Şimdi Ara

Fotoğrafçılık dünyasında günün öne çıkan gelişmeleri, '11 Ocak 2014'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj









  • Fotoğrafçılık dünyasında günün öne çıkan gelişmeleri, '11 Ocak 2014'



     

    Fotoğraf makineleri, objektifler, yeni yazılım güncellemeleri, dedikodular ve yeni donanımlar ile beraber fotoğrafçılık dünyasında günün öne çıkan gelişmeleri.   




    Canon




    Canon SX50’nin halefi SX60HS bahar aylarında geliyor

     

    Fotoğrafçılık dünyasında günün öne çıkan gelişmeleri, '11 Ocak 2014'

     

    Fotoğraf dünyasının büyük ismi Canon, gelen son bilgilere göre SLR-Benzeri gövdeli PowerShot SX50 HS’nin yerine hazırlanan SX60HS fotoğraf makinesini önümüzdeki bahar aylarında satışa sunmaya hazırlanıyor. Daha önce ortaya çıkan bir patent doğrultusunda 100 kat, dahi iyimser tahminler doğrultusunda ise 60 / 80 kat optik yakınlaştırma yeteneğine sahip olabileceği düşünülen SX60HS, yerine geldiği model gibi SLR-Benzeri gövde ile görücüye çıkacak.











    Not: Görsel temsilidir.







    Nikon




    Nikon D4S gelen bilgilere göre D4 ile aynı hafıza kartı yuvalarına sahip olacak

     

    Fotoğrafçılık dünyasında günün öne çıkan gelişmeleri, '11 Ocak 2014'

     

    Nikon tarafından CES 2014 fuarı kapsamında üzerinde çalışılmaya başlandığı açıklanan ve prototip olarak sergilenen yeni amiral gemisi D4S, Japonya merkezli bir fotoğraf sitesinin haberine göre D4 ile ortak olarak bir adet XQD ve CF hafıza kartı yuvaları ile satışa sunulacak. Bu arada Nikon D4s herhangi bir fiyat ya da teknik detayı bulunmamasına rağmen B&H sitesi üzerinde listelenmiş durumda.















  • dslr gövdeleriyle aynı büyüklükte yapılan dslr-like makinaları anlamıyorum
    madem dslr ile aynı büyüklükte bir şey taşıyacam yanımda dslr taşırım

    dslr-like makinalar küçük olmalı

  • 16 mp 1 inch CMOS sensor olsun tadından yenmez

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bwhiteshark


    16 mp 1 inch CMOS sensor olsun tadından yenmez

    Herhalde o zaman lensin boyutları 1 metre ve makinenin tolam ağırlığı 10-15 kilo olurdu :)
    Bu fiziki açıdan mümkün değil. Canonda dahil olmak üzere Dslr benzeri makinelerde tüm üreticilerde Fuji, Olympus, Nikon, Panasonic vs bir zoom yarışı var bu kategoride. Bu yarış sensör boyutunda etkili oluyor ve optik odak yüzünden sensör sürekli küçültülüyor.
    Zamanında Fuji S200exr modelinde mesela 1/1,6 " sensör kullanılırken zoom faktörü 14x olmuştu. Sonra Fuji HS serisinde zoom faktörü 30x e çıkarıldı ve sensör boyutu 1/2,0 oldu. Sonra yeni makinelerden başka bir örnek Nikon P520 modelinin zoom faktörü 42x oldu ve sensör gine küçüldü ve 1/2,3" e düştü.
    Şu anda herhalde Canon bu makinede 60x de 1/3,0 " boyutunda bir sensör kullanır...
    Bence bu tip makineler 12-15x boyutunda zoom faktöründe ve 1/1,6" sensörde kalmalıydılar. Bu tip makinelerde ideal kombinasyon bu olurdu.
    İyi Akşamlar




  • ben d4 ü değil de yeni 1dx s i merak ediyorum yada 5d mark4 ü cf plus kart yeterli şimdilik

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Türkiye Mrk.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bwhiteshark


    16 mp 1 inch CMOS sensor olsun tadından yenmez

    Herhalde o zaman lensin boyutları 1 metre ve makinenin tolam ağırlığı 10-15 kilo olurdu :)
    Bu fiziki açıdan mümkün değil. Canonda dahil olmak üzere Dslr benzeri makinelerde tüm üreticilerde Fuji, Olympus, Nikon, Panasonic vs bir zoom yarışı var bu kategoride. Bu yarış sensör boyutunda etkili oluyor ve optik odak yüzünden sensör sürekli küçültülüyor.
    Zamanında Fuji S200exr modelinde mesela 1/1,6 " sensör kullanılırken zoom faktörü 14x olmuştu. Sonra Fuji HS serisinde zoom faktörü 30x e çıkarıldı ve sensör boyutu 1/2,0 oldu. Sonra yeni makinelerden başka bir örnek Nikon P520 modelinin zoom faktörü 42x oldu ve sensör gine küçüldü ve 1/2,3" e düştü.
    Şu anda herhalde Canon bu makinede 60x de 1/3,0 " boyutunda bir sensör kullanır...
    Bence bu tip makineler 12-15x boyutunda zoom faktöründe ve 1/1,6" sensörde kalmalıydılar. Bu tip makinelerde ideal kombinasyon bu olurdu.
    İyi Akşamlar

    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, varsa teknik açıklama , görsel paylaşırsanız memnun olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bwhiteshark

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fujifilm Türkiye Mrk.

    quote:

    Orijinalden alıntı: bwhiteshark


    16 mp 1 inch CMOS sensor olsun tadından yenmez

    Herhalde o zaman lensin boyutları 1 metre ve makinenin tolam ağırlığı 10-15 kilo olurdu :)
    Bu fiziki açıdan mümkün değil. Canonda dahil olmak üzere Dslr benzeri makinelerde tüm üreticilerde Fuji, Olympus, Nikon, Panasonic vs bir zoom yarışı var bu kategoride. Bu yarış sensör boyutunda etkili oluyor ve optik odak yüzünden sensör sürekli küçültülüyor.
    Zamanında Fuji S200exr modelinde mesela 1/1,6 " sensör kullanılırken zoom faktörü 14x olmuştu. Sonra Fuji HS serisinde zoom faktörü 30x e çıkarıldı ve sensör boyutu 1/2,0 oldu. Sonra yeni makinelerden başka bir örnek Nikon P520 modelinin zoom faktörü 42x oldu ve sensör gine küçüldü ve 1/2,3" e düştü.
    Şu anda herhalde Canon bu makinede 60x de 1/3,0 " boyutunda bir sensör kullanır...
    Bence bu tip makineler 12-15x boyutunda zoom faktöründe ve 1/1,6" sensörde kalmalıydılar. Bu tip makinelerde ideal kombinasyon bu olurdu.
    İyi Akşamlar

    Verdiğiniz bilgi için çok teşekkürler, varsa teknik açıklama , görsel paylaşırsanız memnun olurum.

    İyi akşamlar,
    Şu anda mobil tabletden yazıyorum,
    Şöyle açıklamaya çalışayım:
    FF sensörden yani 24x36 mm büyüklüğündeki sensörün göze en yakın hitap eden lens odağı 43,3mm lensdir (50mm olarak kullanılıyor)
    APS-C sensörde (18x27) normal lens 35 mm olarak geçer ve Ff ye göre çarpanı yaklaşık 1,3 x dir.
    Sigmanın geliştirdiği Feavon lens msl (14x21) normal lens 25mm dir ve çarpanı 1,7 x dir.
    DSL-R benzeri makinelerde zoom aralığını çok büyük tutmak için sensörün fiziki olarak çok küçük üretilmesi gerekiyor. Bu şekilde odak mesafesi küçülüyor ve
    Göreceli olarak ufak bir lensde çok büyük bir zoom aralığı yerleştirmek mümkün oluyor. Bu sebeple msl 30x 40x gibi lenslerin DSLR için üretilmesi ekonomik açıdan ve oluşacak lens boyut ve ağırlığı yüzünden mümkün olmuyor.
    Yukardaki verileri mesela daha da abartabiliriz. Profesyonel endüstri çekimleri için özel sensörler büyük format makineler için üretilmekte. Sensörü ne kadar büyütürseniz odak mesafesi uzar ve lens boyutları zorunlu olarak büyür. Yanlış hatırlamıyorsam Phase 1 backlerde 40x55mm boyutunda bir sensörden bahsediyoruz. Bu sensör için "normal" lens yani gözün algılamasına en yakın lens 85mm civarında... Düşünsenize, bu boyutda bir sensör kullanan makine için 40x zoom üretmek isteseniz herhalde 3-4 metre boyutunda baca gibi bir şey olurdu...
    Google de "sensör büyüklüğü nedir" girip arama yaparsanız bir sürü açıklama bulabilirsiniz bu hususta.
    DSLR Benzeri makinelerde zoom çarpanının önceliği olduğu için sensör küçük tutulmak zorunda, ancak mühendislerin böyle bir fiziki sınırlaması olduğu için son yıllarda sensör teknolojisinin gelişmesi ile nispeten daha iyi neticeler elde ediliyor. Zoom aralıkları bu kadar yüksek çarpanlarda tutulduğu müddetçe, DSLR deki gibi büyük sensör kullanımı istesenizde mümkün değil. Bunun için zoom çarpanı 10x / 15x e falan inmesi gerekiyor, o zaman APS-C sensör bile kullanılabilir teknik olarak sabit zoomlu makinelerde.
    Üreticilerde "Amatör fotoğraf çekene bu kalite yeter" düşüncesi var ve fotoğrafa yeni başlayanların zoom ve megapiksel tercihleri öncelikli olduğu için bu tür makineler fotoğrafa giriş yapmak için tercih sebebi olabiliyor. Forumda bu tercihler konusunda çok tartışma da yaşanmakta, ancak bu tür makinelerin "uygunluğu" amatör bir kullanıcı için yeterli olsada ileri amatör bir fotoğrafçıyı sensör çözünürlüğü açısından "kesmeyebilir". Profesyonel fotoğrafçıyı, şayet msl endüstri çekimleri yapıyorsa veya çok daha yüksek bir kaliteye ihtiyacı varsa DSLR de kesmeyebilir ve yetersiz kalabilir.
    Sadece bir on yıl geri giderseniz Stüdyolarda Mamiya 6x7 veya Rollei 6008 gibi büyük orta formatlı makinelerin tercih edildiğini hatırlarsınız. Amatörler 24x36 ebatında SLR makine kullanırken ve bu makineler amatör ve ileri amatörlere yeterli olurken profesyonel stüdyo ihtiyaçları için 60x60 veya 60x70 ebatında negatife çekim yapılırdı. DH editörü burada DSLR-Like dan türetilmiş DSLR-Benzeri terimini Türkçe olarak kullanmış.(Bu anlamda doğru ve Türkçe) bu tip makineler sektörde Bridge yani Köprü sınıfı olarakda tanımlanır. "Bridge/Köprü" anlamı ise kompakt makine ile DSLR arasında bir ara sınıf oluşturduğu için.
    Size bir takım kaynaklar da göstermek isterim, ancak şu anda kullandığım tabletden bunu pek beceremedim doğrusu. Unutmazsam bilgisayardan bu kaynaklarıda burada vereceğim.
    İyi Akşamlar dilerim...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.