Şimdi Ara

95'lik Focus ile Güneydoğu Yollarından sonra, Van-Doğubeyazıt yolu 2. sayfada

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
98
Cevap
3
Favori
3.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce forumda paylaştığım gezi konularında Güneydoğu bölgesi için bir gezi planladığımı belirtmiştim bir çok arkadaşımızda o gezi yazısını beklediğini söylemişti. Amacım burada o gezi yazısını paylaşmaktı ancak çok çok uzun bir yazı olacağından ve burası otomobil başlığı olduğundan gezi yazısını fotoğrafları ayıkladıktan ve yazıya fırsat bulduğumda şurada paylaşacağım ilgilenenler okuyabilirlerhttp://forum.donanimhaber.com/m_86834412/f_//tm.htm#86834412

    Neyse konuya gelecek olursam Diyarbakır Havalimanı Avis şubesini geziden 2 hafta kadar önce aradım amacım avisin sitesinde uygun görünen Freemontlardan kiralamaktı ancak Diyarbakır Avis yetkilileri bu aracın ellerinde olmadığını söyleyince, o halde lüx dizel sedanları sordum (320 d ve muadlili) bu araçlarında 30.000 km den daha düşüğünün olmadığını cevabıını aldım. Kiralık araçta km çok önemli olduğundan bu sevdadan da vazgeçtim. Elinizdeki en yeni araçlar hangisi sorusuna aldığım Focuslarımız yeni cevabı karşısında biraz İstemeyerek (Kabin içi gürültüsü fazla) birazda gönüllü (yol tutuşu çok iyi) kabul ettim. Daha önce çok uzun süreli Focus 2 kullanımlarım vardı ancak Focus 3 ü hep kısa süreli kullanmıştım bu anlamda aracı iyi tanımam için güzel bir fırsattı.

    Uçaktan indik, Avisten 24.000 km de bir Focusun hazır ve nazır beni beklediği cevabını alınca, kendilerine daha önceki konuşmamızı hatırlattım hemen bir aracın yıkamada olduğu ve 5-10 dakika beklersem aracın hazır olacağı bilgisini verdiler. Hay hay dedik ve aldık aracı daha hareket etmeden bilgisayarı sıfırladım. Silvan yolu üzerinden Malabadi köprüsüne haraket ederken gözümde bir taraftan yakıt ibresindeydi çünkü araç kiralayanlar bilir genelde tam depo verilir araçlar ancak depo tam dolu olmaz ibreyi dolu gösterecek şekilde depo doldurulmuş olur. Bu nedenle daha 20-30 km gidersiniz birde bakarsınız ibre hızla düşmeye başlamıştır. Bu araçta çok hızlı bir düşüş olmadı ancak yineden sanki 1-2 litre yakıt eksik doldurulmuş (muhtemelen tabanca atana kadar doldurulmuş) olabilir. Neyse oradan Hasankeyf'e geçtik oradan Mor Gabriel'e oradan Midyat'a, Mardine, Urfaya, gittikten ve gezilecek bütün yerlerini gezdikten Diyarbakırın gezilecek tüm yerlerini gezerek 3,5 günlük gezimizi tamamladık.
    Depoyu Havalimanın orada tabanca atıncaya kadar doldurduk.
    Yaptığımız toplam yol 1192 km
    Alınan tum yakıt 70,7 litre
    Bu hesaba göre tüketim 5,93 litre olmuş görünüyor.
    Ben tecrübeme göre depoda 2 litre eksik yakıt olabileceğini düşünüyorum dolaysıyla hesaplamayı 68,7 litre üzerinden yaparsak 5,76 gibi bir ortalama tüketim var.
    dolaysıyla yol bilgisayarı en %5 gibi bir sapmaya işaret ediyor.

    Sürüş özelliklerine gelecek olursam araç şehirler arasında 100-140 arası süratlerle kullanıldı (Genelde 120 gibi) tabi yer yer sürat denemeleri yapıldı. Yakıt tüketimi yolculuk boyunca hiçbir zaman gözönünde bulundurulmadı ve tamamen keyif, konfor ve hız öncelikli bir kullanım tarzı beimsendi.
    Ben 190 km yi geçemedim (düz yolda) bu anlamda forumda bu araçla 220 km yaptığını iddia eden arkadaşları da tekrar tebrik ediyorum. Aracın yol tutuşuyla ilgili hiç bir problem yaşamadığımızı aksine kendi aracımıza göre süspansiyon konforunun da daha iyi olduğunu da belirteyim(Astra H) ancak özelikle kötü asfaltta içerideki uğultu düzeyi rahatsız edici seviyede. Araç 6 vites ve 1 vites çok kısa bunun haricinde 6. vites özellikle benzinli araçlarda bulunan ve sadece sabit hızda yakıt tüketimi için konulmuş bir 6. vites değil son derece aktif kullanılan ve aracın ivmelemesine izin veren bir vites.
    Sonuç olarak yazdıkça yazasım geliyor ancak konu uzadıkça okunma sayısı da azaldığı için burada kesmenin daha iyi olacağını düşünüyorum.

     95'lik Focus ile Güneydoğu Yollarından sonra, Van-Doğubeyazıt yolu 2. sayfada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 23 Nisan 2014; 22:04:27 >







  • Fotoğrafları unutmuşum
     95'lik Focus ile Güneydoğu Yollarından sonra, Van-Doğubeyazıt yolu 2. sayfada 95'lik Focus ile Güneydoğu Yollarından sonra, Van-Doğubeyazıt yolu 2. sayfada




  • 320d kiralasaymissiniz keske.

    30.000'den ne olur ki??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir paylaşım olmuş. Ben de aynı firmadan aynı aracı kiralayarak 1800 km yol yaptım. 5,5 lt / 100 km ortalama ile. Dur kalkım azdı ve sadece uzun yolda kullandım diyebilirim.

    Astra H kullanıcısıydım o zamanlar ve kiraladığım sedan olduğu için midir nedir tırları sollarken falan arka biraz gezeliyor gibime geldi, 120 ve üzeri hızlarda. Yorgun bir dönemimdi belki karıştırmış olabilirim.

    İki yerde benzin olarak geçiyor, dizeli kastediyorsunuzdur.

    Bunun dışında 1.3 90lık 6 ileri Astradan daha ağır olmasına rağmen 1.6 motorun verdiği avantajla daha atak olduğunu söyleyebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    320d kiralasaymissiniz keske.

    30.000'den ne olur ki??

    Hocam 30.000 km de hemde günlük kiralanmış (filo olsa yine neyse) bir aracı kiralamak hemde içinde çoluk çocuk varken, hemde kuş uçmaz kervan geçmez yollarda hiç mantıklı değildi. Kaldıki Atatürk Barajından sonra Yaylak yolundan Halfetiye gitmek gibi bir abukluk yaptık (gerçi halfetiye gelince iyiki gelmişiz dedik) 60 km lik öyle bir yola (yol demeye bin şahit inanın 4*4 pikapım olsa o yola para verseler girmem) girdik ki 320 altının focusa göre daha yere yakınlığı ile beni bitirirdi. 1200 kmlik yolun yorgunluğunun yarısını o 60 km de yaşadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MesutO

    Güzel bir paylaşım olmuş. Ben de aynı firmadan aynı aracı kiralayarak 1800 km yol yaptım. 5,5 lt / 100 km ortalama ile. Dur kalkım azdı ve sadece uzun yolda kullandım diyebilirim.

    Astra H kullanıcısıydım o zamanlar ve kiraladığım sedan olduğu için midir nedir tırları sollarken falan arka biraz gezeliyor gibime geldi, 120 ve üzeri hızlarda. Yorgun bir dönemimdi belki karıştırmış olabilirim.

    İki yerde benzin olarak geçiyor, dizeli kastediyorsunuzdur.

    Bunun dışında 1.3 90lık 6 ileri Astradan daha ağır olmasına rağmen 1.6 motorun verdiği avantajla daha atak olduğunu söyleyebilirim.

    Okuduğunuz için teşekkür ederim bizde 1200 km nin neredeyse tamamını şehir dışı yollarda yaptık midyat, mardin, urfa ve diyarbakır merkezlerinde toplam 100 km bile yapmamışızdır ancak tarihi yerlerin yanına giderken ve Yaylak halfeti arası ortalama sürati bayağı düşürmüş.
    Yol tutuşu hem focus 2 den hem de Astra H den daha iyi bence.
    İvmelemede yine astra dizele göre oldukça iyi ve keyif veriyor bu konuda sizinle hem fikirim.

    Dil alışkanlığı o yüzden benzin yazmışım. Düzelteceğim.




  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    konularını takip ediyorum. güzel paylaşım için sağolasın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex-kuzey

    konularını takip ediyorum. güzel paylaşım için sağolasın.

    Zaman ayırdığınız için ben teşekkür ederim.
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık, devamı gelirse sevinirim.
  • Bir focus sahibi olarak takipteyim. Emeğinize sağlık güzel bir anlatım olmuş. Birde aracın donanımı hakkında bilgi alabilirmiyiz? 95'lik olduğuna göre ya trend'dir yada trend x,merakım hız sabitleyici olup olmadığı ve kullanıp kullanmadığınız.. Yakıt tüketimi gayet iyi gözüktü çünkü
  • Vay be o bölgede çalışırken 4 yıl boyunca çeşit çeşit araçlarla benim de cirit attığım güzergahlar

    Hazır başlamışken bir Tatvan-Ahlat da yapsaydınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EustassKiD26

    Bir focus sahibi olarak takipteyim. Emeğinize sağlık güzel bir anlatım olmuş. Birde aracın donanımı hakkında bilgi alabilirmiyiz? 95'lik olduğuna göre ya trend'dir yada trend x,merakım hız sabitleyici olup olmadığı ve kullanıp kullanmadığınız.. Yakıt tüketimi gayet iyi gözüktü çünkü

    Hız sabitleyici vardı ancak çok az kullanmışımdır toplam yolculuğun 100 km si gibi sanırım araç trend x donanım. Tüketim açıkcası focus 2 den ve benzer araçlardan bildiğim ve beklediğim gibi 5,5 ile 6 litre arası bir tüketim bekliyordum ve aynen o şekilde oldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unforgiven1127

    Güzel bir yazı olmuş elinize sağlık, devamı gelirse sevinirim.

    Devamı gelir hocam örneğin 23 nisanda günü birlik van havaalanı- doğu beyazıt güzergahına bir gezi planlıyorum. 6 saat serbet zamanım ve 400 km yolum var. Yine araç kiralayacağım (van ofisinde az km li olmak koşuluyla iyi araçlar varsa tercihim lüx araçlardan yana olacak)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    Vay be o bölgede çalışırken 4 yıl boyunca çeşit çeşit araçlarla benim de cirit attığım güzergahlar

    Hazır başlamışken bir Tatvan-Ahlat da yapsaydınız

    Van-Tatvan-Ahlat-Bitlis taraflarını geçen sene gezdim hocam araç Fluance di. Çok maceralı bir geziydi Nemrut Dağında spin attım (istemli bir sipindi ancak fluance buna uygun bir araç değil) az daha ölüyordum. Allahtan sabahın köründe tek başıma çıkmıştım.




  • Elinize sağlık.

    Güzel bir inceleme yazısı ve keyifle okudum. Ama kısa tuttuğunuzu söylemişsiniz keşke daha uzun olsaydı.

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Elinize sağlık.

    Güzel bir inceleme yazısı ve keyifle okudum. Ama kısa tuttuğunuzu söylemişsiniz keşke daha uzun olsaydı.

    Teşekkürler

    Hocam yazı uzayınca okuyan sayısı azalıyor. Bu yüzden ben konuyu açıp geri kalanını sohbet şeklinde götürmeyi tercih ediyorum hem daha interaktif oluyor hemde konunun bütün ayrıntılarını merak etmeyenler için daha az zaman kaybı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Elinize sağlık.

    Güzel bir inceleme yazısı ve keyifle okudum. Ama kısa tuttuğunuzu söylemişsiniz keşke daha uzun olsaydı.

    Teşekkürler

    Hocam yazı uzayınca okuyan sayısı azalıyor. Bu yüzden ben konuyu açıp geri kalanını sohbet şeklinde götürmeyi tercih ediyorum hem daha interaktif oluyor hemde konunun bütün ayrıntılarını merak etmeyenler için daha az zaman kaybı oluyor.

    Bu arada ben diyarbakır da kalıyorum. Eğer bilgim dahilinde olsaydı size keyifle diyarbakır için mihmandarlık yapardım.

    Başka bir sefere beklerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hassey


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: hassey

    Elinize sağlık.

    Güzel bir inceleme yazısı ve keyifle okudum. Ama kısa tuttuğunuzu söylemişsiniz keşke daha uzun olsaydı.

    Teşekkürler

    Hocam yazı uzayınca okuyan sayısı azalıyor. Bu yüzden ben konuyu açıp geri kalanını sohbet şeklinde götürmeyi tercih ediyorum hem daha interaktif oluyor hemde konunun bütün ayrıntılarını merak etmeyenler için daha az zaman kaybı oluyor.

    Bu arada ben diyarbakır da kalıyorum. Eğer bilgim dahilinde olsaydı size keyifle diyarbakır için mihmandarlık yapardım.

    Başka bir sefere beklerim

    Yöre tabiriyle Başım Gözüm Üstüne




  • antep-habur yolunda 220 yapmak mümkün ama urfa-diyarbakır-mardin-habur arasında 190 km üstüne çıkmak zordur. ben ilk yolda megane ile 210 a çıkarken ikinci yolda en fazla 185 görebiliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    antep-habur yolunda 220 yapmak mümkün ama urfa-diyarbakır-mardin-habur arasında 190 km üstüne çıkmak zordur. ben ilk yolda megane ile 210 a çıkarken ikinci yolda en fazla 185 görebiliyorum

    hocam antep habur yolunda demek ki eğim lehinize. yoksa ben düz yol olduğuna emin olduğum yerde gaza sonuna kadar basmama rağmen 190 ı geçmedi araç. yani limiti o. zaten fabrika veriside bunu destekliyor aksi takdirde eğim lehinizedir.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.