Şimdi Ara

GİRİŞ SEVİYE AVR SES SİSTEMLERİ TAVSİYE VE EKİPMANLARI (49. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
3.083
Cevap
85
Favori
149.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar
    Şuan evimde pioneer vsx-520 ile birlikte önlerde zensor 7, center olarak vokal ve surround olarak ta zensor 1 kullanmaktayım.
    Sub olarak ise pioneer'ın vasat altı s21 modeli var.

    Bu amfiye rağmen uzun zaman sonra aradığım uyumlu ses sistemine kavuştum diyebilirim.

    Eğer yükses seste izliyorsam, subwooferı kapatıp amfiden de sub kanalını da kapattığımda zensor 7 nin alt frekansları neredeyse sub'ı aratmıyor. zensor 7 nin bas sürücüleri oldukça sert. (Zensor 3 te de 7'nin sürücüsü kullanılıyor)
    Tek sıkıntı düşük seste izlerken subwoofer arıyorum.

    Surround olarak zensor 1 kullanmaya başladığımdan beri gerçek anlamda surround detayları başladım diyebilirim. (pioneer set hoparlöründen sonra eşekten inip ata binmek gibi) Fiyatına göre kesinlikle muhteşem bir hoparlör. Zensor 1 leri stereo olarak denediğimde alt frekanslar hariç zensor 7 kadar berrak ve net bir ses aldığımı söyleyebilirim.

    Center olarak ise vokallerden nedense çok memnun kalamadım. Amfide frontlara göre +5db kanal seviyesini yüksek ayarlamama rağmen zensor vokal'de bir baskınlık göremedim. (Dolby Digital ve DTS dahil). Belki burda amfi yetersizliği devreye giriyor olabilir.

    Özetle iyi bir giriş seviyesi amfi ve sub ile birlikte Zensor 3 , 1 ve vokalden oluşan bir setin F/P anlamında oldukça tatmin edeceğini düşünüyorum
  • slm ben ses profösörüyüm burada böle paylaşımlarda bulunmanız çok hoşuma gitti ve duygulandım aferin çocuklar aferin !!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    slm ben ses profösörüyüm burada böle paylaşımlarda bulunmanız çok hoşuma gitti ve duygulandım aferin çocuklar aferin !!

    inanır mısınız yıllardır bu konuya yazan çok üstad var ama her zaman profösör eksikliği çektik.
    çok profesörler geldi geçti ama sizin kadar etkili bir profösör daha görmedi buyrun konu sizin
  • gazozvar kullanıcısına yanıt
    merhaba sn_gazozvar konuya daha güzel üslupla yorum yapınız lütfen rica ediyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvadankpakal

    quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    slm ben ses profösörüyüm burada böle paylaşımlarda bulunmanız çok hoşuma gitti ve duygulandım aferin çocuklar aferin !!

    inanır mısınız yıllardır bu konuya yazan çok üstad var ama her zaman profösör eksikliği çektik.
    çok profesörler geldi geçti ama sizin kadar etkili bir profösör daha görmedi buyrun konu sizin

    önemli olan profosör olmak deyil faydalı olmaktır.

    iltifatlarınıza layık olma gayretiyle buyrun sorun, sorunlarınızı çözeyim.

    40 yıldır üniversitede mes-elesini çözmediyim bir öyrencim yoktur.
  • rockhound67 kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam önecelikle verdiğin bilgiler için teşekkür ederim bende 2 yıldır vsx-520 ve pioneer s-e3tb set ve s-21w kullandım s-es3tb setten elimde kuleler kaldı onları yakında elden çıkaracağın s-21w kadar rezalet bir ürün görmedim ben parasını hiç haketmiyor bende ya kule tipi veya kompakt sete geçme aşamasındayım ama daha tam karar vermedim kısık seste subwoofer ihtiyacınızın nedeni zensor 7 lere yeteri kadar güç gelmemesi zensor 1 lerde gayet başarı bir ürün center için ise en çok güç isteyen kuleler olduğu için center biraz zayıf kalıyor tahminimce zaten vsx-520 çok kuvvetli bir avr değil gücü belli tüm kanallar çalışırken 30-40 watt civarı güç verebilir en fazla oda zensorları anca besleyebiliyor zensorlar biraz kuvvetli avr istiyor ayar olarak kuleleri 0 db surrondları +4 centeride +2 deneyebilirsiniz birde eq yu kapatıp sesi deneyebilirsiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi des_955 -- 2 Temmuz 2014; 18:44:21 >
  • Derslerimden bir demet....



    Bir subwoofer (veya alt) bir olan woofer , ya da tam bir hoparlör üreme adamıştır, düşük perdeli ses frekansları olarak bilinen bas . Bir subwoofer için tipik frekans aralığı tüketici ürünleri için yaklaşık 20-200 Hz, [1] profesyonel canlı ses için 100 Hz altında, [2] ve 80 Hz altındaki THX onaylı sistemlerde. [3] Subwoofer artırmak için tasarlanmıştır yüksek frekans bantlarını kapsayan hoparlörlerin alçak frekans aralığı.

    Subwoofer bir veya daha fazla oluşur woofer bir monte muhafaza hoparlör -genellikle ahşap yetenekli deformasyona karşı koyarken hava basıncına dayanıklı yapılmış. Subwoofer muhafazaları dahil tasarımları, çeşitli gelir bas refleks (mahfaza içinde bir liman ya da pasif radyatör ile), sonsuz yansıtma , boynuz yüklü , ve bant geçiren verimlilik, bant genişliği, boyut ve maliyet açısından benzersiz makasına temsil tasarımlar. Pasif subwoofer bir subwoofer sürücüsü ve muhafaza var ve harici bir amplifikatör ile güçlendiriliyor. Aktif subwoofer yerleşik amplifikatör bulunmaktadır. [4]

    İlk subwoofer ev stereo sistemleri bas yanıtı eklemek için 1960'larda geliştirilmiştir. Subwoofer getirilmesi ile 1970'lerde büyük bir popüler bilince geldi Sensurround gibi filmlerde Depremi sesle düşük frekanslı büyük subwoofer ile geliyor üretti. Çıkışıyla kompakt kaset ve kompakt disk 1980'lerde, derin ve yüksek sesle bas kolay üreme artık bir yeteneği ile sınırlı fonograf kaydı bir oluk izlemek için kalemi, [5] ve üreticileri daha düşük frekans ekleyebilirsiniz kayıtları içeriği. Yanı sıra, 1990'larda, DVD'ler giderek "ile kaydedildi surround ses bir yer "süreçleri Düşük frekanslı efektleri de subwoofer kullanılarak duymuş olabilir (LFE) kanalı, ev sinema sistemleri. 1990'larda, subwoofer da ev giderek popüler oldu stereo sistemler , özel araba ses tesisatı, ve PA sistemleri . 2000'li yılların, subwoofer neredeyse evrensel oldu ses güçlendirme sistemleri , gece kulüpleri ve konser mekanlarında.

    Ev ve stüdyo kullanımı için yapılan ilk subwoofer muhafaza Yeni Teknoloji Enterprises Servo Statik 1, için ayrı ayrı bas hoparlör oldu. [6] , Nudell garajında fizikçi Arnold Nudell ve havayolu pilotu Cary Christie tarafından 1966 yılında bir prototip olarak tasarlanan tasarım amplifikatör servo kontrol bilgi sağlamak için ikinci bir Cerwin Vega bir gelenek etrafında sarma 18-inç sürücü kullanılan ve Stereo Review listelenen diğer komple hoparlör göre bazı% 40 daha pahalı, 1795 $ satışa sunuldu. [6] 1968 yılında, yatırım dışarıda buldu ve yeniden iki Infinity . [6] subwoofer Infinity tarafından SS-1 olarak Stereophile dergisinin Kış 1968 sayısında olumlu gözden geçirildi. SS-1 High Fidelity dergisi tarafından 1970 yılında çok çok gözden geçirilmiştir. [6]

    İlk subwoofer biri Ken Kreisel yılında Miller ve üstleri Ses Corporation'ın eski başkanı tarafından 1960'ların sonunda geliştirilen Los Angeles . Los Angeles'ta bir high-end ses mağaza sahibi Kreisel iş ortağı, Jonas Miller, mağazanın üst düzey bazı alıcılar bu Kreisel söyledim elektrostatik hoparlörler elektrostatikte bas tepkisi bir eksikliği hakkında şikayet, üstleri bir güç woofer tasarlanmış iletmek için elektrostatik hoparlörler için çok düşük sadece bu frekansları yeniden olacaktır. [7] 1960'larda geliştirilen Infinity dizi elektrostatik hoparlör sistemi, aynı zamanda elektrostatik dizileri yeterince ele vermedi ki alt frekans aralığını kapsayacak bir woofer kullanılan .

    Bir kayıt oturumda bir subwoofer ilk kullanımı karıştırma için 1973 yılında oldu Steely Dan albümü Pretzel Logic zaman kayıt mühendisi Roger Nichols üstleri onun subwoofer bir prototip getirmek için düzenlenmiş Köy Kaydediciler . [8] Ayrıca tasarım değişiklikleri Kreisel tarafından yapılmıştır önümüzdeki on yıl içinde, ve mühendis tarafından 1970'li ve 1980'li yıllarda John P. D'Arcy ; prodüktör Daniel Levitin bir olarak görev danışman ve " altın kulakları tasarımı için " çapraz ağı frekans spektrumunu bölümlemek için kullanılan (böylece ) subwoofer etkin aralığı için çok yüksek frekansları yeniden girişiminde olmaz, ve ana konuşmacı onların etkili menzili çok düşük frekansları işlemek gerekir değil ki.

    Subwoofer film ile 1974 yılında tanıtım büyük bir alan Depremi yayımlanmıştır Sensurround . Başlangıçta 17 ABD salonunda kurulu, Sensurround sistem filmin ses parçalarından biri basılmış kontrol tonları tarafından tetiklenen 500 watt amplifikatörler rafları tarafından sürüldüler büyük subwoofer kullanılır. Subwoofer, dört altında (veya arkasında) film ekran ve iki tane daha bir platformda seyirci arkasındaki birlikte yerleştirildi seyirci önünde konumlandırıldı. 17 Hz ila 120 Hz aralığındadır Güçlü gürültü enerjisi 110-120 desibellik düzeyinde oluşturulan ses basıncı seviyesi dB (SPL) kısaltılır. Yeni düşük frekanslı eğlence yöntemi filmin gişe başarı haline yardımcı oldu. Daha Sensurround sistemleri kurulup monte edildi. 1976 Seçerek tiyatro aracılığıyla leapfrogging yaklaşık 300 Sensurround sistemleri vardı. Efekti kullanmak için diğer filmler WW II deniz savaşı destansı dahil Midway 1976 ve Rollercoaster 1977 yılında. [9] Derin Bas hoparlörler kez egzotik bir emtia olduğunu ve artık çok daha popüler ses çıkışı farklı boyutlarda ve yetenekleri ile vardır. [10 ]

    Yüksek sesle ve derin bas ve yeteneği ile sınırlı 33 devir LP ve 45 single, sahipleri için fonograf kaydı oluk izlemek için kalemle. [5] Bazı hi-fi meraklıları kullanarak sorunu çözüldü reel-to-makara bant oyuncular hangi akustik kaynaklardan doğru, doğal olarak derin bas, ya da doğada bulunmayan sentetik bas sunma yeteneğine sahip idi. Kompakt kaset ve CD popüler tanıtımı ile, kayıtları daha düşük frekanslı içerik eklemek, ve tüketicilerin daha çok sayıda karşılamak mümkün oldu. [11] onlar mevcut multimedya eklemek kolay olduğu gibi Ana subwoofer, popülerliğini arttırdı hoparlör kurulumları ve pozisyon veya gizlemek için kolay değildi.

    Subwoofer hoparlör kullanmak sürücüleri ( woofer genellikle çapı 8 "ve 21" arasında). 60 gibi büyük bazı nadir subwoofer büyük sürücüleri, ve tek prototip subwoofer kullanmak "imal edilmiştir. (Kötü Linki) [13] yelpazenin küçük ucunda, 4 gibi küçük bir subwoofer sürücüleri "tasarımına bağlı olarak, kullanılabilir bir hoparlör muhafazası , istenen ses basınç seviyesi, hedeflenen düşük frekans ve izin bozulma düzeyinde. Ses güçlendirme için kullanılan en yaygın subwoofer sürücüsü boyutları ", 12", 15 "ve 18" modelleri 10 vardır. Büyük kullanılabilir ses güçlendirme subwoofer, 21 "sürücüleri, daha az sıklıkla görülür.

    Bir hoparlörün verimi ile elde edilir:

    \ Eta_0 = \ left (\ frac {4 \ pi ^ 2 F_s ^ 3 V_ {} Gibi} {c ^ 3 Q_ {es}} \ right) \ times100 \%
    Değişkenler nerede Thiele / Küçük parametreleri. Derin alçak frekans uzantısı bir subwoofer ve küçük bir kutu birimleri için ortak bir hedef olduğunu da arzu olarak kabul edilir. Hoffman 'ın Demir Yasaları nedenle bu kısıtlamalar altında düşük verimlilik zorunlu ve de çoğu subwoofer, diğer bireysel sürücülerin daha fazla önemli güç gerektirir.

    Böylece kapalı bir hoparlör kutusunun, örneğin, belirli bir Q ts elde etmek için kutu hacmi Vas ile orantılıdır:

    V_b = \ frac {{} V_ Gibi} {\ alpha} Nerede: \ Alpha = \ frac {Q_ {tc} ^ 2} {Q_ {ts} ^ 2} -1
    Bu nedenle kutu hacmi ve aynı F 3 azalma sub woofer etkinliğini azaltacaktır. Benzer şekilde, bir hoparlörün F 3 Fs ile orantılıdır:

    F_C = \ frac {(Q_ {tc} F_s)} {Q_ {ts}}
    Verim Fs 3 ile orantılı olduğu için, aynı sürücü ve kutu hacmi ile düşük frekans uzantısı olarak küçük gelişmeler verimliliği çok önemli azalmalara neden olur. Bu nedenlerle, subwoofer ses enerjisinin elektrik enerjisine dönüştürülmesi tipik olarak çok verimsizdir. Bu faktörlerin kombinasyonu subwoofer amplifikatörler yüksek güç çıkışı ve subwoofer sürücüleri için daha büyük güç kullanımı için ihtiyacı için hesaplar. Muhafaza varyasyonları (örneğin, bas refleks subwoofer amplifikatör güç gereksinimini azaltmaya yardımcı, sürücü / muhafaza sisteminin verimliliğini artırmak için tasarımlar) bazen kullanılır.



    Subwoofer sızdırmaz bir şekilde monte muhafazanın
    : Subwoofer muhafaza bir dizi yaklaşımlar kullanılarak dizayn edilmiştir bas refleks , akustik süspansiyon , sonsuz bölmesini , boynuz yüklü , aday boynuz , iletim hattı ve bant geçiren . Her bir muhafaza tipi verimlilik artışı, bas uzantısı, dolap boyutu, bozulma ve maliyet avantajları ve dezavantajları vardır. Subwoofer genellikle orta yoğunlukta lif levha (MDF), yönlendirilmiş yonga levha (OSB), kontrplak, fiberglas, alüminyum veya diğer sert malzemeleri bir kabin içinde bir veya daha fazla woofer montaj tarafından inşa edilmiştir. Çünkü kabinede üretmek yüksek hava basıncı, subwoofer kutular genellikle sonuçlanan kuvvetlere dağıtmak için iç bağlantıya ihtiyacı.

    Küçük subwoofer, tipik bir masaüstü multimedya sistemleri için tasarlanmış olanlardır. En büyük ortak subwoofer muhafazaları konser ses güçlendirme sistemleri ya da dans kulübü ses sistemleri için kullanılan olanlardır. Büyük bir konser subwoofer muhafaza bir örnek dört 18 "sürücüleri kullanılan 1980'ler dönemi ElectroVoice MT-4" Bass Cube "sistemidir. Bir bas korna kullanan bir subwoofer bir örneği Bassmaxx B-İki, bir yükler 18 "11-foot (3.4 m) uzunluğunda katlanmış boynuz üzerine sürücüsü. Katlanmış boynuz tipi subwoofer tipik bir boynuz yoksun bir muhafaza içinde aynı sürücü daha fazla verimlilik ile daha derin bir dizi üretebilir. Bazı deneysel sabit tesisat subwoofer boynuzlar çok derin bir alt-bas uzantısı sağlar çok uzun bir boynuz üretmek için tuğla ve beton kullanılarak inşa edilmiştir. [14]

    Subwoofer çıkış seviyesi koni yüzey alanını arttırarak veya artan koni gezi artırılabilir. Büyük sürücüler istenmeyen büyük dolapları gerektirdiğinden, en subwoofer sürücüleri büyük geziler var. Ne yazık ki, yüksek gezi, yüksek güç seviyelerinde, elektro-dinamik sürücüleri doğasında mekanik ve manyetik etkilerin (en yaygın tür) daha fazla bozulmasını üretmek eğilimindedir. Çeşitli amaçları arasındaki çatışma tam asla çözülemez; subwoofer tasarımları mutlaka uzlaşma vardır. Hoffman'ın Demir Kanunu (bir woofer sistemin verimliliği, kabin hacmi ve kesim frekansının küp doğrudan orantılıdır) sadece tüm hoparlörler olarak subwoofer için de geçerlidir. [15]

    Frekans aralığı ve frekans tepkisi [ değiştir ]
    Bir hoparlörün frekans yanıtı özellikleri bir hoparlör ölçülen, üretebileceği frekansların ya da müzik sesleri aralığını açıklar hertz (Hz). [16] bir subwoofer için tipik frekans aralığı 20-200 Hz arasındadır. [1] profesyonel bir konser ses sistem subwoofer genellikle, 100 Hz altında faaliyet [2] ve THX onaylı sistemleri 80 Hz altında çalışmaktadırlar. [3] Subwoofer böyle bir boyutu olarak bir dizi faktöre bağlı olarak, üretebileceği perde aralığı açısından farklılık dolap ve muhafaza ve sürücü (ler) inşaat ve tasarım. Frekans tepkisi Özellikleri geniş bir genlik hoşgörü ile çekilen beraberindeki genlik değer ölçümlerine alaka için tamamen bağımlı herhangi bir hoparlörden daha geniş bir frekans yanıtı verecektir. Örneğin, JBL 4688 TCB Subwoofer Sistemi, sinema için tasarlanmış bir artık üretilmiyor sistemi, (-10 dB 0 dB) 10 desibel sınırının içinde ölçüldüğü zaman 23-350 Hz frekans tepkisi vardı ve dar bir altı-desibel sınırının (± 3 dB) içinde ölçülen 28-120 Hz frekans tepkisi. [17]

    Subwoofer da ulaşılabilir ses basınç düzeyleri ve onların aralığında üretebilir bozulma düzeylerine göre değişir. Abyss subwoofer, örneğin 120 Hz (± 3 dB) (32-ayak (9.8 m) bas boruları ile büyük bir boru organ üzerinde en düşük guruldama notaları hakkında) 18 Hz den sahaları üretebilir. Bununla birlikte, Abyss subwoofer% 10 bozulma sınırı ile 18 Hz, en düşük frekans ve maksimum SPL aşağı gidebilir olsa bile 2 metre 35.5 Hz ve 79.8 dB. [18] Bu, bir subwoofer seçimi bir kişinin ihtiyacı demektir alt üretebileceği sadece düşük adım daha düşünün.

    Yükseltme [ değiştir ]
    'Etkin subwoofer' kabine içinde kendi özel amplifikatör gibi. Bazıları da kullanıcı tarafından ayarlanabilen dahil denkleştirme belirli frekanslarda çıkışını artırdığını ya da azalmasını sağlar; Bu tamamen parametrik ekolayzır detaylı hoparlör ve oda düzeltme içindir için, basit bir "boost" anahtarından değişir. Bu gibi bazı sistemler bile subwoofer oda yanıtı ölçmek için kalibre edilmiş bir mikrofon temin edilmektedir, bu yüzden, otomatik ekolayzer subwoofer, subwoofer konumu ve oda modları etkilerini en aza indirmek ve alçak frekans performansını artırmak için oda yanıt kombinasyonunu düzeltebilir.

    'Pasif subwoofer' bir subwoofer sürücüsü ve muhafaza var, ama onlar bir amplifikatör dahil değildir. Bazen fabrikada belirlenen filtre frekans ile, iç pasif geçitler içermektedir. Bunlar genellikle daha erken sinyal zincirinin aktif geçitler kendi girdileri alarak üçüncü parti güç amplifikatörleri ile kullanılır. Birkaç high-end ev sinema sistemleri pasif subwoofer kullanırken, bu format profesyonel ses sektöründe hala popüler. [19]

    Dengeleme [ değiştir ]
    Dengeleme bir subwoofer sistemi oda yanıtını ayarlamak için kullanılabilir. Aktif subwoofer tasarımcılar bazen bilinen performans sorunları (örneğin, istenen düşük sonunda daha dik telafi etmek için düzeltici denkleştirme derecesi içeren roll-off oranı). Ayrıca, birçok amplifikatörler subwoofer sürücüsü ulaşmasını istenmeyen yüksek frekanslarını önleyen ayarlanabilir bir alçak geçirgen filtre içerir. . Bir dinleyicinin ana konuşmacı 80 Hz aşağı kullanabiliyorsunuz Örneğin, daha sonra subwoofer filtre subwoofer sadece 80 altında çalışır böylece ayarlanabilir [3] Tipik filtreler frekans aralıklarında bazı örtüşme dahil; Dik bir filtre genellikle subwoofer için arzu edilmez. Geçit bölümde ayrıca bir yüksek-pass "içerebilir İnfrasonik onun güvenli yetenekleri aşağıda frekansları yeniden çalışırken subwoofer sürücü engelleyen "filtresi.

    Bazı sistemler oda frekans tepkisi düzensizlikleri düzeltmek için bir girişimde parametrik eşitleme kullanabilirsiniz. [20] Dengeleme çünkü rezonans (yani kısmen tüm dinleme yerlerde düz frekans yanıtı elde etmek için sık sık edemiyor duran dalga yaklaşık olarak) düşük frekanslarda desenleri Tüm odalar. Oda içinde subwoofer dikkatli konumlandırma da frekans yanıtı dümdüz yardımcı olabilir. [21] genellikle daha eşit, tek bir subwoofer daha oda modları heyecanlandırmak için düzenlenmiş olabilir beri Çoklu subwoofer denkleştirme daha etkili olmasını sağlayan, düz bir genel tepki yönetebilirsiniz . [22]

    Faz kontrolü [ değiştir ]
    Diğer hoparlörler woofer ile ilgili subwoofer göreli faz değiştirme ya da subwoofer ve ana konuşmacılar hem kapsadığı frekans bölgesinde istenmeyen yıkıcı akustik parazitleri en aza indirmek için yardımcı olmayabilir. Tüm frekanslarda yardımcı olmayabilir, ve frekans yanıtı ile daha fazla sorun yaratabilir, ama öyle olsa bile, genellikle subwoofer amplifikatörler için bir ayarlama olarak verilmiştir. [23] Faz kontrol devreleri basit bir kutup değiştirme anahtarı veya daha karmaşık bir sürekli değişken devreler olabilir .

    Sürekli değişken faz kontrol devreleri subwoofer amplifikatörler yaygındır, ve geçitler ve do-it-yourself elektronik projeler olarak bulunabilir. [24] [25] [26] [27] [28] Faz kontrolleri dinleyici değiştirmek için izin (subwoofer geçiş noktasında ve çevresinde yani) ana hoparlörlerden aynı frekanslarda göre subwoofer ses dalgalarının varış zamanı. Benzer bir etki birçok ev sineması alıcıları gecikme kontrolü ile elde edilebilir. Birçok subwoofer amplifikatörler bulunan subwoofer faz kontrol aslında bir polarite inversiyon anahtardır. [29] Bu kullanıcılar verilmektedir ses sinyaline subwoofer göreceli kutuplarını ters sağlar. Bu tip kontrol subwoofer faz dışında kaynak sinyalinin veya 180 derece faz içinde olduğu ya da sağlar.

    Subwoofer faz hala ancak bu her zaman pratik olmayabilir, daha yakın ya da daha fazla dinleme konumuna subwoofer hareket tarafından değiştirilebilir.

    Servo subwoofer [ değiştir ]
    Bazı aktif subwoofer ses bobini gönderilen sinyalini değiştirir koni hareketine dayalı bir servo geribildirim mekanizmasını kullanın. Servo geri besleme sinyali, koni gerçek hareket karşı amplifikatör, giriş sinyalinin karşılaştırılması türetilmiştir. Geri besleme sinyalinin olağan kaynak koninin ya da bir mikroçip tabanlı bağlanmış bir ses bobininin birkaç tur olan ivme koni kendisinde yerleştirilmiştir. [30], [31] , iyi uygulanan servo subwoofer tasarımın bir avantajı, bozulmaya hale indirgenir küçük muhafaza. boyutları mümkün [32] birincil dezavantajları maliyeti ve karmaşıklığı vardır. [33]

    Servo kontrollü subwoofer olarak aynı değildir Servo sürücü , birincil mekanizma ses üretimi, yüksek-hızlı kayış tahrikli servomotor lehine normal bir ses bobini ve mıknatıs kombinasyonu önler subwoofer. Servo sürücü tasarım, çıkış gücünü artırır harmonik bozulmasını azaltır ve neredeyse nedeniyle ses bobini aşırı ısınması ses bobini empedans artışa kaynaklanan hoparlör çıkışı kaybını ortadan kaldırır (güç sıkıştırma olarak adlandırılır.) Bu özellik, uzun süre yüksek güç çalışmasını sağlar zaman. [34] [35] [36] Intersonics bir aday TEC Award 1986 yılında Servo Sürücü Hoparlör (SDL) tasarımı ve 1990 yılında Bass Tech 7 model için. [37] [38]

    Uygulamalar [ değiştir ]
    Ev ses [ değiştir ]
    Bir subwoofer kullanımı, ana hoparlörlerin bas yeteneği zenginleştirerek, onları düşük frekanslı yeteneği ödün vermeden daha küçük olmasını sağlar. Bir subwoofer mutlaka nedeniyle bu tür kaynaklardan çok düşük frekanslı içeriğinin tipik eksikliği sıradan müzik kayıtlarında büyük geleneksel hoparlörlere kıyasla üstün bas performansı sağlamaz. Ancak, çoğu geleneksel hoparlörler özellikle için müzik gibi yüksek çalma seviyelerde, bir subwoofer yardımı olmadan işlemek için kötü donatılmıştır önemli alçak frekans içerikli kayıtları var boru organlarının 32 'bass borular (16 Hz) ile çok senfoni orkestrası kayıtları ve son derece düşük olan, elektronik müzik üzerine büyük bas davul , synth bass gibi parçalar, bas testler veya bas şarkıları .

    Yeterince düşük frekansları kolay değil lokalize insanlar tarafından, dolayısıyla birçok stereo ve çok kanallı ses sistemleri, tek bir subwoofer kanalı ve üretilen ses lokalize etmek zor olacağından, tek bir subwoofer, algılanan ses sahne etkilemeden merkez dışı konabilir sadece özelliği . Bir subwoofer ile bir sistemde niyeti, (surround ses veya film parçaları için stereo ve beş veya daha fazla için iki tane olan) küçük ana hoparlörleri kullanmak ve (örneğin, mobilya arkasında ya da bir masanın altında) başka subwoofer'ı gizlemek için sık sık veya yüksek seviyelerde woofer tahrip düşük frekansları işlemek zorunda kaydetmek için varolan bir hoparlör artırmak için. Bu etki subwoofer genellikle 100 Hz, diyelim ki, aşağıda-bile hala düşük maksimum frekanslar sınırlı, daha az yerelleştirme mümkündür alınması oldukça düşük frekansları, kısıtlı yalnızca mümkündür. Subwoofer (örn., 125 Hz) için daha yüksek üst sınır, tek bir subwoofer pratik yapma, çok daha kolay lokalize vardır.

    Düşük bas yüksek seviyelerde olduğu gibi, hatta orijinal kayıtta ne ötesinde, istenilen çünkü Bazı kullanıcılar bir subwoofer eklemek house müzik tutkunları. Böylece, subwoofer uydu hoparlörleri içeren bir paketin parçası olabilir, ayrı ayrı satın alınabilir, ya da geleneksel bir hoparlör sistemi olarak aynı dolap içine inşa edilebilir. Örneğin, bazı ayaklı kule hoparlörleri aynı kabinin alt kısmında bir subwoofer sürücüsü içerir. Subwoofer ve "uydu" konuşmacıların fiziksel ayırma göze çarpmayan bir konumda yerleştirilmesine izin verir sadece, ama beri alt bas frekansları oda konumu (nedeniyle oda rezonanslarının ve yankılanma 'modları' için) özellikle duyarlıdır, subwoofer için en iyi pozisyon değil "uydu" hoparlörler nerede bulunduğunu olması muhtemeldir.



    1987 Bose Acoustimass 5 stereo bas sürücü kanalı başına bir altı-inç (152 mm) sürücüsü bulunan ve iki küp hoparlör seti için geçit filtrelemeyi sağlanan [39]
    Büyük verimlilik ve odanın hava hacmine iyi bağlantı için, subwoofer çok geniş oda açıklıkları ve dinleyiciye daha yakın gelen, odanın bir köşesine yerleştirilebilir. Düşük bas frekanslar uzun beri bu mümkün dalga boyu ; dolayısıyla bir dinleyicinin sağ ve sol kulaklarına ulaşan bilgiler arasında çok az fark var, ve bu yüzden kolayca lokalize edilemez. Tüm düşük frekans bilgileri subwoofer gönderilir. Ses parçalarını dikkatli bir şekilde tek bir subwoofer kanalı için karışık sürece Ancak, bir kanalda bas bilgileri başka bir faz dışında ise düşük frekansların bazı iptal olması mümkündür.

    Fiziksel olarak ayrı subwoofer / uydu düzenlemesi gibi multimedya hoparlör sistemleri ile popüler olmuştur Bose Acoustimass Ev Eğlence Sistemleri , Polk Audio RM2008 Serisi ve Klipsch Ses Teknolojileri ProMedia, diğerleri arasında. [40] [41] Düşük maliyetli " bir ev sineması kutu "sistemlerinin entegrasyonu ve basitlik tanıtımı.

    Özellikle düşük maliyetli "arasında bir Kutu Home Theater sistemleri "ve" boom kutuları "ile, ancak, bir subwoofer dahil bir pazarlama cihaz biraz daha fazla olabilir. Bir ucuza inşa edilmiş kompakt plastik kabin içinde küçük bir woofer bir kontrplak veya MDF kabine iyi tasarlanmış, geleneksel (ve genellikle büyük) hoparlörlerden daha iyi bas performansı olacak olası değildir. Terimi "subwoofer" Mere kullanılması iyi veya genişletilmiş bas performansı garantisi değildir. Onlar derin bas üretmek için çok küçük gibi birçok multimedya "subwoofer" daha iyi "bas sürücüleri" diye adlandırabiliriz. [ kaynak belirtilmeli ]

    Ayrıca, kötü tasarlanmış sistemler genellikle subwoofer kulak böylece istenmeyen bir subwoofer "yerelleştirme etkisi" tanıtan, ses kaynak lokalizasyonu için kullanabileceğiniz frekansları kolları, yani subwoofer yaklaşık 120 Hz (hatta daha yüksek) altında her şeyi bırakın. Bu genellikle birçok bilgisayar ve ev sinema sistemlerinde kullanılan kötü çapraz tasarımlar ve seçimler (çok yüksek kesişme noktası veya yetersiz çapraz eğim) nedeniyle; lokalizasyon da liman gürültü ve subwoofer tasarımı harmonik bozulma genellikle büyük miktarlarda gelir. [ kaynak belirtilmeli ] ayrı ayrı satılır Ev subwoofer genellikle şunları geçit varolan sisteme entegrasyonu yardımcı devresi.

    Araç ses [ değiştir ]


    Bir araba hatchback Çoklu subwoofer
    Otomobiller iyi nedeniyle yolcu bölümlerinde yer sınırlamaları "gizli" subwoofer yaklaşım için uygun değildir. Bu kapı veya panolar halinde böyle büyük sürücüleri ve muhafazaları uygun, çoğu durumda, mümkün değildir, bu yüzden subwoofer gövde veya arka koltuk alanı yüklenir. Bazı araç ses tutkunları çok yüksek üretmek için rekabet ses basıncı onların aracın kabin sınırları içinde seviyeleri; bazen tehlikeli yüksek. "SPL savaşları" genel olarak subwoofer için çok dikkat çekmiştir, ama ses kalitesi ("SQ") subjektif müsabakaları eşdeğer popülerlik kazanmış değil. En SPL araba onlar rekabet için sadece tasarlanmış gibi normalde sürücü hatta belki normal bir müzik çalmak, ya da mümkün değildir. Birçok olmayan rekabet subwoofer nedeniyle de tipik bir araba iç küçük bir hacimde otomobillerde yüksek düzeyde üretme yeteneğine sahiptir. Yüksek ses seviyesi kaybı ve işitme kaybına neden olabilir Kulak çınlaması bir kez uzun bir süre için onlara maruz kalırsa. [42]



    Ev yapımı bir araç ses subwoofer hoparlör kutusu 15 inç ile Boss Ses subwoofer ve ikinci sürücü için boş bir alana
    2000'li yıllarda, birçok otomobil ses üreticileri Boston Akustik, Kicker, Sony, Bazooka, ve X-tant dahil olmayan üreticilerin dairesel şekiller kullanılarak subwoofer üretti. Bu şekiller genellikle bozulma cezalar çeşit taşır. [43] [44] [45] sınırlı montaj alanı durumlarda bu büyük bir koni alanı sağlamak ve tüm diğer değişkenler, daha fazla maksimum çıkış sabit varsayarak. Argüman "yuvarlak alt vs kare alt" önemli bir faktör kullanılan kasanın etkileridir. Kapalı bir mahfaza içinde, maksimum yer değiştirme ile tespit edilir

    V_ \ mathrm {d} = x_ \ mathrm {max} \ times S_ \ mathrm {d}

    nerede

    V d (m 3) yer değiştirme hacim anlamına gelir
    doğrusal gezi miktarına x maksimum hoparlör (m olarak) mekanik olarak yeteneğine sahiptir
    (M 2) sub woofer konisi S d.
    Bunlar bazıları Thiele / Küçük sürücü özellikleri ile ölçülen veya bulunabilir ya parametreler.

    Sinema Ses [ değiştir ]
    Sensurround girişten sonra, sinema sahipleri kalıcı subwoofer sistemleri kurulumu başladı. Dolby Stereo 70 mm Altı Pist düşük frekansların stereo üreme için iki subwoofer kanal kullanılan, 1976 yılında tanıtılan altı kanallı film ses biçimi oldu. 1981 yılında, Altec . 8182 1983 yılında başlayan,: yaklaşık 20 Hz için ayarlanmış özel bir sinema subwoofer modelini tanıttı THX sinema ses deneyimi sertifikasyon subwoofer performans seviyeleri ve yeterli izolasyon için gereksinimleri dahil filmleri izlemek için iyi bir ses parametrelerini sayısal gürültü dinleme deneyimi müdahale etmedi ki dışarıdaki sesleri. [46] Bu yüksek sesle subwoofer izolasyon daha zor yapıyor bile, komşularından her sinema izole etmek istedim multipleks sinema sahipleri için yönergeler sağlamak yardımcı oldu. Belirli sinema subwoofer modelleri göründü JBL , Electro-Voice , Doğu Akustik İşleri , KinTek, Meyer Ses Laboratuvarları ve BGW Sistemleri 1990'ların başında. 1992 yılında, Dolby Digital 'in altı kanallı film ses formatı, tek bir LFE kanalı, 5.1 surround ses "nokta bir" kurulmuştur.

    Tom Horral, Boston merkezli acoustician modern sinema subwoofer çok yüksek olma konusunda şikayetleri suçluyor. O subwoofer mümkün yüksek sesle, nispeten bozulmamış bas var yapmadan önce, film ses düzeyi düşük frekans ve yüksek seviyelerde daha yetenekli sistemlerinde bozulma ile sınırlı olduğunu söylüyor. [47]

    Ses güçlendirme [ değiştir ]


    Bu ses güçlendirme kurulum hoparlörlerin her yığın iki EAW SB1000 eğimli bölme subwoofer (her iki 18 "sürücülerini içeren) ve orta ve yüksek frekanslar için iki EAW KF850 dizi kabinlerinden oluşuyor.
    Profesyonel ses subwoofer çok yüksek çıkış seviyelerinde yeteneğine sahip olmalıdır. Bu ses güçlendirme için subwoofer uygulamalar son yıllarda verilen tasarım dikkat yansıyan genel seslendirme sistemleri , dans kulübü sistemleri ve konser sistemleri. (Ev kullanımı gibi) tüketici uygulamaları nedeniyle çok daha küçük dinleme alanı ve alt oynatma seviyelere daha az talep ediyorlar. Subwoofer, canlı konser ses, kiliseler, gece kulüpleri, ve tema parkları gibi profesyonel ses uygulamalarında artık neredeyse evrenseldir. Sinema salonları sertifikalı THX oynatma için standart her zaman yüksek yeteneği subwoofer bulunmaktadır. Bazı profesyonel uygulamalar birden 12 kullanılarak, çok yüksek ses seviyeleri için tasarlanmış subwoofer gerektirir ", 15", 18 "veya 21" sürücüleri. 10 kadar küçük Sürücüler "arada genellikle boynuz yüklü kasaları, kullanılır.

    Bir konserde kullanılan subwoofer kasalarının sayısı o iç veya dış olsun, mekan boyutu dahil bir dizi faktöre bağlıdır, grubun ses, konser istenilen hacmi düşük frekanslı içerik miktarı ve muhafazaları (örneğin, küçük bir bar, bir tek doğrudan yayılan 15-inçlik sub kabine kullanabilir karşı boynuz yüklendi. doğrudan ışıma tasarım ve inşaat. büyük bir dans kulübü, dört veya beş adet 18-inç bir satır olabilir subwoofer dolapları veya daha fazla). Büyük stadyum mekanlarda, subwoofer muhafazaları çok sayıda olabilir. Örneğin, 2009-2010 U2 360 ° Tour "merkezi dairesel sahnenin çevresinde (kutu, ve 72 özel Clair Brothers Kardioit S4 subwoofer halka biçimli altına yerleştirilen 24 Clair Brothers BT-218 subwoofer çift 18)" kullanır merkezi ana sahne çevreler B "aşaması. [48] [49]

    Ana konuşmacı zincir çekmeler bir mekan tavandan 'uçakla' olabilir, ve 'uçan puan' (yani, bağlantı noktaları) birçok profesyonel hoparlör kasalarında içine inşa edilmiştir. Subwoofer uçakla veya sahne yakın yere yığılmış olabilir. Tipik bir konser sistemde 50'den fazla çift 18-inç dolaplar olabilir.Tüketici subwoofer muhafazaları yapılabilir gibi Orta yoğunlukta lif levha (MDF), Odaklı yonga levha (OSB), kontrplak , plastik ya da diğer yoğun malzeme, profesyonel subwoofer muhafazaları aynı malzemelerden inşa edilebilir. [ 50 ] [ 51 ] MDF yoğunluğu nispeten yüksek ve hava şartlarına bir endişe değil yaygın olarak kalıcı tesisler için subwoofer oluşturmak için kullanılır. Diğer kalıcı kurulum subwoofer çok kalın kontrplak kullanmış: Altec 8182 (1981) ve 7 katlı 28 mm huş yüzlü meşe kontrplak kullanılır. [ 52 ] Touring subwoofer genellikle 18-20 mm kalınlığında boşluk ücretsiz Baltık huş (inşa edilir Betula pendula veya Betula pubescens Finlandiya, Estonya veya Rusya) kontrplak; kontrplak sık sık taşınan muhafazaları için daha büyük mukavemet verir. [ 53 ] doğal hava koşullarına değil, Baltık huş halı, kalın boya veya sprey ile kaplı kamyon bedliner subwoofer daha fazla dayanıklılık kasalarının vermek. [ 54 ] [ 55 ]

    Touring subwoofer dolapları genellikle muhafaza (örneğin, tekerlekler, bir "havlu çubuğu" kolu ve gömme kolları), hoparlör için bir koruyucu ızgara (direkt yayılan tarzı dolapları), metal ya da plastik koruma hareketli kolaylaştırmak özellikleri ile tasarlanmıştır dolapları gibi bitirmek korumak için dolaplar birbiri üstüne birini kaydırdı ve ediliyor dolaplar (örneğin, birbirine köşeler) ve sahne arma gelen dolapları "uçan" için istifleme kolaylaştırmak için donanım.

    Tam aralık sistemi [ değiştir ]
    Profesyonel konser ses sistemi tasarımı, subwoofer aktif kullanarak bir stereo ya da mono tam aralık sistemine ana hoparlörler ile sorunsuz bir şekilde dahil edilebilir geçiti . Böyle bir sistem, ana mono veya stereo onun sinyalini aldığında miks konsolu karması otobüs ve istenilen denge içinde birlikte tüm frekanslarını güçlendirir. Ana ses sistemi stereo ise, subwoofer da stereo olabilir. Aksi takdirde, bir mono subwoofer kanalı geçit marka ve modeline bağlı olarak, bir stereo karışımı geçit içinde elde edilebilir.

    Aux-beslenen subwoofer [ değiştir ]
    Bunun yerine tam aralık sistemine dahil olma, konser subwoofer karıştırma konsolda ayrı bir mix otobüsten kendi sinyali ile temin edilebilir; genellikle yardımcı maddenin on ("aux" ya da "auxes") kullanılmıştır gönderir. Bu yapılandırma "aux-beslenen subwoofer" denir, ve önemli ölçüde sahnede mikrofonlar bir dizi her düşük frekansları toplayıp ve her biri farklı faza sahip bir konser ses sistemi kurabilirsiniz düşük frekanslı "muddiness" azaltmak için gözlenmiştir . bu düşük frekansların ilişkiler [ 2 ] aux-beslenen subs yöntem büyük ölçüde düşük frekans bilgilerini istenen yalnızca bu araçlarını içerecek şekilde subwoofer besleyen kaynakların sayısını azaltır; gibi kaynaklar tekme davul , bas gitar , numune ve tuşları . Bu subwoofer gönderilen sinyal kolaylaştırır ve daha fazla netlik ve düşük yumruk yapar. [ 56 ] eğer istenirse Aux-beslenen subs bile iki yardımcı karışımı otobüsleri kullanarak, stereo olabilir.

    Yön bas [ değiştir ]


    Iki uç-yangın subwoofer Kardioid dağılım paterni diğer önünde tek yerleştirildi. Dinleyici yakın muhafaza birkaç milisaniye geciktirilir. [ 57 ]
    Değil sahnede seyirci alanına odaklanmış düşük frekanslı enerji tutmak için, ve etkinlik alanı dışındaki insanları rahatsız düşük frekansları tutmak için, çeşitli teknikler subwoofer doğal yönlü radyasyon açmak için konser ses geliştirilmiştir Daha yönlü kalıp içine. Bu teknikler, dikey bir dizi olarak subwoofer kurma gibi; gecikme ve polarite inversiyon kombinasyonları kullanarak; ve gecikme gölgeli sisteminin kurulması.

    Dikey dizi [ değiştir ]
    İstifleme veya arma dikey bir dizi subwoofer dizinin fiziksel uzunluğuna bağlı olarak daha büyük veya daha küçük ölçüde düşük frekansları öne doğru odaklanır. Daha uzun diziler daha düşük frekanslarda daha yönlü bir etkiye sahiptir. Yön daha geniş ama uzun olmayan bir yayılma modelinin elde dikey boyutta telaffuz edilir. Bu, açık havada dış gürültü şikayetleri hafifletici kapalı tavan kapalı zıplatma düşük frekanslı ses miktarını ve asist azaltmaya yardımcı olur.

    Arka gecikmesi dizi [ değiştir ]


    CSA: Sahnede daha az bas enerji için düzenlenmiş Altı subwoofer. Tersine kasalarına giden sinyal birkaç milisaniye gecikir.
    Başka kardioid subwoofer dizi desen, yatay işleme birkaç kanalları alır birini ve gerekli fiziki uzayda hiçbir değişiklik kullanılabilir. Bu yöntem genellikle "Kardioit subwoofer dizi" veya "CSA" denir [ 58 ] desen bile tüm yönlü subwoofer yöntemleri Kardioit olduğunu. CSA yöntem muhafaza yönünü tersine çevirir ve sahnenin önünde genelinde her üç subwoofer dışında birinin polaritesini tersine çevirir, ve sahnede hedef frekansına maksimum iptali için bu muhafazaları geciktirir. Polarite inversiyon kablo polarite veya fiziksel olarak geriye doğru yüz muhafazayı konumlandırılmasıyla tersine çevrilmesi yoluyla, elektronik olarak gerçekleştirilebilir. Bu yöntem, subwoofer sıkı dolu, düz alınlı dizi ileri çıktı akrabası azaltır, ama sahnede mikrofonlar gelen istenmeyen düşük frekanslı enerji sorunları çözebilir. End-fire dizisi ile karşılaştırıldığında, bu yöntem daha az geriye doğru eksen üstündeki enerji ama daha da model kontrolü izleyici boyunca ve daha öngörülebilir iptal sahiptir. Etkisi bir oktav biraz fazla bir dizi kapsamaktadır. [ 58 ]

    Arka gecikme dizinin ikinci bir yöntem iki subwoofer arkaya konumlandırılmış ön kullanarak, kutup değişimi ile end-fire topoloji birleştiren, sürücüler arka muhafaza kutuplara ters ve sahnede maksimum iptali için birkaç milisaniye gecikmelidir, ayrı bir çeyrek dalga boyu aralıklı Hedef frekansın. [ 59 ] Bu yöntem, diğer yön yöntemlerle karşılaştırıldığında, izleyici doğru yönlendirilmiş, en az çıkış gücüne sahiptir.

    End-fire dizi [ değiştir ]


    Subwoofer üç satır kullanarak uçtan ateş dizisi. Her satır bir önceki satırın daha birkaç milisaniye daha gecikir.
    Da adlandırılan end-fire subwoofer yöntemi, "ileri dizileri yönetti" [ 60 ] yan ve arka emisyonlarını azaltmak için yıkıcı girişim kullanarak, bir veya daha fazla satır eş-eksenel subwoofer sürücüleri yerleştirir. Bu, hedef frekans, en aşamasında istediği ya da en çok izleyici olarak arzu edilen frekans dalga boyunun dörtte biri, aralarındaki mesafe ile önden arkaya yerleştirilmiş ayrı bir subwoofer muhafazaları ile yapılabilir. Her satır havadaki ses hızı ile ilgili bir miktar ilk satırın ötesine gecikir; tipik olarak birkaç milisaniye. Tüm subwoofer ses enerjisinin varış zamanı izleyicinin bakış açısından yakın eşzamanlı, ama çünkü ofset ses dalgası varış zamanları subwoofer arkasında büyük ölçüde dışarı iptal edilir. Hedef frekans Direksiyonalite 25 kadar dB arka zayıflama elde edebilirsiniz, ve ileri ses tutarlı subwoofer doğrultusunda toplanır. [ 61 ] end-fire subwoofer pozisyonel tekniği, 2006 yılında Avrupa canlı konser ses yaygın kullanıma girdi . [ 62 ]

    End-fire dizi yönlülük için çıkış gücü bir kaç desibel esnaf, bu yüzden muhafazaları sıkı dolu, düz alınlı dizi olarak aynı çıkış gücü için daha fazla muhafazaları gerektirir.Dört satır on altı muhafazaları aşamalarında birinde 2007 yılında kullanılan Ultra Music Festival komşu aşamalarında düşük frekanslı paraziti azaltmak için,. [ 63 ] Çünkü sonu yangın dizinin fiziksel büyüklüğü, birkaç konser mekânları edebiliyoruz bunu uygulamak. Çıkışı desen tarak-filtreleme eksen dışı muzdarip, ancak daha subwoofer her satır frekans yanıtını ayarlayarak şeklinde olabilir. [ 60 ]

    Gecikme-gölgeli dizi [ değiştir ]
    Yatay sahnenin ön kenarı boyunca yerleştirilen subwoofer uzun bir çizgi merkez subs önce önce birkaç milisaniyede ateş onları kuşatan olanlar, birkaç milisaniye ateş şekilde gecikebilir onların son subwoofer kadar bu şekilde devam eden, komşuları subwoofer satırın (dış uçlarında ulaştı beamforming ). Bu yöntem, yatay bir subwoofer dizi ile görülen yatay dağılım deseninin aşırı daralması ortadan kaldırmak için yardımcı olur. Bu tür bir gecikme gölgeleme neredeyse bir hoparlör dizisi yeniden şekillendirmek için de kullanılabilir. [ 64 ]

    Yön muhafaza [ değiştir ]
    Bazı subwoofer muhafaza tasarımlar yönlere derecesi elde etmek amacıyla, iki ya da arkaya bakan sürücüleri dayanır. [ 65 ] [ 66 ] ateş sonu için sürücüler birden fazla sürücü barındıran bir mahfaza içinde, tek konumlandırılabilmektedir. [ 67 ]

    Bas alet amplifikasyon [ değiştir ]
    Nadir durumlarda, ses güçlendirme subwoofer muhafazaları da kullanılır bas enstrüman yükseltilmesi ile elektrik bas oyuncu ve synth bass oyuncular. Çoğu bantları boyunca ve en küçük-orta boy mekânları (örneğin, gece kulüpleri ve barlar), standart bas gitar hoparlör kasalarında veya klavye amplifikatörler sahnede izlenmesi için yeterli ses basınç düzeyi sağlayacaktır. Düzenli bir elektrik bas düşük "E" en düşük not olarak (41 Hz) olduğundan, en standart bas gitar kabinleri sadece yaklaşık 40 Hz iner bir dizi ile tasarlanmıştır. Ancak, bazı durumlarda, sanatçılar standart enstrüman hoparlör muhafazası mevcut değil genişletilmiş alt bas tepkisini sahibi olmak isteyen, bu yüzden subwoofer dolapları kullanabilirsiniz. Bazı elektrik gitaristler özellikle gösteri için gitar kabinleri büyük yığınları eklemek gibi, bazı basçı ağırlıklı göstermek için 18 "woofer ile büyük subwoofer dolapları katacak ve uzatma alt dolapları ana bas dolapları daha düşük hacimde ameliyat olacak.

    Subwoofer dolapları kullanabilirsiniz bas gitaristlerinden düşük "B" dizesini (yaklaşık 31 Hz) içeren genişletilmiş menzil bass ile oynamak sanatçılar arasında; çok güçlü bir alt-bas tepkisi sesi (örneğin, funk, Latin, gospel, R & B, vb) önemli bir parçası olan tarzlarda oynamak basçı; ve / veya stadyum boyutlu mekanlarından veya büyük açık hava mekanlarında performans bas oyuncular. Sahnede izlenmesi için subwoofer kullanmak klavye oyuncular şunlardır elektrik organı bas kullanmak oyuncular pedal klavye gibi düşük gitmek (yaklaşık 33 Hz bir düşük "C" aşağı git) ve alt-bas parçaları gümbürtü oynamak synth bas oyuncular 18 Hz olarak. Sahnede güçlendiğini klavye araçların tüm synthesizer, çünkü sırasıyla en düşük notları düşük bir "A" ve düşük "C", olarak sahip geleneksel bir elektrikli piyano veya elektrik organı, aksine, düşük bazı sahalar üretebilir Bir synth sabit bir düşük oktav yoktur. Bir synth oyuncu insan işitme sınırları altındadır sahaları üretebilen bir "aşağı oktav" düğmesine basarak bir yama daha düşük oktav ekleyebilirsiniz.

    Çeşitli konser ses subwoofer üreticileri subs bas enstrüman yükseltilmesi için kullanılabileceğini göstermektedir. Meyer Sound onun 650-R2 Konser Serisi Subwoofer, 14 metrekarelik (1,3 m düşündürmektedir 2 iki adet 18-inç sürücüler ile) muhafaza, bas enstrüman yükseltilmesi için kullanılır. [ 68 ] olsa da konser ses subwoofer kullanmak sanatçılar House Cephesi "bu müdahale edebilir, çünkü sorunlu olmaya izleme sahnede enstrüman için (sürücüleri sahnede izleme onlar sahneye olsun güçlü bir sub-bas sesi gibi olabilir, ses mühendisleri büyük subwoofer, örneğin, iki 18)" kullanımını bulabilirsiniz "sub-bas ses.

    Bas shakers [ değiştir ]
    Subsonik bas hissedilir yana, alt-bas kullanılarak artar olabilir dokunsal dönüştürücüler . Sesli titreşimler üreten tipik bir subwoofer sürücüsü, aksine, dokunsal dönüştürücüler mobilya veya ahşap bir zemin bir parça ile transdüser dokunarak veya dolaylı olarak bireyler tarafından hissedilmeye tasarlanmış düşük frekanslı titreşimleri üretir. Tactile dönüştürücüler yakın zamanda "bas renkler", "popo shakers" ve "taht shakers" çeşitli şekillerde adlandırılan bir cihaz sınıf olarak ortaya çıkmıştır. Bunlar örneğin, bir davulcunun dışkı ("taht") veya oyunseverlerin sandalye, araba koltuğu ya da ev sineması oturma ve sürücü titreşimleri için benzer bir şekilde kulağa daha sonra vücuda iletilir, bir koltuğa bağlı kemik iletimi . [ 69 ] [ 70 ] Onlar normal bir subwoofer gibi bir amplifikatöre bağlayın. Bu ayaklarıyla düşük frekansların iletim koltuk kadar etkili olmasa da, büyük düşük frekans iletim alanı oluşturmak için (örneğin bir zemin veya platform için). Büyük bir düz yüzeye bağlı olabilir [ 71 ]

    Düşük frekanslar için kullanılan dokunsal Transdüserlerin avantajı, yüksek, düşük frekans dalgaları ile dolu olmayan bir dinleme ortamı sağlamasıdır. Bu 15 "subwoofer monitörden güçlü düşük frekanslı dalgaları ile sahne" kirletmeden "olmadan kendi tekme davul performansını izlemek için konser davulcu olur. Subwoofer monitör olmaması olarak, bir bas sallama da ses basıncını düşürmek için bir davulcu sağlar patlama gibi hatta güçlü ses efektleri bir savaş video oyunu ya da simüle guruldama sesler, çünkü o bir performans sırasında maruz kalınan seviyeleri. ev sineması ya da video oyunu kullanmak için, bas karıştırıcısı, kullanıcı yakın daire ya da oda başkalarını rahatsız önlemeye yardımcı , bir macera filmi deprem Ancak, bazı eleştirmenler keçe titreşimler işitsel deneyim kesilir savunuyorlar. başkaları tarafından duyulmaz, ve o müzik de. ses efektleri daha "popo çalkalayıcı" ile daha az tatmin edici olduğunu iddia eleştirmenler bas sarsıcı kendisi dinleyici dikkatini, hangi yüksek ses efektleri sırasında çıngırak olduğunu iddia etmiştir. [ 72 ]

    Dünya rekoru iddiaları [ değiştir ]
    Iddiaları dayandıracağınız değişen önlemler ile birkaç subwoofer dünyanın en büyük, en yüksek veya en düşük olduğu söylenmiştir.

    Matterhorn [ değiştir ]
    Matterhorn Danley Sound içinde Labs tarafından Mart 2007'de tamamlanması bir subwoofer modeli Gainesville, Gürcistan bir mesafe boyunca infraısonik dalgalar proje olabilecek bir hoparlör için bir ABD askeri istekten sonra. Matterhorn boynuz ağızdan ölçülen müzik çalma için 15 ila 20 Hz arasında sürekli bir sinüs dalgası üretmek için tasarlanmış, ve 250 metre (820 ft) bir mesafeden 94 dB oluşturmak ve fazla 140 dB edildi. [ 73 ] Bu olabilir günde 24 saat, yedi gün son derece düşük harmonik bozulma ile bir hafta boyunca 140 dB sabit 15 Hz sinüs dalga sesi üretir. Subwoofer 15 80 Hz arasında düz bir frekans tepkisine sahiptir ve aşağı 3 dB 12 Hz altındadır. [ 74 ] Bu bir içinde inşa edildi intermodal konteyner 20 feet (6,1 m) uzunluğunda ve 8 8 feet (2,4 m × 2,4 m ) kare. [ 75 ] konteyner kapıları ortaya açık salıncak aday korna , her biri kendi 1000 watt amplifikatör tarafından desteklenmektedir 40 uzun atımlı 15-inç MTX hoparlör sürücüleri ile tahrik. [ 76 ] [ 77 ] üretici bu 53 13 iddia katlı 18 mm 4-by-8-ayak (1.2 m 2.4 × m) kontrplak levhalar yapısında kullanılan, [ 76 ] imalatçılar biri çift kalınlığı 26 katlı levhalar kolaylık sağlamak için kullanıldığını yazdı bile. [ 78 ]

    Bir dizel jeneratör harici güç kullanılamaz olduğunda elektrik tedarik muhafaza içinde yer alır. [ 75 ] sabit sesi çıktı yetenek Of, tasarımcı Tom Danley "250 metre 94 dB hedef aslında kurgusal 'patlama' veya 'olduğunu yazdı Araba ses yarışmaları kullanılan ölüm geğirmek 'sinyali. "zirve portföyünde' pro ses, ya da benzeri bir saçmalık ' [ 79 ] yıllık anda Ulusal Sistemleri Müteahhitler Birliği Mart 2007 (NSCA) kongre, Matterhorn herhangi bir yüksek gösteriler yapmaktan men edildi gücünün nedeniyle bir bina zarar kaygıları Orange County Kongre Merkezi . [ 73 ] Bunun yerine, güvenlik için sadece tek bir 20 amperlik elektrik devresi kullanarak, ziyaretçilerin bir "akustik masaj" için subwoofer boynuz içinde adım için izin verildi Fraksiyonel güç Matterhorn düşük seviye 10-15 Hz dalgaları çoğaltılamaz gibi.

    Kraliyet Cihaz özel yükleme [ değiştir ]
    Başka bir subwoofer dünyanın en büyük özel öncelikle tuğla Kraliyet Cihaz tarafından yapılan İtalya'da montajı, beton ve ses yalıtımı malzeme olduğu iddia edilen [ 14 ] bir dinleme odasının temeli gömülü iki subwoofer oluşan. [ 80 ] boynuz- yüklü subwoofer her dinleme odasının zemin altında bir boşluk 1 metre (3 ft 3) içinde, 2.2 metre kare (24 sq ft) bir zemin ağız ve 9.5 metre (31 ft) bir boynuz uzunluğuna sahiptir. Her subwoofer ses bobini (3.9) 100 milimetre ile sekiz adet 18-inçlik subwoofer sürücüleri tarafından tahrik edilir. Tasarımcılar boynuz zemin ağızları ayrıca dinleme pozisyonunda bir 10 Hz "tam güç" dalgası oluşturmak için bir dikey ahşap boynuz genişleme ve odanın tavanı tarafından akustik yüklenir iddia. [ 80 ]

    Konsept tasarım 60 inç [ değiştir ]
    Tek bir 60-inç (1,500 mm) çapında subwoofer sürücüsü Dr Eugene Patronis yardımıyla Richard Clark ve David Navone tarafından tasarlanan Georgia Teknoloji Enstitüsü . Sürücü 180'den fazla dBSPL elde edebilmek için hesaplanan, bir yol araca monte edildiğinde ses basınç seviyesi kayıtları kırmaya amaçlanmıştır. Bu biraz bir gibi bir döner krank miline bağlı DC motorlar ile tahrik, 1997 yılında inşa edilmiş pistonlu motor . Koni çapı 54 inç (1.400 mm) ve 3 inç (76 mm) çevre ile yerinde yapıldı. 6-inç (150 mm) tepe-tepe inme ile, (112.600 cm 6,871 kübik inç bir tek-yönlü hava değişim yarattı 3 ). [ 81 ] Bu, çeşitli 5-20 Hz sinüs dalgaları üretme yeteneğine sahip oldu DC motor hızları değil ses sinyali-it oynayamadı müzik bir tepki olarak. Sürücü monte edildi stepvan Tim maynor aittir ama uygulamalı donatı miktarı için çok güçlüydü ve araç hasarlı. [ 81 ] MTX en Loyd Ivey projeyi underwrite yardım ve sürücü daha sonra (bir MTX "Thunder 1000000" denilen oldu milyon). [ 82 ]

    Hala bitmemiş, araç bir şikayet DC motor bilgisayar kontrolü karşı başvurunun yapıldığı 1997 yılında bir SPL yarışmaya girdi. Bunun yerine denetleyici kullanarak, iki yol motor hızı doğru ayarlanmış olduğunu umutla birbirine dokundu. Mili 162 dB bir iç basınç dalgası yarattı biri olumlu inme sonra kırdı. Konsept Tasarım 60-inç 1998 tarihinden sonra halka gösterilen değildi. [ 83 ]

    MTX Jackhammer [ değiştir ]
    Otomobillerde kullanılmak üzere tasarlanmıştır ağır üretim subwoofer ile MTX Kırıcı olan MTX Audio 22-inç (560 mm) çapında koni özellikleri. Kırıcı bir 900-ons (26 kg), stronsiyum ferrit mıknatıs içinde hareket eden bir çift ses bobini gönderilen 6000 watt yukarı çekmek bilinmektedir. Kırıcı £ 369 (167 kg) ağırlığında ve bir alüminyum vardır Isı alıcıyı . [ 84 ] Kırıcı televizyon programında yer almıştır Pimp My Ride .
    [ 85 ]
  • gazozvar kullanıcısına yanıt
    merhaba sn_gazozvar bunları copy paste boşuna yapmışsınız burdaki birçok kişi bunları anlamayacak ve kafası karışacaktır onun yerine bunları daha sade ve anlaşılır bir dille anlatabilirdiniz ayrıca eğer birisiyle sorununuz varsa bunu konuda değil özel mesaj ile halledin lütfen
  • des_955 kullanıcısına yanıt
    Boşver abicim

    Adam Google translate ile bir metini çevirip yapıştırmış. Boşuna cevap yazma.

    Profesörüm diyen adam böyle bir Türkçe ile yazı yazamaz zaten. Adamın akademik hayatı biter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rockhound67 kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın , dediğiniz gibi zensor 1 detaylı temiz çalan bir hoparlör, fiyatına göre oldukça başarılı bulunuyor, alt frekansları da boyuna rağmen iyidir. Amfiden otomatik ayar yaptırdınız mı belki center ile ilgili probleminiz çözülebilir.
  • Yeni bir disneyonur vakası sanırım
  • Millet nasıl bir kafada yaşıyor anlamıyorum vallahi , güzel konuları özellikle buluyorlar galiba
  • turuncu55 kullanıcısına yanıt
    aynen hocam hiç gerek yok birde profesorün forumda işi ne değil mi neyse hocam iyi günler kalın sağlıcakla .....
  • asafak76 A kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam olabilir vallahi
  • @asafak76

    otomatik ayar yaptığımda da durum değişmiyor. genelde auto/direct kullanmıyorum, standart modda kullanıyorum.

    bir ihtimal @des_955 'in dediği gibi kuleleri 0db yaparsam vokal öne çıkıcak gibi geliyor çünkü sinemada zensor 7 'ler inanılmaz baskın kalıyor
  • rockhound67 kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam oto ayarı yani eq yu kapatıp bir dene bakalım birde midnigt ve loudness açıksa onları kapatabilirsin zensorlar o yüzdende baskın olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: des_955

    merhaba hocam oto ayarı yani eq yu kapatıp bir dene bakalım birde midnigt ve loudness açıksa onları kapatabilirsin zensorlar o yüzdende baskın olabilir

    deneyip yazarım en kısa sürede
  • selam arkadaşlar sizinde bir fikrinizi alayım bu fiyata biraz pahalı geldi bana yanlışmıyımhttp://www.sahibinden.com/ilan/alisveris-ev-elektronigi-hi-fi-ses-sistemleri-sony-sa-w2500-aktif-subwoofer-sifir-konumunda-kargo-ucretsiz-168317080/detay/ aslında bunun gibi bir sub arayışındayım başka önerillerinizi bekliyorum bira yardımcı olun lütfen.
  • herkül67 H kullanıcısına yanıt
    merhaba hocam evet biraz pahalı ama belki pazarlık yapılabilir yamaha yst-012 ye bakabilirsin
  • Dün akşam biraz ayar yaptım ve zensor 7'lere verdiğim +5db kanal seviyesinin bile çok fazla olduğunu farkettim.
    tavsiye üzerine kuleler 0db, zensor vokal +5-8db, surroundlar da +5db olarak yapınca ve pure direct moduna alınca center bir miktar daha ön plana çıkmış oldu
  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.