Şimdi Ara

Bisikletçiler için hazırlanan KoldRush sistemiyle aşırı ısınma sorunu ortadan kalkıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj



  • Bisikletçiler için hazırlanan KoldRush sistemiyle aşırı ısınma sorunu ortadan kalkıyor





     

    Spor amacıyla bisiklet kullanan kişiler, bu sporun çoğu zaman açık havada yapılması nedeniyle özellikle öğle saatlerinde aşırı vücut ısınması sorunuyla karşı karşıya kalabiliyorlar. Güvenlik amacıyla takılan kaslarında etkisinde daha çok kafa bölgesinde oluşan bu aşırı ısınma sorunu, belirtildiği kadarıyla ciddi performans düşüşlerine neden olabiliyor. Bu sorunu çözmek için yolan çıkan ve KoldRush isimli bir sistem hazırlayan Scott Powers ise, bu projesini hayat geçirebilmek için Kickstarter üzerinde destek arıyor.

     

    Su haznesi bisiklet koltuklarının altına takılacak şekilde hazırlanan KoldRush sistemi, sürücünün hareket kabiliyetini sınırlamayacak şekilde hazneden aldığı suyu kaskın içerisine taşıyor ve bu işlem için 8 adet AA bataryadan güç alan bir pompadan yararlanıyor. Bu basit kurulum sonrası gidona yerleştirilen özel buton (Kablosuz) yardımıyla kaskın içerisinden sürücüye su püskürten sistem, genel vücut sıcaklığını düşürüyor ve bu da sıcaklığa bağlı performans düşüşlerini minimum düzeye getiriyor. Toplam ağırlığının 212.6 gram olmasından dolayı büyük bir yük getirmeyen KoldRush sistemi, su püskürten kısmın ince yapısı sayesinde de evrensel olarak farklı kask modelleriyle aktif olarak kullanılabiliyor.

     

    Kickstarter üzerinde kısa süre önce başlatılan ve 50,000$ hedef için yolan çıkan KoldRush, bitimine 44 gün kala yapılacak en az 150$ (ABD dışı 15$ kargo) bağış ile 2014 Temmuz ayında elde edilebiliyor. Ürünü tanıtan videoyu aşağıda izleyebilirsiniz.

     



     Bisikletçiler için hazırlanan KoldRush sistemiyle aşırı ısınma sorunu ortadan kalkıyor

     









  • Görende bisikletçileri Arm tabanlı zannedecek :D

  • Belki oc liler ? :D

  • Su taşıma kapasitesini biraz arttırarak suluk yerine de kullanılabilir. İki hortum olup biri de ağız kısmına giderse insanlar su çantasına bir dünya para vermek zorunda kalmaz. Böylelikle daha kullanışlı olur kanısındayım.
  • ben sulu soğutma gibi kafayı soğutuyo sandım bu direk su basıyomuş kafaya

  • Al pet şişeyi kafandan aşağı boşalt ne uğraşıcan bu sistemlerle.

  • Yorumlara koptum hahaha-d ocli hahaha

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tzlc76

    Al pet şişeyi kafandan aşağı boşalt ne uğraşıcan bu sistemlerle.

    Bireysel kullanıcılar için katılıyorum, bir ihtimal performans sürücüleri için işe yarayabilir, ama performans sürücüleri için de o karbon bisikletle yarışan/çalışan bir sürücü için de bu ağırlık çok önemsiz değil..
  • Düşünce olarak gerçekten çok güzel, ve üzerinde daha çok çalışılırsa devrim olacak bir icat yapmışlar. Vücudumuzun baş, el, ve ayak bölgeleri, sıcak havalarda adeta bir radyatör gibi çalışır ve yüksek sıcaklık en çok bu bölgelerde hissedilir. Bu yüzden tüm vücudu soğutmak için öncelikle kafayı soğutmak gerçekten etkili bir yöntem. Videonun en başında bunun henüz işin en başındaki bir prototip olduğunu ve şu an üzerinde çalıştıkları yeni prototipte daha fazla özelliğe yer vereceklerini belirtmişler. Yeni hali nasıl olur bilmiyorum; fakat bir makina mühendisi ve bisiklet tutkunu olarak ben de şu önerileri sunmak isterim:

    1) Sistem suyu püskürtmek için bir elektrikli pompa kullanıyor, bu pompa da 8 adet kalem pille besleniyor. Bu konuda iki farklı dezavantaj var:
    - Suyu bisikletin selesinin olduğu yükseklikten, bisiklet sürücünün kafasının bulunduğu yüksekliğe taşıyacak bir pompanın, enerji ihtiyacı haliyle fazla oluyor. Bunun yerine kask içine soğutma kanalları ve sele altına da bir radyatör yerleştirerek, haznedeki suyun devirdaim yapması sağlanabilir. Su aynı anda hem yukarı hem de aşağı hareket edeceği için, yükseklik farkları birbirini dengeler ve pompanın çok az bir enerjiyle çalışması mümkün olur. Bu sistemin barındıracağı radyatör üzerine bir fan yerleştirilerek, sadece tırmanışlar sırasında bisiklet düşük hızla hareket edip sürücüsü yüksek efor harcarken bu fan devreye girer. Sistemin asıl enerji ihtiyacı bu fanı çalıştırırken ortaya çıkar, fakat bir devirdaim pompası ve küçük bir fanın toplam enerji ihtiyacı, suyu yüksek bir yere taşıyacak bir pompaya göre her halukarda daha az olur.
    - Enerji kaynağı olarak kalem pil gibi hem ağır, hem de tükenen bir kaynak yerine, şarjlı bir batarya kullanılabilir. Bu bataryayı beslemesi için, tekerlek göbeğinde sadece fren yapıldığında devreye girecek bir dinamodan faydalanılabilir. Sonuçta her çıkışın bir inişi vardır, ve tırmanışlar sırasında fanı çalıştırırken harcanan enerji ile, yokuş inerken depolanacak enerji birbirini dengeler.

    2) Sistemin su kablosu olduğu gibi açıkta, ve bu da hem çirkin hem de komik bir görüntüye sebep oluyor. Bunun yerine yalıtımlı hortumlar kullanılarak, hortumun büyük kısmı sürücünün giysisi içine gizlenebilir ve açıkta duran tek kısmı, sürücünün kuyruk sokumu ile selenin alt kısmı arasında ve sürücünün formasının boyun kısmı ile kaskın arasında durur. Özellikle formanın içinden çıkıp kaskın içine giren bir hortum, Predator gibi bir görünümle çok daha havalı durabilir :D

    3) Sistemin devreye gireceği bir buton, hem sürücünün konsantrasyonunu bozabilir, hem de kademe gibi bir kavram olmadığı için; ısınıp ısınıp bir anda soğumak ve bunu defalarca kez tekrarlamak, sürücünün ısı dengesini eninde sonunda bozar ve sağlık açısından ciddi sorunlara sebebiyet verebilir. Bunun yerine; birkaç kademeli bir soğutma kuvveti ayarlanarak, kask içine yerleştirilecek bir sıcaklık sensörüyle sistemin otomatik çalışması sağlanabilir. Kademeler arasındaki hassasiyet arttıkça, sistemin daha da konforlu çalışması sağlanır.

    Elbette bu bahsettiğim geliştirmelerin her biri ekstra maliyet demek, fakat bir bütünlük sağlandığında kesinlikle alıcısı çok olur diye düşünüyorum. Şahsen ben de almayı düşünürdüm böyle bir şeyi :)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.