Şimdi Ara

Aracınızdaki Çözülemeyen Motor - Mekanik Arıza ve Sorularınız (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
187
Cevap
10
Favori
23.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam, benim sorunum R19 şanzıman ikinci vitesten boşa atıyordu ,şanzıman tamire verdik boşa atma olayı bitti .şimdide 1. Ve 2.viteslere zor geçiyor usta dişliler taşlandı yeni dışliler uyum saglar zamanla dedi 1ay oldu bi degisme yok teşekkurler simden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    S. A. Kardaşım Motor soğukken 3 viteste devir yükselirken tık tık tık diye bi ses geliyor başka vites te olmuyor ve arac ısındıktan sonrada olmuyor. diğer sorun da hafif rampada araç teklemeye başlıyor 4. Ve 5. Viteste özellikle şimdilik bukadar araç 2004 fiesta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çağlar2323

    volvo s40 2003 eski kasa 1.6 lpg li aracım var vitesin içinden gaz verdigim zzaman bütün ses burdan geliyor alt tozluk degiştim vites kutusunun bos yerlerini sünger doldurdum vites körügünü yeniden özel yaptırdım ama ses yine aynı sekil gazın sesi burdan geliyor egzos cuya gösterdim egzosta problem yok tamircide baktı çözemedi normaldir dedi hiç normal bi ses degil ayrıca 2. viteste gaz yüklendigim zaman vites asırı gerilme yapıp titriyor devir yüksekken de vites 2 ye gajlayarak geciyor ne yapabilirim sizce öncelikle şu vites kutusundan gelen ses için

    Merhaba Çağlar Bey. S 40 ın vites mekanizmasının çalışma prensibini işin açığı tam bilmiyorum ama diğerlerinden pek de farklı olacağını sanmıyorum. Vites körüğü yırtılmış yenisini yaptırıp takmışınız ve aralara sünger basmışınız felan. Bence bu anlattıklarınızda arızanız mekanizmada olan bir problem gibi. Vites kol mekanizmasının alt vidaları gevşerse bazı vitese veya viteslere zor geçip, kasıldığı için de körüğü çabuk yıpratır. Sizin aralara sokuşturduğunuz sünger ise işe yaramaktan çok zarar veriyor olabilir. Bence o körüğü felan çıkarıp dikkatlice vites koluyla oynayarak mekanizmanın çalılma şeklini inceleyin. 2. vitese geçen yerde mutlaka vites kolu kasayla temas ediyodur kaymadan dolayı ve tam geçemiyordur o yüzden ses çıkartıyordur. Bunlara dikkatlice bi göz atarsanız muhtemelen siz daha çözebileceksiniz sorunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baycakir

    Selam, benim sorunum R19 şanzıman ikinci vitesten boşa atıyordu ,şanzıman tamire verdik boşa atma olayı bitti .şimdide 1. Ve 2.viteslere zor geçiyor usta dişliler taşlandı yeni dışliler uyum saglar zamanla dedi 1ay oldu bi degisme yok teşekkurler simden

    Dişlinin taşlanma gibi bir olayı olamaz. olduysa da yanlış olmuş. Eğer sadece vites dişlileri değişti de senkromeç değişmediyse dediği doğru uyum sağlamamış ancak yanlış olan bunlar birbirine uyum sağlamaz. Sadece senkromeç değişir ancak sadece vites dişlisi değişmez, değişirse de bu şekilde vitesin zor geçmesine sebep olabilir. Bunu ustanıza sormanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiesta9845


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    S. A. Kardaşım Motor soğukken 3 viteste devir yükselirken tık tık tık diye bi ses geliyor başka vites te olmuyor ve arac ısındıktan sonrada olmuyor. diğer sorun da hafif rampada araç teklemeye başlıyor 4. Ve 5. Viteste özellikle şimdilik bukadar araç 2004 fiesta.

    Dizel mi benzinli mi ?
  • Merhabalar usta araç 2004 model fiat palio 1.3 multijet araç devirlenirken sanki elektrikli oyuncak araba gibi ses çıkartıyor sürtme sesi gibi değişik bir ses.götürdüğümüz ustalar sorunu anlayamadılar bile.vites boştayken bile gaza basıldığında çıkarıyor o sesi.suçu turboya atanlar oldu ancak araç adana dan edirneye tık demeden geldi 5 aydır da aynı şekilde kullanıyoruz.kullanıma hiç bir etkisi yok ama ileride ağır arıza çıkarmasından korkuyoruz sizce ne olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Clown.031

    Merhabalar usta araç 2004 model fiat palio 1.3 multijet araç devirlenirken sanki elektrikli oyuncak araba gibi ses çıkartıyor sürtme sesi gibi değişik bir ses.götürdüğümüz ustalar sorunu anlayamadılar bile.vites boştayken bile gaza basıldığında çıkarıyor o sesi.suçu turboya atanlar oldu ancak araç adana dan edirneye tık demeden geldi 5 aydır da aynı şekilde kullanıyoruz.kullanıma hiç bir etkisi yok ama ileride ağır arıza çıkarmasından korkuyoruz sizce ne olabilir.

    Merhabalar. Öncelikle bahsettiğiniz sesi hayal ettiğimde benim de aklıma ilk turbo geldi. Yani turbo diyenler e bence kulak verin ve turbonuza bi baktırın. Turbo nun göbek milinde boşluk normalin üstüne çıkması durumunda bu şekilde bir ses çıkarır ve aylarca da bir sıkıntı olmadan binebilirsiniz.
    Başka bir ihtimal ise turbo veya intercool hortumlarında felan ufak bir delinme var ise o da belirttiğiniz elektrikli oyuncak araba sesini verir. Hafiften de bi ıslık sesine benzer. Bu deliğin büyük olması halinde performans düşer.
    Diğer olanaklardan biri de kayışın gergi bilyalarından biri veya bi kaçı bozulursa yine öyle bir ses yapabilir gaza basınca. Araç çalışırken birisi gaza bassın siz de kaputu açıp sağ çamurluğun ordan motorun sesini dinleyin. Belirttiğiniz ses motorun dinlediğiniz bölümünden geliyorsa gergi bilyalarının bozuk olma ihtimali artar. Çok acil olmasa da bir tamircide teşhisi koydurmanızı öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    quote:

    Orijinalden alıntı: Clown.031

    Merhabalar usta araç 2004 model fiat palio 1.3 multijet araç devirlenirken sanki elektrikli oyuncak araba gibi ses çıkartıyor sürtme sesi gibi değişik bir ses.götürdüğümüz ustalar sorunu anlayamadılar bile.vites boştayken bile gaza basıldığında çıkarıyor o sesi.suçu turboya atanlar oldu ancak araç adana dan edirneye tık demeden geldi 5 aydır da aynı şekilde kullanıyoruz.kullanıma hiç bir etkisi yok ama ileride ağır arıza çıkarmasından korkuyoruz sizce ne olabilir.

    Merhabalar. Öncelikle bahsettiğiniz sesi hayal ettiğimde benim de aklıma ilk turbo geldi. Yani turbo diyenler e bence kulak verin ve turbonuza bi baktırın. Turbo nun göbek milinde boşluk normalin üstüne çıkması durumunda bu şekilde bir ses çıkarır ve aylarca da bir sıkıntı olmadan binebilirsiniz.
    Başka bir ihtimal ise turbo veya intercool hortumlarında felan ufak bir delinme var ise o da belirttiğiniz elektrikli oyuncak araba sesini verir. Hafiften de bi ıslık sesine benzer. Bu deliğin büyük olması halinde performans düşer.
    Diğer olanaklardan biri de kayışın gergi bilyalarından biri veya bi kaçı bozulursa yine öyle bir ses yapabilir gaza basınca. Araç çalışırken birisi gaza bassın siz de kaputu açıp sağ çamurluğun ordan motorun sesini dinleyin. Belirttiğiniz ses motorun dinlediğiniz bölümünden geliyorsa gergi bilyalarının bozuk olma ihtimali artar. Çok acil olmasa da bir tamircide teşhisi koydurmanızı öneririm.


    ilginiz için çok teşekkürler hocam baktıracağız.




  • mehmetbulut38 M kullanıcısına yanıt
    Merhabalar
    2012 75 lik fiorino aracım var geçen gün motor ışığı yakıyor diye ustaya götürdüm.İntercooler delinmiş hortumları ile beraber değiştirdik ama hala 3000 deviri geçince motor arıza ışığı yakıyor.Araç 120 130 u geçmiyor.İstop edip tekrar çalılştırınca zorlayana kadar normal.Burda merak ettiğim ustam turbo basıncının yüksek olduğunu ve turbo paletlerinde sıkıntı olduğunu söyledi.Malum bir turbo açtırmak ucuz değil.Bu arızayla karşılaşan ve çözebilen arkadaşlardan yardım bekliyorum.
  • mrb benim aracım 2006 palio 1.2 active 8v ayrıca d.t marka sıralı sistem tüp takılı arabam yolda giderken motor aniden şiddetli bir şekilde titremeye başladı. arabamı bir servise götürdüm bujileri enjeksiyon bobini buji kabloları ve gaz teli değişti ancak sonrasında aracım yolda daha gaza geçmeden teklemeye başladı gaza geçtikten sonrada devam etmekte teklemeye uzun bir süre kullandıktan sonrada düzelmekte ancak ertesi gün tekrar aynı sorunu yaşamaktayım servise tekrar götürdüğümde gaz ayarlarından olduğunu söyledi usta gaz ayarlarını yaptırdım ve gaz filtresinide değiştirdim sorun çözülmedi tekrar götürdüm ve bujileri tekrar değiştirdi ancak sorun yine çözülmedi arabayı yakacam sinirimden yardımcı olun lütfen şimdiden teşekkürler...
  • mehmetbulut38 M kullanıcısına yanıt
    cevabınız için tesekkür ederim süngerileri falan cıkarıp tekrar altını kontrol ettirecem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    2013 dobloda 100 ü geçince direksiyonda titreme oluyor. balans ayarlari vs yapildi.sebep ne olabilir? araç 5000 km de

    Benimde başıma gelmişti lastiği değiştirdik ve rot balanstan sonra düzeldi gerçi ustam daha iyi bilir ama tecrubemi anlatayım dedim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umitoz45

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    2013 dobloda 100 ü geçince direksiyonda titreme oluyor. balans ayarlari vs yapildi.sebep ne olabilir? araç 5000 km de

    Benimde başıma gelmişti lastiği değiştirdik ve rot balanstan sonra düzeldi gerçi ustam daha iyi bilir ama tecrubemi anlatayım dedim :)

    Arkadasın da dediği gibi lastikten olabilir. Ancak siz lastik almadan önce cantlara da baktırın. Cantta eğrilik olması durumunda aynı sorunu yapar. Kısaca baktıracağınız yerler cant lastik sonrasında rot ve balans ayarı tamamdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kamikazeboy35

    mrb benim aracım 2006 palio 1.2 active 8v ayrıca d.t marka sıralı sistem tüp takılı arabam yolda giderken motor aniden şiddetli bir şekilde titremeye başladı. arabamı bir servise götürdüm bujileri enjeksiyon bobini buji kabloları ve gaz teli değişti ancak sonrasında aracım yolda daha gaza geçmeden teklemeye başladı gaza geçtikten sonrada devam etmekte teklemeye uzun bir süre kullandıktan sonrada düzelmekte ancak ertesi gün tekrar aynı sorunu yaşamaktayım servise tekrar götürdüğümde gaz ayarlarından olduğunu söyledi usta gaz ayarlarını yaptırdım ve gaz filtresinide değiştirdim sorun çözülmedi tekrar götürdüm ve bujileri tekrar değiştirdi ancak sorun yine çözülmedi arabayı yakacam sinirimden yardımcı olun lütfen şimdiden teşekkürler...

    Merhabalar. Tekleme gaza geçmeden benzindeyken de yapıyorsa lpg filtresiyle veya gaz ayarıyla alakası yoktur. Bence boğaz kelebeği kurum bağlayıp pislenmiştir o yüzden yapıyordur. ( buji buji kablosu vs. bakıldıysa). Boğaz kelebeğini söktürüp bi temizletmeniz gerekiyor olabilir. Geçmiş olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38


    quote:

    Orijinalden alıntı: umitoz45

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    2013 dobloda 100 ü geçince direksiyonda titreme oluyor. balans ayarlari vs yapildi.sebep ne olabilir? araç 5000 km de

    Benimde başıma gelmişti lastiği değiştirdik ve rot balanstan sonra düzeldi gerçi ustam daha iyi bilir ama tecrubemi anlatayım dedim :)

    Arkadasın da dediği gibi lastikten olabilir. Ancak siz lastik almadan önce cantlara da baktırın. Cantta eğrilik olması durumunda aynı sorunu yapar. Kısaca baktıracağınız yerler cant lastik sonrasında rot ve balans ayarı tamamdır.

    2013 2014 doblolarda kronik sorunmuş.servisle görüştüm. Henüz çözüm yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarx

    Merhabalar
    2012 75 lik fiorino aracım var geçen gün motor ışığı yakıyor diye ustaya götürdüm.İntercooler delinmiş hortumları ile beraber değiştirdik ama hala 3000 deviri geçince motor arıza ışığı yakıyor.Araç 120 130 u geçmiyor.İstop edip tekrar çalılştırınca zorlayana kadar normal.Burda merak ettiğim ustam turbo basıncının yüksek olduğunu ve turbo paletlerinde sıkıntı olduğunu söyledi.Malum bir turbo açtırmak ucuz değil.Bu arızayla karşılaşan ve çözebilen arkadaşlardan yardım bekliyorum.

    Aracınız beyine arıza sinyali almış ve korumaya geçmiş. Korumada derken 3000 deviri geçirmiyo motora. Turbonun basıncı eğer turboyla oynanmadıysa kendiliğinden yükselmez ve böyle bi sıkıntı da vereceğini sanmıyorum. İlk arıza lambasını södürürken cihazda bakoldığında hangi arızayı pasif arıza olarak vermiş ve silinmiş ise ona bakılması gerekir. Genelde turbo basıncını düşük verir hortumu delinince ama sizinkini silmiş olmaları lazım. Turbonun hortumun delik olması debimetreyi de sonradan şaşırtabilir. Cihaza bağlanıp debimeyre arıza kayıtları silinirse muhtemelen arızanız düzelecektir. Geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38


    quote:

    Orijinalden alıntı: umitoz45

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhatcn


    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetbulut38

    Arkadaşlar aracınızdaki mekanik sorunları yazarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım. İyi çalışmalar..

    2013 dobloda 100 ü geçince direksiyonda titreme oluyor. balans ayarlari vs yapildi.sebep ne olabilir? araç 5000 km de

    Benimde başıma gelmişti lastiği değiştirdik ve rot balanstan sonra düzeldi gerçi ustam daha iyi bilir ama tecrubemi anlatayım dedim :)

    Arkadasın da dediği gibi lastikten olabilir. Ancak siz lastik almadan önce cantlara da baktırın. Cantta eğrilik olması durumunda aynı sorunu yapar. Kısaca baktıracağınız yerler cant lastik sonrasında rot ve balans ayarı tamamdır.

    2013 2014 doblolarda kronik sorunmuş.servisle görüştüm. Henüz çözüm yok.

    oha böyle kronik sorun mu olur ya babamda 2014 doblo var bi deneyelim bakalım bunda da var mı?




  • Hı kronik sorun demişken elimizde 2000 megane 1 var lpg de rolantide devir dalgalanması yapıyor örneğin çalışırken 500-750-1110 gibi devirlerde sürekli geziyor önceleri stop ediyordu devir dalgalanırken 350 tl masraf yaptık izmir 5. sanayide stop etme sorunu çözüldü ancak devir benzinlideki gibi sabit değil yine düşüp yükseliyor megane'da kronik sorun dediler gerçekten çözümü yok mu?
  • mehmetbulut38 M kullanıcısına yanıt
    Merhaba ustam 2005 merivam var lpgli.Aracim 110 km hizdan sonra direksiyonda tireme yapiyor.Bu hiza kadar hic bi titreme yok hiz dahada attikca mesela 130-140 olunca dahada artmaya basliyo.Sorun neyden olabilir balans olsa bu hizin altindada titreme yapmazmi bu bide direksiyoda kronik bozuk yol tikirtisi var acaba bundan kaynaklanabilirmi tesekkurler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umitoz45

    Hı kronik sorun demişken elimizde 2000 megane 1 var lpg de rolantide devir dalgalanması yapıyor örneğin çalışırken 500-750-1110 gibi devirlerde sürekli geziyor önceleri stop ediyordu devir dalgalanırken 350 tl masraf yaptık izmir 5. sanayide stop etme sorunu çözüldü ancak devir benzinlideki gibi sabit değil yine düşüp yükseliyor megane'da kronik sorun dediler gerçekten çözümü yok mu?

    LPG nin markası ne?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.