Şimdi Ara

turbo besleme vs atmosferik (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
352
Cevap
8
Favori
9.072
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben hiç 1.6 turbo ile 1.6 atmosferik karsilastirildigini görmedim. Atmosferik savunanlar olsun, turbo savunanlar olsun herkes genelde 1.2 turbo ile 1.6 atmosferik motoru karşılaştırıyor. Bu bile hangisinin daha ustun olduğunu göstermeye yeter. Yok, daha da adil bi kıyaslama isteyen olursa ayni motor hacimlerinin karşılaştırmak gerekir.

    Bir de benzin pahalı olmasaydı kimse turbo tercih etmezdi diyenlere sormak isterim. Benzin pahalı olmasaydı, vergiler de boyle uçuk olmasaydı ayni hacimdeki motorun atmosferik olanını mi turbo olanını mi tercih ederdiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @extrem_015

    Anladım hocam piyasasını pek bilmediğimden sordum,baktığım araç Comfortline'dı ucuz olduğuna göre bi çakallık olabilir. 60.000 bakımı 1.000 lira gibi bir şey galiba diğer forumlarda arkadaşlar öyle söylemişti. MK5 2009 hiç görmedim ilanlarda demek ki kimse satmıyor. 2009 MK5'ler 122'lik mi peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Turbo tok gitmiyor.

    1.4 TSI 122 yerine 3.0 V6 122 hp akar diyorsun yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar yıllarca atmosferik kullandım. 1.4, 1.6, 2.3. 9,10 aydır turbo benzinli. (1.4 tsi 10 hp 250). elini vicdanına koyup da, lpg uyumlu olmasından başka bi artısı var diyebilen var mı? bence yok. ki 1.6 atmosferik lpg tüketiminden daha düşük benzin tüketimim var şu anda. bi kere müthiş konforlu, 1500 devir 6. viteste dağları rampaları çık araba düz yolda gibi gidiyor. 120 ye sabitliyorum hızı, rampa mı iniyosun rampa mı çıkıyosuni devir saati gram oynamıyor. yapmayın etmeyin, 1.6 ile ne sıkıntılar çektim dağları aşarken. 1.2 atmosferik de dağ tepe aşar aşmaz değil, ama aşmak var aşmak var. rampa geldi mi klimayı kapat, araba sollarken klimayı kapat. ışıktan kalkarken klimayı kapat. yani yalın sakin kullanımda bile turbo büyük nimet. honda 1.6 yı yere göğe sığdıramıyorlar , bu aracı almadan önce onu da test ettim, hiç de ahım şahım bi gidişi yok. bi kez de uzun yolda bi civicle bi kaç kez kapıştık ufaktan. alakası yok. ve bu arada sen 4000 devire bile gelmeden vites atarken garibim vtech red line da can çekişiyor. hele bir de rampa varsa, 152 mi ne nm tork için. bence fanatiklik yapmaya gerek yok, aynı fiyat olduğu sürece turbolu almalı herkes, tabi bence. özellikle benzinliler, düşük tüketim yüksek gücü ve torku, dizelin tör törüna maruz bırakmadan sağlıyor bize.

    Ekleme: Esas soruyu unutmuşuz: düzenli bakımları yapılıp, usturuplu kullanılDıktan sonra uzun ömürlü olmaması için hiç bir sebep yok. Ayrıca düşük devirde Yüksek devir ve tork verdiği için, gaza yüklenmeden seri bir şekilde hızlandığı için, "6500 devirde araba ne gidiyo ama" denilen ve gitmesi için Sürekli bağırtılan motorlardan çok daha Uzun ömürlü olacağı tabidir.

    lpg den düşük benzin tüketimi lafına takıldım ben, ciddi misin? ne kadar tüketim oluyor benzinde?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Turbo tok gitmiyor.

    1.4 TSI 122 yerine 3.0 V6 122 hp akar diyorsun yani.

    Atmosferikler bana hep rahat gidiyor hissi veriyor.

    Kendinden emin,özgüvenli motorlar.

    Doğrusal hızlanma=can
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Turbo tok gitmiyor.

    1.4 TSI 122 yerine 3.0 V6 122 hp akar diyorsun yani.

    Atmosferikler bana hep rahat gidiyor hissi veriyor.

    Kendinden emin,özgüvenli motorlar.

    Doğrusal hızlanma=can



    Elektrik süpürgesi motoru türevi motorlar ölmeli.

    3500rpm den sonra böğürmeye başlayan ciğerli motorlar istiyoruz.






    Aracın 20-100 akselerasyonu corvette ile aynı neredeyse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    çoğu arkadaş atmosferikten için "daha tok, daha rijit (ya da daha az rijit miydi?) vb vb hızlanıyor" demiş. Ne demek? anlamış değilim. ama benim gördüğüm, turbo benzinli gayet güçlü ve sağlam hızlanıyor. Turbo dizeller gibi sadece tork patlamasının etkisiyle "sahte hızlanma" değil, gerçek hızlanma.


    Hocam şöyle söyleyeyim, aynı gücü ele alalım.
    1.4 TSI 140 Bg'dense 2.0 Atmosferik 140 Bg tercih ederim.
    Ama şu var,
    2.0 140 Bg
    2.0 T 160 BG var 1600'den 4800'e kadar Turbo tam tork veriyor.
    2.0 T4 var 200 Bg ama 2400 ile 3600 devir arası Turbo tam tork veriyor.
    Atmosferik en az torka sahip olsa da, 1000 devirle giderken dahi vites düşürme ihtiyacı hissettirmiyor. Ben kalkış performansı, sürekli dipgaz olarak değil genel kullanım için dioyrum.
    Peki şimdi sorarım size, 3.0 200 Bg bir atmosferik motor mu 2.0 200 Bg Turbo motor mu?

    Hocam atmosferiğin tek avantajı ( benim bizzat yaşadığım) zaten o düşük devir. Ben 1.6 a3 le, 5. Viteste bildiğin ışıktan döner vites düşürmeden yoluma devam edebilirdim. 1.4 tsi la aynı yerden 3 le çıkamadım. Araba milim ilerlemedi. Amaaaaa, arabalar sıkıştırınca panikle 2 ye çekip gazı kökleyince de biraz mübala olacak, belim boynum kırılacaktı nerdeyse Koltuğa yapışmaktan:) 1.4 140 hp, 2.0 140 hp , biraz adaletsiz olmaz mı usta:) ha torktan, ekonomiden, düşük devir yüksek güçten dolayı yine 1.4 turbo Daha ağır basar, ama uzun yolda uzayacağım dersen 2.0 güzel bir hacim.

    Hocam adaletsizlik değil benim motor karşılaştırmam. Evet Turbo'da müthiş bir tork var ama sonuçta 140 Bg'yi çıkarmak için ya büyük hacim atmosferik ya küçük hacim Turbo diyeceğiz.
    Başta Turbo kendi başına bir haksızlık. 1.4 motordan 180 Bg güç çıkartan Polo GTI ile, 2.0 motordan 172 Bg güç çıkartan Clio'yu bir iki ufak modifikasyonla (Hava filtresi vb.) 180 Bg'e getirsek, iki araçtan hangisi daha tatlı olurdu? Hele virajlı yolda?
    Hem düzde hem virajlı yolda ben Clio RS'yi tercih ederdim.
    Sonuç itibariyle birisi hacim farkıyla, birisi turbo desteği ile aynı gücü çıkartıyor. Sonuçta emilen hava miktarı, yakılan benzin miktarı tam güç altında 1.4 motorda da 2.0 motora yakın oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    1.6 atmosferik ten 160 hp alınabiliyor zaten.honda bunu 15 yıl önce başardı.




    1.6 atmosferikten 185 hp aldı.B16B Ek civic typeR....

     turbo besleme   vs  atmosferik
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Yorumlarda da dizelle karşılaştırmışlar.

    BMW böyle masterpiece motorlar yaparken şimdi geldiği noktaya bak.

    İner misin çıkar mısın.

    Birden niye turboya sardılar anlamadım.

    Halbuki atmosferik motorlarda müthiş başarıları var.

    Şimdi millet BMW'yi ezelden beri turbocu sanıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Yorumlarda da dizelle karşılaştırmışlar.

    BMW böyle masterpiece motorlar yaparken şimdi geldiği noktaya bak.

    İner misin çıkar mısın.

    Birden niye turboya sardılar anlamadım.

    Halbuki atmosferik motorlarda müthiş başarıları var.

    Şimdi millet BMW'yi ezelden beri turbocu sanıyor


    m550d f10 would destroy this, i even would dare to race this with my 530d chip. ofcourse petrol is more fun to drive, but if you talking about performance diesels are more powerful now



    tipik dizelci avuntusu.




  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    You cant compare tractor with petrol...

    Çok acı cevap vermiş
  • Benim tercihim açıkçası turbo ama gel gelelim şu anki aracım 2.5lt v6 218hp ama yakıt konusunda önceki aracım olan 1.6 turbolu 184 beygirlik minimden daha az yakıyor. Hatta 160hp sciroccomla hemen hemen aynı yakıtı yakıyor.
    Yani atmosferik çok yakar olayı saçma ha basarsın bütün gün 5000 6000 devir bandında o zaman yakar. Lakin bu 2.5lt 6 silindir arabayla ben minideki 0-120 km değerini yakalayamıyorum sonrasında tamam ama 0-120 de hantal kalıyor ona göre. Bu arabada turbo olsaydı o arayıda çok dolu geçirirdi o yüzden turbo kesinlikle avantajlıdır. Ama atmosferik aracın stabil hızlanması turbolu araçlarda yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    You cant compare tractor with petrol...

    Çok acı cevap vermiş

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Passenger

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    Turbo'nun olayı sadece daha fazla güç vermek değil. Daha fazla tork üretmesi ve maksimum torku daha erken ve daha uzun bir devir bandında vermesi. 1.2 TSI'nin 1.6 atmosferik motoru yokuş tırmanırken geçtiğini görürseniz sebebi budur. 1.6 atmosferik kullanıcısıyım ve durum bu. Devir turbo devri bunu kabul etmek lazım. Honda bile sonunda turbo motor yapmaya başlıyor.



    1.2 TSI ile istenilen yokuşta, zaman ve mekanda kapışırız. Ezer geçerim.

    DSg li 1.2 tsi ile denemek istermisin hocam? müsait zamanda bende merak ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozerpeker61

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    1.6 atmosferik ten 160 hp alınabiliyor zaten.honda bunu 15 yıl önce başardı.
    Hem ekonomi hem performans hemde sağlamlık olarak kendini defalarca ispatladı.

    Bunu başaramayan diğer firmalar çözümü turbo takarak çözmeye çalıştılar ama ellerine yüzlerine bulastirdilar.

    Birçok marka honda nin patenti altında vtec teknolojisini kullanıyor.
    Vvti Mivec gibi..



    Tam komedi.
    15 yıl önce başarılan şey, günümüzde nerede? Hondanın hangi binek aracında 1.6 160 hp lik motor bulunuyor? veya 1.6 200 hp lik? Madem 1.6 160 hp lik motor hem ekonomik hem performanslı hemde sağlamdıda 15 yıl önce kullanılıp terk edilip sonra neden 1.6 120 hp lik olanı kullanıldı?

    neden mi? Nedenini söyleyeyim. Çünkü hiçbir akıllı tüketici binek aracında, Tam güç devrini 7600 dev/dakikada, 150 Nm yide 7000 devirde istemez.


    avatarınız ve otomobil tercih resminizden anladığım kadarıyla büyük ihtimal seat markasının turbolu herhangi bir modelini kullanıyorsunuz. Diğer arkadaş nacizane kendi düşüncelerini yazmış ama sizin yorumunuzda sanki hondanın başarılarını çekemeyenlerin yaptığı yorumların aynısı olmuş. Benim yorumumda biraz fanatikçe olacak ama emin olun o avatarınızdaki marka hiçbir zaman honda olmadı olamayacak önce bunun çekememezliğinden kurtulun bence çünkü bu yaptığınız yorum ondan dolayı olabilir ve şunu unutmayın bunu türkiye için söylüyorum eğer ülkemizde yakıt fiyatları uygun olsaydı siz turbo sevdalılarının sesi bu kadar çıkmazdı honda da ağzınızın payını verirdi yine

    Varsayımlar, varsayımlar... honda şöyle yapardı böyle yapardı. Biz mevcut şartlara bakıyoruz. hayallere değil. Ben sormuşum günümüzde nerede 1.6 160 hp honda motoru? Varmı cevap? YOK.

    Seat ile honda kıyas yapmanıza gerek yok. Kendisi VW dir. bunu bilmediğinizi sanmıyorum... Ayrıca benim marka ile işim yok. Kendi kullanım şartlarıma göre motora, şanzımana, performansa, tüketime, hafifliğe, yalıtıma, genişliğe bakarak araç seçiyorum, Nissan yapsın yarın nissan alırım. Sanırım siz sadece honda diye seçmişsiniz. Hangi taraf fanatik tekrar düşünün...

    Yakıt fiyatları uygun olsa nedemektir? sonuçta litre bazında kar devam eder. Matematikle ilgili sıkıntınız var sanırım...




  • Tartışma bir yana, Yüksek hacim (2.0, 2.5, 3.0, 3.5) + Turbo kombinasyonu harika olurdu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    O iş aracına göre değişir beyler.

    Ben Camry ile ara sıra hiç yüksek devir çevirmeden ciddi yüksek hızlarda oynamalar yapıyorum.

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    Dediğim gibi aracına göre değişir o iş ..


    hangi şehir hocam bu kaç litre yakıyorsunuz ve ortalama hızınız nedir?

    birde kaç litre motor camry?

    İstanbul 3.5 Camry

    Ortalama yakıt tüketimi 35 kuruş.


    Hocam baglarbasindaki camry sizin mi? :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    @Fantastic Light

    quote:

    Ş.içinde ise hiç gaza bile basmıyorum, araç kendisi yağ gibi akıp gidiyor.

    Bu cevaba hangi şehir diye soruyorum? sen İstanbul diye yazıyorsun. dolayısıyla benim sana sorduğum ŞEHİR İÇİ TÜKETİMİN. şehir içi olmayan tüketimini neden sorayım?

    quote:

    Lpg ile şahin den kartal dan bile az yakıt yakıyorum.

    bu cümleyi atlamışım benim hatam. Ben araçta LPG olmadığını varsayarak yazdım.

    3.5 motor LPG atmosferik bir araç için güzel değer ancak şu ORTALAMA HIZINI yazsaydın zaten bu mesaj uzamayacaktı. sıkışık trafiklerde ortalama hız 15-25km arası oluyor ve o 35 kuruş rahat 70 kuruşa çıkar. tahminim ortalama hızın 40-50+

    Tamam anladım dediğini ama ortalama hıza hiç bakmam emin ol.

    Ben yakıt değerimi ş.içi yada uzun yol olarak ayrı ayrı almıyorum (saçma geliyor) ben aracım ne yakar onu biliyorum ve sorana direk söylüyorum.

    Bu yakıt ölçüm işinide Road Trip LE programı ile yapıyorum. Her yakıt alışta km. lt. ücret bilgilerini giriyorum ve tüm zamanların ortalamasını veriyor program.

    Bazen az bişi artıyor, bazen az biraz düşüyor ama belli bir ortalamam var ve bunun dışına taşmıyor.

    Misal şu an programda 12.99lt/100km yazıyor, buda takribi 35 kuruş civarı oluyor. (yarın yollar uzun 12.80-12.85 arasına düşer)

    Kısacası milleti büyük motordan boşuna korkuyor, ben B7 1.6 TDI Passat'ı satıp bu araca geçtim, iyi ki geçmişim diye her gün şükrediyorum Allah'a.

    Son olarak bu büyük motor işi inanılmaz derecede zevkli, ben şimdiden bu arabadan sonra V8 neye geçerim diye bakmaya başladım..


    araç iyi güzelde MTVsini ne yapıcaz?
    mtv derdi olmasa benim de hayalim fx45 ama gel gelelim devlete 1 kuruş bile fazla vermek istemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selmand

    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar yıllarca atmosferik kullandım. 1.4, 1.6, 2.3. 9,10 aydır turbo benzinli. (1.4 tsi 10 hp 250). elini vicdanına koyup da, lpg uyumlu olmasından başka bi artısı var diyebilen var mı? bence yok. ki 1.6 atmosferik lpg tüketiminden daha düşük benzin tüketimim var şu anda. bi kere müthiş konforlu, 1500 devir 6. viteste dağları rampaları çık araba düz yolda gibi gidiyor. 120 ye sabitliyorum hızı, rampa mı iniyosun rampa mı çıkıyosuni devir saati gram oynamıyor. yapmayın etmeyin, 1.6 ile ne sıkıntılar çektim dağları aşarken. 1.2 atmosferik de dağ tepe aşar aşmaz değil, ama aşmak var aşmak var. rampa geldi mi klimayı kapat, araba sollarken klimayı kapat. ışıktan kalkarken klimayı kapat. yani yalın sakin kullanımda bile turbo büyük nimet. honda 1.6 yı yere göğe sığdıramıyorlar , bu aracı almadan önce onu da test ettim, hiç de ahım şahım bi gidişi yok. bi kez de uzun yolda bi civicle bi kaç kez kapıştık ufaktan. alakası yok. ve bu arada sen 4000 devire bile gelmeden vites atarken garibim vtech red line da can çekişiyor. hele bir de rampa varsa, 152 mi ne nm tork için. bence fanatiklik yapmaya gerek yok, aynı fiyat olduğu sürece turbolu almalı herkes, tabi bence. özellikle benzinliler, düşük tüketim yüksek gücü ve torku, dizelin tör törüna maruz bırakmadan sağlıyor bize.

    Ekleme: Esas soruyu unutmuşuz: düzenli bakımları yapılıp, usturuplu kullanılDıktan sonra uzun ömürlü olmaması için hiç bir sebep yok. Ayrıca düşük devirde Yüksek devir ve tork verdiği için, gaza yüklenmeden seri bir şekilde hızlandığı için, "6500 devirde araba ne gidiyo ama" denilen ve gitmesi için Sürekli bağırtılan motorlardan çok daha Uzun ömürlü olacağı tabidir.

    lpg den düşük benzin tüketimi lafına takıldım ben, ciddi misin? ne kadar tüketim oluyor benzinde?

    Hocam a3 1.6 , brc lpg kitini ben taktırmıştım, ş.içinde en az yaktığı 11 lt. 12,13 de oluyordu. Leon 1.4 140 hp ile ş.içi 7 den düşük.
    yüksek süratlerde a3 10,1 lt lpg, leon 6,7 arası benzin, uzun yol sakin kullanım, 80, 90 da a3 7 lt lpg, leon 4.2 lt benzin. Bunlar bizzat kendi tecrübelerim. Sırf bu rakamlar bile yeterli. daha lpg nin bi dolu ekstra maliyeti var. En basidi coğrafi koşullara göre 2,3 depo benzin harcar bir yılda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BojanBogdanovic B kullanıcısına yanıt
    Birde aradaki ciddi güç ve tork farkı hediyesi. 0-100 ü 8.2 sn bir araç için (en az 2500-3000 motor atmosferik olmalı) 150-200.000 arasında bir rakam ödemek gerekirdi.
    Atmosferik diyenler ilk satın alma maliyetinide düşünmeli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 11 Nisan 2014; 12:43:18 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.