Şimdi Ara

OPEL ASTRA 1.3 CDTI almayı düşünüyorum.Artıları eksileri nelerdir? Tavsiyelerinizi bekliyorum

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
319
Cevap
3
Favori
434.280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle uğurel arkadaşım, corsaya takılıp takılamayacağını bilmiyorum.benim önceki arabam da corsa 2001 1.4'tü. ancak bununla ilgili bişi duymamıştım. bence yetkili bayiye bi sormalısın.
    ademy'ye gelince, arkadaşım grande punto ile astra aynı sınıfın arabası değil. dolayısıyla bu ikisini kıyaslamak elma ile armut hikayesi gibi.
    ayrıca grande punto da kullanmış bulundum. sınıfında birçok konuda başarılı ama yeni astradan sonra içine oturunca hiç hoşuma gitmedi.tamam önü maserati de, arkası eski puntolardan bile çirkin bence. hala şahindeki göstergeleri kullanıyorlar, kullanılan malzeme kaliteli değil, hele deri direksiyon simidinden sonra grande puntonunki çok sönük kaldı.ayrıca daha önce corsa kullanmış olsam da o sınıfta, halen yeni kasası çok hoşuma gitmese de polo her zaman bence bir adım önde.
  • ben tek kelimeyle hayran kaldım 1.3 dizelin performansına.uzun yolda yol tutusu rahatlığı koltukları vs cok iyi.bu alınacak bi araba değilse merc ve bmw satsınlar başka araba satmasınlar bu ulkede.g. punto ile astra yı kıyaslamak da ilginç, çünkü gp takır tukur sesler çıkaran marka prestiji olmayan,kapısını 1 seferde tam olarak kapatmanın zor olduğu sırf estetik duruşu olan bi arac.kaldırımın kenarında güzel duruyodur eminim ama 60 la giderken tıkırtı yapan araba 160 da kullanımı işkence haline getirirki astra da bu olay heyecan verir.
  • NİGHTBOY

    öncelikle d4d hayırlı olsun.güzel bir araba ama benim tipim hiç değil,eski clio'mla aynı(bana göre)

    arabam cosmo ve elegance'tan sonraki 3. donanım yani enjoy spor paket,tüm frenler disk!!!

    geri vites konusunda aktardım yukarda,istersen iyice bir test et derim ancak çoktan arabanı seçmişsin onun için bence boşver üzülürsün

    Şubat 13'te aldım 7 ayda 20250 km yaptım acaip memnunum,tabii bu konuda subjektifim çünkü clio'dan böyle kral bir arabaya geçtim(clio'yu da 89000 km kullandım,sıfır almıştım motorundan acaip memnundum(1 kere bile tık demedi) 1.4 16v 98 bg; ancak işçilik-yakıt tüketimi-konfor vs gayet kötüydü neyse astra'yla rakip değiller zaten)

    bir de anlamadığım opel topiğinde neden hep d4d'den bahsediyorsun?? ilginç..

    tekrar arabanı güzel günlerde kullanman dileğiyle..




  • arkadaşlar.. benim fikrim şöyle...
    1.3 alırsan eğer hemen kar'a başlıyorsun..
    mesela mtv oranında 1.3 mtv toplamı yıllık: 393 TL.
    1.6 mtv toplamı yıllık: 628 TL. önce buradan başlayalım. sadece vergide arada bu kadar fark var. zaten 1.3 arabadan ne beklediğimiz mühim olan değilmi...biz zaten böyle bir araba alıyorsak ilk aklımızdaki..az maliyetli olmasıdır...uygun vergi-uygun yakıt..en azından yılda 2 sefer MTV ödemeye gittigimizde benim gibi keşke 1.3 alsaydım...her benzin istasyonuna gittiginde keşke 1.3 alsaydım.her uzun yola çıkşında keşke 1.3 alsaydım.. dememek için ne yapıyoruz...kesemizi düşünüp ona göre hareket ediyoruz bence...

    tabi.. birde araba lacaklara tavsiyem.....sunroof da olsun olmuşken.....aynı marka-model arabanın full ve en alt modeli insana o kadar değişik geliyorki..anlatamam....
    ...
    iyi forumlar...




  • Opel Astra yı 2006 yılında yaklaşık sekiz farklı model arasından seçtim elbetteki değerlendirme kriterlerimi yazmamın doğru olduğunu düşünmüyorum.Ama paramın elverdiği ve zevkimle beraber özelikle GÜVEN hissi veren tek model buydu.Fiyatı da o zamanlar böyle ki gibi ucuz da değildi hani 2006 yılında 44000 TLydi. Değerlendirdiğim diğer araçlar;
    Golf
    Focus
    Leon
    C4
    307
    C30
    116
    Astra
    Almera

    Öncelikle yakıt kesinlikle size denildiği gibi sabit 90 km hızda düz yolda 2.7 gibi değerleri elde etmeniz mümkün.100 km sabit süratte Kocaeli Kemer arasını ortalama 5.0 litre ile gittim çeyrek depodan fazla benzinim de kaldı.

    Klima motoru ne yazıkki zorluyor ve performansını etkiliyor. Aracı 2000 devir altında yazın kullanmanız kesinlikle zor.

    Kar lastikleri olmaksızın 200nm lik tork ne yazıkki karlı yollarda işinizi zorlaştırıyor ve araç sürekli patinaj yapabiliyor

    Bütün donanı seviyelerine Cruise Control sonradan takılabiliyor.Ben taktırdım biliyorum.

    Aldığımda çok araştırdığım için biliyorum ki donanım seviyesi Essentia<Njoy<Cosmo şeklindedir. Essentia Şahin donanımına sahip abartmayayım aslında Corsalara ait gösterge ekranlarının kullanıldığı bir Corsadan devşirilen gibi duran bir modeldi.Arka camlar otomatik olmayan IDS+ bulunmayan yani frenleme zaafı olan, Arka frenlerin kampana olduğu,İki ekran gösterge panelli MP3 çaları olmayan Sis farsız Kliması alt seviye motorlu ve
    4 Hava yastıklı olan baz donanım seviyesisnde bir araçtı o sebeple asla bulaşmayı derim çünkü kesinlikle aile otomobili sayılmaz.
    NJoy ve üzeri kesinlikle tavsiye ederim 220000 KM yol yaptığım otomobilim ile 2 Şahin pert edip parçaladım arkamda 1000cc lik bir Honda motorsiklet arka sağ kapımda BMW Marka olan Polis motorsikletini pert ettim. Bana gene arkadan çarpan bir CLIO tamamen çalışamaz halde öntakım tamamen değiştiği gibi motoru kulakçıklarında kopup asfalta düştü. İçeride kızım eşim ve ben hep vardık ve inanım çıkan sesin verdiği korku haricinde hiçbir zarar görmedik inanın o derecede sağlam bir otomobile sahibim.Bunu değerlendirin lütfen.

    Tamirci Baskı balata değişimi sonrası şanzımanım kartel muhafazama düştü ve çekici ile servise götürdüm vidalar sıkıştırıldı ve üzerine 60000 km yol yaptım.

    Burada yazılanların doğru olduğu tek konu Opelin bu aracını ne yazık ki tamir ettirebilecek adam gibi usta bulamamanız. Sizi aracı aldığınızda zorlayacak en büyük sıkıntı bu olacak. Yoksa araç sizi asla üzmeyecek.Aslında 1248 cc lik bir motora sahip yaklaşık 1250 kg olan bir otomobile bindiğinizi unutmayın.Elbette zorlanacak ve elbette biraz hantal olacak ama yıllık vergileri asla 350 tl üzeri olmayacak.Ben hiç toplam yıllık 450 tl vergi verdiğimi bilmem.

    Bu sene BMW 320d ile değiştirmek istediğim aracımı mali sebeplerle değiştirmedim. Ve kullanmaya karar verdim ama mali sebebim şuydu aracımı açıkçası 25000-28000 TL gibi bir fiyata satıpta vergisi 1000 TL yi bulan ve toplamda 115000 TL lik otomobil almam için ne yazıkki bir sebep bulamamam oldu çünkü ihtiyaçlarımı karşılayabildiğim ve beni yazın terletip sıkan kışın üşüten yolda bırakan bütün bu zamanlarda beklentime cevap veremeyen ve bakım tamir yedek parça ve çıkma parça konusunda asla sıkıntıya sokmayan bir aracımın olmasıydı.Bunca yıl benimde tamircilerle sıkıntım oldu az daha klima motoru değiştirecektim ama sonra aracımın derdinin EGR Valfi olduğunu internetteki forumlardan öğrendim. Bu aracı aldığınızda yeteri kadaar bilgiyi internette bulabiliyor ve şanslıysanız adam gibi tamircilerle derdinizi çözüyorsunuz araç sizi üzmüyor yedek parçasının 3 farklı fiyat seviyesinde müdahillerini buluyorsunuz. Yolda kalmıyorsunuz ECU arızasında bile 100 km sürati geçmeden aracı Safe Mode da kullanabiliyorsunuz. Açıkçası aldığım günden bu yana evet göze batan çok fazla eksiği vardı ama düşündüğümde ne satmamı ne de yeniden bir ASTRA almamı engelleyecek kadar değildi üstelik göze batmayan o kadar çok özelliği vardı ki bir ara bu 2010 yılından sonra çıkan otomatik vites seçeneği olanlardan ESP li bir model alayım dedim sonra 2006 yılında test sürüşü yaptığım Njoy ve Cosmo modelleri geldi ESP olan ve olmayan iki aracında virajı 120km ile dönerken ki hali aynıydı.TC(Traction Control) olan ve olmayan bu iki donanımda da araç 3 sn kadar yokuşta geri kalmıyordu debriyaja hakm olan biri için hiç önemli değildi o sebeple boşa 15000 tl vererek model yükselterek o özellikleri almak istemedim çünkü aracımı biliyordum ona güveniyor hepsinden önemlisi onu seviyordum.




  • Elimdeki golf IV üç yaşını dolduruyor. Aracımdan çok memnunum. Lakin garantisi bitti. Bir de 2008'de golf VI çıkınca ikinci el değeri iyice düşecek. Orta vadede elimden çıkarıp astra 1.3 cdti almayı düşünüyorum. Golf V ateş pahası. Bir VW hayranı olarak golf'ün 1.6 benzinli versiyonuna 40 milyar vereceğime, 37 milyara astra enjoy 1.3 dizel alırım diye düşündüm.

    1.3 CDTI motor, fiatın multijet motoruyla aynı motor. Adamlar intercooler koymuş, 1240cc olan motordan 90hp ve 200nm tork alıyorlar. Mühendislik harikası bir makine.

    Deneme sürüşü yapmadan önce Astra 1.3 cdti kullanan arkadaşların yorumlarını almak istiyorum. Performans, yakıt tüketimi (özellikle şehir içi), aracın kronik sorunları var mı, arıza potansiyeli nedir, artıları, eksileri nedir?

    Teorikte, kağıt üstünde özellikle fiyat-performans açısından piyasadaki en mantıklı seçim gibi görünen Astra enjoy 1.3 cdti pratikte nasıl? İyi bir seçim olur mu?







  • Bence iyi bir seçim olur. Ben mart ayında aldım, herkes gibi 1.3 motoru duyunca şüpheli bakıyosunuz, ama 200 Nm tork olduğunu öğrenince ve test sürüşü yapınca rahatlıyosunuz. Zaten arabama binen herkes bu 1.6 değil mi şeklinde soruyolar.Performansına şaşırıyolar.17000km deyim, herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
    Artılar
    - 1750 devri geçtikten sonra müthiş bir torkla ivmeleniyorsunuz. Sırtınız koltuğa yapışıyo.
    - Hem dış hem de iç tasarım harika, işçilik mükemmel, kaliteyi hissediyosunuz.
    - Ses sistemi ve MP3 çalar başarılı
    - Yakıt tüketimi harika, sabit 90-100 km/h süratle gittiğinizde, 4-4,5 lt yakıyo. Şehiriçi ise 6-6,5 lt
    - İçeri fazla ses almıyor.
    - Maksimum 185 km/h yapabildim.O da bence gayet yeterli.
    - 15000 bakımını geçtiğimiz hafta yaptırdım, carbon clean de yaptırmama rağmen 330 YTL civarı ödedim. Normalde 270-280 civarı. Aslına bence fazla ama bu dizel olduğundan kaynaklanmıyor. Benzinlisi de 20 YTL daha ucuz. Yani dizelin bakımlarının pahalı olduğu iddiaları yanlış.Genelde bakımların pahalı olduğunu söylemek daha doğru.
    Eksiler
    - İlk kalkışta ağır kalıyor.Ayrıca 1750 devrin altında araba çok cansız.Ama bu çok da can sıkmıyor.
    - Eğer fazla sayıda eşya koyma gözü istiyorsanız, bu konuda astra zayıf. Geniş bir torpido gözü ve kapı cepleri var, ama başk yer yok.
    - Direksiyon tabiki hidrolik ama ben daha önce EPS'li corsa kullandığım için bu bana biraz ağır geliyo.

    Ayrıca ben cruise control taktırdım 135 ytl fark verdim.hiçbir şey değil bence verdiği konforun yanında.
    Aklıma ilk gelen bunlar. Başka sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: lawyer23

    Bence iyi bir seçim olur. Ben mart ayında aldım, herkes gibi 1.3 motoru duyunca şüpheli bakıyosunuz, ama 200 Nm tork olduğunu öğrenince ve test sürüşü yapınca rahatlıyosunuz. Zaten arabama binen herkes bu 1.6 değil mi şeklinde soruyolar.Performansına şaşırıyolar.17000km deyim, herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
    Artılar
    - 1750 devri geçtikten sonra müthiş bir torkla ivmeleniyorsunuz. Sırtınız koltuğa yapışıyo.
    - Hem dış hem de iç tasarım harika, işçilik mükemmel, kaliteyi hissediyosunuz.
    - Ses sistemi ve MP3 çalar başarılı
    - Yakıt tüketimi harika, sabit 90-100 km/h süratle gittiğinizde, 4-4,5 lt yakıyo. Şehiriçi ise 6-6,5 lt
    - İçeri fazla ses almıyor.
    - Maksimum 185 km/h yapabildim.O da bence gayet yeterli.
    - 15000 bakımını geçtiğimiz hafta yaptırdım, carbon clean de yaptırmama rağmen 330 YTL civarı ödedim. Normalde 270-280 civarı. Aslına bence fazla ama bu dizel olduğundan kaynaklanmıyor. Benzinlisi de 20 YTL daha ucuz. Yani dizelin bakımlarının pahalı olduğu iddiaları yanlış.Genelde bakımların pahalı olduğunu söylemek daha doğru.
    Eksiler
    - İlk kalkışta ağır kalıyor.Ayrıca 1750 devrin altında araba çok cansız.Ama bu çok da can sıkmıyor.
    - Eğer fazla sayıda eşya koyma gözü istiyorsanız, bu konuda astra zayıf. Geniş bir torpido gözü ve kapı cepleri var, ama başk yer yok.
    - Direksiyon tabiki hidrolik ama ben daha önce EPS'li corsa kullandığım için bu bana biraz ağır geliyo.

    Ayrıca ben cruise control taktırdım 135 ytl fark verdim.hiçbir şey değil bence verdiği konforun yanında.
    Aklıma ilk gelen bunlar. Başka sorularınız olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım


    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Aklıma takılan bir kaç soru var.

    Ağır kaldığını düşündüğünüz direksiyon elektro-hidrolik mi yoksa eski yağlı sistem mi?
    Aracın virajlardaki stabilitesi ve yol tutuşundan memnunmusunuz?
    1750 devirin üstünde canlanan motor özellikle ara hızlanmalarda sollamalarda nasıl bir karakter çiziyor?

    Opel'in teknik bilgi sayfasında 1.3 cdti dizel modellerde 6 vitesli şanzıman kullanıldığı belirtiliyor. Zaten devir aralığı düşük olan dizel bir arabada 6 vitesi yönetmek zorluk çıkarıyormu?
    Vites geçişleri rahatmı?
    Özellikle bozuk yollarda aracın süspansiyon sistemi konforlu bir gidiş sağlıyormu?

    Yapacağım kısa bir test sürüşünün vereceği fikir elbette önemli ancak aracı kullananların değerlendirmeleri eminim ki benim için daha faydalı olacaktır. Tekrar teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi special123456 -- 15 Ağustos 2006; 13:37:43 >




  • Direksiyon elektro-hidrolik diye aldık ama bazı araçlarda kullanılan ikinci bir pompa kullanılmadığı için ağır olduğunu düşünüyorum. Bununla birlikte tabiki sonuçta hidrolik ve çok sıkıntı yaratmıyor.Ben uzun yıllar corsa kullandığım için belki de zor geldi, ama şimdi alıştım ve sıkıntı duymuyorum.
    Viraj stabilitesi ve yol tutuşundan çok memnunum, şeridinizi taşmanız gerekmiyor,ayrıca güven hissi veriyor, çizgisini koruyor, tabiri caizse yerini sağlam basıyor, zaten spor paketli alırsanız aliminyum alaşım jant ve 205/55 R 16 lastik de kullanacağınızdan, bunun da ekstra katkısı oluyor.
    Motor canlandığında, ara hızlanma ve sollanmalarda çok iyi, 1750-3000 devir arası mükemmel bir ivme kazanıyyor.Canınızı sıkmayacaktır.
    Vites geçişleri çok rahat, vites kolu kısa ve dizaynı da çok hoş.
    6. vitesi 110'un altındayken kullanamıyosunuz. Ancak 110'u geçtiğinizde motorun düzenli çalıştığını ve 2000 deviri ancak aştığını görüyorsunuz.Dizel bir araç olduğundan, yüksek hızlarda yüksek devirin motorun ömrünü azaltacağı düşünülürek 6. vites konumuş diye tahmin ediyorum. Ayrıca yüksek hızda büyük bir sessizlik kaynağı. Mesela 140'la giitiğinizde devir saati 2500ü gösteriyo, süper bi sessizlik.
    Süspansiyonu biraz sert, ama konforlu sürüş için yeterli. Bence bu kadar sertlik de yol tutuş için gerekli.Bu dengeyi çok iyi sağladıklarını düşünüyorum.
    Bir eksi not ilave edeyim, klima çalışırken 1750 devrin altındaki cansızlık daha da artıyo. 1750'yi geçince sıkıntı yok ama, öncesinde gerçekten sinirlendirebilir.Bunun çaresi de 1'den 2'ye atarken biraz arabayı bağırtmak(3500 devir)
    Artı olarak da euro-ncap çarpışma testinde 5 yıldız almış ve kompakt sınıfta birinci olmuş.




  • Astradaki o motor ile ilgili tek bir şey söyleyebilirim...O kasaya göre kesinlikle yetersiz...Beklenen performansı vermiyor..Araba rampalarda kalkarken zorlanıyor...Kısa vadede baskı balata sorunu ortaya çıkıyor..Malzeme kalitesi güzel ama bir süre sonra araçta tıkırtılar başlıyor...Para verip alır mıyım ? Almam...
  • Dizelin performansını bilemem benimki benzinli fakat araçta bozuk yollarda bile kesinlikle tıkırtı yok. Zaten yukarıdaki arkadaşın da belirttiği gibi malzeme kalitesi olarak sınıfının en iyilerinden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cozger -- 15 Ağustos 2006; 21:40:52 >
  • Bence beş para verilecek bi araba değil.Benim favorim Grande Punto.Aslında kullanılan motor aynı ama corsa eski nesil bir araba artık almaya kesinlikle deymez.Clio III te plase.
  • Corsa ?
  • @lawyer23
    arkadasım bende 2005 model opel corsa 1.3 cdti var.buna da cruise control takılabiliyor mu?
    daha dogrusu muhakkak takılır ancak servis bunu onaylıyor mu ?sonradan başımız ağrımasın...
  • okuduğum kadarıyla dizel astra'sı olmayıp + kullanmayanlar forumda sallayıp duruyor!!
  • 190 YTL mi? Hangi servis bu, ben mersin gedizlerde yaptırdım. normalde 280 olduğunu söylemişlerdi. Bu kadar fark çok fazla ve çok ayıp. Çok sinirlendim
  • opel satra çok güzel ve çok iyi araba özellikle görüntü olarak ancak bece motoru kasaya göre küçük kalıo. bu farkı yüksek devirlerde kapatmak mümkün. genelde fiyatına göre konforlu güvenli bi araba. performans olarak puntodan daha iyi clio80 bg kadar yok. ayrıca burdan opel servislerine seslenmek istiom allah sizi sizin elinize düşürsün!
  • kasa küçük kalıyo sözüne katılmıyorum. bu bir şehir efsanesi. Ayrıca bendeki astra ile önceki arabam corsa arsında sadece 100 kglık bir fark var. Eğer test sürüşü yaparsan daha iyi anlayabilirsin.Ayrıca benim araç dizel olduğu için yüksek devirlerin bir anlamı olmuyo ama, 2000-3000 devir arasında süper.
    Ama opel servisleri konusunda yürekten katılıyorum. Zaten türkiyede opelden başka hiçbir markanın bu kadar çok özel servisi olmaması da bunu kanıtlıyor.
  • Arkadaşlar ben de haziran 2006'da 1.3 cdti astra aldım ve gerçekten de lawyer23 aradaşımızın dediklerinin hepsi doğru. Araçta ilk zamanlar 1. viteste kalkış yaparken ne kadar ağır bir araba diyorsun ama ardından araba bir fırlıyor ki böyle küçük motorlu bir dizel araçtan bunu beklemek imkansız. Aracı devirinde kullandığınız sürece hiç bir zorluk çekmezsiniz. Zaten dizel araçlarda da önemli olan devir. Ayrıca daha da merak ediyorsanız şu sitedeki test sonuçlarına bakmanızı tavsiye ederim.

    http://arabam.milliyet.com.tr/testarsiv3.asp?page=6&rowid=573&yil=2005/07


    Bir de lawyer23 arkadaşıma sakıncası yoksa birkaç sorum olacak. Birincisi servisten bana aracın bakım aralığının her 7500km'de bir olduğunu söylediler. Fakat kitapçığında 15000km'de bir yazıyor. Hangisi doğru şimdi. Bir de carbon clean hikayesi nedir? Gerçekten buna gerek var mı?




  • rafet arkadaşım, bana 15.000 dedikleri gibi ön camda kimin yapıştırdığını bilmediğim, ama opel türkiye tarafından yapıştırıldığını düşündüğüm etikette de bakımların 15.000'de bir olduğu yazılı. Ayrıca 15.000'e kadar bir sıkıntı da olmadı.
    Bana daha önceki aracımı götürdüğüm özel opel servisindeki ustam da15.000 olduğunu, ama yeni araç olduğundan yağ eksiltebileceğini, o yüzden 1000 kmde bir yağına bakmam gerektiğini söylemişti.

    Carbon Clean, enjektör temizliği. Motorun ömrü ve yakıt tasarrufu açısından olumlu katkıları var. İlk 15.000'de gerek yok aslında ben pimpirikliğimden yaptırdım. Ama 30.000 bakımlarında yaptırmakta fayda var. Ayrıca detaylı bilgi forumda mevcut yanılmıyorsam.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.