Ülkemizde birçok otomobil severin tercihi sedan karoser seçeneğinden yana. Tabii sedan otomobiller motor hacimleri ve ağır gövdeleri ile zaman zaman yakıt tüketimini de arttırıyorlar. Bu yüzden birçok otomobil sever sedan araç satın alsa da yakıt tüketiminden dolayı dizel motor tercih ediyor. Tabii düşük motor hacimli dizel sedan otomobiller de en çok tercih edilen modeller oluyor. Eğer yeterli güç ve tork sunuyorsa küçük motor hacimli sedanlar tam bir aile otomobili olarak görülüyor. İşte bu otomobillerden biri de kısa bir süre önce Türkiye pazarında satışa sunulan Opel Astra Sedan 1.3 CDTI.
İlk Tanışma Aslında bu Astra Sedan ile ilk tanışmamız değil. Daha önce de 1.6 litrebenzinli motora sahip versiyon ile de test konuğumuz olmuştu. Otomobilin tasarımı ön taraftan bakıldığında hatchback ile neredeyse bir bir aynı, profilde de aynı çizgiler hakim. Fakat arka tarafa geçildiğinde 470 litrelik bagajın varlığı kendine çok ciddi bir şekilde hissettiriyor. Arka tarafta lamba grubuna kadar uzanan krom çıta ve bagaj kapağındaki büyük marka logosu son derece şık ve üst sınıf bir otomobil imajı çiziyor. Astra SW ile aynı platformu paylaşan Astra Sedan 4587 mmuzunluğa, 1753 mmgenişliğe, 1458 mmyüksekliğe ve 2703 mmdingil mesafesine sahip. Astra Sedan’ın iç mekânı diğer kardeşlerinden çok farklı değil. Orta konsoldaki pyano boyalar ve hem ön göğüste hem de kapı içlerindeki krom görünümlü detaylar otomobili son derece albenili kılıyor. Astra’nın iç mekânı son derece geniş ve ferah. Gerçekten orta sınıf bir sedan otomobilde yolculuk ettiğinizi anlıyorsunuz. Fakat otomobilde çok fazla bir eşya gözü olmaması kullanışlılığa gölge düşürüyor. Otomobilde emniyet kemeri takılmadığında herhangi bir uyarı olması ise bir hayli şaşırtıcı ve aynı zamanda düşündürücüydü. Astra Sedan ile ilgili en büyük eleştiri konumuz ise bagaj kapağında herhangi bir düğme veya tutacak bir kol olmaması. Bagajı açmak için anahtar üzerindeki butona 5 sn basılı tutmanız veya orta konsoldaki butona basmanız gerekiyor. Bagaj kapağını açmak için uzandığınızda eğer araç temiz değilse ellerinizin kirlenmemesi mümkün değil! Arkadaşlık yolda belli olur Astra Sedan’da 1.3 lt CDTi dizel motor performanstan ziyade yakıt tüketimi odaklı olarak üretilmiş. 90 HP’lik motor 1750-1800 d/d ürettiği gücü yola aktarmakta zaman zaman sıkıntılar yaşıyor. Özellikle turbo boşluğu oluştuğu dönemlerde keyfiniz kaçabilir. Açıkçası performans bekleyenler için devir sayacının yükselmesi de bir işe yaramıyor. Astra Sedan’ın 6 vitesli manuel şanzımanı ile uyumlu çalışan küçük hacimli motor otomobili 0’dan 100 km’ye 13.7 saniyede ancak taşıyabiliyor. Açıkçası otomobilin hızlanmaya pek niyeti olmadığını söylememiz gerekiyor. Özellikle 5 ve 6. viteslerde performans beklemek anlamsız, o yüzden çok sık vites değiştirmeniz gerekebilir. Yukarıdakiler performans bekleyenler için notlar… Pencerenin karşı tarafına geçtiğimizde ise başka bir otomobille karşılıyoruz. Yaptığımız testler sonucunda daha çok şehir içinde kullandığımız aracımız ortalama olarak 100 km’de 6 litreyakıt tüketti. Bu değer beklentilerimizi boşa çıkarmadı. Eğer performans değil de yakıt tüketimi sizin için ön plandaysa 1.3 litrelik bu dizel motora bayılacaksınız. Ayrıca başlangıçtaki çalıştırma haricinde motor sesi de kulağınızı hiç rahatsız etmiyor. Otomobilin sürüş karakteri de pek yabancı değil. Hatchback kardeşi gibi Astra Sedan’da yolda izinden çıkmaya pek niyetli değil. Limitler dâhilinde girilen virajlardan sorunsuzca çıkan Astra Sedan’ın sertliği iyi ayarlanmış süspansiyonları sürüş güvenliğini arttırıyor. Yaptığımız testler sırasında Astra Sedan’ın frenleri biraz hayal kırıklığı yarattı. Arda arda yapılan birçok fren testinde otomobilin güvenlik mesafesini aşma eğiliminde olduğunu gördük. Anlaşılan hatcback kardeşindeki birçok başarılı özellik Astrsa Sedan’a aktarılırken frenler atlanmış!
Neden Satın Alınır? Opel Astra Sedan kampanyalı olarak 37.045 YTL’den başlayan fiyatlarla satın alınabiliyor. Özellikle Alman otomobillerine ve Opel’e merakla olan kalıcı bir otomobil satın alıcı kitlesi var. Bu kitle için Astra Sedan geç bile kalmış bir modeldi. Otomobilin özellikle dizel seçeneğiyle birlikte gelmesi beklentileri daha da büyüttü. Astra Sedan’a dizel-otomatik seçeneği de eklenirse seri tamamlanmış olacak. Astra Sedan markanın diğer modellerinde olduğu gibi Essentia, Enjoy ve Cosmo olmak üzere üç farklı donanım seçeneği ile satılıyor. Rakipleriyle karşılaştırdığımızda Astra Sedan’ın hemen hemen aynı fiyatlarla satıldığını görüyoruz. Bu anlamda fiyatın tercih edilebilirlik açısından çok önemli bir kıstas olduğunu düşünmüyoruz. Daha çok marka tercihinin satın alma eğilimini etkilemesi beklenebilir. Özellikle aşırı yakıt tüketiminden çekinen ve çok fazla yol yapanlar için Astra Sedan 1.3 CDTI iyi bir seçenek olabilir. Geniş iç hacmi ve büyük yükleme kapasitesi ise Astra Sedan’ın aileler için iyi bir alternatif olabileceğini gösteriyor. ERKAN YAVUZ
Genel Değerlendirme İşçilik 7 Opel işçiliği kalitesini gösyeriyor Görüş 7 Görüş açılarında belirgin bir problem yok Performans 6 fazla performans beklemeyin Tüketim 8 Beklentileri karşılıyor Konfor 8 Konfor beklentileri karşılıyor Frenler 7 Güvenlik sınırını zaman zaman zorluyor Yalıtım 7 Yalıtım problemi yok Donanım 8 Donanım yeterli Fiyat 7 Rakiplerine yakın Skor 7.2 Düşük yakıt tüketimi, konforu ve yüksek donanımı ile sınıfı geçiyor
Teknik veriler Motor: 1248 cc, sıralı 4 silindir Yakıt tüketimi Maksimum güç: 90 HP 4000 d/d
0-100 km/s hızlanma: 13.7 sn Boyutlar (u/g/y): 4587/1753 /1458 mm Ağırlık: 1290 kg Aktarma: Önden çekiş Şanzıman: 6 ileri manuel Lastikler: 205/55 R16 Frenler (ön/arka): Hava kanallı disk/disk Depo hacmi/Yakıt 52 lt/Euro dizel Bagaj hacmi: 490 litre
Bu yüzden kimse astra performanslı demesin kesinlikle alaksı yok ve çok sorunlu bir araç özellikle elektronik aksam açısından onun dışında almak için sebep yokmu derseniz yukardaki teste aynen katılıyorum hayırlı uğurlu olsun
Petrol engine - Diesel engine
her iki yakitta motor modelleri ve performanslari fakli. motor yakitina neden bu sekilde farklilikla deginilmis?
Dostlar, bu cuma Opel Astra 1.3 dizel sport'umu bayiden teslim alarak sizlerin arasina girmis bulunmaktayim, ilk yola cikar cikmaz, benim ilk izlenimim (uzun yol, kisa yol ve sayisiz otomobil tecrubeme dayanarak vardim buna) otomobil sizi dis ortamdan kopartiyor ve iceride size tarifi imkansiz bir izole bir cennet sunuyor. İlk gazim ve gidisim motorun 1.3 olmasina ragmen super ...
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
2004 1.6 Astra Enjoy araban varsa, hele ki 40 000 km'de. Bence satma derim. Ki zaten arabanın km'sinden az gezen biri olduğun belli oluyor. Dizel araç almakla bütçene zarar vermiş olursun.
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
2004 1.6 Astra Enjoy araban varsa, hele ki 40 000 km'de. Bence satma derim. Ki zaten arabanın km'sinden az gezen biri olduğun belli oluyor. Dizel araç almakla bütçene zarar vermiş olursun.
Hocam yaşadığım şehir küçük evden işe yürüyerek gidip geliyorum o derece Ancak gidip de depoyu doldururken 230 lira bayılmakta biraz zoruma gidiyor
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
2004 1.6 Astra Enjoy araban varsa, hele ki 40 000 km'de. Bence satma derim. Ki zaten arabanın km'sinden az gezen biri olduğun belli oluyor. Dizel araç almakla bütçene zarar vermiş olursun.
Hocam yaşadığım şehir küçük evden işe yürüyerek gidip geliyorum o derece Ancak gidip de depoyu doldururken 230 lira bayılmakta biraz zoruma gidiyor
Hocam o zaman hiç fanteziye gerek yok, kaliteli bir sıralı lpg sistemi taktır arabana, benim elimde de aynı model astra var. 170.000 km'ye dayandı araba. Hiçbir sorun yok. Çekişte bir gram azalma yok. Neredeyse yarıya tasarruf yapıyorsun. Kesinlikle lpg'yi öneririm. Dizel araba alarak zarara girmen garanti gibi bir şey.
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
2004 1.6 Astra Enjoy araban varsa, hele ki 40 000 km'de. Bence satma derim. Ki zaten arabanın km'sinden az gezen biri olduğun belli oluyor. Dizel araç almakla bütçene zarar vermiş olursun.
Hocam yaşadığım şehir küçük evden işe yürüyerek gidip geliyorum o derece Ancak gidip de depoyu doldururken 230 lira bayılmakta biraz zoruma gidiyor
Hocam o zaman hiç fanteziye gerek yok, kaliteli bir sıralı lpg sistemi taktır arabana, benim elimde de aynı model astra var. 170.000 km'ye dayandı araba. Hiçbir sorun yok. Çekişte bir gram azalma yok. Neredeyse yarıya tasarruf yapıyorsun. Kesinlikle lpg'yi öneririm. Dizel araba alarak zarara girmen garanti gibi bir şey.
Hocam ben Lpg nin çekişi çok düşüreceğine inanıyorum benzinden sonra birden bire lpg ye geçmek bana biraz ters geldiği için düşünmüyorum. Ancak BRC sanırım opeller için tek düzgün sıralı sistem diyorlar ne derece doğru bilemiyorum ama. Siz hangisini kullanıyorsunuz?
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
2004 1.6 Astra Enjoy araban varsa, hele ki 40 000 km'de. Bence satma derim. Ki zaten arabanın km'sinden az gezen biri olduğun belli oluyor. Dizel araç almakla bütçene zarar vermiş olursun.
Hocam yaşadığım şehir küçük evden işe yürüyerek gidip geliyorum o derece Ancak gidip de depoyu doldururken 230 lira bayılmakta biraz zoruma gidiyor
Hocam o zaman hiç fanteziye gerek yok, kaliteli bir sıralı lpg sistemi taktır arabana, benim elimde de aynı model astra var. 170.000 km'ye dayandı araba. Hiçbir sorun yok. Çekişte bir gram azalma yok. Neredeyse yarıya tasarruf yapıyorsun. Kesinlikle lpg'yi öneririm. Dizel araba alarak zarara girmen garanti gibi bir şey.
Hocam ben Lpg nin çekişi çok düşüreceğine inanıyorum benzinden sonra birden bire lpg ye geçmek bana biraz ters geldiği için düşünmüyorum. Ancak BRC sanırım opeller için tek düzgün sıralı sistem diyorlar ne derece doğru bilemiyorum ama. Siz hangisini kullanıyorsunuz?
Nerede oturuyorsun? Eğer izmit ise buluşalım dene arabayı. Kesinlikle çekişte düşüş yok diyorum bak. OMVL marka benimki. Adapazarında taktırdım.
Derdin para olduğuna göre dizele geçmek senin gibi az gezen bir adam için son seçenektir. İlk seçenekse her zaman sıralı sistem lpg'dir.
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
2004 1.6 Astra Enjoy araban varsa, hele ki 40 000 km'de. Bence satma derim. Ki zaten arabanın km'sinden az gezen biri olduğun belli oluyor. Dizel araç almakla bütçene zarar vermiş olursun.
Hocam yaşadığım şehir küçük evden işe yürüyerek gidip geliyorum o derece Ancak gidip de depoyu doldururken 230 lira bayılmakta biraz zoruma gidiyor
Hocam o zaman hiç fanteziye gerek yok, kaliteli bir sıralı lpg sistemi taktır arabana, benim elimde de aynı model astra var. 170.000 km'ye dayandı araba. Hiçbir sorun yok. Çekişte bir gram azalma yok. Neredeyse yarıya tasarruf yapıyorsun. Kesinlikle lpg'yi öneririm. Dizel araba alarak zarara girmen garanti gibi bir şey.
Hocam ben Lpg nin çekişi çok düşüreceğine inanıyorum benzinden sonra birden bire lpg ye geçmek bana biraz ters geldiği için düşünmüyorum. Ancak BRC sanırım opeller için tek düzgün sıralı sistem diyorlar ne derece doğru bilemiyorum ama. Siz hangisini kullanıyorsunuz?
Nerede oturuyorsun? Eğer izmit ise buluşalım dene arabayı. Kesinlikle çekişte düşüş yok diyorum bak. OMVL marka benimki. Adapazarında taktırdım.
Derdin para olduğuna göre dizele geçmek senin gibi az gezen bir adam için son seçenektir. İlk seçenekse her zaman sıralı sistem lpg'dir.
Hocam Sivas'ta oturuyorum ben ama inşallah yaza doğru askere gitmeden bir geleceğim o taraflara o zaman denerim eğer taktırmamış olursam. Sizin arabada 1.6 mı hocam?
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
quote:
Orijinalden alıntı: fatihhilal
quote:
Orijinalden alıntı: Voilet
Arkadaşlar bende 1.3 Astra CDTI almayı düşünüyorum ancak bunda nelere dikkat etmeliyim dizel araç hiç kullanmadım daha önce şuan ki arabam 2004 1.6 Astra Enjoy aracın km 40.000 de satıp üstüne biraz daha koyup almayı düşünüyorum. Okuduğum kadarıyla makyajlı kasa diyorsunuz sanırım 2008 senesi olması lazım bu seneyi mi tercih etmek lazım. İnternette gördüğüm ilanlarda genelde araçlar 100.000 - 150.000 arası bu da bana çok geliyor. Sıfır almaya şuan gücüm yetmeyeceği için ikinci el düşünüyorum. Bu konuda yardımcı olabilecek varsa sevinirim.
2004 1.6 Astra Enjoy araban varsa, hele ki 40 000 km'de. Bence satma derim. Ki zaten arabanın km'sinden az gezen biri olduğun belli oluyor. Dizel araç almakla bütçene zarar vermiş olursun.
Hocam yaşadığım şehir küçük evden işe yürüyerek gidip geliyorum o derece Ancak gidip de depoyu doldururken 230 lira bayılmakta biraz zoruma gidiyor
Hocam o zaman hiç fanteziye gerek yok, kaliteli bir sıralı lpg sistemi taktır arabana, benim elimde de aynı model astra var. 170.000 km'ye dayandı araba. Hiçbir sorun yok. Çekişte bir gram azalma yok. Neredeyse yarıya tasarruf yapıyorsun. Kesinlikle lpg'yi öneririm. Dizel araba alarak zarara girmen garanti gibi bir şey.
Hocam ben Lpg nin çekişi çok düşüreceğine inanıyorum benzinden sonra birden bire lpg ye geçmek bana biraz ters geldiği için düşünmüyorum. Ancak BRC sanırım opeller için tek düzgün sıralı sistem diyorlar ne derece doğru bilemiyorum ama. Siz hangisini kullanıyorsunuz?
Nerede oturuyorsun? Eğer izmit ise buluşalım dene arabayı. Kesinlikle çekişte düşüş yok diyorum bak. OMVL marka benimki. Adapazarında taktırdım.
Derdin para olduğuna göre dizele geçmek senin gibi az gezen bir adam için son seçenektir. İlk seçenekse her zaman sıralı sistem lpg'dir.
Hocam Sivas'ta oturuyorum ben ama inşallah yaza doğru askere gitmeden bir geleceğim o taraflara o zaman denerim eğer taktırmamış olursam. Sizin arabada 1.6 mı hocam?
Evet seninkiyle aynı, 1.6 n-joy 2004 model. Lpg ile yaklaşık 70-80 bin km devirdik. MaşALLAH hiçbir sıkıntı yok.
konu başlığına uygun bir şekilde mesaj yazarak bundan sonrasında okuyan arkadaşları bilgilendirmek isterim. daha önceden 2006 model 1.3 cdti 70 hp, 170 nm opel corsa essentia c kasaya binerken de çok detaylı yorumlarım olmuştu. şimdi aracımı biraz büyüttüm ve yaklaşık 3-4 gün önce 2008 model 50 bin km.de astra nb njoy spor paket 1.3 cdti 90 hp,200 nm lik araçtan aldım. özelliklede sedan kasa aldım. aracı ilk kullnırken antalya-konya arası 300 km lik bir yol aldım hem bu yol hem de sonrası için izlenimlerimi tamamen tarafsız olarak artılarıyla eksileriyle yazıyorum
1.araç kendi sınıfı içerisinde işçilik malzeme dizayn olarak yeterli ama unutmayın asla bir vw değil ve kalitesi de onlardan daha aşağıda,beklentiniz büyükse yeterli olmayabilir 2.aracın bazı plastik aksamı başarısız ve uzun yolda özellikle de belli titreşim yapabilen yol yapısı ve 100 km nin üzerindeki hızlarda, tavandan,orta konsoldan ve diğer bazı plastik aksamdan rahatsız edici cızırtılar geliyor ki ben sese karşı çok hassasımdır.ama ş.içinde araçta tık yok mükemmel bir ses izolasyonu var(ş.içi yol yapısından dolayı böyle bir fark var) 3.aracın süspansiyonuna tam anlamıyla bayıldım, mükemmel bir sertlik/konfor oranı yakalamışlar, mükemmel bir viraj kabiliyeti var(esp olmamasına rağmen böyle viraj alması inanın mucize gibi,zorladım ama hiç çizgisinden çıkmıyor) 4.motor ekonomi düşünülerek yapılmış olmasına rağmen hem ekonomi de hem de performansta kesinlikle yetersiz, belki araç 1300 kg seviyelerinde ağır olmasa bu motor yeterli olabilirdi ama stock haliyle yetersiz.örneğin yokuşlarda 6.viteste kullanmanız imkasnız olduğu gibi zaman zaman 4. hatta zorlamayım derseniz 3.viteslere düşmeniz gerekiyor ama illa zorlamak ister mazota kıyarım derseniz 5.viteste gazı köklerseniz 110-120 ile tırmanabiliyor. 5.aracın motor sesi farklı,70-75 hp liklere göre hem daha sessiz hem de kulağa çok hoş gelen bir akustiği var, kabine motor sesi çok yansımıyor 6.frenlemesi tek kelimeyle mükemmel 7.donanımı fiyatına göre çok da yeterli değil, cruise control ve full djital klima olmalıydı, yağmur-park-far sensörleri olmalıydı 8.koltukları döşemeleri rahat sayılabilir ama nedense ben hala 2007 model cordoba stylance aracımın ortopedik koltuklarını arıyorum 9.aracın ncap çarpışma testleri çok başarılı 10.periyodik km.bakımı 50 bin için özel servise sordum ve sadece 140 tl kadar 11.yedek parçaları orjinal olarak bol ve uygun fiyatlı ayrıca yan sanayi isterseniz o da fazlasıyla mevcut 12.aracıma chip box taktım ve çok daha güzel bir çekiş,daha ekonomik bir kullanım oldu (ekstra 350 tl ye) 13.aracın şanzımanı 6 vites olunca sürekli 5 vites hatta daha önceleri 4 vites (80 model golfümde vardı)kullanan biri olarak heyecan vermişti,ancak beklentilerim herhalde çok büyüktü ki aracı ilk kullandığımda hayal kırıklığına uğradım,vites oranları ve aralıkları çok hoşuma gitmedi, 1.vites inanılmaz hantal ve gaza çok basmadan 2.vitese atarsanız araç ben gitmiycem biraz uğraş diye naz yapıyor, yani düşük devirlerde tamamen ölü bir motor/şanzıman uyumsuzluğu var, ah bu motora şanzımanı vw üretecekti ki ozaman biz de hayranı olurduk kanımca(şanzıman da vw grubunu tek geçerim) 14.vites geçişleri çok güzel,vitesin elle kavranması da çok hoş, ayrıca geçişlerde baskı-balatası en ufak sıkıntı yaratmıyor yani mekaniği güzel bir araç,bu yönden çok başarılı,kolay kolay baskı-balata masrafı çıkarmaz. 15.inanılmaz bir 2.vites çekişi var,resmen koltuğa yapışıyorsunuz ve bunu araçta 5 kişi varken de başarabiliyor tabi düşük devirlerde değilseniz, bu arabanın her viteste ideal başlangıç devri 1900 civarı, bitişi için ise 2800-3200 aralıklarını tavsiye ederim 16.aracın kasası hakkında yorum yapmamak olmaz,araç çok yakışıklı,geniş,ferah,çok şık,aynı zamanda çok spor ve çok sade. evet bu ne çelişkili bi yorum diyeceksiniz ama aracaıma her baktığımda farklı yönlerini görüyorum 16 inc jantlarla+süspansyionların tpkileriyle sportif bir duruşu ve kullanımı var, ilk baktığınızda hem dışında hem de içinde tam bir alman ekolü görünüyor,sade ve gereksizlikten arınmış kokpit+döşemeler+dış dizayn, göze hoş ve şık geliyor,iç mekanı özellikle de koltuk mesafeleri gerçekten çok iyi,ayrıca kocaman bir bagajı var,çok dinamik bir duruşu var, araç heyecan verici 17.direksiyon kullanımını da çok ama çok seviyorum, tam bana göre yapılmış,klasik çok yumuşak hidrolikleri hiç sevmem, biraz sert olacak ki araç biraz sportif kullanım sağlasın ve bunu en iyi başaran direksiyonlardan birisi astrada var. ayrıca ön düzeni corsa c lerden çok farklı gayet sessiz tıkırtısız gürültüsüz ve kaymak gibi gidiyor yolda. 18.yakıtı hakkında bilgi vereyim benden önceki araç sahibi bayandı ve devirli kullanıyordu ortalama 6.5 lt gösteriyordu yol bilgisayarında, ben sıfırladım ve ölçümlere başladım,şuanda ş.içi ş.dışı karışık ama çoğunluğu ş.dışı olmak üzere 4.2 lt ortalama yakıtım var (%70ş.dışı diyebiliriz) ancak chip taktığımı unutmayın. 19.bir de aracımla hız denemeleri yaptım, chipten önce 185 km hız son süratim vardı, aynı yolda (konya havaalanı yolu,düz yoldur) 205 km hıza ulaştım, hafif yokuş aşağı bi yolda sınırını öğrenmek için de denedim ve 220 km hızı gördüm. 0-160 hatta 0-180 arası hızlanmalarda araç motoruna göre çok hantal sayılmaz,ancak devir olayında çok hassas, yanlış vitese atarsanız bi anda bayılıyor. 20.aracın ses izolasyonu genel olarak başarılı mesela 100 km hızı geçene kadar rüzgar ve lastik sesi yol kötü değilse neredeyse sıfır ses ama 100 ün üzerinde iken benim kapı camının bi köşesinden rüzgar ıslık çalıyor ama bu benim aracıma ait bi problem olabilir çünkü fitilinin ucuyla oynanmış gibi geldi bana. 21.bu aracı almalı mıyım diyenler için son sözüm, 6 vitesi avantaj olarak düşünmeden,çok aşırı performans beklemeden,iyi bir race chip takarım aga ekonomik kullanmayı da bilirim ben,rahatı-konforu seviyorum,ha bir de geniş bagaj lazım diyenler bu aracı düşünmeden alabilirler.ayrıca unutmayın ki bu araba piyasa arabası,alımı da satımı da kolay, rakiplerine göre fiyatı da uygun sayılır.
şimdilik bu kadar, araçla ilgili özel mesaj da atarak merak ettiklerinizi sorabilirsiniz.
performans:4 ekonomi:4 vergi avantajı:5 yedek parça/bakım masrafları:5 yol tutuşu:5 konfor:4 donanım:3.5 piyasa:5 fiyat:4 opel hayranı mıyım? hayır, opelleri seviyor muyum? corsa varken hayır,astra varken evet ;)
quote:
Orijinalden alıntı: captain58
konu başlığına uygun bir şekilde mesaj yazarak bundan sonrasında okuyan arkadaşları bilgilendirmek isterim. daha önceden 2006 model 1.3 cdti 70 hp, 170 nm opel corsa essentia c kasaya binerken de çok detaylı yorumlarım olmuştu. şimdi aracımı biraz büyüttüm ve yaklaşık 3-4 gün önce 2008 model 50 bin km.de astra nb njoy spor paket 1.3 cdti 90 hp,200 nm lik araçtan aldım. özelliklede sedan kasa aldım. aracı ilk kullnırken antalya-konya arası 300 km lik bir yol aldım hem bu yol hem de sonrası için izlenimlerimi tamamen tarafsız olarak artılarıyla eksileriyle yazıyorum
1.araç kendi sınıfı içerisinde işçilik malzeme dizayn olarak yeterli ama unutmayın asla bir vw değil ve kalitesi de onlardan daha aşağıda,beklentiniz büyükse yeterli olmayabilir 2.aracın bazı plastik aksamı başarısız ve uzun yolda özellikle de belli titreşim yapabilen yol yapısı ve 100 km nin üzerindeki hızlarda, tavandan,orta konsoldan ve diğer bazı plastik aksamdan rahatsız edici cızırtılar geliyor ki ben sese karşı çok hassasımdır.ama ş.içinde araçta tık yok mükemmel bir ses izolasyonu var(ş.içi yol yapısından dolayı böyle bir fark var) 3.aracın süspansiyonuna tam anlamıyla bayıldım, mükemmel bir sertlik/konfor oranı yakalamışlar, mükemmel bir viraj kabiliyeti var(esp olmamasına rağmen böyle viraj alması inanın mucize gibi,zorladım ama hiç çizgisinden çıkmıyor) 4.motor ekonomi düşünülerek yapılmış olmasına rağmen hem ekonomi de hem de performansta kesinlikle yetersiz, belki araç 1300 kg seviyelerinde ağır olmasa bu motor yeterli olabilirdi ama stock haliyle yetersiz.örneğin yokuşlarda 6.viteste kullanmanız imkasnız olduğu gibi zaman zaman 4. hatta zorlamayım derseniz 3.viteslere düşmeniz gerekiyor ama illa zorlamak ister mazota kıyarım derseniz 5.viteste gazı köklerseniz 110-120 ile tırmanabiliyor. 5.aracın motor sesi farklı,70-75 hp liklere göre hem daha sessiz hem de kulağa çok hoş gelen bir akustiği var, kabine motor sesi çok yansımıyor 6.frenlemesi tek kelimeyle mükemmel 7.donanımı fiyatına göre çok da yeterli değil, cruise control ve full djital klima olmalıydı, yağmur-park-far sensörleri olmalıydı 8.koltukları döşemeleri rahat sayılabilir ama nedense ben hala 2007 model cordoba stylance aracımın ortopedik koltuklarını arıyorum 9.aracın ncap çarpışma testleri çok başarılı 10.periyodik km.bakımı 50 bin için özel servise sordum ve sadece 140 tl kadar 11.yedek parçaları orjinal olarak bol ve uygun fiyatlı ayrıca yan sanayi isterseniz o da fazlasıyla mevcut 12.aracıma chip box taktım ve çok daha güzel bir çekiş,daha ekonomik bir kullanım oldu (ekstra 350 tl ye) 13.aracın şanzımanı 6 vites olunca sürekli 5 vites hatta daha önceleri 4 vites (80 model golfümde vardı)kullanan biri olarak heyecan vermişti,ancak beklentilerim herhalde çok büyüktü ki aracı ilk kullandığımda hayal kırıklığına uğradım,vites oranları ve aralıkları çok hoşuma gitmedi, 1.vites inanılmaz hantal ve gaza çok basmadan 2.vitese atarsanız araç ben gitmiycem biraz uğraş diye naz yapıyor, yani düşük devirlerde tamamen ölü bir motor/şanzıman uyumsuzluğu var, ah bu motora şanzımanı vw üretecekti ki ozaman biz de hayranı olurduk kanımca(şanzıman da vw grubunu tek geçerim) 14.vites geçişleri çok güzel,vitesin elle kavranması da çok hoş, ayrıca geçişlerde baskı-balatası en ufak sıkıntı yaratmıyor yani mekaniği güzel bir araç,bu yönden çok başarılı,kolay kolay baskı-balata masrafı çıkarmaz. 15.inanılmaz bir 2.vites çekişi var,resmen koltuğa yapışıyorsunuz ve bunu araçta 5 kişi varken de başarabiliyor tabi düşük devirlerde değilseniz, bu arabanın her viteste ideal başlangıç devri 1900 civarı, bitişi için ise 2800-3200 aralıklarını tavsiye ederim 16.aracın kasası hakkında yorum yapmamak olmaz,araç çok yakışıklı,geniş,ferah,çok şık,aynı zamanda çok spor ve çok sade. evet bu ne çelişkili bi yorum diyeceksiniz ama aracaıma her baktığımda farklı yönlerini görüyorum 16 inc jantlarla+süspansyionların tpkileriyle sportif bir duruşu ve kullanımı var, ilk baktığınızda hem dışında hem de içinde tam bir alman ekolü görünüyor,sade ve gereksizlikten arınmış kokpit+döşemeler+dış dizayn, göze hoş ve şık geliyor,iç mekanı özellikle de koltuk mesafeleri gerçekten çok iyi,ayrıca kocaman bir bagajı var,çok dinamik bir duruşu var, araç heyecan verici 17.direksiyon kullanımını da çok ama çok seviyorum, tam bana göre yapılmış,klasik çok yumuşak hidrolikleri hiç sevmem, biraz sert olacak ki araç biraz sportif kullanım sağlasın ve bunu en iyi başaran direksiyonlardan birisi astrada var. ayrıca ön düzeni corsa c lerden çok farklı gayet sessiz tıkırtısız gürültüsüz ve kaymak gibi gidiyor yolda. 18.yakıtı hakkında bilgi vereyim benden önceki araç sahibi bayandı ve devirli kullanıyordu ortalama 6.5 lt gösteriyordu yol bilgisayarında, ben sıfırladım ve ölçümlere başladım,şuanda ş.içi ş.dışı karışık ama çoğunluğu ş.dışı olmak üzere 4.2 lt ortalama yakıtım var (%70ş.dışı diyebiliriz) ancak chip taktığımı unutmayın. 19.bir de aracımla hız denemeleri yaptım, chipten önce 185 km hız son süratim vardı, aynı yolda (konya havaalanı yolu,düz yoldur) 205 km hıza ulaştım, hafif yokuş aşağı bi yolda sınırını öğrenmek için de denedim ve 220 km hızı gördüm. 0-160 hatta 0-180 arası hızlanmalarda araç motoruna göre çok hantal sayılmaz,ancak devir olayında çok hassas, yanlış vitese atarsanız bi anda bayılıyor. 20.aracın ses izolasyonu genel olarak başarılı mesela 100 km hızı geçene kadar rüzgar ve lastik sesi yol kötü değilse neredeyse sıfır ses ama 100 ün üzerinde iken benim kapı camının bi köşesinden rüzgar ıslık çalıyor ama bu benim aracıma ait bi problem olabilir çünkü fitilinin ucuyla oynanmış gibi geldi bana. 21.bu aracı almalı mıyım diyenler için son sözüm, 6 vitesi avantaj olarak düşünmeden,çok aşırı performans beklemeden,iyi bir race chip takarım aga ekonomik kullanmayı da bilirim ben,rahatı-konforu seviyorum,ha bir de geniş bagaj lazım diyenler bu aracı düşünmeden alabilirler.ayrıca unutmayın ki bu araba piyasa arabası,alımı da satımı da kolay, rakiplerine göre fiyatı da uygun sayılır.
şimdilik bu kadar, araçla ilgili özel mesaj da atarak merak ettiklerinizi sorabilirsiniz.
performans:4 ekonomi:4 vergi avantajı:5 yedek parça/bakım masrafları:5 yol tutuşu:5 konfor:4 donanım:3.5 piyasa:5 fiyat:4 opel hayranı mıyım? hayır, opelleri seviyor muyum? corsa varken hayır,astra varken evet ;)
Bu detaylı yazınız için teşekkürler. Akla takılan hemen hemen her sorunun cevabı var.
@captain58 tebrikler zahmetin icin. beni %100 alakadar etmesede DH geneli icin genis acili fikir vermissin.
herkese mrblar arkadaslar ben ilk msjımı soru sorarak atıcam kusura bakmayın ben ticari araç kullanıyorum ford tourneo connect aracımdan memnunum aslında ancak yakıt konusunda pek anlaşamıyoruz aracımla bir depoyla 550 km yi zorla tamamlıyo şehir içinde buda bütçeyi epey bi sarsıyo malesef..bu neden le binek araç almayı düşünüyorum bunu satıp aklımda opel astra 3 hb 1.3 enjoy var tek merak ettiğim enjoy ve essentia arasındaki fark nedir gördüğüm kadarıyla 2009 dan sonraki modellerde hep sis farı fonsiyonel direksiyon mp3 calar teyp standart farkı nedir acaba enjoy la ensentia nın ?
hocam sıfır alacaksanız zaten essentia dan başka seçenek yok. Artık tek donanım. Yeni kasa çıktıktan sonra böyle oldu. 2010 ve öncesi modellerde alacaksanız. 3 donanım var. Enjoy Elegance ve Cosmo. Elegance da belli bir yıldan sonra yok. Enjoy ve Cosmo yu ele alalım. Donanım olarak ciddi farklar var. Benim aklıma gelenler dijital klima 8 hava yastığı geniş yol bilgisayarı yağmur far sensörleri, kararan dikiz aynası, far yıkama, lastik basınç sensörleri. 2010 ve öncesi model alacaksanız mutlaka Cosmo alın derim. 2010 ve sonrası Essentia konfor paketler de bayağı donanımlı. Cosmolardan eksiği far yıkama, 4 hava yastığı. Otomatik alırsanız ESP(ki bence olmazsa olmaz bir özellik) TC(patinaj kontrol sistemi) Yokuş kalkış desteği, spor sürüş modu ve bikaç tane daha yol tutuş özelliği ekleniyor. Bu özellikler eskiden beri manueller de yok. Bende HB 2011 1.3 dizel otomatik var. Çok memnunum tavsiye ederim.
selamın aleykum bende bırkacgun once araımı degıstırp yenı astra 1.3 aldım aracı kullanmak dha nasıp olmadı ama dusuncelerım var rampada kalırmı zorlarmı motor yeterlımı oncekı aracım cruze du otobanda duz yolda arac kacıyordu surus cok zevklıydı ama rampalarda 1.6 olmasına ragmen tıkanıp kalabılıyordu sız ne dusunuyorsunuz bu durumda
quote:
Orijinalden alıntı: esd508
selamın aleykum bende bırkacgun once araımı degıstırp yenı astra 1.3 aldım aracı kullanmak dha nasıp olmadı ama dusuncelerım var rampada kalırmı zorlarmı motor yeterlımı oncekı aracım cruze du otobanda duz yolda arac kacıyordu surus cok zevklıydı ama rampalarda 1.6 olmasına ragmen tıkanıp kalabılıyordu sız ne dusunuyorsunuz bu durumda
hayırlı olsun aracınız,aracın performansı kullanma stilinize göre değişir.eğer bagaj full dolu,klima sürekli çalışıyor ve de 5-6 kişi bindiyseniz tabiki araç zorlanıyor.ben 3 yıldır kullanıyorum 1.3 motoru.3-4 kişilik çekirdek aile için çok ideal bir araç bence o yüzden peynir ekmek gibi satılıyor performansı da yeterli.tabi siz nasıl kullanacaksınız bilemem ama aşırı performans beklememelisiniz.
Örneğin rampada kalkış yapıyoruz. 2. vites yada 3.vites geçişlerinde gaz yemiyor benim yaşadığım sorun bu. Yüksek devirlerde vites değişiyorum bu şekilde çözmeye çalışıyorum sizde durum nedir?
Birde rüzgar sesi çok yapıyor fitillermi sorunlu ki 90 kmden sonra birde hava rüzgarlıysa rahatsız eden bir ses var.
quote:
Orijinalden alıntı: öğretmen07
quote:
Orijinalden alıntı: esd508
selamın aleykum bende bırkacgun once araımı degıstırp yenı astra 1.3 aldım aracı kullanmak dha nasıp olmadı ama dusuncelerım var rampada kalırmı zorlarmı motor yeterlımı oncekı aracım cruze du otobanda duz yolda arac kacıyordu surus cok zevklıydı ama rampalarda 1.6 olmasına ragmen tıkanıp kalabılıyordu sız ne dusunuyorsunuz bu durumda
hayırlı olsun aracınız,aracın performansı kullanma stilinize göre değişir.eğer bagaj full dolu,klima sürekli çalışıyor ve de 5-6 kişi bindiyseniz tabiki araç zorlanıyor.ben 3 yıldır kullanıyorum 1.3 motoru.3-4 kişilik çekirdek aile için çok ideal bir araç bence o yüzden peynir ekmek gibi satılıyor performansı da yeterli.tabi siz nasıl kullanacaksınız bilemem ama aşırı performans beklememelisiniz.
COK TESEKKURLER KARDESIM HANI ZORLANMA DERKEN YOLDAN DONMELER OLMASA ICIMIZE BIRAZ TURBO SU DOKUYOR AMA BAKALIM ARTIK