- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ elektronik motor beyin tamiri ve arızası SORUNLARI
1486 Cevap395237 Görüntüleme43 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     14 [16] 18 19 20 21 22 23      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
227 Mesaj
25 Temmuz 2010; 23:18:55 

Selamlar kolay gelsin..
Yeni aldığım ikinci el opel astra G kasa Elegance da philips 4 lu CD changer var. ancak bunu nasıl calıstıracagımı bir turlu bulamadım. Torpido gozundeki aletin ne işe yaradıgını ve nasıl kullanılacagını da cozemedim. onun dısında cd taktıgım zaman okutamıyorum. cd yi ondeki 4 gozden birine takıyorum. teyp üzerindeki 0 tusuna basıyorum. Ordan CD ye geçmiyor. ancak torpido gozundeki phipsin kapagını acınca CDC open yazıyo.. baska da bişi yapmıyor.. kimse de nasıl kullanılacagını bilmiyor yardımcı olur musunuz..


_____________________________



 
281 Mesaj
26 Temmuz 2010; 0:18:59 

Hakan Bey Selamlar!
Benimde şöyle bir sorunum var. Yardımcı olursanız size çok minnettar olacağım.
Aracım 2001 model opel vectra cdx 2000 motor otomatik vites ve LPG li
araç hararet cıktığı zaman çekiş cok düşüyor sanki başka araca dönüşüyor
ama yol durumu düzelince hararet düşünce hiç bir sıkıntı kalmıyor.
devir daim termostat yeni değişti orjinal serviste cihaza bağladılar hiçbir sorun yok dediler

SAYGILARIMLA...


_____________________________



1188 Mesaj
26 Temmuz 2010; 3:22:38 

sağ sinyal yanıyor,dönüş bitiyor otomatik atıyor,ama çok kısa süreliğine atar atmaz dörtlüler yanıyor. bir anlık bişi.her zaman olmuyor. tam olarak da yanmıyor,sadece göstergede beliriyor çok dikkat edilirse. sorun ne olabilir?


_____________________________

Yaşlı adam sinirlendi, "gelmesin zaten!"


 
13 Mesaj
29 Temmuz 2010; 14:33:37 

merhaba hakan usta bora aracımın kapıalrını kumandadan kilitlediğimde 4 lü ler yanmıyor servise gittim komfor modülünün değişmesi gerektiği söylendi. konfor modülü denilen şey alarmın merkezi kilidin vs nin kontrol edildiği bir beyinmiş eğer bu sorunluysa merkezi kilitte kumandada alarmda vsde de sorun olması gerekmezmiydi kafam karıştı parça 400 tl civarında çıkması varmıdır böyle bi sorun yaşayan varmı yardımcı olursanız sevinirim.


_____________________________



1217 Mesaj
30 Temmuz 2010; 9:58:03 


quote:

Orijinalden alıntı: caner006

hakan usta sana bi kaç sey belirteyim öncelikle 93 tempra sxak alcam 1 araçta dijital gösterge gelip gidiyomuş 2 sağ amortisörü patlakmış 3 ekzoz manifoltu delikmiş bunların hepsini bana maliyeti ne olur tahmini olarak bide araç bakmaya beraber gitme sansımız var mı yanımda usta olarak götürebilirmiyim ve ne kadara gidersin şimdiden tşkler



Bu türlü işler için gitmiyorum.Kusura bakmayın.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
13 Mesaj
30 Temmuz 2010; 11:03:27 

hakan usta cevap verebilirmisin?


_____________________________



824 Mesaj
31 Temmuz 2010; 19:48:35 

Selamlar Hakan Usta,

2006 model opel vectra aracımızda yaklaşık 30 dkmüzik dinledikten sonra ( hafif yüksek ses ile ) sesi azaltıp tekrar yükseltmek istediğimizde ses olduğu belli bir seviyeden sonra yükselmiyor.

Aracı kenara çekip beklettikten sonra ( tahminimizce içinde bir parçası ısınıyor ama... ) tekrar denediğimizde sorun çözülmüş görünüyor.

Bu neden naynaklanıyor olabilir ? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.


_____________________________

http://www.vps.com.tr VPS Adresinden alınır |||||||| http://www.hostavrupa.net


 
20 Mesaj
6 Ağustos 2010; 10:44:57 

merhaba HAKAN USTA 2000 model megane 1 rte kullanıcısıyım.aracımın gosterge ısıklarından hızı gozteren sondu sonra gostergesını sokturup km recıye goturdum led oldugu ıcın degıstırdıler ve orda yanıyordu gelıp arabaYA TAKTIRDIGIMDA YINE YANMADIGINI FARKETTIM SEBEBI BASKA NE OLABILIR YARDIM LUTFEN.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PsKLjkDeLy -- 6 Ağustos 2010; 10:46:27 >


_____________________________



 
77 Mesaj
7 Ağustos 2010; 3:49:32 

arkadaşlar iyi akşamlar,

seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

okuduğum farklı birçok mesaja göre;

benzin pompasında sorun olabilirmiş,

marş motorunda sorun olabilirmis,

şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

teşekkür ederim yardımlar için simdiden...
bu arada bir iki ekleme daha yapayım: konsoldaki direnc gorunumdeki sarı lamba yanıyor diye serviste kızıştırma bujilerinden bir tanesi değiştirildi, elektrik akımını geçirmediği tespit edildiği için 3 tanesinden birinin.. ancak halen kontağı çevirince, o lamba önce bir kendini gösteriyor, sonra sarı lamba sönüp gidiyor. ayrıca, arabayı çalıştırırken gaza basma ihtiyacı olmaması gerekirken; çalıştırırken araba sanki çalıştırmayı almayacakmış geri bırakacakmış hissi yarattığı için gaz pedalına basmak durumunda kalıyorum. buna rağmen bazı çalışma denemleri başarılı gibi görünse de birkaç saniye sonra motor kapanıyor... bir-iki kere aynı şeyi motoru zorla çalıştıktan sonra arabayı hareket ettirdikten sonra yaşadım, araç stop etti ve direksiyonda hafif bir sertleşme hissettim sanki (bu sertleşme her seferinde oluyor diyemem ama)

şu gaza basmak zorunda hissetmek durumu da kafamı kurcalıyor, debriyaj yeterli olmalı halbuki.... ???

ne dersiniz? bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

uzun bir mesaj oldu, tesekkurler...

http://forum.donanimhaber.com/m_41911249/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41914044


_____________________________



 
25 Mesaj
7 Ağustos 2010; 23:32:18 

Dostum aklıma gelen ilk şey marş motorunun kömürünün değişmesi olacaktır. çok maliyetli bir parça değil,bende aynı senin sorununu yaşıyordum. kızdırma bujisiyle kızdırsam bile
motoru çok yawaş çeviriyordu marş motoru. akülerimde sağlamdı. sorunu kömürleri değiştirerek hallettik. ilk çalışmada sıkıntı varsa da aklıma gelen konu enjektörlerin temizlenmesi olacaktır.
hidrolik direksiyonlarda sertleşme ise genellikle düşük rölantiden,yani motor ilk çalıştığında soğuk olduğu için tam rölanti almayabilir. hidrolik pompasına gerekli deviri sağlayamayacağı
için direksiyon sertleşir. benim aklıma gelen ilk şeyler bunlar..


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap

arkadaşlar iyi akşamlar,

seat ibiza marka dizel aracım var. uzun süredir var olan bir sorunumu paylaşmak istiyorum. aracı çalıştırırken marşın zorlandığını hissediyorum, bir çok sefer ilk seferde çalışmıyor, defalarca kontağı kapatıp açıp denemek zorunda kalıyorum bazen..

ilk zamanlar yakıtla ilgili olduğunu düşünüyordum, az yakıt kalınca daha sık oluyordu ancak yakıt doldurduktan sonra da bazen yapıyor yine aynı durumu.

arabada lamba, radyo, klima gibi şeyleri çalıştırmıyorum hiç motor çalışmazken, ufak bir lamba yanması bile aküyü yiyecek ve çalışmayacak endişesiyle..

halbuki 1.5 sene önce değiştirdiğim aküm de garantiden değiştirildi, yapılan testte şarkı az çıkınca.. ama sorunum halen devam ediyor.

bazen kaportayi açıp akünün kablolarını sallıyorum, tekrar kontağı denediğimde çalışıyor, servise akü kablolarında sorun olabilir mi dediğim de yok ondan değil diyor.

forumlarda okuduğuma göre sebep olan değişik şeyler olabilece fikrine kapıldım ama hangisi olduğundan nasıl emin olacağım, servise götürdüğümde de konu geçiştiriliyor ve maliyetli olabileceği sebep gösterilerek garanti verilemiyor yapılacak işlemin düzeltici olacağına..

okuduğum farklı birçok mesaja göre;

benzin pompasında sorun olabilirmiş,

marş motorunda sorun olabilirmis,

şarj dinamosunda sorun olabilirmiş,

ama bunlardan hangisinde nasıl bileceğim? arabayı servise değil, çok maliyet çıkartmayacak bir ustaya götürmek yoluna gidebilirim, çok maliyet yapmak istemiyorum. arabam 150.000 km'de. bakımları her sene yapılıyor..

teşekkür ederim yardımlar için simdiden...
bu arada bir iki ekleme daha yapayım: konsoldaki direnc gorunumdeki sarı lamba yanıyor diye serviste kızıştırma bujilerinden bir tanesi değiştirildi, elektrik akımını geçirmediği tespit edildiği için 3 tanesinden birinin.. ancak halen kontağı çevirince, o lamba önce bir kendini gösteriyor, sonra sarı lamba sönüp gidiyor. ayrıca, arabayı çalıştırırken gaza basma ihtiyacı olmaması gerekirken; çalıştırırken araba sanki çalıştırmayı almayacakmış geri bırakacakmış hissi yarattığı için gaz pedalına basmak durumunda kalıyorum. buna rağmen bazı çalışma denemleri başarılı gibi görünse de birkaç saniye sonra motor kapanıyor... bir-iki kere aynı şeyi motoru zorla çalıştıktan sonra arabayı hareket ettirdikten sonra yaşadım, araç stop etti ve direksiyonda hafif bir sertleşme hissettim sanki (bu sertleşme her seferinde oluyor diyemem ama)

şu gaza basmak zorunda hissetmek durumu da kafamı kurcalıyor, debriyaj yeterli olmalı halbuki.... ???

ne dersiniz? bu kronik hale gelen çalışmama ya da defalarca denemeden sonra çalışma sorununa bir çözüm bulmak isterim.


acil yardım lütfenn... bu hafta sonu çözmek isterim bu büyük problemi...

uzun bir mesaj oldu, tesekkurler...

http://forum.donanimhaber.com/m_41911249/mpage_1/f_/key_//tm.htm#41914044


_____________________________



 
77 Mesaj
11 Ağustos 2010; 1:59:36 

quote:

Orijinalden alıntı: rockie86

Dostum aklıma gelen ilk şey marş motorunun kömürünün değişmesi olacaktır. çok maliyetli bir parça değil,bende aynı senin sorununu yaşıyordum. kızdırma bujisiyle kızdırsam bile
motoru çok yawaş çeviriyordu marş motoru. akülerimde sağlamdı. sorunu kömürleri değiştirerek hallettik. ilk çalışmada sıkıntı varsa da aklıma gelen konu enjektörlerin temizlenmesi olacaktır.
hidrolik direksiyonlarda sertleşme ise genellikle düşük rölantiden,yani motor ilk çalıştığında soğuk olduğu için tam rölanti almayabilir. hidrolik pompasına gerekli deviri sağlayamayacağı
için direksiyon sertleşir. benim aklıma gelen ilk şeyler bunlar..






artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soru_cevap -- 12 Ağustos 2010; 2:19:18 >


_____________________________



 
77 Mesaj
13 Ağustos 2010; 20:47:36 


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap




artık her çalıştırmada sorun yaşıyorum. bujileri ısııtmak maksatlı birkaç kez tam çalıştırmadan açıp kapama yapsam da çalışmada zorluk oluyor. gaz pedalına basmam gerekiyor bol bol, bazen çalışştıktan sonra stop bile ediyor... gaz ile ilgili bir sorunu var sanki ???



araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışmıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? nedir sorunu sizce? kafayı yicem
(bu hafta sonu servise götürmek istiyorum)


_____________________________



4347 Mesaj
16 Ağustos 2010; 16:14:30 

Merhabalar, taze bir elektronik sorunla geldim.

2000 model 1.6 Fiat bravo aracım var.

Aracımı aldığımdan beri haftada bir defada olsa bazen seyir halindeyken havalandırma kendi kendine çalışıyor. Sarsıntıdan dolayımı çalışıyor diye çalışırken sert fren yapıyorum aracı sarsmaya çalışıyorum ama kendi kendine kapanmıyor.

Fan tuşundan aç kapa yapıyorum tepki vermiyor. 2 3 dk içinde kendi kendine düzeliyor. Böyle tuhaf bir durumla karşı karşıyayım.

Sorun beni rahatsız etmiyor ama belki tecrübe etmişsinizdir diye sormak istedim.
Teşekkürler


_____________________________

Tanrı bize 2 yuvarlak organ verdi. Biri oturasınız diğeri düşünesiniz diye. Başarı hangisini kullanacağına bağlı!


 
3878 Mesaj
16 Ağustos 2010; 16:48:41 

Merhabalar.


Babamın kullandığı c4 te kapılar kendi kendini otomatik kapatmıyor.Yol bilgisayarına baktım , ancak birşey bulamadım.

AYrıca yakıt göstergesi , hız göstergesinin olduğu ekranda kaç km daha gideceğini gösteriyor , ancak teyp ekranındaki hep 3495 km olarak sabit kalıyor.



Neden kaynaklanabilir bu durum ? Düzelirmi acaba ?


_____________________________

SÖKE SÖKE ŞAMPİYONLUK.2013-2014 ŞAMPİYONU FENERBAHÇE'M !




 
25 Mesaj
17 Ağustos 2010; 7:54:54 

Merhaba

Hakan bey galiba benim aractada elektronik problrm var problem soyle ---Arabayi calistirmak icin kontagi cevirirken o an teyip veya isiklar yaniliysa bendeks bos ceviriyor ( PIXXX ) diye bir ses geliyor ama teybi isiklari sondurunce arac calisiyor

Aracim 95 model w124 E 200 diesel


 
20 Mesaj
17 Ağustos 2010; 11:09:49 


quote:

Orijinalden alıntı: PsKLjkDeLy

merhaba HAKAN USTA 2000 model megane 1 rte kullanıcısıyım.aracımın gosterge ısıklarından hızı gozteren sondu sonra gostergesını sokturup km recıye goturdum led oldugu ıcın degıstırdıler ve orda yanıyordu gelıp arabaYA TAKTIRDIGIMDA YINE YANMADIGINI FARKETTIM SEBEBI BASKA NE OLABILIR YARDIM LUTFEN.



_____________________________



1217 Mesaj
28 Ağustos 2010; 3:50:50 


quote:

Orijinalden alıntı: PsKLjkDeLy







Göstergeden kaynaklanıyor.Ledleri besleme yapan parçayla ilgili bir sorun.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


143 Mesaj
6 Eylül 2010; 23:26:45 

Merhabalar. 2004 model VW polo aracımda şöyle bir sorun var. Aracımda cenmax bir alarm sistemi var. Alarmın kumandasından kapıları kilitlediğimde depo kapağı kilitlenmiyor. Fakat manuel olarak anahtarla kilitlediğimde merkezi kilit sistemi düzgün çalışıyor depo kapağı kilitleniyor. Yani alarm ile depo kapağı ne kilitleniyor nede açılıyor. Sizce sorun ne olabilir?


_____________________________

OnyX


1217 Mesaj
7 Eylül 2010; 10:58:55 


quote:

Orijinalden alıntı: onyxmustafa

Merhabalar. 2004 model VW polo aracımda şöyle bir sorun var. Aracımda cenmax bir alarm sistemi var. Alarmın kumandasından kapıları kilitlediğimde depo kapağı kilitlenmiyor. Fakat manuel olarak anahtarla kilitlediğimde merkezi kilit sistemi düzgün çalışıyor depo kapağı kilitleniyor. Yani alarm ile depo kapağı ne kilitleniyor nede açılıyor. Sizce sorun ne olabilir?



Merhaba,

Merkezi kilit modülü ve alarm sisteminin bağlantıları konfigüre ederek bu sorun ortadan kaldırılabilir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
85 Mesaj
12 Eylül 2010; 17:50:13 

Sn. Hakan Usta
V2004 model bora pasific aracımın 62000 km de triger kayışını değiştirttim.
Son zamanlarda 1. vitesten 2. vitese geçtikten sonra tam hızlanırken çok hafifce bir kelkinme oluyor. Teklemenin olduğu devir 2000 ile 2300-2500 arasında oluyor. Arac biraz daha hızlanıp devir yükselince/arac hızlanınca kesiyor. Sebebi ne olabilir? diye araştırdığımda

1) triger kayışı değişimi sırasında sente kaçıklığı olmuş olabilir dediler
2) benzinde problem olabililir dediler,
3) Bujileride değiştirip yenilemişlerdi. Ondan da olabilir mi?

1. soru için Triger kayışı değişmeden önce böyle bir sorunum yoktu. 1 yıl kadar önce arac 62 binde iken değiştirdim. Şimdi 70 binde ve son 5 bin km dir bu arıza var.Triger kayışını değiştirmemin akabinde bu arızayı tam olarak hissetmedim ancak aracın hızlanmasını önceki haline göre pek beğenmemiştim. 1 ay kadar önce aracı yetkili servise götürüp (başka ustaların tavsiyesi üzerine) sente kaçıklığı için aracı kontrol ettirdim. Yapılan incelemede beyin kontrol edildi ve herhangi bir arıza ile karşılaşılmadı. Ayrıca aracı kontrol eden usta "sente kaçıklığı olan aracın 5000-6000 devire çıkması mümkün değildir" dedi...Hızlanmasıda iyi...

2. olarak yakıtı aldığım yeride değiştirdim. Daha güvenilir firmalardan yakıt alıyorum.
3. bujilerde kontrol edildi. bi sıkıntı görülemedi. Bilgisayara bağlayınca hata bulamadılar

başka servis de trigeri kontrol etti oda bişey bulamadı. Normal dedi. oda bujiler baktı. Normal dedi. Sonra enjektör temizleme için benzine katkı koydu. Yine hiç bişey yok.

Ancak hala daha bu arıza devam ediyor. Bazen azalıyor, bazen artıyor. Kimi zamanda hiç olmuyor. Sürüş keyfini tamamen bitiren bu arızaya şimdiye kadar çözüm bulamadım. Araç şimdi 83000 km ye geldi, bir çok yere sorduk, pek ilgilenen bile olmadı.
Yardımlarınızı rica ederim.
Mail adresim:tnr.ydn@hotmail.com


_____________________________



515 Mesaj
14 Eylül 2010; 11:02:46 

Sayın Hakan Usta,
Benim de merkezi kilitle ilgili bir sorunum var. 91 model mazda 626 aracım var. Sorun 1 aydır devam ediyor. Sorun ilk ortaya çıktığında merkezi kilit tüm kapıları kapatmıyordu. Sadece şoför kapısı kapatıyor diğer kapıları kilitlemiyordu. Bazen ilk basışımda sadece şoför kapısını 2. basışımda diğer kapıları kilitliyordu. Bir bakıyorum düzeliyor hiç bişey yok gibi normale dönüyordu. Sonra komple bozuldu sandım çünkü 15-20 gündür sadece şoför kapısını açıyordu. Bu arada anahtarlada denedim kapalıyken acaba kumanda mı bozuk diye ama sonuç aynı sadece anahtarı koyduğum kapı açılıyor. Birkaç gün önce baktım tekrar çalıştı. Tabi çalıştı derken ilk hali gibi ara sıra açıp kapatıyor.
Acaba sorun nereden kaynaklanıyordur? Basit birşey mi yoksa maliyetli olur mu? Yardımcı olursanız sevinirim...


_____________________________

Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, Rahmetten mahrum kalır. Herşey kader ile takdir edilmiştir. Kısmetine razı ol ki rahat edesin...


493 Mesaj
15 Eylül 2010; 10:23:14 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta





Aracınızın arızası pompadan kaynaklanması yüksek ayrıca gaz pedalı arızasıda olabilir.

Aynı sorun bende de var . Servise götürmek istemiyorum götürüp gösterdim bir kez 1tl den 2000 tl ye kadar fiyat çıkabilir dedi. Böle bir servis anlayışı renoda anlamsız. Bence bakıp bir fiyat çıkartıp sizin aracınız şu kadara yapılır demeleri lazım.
Dediğim servis Lüleburgaz renault


_____________________________



 
11 Mesaj
16 Eylül 2010; 16:10:50 

hakan usta merhaba;
Aracım vactra b 2000 motor 1997 model otomatik vites sorunum;
Bu sabah arabayı işyerimin önüne park edip kontağı kapadığımda devir saati titremeye başladı (hızlı ve milimetrik olarak sallanma şeklinde )kontağı çıkarıp bekledim 30 sn kadar gene titredi (titreme esnasında bi ses geliyor tıkır tıkır şeklinde) sonra 0-1 arsında öyle kaldı çalıştırdığımda arıza ışığı yanıyordu devir saati çalışmıyordu.(arıza lambası arada gene yanıyodu tech 2 ye bağlattığımda oksijen sensörü arızası verdi usta lpg olduğu için yapar dikkate alma dedi) ve hız göstergemde çalışmıyor yanlız arada 2 side doğru çalışıyor taki stop edene kadar sorunun ne olduğu ve çözümün ne olacağı husunda yardım rica ediyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mami5757 -- 16 Eylül 2010; 16:23:57 >


_____________________________



 
1145 Mesaj
21 Eylül 2010; 18:12:10 

HAKAN USTA MRB. 2004 MODEL HYUNDAİ ELANTRAM VAR. GÖSTERGE PANELİNDEKİ AİRBAG LAMBASI ARASIRA YANIYOR. KENDİLİĞİNDEN SÖNÜYOR. SERVİSE SORDUM, SOKETLERDE TEMASSIZLIK VARDIR, İNCELEMEK LAZIM DEDİLER. BAŞKA BİR NEDENİ OLABİLİRMİ. BİRDE DİJİTAL KLİMA ÜZERİNDEKİ FONKSİYON TUŞLARINDAN BİRİNİ IŞIĞI YANMIYOR. LEDLERİ NASIL DEĞİŞTİRİLİR. SAYGILARIMLA.


_____________________________

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.


 
21 Mesaj
3 Ekim 2010; 22:17:57 

Merhaba Hakan Usta benim 2006 toyota avensis elegant aracım var.Arabamın yol bilgisayarında arıza var Ekran bazen geliyor bazen gidiyor, bazen de yarısı geliyor bazen tersten geliyor bu yol bilgisayarı tamir olur mu? maliyeti ne kadar olur? yardımcı olursanız sevinirim


_____________________________



1217 Mesaj
20 Ekim 2010; 23:03:10 


quote:

Orijinalden alıntı: taydin66

Sn. Hakan Usta
V2004 model bora pasific aracımın 62000 km de triger kayışını değiştirttim.
Son zamanlarda 1. vitesten 2. vitese geçtikten sonra tam hızlanırken çok hafifce bir kelkinme oluyor. Teklemenin olduğu devir 2000 ile 2300-2500 arasında oluyor. Arac biraz daha hızlanıp devir yükselince/arac hızlanınca kesiyor. Sebebi ne olabilir? diye araştırdığımda

1) triger kayışı değişimi sırasında sente kaçıklığı olmuş olabilir dediler
2) benzinde problem olabililir dediler,
3) Bujileride değiştirip yenilemişlerdi. Ondan da olabilir mi?

1. soru için Triger kayışı değişmeden önce böyle bir sorunum yoktu. 1 yıl kadar önce arac 62 binde iken değiştirdim. Şimdi 70 binde ve son 5 bin km dir bu arıza var.Triger kayışını değiştirmemin akabinde bu arızayı tam olarak hissetmedim ancak aracın hızlanmasını önceki haline göre pek beğenmemiştim. 1 ay kadar önce aracı yetkili servise götürüp (başka ustaların tavsiyesi üzerine) sente kaçıklığı için aracı kontrol ettirdim. Yapılan incelemede beyin kontrol edildi ve herhangi bir arıza ile karşılaşılmadı. Ayrıca aracı kontrol eden usta "sente kaçıklığı olan aracın 5000-6000 devire çıkması mümkün değildir" dedi...Hızlanmasıda iyi...

2. olarak yakıtı aldığım yeride değiştirdim. Daha güvenilir firmalardan yakıt alıyorum.
3. bujilerde kontrol edildi. bi sıkıntı görülemedi. Bilgisayara bağlayınca hata bulamadılar

başka servis de trigeri kontrol etti oda bişey bulamadı. Normal dedi. oda bujiler baktı. Normal dedi. Sonra enjektör temizleme için benzine katkı koydu. Yine hiç bişey yok.

Ancak hala daha bu arıza devam ediyor. Bazen azalıyor, bazen artıyor. Kimi zamanda hiç olmuyor. Sürüş keyfini tamamen bitiren bu arızaya şimdiye kadar çözüm bulamadım. Araç şimdi 83000 km ye geldi, bir çok yere sorduk, pek ilgilenen bile olmadı.
Yardımlarınızı rica ederim.
Mail adresim:tnr.ydn@hotmail.com



Aracınızın arıza durumlarını tam olarak nerde nezaman yaptığını not edin örneğin motorun oanki konumu sıcak soğuk aracın konumu düz,rampa veya rampa aşağı yol gibi, depo durumu direksiyon konumu vs. bunlara dikkat edin arızayı sizin bile bulma imkanınız vardır.Eğer sonuca ulaşamaz iseniz sizi servisimize bekleriz.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
85 Mesaj
31 Ekim 2010; 11:40:16 


quote:

Orijinalden alıntı: hakanusta





Aracınızın arıza durumlarını tam olarak nerde nezaman yaptığını not edin örneğin motorun oanki konumu sıcak soğuk aracın konumu düz,rampa veya rampa aşağı yol gibi, depo durumu direksiyon konumu vs. bunlara dikkat edin arızayı sizin bile bulma imkanınız vardır.Eğer sonuca ulaşamaz iseniz sizi servisimize bekleriz.


ARACIN SICAK SOGUK RAMPA DÜZ, HİÇ BİR ŞEY FARKETMİYOR. 3,5 KM LİK HERHANGİ BİR TEST SÜRÜŞÜNDE BELLİ OLMUYOR. 25, 30 KM ŞEHİR İÇİNDE SÜRMEK LAZIM. BİR AN GELİNCE ARKA ARKAYA TEKLEME BAŞLIYOR. 2,3 YETKİLİ SERVİSE GİTTİM SORUN YOK DEDİ. ONLAR DENEME YAPTIKLARINDA ZIKKIM OLASI ARIZA GERÇEKLEŞMEDİ. BU HAFTA SONU TÜP TAKTIRMAK İÇİN BİR FİRMAYA GİTTİĞİMDE ARACINIZ ARIZALI ÖNCE ONU YAPTIRIN DİYEREK MONTAJ YAPMAYI İSTEMEDİ. ARIZA OLARAK İSE: STF(SHORT FULE TRIM) HİÇ BİR BORADA %25 VEYA %30 OLMAZ DEDİ. OKSİJEN SENSÖRÜNÜ KONTROL ETTİRMEMİZİ İSTEDİ. ARAÇ ŞİMDİ 88.000 KM DE VE 28.000 KM DİR BU GICIK ARIZA SIK SIK OLUYOR... SİZ ANKARA'DA MISINIZ


_____________________________



 
398 Mesaj
16 Kasım 2010; 21:37:32 

merhaba hakan usta
şimdi şöle baslamak ıstıyorum2002 307 aracım var.ben u araca endustrıyel bır pc taktım.on torpıdoyada 8 ınc dokunmatık lcd monıtor taktım.aracıma gecen sene sıfır 60 amperlık bakımsız akü aldım.ayrıca pc ıcın stepnenın ıcıne 40 amperlık kuru akü yerlestırdım.kuru akü ıle pc.anfı.teyıbı calıstırıyorum öndekı akü ıse sadece araca hıtap edıyor.öndekı aküden kalın kabloyla arkadakı aküye baglantı yaptım arac caısırken ıkı akü aynı anda doluyor.şimdi benım sorum şu olcak.ben bılgısayarda fılm ızlerken 30 dkıka sonra kontagı calıstırdıgımda bılgısayar reset atıyor.ama teyıbım atmıyordu.besleme kablolarının ınce oldugundan rest atıyor dıye düşündüm ve kabloları kalın anfı kablolarıyla cektım.şimdi pc rest atmıyor ama teyıbım kapanıp acılıyor.teyıbı tekte baglasam kontak yaptıgımda kapanıp acılıyor.öndekı aküye baglasamda kapanıp acılyor..saatlerce yol gtsemde durup tekrar aracı calıstrsamda kapanıp acılıyor..akülerim dolu ölçüm yaptım.sıstemdekı kabloları 5.kez kontrol ettm sorun yok.ama bunu çözemedm.neden kapanıp acılıyordur teyıbım sızce..


_____________________________

NAVKİNG
TECHNICAL SUPPORT...


 
20 Mesaj
26 Kasım 2010; 9:36:45 

İyi Günler Hakan Usta.

Yaklaşık bundan 2 ay önce KIA SEPHIA II 2004 Model (LPG li) aracım arıza ışığı yaktı Yetkili servise sorun için başvurdum yetkili servisde aracı cihaza bağladılar ve arızanın 4 nolu enjektör zengin karışım yaptığını önemsiz bişey olduğunu söylediler arızayı söndürdüler ve lpg taktırdığın yere yada lgp servisine göster dediler lpg servisine gittim ayarlarında oynama yaptılar ve dedilerki Ateşleme bobininde sorun olabilir emin olmak için önce buji ve kablolarını değiştirelim dediler bende genel bakım yakınlaştı 1500 km sonra değiştireceğime şimdi değiştiririm diyerek buji, buji kablolarını hava filitresini yağını değiştirdim yani genel bakım yaptırdım. 1-2 hafta sonra benim arza ışığı tekrar yandı yetkili Kıa servisine 2. kez gittiğimde bu kezde 1 nolu enjektör zengin karışım diye hata kodu belirtti tekrar söndürler 2-3 gün sonra tekrar yandı ve aynı hataları verdi sonra servisten ateşleme bobini alıp sanayideki ustama götürdüm değiştirdi arıza ışığı hemen söndü akşamına tekrar yandı ustamı aradım hata kodunu silmediğimizden aynı hatayı tekrarlamış olabilir dedi ertesi gün söndürdü akşamına tekrar yandı lpg servisine gittim ayarlarını normal olduğunu söylediler hiç bir sorun yokmuş benim size sormak istediğim şey benim sorunum ateşlemeden kaynaklanan bir sorunmu yoksa LPG den kaynaklanan bir sorunmu çözemedim gitti verdiğiniz cevep için şimdiden teşekkür ederim.


_____________________________



 
77 Mesaj
4 Aralık 2010; 18:08:49 


quote:

Orijinalden alıntı: soru_cevap




araba gaz pedalına basmadan kesinlikle çalışmıyor. o da defalarca kontak açıp kapamadan sonra çalışabiliyor.. ??? nedir sorunu sizce? kafayı yicem
(bu hafta sonu servise götürmek istiyorum)


son güncel bilgi: arabanın kontağını motoru çalıştırmadan 3-4 kez açıp ışıkları sönünceye kadar bekleyip kapatıp tekrar açıyorum. daha sonra marşa basıyorum. genellikle gaza ilk bastığım anda motor kendiliğinden sönüyor ve bu kontak açıp kapatma işlemini tekrarlamam gerekiyor aracı çalıştırabilmem için. bu arada akü değerlerimi ölçtürdüm. normal çıktı (voltaj 13.14 V çıktı). fakat alternatör testinde (şarj dinamosu) voltaj ölçümü 12.69 V çıktı ve raporda "çok düşük" olarak görünüyor. şimdi sorunun aracın şarj dinamosunda mı yoksa yakıt sisteminde mi olduğunu belirlemek gerekiyor... fikri olanlar paylaşabilirler mi?


_____________________________



 
6 Mesaj
5 Aralık 2010; 20:52:39 

2001 primera sahibiyim sorunum şu arabada abs motoru frene basmadan devreye giriyor özelleklikle sıkışık tarfikte sorun daha çok kendini belli ediyor yani abs motoru dur kalk sırasında devreye giriyor hareket halinde böyle bir sıkıntı yok ayrıca frene ani bastığımda doğal olarakta devreye giriyor yani acil durumlar için sıkıntı yapmıyor sorun neden olabilir acaba bilgisi olan paylaşırsa çok sevinirim şimdiden teşekkürler


_____________________________



 
378 Mesaj
8 Aralık 2010; 21:26:44 

Merhaba arkadaşlar, 206 cc aldım sis farlarında sorun olduğu için oto elektrikçisine götürdüm farlar yapıldı ama şimdi kontağı kapatsam bile sadece kilometrenin gösterildiği küçük yerdeki ışık sönmüyor bu normal mi? Kilometre derken toplam kilometre sayacı.


_____________________________



 
13 Mesaj
9 Aralık 2010; 10:47:01 

Merhaba,
Benim de bir sorunum var, aracımdaki gösterge ışıkları hava soğuk iken ilk başta yanmıyor. aracın içi ısındıkça zamanla birden yanıyor. ledlerde sorun olsa hiç yanmaz diye düşünüyorum. Aynı şey bagaj aydınlatması için de geçerli. Soğuk havalarda çalışmıyor :)
Sebebi hakkında bilgisi olan var ise paylaşabilir mi?


_____________________________



887 Mesaj
10 Aralık 2010; 14:29:55 

honda jazz aracım var orjınal muzık setı calısmıo.code dıye bırsey ıstıor tusluom rastgele eror verıo acmıor malesef.ne radıo calıo ne cd sızce nedendır bu.


 
1 Mesaj
12 Aralık 2010; 13:24:29 

benim aracım rover 218 vvc,dun yolda bir anda araba stop etti yani durağan halde değilken,daha sonra marşı kapattım bidaha acmaya calıstım ama hıc marsda tık cıkmadı,gosterge ısıklarının bazıları yanıyor bazıları yanmıyor dortluler calısıyor ama camlar ve araba saatı hıc calısmıyor,usta sıgortalara aku kutup baslarına baktı ama orada sorun yok dedı neyden kaynaklanabılır


_____________________________



 
2189 Mesaj
12 Aralık 2010; 15:04:21 


quote:

Orijinalden alıntı: imbus_civata

honda jazz aracım var orjınal muzık setı calısmıo.code dıye bırsey ıstıor tusluom rastgele eror verıo acmıor malesef.ne radıo calıo ne cd sızce nedendır bu.

Aracınızın kitapçıkları duruyorsa o kitapçıkları bir karıştırın derim müzik sistemine ait kod o kitapçıklarda yapıştırılmış olarak bulunuyor genelde.


_____________________________



 
1145 Mesaj
12 Aralık 2010; 21:03:19 

hakan usta iyi günler. oğlumun pejo 106 1.4 xr aracı var. araç yolda giderken ara sıra stop ediyor, bazen kendi kendine gaz veriyor, bazende motordan bir patlama sesi geliyor. stop etme sorununu rolanti valfini değiştirerek giderdik. fakat diğer iki sorun devam ediyor. nedeni ne olabilir. beyin veya yazılımla ilgisi olabilirmi. araç lpg li. hem benzinde, hem lpg de sorun devam ediyor. yardımınızı bekliyorum. teşekkürler.


_____________________________

YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YADA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL.


1217 Mesaj
17 Aralık 2010; 14:35:50 


quote:

Orijinalden alıntı: ft19

hakan usta iyi günler. oğlumun pejo 106 1.4 xr aracı var. araç yolda giderken ara sıra stop ediyor, bazen kendi kendine gaz veriyor, bazende motordan bir patlama sesi geliyor. stop etme sorununu rolanti valfini değiştirerek giderdik. fakat diğer iki sorun devam ediyor. nedeni ne olabilir. beyin veya yazılımla ilgisi olabilirmi. araç lpg li. hem benzinde, hem lpg de sorun devam ediyor. yardımınızı bekliyorum. teşekkürler.



Butürlü sorunlarda gaz kelebeğini temizlettirip ve güzel lpg ayarından sonra sorunlar düzelecektir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
511 Mesaj
17 Aralık 2010; 21:34:03 


quote:

Orijinalden alıntı: seffaf1

Merhaba sinyaller bazen çalışmıyor ama sinyaller çalışmadığı zaman 4lü düğmesine bastığında 4lüle yanıyor. bir müddet sonra sinyaller gene çalışıyor ama arada bir hep tekrarlıyor bu sorunu ?


hala güncel


_____________________________



 
288 Mesaj
20 Aralık 2010; 11:34:10 

İyi günler
2004 citroen c5 aracımızın kumandası bir anda herhangi bir darbe düşme yaşamadan çalışmamaya başladı. Bu sorun anahtarın pilinin bittiğini mi gösterir öyleyse herhangi bir elektrikçi bu pili değiştirebilir mi?
bir de başka nasıl bir arızadan dolayı bunu yapabilir?
Teşekkürler


_____________________________



208 Mesaj
20 Aralık 2010; 16:47:02 

İyi günler

99 model Volvo S40 aracım var,ne sağ sinyal çalışıyor ne de sol,dörtlü flaşörüne bastığım zaman sadece sol sinyal çalışıyor.Fakat sola yada sağa sinyal verdiğimde sinyaller çalışıyor ve direksiyonu çevirdiğimde sinyal kolu atıyorda.Elektrikçiye gösterdiğimde sigortalarda ve müşürlerde bir sorun olmadığını dörtlü anahtarının arızalı olduğunu söyledi ama bana pek öyle gelmiyor,yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler.


_____________________________



1217 Mesaj
21 Aralık 2010; 9:28:54 


quote:

Orijinalden alıntı: seffaf1




hala güncel



Sinyal koluna veya hattına baktırın kısa sürede çözülecektir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


1217 Mesaj
21 Aralık 2010; 9:38:35 


quote:

Orijinalden alıntı: misery1903

İyi günler
2004 citroen c5 aracımızın kumandası bir anda herhangi bir darbe düşme yaşamadan çalışmamaya başladı. Bu sorun anahtarın pilinin bittiğini mi gösterir öyleyse herhangi bir elektrikçi bu pili değiştirebilir mi?
bir de başka nasıl bir arızadan dolayı bunu yapabilir?
Teşekkürler



Pil bitme durumu ilk önce uzak mesafelerden algılamamasıyla başlar.Belirli zaman sonra çalışmamaya başlar.Pili değiştirdiğinizde sorun giderilebilir fakat bazı araçlarda kumandanın yeniden tanıtılması gerekebilir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


208 Mesaj
21 Aralık 2010; 12:19:59 

teşekkürler


_____________________________



 
2072 Mesaj
21 Aralık 2010; 12:39:28 


Fiat Punto, bazı grandePuntoların elektroservo direksiyon sistemlerindeki arıza hakkında herhangi bir
çözüm var mı?
sorun, elektrikli direksiyon motorunun devreden çıkarak direksiyonu sertleştirmesi (devamlı - ara,ara - hiç)
servisin çözümü, direksiyon sistemini komple değiştirmek. fiyat:2000tl


_____________________________


2005 Punto 1.3mJ since 2005


1217 Mesaj
22 Aralık 2010; 9:44:09 


quote:

Orijinalden alıntı: lervolerto


Fiat Punto, bazı grandePuntoların elektroservo direksiyon sistemlerindeki arıza hakkında herhangi bir
çözüm var mı?
sorun, elektrikli direksiyon motorunun devreden çıkarak direksiyonu sertleştirmesi (devamlı - ara,ara - hiç)
servisin çözümü, direksiyon sistemini komple değiştirmek. fiyat:2000tl



Yedek parçası bulunabilirse tamiri yapılabilir.Veya çıkma parçaya bakmak gerekir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


 
4 Mesaj
25 Aralık 2010; 2:06:37 

Sevgili Hakan ustam: Öncelikle Uzun yıllar büyük bir sabirla ve metanetle formda bizlerin sorunlarına çözüm bulma gayretleriniz için tebriklerimi ve teşekkürlerimi sunarım.
Sizden bilgi almak istediğim iki konu var. Kardeşim 3 ay kadar önce 1,6 lt lik Tipo S aldı. 1996 model karbüratörlü sistem.
1- Araç LPG de normal çalışıyor. Benzınde ise ; bir kaç marşta çalışıyor, veya çalıştırmaktan vaz geçiliyordu. benzinde araç rolatide çalıştırıdında gaza sürekli basılı tutmazsan istop ediyor. seyir halide vites değiştirirken gazdan ayağını çekince veya durduğun zaman istop ediyordu. motor soğuk sıcak farketmedi. Araç alındığı günlerde yağ ,filitreler, triger seti değişti. Ancak yukarıda belirtilen konu parasızlıktan sonraya bırakıldi. Ön teşhiş (tahmin) olarak a-depodaki benzin pompası basıncı düşük veya geri dönüş valfi kaçırıyor veya rekorlar kaçırıyor. yani soru deponun içinde. b-karbüratör ün bakıma ihtiyacı var.

Ustam sizce sorunun kaynaği ne olabilir.?

2- On gün kadar önce akşam iş dönüşü LPG yi full dolduruyor eve geliyor. Sabah aracı her zaman olduğu gibi LPGde çalıştırmak istıyor. marş basıyor ancak araç çalışmıyor. uzun uğraşlar sonucu akü şarzını bitiriyor. Aynı gün Akşam üzeri oğlumla akü takviyesi ile ilk marşta araç çalışıyor. Biraz dolaşıp aküyü şarz ediyorlar. Depodaki Lpg bitene kadar çalışmada sorun yok . Üç gün önce Lpg yı akşam tekrar fulliyor sabah yine araç çalışmıyor. Akşam tekrar deniyor LPGde çalışmıyor . Benzinde birkaç deneme sonunda çalışıyor. ve işin ilginci rölantide gaz vermeden araç çalışmaya devam ediyor . LPG ile 5-10 km yol yapılıp istop ediyor.
Bu sabah ilk benzinde çalıştırmayı deniyor başaramıyor. Lpg ile birkaç marştan sonra çalışıyor bir müddet sonra benzine geçiyor yine eskisi gibi gazdan ayağını çekince istop ediyor.

LPG tankı tam dolu iken çalışmama nedeni ne olabilir. tesadüf müdür. ?

Bu arada atladığım bir problem daha var. Araç manuel jikleli. soğuk çalıştırmada jiklenin bir artısı görülmüyor devir 500-900 rpm de ancak motor suyu bıraz ısınınca (Tahmını 50 derece) rolantı 3000 rpm lere kadar çıkıyor, birmüddet sonra normale 900 rpm lere iniyor.

Jiklede ne gibi bir problem olabilir?

Benzindeki problemleri halledemediğimizden, LPG ile ilgilemenin anlamı olmadığına göre sizce teşhis iniz neler olur ve onarım için önclik sıralamanız nasıl olur.?
Okuma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ederim.


_____________________________



1217 Mesaj
26 Aralık 2010; 1:55:08 


quote:

Orijinalden alıntı: osmanalbayrak

Sevgili Hakan ustam: Öncelikle Uzun yıllar büyük bir sabirla ve metanetle formda bizlerin sorunlarına çözüm bulma gayretleriniz için tebriklerimi ve teşekkürlerimi sunarım.
Sizden bilgi almak istediğim iki konu var. Kardeşim 3 ay kadar önce 1,6 lt lik Tipo S aldı. 1996 model karbüratörlü sistem.
1- Araç LPG de normal çalışıyor. Benzınde ise ; bir kaç marşta çalışıyor, veya çalıştırmaktan vaz geçiliyordu. benzinde araç rolatide çalıştırıdında gaza sürekli basılı tutmazsan istop ediyor. seyir halide vites değiştirirken gazdan ayağını çekince veya durduğun zaman istop ediyordu. motor soğuk sıcak farketmedi. Araç alındığı günlerde yağ ,filitreler, triger seti değişti. Ancak yukarıda belirtilen konu parasızlıktan sonraya bırakıldi. Ön teşhiş (tahmin) olarak a-depodaki benzin pompası basıncı düşük veya geri dönüş valfi kaçırıyor veya rekorlar kaçırıyor. yani soru deponun içinde. b-karbüratör ün bakıma ihtiyacı var.

Ustam sizce sorunun kaynaği ne olabilir.?

2- On gün kadar önce akşam iş dönüşü LPG yi full dolduruyor eve geliyor. Sabah aracı her zaman olduğu gibi LPGde çalıştırmak istıyor. marş basıyor ancak araç çalışmıyor. uzun uğraşlar sonucu akü şarzını bitiriyor. Aynı gün Akşam üzeri oğlumla akü takviyesi ile ilk marşta araç çalışıyor. Biraz dolaşıp aküyü şarz ediyorlar. Depodaki Lpg bitene kadar çalışmada sorun yok . Üç gün önce Lpg yı akşam tekrar fulliyor sabah yine araç çalışmıyor. Akşam tekrar deniyor LPGde çalışmıyor . Benzinde birkaç deneme sonunda çalışıyor. ve işin ilginci rölantide gaz vermeden araç çalışmaya devam ediyor . LPG ile 5-10 km yol yapılıp istop ediyor.
Bu sabah ilk benzinde çalıştırmayı deniyor başaramıyor. Lpg ile birkaç marştan sonra çalışıyor bir müddet sonra benzine geçiyor yine eskisi gibi gazdan ayağını çekince istop ediyor.

LPG tankı tam dolu iken çalışmama nedeni ne olabilir. tesadüf müdür. ?

Bu arada atladığım bir problem daha var. Araç manuel jikleli. soğuk çalıştırmada jiklenin bir artısı görülmüyor devir 500-900 rpm de ancak motor suyu bıraz ısınınca (Tahmını 50 derece) rolantı 3000 rpm lere kadar çıkıyor, birmüddet sonra normale 900 rpm lere iniyor.

Jiklede ne gibi bir problem olabilir?

Benzindeki problemleri halledemediğimizden, LPG ile ilgilemenin anlamı olmadığına göre sizce teşhis iniz neler olur ve onarım için önclik sıralamanız nasıl olur.?
Okuma zahmetinde bulunduğunuz için teşekkür ederim.



Merhaba,

Benzinde çalışmama nedeni kabüratör genel bakım ve iyi bir ayar istiyor demektir.Bu bakım ve ayardan sonra benzin problemleri ortadan kalkacaktır.

Lpg de depo tam doluyken bazen şamandıra takılı kalıyor bu yüzden dolayı sorun yapıyor olabilir.Lpg tankı tamamen bittikten sonra şamandıra sökülüp revizyon olduktan sonra veya değişimden sonra bu arızanızda düzelecektir.


_____________________________

ABS Arızası ve Otomobil Elektronik Sorunlar:
Hızlı Ulaşım için:
Tel:0 536 949 13 16

"Sorunlarınıza kolay, hızlı, zamanında ve yerinde kararlar için mutlaka beni arayın yanlış yerde yanlış işler yaptırmayın paranızın fazlası cebinizde kalsın."


438 Mesaj
26 Aralık 2010; 2:00:43 

Merhaba Hakan usta

1 yıl kadar once sızı telefondan aramıstık. araba benzinde çalışmıyordu motor beynı arızalı demişlerdi. sadece lpg de calisiyordu. hala öyle çalısıyor. şöyle bi sorun var. farları açtığımızda rolanti çok düşüyor. mesela sinyal veriyoruz içerideki dijital saatde yanıp sönüyor. arka cam reziztansını acıyoruz yine rolanti düşüyor. kalarufer aciyoruz rolanti düşüyor. bu neden olabilir ? birde kalaruferin fonksyonları calısmıyor. sadece cama sıcak hava üflüyor ve 4.kademede calısıyor. otekiler calısmıyor. bugün actık arkadan kabloları falanda takılı ama.. teşekkürler


_____________________________

Non omnia possumus omnes.


 
85 Mesaj
2 Ocak 2011; 14:19:28 


quote:

Orijinalden alıntı: taydin66




ARACIN SICAK SOGUK RAMPA DÜZ, HİÇ BİR ŞEY FARKETMİYOR. 3,5 KM LİK HERHANGİ BİR TEST SÜRÜŞÜNDE BELLİ OLMUYOR. 25, 30 KM ŞEHİR İÇİNDE SÜRMEK LAZIM. BİR AN GELİNCE ARKA ARKAYA TEKLEME BAŞLIYOR. 2,3 YETKİLİ SERVİSE GİTTİM SORUN YOK DEDİ. ONLAR DENEME YAPTIKLARINDA ZIKKIM OLASI ARIZA GERÇEKLEŞMEDİ. BU HAFTA SONU TÜP TAKTIRMAK İÇİN BİR FİRMAYA GİTTİĞİMDE ARACINIZ ARIZALI ÖNCE ONU YAPTIRIN DİYEREK MONTAJ YAPMAYI İSTEMEDİ. ARIZA OLARAK İSE: STF(SHORT FULE TRIM) HİÇ BİR BORADA %25 VEYA %30 OLMAZ DEDİ. OKSİJEN SENSÖRÜNÜ KONTROL ETTİRMEMİZİ İSTEDİ. ARAÇ ŞİMDİ 88.000 KM DE VE 28.000 KM DİR BU GICIK ARIZA SIK SIK OLUYOR... SİZ ANKARA'DA MISINIZ


Hakan Usta,
Aracıma BRC taktırdım, yaklaşık 1000 km dir kullanıyorum, yukarıda bahsettiğim arıza tüpte daha belirgin hale geliyor.
Ne yapacağız bu sorunu bir çözümü var mı?


_____________________________



 
13 Mesaj
13 Ocak 2011; 21:37:28 

merhaba hakan usta bora aracımın kapıalrını kumandadan kilitlediğimde 4 lü ler yanmıyor servise gittim komfor modülünün değişmesi gerektiği söylendi. konfor modülü denilen şey alarmın merkezi kilidin vs nin kontrol edildiği bir beyinmiş eğer bu sorunluysa merkezi kilitte kumandada alarmda vsde de sorun olması gerekmezmiydi kafam karıştı parça 400 tl civarında çıkması varmıdır böyle bi sorun yaşayan varmı yardımcı olursanız sevinirim.



_____________________________



 
6 Mesaj
17 Ocak 2011; 22:25:34 

Merhaba Hakan usta.benim 98 marea elx lpg li aracım var.aracımın devir göstergesi genellikle çalışmıyor.belki yola gidersem 15-20 dakika sonra çalışıyor ama o da normal değil bir çalışıp bir duruyor.birde km göstergesinde araç çalışırken 888888 ve ters LLLLLL gibi yazılar çıkıyor, ayrıca km göstergesinde sürekli sıcaklık değeri görünüyor km çok nadir görünüyor.şimdiden teşekkür ederim kolay gelsin.
saygılar


_____________________________



1700 Mesaj
23 Ocak 2011; 15:02:19 

iyi günler dün aracımın merkezi kilidindeki söför kapısının açmaması sorunuyla kilit motorunu değiştirdim ve sonra aracım 20 km hıza ulaştığında otomatik olarak kilitlenen kapılarım artık kilitlenmez oldu.ayrıca kapıyı yaptırıken aküyü de değiştirdim.inci 60 a akü aldım.bu gün ustaya gidecektim ama pazar olduğu için kapalı..


_____________________________



1913 Mesaj
24 Ocak 2011; 11:04:43