Şimdi Ara

yeni araçlar sizede kalitesiz geliyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
2
Favori
1.174
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar. öncelikle öyle otomobil gurusu falan değilim ancak bir kaç karşılaştırmayla canımı sıkan yada beklentimi karşılayamayan durumu paylaşmak istedim.
    kendim şimdiyedek tek model ( chevrolet kalos se1.2 ) sahibi olmuş biriyim. yani kalitede birçoğunuza göre yerlerde olan bir model. ancak bir yıldır dikkatle birçok aracı uzun süreli test etme fırsatı bulabildim. yazacağım bazı şeyler çılgınc gelebilir.

    c sınıfı araçlarda astra ve focus bolca kullanabildim. ikiside son kasa full paket sedan ve dizeldiler. motorlar inanılmazdı benim düldülden sonra. yol tutuşlar harika, oturma pozisyonunda focus iyiydi. astra daha az yordu ama. astra 5 focus 6 ileriydi. kalitesizlik nerede peki? direksiyonda vites topuzunda bi sıkıntı yok ama biraz kurcalamaya başladımmı düğmeler elimde kalacakmiş gibi geldi. belki biraz acımasızca gelebilir ama yinede insan bir önceki kasalardaki kaliteyi bulamıyor sanki. focus 2 hatta 1daha uzun ömürlü materyallerle dolu gibi geldi bana. hatta cmax in bir önceki kasasi ile (2007-2008 ler) yeni kasa arasında heryerinde uçurum var. eski kasa daha oturakli ve homijen bir kalite dağılımına sahip tabii buda bangöre.

    arkasından golf 7deneme fırsatı buldum. tsi comfortline dı sanırım. kaliyeliydi içi dışı herşeyi ama şimdi belkide hiç duymayacağız bişey söyliyecem. bitürlü raat edeedim arabada. kullanim alani benim kalostan bile dar geldi.bana. ne.yapsam.olmadı. heryerde bariz kalite var ama bn o arabaya sığamadım bir türlü.

    fiesta ve clio 4 te ise tam bir hayal kırıklığı yaşadım. clionun heryerindn kalitesizlik akarken fiesta özellikle vites geçişleri ile hayalkırıklığıydı. geri vitese geçmemek için direnen bir topuz. geçtigini zannediyorsunuz ama debriyaji biraktimmi enteresan bir ses. onun disinda direksiyon guzel ama alttaki cubuklar sinyal kollari felaket. sıkıca kavrasam elimde kalacak gibiydi. clio 4 e en full paket olmasıba rağmn değinmeyecem.bile. bagajını açtığımda gördüklerim ve içine sığamamamda ayrıca iticiydi ki alsam dediğim araçlardandı.

    bu kadar yazdım zamanınızı aldım kusuruma bakmayın. yeni araçlar tam anlamıyla teknolojik oyuncakla dolu ama kalitesiz (göreceli) bence. herkese iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Düğmeler konusunda haklısınız focusta hele ki sony olmayan focuslarda düğme elinizde kalacakmış gibi oluyor sony ile gelenlerde sanki biraz daha kaliteli gibi. Golfü bende yaklaşık 1 hafta kullandım aynı dediğiniz gibi rahat edemedim araçta konsol sanki sağdan sağdan beni sıkıştırıyormuş gibi geliyordu bir türlü optimal sürüş pozisyonumu da yakalayamadım her bindiğimde tekrar ayarlıyordum koltuğu.

    Ayrıca yeni araçların küçük hacim ve yüksek motorlu olanların özellikle belirli bir kmden sonra çok sıkıntı çıkaracağını düşünüyorum. Sonuç olarak bizi fındık motorlu araçlara bindirmeye zorlayanlar utansın ne diyelim
  • Çoğu araça sığamadım demişsiniz boy kilo nedir?
  • Ben 2008 sonrasi cikan arabalara nedense hic isinamadim . Şuan bir araba alacak olsam 80 civari bir Amerikan alırdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedesin epey bi ust duzey yoneticisinin bi aciklamasi varmis. Adam diyor zamaninda cok kaliteli araclar yaptik. Hani bozulmayan arac yapmis adamlar ama araba bozulmuyorki yedek parca satisi yapsinlar. Hakikatende oyle o eski mersolar falan tas gibi. Yeni araclara bak dokuluyor alayi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tum sektorlerde bu boyle. Tuketim toplumu yaratmak ve insanlara satinalmaya yoneltmek icin artik hicbirsey cok kaliteli uretilmiyor. Kullan sat satamiyorsan kullan at. Mevcut durum bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Tum sektorlerde bu boyle. Tuketim toplumu yaratmak ve insanlara satinalmaya yoneltmek icin artik hicbirsey cok kaliteli uretilmiyor. Kullan sat satamiyorsan kullan at. Mevcut durum bu

    Olayın özeti budur. Ek olarak artan maliyetler ve yüksek karlılık hırsı, insanları kaliteyi düşürmeye yöneltiyor..
  • yazdıklarınızın çoğuna katılıyorum kalite konusunda

    ancak katılmadığım da bazı şeyler var örneğin bir araca sığamamakla kalitenin ne alakası var?

    şöyleki fiesta ve clio zaten b sınıfı golf ise c sınıfında sınıfına göre dar bi araçtır

    bir de fiestanın geri vitesi bana da tuhaf gelmiştir doğrudur ama diğer vites geçişleri çok rahattır fiestanın
  • eski araçlar kesinlikle ve kesinlikle yeni araçlara göre çok çok daha kaliteli..
  • 1974 w115imle bu öneriye katılıyorum :) Belki camlar otomatik değildi, kliması yoktu, virajlara Fiestamla girdiğim gibi giremiyordum ama böyle bir konfor, böyle bir sürüş zevki, böyle bir kalite hissi yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı değişim eski kasa ve yeni kasa lancerda da mevcut.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende şöyle bir yönden yaklaşim; temizlik. 2013 dacia lodgy ve 1993 lada samara var bizde. Arada 20 yaş fark var ama ladayı temizlemek dacia yı temizlemekden çok daha kolay ve daha pis olmasına rağmen işin sonunda daha temiz oluyo. Dacianın sert plastiği ve yer döşemesine çamur dokundu mu daha da çıkmıyo lada da bi sil bi elektirikli süpürgeye çektir tertemiz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalitenin düştüğü bir gerçek ama bunu yalnızca otomotiv sektörü ile sınırlandırmamak gerekir, akıllı telefonlara bile gönderilen güncellemeler, bir süre sonra telefonun yavaşlamasını ve bir sonraki modelinin alınmasını zorunlu kılıyor. Daha fazla kâr elde edebilmek için bütün üreticiler, eskisi kadar kaliteli olmayan ve ömrü ortalama 10 yıl olarak biçilmiş ürünler üretmeye özen gösteriyorlar.

    Birçok otomobilin en son kaliteli halleri 1990'lı yıllarda kaldı, 2000'den sonra her şey KULLAN-AT mantığı ile devam ediyor.
  • 2007 model Focus Ghia aracım şu an kullanmakta olduğum Titanium C-Max den çok daha kaliteliydi..Kadife koltukları,kapılarda kullanılan malzemeler ve plastiği bariz daha iyiydi..Maliyeti direk düşürme politikası fakat fiyatlar hiç öyle demiyor..
  • evt teknolejikyeni arabalar ama kaportalar kalitesiz buluorum bende

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sepulnation
    arkasından golf 7deneme fırsatı buldum. tsi comfortline dı sanırım. kaliyeliydi içi dışı herşeyi ama şimdi belkide hiç duymayacağız bişey söyliyecem. bitürlü raat edeedim arabada. kullanim alani benim kalostan bile dar geldi.bana. ne.yapsam.olmadı. heryerde bariz kalite var ama bn o arabaya sığamadım bir türlü.

    +1 Sınıfının en kaliteli ve küçük araçlarından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Tum sektorlerde bu boyle. Tuketim toplumu yaratmak ve insanlara satinalmaya yoneltmek icin artik hicbirsey cok kaliteli uretilmiyor. Kullan sat satamiyorsan kullan at. Mevcut durum bu

    +1,000,000

    aynı beyaz esya üretir gibi araba üretiyorlar...kullan/at mantıgı..
    yeni üretilen araçlarda ,eski araçların sağlamlıgı ve sorunsuzlugu yok artık..
    hatta toyota vx80 diye bir modeli vardı.neredeyse hiç yedek parça satamadıgımız ,en cok zarar ettiğimiz modelimiz bu demişti adamlar..




  • 2013 Auris 1.6 Benzinli CVT Active SkyPack
    Galeriden eve getirdiğim ilk gün sürücü koltuğunun altında döşeme üzerine nerden geldiğini sonradan anladığım plastik bir parça vardı. Koltuk raylarının metalini gizlemek için kullanılan plastik parçanın döküldüğünü anladım. Sonradan bu dökülme diğer koltuğun plastik parçaları ile emniyet kemerinin alttan şasiye bağlandığı yeri gizleyen plastik parça da döküldü.
    Serviste usta yerine taktı, sordum yine olursa ne olacak diye "Çok basit sende tepesine vur o hemen yerine oturur" dedi
    Aracın sağ rezistansının çalışmadığını daha ilk yıkamada anladım ama emin olabilmek için yağmur yağmasını bekledim ve emin oldum. Sol taraf anında kuruturken sağ aynada su damlaları duruyordu.
    Servise durumu bildirdim bana sağ aynada sorun olmadığını söylediklerinde şüphe ettim "Acaba bunca donanımlı aracın sağ aynasına rezistans koymamış olabilirler mi" diye.
    Çünkü bu araçta en gereksiz yere yani sürücü camına cam sıkışma önleyici sensörün konulduğunu, diğer camlarda olmadığını korkutan bir tecrübe sonucu öğrenmiştim. Rezistansı da aynı mantıkla koymamış olabilirler diye düşündüm.
    Ama forumda aynı donanıma sahip arkadaşların her iki camda rezistans olduğuna dair teyit etmeleri üzerine bir daha ilgisiz o servise götürüp hesap sormadım, şu an çalışmayan rezistans ile kullanmak durumundayım.
    Daha 1000 km olmadan ön diskler ötmeye başladı. Servisten umudumu kestiğim için bunu bildirmedim.




  • Geçen sene 48 bin kmde iken aldığım golf 5'de cam düğmeleri, ayna ayar düğmesi ve teybin bazı tuşları soyulmuştu. Halbuki golf 4'ün çok daha kaliteli olduğu hep söylenir.
  • sepulnation S kullanıcısına yanıt
    Focus 1 deki kaliteli malzeme tespitine katılıyorum. Yeni araçlarda maliyet kaygisi nedeniyle kalite düşüyor. Yeni Corolladaki bariz kalitesizlikleri yazdik diye fanatiklerce az daha linç ediliyodum bu forumda...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.