< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CallBabun -- 22 Mayıs 2015; 16:25:12 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CallBabun -- 22 Mayıs 2015; 16:25:12 > |
Merhaba arkadaşlar,
Yeni Levorg aracım ile Yunanistan, İtalya, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan ve Bulgaristan'ı kapsayan 6,000 km.lik bir yolculuğu tamamladım. Araç mükemmel emniyet, konfor ve performans sundu. Otoyol kullanımı mükemmel. Bagaj hacmi çok başarılı. Klima çok iyi. Bu 6,000 km de ortalama yakıt tüketimi, iki kişi ve oldukça dolu bir bagajla 10 lt/100 km oldu. Bazı günler sırf otoyol kullanımı yaptım. 140 - 150 km/hız ortalamalarda tüketim 10 lt civarında oldu. Bazı günler otoyol dışı kullandım ki 80 - 110 km/hız arasında ortalama tüketim 7,6 litrelere bile indi. Otoyol dışı kullanımda çok rahat 8 lt civarında hesap yapabilirsiniz. Aracın tek eksiği üzerinde gelmeyen navigasyon sistemi idi. Navigasyon için telefonumda HERE isimli aplikasyonu kullandım. Bu app ücretsiz bir şekilde size dünyanın bütün ülkelerinin haritalarını indirip offline kullanma imkanı veriyor. Gayet yeterli ve başarılı buldum bu aplikasyonu. Sadece tanımlanmış POI sayısı az. Gideceğiniz yeri adresle ya da haritada işaretleyerek bulmanız gerekiyor. Bu bir aylık yol tecrübesi sonunda Levorg almayı düşünüp bu forumu okuyan arkadaşlara yorumum: Her gün şehir içi uzak mesafeler kullanmıyorsanız, aracı zaman zaman ve uzun yol, şehir dışı ağırlıklı kullanıyorsanız bu otomobili kesinlikle tavsiye ederim. Şehir içi için uzun ve büyük bir araç. Şehir içi kullanım için çok ekonomik de değil. Ancak uzun yol kullanımı, çok surat de yapmıyorsanız (bu otomobil çok hızlı gidebiliyor, bunu da hatırlayın) hem çok keyifli hem de makul yakıt tüketimi veriyor. Saygılarımla. |
Değişen Avrupa emisyon yönetmeliği kapsamında, (yıllardır söylediğimiz ve Japonların da iddia ettiği üzere) dizel motorlu araçların zehirli gaz ve kanserojen partikül salınımı ile küçük hacimli turbo benzinlilerin de gerçek hayat tüketim ve emisyonlarının yüksek olduğu gerçeği Avrupa'nın da gündemine oturdu. NEDC yerine uygulanacak WLTP kriterleri kapsamında bu tip motorların emisyon normlarını karşılaması zor görünüyor. (tartışmalar Avrupa komisyonu ve hükümetler bazında sürse bile)
Japon üreticiler zaten bunları söylüyor ve uzun süredir de hacim küçültme ve dizele karşı duruş sergiliyordu. Son dönemlerde ticari kaygılarla, Avrupa pazarında yer alabilmek için bu üretimlere de girmişlerdi yalnız... Şimdi ilk olarak bu tip motorlardan da onlar çıkıyor. Ürün portföyleri atmosferik benzinli ve benzinli hybrid modeller oluşturacak. Ta ki tam elektrikli modeller yaygınlaşana kadar. Subaru da dizel makina üretimini 2018 itibarıyla bıraktı. Hakeza bizim ülkemiz vergi sistemine ve performans beklentilerine tam uyumlu olan 1.6 dit makina da bundan nasibini aldı ne yazık ki! Bundan sonra en çok 1.6 atmosferik (XV) ve e-Boxer (Forester ve Levorg, belki de Outback) göreceğiz gibi... Mevcut satılmış Levorg araçların değerinde bir düşüş olacağını da, değer kazanacağını da düşünmüyorum. Japonlarda bir modelin ömrü zaten 5 yıl. Türkiye'de 2015-2018 arasında 4 yıl satıldı ve toplamda 1 yıl kadar ömrü kalmıştı kasanın. Yani zaten kasa bitiyor. Herhangi bir modelin yeni kasaya geçmesinde ne oluyorsa farklı bir şey beklememek lazım. Üstelik bu otomobil 1.6 turbo ile vergi sistemine uygun ve gayet performanslı yapısı, inanılmaz yüksek donanımı, güvenliği, hacmi, pratikliği, sıra dışı güzel ve farklı dizaynı ve tabi ki ray üzerinde gidiyormuş hissi ile her zaman çok özel bir konumda kalacak. Yeni kasa gelse de gelmese de bu özelliği korur. Yeni kasa gelirse 2.0 ile gelecek ki, bugünkü kurlarla 300 bin aşağısı olmaz. Ben de hayatım boyunca nadir bulunan araçlara sahip oldum ve bu sıra dışılıktan çok keyif aldım. Ben 2018 Levorg'u yeni satın aldım ve bu haberi duyduğumda iyi ki almışım dedim, çünkü çok eğlenceli bir araç. Tabi ki bunlar benim şahsi görüşüm ve herkesi temsil etmez. Bir de ben bu aracı kısa zamanda satmak için almadım. Zaten Subaru araçlarım benim en uzun süre sahip olduğum araçlar oldular hep. Eğer bir terslik olmazsa 5 yıldan az olmamak üzere tutmayı düşünüyorum. Bu süre içinde de ikinci el yerine sahip olma ve sürme zevkine odaklanmayı planlıyorum... Herkese emniyetli ve keyifli sürüşler... |
Doğrudur, CX-5 aracımız da halen duruyor.
Süspansiyon konforu; Bu konuda CX-5 daha iyi tabi ki. Bunda 55 yanak lastikler vs 45 yanak lastikler rol oynuyor. Ayrıca Levorg sportif sürüş iddiası olan bir araç ve biraz daha sert ayarlı. CX-5 de kendi sınıfının en sportif sürüşlerinden olsa bile, sonuçta sınıf olarak konfor da isteyen bir gruba hitap ediyor. Yol sesi; Burada ise Levorg önde. Kayda değer yol sesi halen mevcut olsa da, halihazırda sürüş hislerini çok iyi hatırladığım son kullandığım araçlarla kıyaslarsam; 2014 BMW 3.20ied Luxury'den bir tık daha iyi, 2016 Infiniti Q30 Sport ile eş seviyede (ki Mercedes Benz GLA ile kardeş araçlar) ve 2015 Mercedes C180 AMG Coupe'den sadece 1 tık geride. Tabi bu yorumum makyajlı Levorg için geçerli, makyaj öncesini bilmiyorum. Makyaj da izolasyonun arttırıldığı gibi bir iddia var. CX-5 çok mu yol sesi alıyor peki? Bu çok göreceli bir kavram, benim için farklı sizin için farklı olabilir hissiyat. Çünkü kulaklarımız farklı frekanslara hassasiyet gösterebilir veya beklentilerimiz değişik olabilir. Ben CX-5'teki yol sesi seviyesini rahatsız edici seviyede bulmadığımı belirtmeliyim. Tabi bu da CX-5 makyajsız model için geçerli, yanlış değilsem makyajda bu araç ta bir izolasyon iyileştirmesi yaşadı... Genel Yalıtım; Levorg! Yol sesini yukarıda yorumladım. Ancak rüzgar sesi Levorg'da ciddi daha düşük. Bunda tabi ki yerden yüksek ve daha geniş gövde etkili. Motor sesi her iki araçta da düşük, gazlandığında duyuluyor ama burada da keyifli ses veriyorlar. Motor sesi için de Levorg daha düşük rahatlıkla diyebilirim. Her iki araç ta trim sesi yönünden kullandığım araçlar arasında iyi seviyedeler...BMW ve Infiniti araçlarım da daha fazla trim sesi vardı, Mercedes ise aynı veya bir tık iyi diyebilirim. Sürüş hissi; Her ikisi de sınıfının en eğlenceli, en iyi yol tutuşlarından biri olma gibi özelliklere sahip. CX-5 şaşırtıcı derecede güven veren ve hiç kontrolsüz bir salınıma girdiğini görmediğim bir araç. Direksiyonu da çok doğal ve dengeli. Levorg direksiyonu CX-5 kadar doğal olmasa da gayet süratli tepki veriyor. Ancak kasa yapısı tabi ki yol tutuş olarak Levorg'un önde olması sonucunu doğuruyor. Sadece virajlarda da değil, yüksek süratte de Levorg doğal olarak daha stabil ve yan rüzgarlardan daha az etkileniyor. Dediğim gibi, iki otomobil de sınıfları içinde eğlenceli modeller. Sorunsuzluk; Levorg henüz çok yeni, bu modele özel yorum yapamam. Ama 3. Mazda aracım CX-5 ve her biri de ayrı ayrı kaya gibiydi. Bizim aracımız Nisan sonu 2013 çıkışlı ve normal bakımlar hariç henüz far ampulü değişmedi. Mazda sorunsuzluk ve dayanıklılık konusunda bugüne kadar sahip olduğum markalar arasında benim 1 numaram. Subaru da sorunsuzluk tecrübelerime göre tüm Japonlar gibi iyi bir seviyede. Levorg benim 4. Subaru aracım. Ancak şirkette 3 adet daha kullanma tecrübemiz var. Yani 7 adet Subaru için birebir sorunsuzluk istatistiğine sahibim. Subaru da çok sağlam ve güvenilir bir araç ama istatistik olarak Mazda'yı 1 numaraya koyarım. Tüketim; İki aracın tüketimleri birbirinden çok uzak değil. Üstelik Levorg daha çok yeni benim bu konuda net konuşabilmem için. Fakat genel hissiyatım CX-5'in bir tık daha iyi ortalama tüketim değerine sahip olacağı üzerine... Sorduğunuz kriterlere yukarıda cevap verdim. Bir de seyahat dediğiniz için hacim kriterinden bahsedeyim. İki araç ta hiçbir şartta dar ve yetersiz his vermiyor. Önde CX-5 biraz daha fazla baş mesafesi sunuyor. Bacak ve omuz mesafeleri çok farklı değil, belki biraz CX-5 en olarak geniştir. Arka sırada da bacak mesafesi aynı düzeyde ve ikisinde de iyi. En ve baş mesafesi de farklı değil gibi. Ancak arka sırada CX-5'te sırtlık eğim ayarı yokken Levorg'da mevcut. Böylece Levorg'da arka sırada uygun konforu bulmak daha rahat. CX-5 sırtlığı biraz dik ayarlı ve herkes memnun olmayabilir. Ben dik oturmayı sevdiğim için gayet konforlu hissediyorum bir not olarak. Bagaj her ikisinde de gayet yeterli ve geniş. Üstelik ikisinde de bagaj zemini altında gayet geniş gözler mevcut sürekli taşınan ve ortada olması istenmeyen eşyalar için. Yani çok güzel ölçüde ve pratik bagajlar, seyahat için uygun. Ama kasa yapısı sebebiyle en ve boy aynı iken, bagaj yüksekliğinde CX-5 avantajlı. Bu da bazı yükleri dik koyup bagajı daha verimli kullanmaya yarar. Levorg'da arka sıra için 2 adet usb çıkışı var. Öndekiler için de bir adet kolçak içinde, 2 adet te orta konsolda müzik ve şarj için var. CX-5 ne yazık ki (yeni kasayı bilmiyorum) 1. jenerasyon bu konuda fakir. Sadece 1 adet orta kolçak içinde var. Çocuklarla seyahat dediğiniz için bu konuyu belirtmek istedim. Sonuç olarak, CX-5 birinci jenerasyonun (2015-2016 model düşündüğünüz için) makyajlı versiyona denk gelir. Levorg ise makyajsız versiyona denk gelir. Vereceğiniz karar hayırlı olsun. İyi bir otomobil bulmanızı ve güzel günlerde sürmenizi diliyorum. |
Araç 2017 yılı içinde makyajlandı. Makyajlı kasa olarak 2017 sonları ve 2018 modeller var. İç dış mekanda ufak dizayn değişiklikleri var ve ek bazı donanımlar mevcut. Bir de tüketim ve akustik konfor iyileştirilmiş.
2015 ve 2016 modeller makyajsız, 2017 model makyajsız da var, makyajlı da var ve 2018 modeller makyajlı. Tüketim konusunda verilen değerler çok yanıltıcı olabilir. Genel olarak C ve D sınıfında 1.6 turbo benzinli, otomatik araçların tüketiminden çok farklı olmadığını söyleyebilirim. Ben 2014 senesinden bugüne Mercedes C180, BMW 3.20i ed, Infiniti Q30 1.6 gibi bu klasmanda araçlar kullandım. Levorg bunlarla yakın düzeyde tüketime sahip gibi hissediyorum. Ancak bu 4 benzer motor hacmine ve gücüne sahip araç içerisinde en iyi performans ve buna rağmen en düşük tüketim BMW'ye aitti. Tabi şunu da vurgulamak lazım, bu 4 araç içerisinde en ağır ve büyük olanı Levorg ve sadece 4x4 olanı da Levorg. Bu sebeple tüketim/performans karşılaştırması pek adil olmaz. En ağır olmasının sebebi olarak 4x4 ve donanım fazlası gösterilebilir. Tüketim sürücüye, sürüş şekline, rotanızdaki yol ve trafik koşullarına göre çok fark eder. Ancak sadece size yol gösterici olması açısından 2018 Levorg 1.6 turbo ve 2014 C180'de (bir önceki kasa) 10.5 lt/100 km, Infiniti Q30 1.6 benzinlide 10,2 lt/100 km ve BMW 3.20i ed 1.6 turbo benzinli de ise 9,5 lt/100 km gibi ortalama tüketim değerlerim vardı. Yoğun trafik kullanımlarında 12-13 lt görülebilir. Sakin uzun yol sürüşlerinde de 7 lt görülebilir. Tabi bu tahminler makyajlı versiyon için. Makyajsız versiyonların tüketimi ile arada fark olup olmadığı konusunda bir şey diyemem. |
Bugün itibarıyla 2018 Subaru Levorg alarak Subaru markasına yaklaşık 4,5 yıldan sonra geri dönmüş bulunuyorum. Bu forumda sanırım 3 yıl kadar önce Levorg hakkında test ve görüşlerimi paylaşmıştım. Şimdi makyajlı Levorg ile ilk tecrübem olacak, hissettiğim farkları paylaşmaya çalışacağım...
|
o fiyatlara o donanımı sunan başka bir marka yok. Ancak artık aracın düşük km liside kalmadı. Çok kupon bir araç düşerse neden olmasın. Örn:2018 model 20bin km civarları füme renkte.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |