Şimdi Ara

Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
4.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar eski bisikletimde pek bilgim olmadigi zamanlarda , 1 milyoncudan aldıgım makina yagini sıkıyodum, sonrasında bilgisayar fanı için aldıgım ince tabanca (olta) yağı kullanmaya başladım. Bunu hem zincire hem dişliye sıkıyordum, eskisini hiç temizleme işleminden geçirmiyordum.

    Şimdi yepyeni bir bisikletim var. Bu konudada biraz titiz davranmak istiyorum cünkü bana göre en önemli aksanlardan birisidir dişli ve zincir.

    Elimde bir adet 8-10 tllik yağ sökücü sprey var (degreaser olarak geçiyor ) birde 5 liralik yine pc fanı temizlemek icin aldigim pas sökücü /yağlayıcı (sıkışmış vidalari vs sökmek için kullanilan cinsten) yağ var.

    Meraktan elime sıkıp denedim kayganlık hissi az biraz olsada cok degil.

    Zincir yağı olarak ne kullanıyosunuz?
    Zincirinizi neyle yağlıyorsunuz?
    En uygun ürünü nereden bulabilirim ?
    Zincirinizi yağlamadan önce ne yapiyorsunuz (yaği temizleme , sökme vs.) ?
    Kaç km'de yağlama yapiyorsunuz ?
    WD-40 isminde geçen pas sökücü , oldukca kaygan bir yapıda bildigim kadarıyla bu da pas sökücü/yağlayici olarak geciyor bu zincire kullanılır mı ?
    Şu içinde çarklı fırçaları olan temizleme kitleri kullanışlı mıdır ?

     Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Airdedroid -- 21 Mart 2014; 16:27:46 >







  • O zincir temizleme aparatı iyidir ama ben en son annemin mutfakta kullandığı yağ sökücüyle temizledim gayet güzel oldu ama kadroya ve aynakola temas edince boyayı sökebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DT Swiss -- 22 Mart 2014; 3:57:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DT Swiss

    O zincir temizleme aparatı iyidir ama ben en son annemin mutfakta kullandığı pas sökücüyle temizledim gayet güzel oldu ama kadroya ve aynakola temas edince boyayı sökebilir

    Yağlamayı neyle yapiyorsunuz hocam?

    Birde şu konumda bahsettigim ama cevap alamadigim bir problem, zincirim acayip toz tutuyor bunun nasıl önüne geçebilirim


    http://forum.donanimhaber.com/m_88886048/f_//tm.htm#88886048


    quote:

    Orijinalden alıntı: Before Vendetta

    Bu fotoğraflarda dikkatinizi çekmek istedigim bir şey var. Zincirim daha önce hiç görmedigim sekilde kir tutuyor. Özellikle o kısmı netleştirmeye çalıştım fakat yeteri kadar beceremedim. Fotoğrafı açıp biraz zoomlarsanız daha iyi görebilirsiniz, resmen zincirin her baklası kum tanesi icinde üstelik asfaltta sürüyorum.
    Bu sorun oluşturur mu ?

     Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?

     Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?

     Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?

     Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?




    Simdi diyelim zincir arka dişlinin en üstünde yani 1. viteste, ön dişlidede 1. viteste.
    Zincir ön attırıcıya degiyor bu durumda , ufak bi sürtme var fakat bu her zaman yok. Biraz daha acmak gerekirse , sanki ön dişli yamuk gibi. Pedalı tam tur döndürüyorum yarısında sürtmüyor yarısında sürtüyor.
    Bu ileride büyük bi soruna dönüşebilir mi ?





  • Toz tutma olayı yağdan kaynaklanır diye tahmin ediyorum ben normal makine yağıyla yağlıyorum çok fazla toz tutmuyor. Zincirin aktarıcıya sürtmesi ayarsızlıktan kaynaklanır ama sizin dişli yamuksa servisine ya da bir bisikletçiye gösterin derim ne olur ne olmaz.
  • Her ay düzenli yağlarım (şu sarı ince uzun damlalıklı dikiş makinesi yağı ) Onun dışında yağışlı havada kullandıysam kullandıktan sonra yağlarım. Yağmur zincirdeki yağı alıyor.

    Yağlama işlemini bisikleti ters çevirmeden düz bir şekilde duvara dayayıp arka arttırıcının alt makarasından çıkan zincire damlalığı tutup pedalı ters çevirerek yağlarım. Genelde çoğu bisikletçi bu şekilde yapar.

    Yaklaşık 5-6 ayda bir tam temizlik yaparım. Bunun için bir miktar mazot bir de diş fırçası yeterlidir. Bisikleti önce benzinliklerdeki basınçlı suyla köpürtüp yıkarım üstündeki toz kir ve yağ gitsin diye. Eve geldikten sonra kurulayıp diş fırçasını mazota batırıp dişlilere ve zincirine sürüp bezle silerim. Mazotu sürünce zaten yağ akmaya başlıyor. Sonra tekrar yağlayıp kullanıma hazır hale getiririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Her ay düzenli yağlarım (şu sarı ince uzun damlalıklı dikiş makinesi yağı ) Onun dışında yağışlı havada kullandıysam kullandıktan sonra yağlarım. Yağmur zincirdeki yağı alıyor.

    Yağlama işlemini bisikleti ters çevirmeden düz bir şekilde duvara dayayıp arka arttırıcının alt makarasından çıkan zincire damlalığı tutup pedalı ters çevirerek yağlarım. Genelde çoğu bisikletçi bu şekilde yapar.

    Yaklaşık 5-6 ayda bir tam temizlik yaparım. Bunun için bir miktar mazot bir de diş fırçası yeterlidir. Bisikleti önce benzinliklerdeki basınçlı suyla köpürtüp yıkarım üstündeki toz kir ve yağ gitsin diye. Eve geldikten sonra kurulayıp diş fırçasını mazota batırıp dişlilere ve zincirine sürüp bezle silerim. Mazotu sürünce zaten yağ akmaya başlıyor. Sonra tekrar yağlayıp kullanıma hazır hale getiririm.

    Hocam basınçlı su kadroyu falan cizmez mi ? Ya da göbeğe arka attırıcıya falan su kaçarsa zarar vermez mi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Before Vendetta

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Her ay düzenli yağlarım (şu sarı ince uzun damlalıklı dikiş makinesi yağı ) Onun dışında yağışlı havada kullandıysam kullandıktan sonra yağlarım. Yağmur zincirdeki yağı alıyor.

    Yağlama işlemini bisikleti ters çevirmeden düz bir şekilde duvara dayayıp arka arttırıcının alt makarasından çıkan zincire damlalığı tutup pedalı ters çevirerek yağlarım. Genelde çoğu bisikletçi bu şekilde yapar.

    Yaklaşık 5-6 ayda bir tam temizlik yaparım. Bunun için bir miktar mazot bir de diş fırçası yeterlidir. Bisikleti önce benzinliklerdeki basınçlı suyla köpürtüp yıkarım üstündeki toz kir ve yağ gitsin diye. Eve geldikten sonra kurulayıp diş fırçasını mazota batırıp dişlilere ve zincirine sürüp bezle silerim. Mazotu sürünce zaten yağ akmaya başlıyor. Sonra tekrar yağlayıp kullanıma hazır hale getiririm.

    Hocam basınçlı su kadroyu falan cizmez mi ? Ya da göbeğe arka attırıcıya falan su kaçarsa zarar vermez mi ?

    Uzaktan tuttuğun zaman o kadar basınç yapmıyor. 30 cm'e kadar onların basıncı yarım metreden tutunca sadece suyu kalıyor. Yakından tutarsan çizer tabi ki o yüzden biraz mesafe bırakıp tutmak lazım. Ben artık çizikleri dert etmiyorum normal yıkayıp geçiyorum benim için akışı bozulmasın yeter




  • basınçlı su tutmayın su göbeklere kaçıp gres yağının özelliğini yitirmesine sebep olur. göbekler vaktinden önce aşınır. bulaşık deterjanı ile köpürtüp sürahiyle su dökerek durulamak yeterli olur. zinciri yağlamak sürüşünüze ve hava koşullarına bağlı. sürmeden önce bi zinciri elleyin elinize yağ gelmiyorsa yağlayın. ben haftada bir bazen iki kere yağlarım. ayrıca ruble zincir ve aynakol yapraklarını pas sökücü veya balata temizleyici yerine mazotla temizlemek daha iyiymiş duyduğum ve okuduğum kadarıyla dişlilerin ve zincirin ömrünü uzatıyormuş.

  • böyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    quote:

    Orijinalden alıntı: Before Vendetta

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Her ay düzenli yağlarım (şu sarı ince uzun damlalıklı dikiş makinesi yağı ) Onun dışında yağışlı havada kullandıysam kullandıktan sonra yağlarım. Yağmur zincirdeki yağı alıyor.

    Yağlama işlemini bisikleti ters çevirmeden düz bir şekilde duvara dayayıp arka arttırıcının alt makarasından çıkan zincire damlalığı tutup pedalı ters çevirerek yağlarım. Genelde çoğu bisikletçi bu şekilde yapar.

    Yaklaşık 5-6 ayda bir tam temizlik yaparım. Bunun için bir miktar mazot bir de diş fırçası yeterlidir. Bisikleti önce benzinliklerdeki basınçlı suyla köpürtüp yıkarım üstündeki toz kir ve yağ gitsin diye. Eve geldikten sonra kurulayıp diş fırçasını mazota batırıp dişlilere ve zincirine sürüp bezle silerim. Mazotu sürünce zaten yağ akmaya başlıyor. Sonra tekrar yağlayıp kullanıma hazır hale getiririm.

    Hocam basınçlı su kadroyu falan cizmez mi ? Ya da göbeğe arka attırıcıya falan su kaçarsa zarar vermez mi ?

    Uzaktan tuttuğun zaman o kadar basınç yapmıyor. 30 cm'e kadar onların basıncı yarım metreden tutunca sadece suyu kalıyor. Yakından tutarsan çizer tabi ki o yüzden biraz mesafe bırakıp tutmak lazım. Ben artık çizikleri dert etmiyorum normal yıkayıp geçiyorum benim için akışı bozulmasın yeter

    Peki zinciri pas sökücü/yağlayıcı olan WD-40 la yağlamak nasil olur diye sormuştum

    http://www.offroadhaber.com/wd-40-nedir-ve-nerelerde-kullanilir-makale,30.html

    şu makalede en altta birisi yorum atmış ve

     Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?

    demiş.

    WD-40ın bu kadar geniş kullanım alanı oldugunu bilmiyordum

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    quote:

    Orijinalden alıntı: Before Vendetta

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktape

    Her ay düzenli yağlarım (şu sarı ince uzun damlalıklı dikiş makinesi yağı ) Onun dışında yağışlı havada kullandıysam kullandıktan sonra yağlarım. Yağmur zincirdeki yağı alıyor.

    Yağlama işlemini bisikleti ters çevirmeden düz bir şekilde duvara dayayıp arka arttırıcının alt makarasından çıkan zincire damlalığı tutup pedalı ters çevirerek yağlarım. Genelde çoğu bisikletçi bu şekilde yapar.

    Yaklaşık 5-6 ayda bir tam temizlik yaparım. Bunun için bir miktar mazot bir de diş fırçası yeterlidir. Bisikleti önce benzinliklerdeki basınçlı suyla köpürtüp yıkarım üstündeki toz kir ve yağ gitsin diye. Eve geldikten sonra kurulayıp diş fırçasını mazota batırıp dişlilere ve zincirine sürüp bezle silerim. Mazotu sürünce zaten yağ akmaya başlıyor. Sonra tekrar yağlayıp kullanıma hazır hale getiririm.

    Hocam basınçlı su kadroyu falan cizmez mi ? Ya da göbeğe arka attırıcıya falan su kaçarsa zarar vermez mi ?

    Uzaktan tuttuğun zaman o kadar basınç yapmıyor. 30 cm'e kadar onların basıncı yarım metreden tutunca sadece suyu kalıyor. Yakından tutarsan çizer tabi ki o yüzden biraz mesafe bırakıp tutmak lazım. Ben artık çizikleri dert etmiyorum normal yıkayıp geçiyorum benim için akışı bozulmasın yeter



    Benim kadrom siyah oldugundan cizikler cok belli ediyor kendini


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Call of Cthulhu

    basınçlı su tutmayın su göbeklere kaçıp gres yağının özelliğini yitirmesine sebep olur. göbekler vaktinden önce aşınır. bulaşık deterjanı ile köpürtüp sürahiyle su dökerek durulamak yeterli olur. zinciri yağlamak sürüşünüze ve hava koşullarına bağlı. sürmeden önce bi zinciri elleyin elinize yağ gelmiyorsa yağlayın. ben haftada bir bazen iki kere yağlarım. ayrıca ruble zincir ve aynakol yapraklarını pas sökücü veya balata temizleyici yerine mazotla temizlemek daha iyiymiş duyduğum ve okuduğum kadarıyla dişlilerin ve zincirin ömrünü uzatıyormuş.



    Bisikletle benzinlige gidip 0.5lik şişeye mazot doldurmalarını istesem verirler mi acaba?
    Cünkü bi ara duymustum millet sağda solda molotof yapiyo diye bidona benzin doldurmuyolardı bi ara




  • En iyisi gaz yağıyla temizlemek. Ama dikkat edin zincir bağlantı yeri dandikse, taktıktan sonra benimki gibi kırılabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pcwolf28 -- 21 Mart 2014; 22:29:56 >
  • ben dişlilerin aldığım gün gibi temiz kalması için uğraşıyorum :) temizlik için sanayide yağcılar dan alabileceğiniz gaz yağı ile yapıyorum.
    bir adet (2.5 lt pet şişesi) nin altını kesiyorum buraya biraz gaz yağı döküyorum çok fazla olmasına gerek yok. bir tane küçük boya fırçası ile temizliyorum. diş fırçası da olabilir. burada dikkat etmeniz gereken temizlerken gaz yağı jant a damlıyor. karton filan koyarak engelleyebiliriz. disk fren ise disk e sıçramamasına dikkat edin. daha sonra bisikleti yıkıyorum. basınçlı su ile yıkıyorum ama uzaktan tutuyorum. daha sonra kağıt havlu yada eski bir bez ile zincirin alt kısmını avucun içine alarak pedalı ters döndürerek kurulama yapıyorum. yağlamayı da ben zefal in zincir yağını kullanıyorum ama bu dikiş makine yağıda olabilir.

    https://www.youtube.com/watch?v=CkK82qIX7w0

    bu arkadaş da kısmen aynı şekilde yapıyor. ama yıkayacağı için dikkat etmediğini söylüyor. ben zinciri sökmüyorum ayrıca yıkama esnasında jant da ki yağı temizlemek için ekstradan uğraşmıyorum.

    ilk mesajda ki aparatı bende gördüm biyerde ama dediğim şekilde temizlediğim de buna gerek kalmıyor.
    wd-40 ise araştırmalarım sonucu beni tatmin etmedi. kimi yerde okudum iyi dediler kimi yerde iyi değil dediler. en sağlıklısı gaz yağı bence. yağcıdan küçük su şişesine gaz yağı alsan ben 2-2.5 lira veriyorum.kullandığın miktara göre 4-5 kere temizler. video da ki arkadaş gibi yaparsan 2 kere kullanırsın :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Waldrock -- 22 Mart 2014; 1:57:42 >




  • Bugün bisikletçime gidip zincir yağı sordum ve bana zefal yağı gösterdi.

    125 ml /si 20 TL.

     Zincir Bakımını Nasıl Yapıyorsunuz ?


    toz toprak tutmaz vs diyor. Elimde mobilyacıdan alınma 3-5 liralik pas sökücü / yağlayıcı var toz tutar mı bilmiyorum ama tutturmıcagını pek sanmıyorum. Sizce almaya değer mi 20 tl ye ?
  • Wd40 kullanma ben suyla yikiyorum sonra sunger ve sabunla silip tekrar yikiyorum yag olarak kaliteli dry lube yaglar en iyisi kir tutmaz ve uzun omurludur ama ben de makine yagi kullaniyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni nesil bisikletlerin pek çoğunun göbeği kapalı sistem ile üretilirken nasıl oluyor da benzincilerdeki basınçlı su göbeklere sızıp bisiklete zarar veriyormuş şaşıyorum. Su bu su. Girdiği yerde biraz kaldıktan sonra ardında iz bırakmadan buharlaşır gider. Basınçlı su yerine basınçlı mazot/benzin gibi yağsı bir sıvı sıkıyorsanız bilemem ama benzliklerdeki basınçlı su ile bisikleti temizlemenin (ardından gerekli yağmalayı vs yapmak koşulu ile) bisikletin hareketli aksamı için hiçbir sakıncası bulunmuyor. Hala bu konu hakkında şüphesi olan bisikletforum'daki şu konuyu da bir inceleyebilirler.http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=130729

    Böyle bir negatif durum olsaydı Temmuzdan beri her 2-3 haftada bir benzinlikte yıkattığım bisikleti bugün kullanamaz olurdum.

    Yine bisikletforum'da WD40'lar hakkında ciddi bir münakaşa söz konusu, kimileri bunu kullanışlı bulurken geriye kalanlar da gereksiz, bir işe yaramaz bir ürün olduğunu savunuyor. Geçenlerde bi arkadaşımla oto sanayiden Würth'ün yağ sökücüsünü aldık. Ben henüz kullanma fırsatı bulamadım ama arkadaşım aldığı gün kullandı ve kullandıktan sonra bana yaptığı yorum "Olm, zinciri öyle bi temizledi ki, sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi görünüyor" oldu. Ardından da Zefal'in lube'lerinden birini (sanırım Dry olan) kullanarak yağlamış ve hiçbir sıkıntısı da yok şu an.

    Bir dahaki sefere, Würth -> Benzincide komple yıkama -> Zefal yağ şeklinde girişmeyi düşünüyorum ben de. Mazot olayına bir kez el attım, koku yüzünden bir daha da bulaşmayı düşünmüyorum. Bir benzinciye bisikletle gidip, bisikleti temizlemek için 0.5'lik şişeye mazot istediğinizi söylerseniz 2-3 liraya veriyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fefa

    Yeni nesil bisikletlerin pek çoğunun göbeği kapalı sistem ile üretilirken nasıl oluyor da benzincilerdeki basınçlı su göbeklere sızıp bisiklete zarar veriyormuş şaşıyorum. Su bu su. Girdiği yerde biraz kaldıktan sonra ardında iz bırakmadan buharlaşır gider. Basınçlı su yerine basınçlı mazot/benzin gibi yağsı bir sıvı sıkıyorsanız bilemem ama benzliklerdeki basınçlı su ile bisikleti temizlemenin (ardından gerekli yağmalayı vs yapmak koşulu ile) bisikletin hareketli aksamı için hiçbir sakıncası bulunmuyor. Hala bu konu hakkında şüphesi olan bisikletforum'daki şu konuyu da bir inceleyebilirler.http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=130729

    Böyle bir negatif durum olsaydı Temmuzdan beri her 2-3 haftada bir benzinlikte yıkattığım bisikleti bugün kullanamaz olurdum.

    Yine bisikletforum'da WD40'lar hakkında ciddi bir münakaşa söz konusu, kimileri bunu kullanışlı bulurken geriye kalanlar da gereksiz, bir işe yaramaz bir ürün olduğunu savunuyor. Geçenlerde bi arkadaşımla oto sanayiden Würth'ün yağ sökücüsünü aldık. Ben henüz kullanma fırsatı bulamadım ama arkadaşım aldığı gün kullandı ve kullandıktan sonra bana yaptığı yorum "Olm, zinciri öyle bi temizledi ki, sanki fabrikadan yeni çıkmış gibi görünüyor" oldu. Ardından da Zefal'in lube'lerinden birini (sanırım Dry olan) kullanarak yağlamış ve hiçbir sıkıntısı da yok şu an.

    Bir dahaki sefere, Würth -> Benzincide komple yıkama -> Zefal yağ şeklinde girişmeyi düşünüyorum ben de. Mazot olayına bir kez el attım, koku yüzünden bir daha da bulaşmayı düşünmüyorum. Bir benzinciye bisikletle gidip, bisikleti temizlemek için 0.5'lik şişeye mazot istediğinizi söylerseniz 2-3 liraya veriyorlar.

    +1 hepsine katılıyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • ben mazotlu bir bezle (genelde eski bir havlu v.s. gibi) silerim. sonra da dikiş makinesi yağıyla yağlardım. hem temizlerken hem de yağlarken zinciri ters yönde çevirerek yaparım.
    şu sıralar bisikleti fabrikaya getirip bir bahar temizlik yapacağım basınçlı yıkama ve köpürtme ile. sonra da würth ün bir zincir yağı ve degreaseri var atölyede onları deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kymelria

    ben mazotlu bir bezle (genelde eski bir havlu v.s. gibi) silerim. sonra da dikiş makinesi yağıyla yağlardım. hem temizlerken hem de yağlarken zinciri ters yönde çevirerek yaparım.
    şu sıralar bisikleti fabrikaya getirip bir bahar temizlik yapacağım basınçlı yıkama ve köpürtme ile. sonra da würth ün bir zincir yağı ve degreaseri var atölyede onları deneyeceğim.

    dikiş makinesi yağı dediginiz 1 milyoncuda satılan ucuz yağlar dimi ?

    Onların toz tutma durumu nedir ? Benimki çok ileri derecede toz tutuyor
  • benim kullandığım aslında endüstriyel sayılır. promar diye bir markanın varilinden kendime almıştım bir miktar. onu kullanıyorum. memnunum. uzmanının söylediğine göredikiş makinesi yağlarında önemli faktör mineral yağ olmasıymış. katkılı birşey olursa zaten tekstil sektöründe kullanılamıyor hemen toz iplik vs yapışıyormuş. ben de bunu duyunca almıştım bir miktar. o eski tiplere nazaran gayet başarılı oldu. diğer bahsettiğin yağlardan eskiden çok kullanırdım, gayet de güzeldi. ama şimdi satılanların içinde makine yağı var mı yok mu belli değil.
  • merhabalar , ben de uzun süredir temizlemediğim zincirleri temizleme işine koyuldum . Yağ ve kir çıkarmada mazotu duydum ve kullanmaya karar verdim oldukça başarılı . Mazotla yaptığım temizliği burdan görebilirsiniz .

    https://www.youtube.com/watch?v=wMHFVJGGBlc
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.