Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekek

    bu arada aracım marea 2001 model elx

    Alıntıları Göster
    Merhaba Hakan Usta
    Yaklaşık 1 ay önce 99 model megane 2.0 rxt aldım biraz bakım yaptırdım sıralı lpg vs taktırdım fakat iki problemim kalmıştı;1.motor sıcakken bazen marş bastığı halde çalışmıyordu bunun(CKP) krank mili pozisyon sensöründen olabileceği söylendi.2.bazen rölanti yükseliyordu dikkat ettim kasislere girerken oluyordu bağlantı temas problemi olacağını düşündüm sensör kablolarını inceledim birinde uygunsus eklemeler hatta kopmalar olduğunu gördüm ark yapmış oldukça kötü bağlanmıştı.kabloyu yeniden bağladım fakat marş yaptığı halde hiç çalışmadı.Acaba başka bağlantıları mı kopardım diye inceledim sigortalara baktım ama birşey bulamadım.CKP nin tamamen bozulduğu ihtimaline karşı yenisini aldım soketi farklıydı fakat ebatları aynıydı takıp ara kablosuyla denedim yine olmadı.Orjinalini sipariş ettim henüz gelmedi ama kafama takılan şu soketler ürün numaraları farklı olsa bile çalışması gerekmez miydi yoksa iç dirençler çalışma gerilim leri farklımıdır bu sensörlerin?Orjinalinin üzerinde:101750-22 sonrakinin üzerinde:7700732300 yazıyordu.Bilgi verirseniz sevinirim teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    iyi günler hakan usta. aracım 2000 model opel vectra dti comfort. bazen abs ışığı çalıştırırken sönmüyor ve yanık kalıyor ve stop edip tekrar çalıştırınca bazen sönüyor. bu stop edip çalıştırma denemesi bazen 4-5 kez olabiliyor. ama sonunda oluyor. abs ışığı yanmazken abs sisteminde herhangi bir sorun olmaksızın çalışıyor. ama abs ışığı yanınca abs sistemi iptal oluyor ve kızaklıyor.

    yani aracımı çalıştırırken sistem check edilirken bazen abs sistemi hata veriyor ve iptal oluyor. durumu, yani abs ışığının yandığı zamanları genelleyemedim. yani hep yağışlı havalarda oluyor veya sıcak motorla oluyor diye bişey de yok. rasgele bazen oluyor bazen olmuyor. bazen abs ışığı yanarken yola çıkıyorum ve kızaklama hariç bi zararıda olmuyor.

    bilgisayara bi kere bağladılar. önemli bişey değil, sensörlerden olabilir dediler. bu sensörler değişmesi gereken şeyler midir ve pahalı mıdır?

    bu sorunu nasıl halledebiliriz? hani acaba böyle bazı parçaları temizlemekle falan hallolacak bir sorun mudur? çünkü bazıları tozdan olur falan da dediler...


    yardım...

    Alıntıları Göster
    Merhaba
    Aracınızı bilgisayara bağlattığınız zaman kaydedilen arızaların ne olduğu önemlidir.Arıza kodu ve açıklaması
    aracınızın arızası hakkında daha kolay yardımcı olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iyi günler hakan usta. aracım 2000 model opel vectra dti comfort. bazen abs ışığı çalıştırırken sönmüyor ve yanık kalıyor ve stop edip tekrar çalıştırınca bazen sönüyor. bu stop edip çalıştırma denemesi bazen 4-5 kez olabiliyor. ama sonunda oluyor. abs ışığı yanmazken abs sisteminde herhangi bir sorun olmaksızın çalışıyor. ama abs ışığı yanınca abs sistemi iptal oluyor ve kızaklıyor.

    yani aracımı çalıştırırken sistem check edilirken bazen abs sistemi hata veriyor ve iptal oluyor. durumu, yani abs ışığının yandığı zamanları genelleyemedim. yani hep yağışlı havalarda oluyor veya sıcak motorla oluyor diye bişey de yok. rasgele bazen oluyor bazen olmuyor. bazen abs ışığı yanarken yola çıkıyorum ve kızaklama hariç bi zararıda olmuyor.

    bilgisayara bi kere bağladılar. önemli bişey değil, sensörlerden olabilir dediler. bu sensörler değişmesi gereken şeyler midir ve pahalı mıdır?

    bu sorunu nasıl halledebiliriz? hani acaba böyle bazı parçaları temizlemekle falan hallolacak bir sorun mudur? çünkü bazıları tozdan olur falan da dediler...


    yardım...










  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba
    Aracınızı bilgisayara bağlattığınız zaman kaydedilen arızaların ne olduğu önemlidir.Arıza kodu ve açıklaması
    aracınızın arızası hakkında daha kolay yardımcı olacaktır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K

    iyi günler hakan usta. aracım 2000 model opel vectra dti comfort. bazen abs ışığı çalıştırırken sönmüyor ve yanık kalıyor ve stop edip tekrar çalıştırınca bazen sönüyor. bu stop edip çalıştırma denemesi bazen 4-5 kez olabiliyor. ama sonunda oluyor. abs ışığı yanmazken abs sisteminde herhangi bir sorun olmaksızın çalışıyor. ama abs ışığı yanınca abs sistemi iptal oluyor ve kızaklıyor.

    yani aracımı çalıştırırken sistem check edilirken bazen abs sistemi hata veriyor ve iptal oluyor. durumu, yani abs ışığının yandığı zamanları genelleyemedim. yani hep yağışlı havalarda oluyor veya sıcak motorla oluyor diye bişey de yok. rasgele bazen oluyor bazen olmuyor. bazen abs ışığı yanarken yola çıkıyorum ve kızaklama hariç bi zararıda olmuyor.

    bilgisayara bi kere bağladılar. önemli bişey değil, sensörlerden olabilir dediler. bu sensörler değişmesi gereken şeyler midir ve pahalı mıdır?

    bu sorunu nasıl halledebiliriz? hani acaba böyle bazı parçaları temizlemekle falan hallolacak bir sorun mudur? çünkü bazıları tozdan olur falan da dediler...


    yardım...








    Alıntıları Göster
    hakan usta hayırlı akşamlar
    98 model megane 1.6 rte aracım var ve kontak anahtarını kaybettim yedek anahtarın da immobilizeri açma özelliği bozuk. servisin verdiği şifre ile manuel olarak kodlayarak çalıştırabiliyorum arabayı. servis biraz yüksekçe bir fiyat çekti. (300-350 ytl civarı) bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz? şimdiden teşekkürler. vesselam..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizseker

    hakan usta hayırlı akşamlar
    98 model megane 1.6 rte aracım var ve kontak anahtarını kaybettim yedek anahtarın da immobilizeri açma özelliği bozuk. servisin verdiği şifre ile manuel olarak kodlayarak çalıştırabiliyorum arabayı. servis biraz yüksekçe bir fiyat çekti. (300-350 ytl civarı) bana bu konuda yardımcı olabilir misiniz? şimdiden teşekkürler. vesselam..


    Alıntıları Göster
    İyi geceler Hakan Usta
    Benim araba toyota corolla
    Arabanın fren lambası normalde yanıyor. Fakat farları açtığımda fren lambası sönüyor.
    Farlar kapalı gündüz bir problem yok. Ama farlar açıkken fren lambası hiç yanmıyor.
    Yardımcı olursan sevinirim.




  • Hayırlı günler, belki bi fikrim olur diye yazmak istedim; benim problemimden önce aracım vw bora ot. ve yapılan işlemler katalitik konvektörü iptal ettirdim bilgisayara bağlndığı zaman sadece ve sadece lambda sensör arızası veriyor servisim konvektör yüzünden olduğunu normal olduğunu söyledi ayrıca brc fast sıralı sistem lpg var 10 ay oldu taktıralı,

    Geçtiğimiz iki ay öncesine kadar herşey normal takır takır işliyodu sorunda yoktu memnundum,ama 2 ay önce araçta özellikle ve sadece sabahları ilk çalışmada sürekli stop ediyodu 2 hatta 3 defa en sonuncuda ne zaman tutturur bilemezdim devir anormal şekilde 300 1200 800 vs. gezine gezine 900 ü zor buluyor hatta motor çok fazla sarsılıyordu bigün kaputu açtım ve gözlerimle gördüm sanki sarsılırken yere düşecek sanırsın,bu 2 hafta devam etti servisim çözemedi işi çünkü ilk benzinde çalıştığı için motor ben sorunu benzinde aradım en sonunda bigün motordan ufak bi patlama sesi geldi ve kaputtan beyaz dumanlar çıktı sigara dumanı gibi ama çok yoğun bi şekilde servise gidip tartıştım sonra lpg takılan yere gittim yeniden program attı ben olanları anlatınca ama bişey değişmedi sonraki bikaçgünde en sonunda sanayide eskiden arkadaşımın gittiği bi servis gördüm anlattım bana 500 kilometre benzinle gez sonra bana gel dedi ben seni program yükletmeye bi yere gönderecem dedi.Hakkatten 2 günde araba düzeldi galiba dediğine göre beyine arıza yükleniyormuş lpg beyninden sıfırlanması içinde benzinle gezmem gerekmiş, herşey düzeldi.İşin kötü tarafı benim sistemi taktırdığım şimşekotogaz hani ivedik kapanını çeken firma yetkili bayii değilmiş,program yüklemelerini istedim yükleyemedi kesiyor dedi araç yani programı atarken bağlantı koparıyormuş araba buda ona göre tahminen bobindenmiş ve ilkdefa bu sorun gelmiş daha sonra ilk olmadığını ağzından kaçırdı hani ilk deildi dediğimde susdu ama olan oldu neyse başka boranın bobinini denemek için takacakmışım bora bulup sorun ondaysa bobin değişecekmiş bu 1. sorumdu size,

    ben dinlemedim adamı yine atamadığı bozuk programla A2 denilen yetkili acentalardan birine mavidenizler yanılmıyorsam gittim ve yukardaki sorunuları anlatır anlatmaz adam bana hemen program attı ve düzeldi Allah var para bile almadı gerçi beş dakkalık iş ama emek var harcanan vermek istesemde kabul etmedi saolsun.Ama sonra aracımın içerde bulunan gaz deposunu gösteren seviye ledleri hep aynı doldursamda boş olsada depo ya 3 yada 4 led ışık yanıyor ve gaz tüketimim arttı sadece bunları düzeltmesi için benim meşhur ivedikkapanı oyuncularına gittiğimde adam program atmaya çalıştı ve attı sonra farkettim ki ertesi günlerde araç yine eskisi gibi ilk çalışmada sorun çıkarma belirtileri gösterdi çünkü daha önce ufak belirtiler arkasından büyük sorunlar çıkmışdı,ankarada a2 yaldızlar otogazda yeniden program yükletme ihtiyacı duydum servis ustası programı yüklerken yine bna programı tam alacakken araç kesiyor dedi yüklemesi zor dedi aracımı tüm gün bıraktım akşama geldiğimde aracımı almaya araç programı alırken kesti ama zar zor yükledim defalarca uğraştım dedi ve aracın kelebeğinin temizlenip temizlenmediğini birde buji kablolarının değişip değişmediğini sordu bende hayır dedim program almamasının sebebi bunlar olabilirmi buda
    2.sorum

    ve 2 ay öncesinde bugüne kadar aracın yol bilgisayarı 1 ve 2 olmak üzere iki tane cam sileceği kolunun altındaki tuşa uzun basınca sıfırlanıyor yol biligisayarı kısa basınca 1 ve 2 olmak üzere iki tane ayrı ayrı hafıza gösteriyor 1 hergün kendini sıfırlıyor ve hergün sanki ben sıfırlamışım gibi yeniden başlıyor 2 ise ben sıfırlayana kadar yol bilgilerini tutuyor yani normal çalışıyor bu neden nasıl olur normalmi yoksa problemmi daha önce dikkat etmemem ihitimalim var şimdi gözüme batıyor herşey buda 3.sorum,

    4.sorum aracımı kapatıp dışardan orjinal merkezi kilit sistemine basarak aracımın kapılarını kitlediğimde 4lüler yanarak kitapçıktan okuduğum kadarıyla iç denetim alarmını devreye sokuyor,ama som 2 aydır buda olmuyor sadece kapıları kapatıyor 4lü faşörler yanmıyor bi kaç defa arka arkaya basınca 4lü flaşörleri yakıyor bende rahat edip evime çıkıyorum bunun neyle alakası olduğunu söyleyebilirmisiniz

    5.sorumsa aracım ilk çalışmada geçen gün aracımı babama verdiğimde gördüm siyah duman atıyor sonra normale dönüyor,yağa baktım en alt seviyede ve servislerime düzenli hatta ve hatta önce girerim 10000de bir ve bu ay bu süre içerisinde yarım litre yağ eklettim buna rağmen yağ eksiltme ve ilk çalışmada siyah duman atma olayı söz konusu

    6 .ve son sorum sabah ilk gaza basışımda henüz benzinden gaza geçmemişken yani benzindeyken devir 900den aşağıya düşüp 700lere inip bi yığılma gösterip sonradan kendini topluyor bi fikriniz varmı,birde hazır sizi yakaladım eğer cevap verirseniz tabi valeo xenon ballastlarımdan birinin içine su kaçmış yeni ballast takımımı almalıyım yoksa yaptırabileceğim bi yer biliyormusunuz.

    Ankarada önerebileceğiniz servis yada usta varmı emeğinin karşılığını alan sadece siz anlamışsınızdır beni yoksa hacı hocaya götürecem arabyı okutacam :)
    Biliyorum yuh yada insafsız veya başka şeyler diyebilirsiniz bu yazıma okumak için sabır gerekir ben olsam okumazdım bakalım siz okuyabilecekmisiniz şimdiden kusura bakmayın bu kadar dertli olduğunu arabanın hepsini birden yazınca bende şimdi anladım almak isteyen varsa bedava :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NIGHTPULSE -- 8 Kasım 2007; 13:00:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NIGHTPULSE

    Hayırlı günler, belki bi fikrim olur diye yazmak istedim; benim problemimden önce aracım vw bora ot. ve yapılan işlemler katalitik konvektörü iptal ettirdim bilgisayara bağlndığı zaman sadece ve sadece lambda sensör arızası veriyor servisim konvektör yüzünden olduğunu normal olduğunu söyledi ayrıca brc fast sıralı sistem lpg var 10 ay oldu taktıralı,

    Geçtiğimiz iki ay öncesine kadar herşey normal takır takır işliyodu sorunda yoktu memnundum,ama 2 ay önce araçta özellikle ve sadece sabahları ilk çalışmada sürekli stop ediyodu 2 hatta 3 defa en sonuncuda ne zaman tutturur bilemezdim devir anormal şekilde 300 1200 800 vs. gezine gezine 900 ü zor buluyor hatta motor çok fazla sarsılıyordu bigün kaputu açtım ve gözlerimle gördüm sanki sarsılırken yere düşecek sanırsın,bu 2 hafta devam etti servisim çözemedi işi çünkü ilk benzinde çalıştığı için motor ben sorunu benzinde aradım en sonunda bigün motordan ufak bi patlama sesi geldi ve kaputtan beyaz dumanlar çıktı sigara dumanı gibi ama çok yoğun bi şekilde servise gidip tartıştım sonra lpg takılan yere gittim yeniden program attı ben olanları anlatınca ama bişey değişmedi sonraki bikaçgünde en sonunda sanayide eskiden arkadaşımın gittiği bi servis gördüm anlattım bana 500 kilometre benzinle gez sonra bana gel dedi ben seni program yükletmeye bi yere gönderecem dedi.Hakkatten 2 günde araba düzeldi galiba dediğine göre beyine arıza yükleniyormuş lpg beyninden sıfırlanması içinde benzinle gezmem gerekmiş, herşey düzeldi.İşin kötü tarafı benim sistemi taktırdığım şimşekotogaz hani ivedik kapanını çeken firma yetkili bayii değilmiş,program yüklemelerini istedim yükleyemedi kesiyor dedi araç yani programı atarken bağlantı koparıyormuş araba buda ona göre tahminen bobindenmiş ve ilkdefa bu sorun gelmiş daha sonra ilk olmadığını ağzından kaçırdı hani ilk deildi dediğimde susdu ama olan oldu neyse başka boranın bobinini denemek için takacakmışım bora bulup sorun ondaysa bobin değişecekmiş bu 1. sorumdu size,

    ben dinlemedim adamı yine atamadığı bozuk programla A2 denilen yetkili acentalardan birine mavidenizler yanılmıyorsam gittim ve yukardaki sorunuları anlatır anlatmaz adam bana hemen program attı ve düzeldi Allah var para bile almadı gerçi beş dakkalık iş ama emek var harcanan vermek istesemde kabul etmedi saolsun.Ama sonra aracımın içerde bulunan gaz deposunu gösteren seviye ledleri hep aynı doldursamda boş olsada depo ya 3 yada 4 led ışık yanıyor ve gaz tüketimim arttı sadece bunları düzeltmesi için benim meşhur ivedikkapanı oyuncularına gittiğimde adam program atmaya çalıştı ve attı sonra farkettim ki ertesi günlerde araç yine eskisi gibi ilk çalışmada sorun çıkarma belirtileri gösterdi çünkü daha önce ufak belirtiler arkasından büyük sorunlar çıkmışdı,ankarada a2 yaldızlar otogazda yeniden program yükletme ihtiyacı duydum servis ustası programı yüklerken yine bna programı tam alacakken araç kesiyor dedi yüklemesi zor dedi aracımı tüm gün bıraktım akşama geldiğimde aracımı almaya araç programı alırken kesti ama zar zor yükledim defalarca uğraştım dedi ve aracın kelebeğinin temizlenip temizlenmediğini birde buji kablolarının değişip değişmediğini sordu bende hayır dedim program almamasının sebebi bunlar olabilirmi buda
    2.sorum

    ve 2 ay öncesinde bugüne kadar aracın yol bilgisayarı 1 ve 2 olmak üzere iki tane cam sileceği kolunun altındaki tuşa uzun basınca sıfırlanıyor yol biligisayarı kısa basınca 1 ve 2 olmak üzere iki tane ayrı ayrı hafıza gösteriyor 1 hergün kendini sıfırlıyor ve hergün sanki ben sıfırlamışım gibi yeniden başlıyor 2 ise ben sıfırlayana kadar yol bilgilerini tutuyor yani normal çalışıyor bu neden nasıl olur normalmi yoksa problemmi daha önce dikkat etmemem ihitimalim var şimdi gözüme batıyor herşey buda 3.sorum,

    4.sorum aracımı kapatıp dışardan orjinal merkezi kilit sistemine basarak aracımın kapılarını kitlediğimde 4lüler yanarak kitapçıktan okuduğum kadarıyla iç denetim alarmını devreye sokuyor,ama som 2 aydır buda olmuyor sadece kapıları kapatıyor 4lü faşörler yanmıyor bi kaç defa arka arkaya basınca 4lü flaşörleri yakıyor bende rahat edip evime çıkıyorum bunun neyle alakası olduğunu söyleyebilirmisiniz

    5.sorumsa aracım ilk çalışmada geçen gün aracımı babama verdiğimde gördüm siyah duman atıyor sonra normale dönüyor,yağa baktım en alt seviyede ve servislerime düzenli hatta ve hatta önce girerim 10000de bir ve bu ay bu süre içerisinde yarım litre yağ eklettim buna rağmen yağ eksiltme ve ilk çalışmada siyah duman atma olayı söz konusu

    6 .ve son sorum sabah ilk gaza basışımda henüz benzinden gaza geçmemişken yani benzindeyken devir 900den aşağıya düşüp 700lere inip bi yığılma gösterip sonradan kendini topluyor bi fikriniz varmı,birde hazır sizi yakaladım eğer cevap verirseniz tabi valeo xenon ballastlarımdan birinin içine su kaçmış yeni ballast takımımı almalıyım yoksa yaptırabileceğim bi yer biliyormusunuz.

    Ankarada önerebileceğiniz servis yada usta varmı emeğinin karşılığını alan sadece siz anlamışsınızdır beni yoksa hacı hocaya götürecem arabyı okutacam :)
    Biliyorum yuh yada insafsız veya başka şeyler diyebilirsiniz bu yazıma okumak için sabır gerekir ben olsam okumazdım bakalım siz okuyabilecekmisiniz şimdiden kusura bakmayın bu kadar dertli olduğunu arabanın hepsini birden yazınca bende şimdi anladım almak isteyen varsa bedava :)
    hakan usta benimde bi problemim var 2000 model bi octavia var kilometre saati göçtü ama kafasına göregeliyo 5 saniye duruyo sonra tekrar gidiyo bazen daha uzun duruyo bunda ne olabilir teşşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedritas

    hakan usta benimde bi problemim var 2000 model bi octavia var kilometre saati göçtü ama kafasına göregeliyo 5 saniye duruyo sonra tekrar gidiyo bazen daha uzun duruyo bunda ne olabilir teşşekkürler

    Alıntıları Göster
    Hakan usta 1993 mazda 323 karbüratörlü aracımı çalıştıdığımda rolanti çok düşük. sanırım otomatik jikle devreye girmiyor. Nedenleri ne olabilir, teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NIGHTPULSE

    Hayırlı günler, belki bi fikrim olur diye yazmak istedim; benim problemimden önce aracım vw bora ot. ve yapılan işlemler katalitik konvektörü iptal ettirdim bilgisayara bağlndığı zaman sadece ve sadece lambda sensör arızası veriyor servisim konvektör yüzünden olduğunu normal olduğunu söyledi ayrıca brc fast sıralı sistem lpg var 10 ay oldu taktıralı,

    Geçtiğimiz iki ay öncesine kadar herşey normal takır takır işliyodu sorunda yoktu memnundum,ama 2 ay önce araçta özellikle ve sadece sabahları ilk çalışmada sürekli stop ediyodu 2 hatta 3 defa en sonuncuda ne zaman tutturur bilemezdim devir anormal şekilde 300 1200 800 vs. gezine gezine 900 ü zor buluyor hatta motor çok fazla sarsılıyordu bigün kaputu açtım ve gözlerimle gördüm sanki sarsılırken yere düşecek sanırsın,bu 2 hafta devam etti servisim çözemedi işi çünkü ilk benzinde çalıştığı için motor ben sorunu benzinde aradım en sonunda bigün motordan ufak bi patlama sesi geldi ve kaputtan beyaz dumanlar çıktı sigara dumanı gibi ama çok yoğun bi şekilde servise gidip tartıştım sonra lpg takılan yere gittim yeniden program attı ben olanları anlatınca ama bişey değişmedi sonraki bikaçgünde en sonunda sanayide eskiden arkadaşımın gittiği bi servis gördüm anlattım bana 500 kilometre benzinle gez sonra bana gel dedi ben seni program yükletmeye bi yere gönderecem dedi.Hakkatten 2 günde araba düzeldi galiba dediğine göre beyine arıza yükleniyormuş lpg beyninden sıfırlanması içinde benzinle gezmem gerekmiş, herşey düzeldi.İşin kötü tarafı benim sistemi taktırdığım şimşekotogaz hani ivedik kapanını çeken firma yetkili bayii değilmiş,program yüklemelerini istedim yükleyemedi kesiyor dedi araç yani programı atarken bağlantı koparıyormuş araba buda ona göre tahminen bobindenmiş ve ilkdefa bu sorun gelmiş daha sonra ilk olmadığını ağzından kaçırdı hani ilk deildi dediğimde susdu ama olan oldu neyse başka boranın bobinini denemek için takacakmışım bora bulup sorun ondaysa bobin değişecekmiş bu 1. sorumdu size,

    ben dinlemedim adamı yine atamadığı bozuk programla A2 denilen yetkili acentalardan birine mavidenizler yanılmıyorsam gittim ve yukardaki sorunuları anlatır anlatmaz adam bana hemen program attı ve düzeldi Allah var para bile almadı gerçi beş dakkalık iş ama emek var harcanan vermek istesemde kabul etmedi saolsun.Ama sonra aracımın içerde bulunan gaz deposunu gösteren seviye ledleri hep aynı doldursamda boş olsada depo ya 3 yada 4 led ışık yanıyor ve gaz tüketimim arttı sadece bunları düzeltmesi için benim meşhur ivedikkapanı oyuncularına gittiğimde adam program atmaya çalıştı ve attı sonra farkettim ki ertesi günlerde araç yine eskisi gibi ilk çalışmada sorun çıkarma belirtileri gösterdi çünkü daha önce ufak belirtiler arkasından büyük sorunlar çıkmışdı,ankarada a2 yaldızlar otogazda yeniden program yükletme ihtiyacı duydum servis ustası programı yüklerken yine bna programı tam alacakken araç kesiyor dedi yüklemesi zor dedi aracımı tüm gün bıraktım akşama geldiğimde aracımı almaya araç programı alırken kesti ama zar zor yükledim defalarca uğraştım dedi ve aracın kelebeğinin temizlenip temizlenmediğini birde buji kablolarının değişip değişmediğini sordu bende hayır dedim program almamasının sebebi bunlar olabilirmi buda
    2.sorum

    ve 2 ay öncesinde bugüne kadar aracın yol bilgisayarı 1 ve 2 olmak üzere iki tane cam sileceği kolunun altındaki tuşa uzun basınca sıfırlanıyor yol biligisayarı kısa basınca 1 ve 2 olmak üzere iki tane ayrı ayrı hafıza gösteriyor 1 hergün kendini sıfırlıyor ve hergün sanki ben sıfırlamışım gibi yeniden başlıyor 2 ise ben sıfırlayana kadar yol bilgilerini tutuyor yani normal çalışıyor bu neden nasıl olur normalmi yoksa problemmi daha önce dikkat etmemem ihitimalim var şimdi gözüme batıyor herşey buda 3.sorum,

    4.sorum aracımı kapatıp dışardan orjinal merkezi kilit sistemine basarak aracımın kapılarını kitlediğimde 4lüler yanarak kitapçıktan okuduğum kadarıyla iç denetim alarmını devreye sokuyor,ama som 2 aydır buda olmuyor sadece kapıları kapatıyor 4lü faşörler yanmıyor bi kaç defa arka arkaya basınca 4lü flaşörleri yakıyor bende rahat edip evime çıkıyorum bunun neyle alakası olduğunu söyleyebilirmisiniz

    5.sorumsa aracım ilk çalışmada geçen gün aracımı babama verdiğimde gördüm siyah duman atıyor sonra normale dönüyor,yağa baktım en alt seviyede ve servislerime düzenli hatta ve hatta önce girerim 10000de bir ve bu ay bu süre içerisinde yarım litre yağ eklettim buna rağmen yağ eksiltme ve ilk çalışmada siyah duman atma olayı söz konusu

    6 .ve son sorum sabah ilk gaza basışımda henüz benzinden gaza geçmemişken yani benzindeyken devir 900den aşağıya düşüp 700lere inip bi yığılma gösterip sonradan kendini topluyor bi fikriniz varmı,birde hazır sizi yakaladım eğer cevap verirseniz tabi valeo xenon ballastlarımdan birinin içine su kaçmış yeni ballast takımımı almalıyım yoksa yaptırabileceğim bi yer biliyormusunuz.

    Ankarada önerebileceğiniz servis yada usta varmı emeğinin karşılığını alan sadece siz anlamışsınızdır beni yoksa hacı hocaya götürecem arabyı okutacam :)
    Biliyorum yuh yada insafsız veya başka şeyler diyebilirsiniz bu yazıma okumak için sabır gerekir ben olsam okumazdım bakalım siz okuyabilecekmisiniz şimdiden kusura bakmayın bu kadar dertli olduğunu arabanın hepsini birden yazınca bende şimdi anladım almak isteyen varsa bedava :)
    Valla ne deyim bunca yazıyı okuduktan sonra size ilk düşen görev bana gelmenizdir.Ben ostim de uraz pompadayım bosch car yetkili servis Cep Tel:0 536 949 13 16


    quote:

    Orjinalden alıntı: NIGHTPULSE

    Hayırlı günler, belki bi fikrim olur diye yazmak istedim; benim problemimden önce aracım vw bora ot. ve yapılan işlemler katalitik konvektörü iptal ettirdim bilgisayara bağlndığı zaman sadece ve sadece lambda sensör arızası veriyor servisim konvektör yüzünden olduğunu normal olduğunu söyledi ayrıca brc fast sıralı sistem lpg var 10 ay oldu taktıralı,

    Geçtiğimiz iki ay öncesine kadar herşey normal takır takır işliyodu sorunda yoktu memnundum,ama 2 ay önce araçta özellikle ve sadece sabahları ilk çalışmada sürekli stop ediyodu 2 hatta 3 defa en sonuncuda ne zaman tutturur bilemezdim devir anormal şekilde 300 1200 800 vs. gezine gezine 900 ü zor buluyor hatta motor çok fazla sarsılıyordu bigün kaputu açtım ve gözlerimle gördüm sanki sarsılırken yere düşecek sanırsın,bu 2 hafta devam etti servisim çözemedi işi çünkü ilk benzinde çalıştığı için motor ben sorunu benzinde aradım en sonunda bigün motordan ufak bi patlama sesi geldi ve kaputtan beyaz dumanlar çıktı sigara dumanı gibi ama çok yoğun bi şekilde servise gidip tartıştım sonra lpg takılan yere gittim yeniden program attı ben olanları anlatınca ama bişey değişmedi sonraki bikaçgünde en sonunda sanayide eskiden arkadaşımın gittiği bi servis gördüm anlattım bana 500 kilometre benzinle gez sonra bana gel dedi ben seni program yükletmeye bi yere gönderecem dedi.Hakkatten 2 günde araba düzeldi galiba dediğine göre beyine arıza yükleniyormuş lpg beyninden sıfırlanması içinde benzinle gezmem gerekmiş, herşey düzeldi.İşin kötü tarafı benim sistemi taktırdığım şimşekotogaz hani ivedik kapanını çeken firma yetkili bayii değilmiş,program yüklemelerini istedim yükleyemedi kesiyor dedi araç yani programı atarken bağlantı koparıyormuş araba buda ona göre tahminen bobindenmiş ve ilkdefa bu sorun gelmiş daha sonra ilk olmadığını ağzından kaçırdı hani ilk deildi dediğimde susdu ama olan oldu neyse başka boranın bobinini denemek için takacakmışım bora bulup sorun ondaysa bobin değişecekmiş bu 1. sorumdu size,

    ben dinlemedim adamı yine atamadığı bozuk programla A2 denilen yetkili acentalardan birine mavidenizler yanılmıyorsam gittim ve yukardaki sorunuları anlatır anlatmaz adam bana hemen program attı ve düzeldi Allah var para bile almadı gerçi beş dakkalık iş ama emek var harcanan vermek istesemde kabul etmedi saolsun.Ama sonra aracımın içerde bulunan gaz deposunu gösteren seviye ledleri hep aynı doldursamda boş olsada depo ya 3 yada 4 led ışık yanıyor ve gaz tüketimim arttı sadece bunları düzeltmesi için benim meşhur ivedikkapanı oyuncularına gittiğimde adam program atmaya çalıştı ve attı sonra farkettim ki ertesi günlerde araç yine eskisi gibi ilk çalışmada sorun çıkarma belirtileri gösterdi çünkü daha önce ufak belirtiler arkasından büyük sorunlar çıkmışdı,ankarada a2 yaldızlar otogazda yeniden program yükletme ihtiyacı duydum servis ustası programı yüklerken yine bna programı tam alacakken araç kesiyor dedi yüklemesi zor dedi aracımı tüm gün bıraktım akşama geldiğimde aracımı almaya araç programı alırken kesti ama zar zor yükledim defalarca uğraştım dedi ve aracın kelebeğinin temizlenip temizlenmediğini birde buji kablolarının değişip değişmediğini sordu bende hayır dedim program almamasının sebebi bunlar olabilirmi buda
    2.sorum

    ve 2 ay öncesinde bugüne kadar aracın yol bilgisayarı 1 ve 2 olmak üzere iki tane cam sileceği kolunun altındaki tuşa uzun basınca sıfırlanıyor yol biligisayarı kısa basınca 1 ve 2 olmak üzere iki tane ayrı ayrı hafıza gösteriyor 1 hergün kendini sıfırlıyor ve hergün sanki ben sıfırlamışım gibi yeniden başlıyor 2 ise ben sıfırlayana kadar yol bilgilerini tutuyor yani normal çalışıyor bu neden nasıl olur normalmi yoksa problemmi daha önce dikkat etmemem ihitimalim var şimdi gözüme batıyor herşey buda 3.sorum,

    4.sorum aracımı kapatıp dışardan orjinal merkezi kilit sistemine basarak aracımın kapılarını kitlediğimde 4lüler yanarak kitapçıktan okuduğum kadarıyla iç denetim alarmını devreye sokuyor,ama som 2 aydır buda olmuyor sadece kapıları kapatıyor 4lü faşörler yanmıyor bi kaç defa arka arkaya basınca 4lü flaşörleri yakıyor bende rahat edip evime çıkıyorum bunun neyle alakası olduğunu söyleyebilirmisiniz

    5.sorumsa aracım ilk çalışmada geçen gün aracımı babama verdiğimde gördüm siyah duman atıyor sonra normale dönüyor,yağa baktım en alt seviyede ve servislerime düzenli hatta ve hatta önce girerim 10000de bir ve bu ay bu süre içerisinde yarım litre yağ eklettim buna rağmen yağ eksiltme ve ilk çalışmada siyah duman atma olayı söz konusu

    6 .ve son sorum sabah ilk gaza basışımda henüz benzinden gaza geçmemişken yani benzindeyken devir 900den aşağıya düşüp 700lere inip bi yığılma gösterip sonradan kendini topluyor bi fikriniz varmı,birde hazır sizi yakaladım eğer cevap verirseniz tabi valeo xenon ballastlarımdan birinin içine su kaçmış yeni ballast takımımı almalıyım yoksa yaptırabileceğim bi yer biliyormusunuz.

    Ankarada önerebileceğiniz servis yada usta varmı emeğinin karşılığını alan sadece siz anlamışsınızdır beni yoksa hacı hocaya götürecem arabyı okutacam :)
    Biliyorum yuh yada insafsız veya başka şeyler diyebilirsiniz bu yazıma okumak için sabır gerekir ben olsam okumazdım bakalım siz okuyabilecekmisiniz şimdiden kusura bakmayın bu kadar dertli olduğunu arabanın hepsini birden yazınca bende şimdi anladım almak isteyen varsa bedava :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 13 Mart 2008; 20:56:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Valla ne deyim bunca yazıyı okuduktan sonra size ilk düşen görev bana gelmenizdir.Ben ostim de uraz pompadayım bosch car yetkili servis Cep Tel:0 536 949 13 16


    quote:

    Orjinalden alıntı: NIGHTPULSE

    Hayırlı günler, belki bi fikrim olur diye yazmak istedim; benim problemimden önce aracım vw bora ot. ve yapılan işlemler katalitik konvektörü iptal ettirdim bilgisayara bağlndığı zaman sadece ve sadece lambda sensör arızası veriyor servisim konvektör yüzünden olduğunu normal olduğunu söyledi ayrıca brc fast sıralı sistem lpg var 10 ay oldu taktıralı,

    Geçtiğimiz iki ay öncesine kadar herşey normal takır takır işliyodu sorunda yoktu memnundum,ama 2 ay önce araçta özellikle ve sadece sabahları ilk çalışmada sürekli stop ediyodu 2 hatta 3 defa en sonuncuda ne zaman tutturur bilemezdim devir anormal şekilde 300 1200 800 vs. gezine gezine 900 ü zor buluyor hatta motor çok fazla sarsılıyordu bigün kaputu açtım ve gözlerimle gördüm sanki sarsılırken yere düşecek sanırsın,bu 2 hafta devam etti servisim çözemedi işi çünkü ilk benzinde çalıştığı için motor ben sorunu benzinde aradım en sonunda bigün motordan ufak bi patlama sesi geldi ve kaputtan beyaz dumanlar çıktı sigara dumanı gibi ama çok yoğun bi şekilde servise gidip tartıştım sonra lpg takılan yere gittim yeniden program attı ben olanları anlatınca ama bişey değişmedi sonraki bikaçgünde en sonunda sanayide eskiden arkadaşımın gittiği bi servis gördüm anlattım bana 500 kilometre benzinle gez sonra bana gel dedi ben seni program yükletmeye bi yere gönderecem dedi.Hakkatten 2 günde araba düzeldi galiba dediğine göre beyine arıza yükleniyormuş lpg beyninden sıfırlanması içinde benzinle gezmem gerekmiş, herşey düzeldi.İşin kötü tarafı benim sistemi taktırdığım şimşekotogaz hani ivedik kapanını çeken firma yetkili bayii değilmiş,program yüklemelerini istedim yükleyemedi kesiyor dedi araç yani programı atarken bağlantı koparıyormuş araba buda ona göre tahminen bobindenmiş ve ilkdefa bu sorun gelmiş daha sonra ilk olmadığını ağzından kaçırdı hani ilk deildi dediğimde susdu ama olan oldu neyse başka boranın bobinini denemek için takacakmışım bora bulup sorun ondaysa bobin değişecekmiş bu 1. sorumdu size,

    ben dinlemedim adamı yine atamadığı bozuk programla A2 denilen yetkili acentalardan birine mavidenizler yanılmıyorsam gittim ve yukardaki sorunuları anlatır anlatmaz adam bana hemen program attı ve düzeldi Allah var para bile almadı gerçi beş dakkalık iş ama emek var harcanan vermek istesemde kabul etmedi saolsun.Ama sonra aracımın içerde bulunan gaz deposunu gösteren seviye ledleri hep aynı doldursamda boş olsada depo ya 3 yada 4 led ışık yanıyor ve gaz tüketimim arttı sadece bunları düzeltmesi için benim meşhur ivedikkapanı oyuncularına gittiğimde adam program atmaya çalıştı ve attı sonra farkettim ki ertesi günlerde araç yine eskisi gibi ilk çalışmada sorun çıkarma belirtileri gösterdi çünkü daha önce ufak belirtiler arkasından büyük sorunlar çıkmışdı,ankarada a2 yaldızlar otogazda yeniden program yükletme ihtiyacı duydum servis ustası programı yüklerken yine bna programı tam alacakken araç kesiyor dedi yüklemesi zor dedi aracımı tüm gün bıraktım akşama geldiğimde aracımı almaya araç programı alırken kesti ama zar zor yükledim defalarca uğraştım dedi ve aracın kelebeğinin temizlenip temizlenmediğini birde buji kablolarının değişip değişmediğini sordu bende hayır dedim program almamasının sebebi bunlar olabilirmi buda
    2.sorum

    ve 2 ay öncesinde bugüne kadar aracın yol bilgisayarı 1 ve 2 olmak üzere iki tane cam sileceği kolunun altındaki tuşa uzun basınca sıfırlanıyor yol biligisayarı kısa basınca 1 ve 2 olmak üzere iki tane ayrı ayrı hafıza gösteriyor 1 hergün kendini sıfırlıyor ve hergün sanki ben sıfırlamışım gibi yeniden başlıyor 2 ise ben sıfırlayana kadar yol bilgilerini tutuyor yani normal çalışıyor bu neden nasıl olur normalmi yoksa problemmi daha önce dikkat etmemem ihitimalim var şimdi gözüme batıyor herşey buda 3.sorum,

    4.sorum aracımı kapatıp dışardan orjinal merkezi kilit sistemine basarak aracımın kapılarını kitlediğimde 4lüler yanarak kitapçıktan okuduğum kadarıyla iç denetim alarmını devreye sokuyor,ama som 2 aydır buda olmuyor sadece kapıları kapatıyor 4lü faşörler yanmıyor bi kaç defa arka arkaya basınca 4lü flaşörleri yakıyor bende rahat edip evime çıkıyorum bunun neyle alakası olduğunu söyleyebilirmisiniz

    5.sorumsa aracım ilk çalışmada geçen gün aracımı babama verdiğimde gördüm siyah duman atıyor sonra normale dönüyor,yağa baktım en alt seviyede ve servislerime düzenli hatta ve hatta önce girerim 10000de bir ve bu ay bu süre içerisinde yarım litre yağ eklettim buna rağmen yağ eksiltme ve ilk çalışmada siyah duman atma olayı söz konusu

    6 .ve son sorum sabah ilk gaza basışımda henüz benzinden gaza geçmemişken yani benzindeyken devir 900den aşağıya düşüp 700lere inip bi yığılma gösterip sonradan kendini topluyor bi fikriniz varmı,birde hazır sizi yakaladım eğer cevap verirseniz tabi valeo xenon ballastlarımdan birinin içine su kaçmış yeni ballast takımımı almalıyım yoksa yaptırabileceğim bi yer biliyormusunuz.

    Ankarada önerebileceğiniz servis yada usta varmı emeğinin karşılığını alan sadece siz anlamışsınızdır beni yoksa hacı hocaya götürecem arabyı okutacam :)
    Biliyorum yuh yada insafsız veya başka şeyler diyebilirsiniz bu yazıma okumak için sabır gerekir ben olsam okumazdım bakalım siz okuyabilecekmisiniz şimdiden kusura bakmayın bu kadar dertli olduğunu arabanın hepsini birden yazınca bende şimdi anladım almak isteyen varsa bedava :)


    Alıntıları Göster
    Ustam kolay gelsin.. Ağustos ayında Ankara'da izindeyken 2 kez aradım seni ama bir türlü görüşemedik.. İş için şehir dışındaydın sanırım (Yanlış hatırlamıyorsam Adana ve Afyon..) Neyse kısmet değilmiş Hem tanışmak hemde aracımın ufak tefek problemlerini göstermek istemiştim..
    Arabam 96 model Tipo 2.0 16v (Daha öncede burada küçük bir soru sormuştum sana burada) Nisanda motoru sıfır yaptırıp aldım (Şaşmaz 4.cd.de) Yapan ustam elektronik aksamda bi yanlış yaptı sanırım "Benzin rölesi" dediği bir parça takılıyken araba stop etmiyordu O parçayı soketinden çıkarınca duruyordu. Orjinalini veya çıkmasını bulamadık Oto elektrikçisi bi arkadaş "Her seferinde takıp çıkaramazsın Bunun beslemesine bir anahtar koyalım, içeriden açıp kapatırsın dedi (Gizli kontak gibi..)" Yalnız besleme kablosunu keser kesmez [(+),Kırmızı kablo] olay düzeldi Yani şu anda motor kontak anahtarıyla normal çalışıyor ve duruyor. Anahtar koymaya falan gerek kalmadı. Yalnız o devre şu anda besleme gerilimi almıyor, çalışıyormu bilmiyorum. Doğru mu yaptık, yanlış mı..?
    Şu anda Zonguldak'tayım, burada arabayı bilgisayara bağlayamadılar. Ankara'dada dediğim gibi seninle görüşemedik, başka bir yerede gitmeye fırsat olmadı.
    Bu parça nedir, ne işe yarar? Gerçekten benzin rölesimi, başka birşey mi? Arabada bir sorun yok sadece biraz fazla yakıyor Sorun bu parçaysa önce bunun icabına bakıcam, değilse diğer parçalara.. (Bujiler, sensörler falan..)
    Hakan Ustam son bir kaç gündür araba tıkanmaya başladı 3500-4000 devirden sonra motor sanki boğuluyor gibi, öksürüp tıkanıyor gibi birşeyler yapıyor, devir artmıyor.. Ateşleme kesiyor gibi ama sanki faklı birşey gibi.. Tam anlayamadığım için için tam olarak ifade edemiyorum Bir fikrin var mı ne olabilir? Baktırmaya henüz fırsatım olmadı Ciddi birşey olabilir mi?
    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI

    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI

    İlgin ve yardımların için teşekkür ederim Kolay gelsin
    (Zonguldak'tan yardımcı olabileceğim herhangi birşey olursa bi msj atman yeterli)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nrglife -- 15 Kasım 2007; 22:17:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Ustam kolay gelsin.. Ağustos ayında Ankara'da izindeyken 2 kez aradım seni ama bir türlü görüşemedik.. İş için şehir dışındaydın sanırım (Yanlış hatırlamıyorsam Adana ve Afyon..) Neyse kısmet değilmiş Hem tanışmak hemde aracımın ufak tefek problemlerini göstermek istemiştim..
    Arabam 96 model Tipo 2.0 16v (Daha öncede burada küçük bir soru sormuştum sana burada) Nisanda motoru sıfır yaptırıp aldım (Şaşmaz 4.cd.de) Yapan ustam elektronik aksamda bi yanlış yaptı sanırım "Benzin rölesi" dediği bir parça takılıyken araba stop etmiyordu O parçayı soketinden çıkarınca duruyordu. Orjinalini veya çıkmasını bulamadık Oto elektrikçisi bi arkadaş "Her seferinde takıp çıkaramazsın Bunun beslemesine bir anahtar koyalım, içeriden açıp kapatırsın dedi (Gizli kontak gibi..)" Yalnız besleme kablosunu keser kesmez [(+),Kırmızı kablo] olay düzeldi Yani şu anda motor kontak anahtarıyla normal çalışıyor ve duruyor. Anahtar koymaya falan gerek kalmadı. Yalnız o devre şu anda besleme gerilimi almıyor, çalışıyormu bilmiyorum. Doğru mu yaptık, yanlış mı..?
    Şu anda Zonguldak'tayım, burada arabayı bilgisayara bağlayamadılar. Ankara'dada dediğim gibi seninle görüşemedik, başka bir yerede gitmeye fırsat olmadı.
    Bu parça nedir, ne işe yarar? Gerçekten benzin rölesimi, başka birşey mi? Arabada bir sorun yok sadece biraz fazla yakıyor Sorun bu parçaysa önce bunun icabına bakıcam, değilse diğer parçalara.. (Bujiler, sensörler falan..)
    Hakan Ustam son bir kaç gündür araba tıkanmaya başladı 3500-4000 devirden sonra motor sanki boğuluyor gibi, öksürüp tıkanıyor gibi birşeyler yapıyor, devir artmıyor.. Ateşleme kesiyor gibi ama sanki faklı birşey gibi.. Tam anlayamadığım için için tam olarak ifade edemiyorum Bir fikrin var mı ne olabilir? Baktırmaya henüz fırsatım olmadı Ciddi birşey olabilir mi?
    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI

    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI

    İlgin ve yardımların için teşekkür ederim Kolay gelsin
    (Zonguldak'tan yardımcı olabileceğim herhangi birşey olursa bi msj atman yeterli)

    Alıntıları Göster
    Hakan usta öncelikle selamlar, ve bu kadar probleme hiç üşenmeden sıkılmadan yazdıgınız cevaplar için teşekkürler. Hakan usta sorunum şu; 2002 model otomatik peugeot 206 aracım var. İzmirde 2. sanayi sitesinde müthiş bir yağmura yakalandım, akabinde hemen ertesi günü aracı calıstırıp hareket ettirdigimde aracın cok agır kalktıgını farkettim ve aracın sadece 3. vites ile kalktıgını anladım. , ( Sadece 3. vites te takılı kalmakta ve diğer viteslere geri vites hariç geçmemekte) aracla o şekilde 1 gün gecirdim. ertesi günü sabah tekrar işe gitmek için tekrar calıstırdım herşey normaldi yani normal olarak vites gecişlerini arac uyguladı. Sonra tekrar aynı arızayı yaptı. ve göstergede sapıttı.. yalnız sunu belirtmem gerekiyor , yagmura yakalandıgımda sol ön tekerlek su dolu bir mazgalın içine girdi ve cıktı.. Su an arac özel bir serviste ve 1 hafta olmasına ragmen hala arızayı tespit edemediler. acaba aracın beyni su almıs olabilirmi. Servis ile en son telefon görüşmemde aracın sanzımanın ve beyninin sağlam oldugu büyük ihtimalle elektrik tesisatında bir problem olabilecegi ve cözmeye calıstıklarını söylediler. bana ne tavsiye edersiniz.Vereceginiz cevap için şimdiden teşekkürler. Saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Memento-Mori35

    Hakan usta öncelikle selamlar, ve bu kadar probleme hiç üşenmeden sıkılmadan yazdıgınız cevaplar için teşekkürler. Hakan usta sorunum şu; 2002 model otomatik peugeot 206 aracım var. İzmirde 2. sanayi sitesinde müthiş bir yağmura yakalandım, akabinde hemen ertesi günü aracı calıstırıp hareket ettirdigimde aracın cok agır kalktıgını farkettim ve aracın sadece 3. vites ile kalktıgını anladım. , ( Sadece 3. vites te takılı kalmakta ve diğer viteslere geri vites hariç geçmemekte) aracla o şekilde 1 gün gecirdim. ertesi günü sabah tekrar işe gitmek için tekrar calıstırdım herşey normaldi yani normal olarak vites gecişlerini arac uyguladı. Sonra tekrar aynı arızayı yaptı. ve göstergede sapıttı.. yalnız sunu belirtmem gerekiyor , yagmura yakalandıgımda sol ön tekerlek su dolu bir mazgalın içine girdi ve cıktı.. Su an arac özel bir serviste ve 1 hafta olmasına ragmen hala arızayı tespit edemediler. acaba aracın beyni su almıs olabilirmi. Servis ile en son telefon görüşmemde aracın sanzımanın ve beyninin sağlam oldugu büyük ihtimalle elektrik tesisatında bir problem olabilecegi ve cözmeye calıstıklarını söylediler. bana ne tavsiye edersiniz.Vereceginiz cevap için şimdiden teşekkürler. Saygılarımla..

    Alıntıları Göster
    Hakan Ustam nerelerdesin, iyi misin? Bi problem yoktur umarım.. Merak ettik seni valla:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    Hakan Ustam nerelerdesin, iyi misin? Bi problem yoktur umarım.. Merak ettik seni valla:)

    Alıntıları Göster
    selamun aleyküm arkadaşlar kolay gelsin

    benim ford escort 99 clx su fiskiye düğmesi çalışmıyor.
    tamiri olurmu yoksa kolun yenisinimi almak lazım ?
    motor giden kabloların ikisindede voltaj var kısa devremi yoksa kolmu bozuk anlamadım.
    bu düğmenin nasıl işlediğini anlayan varmı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya20

    selamun aleyküm arkadaşlar kolay gelsin

    benim ford escort 99 clx su fiskiye düğmesi çalışmıyor.
    tamiri olurmu yoksa kolun yenisinimi almak lazım ?
    motor giden kabloların ikisindede voltaj var kısa devremi yoksa kolmu bozuk anlamadım.
    bu düğmenin nasıl işlediğini anlayan varmı.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya20

    selamun aleyküm arkadaşlar kolay gelsin

    benim ford escort 99 clx su fiskiye düğmesi çalışmıyor.
    tamiri olurmu yoksa kolun yenisinimi almak lazım ?
    motor giden kabloların ikisindede voltaj var kısa devremi yoksa kolmu bozuk anlamadım.
    bu düğmenin nasıl işlediğini anlayan varmı.


    Arkadaşım aynı problem benim arabamda da oldu (96 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole) Ustaya götürdüm Bağlantılara baktı silecek kolu arızalı dedi. (Daha önce silecek suyu motorunun bağlantılarında bi arıza vardı ustam yapmıştı. Bir-iki ay sonra arıza yapınca yine aynı ustaya götürdüm, motor sağlam silecek kolu arızalı dedi) "Söküp bakarız, basit bir arızaysa takarız, çalışmazsa tekrar takılmaz yenisini almak lazım" dedi "Yenisi ne kadar" "Burada (Zonguldak) bulamayız, Ankara'dan getirticez, 90-95 YTL" Kargo, işçilik derken 150'yi bulacak.. "Aman kalsın" dedim (Anladığım kadarıyla usta uğraşmak istemedi, yenisini takmak kolayına geldi)
    Bir gün aklıma esti, kolu söktüm, (bozulursa bozulsun zaten çalışmıyo) Bağlantılarını falan bi güzel temizledim (WD 40 kullandım) Taktım çalıştı Yani 1 saatte 150 milyon cebime kaldı
    Silecek kolunun resmini bulamadım Bu resim sinyal kolu, ama şekil olarak aynı Bu arada dikkat et kolun kendisi silecek motorunu çalıştırıyo, işaretlediğim yerdeki kısım su motorunu çalıştırıyo.. (Kolu geri çekince ön cama su atıyor)
    Benimkinde işaretlediğim yerde vida bile yoktu, plastik tırnaklar var. Ama açıp temizlemeye çalışırsan dikkatli ol. Kablo bağlantılarını karıştırma, neyi nereden söktüğüne dikkat et. Düşüp kaybolacak küçük parçalara dikkat et Kolay gelsin
    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI


    Kabloların ikisindede voltaj varsa dikkat et, Kısa devre de olabilir (Kolun içinde yada başka bir yerde) Yada kablonun biri motora giden elektriği gösteriyordur, diğeri motordan dönen elektriği.. yani kısa devre olmadan da iki kabloda elektrik olabilir.. Devreyi tamamlamadığı için çalışmıyordur.. Ölçümü dikkatli yapmak lazım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nrglife -- 25 Kasım 2007; 10:10:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nrglife

    quote:

    Orjinalden alıntı: kaya20

    selamun aleyküm arkadaşlar kolay gelsin

    benim ford escort 99 clx su fiskiye düğmesi çalışmıyor.
    tamiri olurmu yoksa kolun yenisinimi almak lazım ?
    motor giden kabloların ikisindede voltaj var kısa devremi yoksa kolmu bozuk anlamadım.
    bu düğmenin nasıl işlediğini anlayan varmı.


    Arkadaşım aynı problem benim arabamda da oldu (96 Tipo 2.0 16v Sedicivalvole) Ustaya götürdüm Bağlantılara baktı silecek kolu arızalı dedi. (Daha önce silecek suyu motorunun bağlantılarında bi arıza vardı ustam yapmıştı. Bir-iki ay sonra arıza yapınca yine aynı ustaya götürdüm, motor sağlam silecek kolu arızalı dedi) "Söküp bakarız, basit bir arızaysa takarız, çalışmazsa tekrar takılmaz yenisini almak lazım" dedi "Yenisi ne kadar" "Burada (Zonguldak) bulamayız, Ankara'dan getirticez, 90-95 YTL" Kargo, işçilik derken 150'yi bulacak.. "Aman kalsın" dedim (Anladığım kadarıyla usta uğraşmak istemedi, yenisini takmak kolayına geldi)
    Bir gün aklıma esti, kolu söktüm, (bozulursa bozulsun zaten çalışmıyo) Bağlantılarını falan bi güzel temizledim (WD 40 kullandım) Taktım çalıştı Yani 1 saatte 150 milyon cebime kaldı
    Silecek kolunun resmini bulamadım Bu resim sinyal kolu, ama şekil olarak aynı Bu arada dikkat et kolun kendisi silecek motorunu çalıştırıyo, işaretlediğim yerdeki kısım su motorunu çalıştırıyo.. (Kolu geri çekince ön cama su atıyor)
    Benimkinde işaretlediğim yerde vida bile yoktu, plastik tırnaklar var. Ama açıp temizlemeye çalışırsan dikkatli ol. Kablo bağlantılarını karıştırma, neyi nereden söktüğüne dikkat et. Düşüp kaybolacak küçük parçalara dikkat et Kolay gelsin
    ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI


    Kabloların ikisindede voltaj varsa dikkat et, Kısa devre de olabilir (Kolun içinde yada başka bir yerde) Yada kablonun biri motora giden elektriği gösteriyordur, diğeri motordan dönen elektriği.. yani kısa devre olmadan da iki kabloda elektrik olabilir.. Devreyi tamamlamadığı için çalışmıyordur.. Ölçümü dikkatli yapmak lazım..

    Alıntıları Göster
    sağol ben de bir sökeyim diyorum battı balik yan gider inşallah çalışır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaya20

    sağol ben de bir sökeyim diyorum battı balik yan gider inşallah çalışır.

    Alıntıları Göster
    Hakan usta merhabalar bu kadar işinizin gücünüzün arasında buradan da bizlere yardımcı olduğunuz için teşekkürler ederim.Benim 2003 model focus 1.8 tdci 90 ps arabam var.Arabam kötü yakıt yüzünden yakıt pompası ve takım enjektör yedi bende yenileri ile değiştirdim bu işlemde erzincan ford servisinde yapıldı.Sorunum bundan sonra başladı pompa ve enjektörler takıldıktan sonra araba çalışıyor ama 3000 devirden sonra gaz yemiyor beyaz duman atıyor ve en önemlisi turbo devreye girmiyor.Servisdekiler önce turbonun arızalı olduğunu son olarakda beyninin arızalı olduğunu söylediler.Beyin için de 3000 ytl talep ettiler.Beynin hafızasına maf sensörü arızası kodunu yazdığını maf sensörünün yenisi takılsa bile aynı arıza kodunu verdiğini söylediler.Denemek için başka bir araçtan beyinde bulamadılar bende servisi Allaha havale ederek arabayı ankaraya getirdim.Bakalım burada ne çıkacak Senin bu konudaki görüşün nedir Hakan usta yakıt sistemindeki bir arıza beyni etkileyebilir mi yoksa kendini ustadan sayanlar enjektörleri kodlarken beyne bir zarar vermiş olabilirler mi.İyi çalışmalar dilerim kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbaspinar74

    Hakan usta merhabalar bu kadar işinizin gücünüzün arasında buradan da bizlere yardımcı olduğunuz için teşekkürler ederim.Benim 2003 model focus 1.8 tdci 90 ps arabam var.Arabam kötü yakıt yüzünden yakıt pompası ve takım enjektör yedi bende yenileri ile değiştirdim bu işlemde erzincan ford servisinde yapıldı.Sorunum bundan sonra başladı pompa ve enjektörler takıldıktan sonra araba çalışıyor ama 3000 devirden sonra gaz yemiyor beyaz duman atıyor ve en önemlisi turbo devreye girmiyor.Servisdekiler önce turbonun arızalı olduğunu son olarakda beyninin arızalı olduğunu söylediler.Beyin için de 3000 ytl talep ettiler.Beynin hafızasına maf sensörü arızası kodunu yazdığını maf sensörünün yenisi takılsa bile aynı arıza kodunu verdiğini söylediler.Denemek için başka bir araçtan beyinde bulamadılar bende servisi Allaha havale ederek arabayı ankaraya getirdim.Bakalım burada ne çıkacak Senin bu konudaki görüşün nedir Hakan usta yakıt sistemindeki bir arıza beyni etkileyebilir mi yoksa kendini ustadan sayanlar enjektörleri kodlarken beyne bir zarar vermiş olabilirler mi.İyi çalışmalar dilerim kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar işlerimden dolayı sorularınıza yanıt yazamadığım için özürdiliyorum
    kusura bakmayın.


    Saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Arkadaşlar işlerimden dolayı sorularınıza yanıt yazamadığım için özürdiliyorum
    kusura bakmayın.


    Saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    SELAMLAR.aracIMDA ESRARENGİZ ARIZA DEVAM EDİYOR.ARAÇ İLE GİDERKEN BİRDEN 4 LÜ FLAŞÖRÜN DEVRE DIŞI SİNYALLERİM DEVRE DIŞI VE SİLECEKLERİMİN İLK KADEMESİ DEVRE DIŞI KALIYOR.ARACI STOP ETTİĞİMDE DE MERKEZİ KİLİT AÇMIYOR KUMANDADAN.IMBOBLASİER DEVREYE GİRİYOR ARAÇ ÇALIŞMIYOR.BAŞIMA 4KEZ GELDİ.

    YANIMDA SEKİZ NOLU ANAHTARLA DOLAŞIYOM.AKÜNÜN KIUTUP BAŞINI ÇIKARIP TEKRAR TAKTIĞIMDA ARAÇTAKİ PROBLEM BİTİYOR.1 GÜN SONRA TEKRAR OLUYOR.

    BU TOPİĞİ RENO DA AÇTIM AMA AÇIKLAYICI BİR bilgi BULAMADIM.
    ARAÇ CLİO II 1,4 RXT HB.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrtetik

    SELAMLAR.aracIMDA ESRARENGİZ ARIZA DEVAM EDİYOR.ARAÇ İLE GİDERKEN BİRDEN 4 LÜ FLAŞÖRÜN DEVRE DIŞI SİNYALLERİM DEVRE DIŞI VE SİLECEKLERİMİN İLK KADEMESİ DEVRE DIŞI KALIYOR.ARACI STOP ETTİĞİMDE DE MERKEZİ KİLİT AÇMIYOR KUMANDADAN.IMBOBLASİER DEVREYE GİRİYOR ARAÇ ÇALIŞMIYOR.BAŞIMA 4KEZ GELDİ.

    YANIMDA SEKİZ NOLU ANAHTARLA DOLAŞIYOM.AKÜNÜN KIUTUP BAŞINI ÇIKARIP TEKRAR TAKTIĞIMDA ARAÇTAKİ PROBLEM BİTİYOR.1 GÜN SONRA TEKRAR OLUYOR.

    BU TOPİĞİ RENO DA AÇTIM AMA AÇIKLAYICI BİR bilgi BULAMADIM.
    ARAÇ CLİO II 1,4 RXT HB.

    Alıntıları Göster
    Hakan usta iyi akşamlar, benimde bir sorunum var cevap verebilirseniz memnun olurum. Aracım 2000 model Hyundai 1.5 Bu sıralar immobilizer takılı kalıyor. Kendi orjinal anahtarını kullandığım halde gösterge paneli üzerinde anahtar işareti çıkmıyor,arabayı çalıştırmıyor. Anahtarı çıkarıyorum on onbeş dakika sonra tekrar denediğimde anca çalışıyor.Sebebi ne olabilir.Teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mevlüt Aksoy

    Hakan usta iyi akşamlar, benimde bir sorunum var cevap verebilirseniz memnun olurum. Aracım 2000 model Hyundai 1.5 Bu sıralar immobilizer takılı kalıyor. Kendi orjinal anahtarını kullandığım halde gösterge paneli üzerinde anahtar işareti çıkmıyor,arabayı çalıştırmıyor. Anahtarı çıkarıyorum on onbeş dakika sonra tekrar denediğimde anca çalışıyor.Sebebi ne olabilir.Teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    size ben yardımcı olmaya çalışayım. anahtarın içini açın, immobilizer çipinin bir yuvası vardır. çipin yuvadan kayma durum var mı bir bakın. bu zayıf bir ihtimal ama benim aklıma başka bir öneri gelmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbbilici

    size ben yardımcı olmaya çalışayım. anahtarın içini açın, immobilizer çipinin bir yuvası vardır. çipin yuvadan kayma durum var mı bir bakın. bu zayıf bir ihtimal ama benim aklıma başka bir öneri gelmiyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mbbilici

    size ben yardımcı olmaya çalışayım. anahtarın içini açın, immobilizer çipinin bir yuvası vardır. çipin yuvadan kayma durum var mı bir bakın. bu zayıf bir ihtimal ama benim aklıma başka bir öneri gelmiyor.

    Teşekkür ederim arkadaşım,yalnız Hyundainin anahtarını hiç gördünüzmü bilmiyorum ama, anahtar presli çipin kayma ihtimali yok. Yani anahtarın içini açmam için üst baş kısmını kırmam gerek.Yinede yardımların için çok sağol.




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.