Şimdi Ara

Koenigsegg'in yeni süper otomobil modeli One:1, üç boyutlu yazıcı teknolojisinden yararlanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
1.055
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Koenigsegg'in yeni süper otomobil modeli One:1, üç boyutlu yazıcı teknolojisinden yararlanıyor





    Koenigsegg'in yeni süper otomobil modeli One:1, üç boyutlu yazıcı teknolojisinden yararlanıyor



     

    Hazırladığı her otomobil modeliyle dikkatleri üzerine çekmeyi başaran İsveç merkezli Koenigsegg, yeni süper otomobil modeli One:1 bünyesinde üç boyutlu yazıcı teknolojisinden yararlandıklarını açıkladı.

     

    1340 kg ağırlık ve 1340 beygir gücüyle (Güç-ağırlık oranı 1:1) saatte ortalama 430 km hıza çıkabilen süper otomobil modeli Koenigsegg One:1, bu performans verileri yanında özellikle üç boyutlu yazıcıyla üretilmiş parçalarıyla öne çıkıyor. Açıklandığı kadarıyla 8 adet üretileceği söylenen One:1, titanyum malzeme kullanılarak üç boyutlu baskı sistemleriyle basılmış egzoz ucu ve yine aynı teknikle basılmış 3D turbo haznesiyle geliyor. Özellikle titanyum kullanılarak basılmış (Üretim 3 gün sürmüş) egzoz sistemiyle alüminyum benzerlerine göre yaklaşık 1kg kazanan otomobil modeli, bu sayede de daha yüksek performansın kapılarını aralamış oluyor. 

     

    Otomobil üretim sürecinde büyük firmalar gibi sadece bir gaz pedalı için 6 ay harcama lükslerinin olmadığını belirten 50 kişilik şirketin sahibi Christian Von Koenigseg, bu nedenle üç boyutlu baskı teknolojilerine çok büyük önem verdiklerini ve ABS plastik kullanılarak hazırlanan deneme parçalarının kendilerine çok büyük maddi avantaj getirdiğini sözlerine ekliyor.

     

    Genel olarak üretim ve geliştirme açısından %20 oranında avantaj sağlayan sistemler hakkında hazırlanan tanıtım videosunu aşağıda izleyebilirsiniz. Bu arada Koenigsegg One:1'in dünyanın en hızlısı Hennessey Venom GT'yi geçmek için denemelere çıkabileceği de gelen bilgiler arasında yer alıyor.

     


     







  • Üç boyutlu yazıcılar gelecekte büyük tehlike teşkil edecek bence... Hadi hayırlısı.

  • Gün gelecek arabalar tam halde çıkacak 3B yazıcılardan.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3D yazıcı olayı hızlı şekilde ilerliyor. Gelecek bu sektörde kesinlikle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gladiotürk -- 21 Nisan 2014; 13:11:45 >
  • Metali direkt yazdıramadıktan sonra pek kullanışlı değil.
  • 3 boyutlu yazici ile ilgili haberler gordukce icime bir urperti geliyor...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugüne kadar denemeye çıkmamaları ilginç zaten. gayriresmi olarak veyron'un rekorunu geçmişsin, neden resmi olarak denemiyorsun? aynı şeyi hennessey yaptı ancak aynı parkurun ters yönünde de aynı performansı veremediği için rekoru tam resmiyet kazanmadı. bu işi yapacak bir koenigsegg (king's egg - kralın yumurtası ;) ) var. hiç nurburgring'de görüntülenmişlikleri falan da yok.

  • ilerde araba yazılımı satarlar bizde garajda araba basarız

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fukox

    Gün gelecek arabalar tam halde çıkacak 3B yazıcılardan.

    Mekanik tamamda chipleri filan ne yapacaksın. İmkansız. biraz mantıklı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3d yazici henry ford'un seri uretim montaj hattindan sonraki en buyuk endustriyel devrim olma yolunda gidiyor. yakin gelecekde tek tip arabalardan birini secmek yerine kendi istedigimiz tasarimda, sekilde ve donanimda arabalari siparis edip almamiz cok muhtemel. sokakdaki hic bir iki araba birbirinin aynisi olmayabilir.

  • Adamlar 1KG'a bile dikkat etmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3D yazıcının en güzel tarafı CNC göre daha ucuz/kolay/zaman tasarrufu/
  • İşimiz gereği sektörü yakından takip ediyoruz ve son sekiz yıldır 3D metal yazıcılar zaten mevcut.Lakin iş tehlikeli noktalara gitmeden gereken tüm yasal düzenleme ve kanunların yapılması gerekmektedir.
    Örneğin böyle bir makine da yazılan silahın balistik kayıtları olmadığı için katilin bulunma ihtimali çok düşüktür.


    link

    @TuVNeRa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Mezarci

    3D yazıcının en güzel tarafı CNC göre daha ucuz/kolay/zaman tasarrufu/



    zaman tasarrufu kısmı yanlış olmuş. 3d yazıcının aslında en buyuk avantajı herturlu kıvrımlı şekli kolayca yapabiliyor oluşu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3d yazıcı olayını çok araştırdım ama bu yazıcılar ışık alınca sertleşen sıvı bir maddenin üzerine cismin aşağıdan başlayarak ışığının yansıtılmasıyla oluşuyor. Yani sadece tek tip malzeme var. Bu 3 boyutlu yazıcı haberlerinin hiç birine inanmıyordum(silah yapıldı vb.) Ama Koenigsegg bile bunu haber yapınca şaşırdım doğrusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogkasa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Mezarci

    3D yazıcının en güzel tarafı CNC göre daha ucuz/kolay/zaman tasarrufu/



    zaman tasarrufu kısmı yanlış olmuş. 3d yazıcının aslında en buyuk avantajı herturlu kıvrımlı şekli kolayca yapabiliyor oluşu

    cncde'de her türlü kıvrımlı şekil yapabilirsin fakat çok fazla zamanını alır ...

    3d yazıcıda ise herturlu şekile kolayca yapılabilir olmasından zaman tasarrufa'da sağlanıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Neyinkafasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: fukox

    Gün gelecek arabalar tam halde çıkacak 3B yazıcılardan.

    Mekanik tamamda chipleri filan ne yapacaksın. İmkansız. biraz mantıklı.

    Bundan 10-15 sene önce de şimdikiler için imkansız diyorlardı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ufak bir hatırlatma; Bugatti, 460 küsür KM hıza ulaşmış idi özel bir firmanın yaptığı testlerde.. (Tabii ki ağırlık vs. düşürülüp bazı eklemeler yapılmıştı..)

    Konu için; yorumsuz diyorum..
  • Büyük iş başarmışlar ve büyük bir örnek aslında diğer firmalar için.

  • Adamlar 50 kişilik firma ile neler başarıyor. Helal olsun.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.