Şimdi Ara

turbo besleme vs atmosferik (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
352
Cevap
8
Favori
9.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    Bu devir çeviriyor muhabbeti nedir anlamıyorum cidden. Vites oranlarını kısa tut 90 bg araba bile devir çevirsin böyle bir mantık varmı? Dehşet devir çeviriyor denilen videolara bakıyorum bağırıyor bağırıyor ama 200km ye 20 sn de varıyor. Maksat ses çıkarmaksa şahinler var bizim burda eksozu delik onların da sesi çıkıyor.

    Bir diğer konuda niyeyse atmosferiklerden bahsederken hep 200bg ve üstü ve çoğunlukla modifiyeli araçlardan bahsedilirken ve örnekler verilirken turbo denince 1.4 TSI örnek verilmiş. Koysanıza şuraya bir 3.28i falan izleyelim turbo motor ne kadar sağırmış devir çeviremiyormuş. Al hatta ben vereyim bak devir çeviremiyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=Mm2pu22sJJA


    compare that to the creamy sound the old 325i or 330i straight six made…dreadful




    and then see me cream you as I go by. like you could hear the engine over the wind...

    Bu da o yaorumun cevabı




  • @dererhan

    Kardeş sen iyi misin 20 saniyede 200'e varıyor sadece bağırıyor diyorsun koyduğun 3.28 23 saniyede çıkıyor 200'e. :D İroni mi yapıyorsun yoksa kendinde mi değilsin ? Hadi git koy TSI'a kısa şanzıman devir çevirebilecek mi.Devir çevirmekle şanzıman oranı arasında bir bağ kurdun ya artık ne desek boş olur bu saatten sonra.Eğer arabalar şanzıman oranlarına göre devir çeviriyor olsaydı benim Fabia'nın 15.000 devir çevirmesi gerekirdi.Araba 1. viteste 30 zor yapıyor.Ama gel gör ki 6000 devir zor çeviriyor nasıl olacak ?

    @The Division Bell

    1.6 170-180 HP civarlarında.Ama epey ağırlık atılmış o araçtan.Bu araba Bursa'da Sercan isimli bir arkadaş tarafından yapıldı.

    @dererhan sende izle bunu.Bak bakalım benziyor mu senin 2000 motorlu turbolu 3.28'ine.At gibi yürüyor namussuz tabii ağırlık avantajı fazla ama burada konuştuğumuz konu 1.6 motordan çıkan 180 HP güç ve kesintisiz devir çevirme meselesi.Öyle 7000 çevirip kesilmez imkan ver 9500 bile çevirir. :)



    @oquzdag

    Kardeş hala öyle böyle diyosun da cidden merak ettim hayatında hiç adam gibi atmosferik bir araç sürdün mü ? Her atmosferiği şu 6000 devir bile zor çeviren rezil 100 HP VW motorları gibi sanmayın :D Eğer yakın zamanda bir buluşma olursa CRX ile geleceğim ve seni atmosferikçi yapacağım söz veriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gorod -- 12 Nisan 2014; 23:23:30 >




  • Gorod kullanıcısına yanıt
    İyiyim sağol sorduğun için 3.28 im yok ama keşke olsaydı 3.28 i örnek vermem 2000 motor olması ve örnek verilen araçlarla aynı gücü vermesi (ayrıca onlardan çok daha ağır). Halihazırda 2011 model Corolla kullanıyorum 1.6.
    Sen benim kastettiğim şeyi anlamamışsın sanırım. Ben bir turbo motor atmosferik gibi 9000rpm çevirir veya 5000rpm den sonra aynı şekilde devam eder demiyorum. Ama örnek verilen videolara bakıyorum araçlar 9000rpm çeviriyor ama kendisinden daha düşük hacimli bir turbo motor ile aynı 0-200 e sahip. Devir çeviriyor ama sonuç ne? Ayrıca videolarda verilen araçların hangisi standart donanımlı? Hepsi motoru modifiyeli, hafifletilmiş araçlar. Koyayım şuraya standart 1.6 Corolla'nın 0-200 ünü atmasferik gör




  • atmosferik araba kullanıyorum ve atmosferiğe daha yakınım

    ama

    ev halkı arabada hafif gaza yüklen devşr 3500ü geçsin hemen, yavaş, ne oluyor diye tepkiler gelmeye başlıyor
    o zaman da bir zevki kalmıyor ama yalnızken yardır

    turbo araçta güç daha düşük devirde verildiği için daha sessiz bir sürüş sağlıyor
    turbo benzin 6ileri bir araba ideal

    dayanıklılık konusunda büyük hacim atmosferik vazgeçmem
  • Gorod kullanıcısına yanıt
    2.0 motor 147 sürdüm uzun süre gerçekten güZel devirleniyordu beğenmiştim. Ama atmosferikçi olmadım :) crv de denemek isterim tabiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim videolara koyduğum arabalar 1.6 :) Hangi 1.6 hacimden düşük Turbolu araç orjinal haliyle 0-200'ü 18-19 saniyede alıyor ? Ve videoda ki araçların üzerinde emin ol modifiye olarak +10,+15 HP fazlalık var.O da bir şey değil.Polo GTi 20 saniyede ancak 160 görüyor. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Kardeşim videolara koyduğum arabalar 1.6 :) Hangi 1.6 hacimden düşük Turbolu araç orjinal haliyle 0-200'ü 18-19 saniyede alıyor ? Ve videoda ki araçların üzerinde emin ol modifiye olarak +10,+15 HP fazlalık var.O da bir şey değil.Polo GTi 20 saniyede ancak 160 görüyor. :)

    Ya boşa uğraşma laf anlatamazsın bunlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Kardeşim videolara koyduğum arabalar 1.6 :) Hangi 1.6 hacimden düşük Turbolu araç orjinal haliyle 0-200'ü 18-19 saniyede alıyor ? Ve videoda ki araçların üzerinde emin ol modifiye olarak +10,+15 HP fazlalık var.O da bir şey değil.Polo GTi 20 saniyede ancak 160 görüyor. :)

    Arkadaşım ben sürüş keyfine falan bir şey demiyorum atmosferik daha keyiflidir daha iyi devirlenir tamam eyvallah. Ama sen şimdi bana her şeyi aynı iki motordan turbosuz olan daha mı iyi hızlanır diyorsun? Turbo dediğimiz şey basit tabiriyle atmosferik motora eklenen bir parçadır. Turbo belli bir devir aralığında çalışır diğer aralıklarda zaten atmosferik bir motordur. Yanlışmı biliyorum? E biz madem neden takıyoruz bunu hiç bir faydası yoksa?
    Ayrıca o videodaki CRX V-tec stok olarak 850-900 kg bir araç. Eminim daha da hafifletilmiştir. Piyasada 900kg araç mı var ki karşılaştıralım diğer 1.6 motorlarla. Düşür 3.20 ed yi 1 tona bir de öyle deneyelim.

    Bunu tartışma gibi değil fikir paylaşımı olarak görüyorum ben fikirlerimde değişebilir bir şeyi tutturduğum yok yani. 3. şahısların dediği gibi laf anlatamazsın diye bir şey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: entelim

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Kardeşim videolara koyduğum arabalar 1.6 :) Hangi 1.6 hacimden düşük Turbolu araç orjinal haliyle 0-200'ü 18-19 saniyede alıyor ? Ve videoda ki araçların üzerinde emin ol modifiye olarak +10,+15 HP fazlalık var.O da bir şey değil.Polo GTi 20 saniyede ancak 160 görüyor. :)

    Arkadaşım ben sürüş keyfine falan bir şey demiyorum atmosferik daha keyiflidir daha iyi devirlenir tamam eyvallah. Ama sen şimdi bana her şeyi aynı iki motordan turbosuz olan daha mı iyi hızlanır diyorsun? Turbo dediğimiz şey basit tabiriyle atmosferik motora eklenen bir parçadır. Turbo belli bir devir aralığında çalışır diğer aralıklarda zaten atmosferik bir motordur. Yanlışmı biliyorum? E biz madem neden takıyoruz bunu hiç bir faydası yoksa?
    Ayrıca o videodaki CRX V-tec stok olarak 850-900 kg bir araç. Eminim daha da hafifletilmiştir. Piyasada 900kg araç mı var ki karşılaştıralım diğer 1.6 motorlarla. Düşür 3.20 ed yi 1 tona bir de öyle deneyelim.

    Bunu tartışma gibi değil fikir paylaşımı olarak görüyorum ben fikirlerimde değişebilir bir şeyi tutturduğum yok yani. 3. şahısların dediği gibi laf anlatamazsın diye bir şey yok.

    Alıntıları Göster


    şuna bak hiç devir çeviremiyor yahu turbo caiz değil yaşasın 1.6 160bg vtec

    bizim araçlardan turboyu sökünce sanki ortaya uzaylı motoru çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Kardeşim videolara koyduğum arabalar 1.6 :) Hangi 1.6 hacimden düşük Turbolu araç orjinal haliyle 0-200'ü 18-19 saniyede alıyor ? Ve videoda ki araçların üzerinde emin ol modifiye olarak +10,+15 HP fazlalık var.O da bir şey değil.Polo GTi 20 saniyede ancak 160 görüyor. :)

    Arkadaşım ben sürüş keyfine falan bir şey demiyorum atmosferik daha keyiflidir daha iyi devirlenir tamam eyvallah. Ama sen şimdi bana her şeyi aynı iki motordan turbosuz olan daha mı iyi hızlanır diyorsun? Turbo dediğimiz şey basit tabiriyle atmosferik motora eklenen bir parçadır. Turbo belli bir devir aralığında çalışır diğer aralıklarda zaten atmosferik bir motordur. Yanlışmı biliyorum? E biz madem neden takıyoruz bunu hiç bir faydası yoksa?
    Ayrıca o videodaki CRX V-tec stok olarak 850-900 kg bir araç. Eminim daha da hafifletilmiştir. Piyasada 900kg araç mı var ki karşılaştıralım diğer 1.6 motorlarla. Düşür 3.20 ed yi 1 tona bir de öyle deneyelim.

    Bunu tartışma gibi değil fikir paylaşımı olarak görüyorum ben fikirlerimde değişebilir bir şeyi tutturduğum yok yani. 3. şahısların dediği gibi laf anlatamazsın diye bir şey yok.

    hocam tartışımanızı bölüyorum ama kusura bakmayındererhan hocam öncelikle devir çevirme vitesle alakalı değil daha çok tork ve begir gücüyle alakalıdır.ve performans araçlarında devir çok önemlidir.kısa bir örnekle önemini açıklayayım;f1 araçları safkan performans araçlarıdır ve 17-18 bin devir dönerler,renault f1 motoru 20bin devir dönüyor.97 senesinde üretilen honda civic ek9 typ-r 1.6lt atmosferik motordan stock halde 185hp güç cıkarıyor ve 9000 devir dönüyor.(6200de vtec açar).bu motor hala dünya üzerindeki en iyi 1.6 lt atmosferik motor.Devir(yani rpm)ve tork aynı kağıdın 2 yüzü gibidirler.örneğin bir civata sıkmanız gerekiyor,bu çivatayı 1metre uzunluğundaki anahtarla 10Newton güç uygulayarak sıkabilirsiniz.Ama aynı civatayı 2metre uzunluğundaki anahtarla 5Newton güç uygulayarakta sıkabilirsiniz.Yani aracın devirini azalttığınızda tork elde edersiniz,torkunu azaltığınızda ise devir.dizel motorlar devir dönemedikleri için yüksek tork verirler.beygir gücüde torku ne kadar rpm'e---rpm i ne kadar torka çevirebileceğinizin bir ölçüsüdür.

    turbo veya atmosferik araç kullanmak zevk ve ihtiyaca bağlıdır.örneğin şehir içinde düşük devir bandında yüksek güç istiyorsanız turbodizel bir araç daha mantıklı.Birde burdaki ayrıntı aracın gücünü hangi devir aralığında verdiğiylede alakalı.atmosferik devir dönen makineye bağırıyor demişsiniz fakat atmosferik devir dönen makine gücünü çok yüksek devirde veriyor.Yani devir dönmek zorunda.Fakat bir turbodizel gücünü düşük devirde verdiği için zaten devir çevirmesi gerekmez.

    burda arkadaş atmosferiği vw nin 100hp 6.000rpm çeviren motorlarıyla karıştırmayın demiş,doğru sayılır Honda ve Ferrari atmosferiğin ustasıdır.Hondanın atmosferikleri gücünü çok yüksek devirde verdiği için devir döner.

    burdaki başka bir sıkıntıda TSİ motor zaten benzinli bir motor.yani devir dönmesine bir engel yok.turbo ile dizel olmadıktan sonra devir dönebilirsiniz. örneğin hulk civic k20 motorun turbolanmasıyla yaklaşık 700hp güç üretiyor.(k20 atmosferik bir motor sonradan turbolanıyor).fakat turbo olmasına rağmen hala devir dönüyor.

    son olarak dererhan hocam turboyu atmosferiğe parça takılması olarak saymış bu yanlış sayılır.bi motor ya turbodur yada atmosferiktir.

    Turbosuz bir motora(yani atmosferiğe) turbo taktığınızda motorda nerdeyse değişmeyecek parça kalmaz,motor turboya göre tekrar toplanır.

    sonuna kadar okuduysanız teşekkür ederim,benim fikirlerimde bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 13 Nisan 2014; 19:37:38 >




  • Her hafta düzenli olarak drag yarışları yapanları, her pazar "haydi toplanalım güzelce bi otobanda devir çevirelim" diyenlere sözüm yok, zaten o kadar anlamam arabadan. Ama normal kullanıcılara tap taze bir veri sunayım:
    Dün ailecek toplandık, sabahtan çıktık gezdik, tozduk. Baya da yük vardı. LPG olmadığı için bagajda bir sorun yaşanmadı. Rampa çıktık virajlar döndük, ne bir zorlanma, ne bir nazlanma. 2000 devri geçmedim bile. Araba sollamak gerektiğinde 2 saniye sürdü sürmedi önümüzdeki aracı geçmemiz. 105 km yol yaptık gün sonunda, tüketim 5.1 lt. daha neyin tartışmasını yapıyoruz, adamlar yapmış. teknoloji ile kavga etmeye gerek yok :)
    Araç yeni leon 1.4 tsi.

    Ekleme: bu arada klimayı da kullandık. ne ilk kalkışlarda ne rampa tırmanmada, araç yüklü olmasına rağmen en ufak etkisi olmadı. atmosferik motorda klima kullanmak tam bir sanattı :) rampa inerken açardım, ışıkta kalkarken kapatırdım. özellikle dikkat ettim, yakıt tüketimini de artırmadı gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 13 Nisan 2014; 20:19:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gorod

    Kardeşim videolara koyduğum arabalar 1.6 :) Hangi 1.6 hacimden düşük Turbolu araç orjinal haliyle 0-200'ü 18-19 saniyede alıyor ? Ve videoda ki araçların üzerinde emin ol modifiye olarak +10,+15 HP fazlalık var.O da bir şey değil.Polo GTi 20 saniyede ancak 160 görüyor. :)

    Arkadaşım ben sürüş keyfine falan bir şey demiyorum atmosferik daha keyiflidir daha iyi devirlenir tamam eyvallah. Ama sen şimdi bana her şeyi aynı iki motordan turbosuz olan daha mı iyi hızlanır diyorsun? Turbo dediğimiz şey basit tabiriyle atmosferik motora eklenen bir parçadır. Turbo belli bir devir aralığında çalışır diğer aralıklarda zaten atmosferik bir motordur. Yanlışmı biliyorum? E biz madem neden takıyoruz bunu hiç bir faydası yoksa?
    Ayrıca o videodaki CRX V-tec stok olarak 850-900 kg bir araç. Eminim daha da hafifletilmiştir. Piyasada 900kg araç mı var ki karşılaştıralım diğer 1.6 motorlarla. Düşür 3.20 ed yi 1 tona bir de öyle deneyelim.

    Bunu tartışma gibi değil fikir paylaşımı olarak görüyorum ben fikirlerimde değişebilir bir şeyi tutturduğum yok yani. 3. şahısların dediği gibi laf anlatamazsın diye bir şey yok.

    hocam tartışımanızı bölüyorum ama kusura bakmayındererhan hocam öncelikle devir çevirme vitesle alakalı değil daha çok tork ve begir gücüyle alakalıdır.ve performans araçlarında devir çok önemlidir.kısa bir örnekle önemini açıklayayım;f1 araçları safkan performans araçlarıdır ve 17-18 bin devir dönerler,renault f1 motoru 20bin devir dönüyor.97 senesinde üretilen honda civic ek9 typ-r 1.6lt atmosferik motordan stock halde 185hp güç cıkarıyor ve 9000 devir dönüyor.(6200de vtec açar).bu motor hala dünya üzerindeki en iyi 1.6 lt atmosferik motor.Devir(yani rpm)ve tork aynı kağıdın 2 yüzü gibidirler.örneğin bir civata sıkmanız gerekiyor,bu çivatayı 1metre uzunluğundaki anahtarla 10Newton güç uygulayarak sıkabilirsiniz.Ama aynı civatayı 2metre uzunluğundaki anahtarla 5Newton güç uygulayarakta sıkabilirsiniz.Yani aracın devirini azalttığınızda tork elde edersiniz,torkunu azaltığınızda ise devir.dizel motorlar devir dönemedikleri için yüksek tork verirler.beygir gücüde torku ne kadar rpm'e---rpm i ne kadar torka çevirebileceğinizin bir ölçüsüdür.

    turbo veya atmosferik araç kullanmak zevk ve ihtiyaca bağlıdır.örneğin şehir içinde düşük devir bandında yüksek güç istiyorsanız turbodizel bir araç daha mantıklı.Birde burdaki ayrıntı aracın gücünü hangi devir aralığında verdiğiylede alakalı.atmosferik devir dönen makineye bağırıyor demişsiniz fakat atmosferik devir dönen makine gücünü çok yüksek devirde veriyor.Yani devir dönmek zorunda.Fakat bir turbodizel gücünü düşük devirde verdiği için zaten devir çevirmesi gerekmez.

    burda arkadaş atmosferiği vw nin 100hp 6.000rpm çeviren motorlarıyla karıştırmayın demiş,doğru sayılır Honda ve Ferrari atmosferiğin ustasıdır.Hondanın atmosferikleri gücünü çok yüksek devirde verdiği için devir döner.

    burdaki başka bir sıkıntıda TSİ motor zaten benzinli bir motor.yani devir dönmesine bir engel yok.turbo ile dizel olmadıktan sonra devir dönebilirsiniz. örneğin hulk civic k20 motorun turbolanmasıyla yaklaşık 700hp güç üretiyor.(k20 atmosferik bir motor sonradan turbolanıyor).fakat turbo olmasına rağmen hala devir dönüyor.

    son olarak dererhan hocam turboyu atmosferiğe parça takılması olarak saymış bu yanlış sayılır.bi motor ya turbodur yada atmosferiktir.

    Turbosuz bir motora(yani atmosferiğe) turbo taktığınızda motorda nerdeyse değişmeyecek parça kalmaz,motor turboya göre tekrar toplanır.

    sonuna kadar okuduysanız teşekkür ederim,benim fikirlerimde bunlar.

    Hocam teşekkür ediyorum uzun uzun yazmışsınız hepsini okudum. Ben zaten basitçe atmosferik motora takılan parçadır dedim tabi ki o kadar basit değil motor bloğundan tut diğer parçalara hepsi değişir. Bilinçsiz turbo uygulatıp blok çatlatan motoru eline alan çok kişi var. Daha açık olayım cevaplarsanız sevinirim. Şimdi biz 9000 rpm çeviren bir motora turbo uygularsak o motor yine 9000rpm çevirmeye devam etmez mi? Veya atıyorum 5000rpm den sonra sağırlaşır eskisinden daha mı zor çıkar o devirlere? Burada yazılanlardan sonra şüpheye düştüm cidden.
    Kendi adıma konuşayım ben aile babası olarak aracımı sakin kullanırım hem güvenlik için hem de tasarruf için malum benzin fiyatları. Şehirlerarası yolda 110-120 ye sabitler giderim. Bu forumun %95 i de böyle sanırım. Benim LPG uygulamasından başka atmosferik bir motor seçmem için bir neden var mı? Ben ne yapayım 6000rpm de verilen gücü? F1 bile turbo motorlara geçti sesleri çok kötü olsada.




  • evet tespitiniz doğru hocam, artık günümüzde şehir içi trafik çok yoğun olduğundan ve tüm firmalar yakıt ekonomisi sağlamaya uğraştığından dolayı devir çevirmenin bir anlamı yok.

    yani siz turbo bir motoru devir dönmeyecek fakat maximum gücünü düşük devirde verecek şekilde tasarlarsanız o motor böyle çalışır.

    fakat siz aynı turbo motoru devir dönecek ve maximum gücünü yüksek devirde verecek şekilde tasarlarsanız yüksek devir döner.

    yani moturun turbo olması devir dönmeye engel değil.turbo beslemeli olup devir dönebilen bir çok motor var.

    HULK CİViC adlı araç atmosferik (motorun kodu K20) bir motorun sonradan turbolanması ile 700hp+ güç üreten bir araç.eskiden çok meşurdu hulk civic yazarsanız çıkar draglarda iyi dereceleri vardır.Bu motor atmosferikkende devir dönüyordu,turbolanıncada devir dönüyor.

    yani iş motorun üretim amacında,günlük kullanımda şehir içinde devir dönmeye gerek yok,gücünü düşük devirde veren bir motor daha ekonomik ve seri oluyor.

    siz sıkışık trafikte 9000rpm'e çıkacak zaman bulamazsınız zaten.

    işte bu yüzden vw halk için araç ürettiğinden devir dönme ihtiyacı duymuyor,Honda ise kuruluş tarihden beri güç ve performans araçları ürettiği için PEK ŞEHİR İÇİ TRAFİĞİ DİKKATE almadan yüksek devir çeviren ve gücünü yüksek devirde veren motorlar üretiyor. motor gücü yüksek devirde verince,sizde güce ulaşabilmek için yüksek devir dönüyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 13 Nisan 2014; 20:34:57 >




  • Tamam tartışma güzel herşey iyi hoşta, hala atmosferik motorda klima kullanmak sanat felan yazılmış. Hangi senenin teknolojisiyle yapılmış motorlarda bu sorun var. Yeni atmosferiklerin hangilerinde aynı sorun var. Amma atılıp tutulmuş. Yok rampa çıkarken klima açıksa yolcular inip arabayı itiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Her hafta düzenli olarak drag yarışları yapanları, her pazar "haydi toplanalım güzelce bi otobanda devir çevirelim" diyenlere sözüm yok, zaten o kadar anlamam arabadan. Ama normal kullanıcılara tap taze bir veri sunayım:
    Dün ailecek toplandık, sabahtan çıktık gezdik, tozduk. Baya da yük vardı. LPG olmadığı için bagajda bir sorun yaşanmadı. Rampa çıktık virajlar döndük, ne bir zorlanma, ne bir nazlanma. 2000 devri geçmedim bile. Araba sollamak gerektiğinde 2 saniye sürdü sürmedi önümüzdeki aracı geçmemiz. 105 km yol yaptık gün sonunda, tüketim 5.1 lt. daha neyin tartışmasını yapıyoruz, adamlar yapmış. teknoloji ile kavga etmeye gerek yok :)
    Araç yeni leon 1.4 tsi.

    Ekleme: bu arada klimayı da kullandık. ne ilk kalkışlarda ne rampa tırmanmada, araç yüklü olmasına rağmen en ufak etkisi olmadı. atmosferik motorda klima kullanmak tam bir sanattı :) rampa inerken açardım, ışıkta kalkarken kapatırdım. özellikle dikkat ettim, yakıt tüketimini de artırmadı gibi.

    klima etkeninin motorla alakası yok. Eğer klimanız anolog ise gücünü motordan aldığı için açtığınız zaman hem performansı düşürür,hemde yakıtı artırır.

    klima dijital ise gücünü kendi üretir,böylece hem motorda performans düşmez hemde yakıtı etkilemez.




  • O motor normal halde turbolansa zaten pistonları blokla bir yapar eritir heryeri.Motorlar çok daha sağlam yapılıyor turbonun gücünü kaldırabilecek şekilde.Turbo benzinli motorları çok beğeniyorum ama yüksek hacim atmosferiğin yerini tutmaz malesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Her hafta düzenli olarak drag yarışları yapanları, her pazar "haydi toplanalım güzelce bi otobanda devir çevirelim" diyenlere sözüm yok, zaten o kadar anlamam arabadan. Ama normal kullanıcılara tap taze bir veri sunayım:
    Dün ailecek toplandık, sabahtan çıktık gezdik, tozduk. Baya da yük vardı. LPG olmadığı için bagajda bir sorun yaşanmadı. Rampa çıktık virajlar döndük, ne bir zorlanma, ne bir nazlanma. 2000 devri geçmedim bile. Araba sollamak gerektiğinde 2 saniye sürdü sürmedi önümüzdeki aracı geçmemiz. 105 km yol yaptık gün sonunda, tüketim 5.1 lt. daha neyin tartışmasını yapıyoruz, adamlar yapmış. teknoloji ile kavga etmeye gerek yok :)
    Araç yeni leon 1.4 tsi.

    Ekleme: bu arada klimayı da kullandık. ne ilk kalkışlarda ne rampa tırmanmada, araç yüklü olmasına rağmen en ufak etkisi olmadı. atmosferik motorda klima kullanmak tam bir sanattı :) rampa inerken açardım, ışıkta kalkarken kapatırdım. özellikle dikkat ettim, yakıt tüketimini de artırmadı gibi.

    klima etkeninin motorla alakası yok. Eğer klimanız anolog ise gücünü motordan aldığı için açtığınız zaman hem performansı düşürür,hemde yakıtı artırır.

    klima dijital ise gücünü kendi üretir,böylece hem motorda performans düşmez hemde yakıtı etkilemez.


    analog klimanın ne motor kompressörüne ne de ayrı bir üniteye bağlantısı vardır

    digital klimalarda

    çoğu markada soğutmak için gücü motor kompressöründen alır

    bazı markaların ise klima için ayrı üniteleri vardır motor gücünü kullanmazlar örneğin BMW...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Her hafta düzenli olarak drag yarışları yapanları, her pazar "haydi toplanalım güzelce bi otobanda devir çevirelim" diyenlere sözüm yok, zaten o kadar anlamam arabadan. Ama normal kullanıcılara tap taze bir veri sunayım:
    Dün ailecek toplandık, sabahtan çıktık gezdik, tozduk. Baya da yük vardı. LPG olmadığı için bagajda bir sorun yaşanmadı. Rampa çıktık virajlar döndük, ne bir zorlanma, ne bir nazlanma. 2000 devri geçmedim bile. Araba sollamak gerektiğinde 2 saniye sürdü sürmedi önümüzdeki aracı geçmemiz. 105 km yol yaptık gün sonunda, tüketim 5.1 lt. daha neyin tartışmasını yapıyoruz, adamlar yapmış. teknoloji ile kavga etmeye gerek yok :)
    Araç yeni leon 1.4 tsi.

    Ekleme: bu arada klimayı da kullandık. ne ilk kalkışlarda ne rampa tırmanmada, araç yüklü olmasına rağmen en ufak etkisi olmadı. atmosferik motorda klima kullanmak tam bir sanattı :) rampa inerken açardım, ışıkta kalkarken kapatırdım. özellikle dikkat ettim, yakıt tüketimini de artırmadı gibi.

    klima etkeninin motorla alakası yok. Eğer klimanız anolog ise gücünü motordan aldığı için açtığınız zaman hem performansı düşürür,hemde yakıtı artırır.

    klima dijital ise gücünü kendi üretir,böylece hem motorda performans düşmez hemde yakıtı etkilemez.


    analog klimanın ne motor kompressörüne ne de ayrı bir üniteye bağlantısı vardır

    digital klimalarda

    çoğu markada soğutmak için gücü motor kompressöründen alır

    bazı markaların ise klima için ayrı üniteleri vardır motor gücünü kullanmazlar örneğin BMW...

    haklısınız hocam,klimayı ben böyle biliyordum fakat yanlış biliyormuşum şimdi küçük bir araştırma yaptım.ama yine klimanın atmosferik ve turboyla bi alakası olmadığı sonucuna vardık galiba.daha çok markayla alakalı doğrumu anladım hocam?(ulan aracın motoruna bakmaktan diğer şeyleri bilmiyormuşuz arkadaş )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Tamam tartışma güzel herşey iyi hoşta, hala atmosferik motorda klima kullanmak sanat felan yazılmış. Hangi senenin teknolojisiyle yapılmış motorlarda bu sorun var. Yeni atmosferiklerin hangilerinde aynı sorun var. Amma atılıp tutulmuş. Yok rampa çıkarken klima açıksa yolcular inip arabayı itiyorlar.

    Hocam meraba. Siz endirek selam verdiniz, ben direk selamı alayım. Öncelikle şunu söyleyim: hayatında hiç görmediği, sadece youtube dan hızlanma verilerini, oto kritik. Com dan teknik verilerini öğrenip burda ahkam kesenlerle beni karıştırma. Ben bizzat kendi tecrübelerimi paylaşıyorum. KardeŞ ben 19 yıldır araba kullanıyorum, hemen hepsi de atmosferikti. Son turbo benzinli arabamı alırken de bir çok arabayı test ettim. 4000 küsür devirde 150 nm tork veren araçlar. Hadi doldur 5 kişiyi, klimayı da aç, bi rampaya vur kendini bak bakalım ne olacak. arkadaş hiç kullanmadığımız Şey sanki atmosferik motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Turbo iyi güzel de şu ilk çalıştırmada ve kontak kapatmadan önceki beklemeler adamı bayıyor. Araçta yalnızsın bir büfede duruyorsun kontak kapatsan bi türlü, aracı çalışır bıraksan bi türlü hırsızı var haydutu var Kış günü kaloriferi açmışsın turbosuz araçta bir gaz veriyorsun sıcak hava esmeye başlıyor, aynısını turbo motorda yap turboyu eline alıyorsun İlla turbo yağlanacak öyle gaz vereceksin.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.