Şimdi Ara

İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • [size=-2]
    İran'da, 1979 İslam Devrimi'nin yıldönümü kutlamaları çerçevesinde 2 Şubat Cumartesi günü, Devlet Başkanı Mahmud Ahmedinejad ve üst düzey askeri yetkililerin katıldığı bir törenle, "Kahir 313" adı verilen bir savaş uçağı kamuoyuna tanıtıldı.

    Bilim kurgu filmlerinden çıkmışa benzeyen bir dış görünüşe sahip olan Kahir 313'ün tanıtılacağı, törenden bir hafta önce Savunma Bakanı Tuğgeneral Ahmed Vahidi tarafından duyurulmuştu.

    İran resmî haber ajansları tarafından ABD yapımı F/A-18'e benzer kabiliyette olduğu iddia edilen Kahir 313'ün, İran Hava Savunma Endüstrisi Kurumu tarafından geliştirildiği açıklandı.

    Uçağın teknik özellikleri hakkında bilgi veren Vahidi, Kahir 313'ün, "gelişmiş bir profile ve son derece düşük radar kesit alanına sahip, çok alçak irtifada uçabilen" bir uçak olduğunu ayrıca kısa pistlerden iniş kalkış gerçekleştirebildiğini söyledi. Vahid iayrıca uçağın yapımında gelişmiş malzemelerin kullanıldığını ve "son nesil güdümlü gelişmiş mühimmatların" kullanılabildiğini de ifade etti.

    İran basını ayrıca uçağın 1,000 saat uçuş testi gerçekleştirdiğini iddia etti ve gerçek prototipe ait olduğunu iddia ettiği bir video kaydı yayınladı. Videoda şekil olarak Kahir 313'e ait gibi görünen bir uçak uçarken görülüyor ancak yayınlanan görüntünün uzaktan kumandalı ölçekli bir modele ait olma olasılığı da mevcut.

    Tören sırasında çekilmiş ve İran basını tarafından alışılmışın dışında bir şekilde, oldukça ayrıntılı servis edilen fotograflar, uluslararası havacılık camiasında yoğun ilgi ve tartışmalara neden oldu. Bu, doğal bir sonuçtu, zira Kahir 313 oldukça sıradışı bir görünüme sahip. Ayrıca uçağın bazı özellikleri, en basit ifade ile oldukça "garip". [3] [4]

    Ancak biraz daha yakından bakınca, modern bir "Volksjäger"e[5] benzeyen Kahir 313, İran'ın Batı'ya, Basra Körfezi ülkelerine ve kendi halkına karşı yürütmekte olduğu propaganda savaşına dair ilginç ipuçları içeriyor.


    Gözlemler

    1. Törende sergilenen ve adı Kahir 313 (Qaher 313) olarak duyurulan uçak siyah renge boyalı ve gövdesinde "F-313" kodu görülüyor.

    2. Uçak tek motorlu, tek koltuklu, çift kuyruk dikmeli, ön kanatçıklı (canard) ve anhedral uzantılı kanatlara sahip bir yapıda.[6] Dış görünüş olarak Heinkel He-162 Volksjäger, Boeing Bird of Prey ve McDonnell Douglas X-36 karışımı bir görünüme sahip. [7] [8]

    3. Uçağın kanat ve gövdesinde, radar kesit izini azaltmaya yönelik açılı tasarım tercih edilmiş. Kanatçık (canard) ve kanatların hücum açıları yaklaşık aynı değerde gibi görünüyor.

    4. Uçağın iki adet olan hava alıkları, gövdenin her iki üst yanında, kanat kök uzantısının (LERX; Leading Edge Root Extension) üst - gerisinde konumlandırılmış.

    5. Uçağın üç adet olan iniş takımlarının her biri tek tekerlekli. İran basınının servis ettiği videolarda görülen bir canlandırmaya göre ön dikme geriye, ana dikmeler ise öne doğru, katlanmadan doğruca gövde içine alınıyor. Ana dikmeler gövde için alınırken tekerlekler 90 derece dönüyor. İniş takımlarının, uçağın cüssesine göre narinliği dikkat çekici.


    6. Uçağın oldukça sıradışı bir şekle sahip burun kısmı, herhangi bir radar sisteminin sığamayacağı kadar küçük.

    7. Uçağın üzerinde herhangi bir alıcı, algılayıcı sistem, anten, vb elektronik ya da elektrooptik sistem görünmüyor.

    8. Uçağın üzerinde herhangi bir bakım / onarım erişim kapakçığı, LRU (Line Replacement Unit), montaj yeri, civata, somun vb görünmüyor.

    9. Gövdenin büyük kısmında dalgalanmalar ve pürüzler görülüyor.

    10. Uçağın motorunun, egzoz kısmındaki kapağın boyutları göz önüne alındığında General Electric üretimi ve F-5 serisi uçaklarda kullanılan J85 olması kuvvetle muhtemel.

    11. Uçağın kokpiti oldukça sıradışı bir tasarıma sahip. Kokpitin boyut olarak küçük olduğu görülüyor. Nitekim törende uçağa binen bir pilotun kokpite sığmakta zorluk çektiği, dizlerinin kanopinin küvetinden yukarı taştığı görülüyor.


    12. Kokpit konsolunda yer alan gösterge ve ekranlar, askeri bir uçak için alışılmadık bir yerleşime sahip. Ayrıca paneldeki sistemlerin neredeyse tamamının sivil havacılık için üretilmiş, sivil piyasalardan temin edilebilecek aksam olduğu dikkat çekiyor.

    13. Uçuş kumanda levyesinin ABD yapımı eski F-4 ve F-5 tipi, bacak arası levye olduğu görülüyor.

    14. Kokpitte paneli, pilotun konumuna göre oldukça aşağıda kalıyor. Askeri standartta herhangi bir çok işlevli gösterge (MFD), başüstü gösterge (HUD) vb bulunmuyor.

    15. Uçağın gövdesinin büyük oranda cam elyaf (fiberglass) malzemeden mamûl olduğu görülüyor. İşçilik ve uygulamanın oldukça kusurlu ve kaba olduğu dikkat çekiyor. Özellikle kokpit bölgesinin fotograflarında üretim hataları, sıyrılma ve deformasyonlar dikkat çekiyor.

    16. Uçağın kokpit kanopisi, pleksiglas malzemeden mamûle benziyor. Kanopinin, görüntüyü son derece deforme eden, görüşü bozan ve en iyi ihtimalle yarı - saydam bir yapısının olduğu dikkat çekiyor. Ancak kanopi ve kokpit, şekil itibari ile pilotun görüş açısı göz önünde bulundurularak tasarlanmış izlenimi uyandırıyor. Özellikle kokpit gösterge panelinin pilotun öne bakışının bir hayli altında kalan yapısı, uçağın burnunun açısı bu izlenimi kuvvetlendiriyor.

    17. Uçak üzerinde herhangi bir silah ya da faydalı yük taşıma istasyonu (paylon) ya da makinalı tüfek namlusu görünmüyor.


    kokpit
     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.




    Değerlendirmeler

    Yayınlanan fotograf ve videolar ile servis edilen haberler ışığında, şu değerlendirmeleri yapmak mümkün:

    1. Sergilenen uçağın, uçabilen bir prototipten ziyade ölçekli bir maket olması kuvvetle muhtemeldir. Gövde üzerindeki son derece büyük üretim hataları, kusurlar, kanopinin kapalı durumda kokpiti tam örtemiyor olması ve herhangi bir kilit mekanizmasının da olmaması bu kanıyı desteklemektedir.

    2. Uçağın aerodinamik olarak en dikkat çekici özelliklerinden olan gövde üstünde yerleştirilmiş hava alıkları, taktik bir savaş uçağı için son derece sakıncalı bir tasarım seçimi gibi duruyor. Zira bu tip hava alıklarında, uçak manevra yaptığı anda gövde ve/veya kanat uzantıları, alığa giden hava akışını engeller. Söz gelimi uçak burnunu yukarı kaldırdığı anda alıklara giden hava akışı önemli ölçüde kesilecektir. Bu da jet motorunun hava ile düzgün bir şekild beslenmesini engelleyeceğinden en iyi ihtimalle takat kaybına neden olacaktır. Bu tür hava alıkları, ayrıca kısa kalkış ve iniş gibi manevralara da uygun değildir. Daha ziyade uzun ve yumuşak tırmanma açılı kalkış ile düz seyir uçuşlarına uygundurlar (Karşılaştırınız: Global Hawk insansız hava aracı sistemi). Dolayısıyla hava savaşına girecek, "it dalaşı" yapabilecek bir uçak için kesinlikle uygun değildirler.

    3. Uçağın herhangi bir sensör taşımaması, burun kısmının herhangi bir radarın yerleşimine izin vermeyecek ölçüde küçük olması dikkat çekicidir. Tasarımın bu anlamda modern bir muharebe yeteneğinin olmadığını iddia etmek mümkündür.

    4. Uçağın kanatlarındaki anhedral uzantıların boyutu dikkat çekicidir. Bu, muhtemelen uçağın eksenel dengesini sağlamak için alınmış bir önlem olsa gerektir. Hava alığı geometrisi ve yerleşimi ile birleştirildiğinde bu seçim, uçağın düz ve stabil bir rotada uçmak üzere tasarlandığı izlenimini uyandırmaktadır.

    5. Uçağın kokpitindeki yerleşim ve tasarım seçimleri son derece ilginçtir. Kokpit gösterge paneli oldukça alçaktır. Panelde yapılan seçimler kadar yapılmayan seçimler de bazı ipuçları vermektedir. Şöyle ki: Uçamadığı her halinden belli olan bir uçağın tanıtımı için bu kadar özen gösteren, o uçağı boyamak, "toplamak" ve sergilemek için bu kadar zahmete giren İran, neden kokpite, elinde oldukça bol miktarda bulunan ve F-4 ile F-5 jetlerinden çıkma çok fonksiyonlu göstergeler, alet takımları, düğmeler vb takmamıştır? Neden kokpit gösterge panelini, modern bir savaş uçağına benzetmeye uğraşmamıştır da, uluslararası piyasalardan kolaylıkla temin edilebilecek, sivil havacılığa yönelik ürünleri takmayı tercih etmiştir? F-4 ya da F-5'ten sökülmüş olduğu belli kumanda levyesinin hemen önüne aynı uçaklardan göstergeler, HUD'lar vb takmak neden "akıl edilmemiştir"?

    5a. İran bu kokpit ile, ambargoyu delebildiği mesajını vermek istemiştir.

    5b. Uçağın muhtemel görevleri için modern savaş uçağı aviyoniklerine zaten ihtiyaç yoktur.

    6. Uçağın bir adet olan motoru, hele ki J85 ise, yeterli takat sağlamaktan uzak görünmektedir.

    7. İran'dan son yıllarda çok sık ve yoğun şekilde yerli savunma sanayiinin ürünlerine ilişkin abartılı ve propaganda ile bezeli haberler yayınlanmaktadır. Bu haberlere konu olan sistemler çoğunlukla Şah döneminde İran'a satılmış olan araç gerecin ya tadil edilmiş ya da yeniden adlandırılmış halleri olmaktadır. Kahir 313 bu açıdan öncüllerinden ayrılan bir konuma sahiptir. Zira Hava Kuvvetleri özelinde, "yerli yapım yeni uçak" olarak tanıtılan uçakların büyük çoğunluğunun F-5 tadilatı olduğu (Azarheş gibi) bilinmektedir.[9] Ancak burada da "yapılmayan tercihler" dikkat çekmektedir: İran bu tür haberlerde hep F-4 ya da F-5 uçaklarını kullanırken, hava kuvvetleri hizmetindeki F-14A, MiG-29, Su-24 ya da Mirage F1 gibi uçakları hiç kullanmamakta, bu uçaklarla ilgili tadilat, modernizasyon, güncelleştirme ya da "yerlileştirme" gibi çalışmaları hiç duyurmaktadır. Tüm "yerlileştirme" çalışmalarında, faydalı hizmet ömrü çoktan dolmuş F-4 ve F-5 uçaklarının kullanıldığı dikkat çekmektedir. Benzer bir durum Bell 214 ve AH-1 helikopterleri için de geçerlidir. Bu tercihin sebebinin üzerinde durulması gerekir: Acaba İran, hava savunması ve karşı saldırı kabiliyetinin çekirdeğini oluşturan, modern bir hava gücüne en yakın unsurları olan F-14A, Su-24, Mirage F1 gibi uçaklara, tam da bu nedenle mi dokunmamaktadır? Eğer bu sorunun yanıtı "evet" ise, F-5'lerin mümkün olan tek şekilde, propaganda aracı olarak kullanılmalarının da nedeni ortaya çıkmış olur, zira başka bir şekilde hizmet vermeleri mümkün değildir.

    8. Kahir 313'ün, bölgedeki önceden belirlenmiş sabit hedefleri (bölgedeki askeri tesisler, enerji tesisleri, petrol boru hatları, sondaj platformları vb gibi) ya da Basra Körfezi'ndeki askeri ve/veya sivil gemi trafiğini, alçak irtifa ve nispeten düz bir rotada yüksek sesaltı hızda uçarak ve düşman sensörlerinden azami şekilde sakınarak vurmak ve/veya bu hedeflere karşı "kamikaze" görevlerinde kullanılmak için tasarlanmış, üretimi ve kullanımı kolay bir uçak olarak tasarlandığı iddia edilebilir. Bu senaryo doğru ise, pilotun hedefini aramak ya da bulmak için herhangi bir sensöre ihtiyacı olmayacaktır, zira ya hedefi önceden belirlenmiş sabit ve büyük bir unsurdur ya da Basra Körfezi gibi son derece kalabalık deniz trafiğine sahip, hedef açısından zengin bir ortamdır. Dolayısıyla pilotun tek sahip olması gereken şey, çevresine iyi görüş sağlayabilecek bir kokpit ile asgari standartlarda seyrüsefer / GPS sistemidir. Her ikisi de uçakta mevcut görünmektedir.

    Tüm bu veriler ışığında Kahir 313'ün modern bir Volksjäger olduğunu iddia etmek mümkündür. İran, eğer üretime geçerse, Kahir 313 ile intihardan farksız bu tip görevlere çıkmaya gönüllü pilot bulma sıkıntısı yaşamayacaktır



    KAYNAK:http://www.siyahgribeyaz.com/2013/02/irann-volksjager-tasarm-hakknda.html



     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ürüng ayıg toyon -- 18 Ocak 2014; 20:09:19 >







  • HUD olmadan nasil kilit aticak,ayrica kokpit çakma gibi,galiba fırlatma sistemi de yok uçakta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.


    gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.DanGeR

    HUD olmadan nasil kilit aticak,ayrica kokpit çakma gibi,galiba fırlatma sistemi de yok uçakta.

    Bizim eğitim uçağı olan TAİ HÜRKUŞ'un bile kokpiti daha iyi...

    bir şu eğitim uçağının kalitesine bakın,birde İran'ın savaş uçağı dediği şeye
     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.




  • çöp
  • 4x4 jiplerin çakması dacia duster gibi duruyor.
  • Güzel konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deadman87

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.DanGeR

    HUD olmadan nasil kilit aticak,ayrica kokpit çakma gibi,galiba fırlatma sistemi de yok uçakta.

    Bizim eğitim uçağı olan TAİ HÜRKUŞ'un bile kokpiti daha iyi...

    bir şu eğitim uçağının kalitesine bakın,birde İran'ın savaş uçağı dediği şeye
     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.




    Tipe bakarak karar verdiğin bayağı belli oluyor . Ayrıca belirtmene gerek yoktu . İran bi girse Türkiye'ye silindir gibi geçer be . Kendimizi kandırmaya gerek var mı ?

    Ben kalkıp '' Ben dünyanın en muhteşem varlığıyım'' dersem dünyanın en muhteşem varlığı olur muyum ?

    Adamlar savaş uçağı üretmiş sen motorunu üretemediğin eğitim uçağı üretmişsin adamlara laf ediyorsun . Ki bir uçak motorunun bir uçağın yarısı olduğunu da bilmiyorsundur muhtemelen . Zamanı gelir motor da üretiriz uçakta . Ama başka başarıları küçümseyerek kendini büyütemezsin . Kendini büyütetek büyüyebilirsin .




  • bilmeden sallamayalım,inceleme ve değerlendirmeyi yapan kişini profili
    http://www.siyahgribeyaz.com/p/ben-kimim.html
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetyrBaelish

    Tipe bakarak karar verdiğin bayağı belli oluyor . Ayrıca belirtmene gerek yoktu . İran bi girse Türkiye'ye silindir gibi geçer be . Kendimizi kandırmaya gerek var mı ?

    Ben kalkıp '' Ben dünyanın en muhteşem varlığıyım'' dersem dünyanın en muhteşem varlığı olur muyum ?

    Adamlar savaş uçağı üretmiş sen motorunu üretemediğin eğitim uçağı üretmişsin adamlara laf ediyorsun . Ki bir uçak motorunun bir uçağın yarısı olduğunu da bilmiyorsundur muhtemelen . Zamanı gelir motor da üretiriz uçakta . Ama başka başarıları küçümseyerek kendini büyütemezsin . Kendini büyütetek büyüyebilirsin .

    Evet iran türkiyeyi deler geçer, maket uçaklarıyla, soba borusu füzeleriyle, motorsikletli askeri birlikleriyle... :)




  • Şunu izleyin az çok fikir sahibi olun.

  • Kaporta ustası yapmış bu uçağı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cin

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.


    iran

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.


    rusya

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.


    ve amerika

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi igetsky -- 5 Ağustos 2014; 23:42:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    quote:

    Orijinalden alıntı: PetyrBaelish

    Tipe bakarak karar verdiğin bayağı belli oluyor . Ayrıca belirtmene gerek yoktu . İran bi girse Türkiye'ye silindir gibi geçer be . Kendimizi kandırmaya gerek var mı ?

    Ben kalkıp '' Ben dünyanın en muhteşem varlığıyım'' dersem dünyanın en muhteşem varlığı olur muyum ?

    Adamlar savaş uçağı üretmiş sen motorunu üretemediğin eğitim uçağı üretmişsin adamlara laf ediyorsun . Ki bir uçak motorunun bir uçağın yarısı olduğunu da bilmiyorsundur muhtemelen . Zamanı gelir motor da üretiriz uçakta . Ama başka başarıları küçümseyerek kendini büyütemezsin . Kendini büyütetek büyüyebilirsin .

    Evet iran türkiyeyi deler geçer, maket uçaklarıyla, soba borusu füzeleriyle, motorsikletli askeri birlikleriyle... :)


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamlar eğlenmiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetyrBaelish

    quote:

    Orijinalden alıntı: Deadman87

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.DanGeR

    HUD olmadan nasil kilit aticak,ayrica kokpit çakma gibi,galiba fırlatma sistemi de yok uçakta.

    Bizim eğitim uçağı olan TAİ HÜRKUŞ'un bile kokpiti daha iyi...

    bir şu eğitim uçağının kalitesine bakın,birde İran'ın savaş uçağı dediği şeye
     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.

     İran'ın savaş uçağı hakkında detaylı inceleme.




    Tipe bakarak karar verdiğin bayağı belli oluyor . Ayrıca belirtmene gerek yoktu . İran bi girse Türkiye'ye silindir gibi geçer be . Kendimizi kandırmaya gerek var mı ?

    Ben kalkıp '' Ben dünyanın en muhteşem varlığıyım'' dersem dünyanın en muhteşem varlığı olur muyum ?

    Adamlar savaş uçağı üretmiş sen motorunu üretemediğin eğitim uçağı üretmişsin adamlara laf ediyorsun . Ki bir uçak motorunun bir uçağın yarısı olduğunu da bilmiyorsundur muhtemelen . Zamanı gelir motor da üretiriz uçakta . Ama başka başarıları küçümseyerek kendini büyütemezsin . Kendini büyütetek büyüyebilirsin .













    Devasa kızkaçıranları nitelikli sanıyorsun sen herhalde








    Cep değeri nedir bilirmisin?










    O kızkaçıranları köprülere atsalar şileyi vurur demek oluyor







    Hava üstünlüğü kimde pekii?

    Tabiki bizde

    Hava hakimiyeti sağlandıktan sonra herşey hedef tahtasıdır








    Ayrıca muadil uçakların hava alıklarına bakarak bile bu uçağın askeri olarak uçmasının İMKANSIZ olduğunu anlayabilirsin







    Bu kaportası yenilenmiş f5 den ibaret maketlere kanmayın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nukleerden arta kalanlarla yapmislar heralde,RC ucaga benziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda nereden up landıysa artık.

    Yukarıda yazdıklarımı kendime hiç yakıştıramadım. Tr nin iranı yenecrğini anladığım için değil iranın tryi yeneceğini neye göre bu kadar net yazabildiğimi anlamadım

    Dh generalliyim tutmuş herhalde. Belki de strateji oyunundan kalkmıştım. Bilinmez.

    Ama ne askeri bir eğitimim ne bir bilgim ne de en küçük bir cephe tecrübem yokken nasıl yazabilmişim hayret.. Yarısında çok çocuksu bulup utanıp okumayı bıraktım.

    Beynime su kaçmıştır muhtemelen. Hiç tarzımda değildir ki böyle yazılar. Garip bir zamanıma denk gelmiş heral.

    Bu arada aklım hala iran kazanır diyor ama bilinmez. Savaş alanı sonuçta.

    Edit : Kendimi eksiledim kabul etmedi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8EF5824CF -- 5 Ağustos 2014; 23:38:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Adamlar yapmış olmamış o ayrı mesele tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetyrBaelish

    Bu konuda nereden up landıysa artık.

    Yukarıda yazdıklarımı kendime hiç yakıştıramadım. Tr nin iranı yenecrğini anladığım için değil iranın tryi yeneceğini neye göre bu kadar net yazabildiğimi anlamadım

    Dh generalliyim tutmuş herhalde. Belki de strateji oyunundan kalkmıştım. Bilinmez.

    Ama ne askeri bir eğitimim ne bir bilgim ne de en küçük bir cephe tecrübem yokken nasıl yazabilmişim hayret.. Yarısında çok çocuksu bulup utanıp okumayı bıraktım.

    Beynime su kaçmıştır muhtemelen. Hiç tarzımda değildir ki böyle yazılar. Garip bir zamanıma denk gelmiş heral.

    Bu arada aklım hala iran kazanır diyor ama bilinmez. Savaş alanı sonuçta.

    Bende de daha öncelere olmuştu böyle buna benzer hisler...

    daha sonra dönük baktığım da lan bunları ben nasıl yazmışım diye kendimş sorguldağım zamanları fazlaca oldu...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.