Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.167
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğer istersen aracın orjinal kumandası ile alarmı devreye sokabilirsiniz.Bağlantılarda bazı değişiklikler yapılarak bu işlem mümkündür.Hem 2 kumandaya gerek kalmaz tek kumandayla tüm işlemleri yapılabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafam

    mazda 1999 323 sedan. aracımda tüm kapılar otomatik. iki kere kitleme yapınca(cam kırılıp kilit kolu açılamıyor.) kapı kilit kollarını iptal eden bir sistem var.
    geçen gün alarmlı uzaktan kumanda alayım dedim.
    usta, uzaktan kumandayı takarken ön sağ kapıya ek olarak merkezi kilit pompası taktı. başka türlü olmuyor dedi. şu an uzaktan kumanda ile kilitleme yapıyor fakat. 2 kere kilitleme yaparak kolları iptal eden sistem çalışmıyor tabiki.
    benim anlamadığım anahtarla kapılar kilitlenip açılırken uzaktan kumanda için neden başka pompa gerektiği. ayrıca usta takarken bunlarda + ve - sistemi var falan dedi. şimdi başka bir ustaya gidip baktırayımmı.
    Şimdiden teşekkürler.(bu arada takılan alarm cyclone)
  • Sıcak soğuk farkediyor mu?


    quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahim23

    hakan usta 98 model fiat marea arabam var arabayı ilk çalıştırma sırasında bazen marş basmıyor cızzz diye bir ses geliyor bunun sebebi nedir daha büyük bi problem yaratırmı? teşekkürler
  • Arkadaslar bılmem basına gelen varmıdır acaba ilginç bi şey bu ve caresı kolay olmayan ve benımde ılk kez duydugum bı sorun ETS. Sorun su arabayla saga dogru dönüyorsun en az 5-6 kere oldu araba komple ıstop edıyor ve tabıkı Allahtan bos yollarda oldu yoksa bıldıgınız gıbı araba ıstop edınce dıreksıyon kılıtlenıyor o arada vırajı tam alamıyosunuz bu zamana kadar bı sey olmadı ben de en sonunda ustama goturdum motorla alakalı olmadıgını ETS yanı elektronık bı sorun oldugunu soledı ve SAMSUN da bunu yapan bı usta oldugunu soledı tabı bır usta deyınce fıyat konusunda korktum BU SORUNU YASAYAN ARKADASLARI YARDIMA BEKLIYORUM VE NASIL HALLETGINI NE KADAR TUTTUGUNU YAZARSA SEVINIRIM
  • selamlar
    honda civic aracımda camları kapatırken veya elektrikle çalışan bir şeyi devreye alırken rezisans , farlar , klima gibi rölantide bir düşme oluyor ve sonra toparlıyor bunun sebebi ne olabilir? akü bitmek üzere dendi ve aküyü değiştirdim sonuç yine aynı. sebebi nedir? yardımcı olursanız sevinirim
    saygılar
  • hakanusta ilginiz için teşekkürler, sorunum halloldu diğer arkadaşlar da öğrensinler

    meğer benim motor sıcaklık sensörü (eski tabirle hararet müşhiri) arızalanmış... motor sıcaklığı 80c iken müşhir 30-40c diye sinyal verdiğinden motor da aşırı zengin karışım gittiğinden çalışmıyormuş ..:)

    ya bu beyin işi bizi bozacak yav :)

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Sizinle tel de görüşmüştük yanılmıyorsam ağırlıklı olarak mekanik bir sorun gibi gözüküyor.


    quote:

    Orjinalden alıntı: nurialco50

    hakan usta benim de bir sorunum var :)

    2003 Seat Cordoba 1,4 100bg sahibiyim .. aracım bazen çalışmıyor, açıklamak gerekirse aracı çalıştırıyorum bir yere gidiyorum işim bitip arabaya oturduğumda bazen çalışmıyor 5-10 deneme sonunda anca çalışıyor. anahtarı takıp kontağı açıyorum immobilizer ve ışığının sönmesini bekliyorum (ayrıca benzin pompasını da bekliyorum) marşa bastığımda araç çalışmıyor.. 5-10 deneme sonunda tek marşta çalışıyor.

    aracın çekişinde herhangi bir sorun yok ..
    arıza lambası yanmıyor..
    benzin geliyor..
    marş basıyor..
    immobilizer hata vermiyor...(arıza yaptığı anda yedek anahtarla da denedim durum aynı)
    ancak beyin sanırım ateşleme sistemini devreye almıyor..

    bu bahsettiğim durum bu aralar çok sıklaşmaya başladı , şimdiye kadar hiçbir sabah çalışmamazlık yapmadı olay genelde gün içinde ve motor sıcakken durduğunda oluyor.

    acil yorumlarınızı beklerim ..


  • quote:

    Orjinalden alıntı: handsomeprince

    Selam Hakan Usta,

    Benim aracım, 2006 model Hyundai Getz 1.5 CRDI 88 HP. Bu araca ne gibi chip tuning işlemi yapılabilir? Bu işlemlerin motora zararı var mı? Ne kadar beygir gücü artışı sağlanabilir ve yakıt sarfiyatında ne gibi değişiklikler olur? Bir de fiyatları ne kadar oluyor?

    Teşekkürler...




    Hakan Usta, gözünden kaçmıış galiba...
  • Aracına powerbox takılabilir. yaklaşık olarak 105-110 arası olur.Motora herhangibi bir zararı yok.Normal kullanımda %10 civarında yakıt tasarrufu sağlar. 500-550€ civarındadır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: handsomeprince


    quote:

    Orjinalden alıntı: handsomeprince

    Selam Hakan Usta,

    Benim aracım, 2006 model Hyundai Getz 1.5 CRDI 88 HP. Bu araca ne gibi chip tuning işlemi yapılabilir? Bu işlemlerin motora zararı var mı? Ne kadar beygir gücü artışı sağlanabilir ve yakıt sarfiyatında ne gibi değişiklikler olur? Bir de fiyatları ne kadar oluyor?

    Teşekkürler...




    Hakan Usta, gözünden kaçmıış galiba...
  • merhaba 2 hafta önce 2003 model 206 xline aldım.aracımda şöyle bir sorun var araç giderken veya rölanti de beklerken birden birden bütün göstergeler kendini sıfırlıyor 1 saniye sonra eski yerlerine geri geliyor.(devir saati hararet benzin vb..hatta silecekler bile çalıştığı oluyor)geri geldikten sonra yolcu tarafı airbag ışığı yanık kalıyor.aküde ki kabloları kontrol ettim herhangi bir sorun yok (elimden bu kadarı gelir)yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum
  • hakan usta 98 model fiat marea arabam var arabayı ilk çalıştırma sırasında bazen marş basmıyor cızzz diye bir ses geliyor bunun sebebi nedir daha büyük bi problem yaratırmı?
    soğuk sıcak fark etmiyor
  • birde arabayı ilk çalıştırdığımda motor soğukken 2000 devirde çalışıyor bunun sebebi ne olabilir ( fiat marea 98 model)
  • arkadaşım benim aracım 2003 megane 1 dediğin soruna benzer bir sorun bendede oldu benim sorunum da tüm göstergeler sıfırlıyor tekrar geri geliyordu fakat bir arıza vermiyordu hakan ustayada yazmıştım ve tlf görüştüm sagolsun ilğisini eksik etmedi bana 4 ihtimal söylediler bir şarj motoru iki şaşe kabloları üç siğorta kutusu ve enson gösterge paneli ama bunların hiç biri çıkmadı formu biraz geri giderek bakarsan ordada yazmıştım yetkili servis tüm ihtimalleri yaparak sorunun ateşleme bobinlerinde oldugunu çözdü fakat sorun şu araçta 4 adet böbin var bunlardan biri bile bozuk olsa 4 adetide degiştiriyorlar bana maliyeti 420 ytl olmuştu umarın seninkide büyük bir sorun degildir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: H1000K

    merhaba 2 hafta önce 2003 model 206 xline aldım.aracımda şöyle bir sorun var araç giderken veya rölanti de beklerken birden birden bütün göstergeler kendini sıfırlıyor 1 saniye sonra eski yerlerine geri geliyor.(devir saati hararet benzin vb..hatta silecekler bile çalıştığı oluyor)geri geldikten sonra yolcu tarafı airbag ışığı yanık kalıyor.aküde ki kabloları kontrol ettim herhangi bir sorun yok (elimden bu kadarı gelir)yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahim23


    hakan usta 98 model fiat marea arabam var arabayı ilk çalıştırma sırasında bazen marş basmıyor cızzz diye bir ses geliyor bunun sebebi nedir daha büyük bi problem yaratırmı?
    soğuk sıcak fark etmiyor

    marş motoruna baktır
  • merhabalar...
    2003 model 1.6 16V renault laguna da
    bir gece eve geldigimde stop ettim tekrar kartı takınca enjeksiyon lambası yandı...
    yay seklinde sarı lamba kılavuz kitapta enjeksiyon ya da elektronık bi hata var diyordu
    sabahservise goturecektim ki hersey normaldi...
    yinede servise gittim bilgisayara bagladılar hata bi gorundu bi yok oldu usta beyinde hata olabilir dedi biraz kullan tam anlayalım dedi...
    neyse hatayı sildiler uzun sure hata ısıgı yanmadı hatta uzun yol yaptım arac hareket halinde iken hiç sorunum olmadı
    ta ki servise girip fren balatalarını değişene kadar o sırada yine bilgisayara taktılar...
    sevisten cıktım ki sehirler arası yolda lamba yine yandı ve arac gaz pedalı devreden cıktı devri 2000 e sabitledi... yol almanın mumkunatı yok az daha kaza yapıyordum.
    katalizor mu bilmem ama OBD lambasıda yandı neyse aracı servise cektiler
    bilgisayara takıldı ve
    kelebek potansiyometre ve gaz pedalı poatnsiyometre arızası gosterdi....
    ilk servis beyinden suphelendi bu servis kelebekler potansiyometre dedi...
    3. bir servise daha girecem bakalım hayırlısı...
    sorunum bu yardım ederseniz cok sevinirim Hersey gonlunuzce olsun...
  • Marş motorunun dişlisi veya otomatiği ile ilgili bir problem vardır.
    Yaptırmanda fayda var volan dişlisini bozarsanız pahalıya patlar.



    quote:

    Orjinalden alıntı: ibrahim23


    hakan usta 98 model fiat marea arabam var arabayı ilk çalıştırma sırasında bazen marş basmıyor cızzz diye bir ses geliyor bunun sebebi nedir daha büyük bi problem yaratırmı?
    soğuk sıcak fark etmiyor
  • arkadaslar ilginize tesekkur ederim ...
    cok yardımcı oldunuz sagolun...
  • Arabanın problemi sorunsuz bir şekilde yapılmasını istiyorsan ankaradayım beklerim.

    Şimdi arayabilirsin.

    Tel:0 536 949 13 16


    quote:

    Orjinalden alıntı: moonfaceman

    merhabalar...
    2003 model 1.6 16V renault laguna da
    bir gece eve geldigimde stop ettim tekrar kartı takınca enjeksiyon lambası yandı...
    yay seklinde sarı lamba kılavuz kitapta enjeksiyon ya da elektronık bi hata var diyordu
    sabahservise goturecektim ki hersey normaldi...
    yinede servise gittim bilgisayara bagladılar hata bi gorundu bi yok oldu usta beyinde hata olabilir dedi biraz kullan tam anlayalım dedi...
    neyse hatayı sildiler uzun sure hata ısıgı yanmadı hatta uzun yol yaptım arac hareket halinde iken hiç sorunum olmadı
    ta ki servise girip fren balatalarını değişene kadar o sırada yine bilgisayara taktılar...
    sevisten cıktım ki sehirler arası yolda lamba yine yandı ve arac gaz pedalı devreden cıktı devri 2000 e sabitledi... yol almanın mumkunatı yok az daha kaza yapıyordum.
    katalizor mu bilmem ama OBD lambasıda yandı neyse aracı servise cektiler
    bilgisayara takıldı ve
    kelebek potansiyometre ve gaz pedalı poatnsiyometre arızası gosterdi....
    ilk servis beyinden suphelendi bu servis kelebekler potansiyometre dedi...
    3. bir servise daha girecem bakalım hayırlısı...
    sorunum bu yardım ederseniz cok sevinirim Hersey gonlunuzce olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 8 Eylül 2007; 21:39:45 >
  • su an yıllık izindeyim ama hastamız var...
    o nedenle bu aralar ankaraya ugrayamam
    ama eger araba ile ugrarsam en azından bir cayınızı içmeye ugrarım ok sagolun...
  • bizim astra-g nin sol arka camının otomatiği çalışmıyor.Yani düğmeye bir defa bastın mı kapanmıo.Kumandadan da kapanmıo malesef.Fakat diğer camlarda böle bir sorun yok.Sebebi nedir??
  • sayın hakanusta!

    usta benim araç 82 bin km de 99 model 1,2i otomatik corsa sving. 2 yıl önce aldım aracı.

    aracımın hava debimetresi bundan birbuçuk ay kadar önce değiştirildi. değişme nedenini nasıl anlatsam şöyle; araçta arıza ışığı seyir esnasında ara sıra yanıyordu özellikle gazdan ayağı çekince. ayrıca ışığın yandığı ya da yanmadığı esnalarda araç seyir esnasında silkeleme yapıyordu. bu rolantide de oluyordu. ben edirnede oturuyorum, bunlar izmirde tatildeyken oldu. internetten yaptığım araştırma sonucu rolanti ayarlayıcısı veya hava debimetresinde sorun olabileceğini öğrenmem üzerine rolanti ayarlayıcısını söktüm. içindeki sürgülü iletken bir kısımda kirlenme vardı sanırım iletim kesikliği oluyordu, bunu temizledim ve bir de hava debimetresini temizleyeyim bari dedim. onu da söktüm ve küçük bir kanalın içinde bulunan sensör kısmını kulak temizleme cubuğu ile temizlemeye çalıştım. işlemi bitirip aracı sürdüm. aracta silkeleme kesilmiş hiç yapmaz olmuştu ancak gel gelelim arıza ışığı sönmemecesine yanmaya başlamıştı ama hissedilir bir gariplik yoktu. sadece sanki biraz fazla yakar gibi olmuştu. anlamıştım ki rolanti ayarlayıcısının sorununu çözüp, hava debimetresini ise gereksiz yere kurcalayıp bozmuştum. sonradan internetten öğrendim ki hava debimetresinin temizlemeye çalıştığım kısmı birşey değdirilmeyecek kadar hassasmış.

    sonra bir ara yetkili servise gidip hava debimetresini değiştirdik, ucuz olduğu için yan sanayi olan takıldı ama takan eleman 'bunu da bosch üretiyor fazla ürettiklerine marka vurmayıp düşük fiyattan piyasaya veriyor dedi ve biz de onu taktırdık. deneme sürüşü yaptık ve tamamdır dendi. edirneye geri dönerken araçta çekiş düşüklüğü, ga yememe, bir üst vitese zor geçiş gibi sorunlar hissettim ve yine araştırmaya koyuldum. derken hava debimetresinden sonra borunun bir yerinden sıkı takılmadığını ve motora, ölçüme girmeyen kaçak hava girdiğini gördüm. bunu düzelttim ve araba kaymak gibi oldu, hatta ilk aldığımdan bile daha iyi çeker hale geldi, şaşırmıştım. 2 yıldır böyle gezmişiz dedim.

    ancak bu iyi halin üzerinden 10 gün kadar geçti ve bu sefer de araba kalkışlarda ve çok yavaşken hızlanmalarda gaza her zamanki gibi basmama rağmen sanki yetersiz basıyormuşum gibi davranıyor ve sonradan devir yükseltip hızlanıyor. bunu bazen yapıyor. ve de biraz da hafif yokuşlarda çekiş azalmış ve bir üst vitese daha geç geöiyor gibi bir durum var. ama bu çakiş düşüklüğü kaçak havayı taspit etmeden önceki gibi değil. düz yolda ve sabit hızda, sabit gazda araç gayet güzel sorunsuz gidiyor.

    hava akışıyla ilgili tüm aksamları kontrol ettim, boğaz kelebeğini temizledim, rolanti ayarlayıcıyı tekrar kontrol etdip test ettim, kelebek konum sensörünü kontrol ettim, boğaz kelebeğinin contalarını kontrol ettim herşey normal ve benim görebildiğim kadarıyla motora kaçak hava girmiyor. zaaten kaçakları bulmadan önceki sorunda kalkışlar kadar seri sürüşte de çekiş düşüklüğü kolayca hissediliyor, araç bir üst vitese geçmekte zorlanıyordu. şimdi ise sadece çok düşük hızlarda, ışıklarda kalkışlarda ve viraj dönüşlerde oluyor bu, bir de şehir içinde 30-40 ile hafif yokuşta giderken çekişte hissedilmesi güç bir düşme var.

    bu sorunu aşabilmek için bujileri değiştirdim. o da işe yaramadı.

    şimdi aklımı kurcalayan şu: hiçbişeyde sorun yok ta yeni takılan debimetrenin kalibrasyonu mu aracın ECU suna uymuyor yani ecu ile yeni debimetre birbirine kalibre mi edilmeli. böyle birşey olabilir mi sizce. mesela aküyü söküp uzun süre sökük bırakıp sonra takarak böyle birşey yapılır mı, çünki bir yerde 'akü sökülüp yeniden takılınca ecu herşeyi yeniden öğrenir' diye birşey duymuştum bu doğru olabilir mi?

    bir de şu kelebek konum sensörü ya da kelebek potansiyometresi denen parçada mı bir sorun var. çünki o parçayı iyi tanıyorum, o bir ayarlı direnç. hani ses düğmesi parazit , cızırtı yapıp bir türlü ses seviyesi ayarlanamayan radyo teyp vb. cihazları olur ya, onların ta kendisi. aşınabilen ve lineer çalışmayabilen bir parça.

    bizim burada bu işin esasını çözüp sorunu bilinçli olarak halledecek yer yok. radyatördeki su kaçağı için bile başıma neler getirttiler. bu yüzden böyle kendim çabalıyorum sizi de rahatsız ediyosam kusura bakmayın. belki bir püf noktası yakalarız diye danışmak istiyorum. tekrar çok teşekkürler.
  • MerhabaLar benimde bir sorunum var

    şimdi araç roLantide çaLışırken cam açma düğmeLerinin ikisine birden basarsam roLanti biraz düşüp sonra hemen eski yerine geLiyor bu arada göstergeLerinde aydınLatması zayıfLıyor birde fren pedaLına bastığımda da aynı şekiLde göstergenin ışığı azaLıyo feni bırakınca düzeLiyor servise gidemiyorum bu ara şehir dışındayım acaba sorun ne oLabiLir
  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.