Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik ABS ve beyin tamiri ve arızası 2022 SORUNLARI (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.804
Cevap
73
Favori
793.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.
    Bende citroen 1998 model vts 2000 motor tek kapı araba var. Geçen gün arabayı çalıştırayım dedim. Kontağı çevirdiğim zaman, sadece katalizör ve akü lambası haricinde göstergelerde hiç bir şey açılmadı ve çalışmadı. Araba motora benzin yolluyor fakat ateşlemiyor. Marşta basıyor. Tamirhanenin bana söylediği; kontakta bulunan çip arızalı. Fransa'dan yeni şifreli kontak ve anahtar getirelim dediler. Göstergeler ve araba hiç bir şekilde çalışmıyor. Kontak açılmadığı için de beyin açılmıyor. Ben ne yapıcam bilemedim. Sizce başka sorun olabilirmi ?
  • Aracında büyük bir ihtimalle başka bir yerinde sorun vardır.Örneğin elektrik tesisatı, sigorta kutusu veya beyin arızası olabilir.Cihaza bağlatırın eğer cihaz araca giriyorsa arıza kodlarını ve anlanlarını bana bildirin
    ÖRNEK:
    ARIZA KODU,,,,,,,,,,,,,,HATA,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,HATA ÇEŞİDİ
    ,,,,,,4230,,,,,,,,,,,,,Besleme Gerilimi,,,,,,,,,,,,Sinyal çok düşük


    Cihaz girmiyorsa elektrik veya sigorta olabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: dainci35m

    Selam arkadaşlar.
    Bende citroen 1998 model vts 2000 motor tek kapı araba var. Geçen gün arabayı çalıştırayım dedim. Kontağı çevirdiğim zaman, sadece katalizör ve akü lambası haricinde göstergelerde hiç bir şey açılmadı ve çalışmadı. Araba motora benzin yolluyor fakat ateşlemiyor. Marşta basıyor. Tamirhanenin bana söylediği; kontakta bulunan çip arızalı. Fransa'dan yeni şifreli kontak ve anahtar getirelim dediler. Göstergeler ve araba hiç bir şekilde çalışmıyor. Kontak açılmadığı için de beyin açılmıyor. Ben ne yapıcam bilemedim. Sizce başka sorun olabilirmi ?




  • Hakan Usta Selamlar..
    Küçük bir sorunum var sanada danışmak istedim..
    Arabam 1996 model Tipo 2.0 16v Hani şu Sedicivalvole dediklerinden.. Arabayı 3 ay önce arızalı olarak aldım Şaşmazda sıfır motor yaptırdım (Şahin Kardeşler-Salih Usta belki tanırsın.. Çok memnun kalmadım ama motor iyi oldu..) Daha 2000 km yaptım Şu anda görev icabı Zonguldaktayım Bir kaç haftadır rölanti ayarı bozuldu 11-12'de falan duruyo.. Ve arada bir yükselip iniyo Sanki gaz verip bırakıyomuşsun gibi.. 14-15'e çıkıp 11'e iniyo devir.. Bunu daha çok hararet 90'a falan gelince yapıyo.. 50-70 civarı pek yapmıyo.. Sence ne olabilir Bana çok masfar çıkarır mı? Burada (Zonguldak) acil yaptırmam gerekirmi yoksa Ağustosta Ank.a izne gelicem orada baktırmam dahamı iyi olur Buradada böyle bir arabanın ustasını kolay kolay bulamıyosun.. Ağustosa kadar beklersem daha büyük bir soruna yol açar mı..?

    Bir kaç kişiye sordum;
    **Rölanti regülatörü / motoru bozulmuştur,
    **Lambda Sensörü (Oksijen sensörü??) bozulmuştur,
    **Bir yerden hava alıyodur o yüzden karışımı düzgün ayarlayamıyodur,
    **Canı sıkılmıştır, bir köşeşine 100 ytl sıkışmıştır..
    falan dediler..
    Sence ne olabilir..

    Not: Araba malum 150bg falan ama çok agresif kullanmam, benzini (tüp yok) sürekli aynı yerden Shell V-Power alırım, Açık hava filtresi var, Harici devir saati var, motor yapılırken kapak taşlandı.. Ön takımı, benzin filtresini değiştirdim, Motor yapılınca koyulan yağ ve yağ filtresini 1000km'de değiştirdim. Onun haricinde arabanın orjinalini değiştirmedim, kurcalamadım.. Saygılar




  • Merhaba sorunun hakkında sana söynenler doğrudur olası yerler zaten baktırmanızda fayda var.
    Gaz kelebek konum sensörüde olabilir.Sorunu kısa zaman yaprırsanız iyi olur ilerde daha çok sorun olabilir.
    Aracı cihaza bağlattırın arıza kaydedilmişse gerisi kolay eğer arıza yoksa bir kaç testen geçmesi gerekir.
    Bazı cihazlarla tabiki iyi çalışmalar kolay gelsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nrglife

    Hakan Usta Selamlar..
    Küçük bir sorunum var sanada danışmak istedim..
    Arabam 1996 model Tipo 2.0 16v Hani şu Sedicivalvole dediklerinden.. Arabayı 3 ay önce arızalı olarak aldım Şaşmazda sıfır motor yaptırdım (Şahin Kardeşler-Salih Usta belki tanırsın.. Çok memnun kalmadım ama motor iyi oldu..) Daha 2000 km yaptım Şu anda görev icabı Zonguldaktayım Bir kaç haftadır rölanti ayarı bozuldu 11-12'de falan duruyo.. Ve arada bir yükselip iniyo Sanki gaz verip bırakıyomuşsun gibi.. 14-15'e çıkıp 11'e iniyo devir.. Bunu daha çok hararet 90'a falan gelince yapıyo.. 50-70 civarı pek yapmıyo.. Sence ne olabilir Bana çok masfar çıkarır mı? Burada (Zonguldak) acil yaptırmam gerekirmi yoksa Ağustosta Ank.a izne gelicem orada baktırmam dahamı iyi olur Buradada böyle bir arabanın ustasını kolay kolay bulamıyosun.. Ağustosa kadar beklersem daha büyük bir soruna yol açar mı..?

    Bir kaç kişiye sordum;
    **Rölanti regülatörü / motoru bozulmuştur,
    **Lambda Sensörü (Oksijen sensörü??) bozulmuştur,
    **Bir yerden hava alıyodur o yüzden karışımı düzgün ayarlayamıyodur,
    **Canı sıkılmıştır, bir köşeşine 100 ytl sıkışmıştır..

    falan dediler..
    Sence ne olabilir..

    Not: Araba malum 150bg falan ama çok agresif kullanmam, benzini (tüp yok) sürekli aynı yerden Shell V-Power alırım, Açık hava filtresi var, Harici devir saati var, motor yapılırken kapak taşlandı.. Ön takımı, benzin filtresini değiştirdim, Motor yapılınca koyulan yağ ve yağ filtresini 1000km'de değiştirdim. Onun haricinde arabanın orjinalini değiştirmedim, kurcalamadım.. Saygılar




  • Kusura bakmayın arada kalmış yeni gördüm.

    Yapmanız gereken hangi cam olursa olsun cam kaldırma düğmesine basmadığınız zaman çıkışında hangi olduğuna bakmak ve camı kaldırdığınızda hangi çıkış (2 adet giriş 2adet çıkış bulunur) değişiyorsa yani - ise + olur vaya tam tersi olur değişen kabloyu kesin ve cam kaldırma modülündeki iki adet çıkışı araya girin tabi bu arada cam kaldırma modülündeki cam için 2 adet çıkış kablonun 1 de ince kablosu vardır modülden hangi polarite (+ veya -) isteniyorsa bu ince kabloyu ona bağlayın devre şemesında vardır zaten kolay gelsin.

    Takılırsanız arayın.
    Tel 0 536 949 13 16



    quote:

    Orjinalden alıntı: sad_dam

    Merhaba Hakan Bey, inwells otomatik cam kaldırma modülü aldım. ancak bağlayamadım. daewoo nubira araç. modül kapı kilitlemeye basınca sırayla 4 camı kaldıracak şekilde çalışıyor her cam için 2 kablo var ve normalda kapalı devre vaziyetinde cam kaldırma pozisyonunda ise açık devre oluyor. yani sırasıyla 2li 4 set açık devre oluyor. ben bunu sisteme nasıl bağlarsam çalışır çözemedim. bi de elektronikçi olacam. şöför tarafındaki kumandaları inceledim. kumandaya 12v ve nötr birde 4 motorun kabloları geliyor, switchin konumuna göre motorlara ya artı eksi yada eksi artı veriyor ve bu şekilde çalışıyor. bu durumda ne yapmalıyımki sisteme entegre edebileyim modülü. şimdiden teşekkürler.




  • slmlar hakan usta bende 98 model tipo sx aracım war göstergelerde arıza oluştu bazen komple hepsi yanıyor bazen hiç gözükmüyor km/s sıfırlandı kapı uyarı göstergelerinin hepsi yanıyor bir müddet sonra sönüyor anlayacağınız dengesiz çalışıyor ne yapabilirim bu konuda
  • HAKAN USTA MERHABA...2003 model fiat marea aracım var. Aracın arıza lambası bazen çok sık, bazen ise uzun bir müddet yanmıyor. Özellikle araç soğuk olduğu zamanlarda arıza lambası 2-3 saniye bazen daha uzun yanıyor ve araç gaz yemiyor. Lamba aniden söndüğünde ise araç aniden gaz yiyerek fırlıyor. Aracı bilgisayara bağladılar bobin hatası gösteriyor. Fakat bobini, buji kablolarını, bujileri falan değiştirdik araç yine aynı. herhangi bir değişiklik olmadı. Usta enjeksiyon tesisatından veya beyinden olabilir diyor. Ayrıca araç sıralı sistem lpg li fakat aynı sorun lpg de de benzindede oluyor. Sizce bunun sebebi ne olabilir. Tesisattan olsa tesisat tamir edilebilir mi. Ne önerirsiniz. Teşekkür ederim.
  • aracımda cam kaldırma modülü var. havalar ısındığında çalışmıyor neden olabilir. havalar soğukken gayet güzel çalışıyor. tamiri mümkünmüdür ?
  • hakan usta 1998 marea 1.6 16v arabam var sabahları geç çalışıyor 4-5 kere marşa basmam gerekiyor benzin pompası,bujiler,hava filitresi,buji kabloları,ısı müşürü dahil hepsini değiştirdik gaz kelebeğini temizledik emme manifoldundaki basınç müşürünü temizledik(zaten tertemizdi) ama hala problem devam ediyor. servise götürdüm akşamdan bıraktım sabah makineyle çalıştırdılar bana söylenen arabada karışım bozukluğu varmış.
    bunun için gaz kelebeği,siboplar,takım conta ve triger setini değiştiricez dediler buna biçilen fiyatta 1750 ytl ama ben yaptırmadım çünkü güvenim kalmadı zaten 1000 ytl harcattılar düzelmedi. Hakan ustam ben bir şetye dikkat ediyorum benzim borusunu yeni stop ettiğimde çıkarıyorum basınçla benzin fışkırıyor ama belli bir süre sonra benzin hortumu çıkarırsam benzin falan fışkırmıyor. sabahlarıda eğer 5-6 sefer kontağı açıp kapatıpta basarsam bir kerede çalışıyor acaba bu sorun nedir????
    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.........................




  • HAKAN USTA İNTERNETTEN CAM KALDIRMA MODÜLÜ SİPARİŞ ETTİM BUNLAR CAM MotoRUNA ZARAR VERİRMİ BİLİNDİĞİ GİBİ BUNLAR ALARM SİSTEMİNDEN TETİK ALIYOR MESELA CAM KAPALI İKEN YİNE ALARMDAN SİNYAL ALACAK VEDE ELEKTRİK GÖNDERECEK ACEBA ZARAR VERİRMİ CAM MOTORUNA FİKİRLERİİNİZİ BEKLİYORUM
  • Gösteregde bulunan bazı eletronik komponentler belirli belirsiz zamanlarda bozulabilir.
    Bazen kontrolleri ve tamirleri zor olabilir.Genelde tamiri yapılabilir.Tanıdığın güvenilir usta varsa ona götür eğer yoksa ankarada iseniz ben ankaradayım beklerim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: karaca1903

    slmlar hakan usta bende 98 model tipo sx aracım war göstergelerde arıza oluştu bazen komple hepsi yanıyor bazen hiç gözükmüyor km/s sıfırlandı kapı uyarı göstergelerinin hepsi yanıyor bir müddet sonra sönüyor anlayacağınız dengesiz çalışıyor ne yapabilirim bu konuda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakanusta -- 20 Haziran 2007; 21:12:32 >
  • Arıza muhtemel olarak ateşleme elektrik hattı veya beyinden kaynaklanıyor olabilir.
    Sorun kesinlikle giderilebilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: nanek81

    HAKAN USTA MERHABA...2003 model fiat marea aracım var. Aracın arıza lambası bazen çok sık, bazen ise uzun bir müddet yanmıyor. Özellikle araç soğuk olduğu zamanlarda arıza lambası 2-3 saniye bazen daha uzun yanıyor ve araç gaz yemiyor. Lamba aniden söndüğünde ise araç aniden gaz yiyerek fırlıyor. Aracı bilgisayara bağladılar bobin hatası gösteriyor. Fakat bobini, buji kablolarını, bujileri falan değiştirdik araç yine aynı. herhangi bir değişiklik olmadı. Usta enjeksiyon tesisatından veya beyinden olabilir diyor. Ayrıca araç sıralı sistem lpg li fakat aynı sorun lpg de de benzindede oluyor. Sizce bunun sebebi ne olabilir. Tesisattan olsa tesisat tamir edilebilir mi. Ne önerirsiniz. Teşekkür ederim.




  • Cam kaldırma modülünden kaynaklanıyordur.Tamiri mümkündür.


    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    aracımda cam kaldırma modülü var. havalar ısındığında çalışmıyor neden olabilir. havalar soğukken gayet güzel çalışıyor. tamiri mümkünmüdür ?
  • Eger sorununuz dediğiniz gibi ise;
    """"""""Hakan ustam ben bir şetye dikkat ediyorum benzim borusunu yeni stop ettiğimde çıkarıyorum basınçla benzin fışkırıyor ama belli bir süre sonra benzin hortumu çıkarırsam benzin falan fışkırmıyor. sabahlarıda eğer 5-6 sefer kontağı açıp kapatıpta basarsam bir kerede çalışıyor acaba bu sorun nedir???? """"""""

    Bezin basıncı düşüyordur.Depoya geri kaçak vardır.
    Örneğin: Geri dönüş regülatörü,pompa vs.




    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgayoruk

    hakan usta 1998 marea 1.6 16v arabam var sabahları geç çalışıyor 4-5 kere marşa basmam gerekiyor benzin pompası,bujiler,hava filitresi,buji kabloları,ısı müşürü dahil hepsini değiştirdik gaz kelebeğini temizledik emme manifoldundaki basınç müşürünü temizledik(zaten tertemizdi) ama hala problem devam ediyor. servise götürdüm akşamdan bıraktım sabah makineyle çalıştırdılar bana söylenen arabada karışım bozukluğu varmış.
    bunun için gaz kelebeği,siboplar,takım conta ve triger setini değiştiricez dediler buna biçilen fiyatta 1750 ytl ama ben yaptırmadım çünkü güvenim kalmadı zaten 1000 ytl harcattılar düzelmedi. Hakan ustam ben bir şetye dikkat ediyorum benzim borusunu yeni stop ettiğimde çıkarıyorum basınçla benzin fışkırıyor ama belli bir süre sonra benzin hortumu çıkarırsam benzin falan fışkırmıyor. sabahlarıda eğer 5-6 sefer kontağı açıp kapatıpta basarsam bir kerede çalışıyor acaba bu sorun nedir????
    yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.........................




  • Cam kaldırma modülü cam motoruna zarar vermez eğer cam kapalı ise motora voltaj gönderir eğer çektiği akım normalin üzerinde ise kısa süre voltaj gönderir ve keser kolay kolay sorun olmaz.



    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    HAKAN USTA İNTERNETTEN CAM KALDIRMA MODÜLÜ SİPARİŞ ETTİM BUNLAR CAM MotoRUNA ZARAR VERİRMİ BİLİNDİĞİ GİBİ BUNLAR ALARM SİSTEMİNDEN TETİK ALIYOR MESELA CAM KAPALI İKEN YİNE ALARMDAN SİNYAL ALACAK VEDE ELEKTRİK GÖNDERECEK ACEBA ZARAR VERİRMİ CAM MOTORUNA FİKİRLERİİNİZİ BEKLİYORUM
  • hakan ustam benzin pompası komple değişti birde bu arabada geri dönüş borusu yok tek giriş var enjeksiyonlara enjeksiyonlardan geri dönüş borusu yok servo sistemi gibi birşey var sanırım gaz kelebeğinin konumuna göre benzin basıncını artırıyor gibi geliyor bana tam bilgim olmadan söylüyorum....
    saygılar...........
  • Hakan Usta tekrar merhaba,
    Bahsettiğim arızaya baktırdım Bir hortumda çatlak varmış, hava alıyormuş Onu değiştirdiler motorun sesi falan düzeldi gibi.. Yalnız arabayı cihaza bağlayamamışlar. O yüzden başka arıza varmı bilemiyorum.. Bu modellerin cihaza bağlantısı yokmu? (Tipo 2.0 16v) Bu bilgisayar bağlantıları nasıl yapılıyo.. Beynin ayrı bir soketi falan mı var? Bujilerden falan mı bağlanıyo..? Diğer arkadaşlarada sık sık tavsiye ediyosun ama bu işlem nasıl yapılıyo rica etsem biraz açıklar mısın? Arıza kodları standart mı? Kesin doğru cevap verir mi? Sadece bu arıza tespit işleminin maliyeti üç aşağı beş yukarı ne kadardır..? Bu işlemi özellikle bir serviste falan mı yaptırmak lazım yoksa dükkanında bu cihazı olan herhangi bir usta yapabilir mi?
    İlgin için teşekkür ederim

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba sorunun hakkında sana söynenler doğrudur olası yerler zaten baktırmanızda fayda var.
    Gaz kelebek konum sensörüde olabilir.Sorunu kısa zaman yaprırsanız iyi olur ilerde daha çok sorun olabilir.
    Aracı cihaza bağlattırın arıza kaydedilmişse gerisi kolay eğer arıza yoksa bir kaç testen geçmesi gerekir.
    Bazı cihazlarla tabiki iyi çalışmalar kolay gelsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nrglife

    Hakan Usta Selamlar..
    Küçük bir sorunum var sanada danışmak istedim..
    Arabam 1996 model Tipo 2.0 16v Hani şu Sedicivalvole dediklerinden.. Arabayı 3 ay önce arızalı olarak aldım Şaşmazda sıfır motor yaptırdım (Şahin Kardeşler-Salih Usta belki tanırsın.. Çok memnun kalmadım ama motor iyi oldu..) Daha 2000 km yaptım Şu anda görev icabı Zonguldaktayım Bir kaç haftadır rölanti ayarı bozuldu 11-12'de falan duruyo.. Ve arada bir yükselip iniyo Sanki gaz verip bırakıyomuşsun gibi.. 14-15'e çıkıp 11'e iniyo devir.. Bunu daha çok hararet 90'a falan gelince yapıyo.. 50-70 civarı pek yapmıyo.. Sence ne olabilir Bana çok masfar çıkarır mı? Burada (Zonguldak) acil yaptırmam gerekirmi yoksa Ağustosta Ank.a izne gelicem orada baktırmam dahamı iyi olur Buradada böyle bir arabanın ustasını kolay kolay bulamıyosun.. Ağustosa kadar beklersem daha büyük bir soruna yol açar mı..?

    Bir kaç kişiye sordum;
    **Rölanti regülatörü / motoru bozulmuştur,
    **Lambda Sensörü (Oksijen sensörü??) bozulmuştur,
    **Bir yerden hava alıyodur o yüzden karışımı düzgün ayarlayamıyodur,
    **Canı sıkılmıştır, bir köşeşine 100 ytl sıkışmıştır..

    falan dediler..
    Sence ne olabilir..

    Not: Araba malum 150bg falan ama çok agresif kullanmam, benzini (tüp yok) sürekli aynı yerden Shell V-Power alırım, Açık hava filtresi var, Harici devir saati var, motor yapılırken kapak taşlandı.. Ön takımı, benzin filtresini değiştirdim, Motor yapılınca koyulan yağ ve yağ filtresini 1000km'de değiştirdim. Onun haricinde arabanın orjinalini değiştirmedim, kurcalamadım.. Saygılar






  • Hakan Ustam, 2005 model marea aracım var. Araç normal ısıya geldiğinde hararet göstergesi bazen aniden normalin üstüne H bölgesine doğru gözle görülür bir şekilde hareketleniyor ve H bölgesinin 1 kademe altında biraz duruyor ve sonra yine aniden ibre normale düşüyor. Sanki gösterge ibresi bozuk gibi. Termostat falan normal ve bunu her zaman yapmıyor. Özellikle şehir içinde dur kalklarda yapıyor. Sizce sorun neden kaynaklanıyor olabilir. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler...
  • Geri dönüş depodaki pompa üzerinde bulunur sistemdeki basıncı sabitleyen regülatör bulunur.Veya depodaki hortumların depoya kaçağı olabilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgayoruk

    hakan ustam benzin pompası komple değişti birde bu arabada geri dönüş borusu yok tek giriş var enjeksiyonlara enjeksiyonlardan geri dönüş borusu yok servo sistemi gibi birşey var sanırım gaz kelebeğinin konumuna göre benzin basıncını artırıyor gibi geliyor bana tam bilgim olmadan söylüyorum....
    saygılar...........
  • Aracın göğüs tesistında veya herhangibir yerde şase problemi olabilir.Akü şase kablosu zayıf olabilir.



    quote:

    Orjinalden alıntı: nanek81

    Hakan Ustam, 2005 model marea aracım var. Araç normal ısıya geldiğinde hararet göstergesi bazen aniden normalin üstüne H bölgesine doğru gözle görülür bir şekilde hareketleniyor ve H bölgesinin 1 kademe altında biraz duruyor ve sonra yine aniden ibre normale düşüyor. Sanki gösterge ibresi bozuk gibi. Termostat falan normal ve bunu her zaman yapmıyor. Özellikle şehir içinde dur kalklarda yapıyor. Sizce sorun neden kaynaklanıyor olabilir. Yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler...




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.