferahsayılır.

sonuc olarak fiesta c3 jazz getz 206 vs.ortalama olarak aynı araçlar. birinde olan sorun diğerinde yok diğerinde olan berikinde yok. araç alırken ne amaçla kullanıcağınıza cok cok dikkat edin yıllık ne kadar yol yapacağınızı. arazi yoğunluklu bozuk yollardamı, sürekli asfalttamı? yoksa kısa bir süre idare etsin satarken para kabettirmesin mi.

c3 kesinlikle asfalttan ayrılmaması gereken bir araç ikinci elinde para kaybedeceğiniz kesin. ancak yakıt ekonomisi size bir kaç yıl içinde zararınızı peşin ödeyecektir. görüşü ve yüksek oturumu ferah olması vasat ses sistemi kolay temizliği kullanışlı bagajı size gerekli konforu sağlayacaktır. ancak nalet olası rüzgar sesi ve sert hatta mıh gibi olan süspansiyonu sizi üzecektir.


_____________________________



 
3832 Mesaj
29 Ocak 2009; 0:12:28 

Bu C3 yüzünden dün radar cezası yedim. Bu aracı sakin süremiyorum nedense. Direksiyona geçince 1, 2, 3 ve 4 derken birden gözüme radar arabası çaklıdı. Memur arkadaşların yanına direkt çektim zaten yedik standart radar cezasını.

Turbo gecikmesi var ya da ben böyle hissediyorum ya da bu hissin adı her ne ise bir gecikme var çünkü C4 ve C5.te böyle bir gecikme yok. Yani gaza dokununca C5.te araç hemen tepki veriyor beklemiyor ama C3.te arkadaşların belirttiği gibi 1-2 sn.lik bir gecikme söz konusu.

Bizdeki C3 112.000 km.de ve hiçbir problemi söz konusu değil. Ufak tefek sorunları hariç tutarsak tabi. Asfalttan çıkmaması gerektiğine aynen katılıyorum. Çıktığı anda arabanın her tarafından sesler geliyor tabi özellikl kapı ve cam aksamından.

Yakıt tüketimi kesinlikle mükemmel. C3.ün şehir içi ağırlıklı yakıt tüketimini ben çevre yolu ağırlıklı olarak yakalayamıyorum. Tabi yüksek süratlerde tüketim biraz daha fazla. Yol tutuş 160 km.ye kadar mükemmel. Sonrası için bu arabayı düşünmeyin bile. Bu segmentte emin olun bundan daha sportif süspansiyona sahip, yol tutuşu mükemmel bir araç bulamazsınız.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
167 Mesaj
29 Ocak 2009; 0:28:48