Şimdi Ara

Aracınızdaki Çözülemeyen Motor - Mekanik Arıza ve Sorularınız

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
187
Cevap
10
Favori
23.692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..



  • Çok şükür sorunumuz yok,tşkler olursa yazacagım....
    Ayrıca uzman oldugunuz konu nedir motor elektrik aksamı vs ?
  • Elektrik aksamı uzmanlık alanıma girmez ancak yine de ufaktan fikrim olur yine de. Esas uzmannlık alanım Motor ve diğer tüm mekanik aksamlardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites değiştirdiğimde tam ayağımı debriyajdan çekerken küt diye bir ses duyuyorum.Dikkat ederek çekersem ses gelmiyor.Seri kullanımlarda geliyor.

    Motor kulaklarından şüphelendim gösterdim normal dediler.

    Akslardan şüpheleniyorum şuan,çünkü normal seyir halinde gaz verip çektiğimde çok çok az o sesi duyuyor gibiyim.

    En kötüsü inşallah dif. veya vites kutusunda bir şey yoktur.

    Ayrıca araçta çift kütle volan var,inşallah onda da bir sorun yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇVK -- 27 Ocak 2014; 13:40:52 >
  • Öncelikle aracınızın marka ve modelini yazsaydınız daha iyi olurdu. Bahsettiğiniz sesi genelde Motor kulakları yapar. Ancak Motor kulakları (takozları) sağlamsa aks başlıklarının boşluk yapmış olması dediğiniz sesi getirir. Eğer aracınızın sağ aks ı ortasında askı bilyası olan sistemdeyse orta askı bilyası da dağılmış olabilir ancak o bilyanın dağılması durumunda seyir halinde bi titreme de olur genelde. Aks başlığı boşluk yaptıysa eğer direksiyonu tam sağ veya Sol yapıp birinci viteste dönerekk ilerleyin. Eğer takırtı gibi ses gelirse ve direksiyonı toplarken ses giderse aks başlığı boşluk yapmış demektir. Bu şekilde test edebilirsiniz. Saygılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus 3 1.6 dizel 115 beygir araç.

    Tam sağ veya tam sol durumlarında ses gelmiyor fakat 1750 2000 devir civarı gaza bastığımda bir titreşim hissediyorum araçta.
  • Muhtemelen orta aks bilyanızda sıkıntı vardır titremeyi o yapar çünkü. Aksınızı kontrol ettirmelisiniz yani geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmetbulut38 M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.Serviste kontrol edilmesini söylerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    2013 dobloda 100 ü geçince direksiyonda titreme oluyor. balans ayarlari vs yapildi.sebep ne olabilir? araç 5000 km de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımın motoru 1.4 TDCI(HDI). Kışları ilk çalıştırmada rolanti dengesiz ve beyaz bir kokulu duman oluyor. Geçen sene bazen hiç çalışmıyordu. Yazılım ile bir miktar düzeltebildiklerini söyledi servistekiler. Düzelmiş hali de bu işte...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    2013 dobloda 100 ü geçince direksiyonda titreme oluyor. balans ayarlari vs yapildi.sebep ne olabilir? araç 5000 km de

    Hocam balans ayarlarınızda sorun yoksa jant lastik sorunu vardır. Muhtemelen lastiğiniz bozuktur. Lastikleri iyi bir lastikçide içinde tel atığı gibi Problem olup olmadığını kontrol ettirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Aracımın motoru 1.4 TDCI(HDI). Kışları ilk çalıştırmada rolanti dengesiz ve beyaz bir kokulu duman oluyor. Geçen sene bazen hiç çalışmıyordu. Yazılım ile bir miktar düzeltebildiklerini söyledi servistekiler. Düzelmiş hali de bu işte...

    Bahsettiğiniz problemin yazılımsal bir arızadan oluşabileceğini düşünmüyorum. Yazılımsal olsa idi sabahları yapmazdı sadece. 1.4 HDi motorlarda bu tip arızalara çok raslanıyor. Sebebi ise değişkenlik gösterebiliyor. Ben önce bir pompacıda enjektör değerlerinizi ölçtürmenizi istiyorum. Enjektör gereğinden fazla yakıtı silindire gönderdiği zaman sabahları hem geç çalışma ve çalışma bozukluğu, hemde egzozda beyaz duman yapmaktadır. Sadece sabah yapmasının sebebi ise Motor soğukken enjektör tarafından fazla gönderilmiş olan mazot silindir içerisinde kolay patlayamıyor ama Motor ısındıktan sonra fazla mazotu kolayca patlabildiği için sadece sabahları hissettiriyor olabilir. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Aracımın motoru 1.4 TDCI(HDI). Kışları ilk çalıştırmada rolanti dengesiz ve beyaz bir kokulu duman oluyor. Geçen sene bazen hiç çalışmıyordu. Yazılım ile bir miktar düzeltebildiklerini söyledi servistekiler. Düzelmiş hali de bu işte...

    Bahsettiğiniz problemin yazılımsal bir arızadan oluşabileceğini düşünmüyorum. Yazılımsal olsa idi sabahları yapmazdı sadece. 1.4 HDi motorlarda bu tip arızalara çok raslanıyor. Sebebi ise değişkenlik gösterebiliyor. Ben önce bir pompacıda enjektör değerlerinizi ölçtürmenizi istiyorum. Enjektör gereğinden fazla yakıtı silindire gönderdiği zaman sabahları hem geç çalışma ve çalışma bozukluğu, hemde egzozda beyaz duman yapmaktadır. Sadece sabah yapmasının sebebi ise Motor soğukken enjektör tarafından fazla gönderilmiş olan mazot silindir içerisinde kolay patlayamıyor ama Motor ısındıktan sonra fazla mazotu kolayca patlabildiği için sadece sabahları hissettiriyor olabilir. Saygılar.

    Buarada olabilecek basit arızalardan (mazot filtresi yakıt gibi) bahsetmiyorum serviste yazılım attılar dediğiniz için. Orda ilk bu basit olaylara yazılıma gelene kadar bakmış olduklarını kabul ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Aracımın motoru 1.4 TDCI(HDI). Kışları ilk çalıştırmada rolanti dengesiz ve beyaz bir kokulu duman oluyor. Geçen sene bazen hiç çalışmıyordu. Yazılım ile bir miktar düzeltebildiklerini söyledi servistekiler. Düzelmiş hali de bu işte...

    Bahsettiğiniz problemin yazılımsal bir arızadan oluşabileceğini düşünmüyorum. Yazılımsal olsa idi sabahları yapmazdı sadece. 1.4 HDi motorlarda bu tip arızalara çok raslanıyor. Sebebi ise değişkenlik gösterebiliyor. Ben önce bir pompacıda enjektör değerlerinizi ölçtürmenizi istiyorum. Enjektör gereğinden fazla yakıtı silindire gönderdiği zaman sabahları hem geç çalışma ve çalışma bozukluğu, hemde egzozda beyaz duman yapmaktadır. Sadece sabah yapmasının sebebi ise Motor soğukken enjektör tarafından fazla gönderilmiş olan mazot silindir içerisinde kolay patlayamıyor ama Motor ısındıktan sonra fazla mazotu kolayca patlabildiği için sadece sabahları hissettiriyor olabilir. Saygılar.

    Cevabınız için teşekkürler. Aslında bu olay sabahları olmuyor. Akşam iş çıkışı oluyor. Sabahları hava daha soğuk olmasına rağmen akşam bunun olması bana daha garip geliyor :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38


    quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Aracımın motoru 1.4 TDCI(HDI). Kışları ilk çalıştırmada rolanti dengesiz ve beyaz bir kokulu duman oluyor. Geçen sene bazen hiç çalışmıyordu. Yazılım ile bir miktar düzeltebildiklerini söyledi servistekiler. Düzelmiş hali de bu işte...

    Bahsettiğiniz problemin yazılımsal bir arızadan oluşabileceğini düşünmüyorum. Yazılımsal olsa idi sabahları yapmazdı sadece. 1.4 HDi motorlarda bu tip arızalara çok raslanıyor. Sebebi ise değişkenlik gösterebiliyor. Ben önce bir pompacıda enjektör değerlerinizi ölçtürmenizi istiyorum. Enjektör gereğinden fazla yakıtı silindire gönderdiği zaman sabahları hem geç çalışma ve çalışma bozukluğu, hemde egzozda beyaz duman yapmaktadır. Sadece sabah yapmasının sebebi ise Motor soğukken enjektör tarafından fazla gönderilmiş olan mazot silindir içerisinde kolay patlayamıyor ama Motor ısındıktan sonra fazla mazotu kolayca patlabildiği için sadece sabahları hissettiriyor olabilir. Saygılar.

    Cevabınız için teşekkürler. Aslında bu olay sabahları olmuyor. Akşam iş çıkışı oluyor. Sabahları hava daha soğuk olmasına rağmen akşam bunun olması bana daha garip geliyor :)

    Yani bu akşam sabah olayından ziyade aracın en uzun süre çalışmamış olma zamanıdır. Enjektörlerinizi ölçtürüp duruma bakalım sonucuna ulaşalım birlikte :) Sonucu burada bekliyor olacm yazarsanız iyi günler dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ustam merhaba. aracım 2006 corsa c 1.3 dizel. benim de iki tane problemim var. birincisi sağa direksiyonu tam kırıp dönüş yaptığımda sanki sol taraftan tak tak diye ses geliyordu. üç dört farklı ustaya gösterdim sol aks kafasından dediler. sonunda yaptırmaya karar verdim mga ve tab marka iki aks kafası denedi usta ses gitmeyince komple sol aksı vagen diye bir markayla değişti ama sonuç yine hüsran. ben de eskisini geri taktırdım. sizin bu konu da öneriniz varmı. ikinci sorun ise gaza bastığım anda araçta uğultu oluşuyor. bu uğultu motor ısınınca daha da belirginleşiyor. bu konuyla ilgili turboya baktırdım, ön düzen ve bilyalara baktırdım bunlarda herhangibir problem yok dendi. sizce ne olabilir.
  • merhabalar. 2005 model eski kasa fiat punto 1,3 multijet aracım var. araba da vites geçişlerinde bir hız kesme daha doğrusu sarsıntı oluyor.debriyaj baskı balata eskiydi baya değiştirdik bir miktar düzelme oldu ama yine de bariz şekilde hissediliyor bu. tam olarak derdimi anlatabildim mi bilmiyorum ama işte özellikle 2 ve 3. vitese geçişlerde araba bir silkeleniyor. bunun sebebi sizce ne olabilir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehtun

    ustam merhaba. aracım 2006 corsa c 1.3 dizel. benim de iki tane problemim var. birincisi sağa direksiyonu tam kırıp dönüş yaptığımda sanki sol taraftan tak tak diye ses geliyordu. üç dört farklı ustaya gösterdim sol aks kafasından dediler. sonunda yaptırmaya karar verdim mga ve tab marka iki aks kafası denedi usta ses gitmeyince komple sol aksı vagen diye bir markayla değişti ama sonuç yine hüsran. ben de eskisini geri taktırdım. sizin bu konu da öneriniz varmı. ikinci sorun ise gaza bastığım anda araçta uğultu oluşuyor. bu uğultu motor ısınınca daha da belirginleşiyor. bu konuyla ilgili turboya baktırdım, ön düzen ve bilyalara baktırdım bunlarda herhangibir problem yok dendi. sizce ne olabilir.

    merhaba. Bahsettiğiniz sorunla bir müşterimin aracında ben de karşılaşmıştım. Bahsettiğiniz problemi hangi ustaya deseniz ilk diyeceği şey aks kafası bozuk tur. Aynı şekilde müşterimin aks kafasını değiştirdim ve sonucundan emin olduğum arıza gitmemişti. Çok uğraştım baktım aradım denedim ve en sonunda aracın rot ayarının çok açıldığını tespit ettim. Yani direksiyonu tam sağ yaptığında tekerlek orjinalinde atıyorum 60 derece açıyla sağa dönmesi gerekiyorsa bu 65 veya 70 derece açıyla dönüyordu. Bu sebepten dolayı aks kafası ses yapıyordu. Sizin de probleminiz direksiyonu sağ yaptığınızda tekerleğin gerektiğinden fazla açıyla döndüğü olabilir. Bir rot ayar cihazında açıların fazlalığını kontrol ettirirseniz iyi olur. saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehtun

    ustam merhaba. aracım 2006 corsa c 1.3 dizel. benim de iki tane problemim var. birincisi sağa direksiyonu tam kırıp dönüş yaptığımda sanki sol taraftan tak tak diye ses geliyordu. üç dört farklı ustaya gösterdim sol aks kafasından dediler. sonunda yaptırmaya karar verdim mga ve tab marka iki aks kafası denedi usta ses gitmeyince komple sol aksı vagen diye bir markayla değişti ama sonuç yine hüsran. ben de eskisini geri taktırdım. sizin bu konu da öneriniz varmı. ikinci sorun ise gaza bastığım anda araçta uğultu oluşuyor. bu uğultu motor ısınınca daha da belirginleşiyor. bu konuyla ilgili turboya baktırdım, ön düzen ve bilyalara baktırdım bunlarda herhangibir problem yok dendi. sizce ne olabilir.

    merhaba. Bahsettiğiniz sorunla bir müşterimin aracında ben de karşılaşmıştım. Bahsettiğiniz problemi hangi ustaya deseniz ilk diyeceği şey aks kafası bozuk tur. Aynı şekilde müşterimin aks kafasını değiştirdim ve sonucundan emin olduğum arıza gitmemişti. Çok uğraştım baktım aradım denedim ve en sonunda aracın rot ayarının çok açıldığını tespit ettim. Yani direksiyonu tam sağ yaptığında tekerlek orjinalinde atıyorum 60 derece açıyla sağa dönmesi gerekiyorsa bu 65 veya 70 derece açıyla dönüyordu. Bu sebepten dolayı aks kafası ses yapıyordu. Sizin de probleminiz direksiyonu sağ yaptığınızda tekerleğin gerektiğinden fazla açıyla döndüğü olabilir. Bir rot ayar cihazında açıların fazlalığını kontrol ettirirseniz iyi olur. saygılar

    Uğultu sesi için turboya baktırdıysanız geri kalan uğultuya sebep parçalar ; vantilatör gergi veya avare bilyaları bozulmuş olabilir veya da debriyaj bilyası bozulmuş olabilir. Debriyaja bastığınızda ses kesiliyorsa debriyaj bilyasıdır kesilmiyorsa değildir. Ayrıca araç durduğu yerde gaza basınca uğultu geliyorsa ön süspansiyonlarla ve tekerlek bilyalarıyla alakası yoktur. Vantilatör gergi bilyalarına baktırmanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fairstars

    merhabalar. 2005 model eski kasa fiat punto 1,3 multijet aracım var. araba da vites geçişlerinde bir hız kesme daha doğrusu sarsıntı oluyor.debriyaj baskı balata eskiydi baya değiştirdik bir miktar düzelme oldu ama yine de bariz şekilde hissediliyor bu. tam olarak derdimi anlatabildim mi bilmiyorum ama işte özellikle 2 ve 3. vitese geçişlerde araba bir silkeleniyor. bunun sebebi sizce ne olabilir ?

    Anladığım kadarıyla sarsıtıdan kastınız vitesi 2 ye veya 3 e aldığınızda ve debriyajdan ayağınızı kaldırdığınızda bi anlık kesiklik olduğudur doğru anlamışımdır umarım. Ayrıca debriyaj setini yeni değiştirdiğinizi ve arızanın biraz düzelir gibi olduğunu belirtmişiniz. Debriyaj setini değiştirdiğinizde arızada değişiklik veya azalma olduysa bu debriyaj sisteminden kaynaklanan bir durum demektir. Baskı, balata ve bilya debriyaj setiyle birlikte olur ve birlikte değişir ancak bunlarla birlikte çalışan debriyaj çatalı bu sete dahil değildir yani değişmemiştir. Debriyaj çatalının bilyaya bastığı yüzeyde az da olsa bir aşınma varsa bu, baskının balataya basmasını yavaşça bırakırken bi kısmında milimlik ani bırakışına sebep olur bu da bahsettiğiniz sarsıntıya sebep olabilir. Debriyaj setini değiştirdiğiniz yerde değilde başka bir tamircide debriyaj pedalını kontrol etmesini isterseniz muhtemelen bunu debriyaj pedalından hissedecektir. Umarım yardımcı olmuşumdur saygılar..




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.