Şimdi Ara

Hava yastığı açılmadı (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
165
Cevap
0
Favori
3.237
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gollatr

    Arabanın alçak olması etkiler mi airbag leri? Şu soruma bir cevap alamadım..

    bence etkilemez çünkü sensörler etkiye göre tepki veriyor yani araç alçak da olsa yüksek de olsa sensör tepkiyi aldığı anda işlem yapacaktır diye düşünüyorum.
  • Anladım hocam sağolun
  • gollatr kullanıcısına yanıt
    Alçak yada yüksek olması değil, sensörlerin bulunduğun kısmın ezilip ezilmemesine göre değişir durum diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Araştırsınlar, sonra aracı yaptırmadan Honda'ya dava açsınlar.

    Suç Honda'nın değil ki, tamamen kullanıcının.

    Aracın altına sigara paketi bile zor giriyormuş, o kadar basmışlar aracı. Ayrıca bütün tamponları değiştirmişler.

    Fabrika çıkışı haliyle dursaydı araç, hava yastıklarının açılmaması gibi bir durum söz konusu olmazdı.
  • Tamam hocam bu dediklerinizi de bi düşünmek lazım aslında Hondanın servisine açıp baktırmak lazım hasar görmüşmü diye
  • Bazı arkadaşlar Hondaya dava açın yazmıştı. O yüzden yazdım bunları kaybederız dıye. Dış görünüş (Ön tampon, yan tamponlar, arka tampon, jantlar, body kit, rüzgarlık) yapıldı arabaya ve Orjınal kaputa karbon kaplama yapıldı ve araç yerle bir oldu baya. Dış görünüşünün değil de alçak olduğu için hava yastıkları açılmadı diye düşünüyorum ben.
  • gollatr kullanıcısına yanıt
    Bak bu resimdeki sarı işaretli yerdeki kutunun içinde.Serviste bu kutunun bulunduğu bölüm darbe almazsa açılmaz denmişti....Fikir verebilir....Düzeltme:resimdeki küçük kutu xenon balastı, hemen arkasındaki kutu benim bahsettiğim yer....
     Hava yastığı açılmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi one man one engine -- 18 Nisan 2014; 0:30:41 >
  • Tamam hocam. Hondaya gidip söylemek, baktırmak lazım zaten arabayı orjınalıne geri döndürücekler öyle görünüyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gollatr

    Arabanın alçak olması etkiler mi airbag leri? Şu soruma bir cevap alamadım..

    Aynen, örnek; alçak bir araç arkadan kamyona çarpsın, motor kaputu, farlar, ön tampon sağlam kalsın, ama altına girdiği için tavan kopsun.. ( çok feci ama başka aklıma bir şey gelmedi) bu durumda sensörlere darbe gelmediği için hava yastıkları açılmıyor bildiğim kadarıyla.
    Ama mantığım da şöyle diyor, sensörün üzerine darbe gelmedi ama darbeyle birlikte aracın hızı ani bir şekilde düştü ve durdu. Yani kaza oldu. Sensörler hareketi/hareketsizliği algılamıyor mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Araç Fiat mı?

    Kapak.Arac Japon cikti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyorum hocam algılıyor mu. Honda bi sorucam ben arkadasım adına arabaya baksınlar iyce hasar almışmı o kutu
  • araç modifiye ise mutlaka hata kabul etmez bir mazeret bulur firma..

    gerçeği her koşulda yüksek bir sarsıntıda açılması lazım..

    kul yapısı her eltrç cihaz arıza yapar - bu da çalışmamış - açılmamış.. araç orjinak kalsaydı davay kazanırdınız ama bu durumda zor.. anlaşma yoluna gidin..
  • 100 km ile sabit nesneye çarpmış, kafasını da direksiyona çarpmış, Bunların hepsni hatırlıyor ve hala hayatta arkadaşınız. Durumuna şükretmeli ama bence hızını yanlış hatırlıyor.

    Benim bldiğim civicler çok çabuk açıyor airbagleri, hatta zamanında ufak çaplı kazalardan airbag açılmasından kaynaklı pert civicler dolanıyordu her yerde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gollatr

    Hocam arabanın tampon Mugen tamponuydu yanı yapıstırma gıbı bısey o tampon yere düştü kırıldı ve hafıf de ıcerı çöktü kaputla beraber yanı araba diyelim 2 metre 1.70 oldu öyle anlatayım size

    100 km saat hızla değil Civic savaş tankı olsa araç pert olur. Arkadaşınız abartmış olabilir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gollatr

    Merhaba arkadaşlar. Sormak istediğim bişey var. Bi yakınım yaklaşık 100 km ile duran arabaya vurdu önden. Kaput bile iptal oldu tampon çok az bişey içeri girdi EMNİYET KEMERLERİ TAKILIYDI! Ama yinede airbag açılmadı ve arkadasım kafasını nasıl olduysa anlamadığım bi şekilde direksyona vurduğunu söylüyo o anki kazada. Ve hava yastığı açılmadı bunun nedeni ne olabilir?

    ben 60 70 le hafif bi yokuştan yukarı giderken önüme yan sokaktan bi servis çıktı frenledim ama servise yandan çarptım. sağ air bag açıldı benimki açılmadı. servisin yan kapısı içeri göçtü benim arabanın da önü dağıldı. 2011 civic ti arabam
  • Modifiye arac
    100 km ile duran araca carpmak
    Suclu honda ve hava yastigi
    Aractaki ilgili modifiyeler yetkili servisten yapilip ruhsata isli degilse dava acmayin

    % 100 acilacak diye bir sey yok
    + 3-5 km ile ondeki taksinin kicina dokunan taksicinin yuzune airbag patladigini duymustum ( itiyorlar hani ufakca degdirip arac dacia idi)

    Gecmis olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sensörün çalışması için tamponun kırılması, sensörün ezilmesi, kopması veya direk sensöre gelen bir darbe vs. olması gerekmez.

    sensör +/- ivmeyi ölçüyor (g kuvveti gibi) , eskiden mekanik olanları bile varmış, şimdi elektronik.

    hava yastığını açmak için sistem birçok şey hesaplıyor diye biliyorum, ki buna araç hızı, emniyet kemeri de dahil.

    bu sensör ve sistemdeki diğer değişkenler hesaplanıp, kaza şartlarını sağlandığı anda hava yastığı ünitesini uyarıyor.

    bunlar benim bildiklerim, umarım yardımcı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maderlash

    sensörün çalışması için tamponun kırılması, sensörün ezilmesi, kopması veya direk sensöre gelen bir darbe vs. olması gerekmez.

    sensör +/- ivmeyi ölçüyor (g kuvveti gibi) , eskiden mekanik olanları bile varmış, şimdi elektronik.

    hava yastığını açmak için sistem birçok şey hesaplıyor diye biliyorum, ki buna araç hızı, emniyet kemeri de dahil.

    bu sensör ve sistemdeki diğer değişkenler hesaplanıp, kaza şartlarını sağlandığı anda hava yastığı ünitesini uyarıyor.

    bunlar benim bildiklerim, umarım yardımcı olur.



    Bunu yazmaya gelmiştim tam siz yazmışsınız. Hala sensöre denk gelmemiştir diyenler var
  • @kimiferhat Evet hocam dediğiniz gibi olabilir ona da sorduğumda 100 vardı heralde dedi oda emin değil yani.

    @54ADEM olabilir çünkü oda tam emin değil kaçla gittiğinden.

    @yedikeresekiz Belkı de arkadaşım daha yavaş gidiyordu yani oda emin değil Kaza anında normal olarak fren yapacağından belki de 50 ile çarptı yani biz kesin bişey bilmiyoruz 100 le dedi sadece oda emin değildi.

    @meter90 Sağolun Hocam, Araçtaki modifiyeler Sanayide yapılmıştı arabanın Orjinal Parçaları değildi Ek tampon vs. idi. Dış görünüşte bi tek kaput ve yan aynalar orjınaldı. Ki kaput da karbon kaplamaydı. Ruhsata işli değildi.

    @Maderlash Bu dedikleriniz Hondaya gittiğimizde biraz konuşmamıza yarıycak hocam sağolun.
  • 100km ile duran arabaya çarparsanız aracınız Volvo 860 falan değilse yaşam alanı olarak tabi edilen kısma kadar önünü bırakır. Böyle bir kazada airbag açılır. Ancak airbag de kurtarmaz, Civic gibi C sınıfı araçların çoğunun içinden boyunlukla indirilirsiniz.

    Duran arabanın içinde şoför varsa ve arkadan geleni görüp, ayağını frenden çeker, arabayı boşta bekletir ise bilardo topu gibi olur. Öndeki araba öne fırlar, arkadaki araba enerjisinin çoğunluğunu öndekine aktarır. İki arabada da hasar çok daha az olur. Böyle bir durumda çarpan araç ani bir durma yaşamadığı için airbag sensörü ciddi birşey algılamaz.

    Emniyet kemerleri arkadaşını neden kitlemedi de arkadaşın kafasını direksiyona çarptı bu enteresan mevzu. Aklıma gelenler: Arkadaşının kilosu düşük mü? Boyu kısa mı? Boyu kısa ise ve emniyet kemeri ayarı ve oturuş pozisyonu yanlışsa kafasını direksiyona çarpması normaldir.

    İdeal oturuş pozisyonu: elleri yumruk yap. baş parmaklar birbirine değecek şekilde birleştir. Elini bileğin tam direksiyonun üst kısmına gelecek şekilde direksiyonun üstüne koy. Ellerin bu konumda iken koltuk tüm vücuduna temas halinde olmalı. Kafanı öne eğmen gerekmemeli. Bu konumda iken kafalığın üst kısmı kafanın arka kısmı ile temas halinde olmalı. Bu ayarda iken dizler hafif kırık olacak şekilde pedallara ulaşabilmeli. Bu ideal oturuş pozisyonudur. İdeal oturuş pozisyonu kişiden kişiye değişmez, sıkıştır. 2.10'luk bir dev değilsen veya bir bisin yoksa, orta direğin arkasında duran koltuk falan hıyarcadır. İnsanların kol, bacak boyları farklılık gösterdiği için direksiyonlar teleskopiktir. Yoksa üretici bizi çok sevdiğinden değil. Dediğim oturuş pozisyonunu yakalayacak ayarı yapın. Son olarak tüm bu dediklerimi yaparken bir yandan da göstergeleri cört diye görecek direksiyon yükseklik ayarını da tutturmanız gerekmektedir.

    İdeal oturuş pozisyonunda otururken standart dışı vücut oranlarınız yoksa ve kemer düzgün çalışıyorsa kafanızı direksiyona vurmamanız gerekir. Belki çok kısa boylular için bir ihtimaldir. Ancak onlar için de vursanız bile acımaması gerekir.

    Geçmiş olsun.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.