Şimdi Ara

- Subaru LEVORG Ana Konu -

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
983
Cevap
41
Favori
119.706
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Spor Touring adı verilen karoser yapsına sahip olan araç, station wagon kavramının sportif bir yorumu olarak dikkat çekiyor. Renault Megane Sport Tourer, Opel Astra Sport Tourer ve Honda Civic Tourer gibi modeller ile rekabet edecek Subaru Levorg, 4690 mm uzunluğu, 1780 mm genişliği, 1485 mm yüksekliği ve 2650 mm'lik aks mesafesi ile kompakt boyutlara sahip. Metalik gri mavi ve parlak beyaz adlı renk seçeneklerine sahip olan Levorg'un ön yüzünde şık tasarıma sahip ledli farları, motor kaputundaki hava girişi ve ledli sis lambaları ilgi çekiyor. Bagaj üstü spoileri, krom çıtası ve çift egzost çıkışı ile arka bölümünde de şık bir tasarıma sahip olan Levorg'un iç mekanı da, piyano siyahı kaplamalar, metalik detaylar ve 3.5 inçlik renkli led ekran yer alıyor. Subarunun yeni geliştirdiği iki farklı hacimdeki,DIT adı verilen, yatay karşılıklı direkt enjeksiyonlu turbo motorun görev alacağı Levorg yüksek performans, sürüş keyfi ve ekonomiyi birarada vaat ediyor. Yeni geliştirilen 1.6 litrelik DIT adı verilen, motor 170 hp güç ve 250 Nm tork üretiyor. Daha yüksek güç çıkışına sahip olan 2.0 litrelik DIT mptor ise 300 hp güç ve 400 Nm tork üretiyor. 1.6 litrelik motora sahip Levorg 1540 kg'lık boş ağılığa sahipken, 2.0 litrelik motora sahip versiyon 30 kg ek ağırlığa sahip. Yakıt tüketimleri incelediğinde ise 1.6 litrelik motora sahip Levorg'un ortalama 5.7 litre, 2.0 litrelik motora sahip Levorg'un ise ortalama 7,5 litre yakıt tükettiği görülüyor. AWD adı verilen simetrik dört tekerlekten çekiş sisteminin sunulacağı Levorg'un 1.6 litrelik versiyonunda Lineartronic, 2.0 litrelik versiyonunda ise Sport Lineartronic şanzıman görev yapıyor. 1.6 litrelik Levorg'da 215/50 R17 ebatındaki lastiklere yer veren Subaru, 2.0 litrelik versiyonda 225/45 R18 lastikleri standart olarak sunuyor. Yeni Levorg markanın en son geliştirdiği aktif ve pasif güvenlik sistemlerine de sahip olmasıyla öne çıkıyor.

    Kaynak






     - Subaru LEVORG Ana Konu - - Subaru LEVORG Ana Konu - - Subaru LEVORG Ana Konu -

    Resmi Türkiye sayfasında fiyatlar ve teknik veriler açıklandığında buraya ekleyeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CallBabun -- 22 Mayıs 2015; 16:25:12 >



  • Merhaba arkadaşlar,

    Yeni Levorg aracım ile Yunanistan, İtalya, Slovenya, Hırvatistan, Sırbistan ve Bulgaristan'ı kapsayan 6,000 km.lik bir yolculuğu tamamladım.

    Araç mükemmel emniyet, konfor ve performans sundu. Otoyol kullanımı mükemmel. Bagaj hacmi çok başarılı. Klima çok iyi.

    Bu 6,000 km de ortalama yakıt tüketimi, iki kişi ve oldukça dolu bir bagajla 10 lt/100 km oldu. Bazı günler sırf otoyol kullanımı yaptım. 140 - 150 km/hız ortalamalarda tüketim 10 lt civarında oldu. Bazı günler otoyol dışı kullandım ki 80 - 110 km/hız arasında ortalama tüketim 7,6 litrelere bile indi. Otoyol dışı kullanımda çok rahat 8 lt civarında hesap yapabilirsiniz.

    Aracın tek eksiği üzerinde gelmeyen navigasyon sistemi idi. Navigasyon için telefonumda HERE isimli aplikasyonu kullandım. Bu app ücretsiz bir şekilde size dünyanın bütün ülkelerinin haritalarını indirip offline kullanma imkanı veriyor. Gayet yeterli ve başarılı buldum bu aplikasyonu. Sadece tanımlanmış POI sayısı az. Gideceğiniz yeri adresle ya da haritada işaretleyerek bulmanız gerekiyor.

    Bu bir aylık yol tecrübesi sonunda Levorg almayı düşünüp bu forumu okuyan arkadaşlara yorumum: Her gün şehir içi uzak mesafeler kullanmıyorsanız, aracı zaman zaman ve uzun yol, şehir dışı ağırlıklı kullanıyorsanız bu otomobili kesinlikle tavsiye ederim. Şehir içi için uzun ve büyük bir araç. Şehir içi kullanım için çok ekonomik de değil. Ancak uzun yol kullanımı, çok surat de yapmıyorsanız (bu otomobil çok hızlı gidebiliyor, bunu da hatırlayın) hem çok keyifli hem de makul yakıt tüketimi veriyor.

    Saygılarımla.
    Değişen Avrupa emisyon yönetmeliği kapsamında, (yıllardır söylediğimiz ve Japonların da iddia ettiği üzere) dizel motorlu araçların zehirli gaz ve kanserojen partikül salınımı ile küçük hacimli turbo benzinlilerin de gerçek hayat tüketim ve emisyonlarının yüksek olduğu gerçeği Avrupa'nın da gündemine oturdu. NEDC yerine uygulanacak WLTP kriterleri kapsamında bu tip motorların emisyon normlarını karşılaması zor görünüyor. (tartışmalar Avrupa komisyonu ve hükümetler bazında sürse bile)

    Japon üreticiler zaten bunları söylüyor ve uzun süredir de hacim küçültme ve dizele karşı duruş sergiliyordu. Son dönemlerde ticari kaygılarla, Avrupa pazarında yer alabilmek için bu üretimlere de girmişlerdi yalnız...

    Şimdi ilk olarak bu tip motorlardan da onlar çıkıyor. Ürün portföyleri atmosferik benzinli ve benzinli hybrid modeller oluşturacak. Ta ki tam elektrikli modeller yaygınlaşana kadar. Subaru da dizel makina üretimini 2018 itibarıyla bıraktı. Hakeza bizim ülkemiz vergi sistemine ve performans beklentilerine tam uyumlu olan 1.6 dit makina da bundan nasibini aldı ne yazık ki!

    Bundan sonra en çok 1.6 atmosferik (XV) ve e-Boxer (Forester ve Levorg, belki de Outback) göreceğiz gibi...

    Mevcut satılmış Levorg araçların değerinde bir düşüş olacağını da, değer kazanacağını da düşünmüyorum. Japonlarda bir modelin ömrü zaten 5 yıl. Türkiye'de 2015-2018 arasında 4 yıl satıldı ve toplamda 1 yıl kadar ömrü kalmıştı kasanın. Yani zaten kasa bitiyor. Herhangi bir modelin yeni kasaya geçmesinde ne oluyorsa farklı bir şey beklememek lazım.

    Üstelik bu otomobil 1.6 turbo ile vergi sistemine uygun ve gayet performanslı yapısı, inanılmaz yüksek donanımı, güvenliği, hacmi, pratikliği, sıra dışı güzel ve farklı dizaynı ve tabi ki ray üzerinde gidiyormuş hissi ile her zaman çok özel bir konumda kalacak. Yeni kasa gelse de gelmese de bu özelliği korur. Yeni kasa gelirse 2.0 ile gelecek ki, bugünkü kurlarla 300 bin aşağısı olmaz.

    Ben de hayatım boyunca nadir bulunan araçlara sahip oldum ve bu sıra dışılıktan çok keyif aldım. Ben 2018 Levorg'u yeni satın aldım ve bu haberi duyduğumda iyi ki almışım dedim, çünkü çok eğlenceli bir araç.

    Tabi ki bunlar benim şahsi görüşüm ve herkesi temsil etmez. Bir de ben bu aracı kısa zamanda satmak için almadım. Zaten Subaru araçlarım benim en uzun süre sahip olduğum araçlar oldular hep. Eğer bir terslik olmazsa 5 yıldan az olmamak üzere tutmayı düşünüyorum. Bu süre içinde de ikinci el yerine sahip olma ve sürme zevkine odaklanmayı planlıyorum...

    Herkese emniyetli ve keyifli sürüşler...
    Doğrudur, CX-5 aracımız da halen duruyor.

    Süspansiyon konforu; Bu konuda CX-5 daha iyi tabi ki. Bunda 55 yanak lastikler vs 45 yanak lastikler rol oynuyor. Ayrıca Levorg sportif sürüş iddiası olan bir araç ve biraz daha sert ayarlı. CX-5 de kendi sınıfının en sportif sürüşlerinden olsa bile, sonuçta sınıf olarak konfor da isteyen bir gruba hitap ediyor.

    Yol sesi; Burada ise Levorg önde. Kayda değer yol sesi halen mevcut olsa da, halihazırda sürüş hislerini çok iyi hatırladığım son kullandığım araçlarla kıyaslarsam; 2014 BMW 3.20ied Luxury'den bir tık daha iyi, 2016 Infiniti Q30 Sport ile eş seviyede (ki Mercedes Benz GLA ile kardeş araçlar) ve 2015 Mercedes C180 AMG Coupe'den sadece 1 tık geride. Tabi bu yorumum makyajlı Levorg için geçerli, makyaj öncesini bilmiyorum. Makyaj da izolasyonun arttırıldığı gibi bir iddia var. CX-5 çok mu yol sesi alıyor peki? Bu çok göreceli bir kavram, benim için farklı sizin için farklı olabilir hissiyat. Çünkü kulaklarımız farklı frekanslara hassasiyet gösterebilir veya beklentilerimiz değişik olabilir. Ben CX-5'teki yol sesi seviyesini rahatsız edici seviyede bulmadığımı belirtmeliyim. Tabi bu da CX-5 makyajsız model için geçerli, yanlış değilsem makyajda bu araç ta bir izolasyon iyileştirmesi yaşadı...

    Genel Yalıtım; Levorg! Yol sesini yukarıda yorumladım. Ancak rüzgar sesi Levorg'da ciddi daha düşük. Bunda tabi ki yerden yüksek ve daha geniş gövde etkili. Motor sesi her iki araçta da düşük, gazlandığında duyuluyor ama burada da keyifli ses veriyorlar. Motor sesi için de Levorg daha düşük rahatlıkla diyebilirim. Her iki araç ta trim sesi yönünden kullandığım araçlar arasında iyi seviyedeler...BMW ve Infiniti araçlarım da daha fazla trim sesi vardı, Mercedes ise aynı veya bir tık iyi diyebilirim.

    Sürüş hissi; Her ikisi de sınıfının en eğlenceli, en iyi yol tutuşlarından biri olma gibi özelliklere sahip. CX-5 şaşırtıcı derecede güven veren ve hiç kontrolsüz bir salınıma girdiğini görmediğim bir araç. Direksiyonu da çok doğal ve dengeli. Levorg direksiyonu CX-5 kadar doğal olmasa da gayet süratli tepki veriyor. Ancak kasa yapısı tabi ki yol tutuş olarak Levorg'un önde olması sonucunu doğuruyor. Sadece virajlarda da değil, yüksek süratte de Levorg doğal olarak daha stabil ve yan rüzgarlardan daha az etkileniyor. Dediğim gibi, iki otomobil de sınıfları içinde eğlenceli modeller.

    Sorunsuzluk; Levorg henüz çok yeni, bu modele özel yorum yapamam. Ama 3. Mazda aracım CX-5 ve her biri de ayrı ayrı kaya gibiydi. Bizim aracımız Nisan sonu 2013 çıkışlı ve normal bakımlar hariç henüz far ampulü değişmedi. Mazda sorunsuzluk ve dayanıklılık konusunda bugüne kadar sahip olduğum markalar arasında benim 1 numaram. Subaru da sorunsuzluk tecrübelerime göre tüm Japonlar gibi iyi bir seviyede. Levorg benim 4. Subaru aracım. Ancak şirkette 3 adet daha kullanma tecrübemiz var. Yani 7 adet Subaru için birebir sorunsuzluk istatistiğine sahibim. Subaru da çok sağlam ve güvenilir bir araç ama istatistik olarak Mazda'yı 1 numaraya koyarım.

    Tüketim; İki aracın tüketimleri birbirinden çok uzak değil. Üstelik Levorg daha çok yeni benim bu konuda net konuşabilmem için. Fakat genel hissiyatım CX-5'in bir tık daha iyi ortalama tüketim değerine sahip olacağı üzerine...

    Sorduğunuz kriterlere yukarıda cevap verdim. Bir de seyahat dediğiniz için hacim kriterinden bahsedeyim. İki araç ta hiçbir şartta dar ve yetersiz his vermiyor. Önde CX-5 biraz daha fazla baş mesafesi sunuyor. Bacak ve omuz mesafeleri çok farklı değil, belki biraz CX-5 en olarak geniştir. Arka sırada da bacak mesafesi aynı düzeyde ve ikisinde de iyi. En ve baş mesafesi de farklı değil gibi. Ancak arka sırada CX-5'te sırtlık eğim ayarı yokken Levorg'da mevcut. Böylece Levorg'da arka sırada uygun konforu bulmak daha rahat. CX-5 sırtlığı biraz dik ayarlı ve herkes memnun olmayabilir. Ben dik oturmayı sevdiğim için gayet konforlu hissediyorum bir not olarak.

    Bagaj her ikisinde de gayet yeterli ve geniş. Üstelik ikisinde de bagaj zemini altında gayet geniş gözler mevcut sürekli taşınan ve ortada olması istenmeyen eşyalar için. Yani çok güzel ölçüde ve pratik bagajlar, seyahat için uygun. Ama kasa yapısı sebebiyle en ve boy aynı iken, bagaj yüksekliğinde CX-5 avantajlı. Bu da bazı yükleri dik koyup bagajı daha verimli kullanmaya yarar.

    Levorg'da arka sıra için 2 adet usb çıkışı var. Öndekiler için de bir adet kolçak içinde, 2 adet te orta konsolda müzik ve şarj için var. CX-5 ne yazık ki (yeni kasayı bilmiyorum) 1. jenerasyon bu konuda fakir. Sadece 1 adet orta kolçak içinde var. Çocuklarla seyahat dediğiniz için bu konuyu belirtmek istedim.

    Sonuç olarak, CX-5 birinci jenerasyonun (2015-2016 model düşündüğünüz için) makyajlı versiyona denk gelir. Levorg ise makyajsız versiyona denk gelir.

    Vereceğiniz karar hayırlı olsun. İyi bir otomobil bulmanızı ve güzel günlerde sürmenizi diliyorum.
    Araç 2017 yılı içinde makyajlandı. Makyajlı kasa olarak 2017 sonları ve 2018 modeller var. İç dış mekanda ufak dizayn değişiklikleri var ve ek bazı donanımlar mevcut. Bir de tüketim ve akustik konfor iyileştirilmiş.

    2015 ve 2016 modeller makyajsız, 2017 model makyajsız da var, makyajlı da var ve 2018 modeller makyajlı.

    Tüketim konusunda verilen değerler çok yanıltıcı olabilir. Genel olarak C ve D sınıfında 1.6 turbo benzinli, otomatik araçların tüketiminden çok farklı olmadığını söyleyebilirim. Ben 2014 senesinden bugüne Mercedes C180, BMW 3.20i ed, Infiniti Q30 1.6 gibi bu klasmanda araçlar kullandım. Levorg bunlarla yakın düzeyde tüketime sahip gibi hissediyorum. Ancak bu 4 benzer motor hacmine ve gücüne sahip araç içerisinde en iyi performans ve buna rağmen en düşük tüketim BMW'ye aitti. Tabi şunu da vurgulamak lazım, bu 4 araç içerisinde en ağır ve büyük olanı Levorg ve sadece 4x4 olanı da Levorg. Bu sebeple tüketim/performans karşılaştırması pek adil olmaz. En ağır olmasının sebebi olarak 4x4 ve donanım fazlası gösterilebilir.

    Tüketim sürücüye, sürüş şekline, rotanızdaki yol ve trafik koşullarına göre çok fark eder. Ancak sadece size yol gösterici olması açısından 2018 Levorg 1.6 turbo ve 2014 C180'de (bir önceki kasa) 10.5 lt/100 km, Infiniti Q30 1.6 benzinlide 10,2 lt/100 km ve BMW 3.20i ed 1.6 turbo benzinli de ise 9,5 lt/100 km gibi ortalama tüketim değerlerim vardı.

    Yoğun trafik kullanımlarında 12-13 lt görülebilir. Sakin uzun yol sürüşlerinde de 7 lt görülebilir. Tabi bu tahminler makyajlı versiyon için. Makyajsız versiyonların tüketimi ile arada fark olup olmadığı konusunda bir şey diyemem.
    Bugün itibarıyla 2018 Subaru Levorg alarak Subaru markasına yaklaşık 4,5 yıldan sonra geri dönmüş bulunuyorum. Bu forumda sanırım 3 yıl kadar önce Levorg hakkında test ve görüşlerimi paylaşmıştım. Şimdi makyajlı Levorg ile ilk tecrübem olacak, hissettiğim farkları paylaşmaya çalışacağım...
  • araç çok güzel gerçekten. Türkiye'ye gelmesi yılları bulur ne yazık ki.
  • 300 hp güç için 7.5 lt yakıt tüketimimi :S Resmen yakıt teknolojisi konusunda çığır açmışlar.Subaru denildiğinde akla ilk gelen şeylerden biri en çopk yakan markalardan biri olmasıydı artık en az yakan markalardan biri olarak anılacak sanırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: y_a_s

    300 hp güç için 7.5 lt yakıt tüketimimi :S Resmen yakıt teknolojisi konusunda çığır açmışlar.Subaru denildiğinde akla ilk gelen şeylerden biri en çopk yakan markalardan biri olmasıydı artık en az yakan markalardan biri olarak anılacak sanırım...

    subaru son zamanlarda ciddi bi şekilde yakıt ekonomisi üzerine çalışmalar yapıyor ve bunun meyvelerini de toplamaya başlamış görünüyor...tabi kağıt üzerindeki verilerle, gerçek veriler örtüşücek mi bilinmez...bi de istanbul verileri var ki onu da görmek lazım tabi :)
  • ex-sniper E kullanıcısına yanıt
    2.0 litre turbo motorlu 300 hplik bir araç kağıt üzerindeki verilere göre daha fazla yakar muhtemelen bu güçteki bir araç için kağıt üzerindeki verilerle birebir tutması çok zor hocqam.Ama oynasa oynasa 1 bilemedin 2 litre oynar.Tabi istanbul trafiği söz konusu oldumu o verilere hiç bakmamak lazım :D
  • Görünümü, teknolojisi, marka değeri, yakıt ekonomisi ile alınası bir araç lakin, bizim pazara sunulacaksa fiyat ne olacak? Şu anda gelse ve 75-80 bin aralığında satılsa makul diyebilirim. Yalnız hakikaten bu tarz araçları benim gibi bekar ve 30'lu yaşta ki kişilere çok yakıştırıyorum.
  • The_BaD kullanıcısına yanıt
    bekarım otuzlu yaşlardayım ama station vagon değil de hatchback olsaymış bence tadından yenmezmiş...zaten station wagoon olarak bi sürü çeşidi var subarunun...ama hatchback hiç yok şu anda pazarda...şu anda da zaten imprezanın hatchbackini kullanıyorum...1.6 motor 170 beygir hatchback olaydı iyiydi :) bide yakıt ekonomisi gibi satış ekonomisi de yapsa subaru süper olucak :)
  • ex-sniper E kullanıcısına yanıt
    Subaru'nun sport tourer modeli yok benim bildiğim. Sw kasa olması onu sport tourer yapmaz değil mi? Bende sizin gibi hatchback bir araç kullanıyorum ama ne zaman renault megane sport tourer'ı çıkarttı, bende hafiften bu kasalara göz kırpmaya başladım :)
  • ex-sniper E kullanıcısına yanıt
    bu modelleri galiba Amerikalar için üretiyorlar.. aile arabası
  • yeni haberler var mı bu araçla ilgili?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_BaD

    Görünümü, teknolojisi, marka değeri, yakıt ekonomisi ile alınası bir araç lakin, bizim pazara sunulacaksa fiyat ne olacak? Şu anda gelse ve 75-80 bin aralığında satılsa makul diyebilirim. Yalnız hakikaten bu tarz araçları benim gibi bekar ve 30'lu yaşta ki kişilere çok yakıştırıyorum.

    300 beygir subarudan bahsediyoruz şuan bile wrx sti 200 bin tl üzerinde sıfırları.
    Kaldıki buda ondan aşağı kalmaz. Fazlası olur eksiği olmaz. Subaru için kesinlikle değer..
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    2.0 litre motor olduğundan belki 15-20 bin daha düşük olur
  • çok güzel gerçekten
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seven44

    çok güzel gerçekten

    Umarım 2015 için Avrupa ve Türkiye pazarına girer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CallBabun

    quote:

    Orijinalden alıntı: seven44

    çok güzel gerçekten

    Umarım 2015 için Avrupa ve Türkiye pazarına girer.

    2016 bile beklerim yeter ki getirsinler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cstadem

    quote:

    Orijinalden alıntı: CallBabun

    quote:

    Orijinalden alıntı: seven44

    çok güzel gerçekten

    Umarım 2015 için Avrupa ve Türkiye pazarına girer.

    2016 bile beklerim yeter ki getirsinler

    Kesinlikle
  • siparisle gelsede olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olsa da binsek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.