Şimdi Ara

FarCry'ın Smart Shader 3.0 desteği açıldı Nvidia arayı kapattı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
4.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdiye kadar Ati üstünlüğü ile bilinen FarCry'da versiyon 1.2 yaması ve Nvidia'nın 61.45 sürücüsü ile gerçekleştirilmiş. Sonuçta bazı testlerde %30'lara varan (GT versiyonunda) hızlanmalar yaşanırken genelde %10 civarında bir artış olmuş. Bazı testlerde ise farkedilen bir hızlanma olmamış zira her yerde SM 3.0 kullanılmıyor.

    Hızlanmaların böylesine yüksek olmasının altında yatan tek neden SM 3.0 değil Nvidia'nın yaptığı sürücü iyileştirmeleri ve oyun uyumluluğunun arttırılması Ati'yi geçmesine yetmiş.

    İlerki tarihlerde çıkacak oyunlarda SM 3.0 bolca kullanılacağından Ge-Force 6800 serisi giderek daha çok avantaj kazanacak gibi hele Nvidia'nın üretim tekniğini ve verimini arttırarak daha yüksek mhz'li GPU'lar üretebilecekken.


    Sayfanın Linki : http://techreport.com/etc/2004q3/farcry/








  • quote:

    Orjinalden alıntı: gun

    [html]<table width="99%" border="0" cellspacing="5" cellpadding="0"><tr><td valign="top" width="2"></td><td valign="top"><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size="2" color="#000000"><span class="spnMessageText" id="msg"><p>Şimdiye kadar Ati üstünlüğü ile bilinen FarCry''da versiyon 1.2 yaması ve Nvidia''nın 61.45 sürücüsü ile gerçekleştirilmiş. Sonuçta bazı testlerde %30''lara varan (GT versiyonunda) hızlanmalar yaşanırken genelde %10 civarında bir artış olmuş. Bazı testlerde ise farkedilen bir hızlanma olmamış zira her yerde SM 3.0 kullanılmıyor. </p><p>Hızlanmaların böylesine yüksek olmasının altında yatan tek neden SM 3.0 değil Nvidia''nın yaptığı sürücü iyileştirmeleri ve oyun uyumluluğunun arttırılması Ati''yi geçmesine yetmiş. </p><p>İlerki tarihlerde çıkacak olan Doom III veya Half-Life 2 oyunlarında SM 3.0 bolca kullanılacağından Ge-Force 6800 serisi giderek daha çok avantaj kazanacak gibi hele Nvidia''nın üretim tekniğini ve verimini arttırarak daha yüksek mhz''li GPU''lar üretebilecekken. </p></span id="msg"></font></td></tr></table><br><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size="2" color="#000000"><span class="spnMessageText" id="msg"><b>Sayfanın Linki : <a href="harici.asp?haberno=3119" target=harici>http://techreport.com/etc/2004q3/farcry/ </a></b></span id="msg"></font><br><br>[/html]


    1. Half Life 2 bir Shader Model 2.0 oyunui
    2. Doom 3'te Shader Mode 3.0 yok, zaten oyun OpenGL oyunu ve hersey ARB_vertex_program gibi ARB path'leri uzerinden yapIlIyor. Bu ARB path'leri de SM2.0'a falan degil SM1.4'e benziyor zaten.
    3. Far Cry'da SM3.0 desteginin hicbir fayda getirmedigini oyunu 61.45'ten onceki suruculerle calIstIrarak gorebilirsiniz. 61.45 de WHQL testlerini gecebilmis bir surucu degil, bu da demek ki IQ konusunda sorunlarI var.



    Yalaz Ozkanli




  • Evet, Doom yaklaşık olarak SM1.4 gibi bir standart kullanıyor. HL2 de SM2.0, o yüzden (ileride bir patch gelmezse) SM3.0 avantajlarını (ki zaten çok az) kullanmıyorlar.
  • patch gelse bile o destek için 100mblık bir patch olacaktır
    firma zaten uğraşmaz böyle bir şeyle, artık akıllandı adamlar eskiden sistem yetiştiremioduk şimdi biraz yavaşladı
  • Half-Life 2 ve Doom III konusunda haklısınız elimiz sürçmüş şu oyunları yazmamız daha doğru olurdu ;


    FarCry
    Lord of the Rings, Battle For Middle-earth
    STALKER: Shadows of Chernobyl
    Vampire: Bloodlines
    Unreal Engine 3
    Splinter Cell X
    Tiger Woods 2005
    Madden 2005
    Driver 3
    Grafan
    Painkiller
    Armies of Exigo™
    Damage, Inc
    EverQuest® II
    Pirates of the Burning Sea (Flying Lab Software)



    Fakat hız getirmediği ve IQ sorunları olduğu konusunda yanılıyorsunuz tüm dünya
    siteleri ve oyun yapımıcısının kendi açıklamaları hız getirdiği konusunda. Aynı
    zamanda kötüleşme değil iyileşme gözüktüğüde belirtilmiş.
    quote:

    Hot hardware
    ; And although image quality is generally unaffected by the SM 3.0 in FarCry,
    the performance gains associated with using the SM 3.0 path are significant.
    quote:

    Hot hardware ; And although image quality is generally unaffected
    by the SM 3.0 in FarCry, the performance gains associated with using the SM
    3.0 path are significant.
    quote:

    Tech-Report GeForce 6800 cards gain
    up to about 10% in average frame rates when using the SM3.0 code path. This
    patch also seems to have cleaned up some problems with the GeForce 6800 code
    path in the game. Even with Shader Model 2.0, GeForce 6800 performance is way
    up. Image quality also seems to be quite a bit better than it was on the GeForce
    6800 with Far Cry version 1.1.


    quote:


    Hardocp ;
    It seems that most of the new features in Shader Model 3.0 are there to help performance, which is definitely a good thing.

    quote:

    Anandtech ;
    For a more positive update, after a discussion with CryTek about the new rendering path, we have learned that the lighting model implimented in the SM3.0 Path is exactly the same as was used in the SM2.0 Path. The only exception is that they used the conditional rendering (branching in the pixel shader) to emulate multipass lighting in a single pixel shader. The performance gains we see actually indicate that PS3.0 branching does not have as significant a performance hit as previously thought (and proves to be more efficient than using multiple pixel shaders in a scene).

    In this benchmark, we see performance go from fairly evenly spread out over the range of cards tested to three of the four NVIDIA cards leading in performance under the SM3.0 rendering path. The 12-pipe NVIDIA card almost catches up to the 12-pipe ATI card.


    Aynı zamanda WHQL olmadığı için IQ sorunu
    olduğunu belirtmek yanlış WHQL almak uzun ve pahalı bir süreç bu yüzden firmalar
    her güncellemede bu sertifikayı almıyorlar aksine büyük güncellemelerde alıyorlar
    ve arada çıkardıklarını oluşan sorunları hızlıca çözmek ve örnekte olduğu gibi
    performans arttırımlarından hemen yararlanmak için yapıyorlar. Sonralarda bu
    gelişmelerin hepsi toplanıp Forceware'e dahil ediliyor

    Nvidia'nın bu yaptığı DX 9 oyunları çıkmadan Ati'nin destek vermesine benzetilebilir.
    Böyle önceden verilen desteklerin hiç bir zararı olmuyor aksine kullanıcılar
    için büyük bir iyilik zira kartları daha uzun ömürlü oluyor. Mesela Far Cry'da
    9800 serisinin 5900 serini dağıtması gibi. Halbuki ilk örneklerde benzer sonuçlar
    vermekteydiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 4/7/2004 11:02:58 >




  • Benimde anlamadığım noktalardan biri bu.Önceden daha yüksek bir teknoöoji yani pixel sahader 3.0 desteklemesinin ne kötülüğü olabilir merak ediyorum nvidia nedense hep bu noktada eleştiriliyor.Zamanında Ati dx9 destekliyor diye fırtınalar koparanlar nvdianın shadaer 3.0 desteğine neden eleştiriyorlar anlamak güç!!!Eleştirilmesi gerekn halen eski çekirdeğini kullanan atidir ama nedense eleştirilen nvidia!!Gününde yazmış olduğu gibi bir çok site shader 3.0 desteğinin bir performans arttrdığı ortada!!!Ayrıca Bir çok oyun firmasıda pek tabi bir patch ile shader 3.0 desteği verebilir....Ayrıca 100mblık patch olması neyi değiştirir onuda merak ediyorum.10mblık olsa iyi 100mblık olsa kötü mü yani?

    Herneyse bence sonuçta her halükarda nvidia bu sefer atiden çok daha başarılı...
  • ArayI kapatmIs geyigi de super yalan

    FarCry'ın Smart Shader 3.0 desteği açıldı Nvidia arayı kapattı


    6800 Ultra'yI nerdeyse X800 PRO gececek

    Daha otesi, 16 is hatlI 6800GT'yi 12 is hatlI X800 PRO'nun ezmis olmasI ;)

    Yalaz Ozkanli
  • quote:

    Aynı zamanda WHQL olmadığı için IQ sorunu
    olduğunu belirtmek yanlış WHQL almak uzun ve pahalı bir süreç bu yüzden firmalar
    her güncellemede bu sertifikayı almıyorlar aksine büyük güncellemelerde alıyorlar
    ve arada çıkardıklarını oluşan sorunları hızlıca çözmek ve örnekte olduğu gibi
    performans arttırımlarından hemen yararlanmak için yapıyorlar. Sonralarda bu
    gelişmelerin hepsi toplanıp Forceware'e dahil ediliyor


    Dogru degil. WHQL almak duzgun suruculerle 1 ay suruyor. Bu sayede ATi her ayda bir WHQL onaylI bir surucu piyasaya surebiliyor.



    Yalaz Ozkanli
  • tahrikmili
    sende ati ekran karti var diye ati yi koruyorsun herhalde cünkü testlerin hepsinde nvidida aa af acikken geciyor sadece bir testte geciliyor sende onu koyuyorsun buraya....
    ATI size kac para veriyor ya iyi is varsa bu iste bende ATI fani oliyim...
    adam eski teknoloji, ARGE masraflarini minumumda tutup eski kartin gelismisini sunuyor, NVIDIA ARGE yapiyor okadar yeni teknolojiler ekliyor siz hala ATI ATI diyorsunuz.
    ayrica eski sürücülerle sürekli gecilen 6800 serisi simdi yeni sürücülerle baya bi performansini arttirdi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ducky -- 4/7/2004 15:16:38 >
  • İşin bir diğer enteresan tarafı driverlarda optimizasyon yapan yine ati zamanında kıyamet kopmuştu nvidia yaptığında şimdi Ati yapıyor aynı olayı ama sesini çıkaran yok...
  • Evet biz burda yalan söylüyorduk değil mi lütfen laflarına dikkat et. Bizim yaptığımız dünyaca kabul görmüş bir şeyi gelipte anlatmak. Senin gibi fanatiklik derdinde değiliz. Anandtech'in testleri diğerlerinden farklı nedense Extreme edition dışındakiler sonuç vermemiş tahminen bir hata var. Ayrıca bahsettiğin değerlerde oynamak nerdeyse imkansız zira o değerlerin minimum FPS'leri genelde 20 fps filan oluyor ki hiç hoş bir şey değil.







    1 ay kısa süre mi zannediyorsun. 1 ayda kaç tane ekran kartı satılıyor biliyormusun ? . Nvidia'nın tercihi daha az sürücü çıkarmak zaten bu sürücüyü bile normal adresinden indiremiyebilirsin çünkü kendileri pek fazla kullanıcılarına devamlı güncelleme sunma ihtiyacı duymuyorlar.

    Aksine Ati oldum olası Nvidia kadar iyi bir sürücüye hiç bir zaman erişemedi. Ama her seferinde daha iyi bir sürücü çıkarıyor zira oyun üreticileri Ati'yi daha çok dikkate alıyor.




  • bayılıyorum şu insanlara. adamlar iyiki 9500 u yaptılar. bir yıl kadar once ati daha iyi diye cırpınıp dururken herkes "yok yaramaz o dandık" dıyorsu. sımdı yıne aynı manzara. hala aynı teknolojı aynı chıpsey. pişirip pişirip suruyolar onumuze bızde "oo bu sefer deli yapmıslar" dıyıp atlıyoruz. neyse onlarca kes konusuldu zaten bu konular daha da yuzlerce kez konusulacak heralde. herkes ne bılıyosa ne ıstıyosa onu alsın. ama sonra bızım 6800 lere bakıp imrenmeyin...
  • ben anlamıyorum ya bunların hepsi extrem kartlar fiyat hangisinin makul ve oc potansiyeli hangisinin yüksekse o tutulacaktır. yani eski bir teknoloji daha n kadar oc olabilirki zaten fiyat avantajıda ortada gt serisi 100usd daha ucuz hala karar vermek için erken ama galip belli gibi.
  • Aslında bu modellerin ne kadar hayata geçebileceği meçhul tahminen bu yeni nesiller biraz değiştirilip başka şekilde önümüze sunulacak gibi geliyor zira ilk nesil çıkanların üretim maliyetleride genelde yüksek oluyor.

    Tabii bu arada derede hem X800 Pro hemde 6800 GT süper kartlar. Eski seleflerini ikiye katlayabilen gerçek devrimci kartlar.
  • bence her yeni teknolojiye "henuz geregi yok" diye ezbere elestiri yapmaya basladik. yukarida bir arkadas yazmis zaten, 9700Pro ciktiginda "vay dx9.0 destegi olan kac oyun var" falan denmisti. hala 9700Prolarin oynayamadigi oyun yok.
    her 3-4 fpslik gelisme bizi ileriye goturuyor. SLI, SM 3.0, normal mapping compression, ultrashadow vs... gibi teknolojilere yan gozle bakmak yerine onlari bagrimiza basmaliyiz
    bu arada burada (hirvatistanda) bir muhendis abimiz powercolor X800Proyu XT'ye cevirdi, alet hayvani oldu (1GB RAM + amd64 3000+@ 3500+ ile). "ohara" seklinde oynuyorum firsat buldukca



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozturert -- 5/7/2004 10:59:29 >




  • 9700 çıktığında oyun pek yoktu ama oyunların çıkması o kadar uzun sürdüki,9700ler artık yavaş kalmaya başladı yaygınlaşmaya başladığı zaman..
    iki ucu şeyli değnek aslında bu olay...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fistan

    ama sonra bızım 6800 lere bakıp imrenmeyin...


    Ooooo, 6800'ü ne zaman aldın? Hayırlı olsun
  • "bu arada burada (hirvatistanda) bir muhendis abimiz powercolor X800Proyu XT'ye cevirdi, alet hayvani oldu (1GB RAM + amd64 3000+@ 3500+ ile). "ohara" seklinde oynuyorum firsat buldukca"

    arkadaş yazdığın doğrumu nasıl oluyor bu işlem bir kaç resim falan yollasan fena olmaz
  • Biyerden sonra ekran kartının mükemmelliğini oyunlarda hissetmek imkansız bu rakamlar sadece göz boyar gerçekte performans farkını oyun esnasında farketmek imkansız.
  • venoms, ben yaptigi sirada gormedim ama powercolorun limited edition modeli var. ama burada yok. amca abd'den gelen bir arkadasa getirtti
    gpu'nun sag ust kosesinde iki nokta var, bunlarin baglantisi amd'deki gibi kesilmis. bunlari santiyenin workshopunda elektrik muhendisiyle beraber birlestirmis (ford pickuplarin otomatik vites beynine de ince ince lehimler yapabilen nacize insanlardan). sonra karti referans XT kartinin BIOS'uyla guncellemis. ilkinde olmamis cunku ramler 1150 MHz'i kaldiramamis. BIOS'u editleyip GPU/RAM'i 510/1100'e cekti. simdi kart gul gibi :)) Rivatuner'da da 16 shader hatti acik gorunuyor. belki baska bir bios denese olur ama ugrasmak istemiyor.
    birkac test yapmak geliyor icimden ama kartta yamuk olursa uzerime kalir diye dusunuyorum
    x-bitlabs veya digit-life'tan birinde de bu olayi yapmislardi, oraya da bakmak gerek.
    burada sadece GeCube ve Sapphire var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozturert -- 8/7/2004 8:28:33 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.