- x
DENİZCİLİK---KAPTANLIK HAKKINDA BİLGİ VERELİM
100 Cevap66924 Görüntüleme13 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


317 Mesaj
24 Ağustos 2006; 23:03:44 

Mailime birçok arkadaşım sorular göndermiş,kusura bakmayın müsait olamıyorum bu aralar cevap veremedim.

Sadece uzakyol kaptanlık ve zabitlik (2. 3. 4. kaptanlık) hakkında bilgi vereceğim..

Üniversite sınavi ile İ.T.Ü. denizcilik fakültesi,Dokuz Eylül üniv.,K.T.Ü. ve sanırım Yakın doğu üniv. (özel) Deniz ulaştırma işletme mühendisliği veya güverte bölümü mezunları okul bittikten sonra veya süresince toplamda 10 aylık gemi stajını bitirirler ve uzakyol vardiya zabitliği (3. veya 4. kaptanlık) sınavına katılmaya hak kazanırlar. Okul diploması sadece o sınava girmeye hak kazandırır ve asla uluslarası tanınan bu sertifika yerine geçemez. Sına tüm okul yıllarında ve staj sürende öğrendiğin bilgileri kapsamakta ve 7-8 ders halinde yapılmaktadır.Tamamını verebilenler uzakyol vardiya zabiti yani uzakyol 3. veya 4. kaptanlığa hak kazanırlar.

Toplam 2 sene bu sertifika ile gemilerde görev yapanlar tekrar sınava girmek zorundadırlar ve bu sınav gittikçe daha da zorlaşır. Bu sınavı kazanlar uzakyol 2. kaptanlık ehliyetini almaya hak kazanır.

Yine bu ehliyet ile 2 yıl hizmetini dolduranlar uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanırlar.

3. VE 4. KAPTAN: Gemi seyir planlaması,12:00-16:00/24:00-04:00 köprüüstü (geminin kumanda edildiği yer) vardiyası sorumlusudurlar. 2 kaptanı asiste ederler ve görev sorumluluk olarak tam anlamıyla 2. kaptana bağlıdırlar.Limanda gemi yükleme ve tahliye operasyonları konusunda 2. kaptana karşı sorumludurlar. Güvenlik ekipmanları ve seyir haritaları ile elektronik ekipmanların tüm kontrolleri,rota çizimleri (kaptan tarafından onanır) yine 3. kaptan sorumluluğundadır.



2. KAPTAN : (YANİ BEN ) Geminin disiplin amiridir. Kaptandan sonra gelen kişi olup baş zabittir. Yük hesaplarından tututnda personelin kılık kıyafetine kadar,geminin eminyetinden tutunda ekipman bakımlarına kadar çok geniş bir yelpazade görev ve sorumlulukları vardır.Kaptana karşı sorumludurlar.

KAPTAN (SÜVARİBEY): O master'dır.Herşey ondan sorulur,gemiyi satar bilem.Onu kimse tutamaz.Sadece sicil limanında armatörün borusu öter,uluslarası sularda ise boru gemi kaptanınındır.

Meslek meşakat gerektiren zor bir meslek olup aylarca aileniz ve sevdiklerinizden uzak dünyanın herhangi bir yerinde kalabilir,fırtınalarla boğuşmaktan uykusuz kalabilir yada yanlızlıktan sıkılabilirsiniz.Ayrıca ilgili sağlık koşulları her 2 senede bir raporlanmak zorundadır.

Ancak bunları kabul eden biri için hem dünyayı gezip hem üstüne para kazanmak isteyen idealist deliler için birebirdir. Her limanda bir sevgili mümkün olup fazla azıtmamak lazım gelir.

Maaşlara gelince (Uzakyol gemilerinde ŞU ANKİ PİYASA alt ve üst sınır):

3. VE 4. KAPTAN---1800-2000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

2. KAPTAN--- 2600-3500 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

KAPTAN---3500-7000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)



Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana



EDIT: Bu arada yaklaşık 1,5 senedir bir lojistik firmasında görev yapıyorum yani denize çıkmıyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M A R E Ş A L -- 24 Ağustos 2006; 23:08:45 >


_____________________________

From each according to his ability, to each according to his need.

STAND BY


 
3983 Mesaj
24 Ağustos 2006; 23:52:31 

ben atmıştım bayağı mail ama cevap gelmemişti
itü denizciliği tercihlere yazacktım,son anda vazgeçtim

şimdi yıldız teknik metalurji-malzeme ye gideceğim


_____________________________



317 Mesaj
25 Ağustos 2006; 0:12:40 


quote:

Orjinalden alıntı: faruk

ben atmıştım bayağı mail ama cevap gelmemişti
itü denizciliği tercihlere yazacktım,son anda vazgeçtim

şimdi yıldız teknik metalurji-malzeme ye gideceğim



Cevap atamadığım için kusura bakma kardeş..

Ama bu toptan çözüm oldu sanırım


_____________________________

From each according to his ability, to each according to his need.

STAND BY


317 Mesaj
25 Ağustos 2006; 13:12:34 

Okadar bilgi verdik boşa gitmemeli

UP


_____________________________

From each according to his ability, to each according to his need.

STAND BY


185 Mesaj
25 Ağustos 2006; 18:38:46 

güzel bilgiler yapalacak iş ama ben karadan ayrı kalamam


_____________________________




 
3983 Mesaj
25 Ağustos 2006; 21:56:08 

valla ben para için 12 ay denizde bile yaşarım ama o fırtınalar yok muuuu

tırstım açıkçası


zaten vapura binince farkettim,beni deniz tutuyormuş


_____________________________



91 Mesaj
25 Ağustos 2006; 22:32:07 

mezun olduktan sonra iş olanakları nasıl ? ve de yeni mezun olanlar hangi mevkiden başlıyorlar ?


_____________________________

---------------------------------------


1281 Mesaj
25 Ağustos 2006; 22:36:08 

Öss dışı yazılabiliyor mu Güverte bölümüne ?

Türkiyede olması şart değil...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkanbaba -- 25 Ağustos 2006; 22:36:24 >


_____________________________

HTC HD2 , Samsung İnnov8 , Psp 3004 , Xbox 360, Dm800, Vestel Pixellence, Nokia E63, Acer 6395G







 
3983 Mesaj
25 Ağustos 2006; 23:56:17 

quote:

Orjinalden alıntı: yasinburak88

mezun olduktan sonra iş olanakları nasıl ? ve de yeni mezun olanlar hangi mevkiden başlıyorlar ?


ayıptır kardeşim,adam üşenmemiş yazmış.Sorunun cevabıda yukarıda var zaten.


@serkanbaba

sanırım 2 yıllık güverte eğitimi veren tüdev var ama onunda itü ile kıyaslanması pek mantıklı gelmiyor bana


_____________________________



317 Mesaj
26 Ağustos 2006; 10:34:05 


quote:

Orjinalden alıntı: yasinburak88

mezun olduktan sonra iş olanakları nasıl ? ve de yeni mezun olanlar hangi mevkiden başlıyorlar ?



Mezunlar açık deniz stajını tamamlayıp okulları ve liman başkanlıklarına onaylattıktan sonra uzakyol vardiya zabitliği (3. ve 4. kaptanlık) sınavına girmeye hak kazanırlar.

İş olanakları mezuniyetten sonra uzakyol 3. ve 4. kaptanlar için odukça fazladır.Tecrübe stajda kazanıldığı için öyle bir şart genelde aranmaz,askerlik yapmamış olmak asla bir engel değildir.Direkt olarak gemi yönetimin kadrosundasınızdır ( bazen fiilen engeller olsada resmiyette böyledir ) Maaş tecrübeye göre çok az fark eder,önemli olan o ehliyetindir.

Umarım yardımcı oldum


_____________________________

From each according to his ability, to each according to his need.

STAND BY


317 Mesaj
26 Ağustos 2006; 10:36:47 


quote:

Orjinalden alıntı: serkanbaba

Öss dışı yazılabiliyor mu Güverte bölümüne ?

Türkiyede olması şart değil...



IMO (Uluslarası denizcilik örgütü) onaylı dünyanın birçok yerinde bu eğitimi veren özel okullar bulunmaktadır.Türkiye de TÜDEV.

Ancak mümkünse üniversite mektebinden geçmek tercih sebebidir.


_____________________________

From each according to his ability, to each according to his need.

STAND BY


 
2365 Mesaj
26 Ağustos 2006; 12:51:37 

biri TÜDEV mi dedi


_____________________________

REFERANSLARIMI PROFİLİMDEN GÖREBİLİRSİNİZ...


1826 Mesaj
26 Ağustos 2006; 12:57:57 


piyasa maaşlarını biraz yüksek yazmışsın. bizim 2 gemimiz var ve maaşlar bu düzeyde değil. çok az firma yüksek maaş veriyor.



quote:

Orjinalden alıntı: M A R E Ş A L

Mailime birçok arkadaşım sorular göndermiş,kusura bakmayın müsait olamıyorum bu aralar cevap veremedim.

Sadece uzakyol kaptanlık ve zabitlik (2. 3. 4. kaptanlık) hakkında bilgi vereceğim..

Üniversite sınavi ile İ.T.Ü. denizcilik fakültesi,Dokuz Eylül üniv.,K.T.Ü. ve sanırım Yakın doğu üniv. (özel) Deniz ulaştırma işletme mühendisliği veya güverte bölümü mezunları okul bittikten sonra veya süresince toplamda 10 aylık gemi stajını bitirirler ve uzakyol vardiya zabitliği (3. veya 4. kaptanlık) sınavına katılmaya hak kazanırlar. Okul diploması sadece o sınava girmeye hak kazandırır ve asla uluslarası tanınan bu sertifika yerine geçemez. Sına tüm okul yıllarında ve staj sürende öğrendiğin bilgileri kapsamakta ve 7-8 ders halinde yapılmaktadır.Tamamını verebilenler uzakyol vardiya zabiti yani uzakyol 3. veya 4. kaptanlığa hak kazanırlar.

Toplam 2 sene bu sertifika ile gemilerde görev yapanlar tekrar sınava girmek zorundadırlar ve bu sınav gittikçe daha da zorlaşır. Bu sınavı kazanlar uzakyol 2. kaptanlık ehliyetini almaya hak kazanır.

Yine bu ehliyet ile 2 yıl hizmetini dolduranlar uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanırlar.

3. VE 4. KAPTAN: Gemi seyir planlaması,12:00-16:00/24:00-04:00 köprüüstü (geminin kumanda edildiği yer) vardiyası sorumlusudurlar. 2 kaptanı asiste ederler ve görev sorumluluk olarak tam anlamıyla 2. kaptana bağlıdırlar.Limanda gemi yükleme ve tahliye operasyonları konusunda 2. kaptana karşı sorumludurlar. Güvenlik ekipmanları ve seyir haritaları ile elektronik ekipmanların tüm kontrolleri,rota çizimleri (kaptan tarafından onanır) yine 3. kaptan sorumluluğundadır.



2. KAPTAN : (YANİ BEN ) Geminin disiplin amiridir. Kaptandan sonra gelen kişi olup baş zabittir. Yük hesaplarından tututnda personelin kılık kıyafetine kadar,geminin eminyetinden tutunda ekipman bakımlarına kadar çok geniş bir yelpazade görev ve sorumlulukları vardır.Kaptana karşı sorumludurlar.

KAPTAN (SÜVARİBEY): O master'dır.Herşey ondan sorulur,gemiyi satar bilem.Onu kimse tutamaz.Sadece sicil limanında armatörün borusu öter,uluslarası sularda ise boru gemi kaptanınındır.

Meslek meşakat gerektiren zor bir meslek olup aylarca aileniz ve sevdiklerinizden uzak dünyanın herhangi bir yerinde kalabilir,fırtınalarla boğuşmaktan uykusuz kalabilir yada yanlızlıktan sıkılabilirsiniz.Ayrıca ilgili sağlık koşulları her 2 senede bir raporlanmak zorundadır.

Ancak bunları kabul eden biri için hem dünyayı gezip hem üstüne para kazanmak isteyen idealist deliler için birebirdir. Her limanda bir sevgili mümkün olup fazla azıtmamak lazım gelir.

Maaşlara gelince (Uzakyol gemilerinde ŞU ANKİ PİYASA alt ve üst sınır):

3. VE 4. KAPTAN---1800-2000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

2. KAPTAN--- 2600-3500 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

KAPTAN---3500-7000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)



Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana



EDIT: Bu arada yaklaşık 1,5 senedir bir lojistik firmasında görev yapıyorum yani denize çıkmıyorum.



_____________________________



1756 Mesaj
26 Ağustos 2006; 14:00:39 

@Mareşal çok güzel bilgiler vermişsin saol..

Ben i.ü elektronik haberleşme (2 yıllık) mezunuyum. Gemilerde Tekniker - Teknisyen olarak çalışma imkanım varmı? (telsiz-muhabere vs.)
Varsa nasıl olacak? sınav vs varmı? ve Teknisyen ücretleri ne durumda? gibi sorularım var.. Yardımcı olabilirsen sevinirim..



_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
26 Ağustos 2006; 14:05:38 


quote:

Orjinalden alıntı: out

@Mareşal çok güzel bilgiler vermişsin saol..

Ben i.ü elektronik haberleşme (2 yıllık) mezunuyum. Gemilerde Tekniker - Teknisyen olarak çalışma imkanım varmı? (telsiz-muhabere vs.)
Varsa nasıl olacak? sınav vs varmı? ve Teknisyen ücretleri ne durumda? gibi sorularım var.. Yardımcı olabilirsen sevinirim..





tekniker -teknisyen olarak çalısabilirsin 150- 200 ytl bir kurs var onu veridkten sonra gidebilirsin... arkadasım çalısyor gemide elektirk teknisyeni olarak 2 milyar para alıyor.


1786 Mesaj
26 Ağustos 2006; 14:40:57 

Tercih formunda ilk sıralara bütün devlet üniversitelerinin Denizcilik Fakültelerini yazdım ama malesef olmadı.

Anadolu Üni. Çevre Müh. e gidiyorum.


_____________________________

Benim yaradılışımda bir fevkalâdelik varsa, o da Türk olarak dünyaya gelmemdir.
Mustafa Kemal Atatürk

Forum Kuralları || İmza Kuralları || Şikayet Et Butonu || Nick Değişimi || SMS Onay Sistemi || Öneri ve Şikayetleriniz


1341 Mesaj
25 Ekim 2006; 0:45:52 

Hocam bunların dısında tekne kullanmak icin alınan kaptanlık ehliyeti (tam adını bilmiyorum) nasıl alınıyor?


_____________________________



937 Mesaj
25 Ekim 2006; 1:54:37 

YA arkadas pespembe tablolar cizmis ne guzel herkes bu isi yapabilse zaten o maaslar oyle olmazdi beyler.Denizcilik isi insanoglunu en cok zorlayan istir ben kendimde denizciyim babamda 30 yillik denizci sonuc kendisi sagligini ciddi olcude kaybetti onca yildan sonra o yuzden siz siz olun 5 metre yakinina yaklasmayin bu isin..Bir denizci olarak benden tavsiye..

Not: bende denize cikmiyorum suanda karada calisiorum yani para hersey deil benden soylemesi..


_____________________________

Just a Little..


1368 Mesaj
25 Ekim 2006; 2:26:12 

Özel eğitim veren vakıflar varmış.. onlar hakkında bir bilgin varmı?


_____________________________



317 Mesaj
25 Ekim 2006; 9:01:20 


quote:

Orjinalden alıntı: fulmonty

YA arkadas pespembe tablolar cizmis ne guzel herkes bu isi yapabilse zaten o maaslar oyle olmazdi beyler.Denizcilik isi insanoglunu en cok zorlayan istir ben kendimde denizciyim babamda 30 yillik denizci sonuc kendisi sagligini ciddi olcude kaybetti onca yildan sonra o yuzden siz siz olun 5 metre yakinina yaklasmayin bu isin..Bir denizci olarak benden tavsiye..

Not: bende denize cikmiyorum suanda karada calisiorum yani para hersey deil benden soylemesi..


Benim dedemde uzakyol kaptanı ve 76 yaşında,hala çalışıyor ve hala çakı gibi delikanlı ve hala mesleğin içinde.Bu ne çelişki şimdi.İnsanları meslekten soğutma çaban gemideki disiplinli bir süvarinin senin üzerinde kurmuş olduğu ve seni meslekten asıl soğutan sebepten öteye gidemez bence..

Yapamıyorsan evinde oturacaksın sessizce.Ben şu an yapmıyorum ancak senin gibi çamurda atmıyorum.Her an geri dönebilirim denizlere,asıl mesleğime.


_____________________________

From each according to his ability, to each according to his need.

STAND BY


1826 Mesaj
25 Ekim 2006; 12:55:25 

iyi de neden birbirinize giriyorsunuz ki. ikinizde denizciliğin iki ayrı yüzünden örnekler veriyorsunuz. ben bizim gemilerimizde 70 yaşında çalışanı biliyorum 30 yaşında da 20 yaşında da.
Şu bir gerçektir ki denizcilik zor zanaattır, ciddi bir karakter, kişilik ve dayanıklılık gerektirir.


_____________________________



10 Mesaj
25 Ekim 2006; 13:08:07 

Denizcilik en zor işlerdendir, benim 6 mt.lik balıkçı kayığım var, çocuk gibi bakım ister ve denizler affetmez en küçük hatanız geç hareket etmeniz yaşamınıza sebep olur. Denizi seven bu işi de sever diye bir genelleme hiç yapmayın, çok severim boş zamanlarımda ilk aklıma gelen denize açılmaktır ama denizci olmayı hiç düşünmedim. Mesleği anlatanların ne yermesi ne övmesi gerçekliği yansıtmıyor. Olumlu, olumsuz örnekleri birlikte vererek anlatın daha faydalı olursunuz.


_____________________________


Bütün Yurdunda iş başında bulunanlar, aymazlık ve sapkınlık içinde olabilirler.Üstelik, hainlik de yapabilirler.Türk milletindenim diyen insan, herşeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz.''Türk Ulusu bilmeli ki ulusal benliğini, milliyetçiliğini bilmeyen uluslar, başka ulusların avıdır.''M.K.ATATÜRK
Fransa'ya boykot benim için asla bitmeyecek.
''Nereden Nereye''



 
502 Mesaj
25 Ekim 2006; 13:21:18 

benim arkadasım b ocakta itü gemi makinelerinden mezun oluyor.. ben bu sene haziranda maden müh. oldum ama o gemilerden birinde miço bile olmaya razıyım.. hem maaş yüzünde hem de stajlarda ukrayna küba italya gibi yerlere gitti ve getirdiği resimler yüzünden miço olarak gidebilirim..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Ekim 2006; 15:33:36 


1- Dışardan bitirebilinecek okul varmı süvarı falan olmak için..?

2- Her pazar öğle yemeklerinde Kurufasulye+Pilav+Turşu yeme geleneği devam ediyormu hala Türk gemilerinde..?

3- Artık, tüm gemilerde internet bağlantısı varmı..?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberius_logicus -- 25 Ekim 2006; 15:35:41 >


1826 Mesaj
25 Ekim 2006; 15:43:11 


1- Türkiyedeki okullar belli

İTÜ, KTÜ, DEU, TÜDEV, vb bir ik okul daha

2- bu gelenek hala devam etmektedir.

3- internet bağlantısı mevcut ancak öyle evinden girdiğin gibi surf yapamazsın. inmarsat üzerinden internet bağlantısı aşırı pahalı. ancak cep telefonundan GPRS üzerinden bağlantı kurabilirsin. Ancak yakın gelecekte Wi-max olayı genişleyeceğinden gemilerde de interenete girmek daha kolay olucak.



quote:

Orjinalden alıntı: siberius_logicus


1- Dışardan bitirebilinecek okul varmı süvarı falan olmak için..?

2- Her pazar öğle yemeklerinde Kurufasulye+Pilav+Turşu yeme geleneği devam ediyormu hala Türk gemilerinde..?

3- Artık, tüm gemilerde internet bağlantısı varmı..?



_____________________________



937 Mesaj
25 Ekim 2006; 19:58:08 

quote:

Orjinalden alıntı: M A R E Ş A L




Benim dedemde uzakyol kaptanı ve 76 yaşında,hala çalışıyor ve hala çakı gibi delikanlı ve hala mesleğin içinde.Bu ne çelişki şimdi.İnsanları meslekten soğutma çaban gemideki disiplinli bir süvarinin senin üzerinde kurmuş olduğu ve seni meslekten asıl soğutan sebepten öteye gidemez bence..

Yapamıyorsan evinde oturacaksın sessizce.Ben şu an yapmıyorum ancak senin gibi çamurda atmıyorum.Her an geri dönebilirim denizlere,asıl mesleğime.




Meslekten niye sogutayim arkadasim milleti senin deden 76 yasinda nerde kaptanlik yapiyo bi soylesene sende kendini gemide zannettin galiba fazla kendini kaybetme burasi forum karsinda da mico yok benim suanda ne yaptigimi soylesem bilmem anlayabilir misin ama cevabina gore pek anlayamicaksin..Simdiye kadarda cok sukur isi bilen doru duzgun adamlarla calistik merak etme kimse sogutmadi bizi halen denizcilik sektorunde calisiyorum ayricada..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fulmonty -- 25 Ekim 2006; 20:00:18 >


_____________________________

Just a Little..


 
0 Mesaj
29 Kasım 2010; 14:02:31 

bende bu okuLa gidicem tavsiye üzerine yani sanırım üsküdardaki okuLa. mümkünse msn adresimi gönderiorum sizcede uygunsa eklermisiniz sormak istediğim biçok şey var yardımcı oLursanız cok sevinirim =) umut-damar@hotmail.com bekliorum sabırsızlıkla


_____________________________



634 Mesaj
18 Ocak 2011; 23:13:18 

Elinize sağlık güzel bir bilgi paylaşımı olmuş Araştırmama çok kolaylık sağladı


_____________________________

HTC One M8 --- Lenovo Y570 --- Canon 600D --- Logitech G103 - G300 - G502 - G440 - G230


17 Mesaj
19 Şubat 2011; 20:07:06 

Benimsize bir sorum olucak.
*Deü güverteden mezun olup uzakyol vardiya zabiti olunca kıtalararası Yolcu gemisi,Tanker, Ağıryük gemileri,Konteyner gemileri,Canlı hayvan gemileri yani her türlü uzakyol gemisinde çalışabilirmiyiz... Bunlar için bir sınırlama var mı?


_____________________________



339 Mesaj
21 Şubat 2011; 9:26:46 

horrrrtt


_____________________________

Web Tasarım | Seo Uzmanı | Adwords Uzmanı


 
6 Mesaj
24 Haziran 2011; 17:26:14 


quote:

Orijinalden alıntı: maxatom

Benimsize bir sorum olucak.
*Deü güverteden mezun olup uzakyol vardiya zabiti olunca kıtalararası Yolcu gemisi,Tanker, Ağıryük gemileri,Konteyner gemileri,Canlı hayvan gemileri yani her türlü uzakyol gemisinde çalışabilirmiyiz... Bunlar için bir sınırlama var mı?


Evet kardeşim çalışırsın


_____________________________



 
1279 Mesaj
24 Haziran 2011; 17:30:42 

yerimizi alalım


_____________________________


Strateji Oyunu Tutkunları


3 Mesaj
24 Haziran 2011; 17:41:59 

Eyw. bi tur okudum tercih zamanı bi tur daha okurum


_____________________________

GG.


 
478 Mesaj
25 Haziran 2011; 10:38:18 

Arkadaşlar bu işi yapacak olan arkadaşlar iyi düşünsün mümkünse eğitim hayatını yön vermeden önce denizciliği bir tatsınlar eyer imkanı varsa,ben 3 ay kadar denizlerde durabildim artık mide bulantısından baş agrısından (baş agrısı bende 2 ay sonra geçmişdi) adamı hayatından bezdirir ilk havaya girdigimde 1,5 gün yatakdan kalkamadım,kendimden geçtim resmen iyi düşünün bu işi yapıcaklar iyi düşünsü deniz tutmasını zamanla alışıyorsunuz ama tamamiyle geçmiyor sadece belli seviyelerdeki havalarda adapte oluyorsunuz havanın şiddeti artıkça etkisini yine gösterir.(Elektrik Zabiti)


_____________________________



229 Mesaj
25 Haziran 2011; 11:24:15 

Denizcilik lisesi, son sınıf güverte,staj bizi bekliyor


_____________________________



 
3983 Mesaj
25 Haziran 2011; 11:48:46 

5 sene önce yazdığım mesajı yenilemek istiyorum. Metalürji-malzeme falan yazmayın. Geleceğin mesleği sözüne inanmayın. Mezun olduğunuzda yapacağınız işin belli olduğu bölümleri yazın. Tıp- Diş Hekimliği- Gemi-Güverte- Gemi İnşaat vs.


_____________________________



 
478 Mesaj
25 Haziran 2011; 12:02:35 



_____________________________



242 Mesaj
25 Haziran 2011; 12:14:06 

ee gemi arıyorum hala bulamadım bu nası meslek :S güverte stajeri + goc var myo mezunuym :P


_____________________________



 
2079 Mesaj
25 Haziran 2011; 12:14:08 

Bence okunacak bölüm değil.2 senelik deniz-liman işletme bitirdim.Denizcilikle ilgili limanların, firmaların sitelerine bakıyorum bir tane cv göndermek için başvuru yeri yok.Çok kapalı bir sektör.
Bir de bunun 4 yıllığına geçmeyi düşünüyorum ama iyice vazgeçer oldum.Limanında gemisininde canı cehenneme.Okurken süper meslek diye iyi gazlamışlardı.


_____________________________



229 Mesaj
25 Haziran 2011; 12:18:43 


quote:

Orijinalden alıntı: style_ouf_5

ee gemi arıyorum hala bulamadım bu nası meslek :S güverte stajeri + goc var myo mezunuym :P


Karamürsel Myo mu ?


_____________________________



 
478 Mesaj
25 Haziran 2011; 14:42:20 


quote:

Orijinalden alıntı: style_ouf_5

ee gemi arıyorum hala bulamadım bu nası meslek :S güverte stajeri + goc var myo mezunuym :P

Eyer bulamıyorsan simsarlar yönel,bende bir tane var kaliteli biraz pahalı ama adam iyi yerlere gönderiyor izmirde oturuyor telle işi baglarsınız


_____________________________



 
889 Mesaj
25 Haziran 2011; 15:14:08 

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi yazmayı düşünüyorum, gemilerle yola çıkma şansım var mı?


_____________________________



3169 Mesaj
25 Haziran 2011; 15:18:33 

Bu eylül'de Odesa Ulusal Denizcilik Akademisi'ne okumaya gidiyorum. Bu konuyu gördüğüm iyi oldu. Gerçi bilmediğim pek bir şey yok ama sınavlar hakkında bilgilenmiş oldum.

Denizci olmak kolay iş değil ama milletin de gözünü korkutmaya gerek yok. Denizi seven, parayı seven, yalnızlığı seven insanlar için birebirdir Kaptanlık.


_____________________________

IF BLOOD IS YOUR DESIRE
BLOOD SHALL FLOW


 
2079 Mesaj
25 Haziran 2011; 16:42:19 


quote:

Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi yazmayı düşünüyorum, gemilerle yola çıkma şansım var mı?

İki yıllık güverte ile aynı ehliyeti alırsın.O da yakın yol vardiya zabitliği.Uzakyol olsa neyse ama yakınyol piyasada çok var.Gemiye çıkacaksan 4 yıllık güverte veya 2 yıllık oku.5 yılını denizcilik işletmelerine vermene gerek yok.
Denizcilik alanında yıllar çok önemli 1-2 yılda 1.-2. kaptan olamazsın.Yükselmek uzun sürer.


_____________________________



 
889 Mesaj
26 Haziran 2011; 6:56:15 


quote:

Orijinalden alıntı: Calpi84



İki yıllık güverte ile aynı ehliyeti alırsın.O da yakın yol vardiya zabitliği.Uzakyol olsa neyse ama yakınyol piyasada çok var.Gemiye çıkacaksan 4 yıllık güverte veya 2 yıllık oku.5 yılını denizcilik işletmelerine vermene gerek yok.
Denizcilik alanında yıllar çok önemli 1-2 yılda 1.-2. kaptan olamazsın.Yükselmek uzun sürer.

Peki karada ne gibi işler yaparlar? Maaşları ne kadardır ayrıca?


_____________________________



259 Mesaj
26 Haziran 2011; 8:41:10 

benim arkadaşım var itü deniz ulaştırma ve işletme mühendisliğinde
artık ne zaman kaptan olur bilmiyorum ama o zaman beleşe tatil yaparım
yada girsinde bi yol bulur paspas ayağına bizde gireriz


_____________________________





259 Mesaj
26 Haziran 2011; 8:52:13 

birde amatör denizci sertifikası hakkında bilgi verebilirmisiniz?
ekimde kursa kaydolmayı düşünüyorum
ankarada http://www.derinmavi.com.tr/dm/index.asp burası var
amatör denizci sertifikasını aldıktan sonra belli aralıklarla sınava yenilemek gerekiyormu yoksa araba ehliyeti gibi ömür boyu mu?


_____________________________





 
2079 Mesaj
26 Haziran 2011; 9:35:57 


quote:

Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock



Peki karada ne gibi işler yaparlar? Maaşları ne kadardır ayrıca?

Vallaha pek iç açıcı değil.Ben 2 yıllığını okudum.Okurken süper sektör harika bölüm diye iyi gazladılar.Hatta sınıfın yarısı 4 yıllıklara girecek puanla gelmiş ea türkiye 908. bile bizim sınıftaydı herkes bölüm iyi diye gelmiş.4 yıllığa geçiş kolay diye 2 yıllığını okudum.1 ay sonra sınav var 4 yıllığını kazanabilirim ama okumaya pek niyetim yok.Çünkü fakültesini bile okusam ucunda ne olduğu belli değil.Bende 4 yıllık diplomada var yüksek lisansa girip denizcilik alanında yüksek lisans yapıp denizcilik hocası olup bari kendimi kurtarayım.
800 lirayla işe başlarsınız dendi işimiz gemilerin liman işlerini yapmak.Acentada çalışıp sağa sola koşturacağız vergileri, harçları ödeyeceğiz sonra gemi sahibi bize parasını ödeyecek.
İşin kötü kısmı limanlar, denizcilik işleri kapalı sektör.Dışarıdan birinin ben okulu bitirdim ben geldim diyerek işe girmesi zor.Yabancı adamı pek almıyorlar.Staj yeri bulamadık.Staj yapan arkadaşlar hep torpille girdi.Sektörde tutunursan maaşlar iyi ama girmesi zor.İş ağır sayılır, limana girsen vardiyası var, stresi var.Öyle yattığın yerden iki telefonla iş yapılmıyor.Ailende bu işleri yapan biri yoksa girme.


_____________________________



 
889 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:14:39 


quote:

Orijinalden alıntı: Calpi84



Vallaha pek iç açıcı değil.Ben 2 yıllığını okudum.Okurken süper sektör harika bölüm diye iyi gazladılar.Hatta sınıfın yarısı 4 yıllıklara girecek puanla gelmiş ea türkiye 908. bile bizim sınıftaydı herkes bölüm iyi diye gelmiş.4 yıllığa geçiş kolay diye 2 yıllığını okudum.1 ay sonra sınav var 4 yıllığını kazanabilirim ama okumaya pek niyetim yok.Çünkü fakültesini bile okusam ucunda ne olduğu belli değil.Bende 4 yıllık diplomada var yüksek lisansa girip denizcilik alanında yüksek lisans yapıp denizcilik hocası olup bari kendimi kurtarayım.
800 lirayla işe başlarsınız dendi işimiz gemilerin liman işlerini yapmak.Acentada çalışıp sağa sola koşturacağız vergileri, harçları ödeyeceğiz sonra gemi sahibi bize parasını ödeyecek.
İşin kötü kısmı limanlar, denizcilik işleri kapalı sektör.Dışarıdan birinin ben okulu bitirdim ben geldim diyerek işe girmesi zor.Yabancı adamı pek almıyorlar.Staj yeri bulamadık.Staj yapan arkadaşlar hep torpille girdi.Sektörde tutunursan maaşlar iyi ama girmesi zor.İş ağır sayılır, limana girsen vardiyası var, stresi var.Öyle yattığın yerden iki telefonla iş yapılmıyor.Ailende bu işleri yapan biri yoksa girme.


Bunları okuyunca soğudum zaten. Ama yine de altlara yazıcam.


_____________________________



2889 Mesaj
26 Haziran 2011; 15:24:53 

Yararlı konu üstlerde durmalı.


_____________________________



2365 Mesaj
Eski Kullanıcı Adı:
Sensation +
26 Haziran 2011; 15:40:32 

>Su Ürünleri Mühendisliğinde yakın mesaffe kaptanlığı imkanı var . Yakın mesafe ile ilgili bilginiz varmı ?


_____________________________

24 / Band of Brothers / Battlestar Galactica / Blue Mountain State / Breaking Bad / Chuck / Da Vinci's Demons / Damages / Deadwood / Dexter / Entourage / Fargo / Friends / Fringe / Game of Thrones / Generation Kill / Homeland / House M.D / House of Cards / How I Met Your Mother / Lost / Luther / Mad Men / New Girl / Person of Interest / Prison Break / Rome / Sherlock / Six Feet Under / Spartacus / Suits / The Mentalist / The Sopranos / The Walking Dead / The Wire / True Detective / Vikings


259 Mesaj
26 Haziran 2011; 16:07:10 


quote:

Orijinalden alıntı: maviturk

>Su Ürünleri Mühendisliğinde yakın mesaffe kaptanlığı imkanı var . Yakın mesafe ile ilgili bilginiz varmı ?

amatör kaptanlık olmasın o


_____________________________





1341 Mesaj
26 Haziran 2011; 16:22:59 

2006 konusu hortlamış :)


_____________________________



 
2079 Mesaj
26 Haziran 2011; 17:01:37 


quote:

Orijinalden alıntı: maviturk

>Su Ürünleri Mühendisliğinde yakın mesaffe kaptanlığı imkanı var . Yakın mesafe ile ilgili bilginiz varmı ?

Sınırlı vardiya zabitliğidir o.500 grt'lik gemilerde kaptanlık yaparsın.
500 grt'lik gemi piyasada pek yok.Sınırlı vardiya zabitliğinden yükselmekte zordur.Hem okulun sana ehliyet vereceğini sanmıyorum sadece yeterlilik verir.O yeterliliği de ehliyete çevirmen için 1 yıla yakın deniz stajı yapman gerekir.
Sınırlı vardiya zabitliği güverte sınıfının en düşük ehliyeti.Vardiya zabitliğinden bile aşağı.2 senede falan ancak vardiya zabiti olursun.
Ayrıca senin okuldan yeterlilik alabilme garantinde yok.Mesela ben deniz-liman işletme okudum normalde sınırlı vardiya zabitiyim ama ben alamıyorum.Çünkü okulun laboratuarı yok.O laboratuarı her okul kurmaz aletler çok pahalı 2 milyon lira civarı.Bazı okullarda vardır.Mesela denizcilik fakültesi olan köklü okullarda.Ayrıca denizcilik derslerine giren hocanın ehliyeti olması lazım.Alakasız tipler derse giriyor.Hocanın ehliyeti yoksa gemi cüzdanı alamazsın.
Bize gemi adamı cüzdanı bile veremediler hoca diye buldukları kadının ehliyeti yokmuş.İstanbul deniz ulaştırma mezunu ama ehliyeti yok.


_____________________________



1 Mesaj
21 Temmuz 2011; 22:21:05 

Arkadaşlar bende kaptan olmak istiyorum ve sorularıma geçiyorum.Sorularımı cevaplandırırsanız sevinirim.


1--denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği ne gidildiğinde 3 bölüm seçiliyomuş 1.sınıfı bitirince bunlardan biri seçiliyomuş
(1. Gemi Yönetimi Mühendisliği (Güverte)
2. Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (Makine)
3. Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İşletme))

bu bölümlerin hangisi kaptanlıkla ilgili bölüm???

Not:benim anladığım kadarıyla güverte bölümü kaptanlıkla ilgili doğru anlamış mıyım?



2--Bazı forumları inceledim bazı üniversitelerin denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği fakültelerinde güverte bölümlerinin kağıt üstünde olduğu fakülteye gidildiğinde güverte bölümün seçilemediğini duydum doğruluğu var mıdır?

3--Maraşel abimiz 2006 da yazmış bu konuyu detaylı bi şekilde de sene oldu 2011... Bu konuyu genel bi şekilde tekrar anlatır mısınız???

4--Kaptan olmak için en iyi üniversite hangisi??

5--Tercih yapıcam hızlı cevap verirseniz sevinirim lütfen geleceğim söz konusu



_____________________________



142 Mesaj
23 Temmuz 2011; 12:19:34 


quote:

Orijinalden alıntı: HollyMoneyTree

Arkadaşlar bende kaptan olmak istiyorum ve sorularıma geçiyorum.Sorularımı cevaplandırırsanız sevinirim.


1--denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği ne gidildiğinde 3 bölüm seçiliyomuş 1.sınıfı bitirince bunlardan biri seçiliyomuş
(1. Gemi Yönetimi Mühendisliği (Güverte)
2. Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (Makine)
3. Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İşletme))

bu bölümlerin hangisi kaptanlıkla ilgili bölüm???

Not:benim anladığım kadarıyla güverte bölümü kaptanlıkla ilgili doğru anlamış mıyım?



2--Bazı forumları inceledim bazı üniversitelerin denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği fakültelerinde güverte bölümlerinin kağıt üstünde olduğu fakülteye gidildiğinde güverte bölümün seçilemediğini duydum doğruluğu var mıdır?

3--Maraşel abimiz 2006 da yazmış bu konuyu detaylı bi şekilde de sene oldu 2011... Bu konuyu genel bi şekilde tekrar anlatır mısınız???

4--Kaptan olmak için en iyi üniversite hangisi??

5--Tercih yapıcam hızlı cevap verirseniz sevinirim lütfen geleceğim söz konusu




1. Gemi Yönetimi Mühendisliği (Güverte)
kaptanlıkla ilgili bölüm bu dostum


_____________________________


COMINGSOON


2145 Mesaj
23 Temmuz 2011; 12:28:17 

Puanları ne durumda?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
7 gün cezanın,
4 gün 12 sa. 40 dk. kadarı kaldı.
23 Temmuz 2011; 12:42:00 

İş alanımızı taciz etme Mareşal,gemiye git.


1933 Mesaj
23 Temmuz 2011; 13:27:56 

bende babam sayesinde edindiğim bilgileri size negatif yönleriyle yazıp bilgilendirmek isterim..

babam elektirik zabitidir.. 30 yıl denizcilik işletmelerinde çalıştıktan sonra özel sektöre geçmiştir.. 16 yıldır uzak yol zabitliği yapmaktadır.. devletin sahip eskiden sahip olduğu bütün yolcu gemilerinde görev almıştır.. yerkürede denize kıyısı olupda gitmediği ülke sayısı herhalde iki elin parmaklarını geçmez..hatrı,ismi tecrübeleri sayılır dinlenir.. herneyse ben gemiciliğin iyi ve kötü taraflarını aile yönünden yaşadıklarıma nazaran bu mesleği seçmek isteyen arkadaşlara bilhassa uzak yol düşünenlere ileteceğim..

-öncelikle herkes denizci olamaz,denizci olan karada yapamaz,denizci olan denizden 3 aydan fazla uzak kalamaz..
-kaptanların,makina mühendislerinin maaşları güzeldir iyi para kazandırır..
-yaşınız gençse(22-30) ve denizi severseniz 45li yaşlarınızda rahatlıkla ev sahibi olabilirsiniz.(ev dediğim 200 bin - 300bin tl minumum)
-hayatınızda göremeyeceğiniz ülkeleri hiçbir para ödemeden en kolay şekilde gezersiniz..(eskiden limanlar şehir merkezlerinde yada yakınlarındaydı ve gezme olanakları daha fazlaydı artık gelişen ülkeler özellikle liman şehirleri kurup,ana şehirlerden 50-100km uzaklıkta kuruluolar)
-kendi başınıza yaşamayı öğrenirsiniz.
-bilimum içki markası öğrenip tadarsınız.. içki sınırınızı öğrenirsiniz.. içki içmek şart değil tabiki içki içmeyebilirsiniz bu size bağlı ama gemide zaman kolay geçmez..
-kocaman gemide herkesin yapacak bir işi vardır.. gemiyi götürmek için kaptana ihtiyaç var ise aynı derecede olmasa bile yağcıyada ihtiyaç vardır.. deniz gözüktüğü kadar masum değildir..
-brezilya karnavallarına denk gelirseniz tadından yenmez :)
<