Dizel Motor: HDI, TDI, CRDI... Nedir, ne değildir, teknik yardım...
10 Cevap32726 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


17 Mesaj
17 Ağustos 2006; 22:08:19 

Herkese selamlar.

Bu konuyu açmadan önce bir çok başka konuyu aradım ve okudum ama Dizel motorların çeşitleri hakkında bilgiye rastlayamadım. Yine de eğer benzer konu açıldıysa özürlerimi tüm DH yöneticilerine ve ziyaretçilerine şimdiden sunarım.

Durum şu ki; dizel motor bir araba almayı kafama koydum. Markası ve modelini şu an için söz konusu etmeye gerek yok. Mühim olan "dizel" kıstası. Bildiğiniz üzere, her markanın kendine ait bir dizel teknolojisi ve buna koyduğu bir isim var. Bildiklerim arasında;

DaimlerChrysler CDI
Fiat JTD
Hyundai CRDI
Ford TDCi
Renault DCi
General Motors /Opel CDTi
Mitsubishi DI-D
Peugeot Citroën HDI veya HDi
Toyota D-4D
Volkswagen TDI

Eğer hatalı varsa lütfen uyarın.

Bunlar arasında sanırım Volkswagen "Common Rail" teknolojisine geçmedi henüz. Peki bu motorların özellikleri nelerdir, teknik detayları ne şekildedir? Misal VW Polo TDI modeline bakıtığımda motorun 3 silindir olduğunu görüyorum, Hyundai Getz de bu şekilde. Bu genel bir özellik midir yoksa farklı olduğu durumlar da var mıdır? Anlayacağınız henüz işin başındayım ve bilgiye çok ihtiyacım var. Dizel motor hakkında bilgili ve tecrübeli arkadaşların engin teknik bilgilerini paylaşmasını rica ediyorum.

Teşekkürler.


_____________________________



1255 Mesaj
17 Ağustos 2006; 22:43:22 

HDi
teknolojisi nasıl çalışır?

Elektronik olarak kontrol edilmekte olan enjektörler yüksek basınç altında (1350 bar) tutulan ortak bir yakıt besleme yoluna bağlıdır. Ortak yakıt yolu sistemine özgü çok hassas bir elektronik beyin motor sıcaklığı, hava sıcaklığı, atmosferik hava basıncı ve hatta gaz pedalının konumu da dahil bir çok parametreyi gözlemler. Bu faktörleri göz önüne alan elektronik beyin otomobilin motoru içindeki yakıt besleme, püskürtme basıncı ve yakıtın silindirlere püskürtülme hızı gibi işlemleri düzenler. Enjektörler her silindirin içine tam olarak belirlenmiş miktarda yakıtın püskürtülmesini sağlayan değişken kontrol kafalarına sahiptir. Ayrıca elektronik beyin yakıtın silindirlere en doğru zamanda püskürtülmesini garantiler.

Püskürtülen yakıt miktarı ve püskürtme süresi, püskürtme basıncından ve motorun döngüsünden bağımsız olarak ayarlanır. Bu fonksiyonların ayrıştırılması:

Ön veya pilot püskürtmenin belirli miktarda ve sürede yapılmasını ve bunun neticesinde motor gürültüsünün ve motor tarafından atılan krili gazların miktarını azaltılmasını,
Ateşleme kıvılcımı ve gereken güç çıkışına göre ayarlanan ana püskürtme yapılmasını olanaklı kılar.Yakıt Tüketimi ve Tork Bilgileri
Bazı HDi modellerinin yakıt tüketimi ve tork bilgileri aşağıda verilmiştir.

Model Yakıt Tüketimi (lt/100km)Şehir Dışı/Şehir İçi/Karma
206 1.4 HDi 70 hp------------------- 3.6 ---/ 5.5 ----/ 4.3
307 1.6 HDi 90 hp------------------- 4.3 ---/ 6.1 ----/ 4.9
407 1.6 HDi 110 hp------------------ 4.6 ---/ 7.0 ----/ 5.5

HDi: Ekonomik kullanım ve bakım maliyetleri…
HDi motor bir önceki jenerasyon dizel motorlarla karşılaştırıldığında %20 yakıt ekonomisi sağlar. Ayrıca periyodik bakım aralıkları ve maliyetleri de bir önceki jenerasyon dizel motorlara göre daha düşüktür.

Bu mükemmel ekonomiklik üç önemli ekolojik yeniliğin sonucudur.
Ortak yakıt yolu sistemi...
Bosch ile birlikte geliştirilmiş olan ortak yakıt yolu sistemi yüksek basınç pompası kullanmaktadır(1350 bar). Silindirlere püskürtülen yakıt miktarı elektronik beyin sayesinde kesinlikle ayarlanabilmektedir. Püskürtme deliklerindeki küçük çaplı memeler yakıtın yanmadan önce tamamen buharlaştırılmasını garantilemektedir.
Özel dizayn edilmiş yanma odası...
Yanma odası mükemmel bir hava sirkülasyonu sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir ve ideal bir yakıt-hava karışımı sağlanmasını garantilemektedir. Bu özellik yakıt-hava karışımının neredeyse tamamen yanmasına katkıda bulunur ve çok yüksek bir verimlilik sağlar.
Yeni tip motor yağı...
HDi motor yüksek ekonomi sağlaması için yeni tip bir motor yağı kullanmaktadır.
HDi: Çevreye saygı...
HDi teknolojisi ve özellikle de "pilot püskürtme" özelliği daha verimli yanma ve yakıtın tamamen yakılmasını sağlar. Bu da egzos gazlarının azaltılması demektir.
Normal standartlarla karşılaştırıldığında HDi motor sera etkisi yapan gazlarda (CO2) %20, ozona zararlı gazlarda %50 ve kurum parçacıklarında %50 azalma sağlamaktadır. HDi motor çevrenin korunmasına katkıda bulunmaktadır


TDI
VW Grubu' nun direkt enjeksiyonlu turbo dizel için kullandığı kısaltma.Bu kısaltmanın arkasında 3 ve 8 silindir ile 60-225 hp arasında değişen motorlar bulunuyor.Lupo 3L' nun 1.2 lt TDI motoru dünyanın en iyi etki dereceli motoru; dizel yakıtta bulunan enerjinin yüzde 45' ini harekete çeviriyor.TDI motorları, VW ve Audi' nin dizel teknolojisinde öncü olmasını sağlıyor.
CRDI hakkında bir bilgi bulamadım işine yarar umarım echop.net




_____________________________

[img]http://www.auradigital.com/taschnell.gif[/img]

Kıyamet Gelsede Hep Beraber Kopsak Çoka FiFi

[img]http://img272.yukle.tc/images/6515bannerzy.jpg[/img]




973 Mesaj
17 Ağustos 2006; 22:45:47 

Daha önce bu konuda kapsamlı bilgi verilmişti diye hatırlıyorum...


_____________________________



17 Mesaj
17 Ağustos 2006; 23:14:28 

Bilgi için çok teşekkürler AlpacHino...

microab, uyarın üzerine bir daha araştırdım. Evet haklısın http://forum.donanimhab..._7191841/mpage_1/tm.htm konusuna rastladım bu sefer, gözümden kaçtığı için üzgünüm.


_____________________________



1255 Mesaj
17 Ağustos 2006; 23:18:49 

BİR DAHA VERMİŞ OLDUK zaralı degil yaralı bilgi
quote:

Orjinalden alıntı: microab

Daha önce bu konuda kapsamlı bilgi verilmişti diye hatırlıyorum...



_____________________________

[img]http://www.auradigital.com/taschnell.gif[/img]

Kıyamet Gelsede Hep Beraber Kopsak Çoka FiFi

[img]http://img272.yukle.tc/images/6515bannerzy.jpg[/img]




973 Mesaj
17 Ağustos 2006; 23:21:31 


quote:

Orjinalden alıntı: AlpacHino
BİR DAHA VERMİŞ OLDUK zaralı degil yaralı bilgi


Katılıyorum,yermek için yazmadım fakat geniş olarak tartışıldığını ve konuyu açan arkadaşa faydası olacağını düşünerek yazmıştım...


_____________________________



2459 Mesaj
18 Ağustos 2006; 1:05:17 

ya çoğu Common-rail tip dizel işte tek borudan mı geçio die biliorum

en büyük özelliği hem sesiz hem ekonomik hemde seri

temiz yakıt ister bu motorlar


_____________________________

MİRAZ


 
523 Mesaj
19 Ağustos 2006; 9:02:16 

CRDI Teknolojisi ve dizel araç kullanımı konusunda deneyimli forumdaşlardan yardım bekliyoruz.


_____________________________



3665 Mesaj
19 Ağustos 2006; 10:30:24 

Mükerrer konu


_____________________________



 
206 Mesaj
9 Temmuz 2010; 16:11:14 

CRDI ise Hyundai ve KIA'nın kullandığı Açılımı Common Rail Diesel Intercooler olan bir motor tipidir.

Common Rail Teknolojisi Nedir ?

Common-Rail sistemi yeni geliştirilen bir dizel direkt püskürtme sistemidir. Bu yeni geliştirilen sistemin, bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı konusunda bazı avantajları olmakla birlikte egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda da net bir şekilde daha üstün olduğu görülmüştür. Gelecek vaad eden bu tekniğin anahtar kelimeleri “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen “Common-Rail”dir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Püskürtme basıncı, motor devir sayısına ve püskürtme miktarına bağımlı kalmadan oluşturulur ve belli sınırlar içerisinde serbest olarak seçilebilmektedir. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1600 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar. Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da yine püskürtme olayının şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkanlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkanlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan pilot (ön) püskürtme ortaya çıkmaktadır.



_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


4441 Mesaj
10 Temmuz 2010; 1:16:49 

Bunların hepsi aynı ...un lacivertidir.

Örnek olarak,
ALFA ROMEO JTD
FIAT MULTIJET
OPEL CDTI
SAAB TiD/TTiD
SUZUKI DDiS
TATA Quadra-Jet hepsi ortak bir platformda geliştirilmiştir ve neredeyse hepsi aynıdır.

Otomobil firmaları tek başlarına ayakta duramadığı için birleşme yoluna gittiler mesela GM, Reno-Dacia-Nissan-Samsung, VW-Seat-Skoda vs...
Aynı motoru farklı isimler ile ittiriyorlar işte.

Detaylı bilgi:
http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine


_____________________________

DH 2001 Üyesi
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » Dizel Motor: HDI, TDI, CRDI... Nedir, ne değildir, teknik yardım...
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.250