Şimdi Ara

Bosch, geliştirdiği yeni teknoloji ile otomobillerin 'start-stop' özelliğini bir adım ileriye taşıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj





  • Bosch, geliştirdiği yeni teknoloji ile otomobillerin 'start-stop' özelliğini bir adım ileriye taşıyor



     

    Son yıllarda birçok farklı firmanın otomobil modelleri içerisinde "start-stop" adı verilen bir sistem bulunuyor. Bu sistem örneğin kırmızı ışıkta durulduğu zaman motoru durduruyor, gaz pedalına basıldığı zaman ise otomatik olarak tekrardan açarak yola devam edilmesine imkan veriyor. Sonuç olarak belirli bir oranda yakıt tasarrufu sağlayabilen bu sistem, Bosch'un yeni geliştirdiği teknoloji sayesinde bir adım daha ileriye taşınıyor.

     

    Yeni geliştirdiği teknoloji ile aracın hızının gaza basılmadığı zaman düşmediği (Örneğin yokuş aşağı inerken) durumlarda motoru kapatan Bosh, standart sistemde de olduğu gibi gaz pedalına basıldığı zaman motoru tekrar çalıştırabiliyor ve böylece yakıt ile CO2 salınımı açısından ciddi oranda tasarruf yapılabiliyor. Hibrit modeller dahil içten yanmalı birçok otomobil modeli içerisine birkaç ufak parça ile eklenebildiği belirtilen yeni start-stop özelliği, manuel vites araçlara dahi uygulanabiliyor.

     

    Bosch'un yeni sistemi hakkında şimdilik bir satış fiyatı ya da satış tarihi bulunmuyor. 

     


     



    Kaynak:http://www.bosch-presse.de/presseforum/details.htm?txtID=6579&locale=en







  • Yokuş aşağı vitesi boşa al, kontak kapat. Bunun için Bosch'a gerek yok zaten
  • yokuş aşağı sallayınca arabayı 5.viteste zaten 0 litre gösteriyor yakıt göstergesi bunun + katkısı ne olacak?

  • 1 adım öne taşımış işte, itiraz yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim bildiğim enjeksiyonlu araçlarda yokuş aşağı aracı vitesteyken ayağını gazdan çekince yakıtı tamamen kesen cut off sistemi var.Aracı bilgisayara bağlayıp ekrandan da kontrol ettim yokuş aşağı inerken araç tamamen enjektörleri kapatıyor.Bosch burada tam olarak neyi amaçlamış ilginç.Ha şu var araç yokuş aşağı boş viteste inerken elbetteki yakıt yakıyor bu sistem araç boşta giderken devreye girebilirse o zaman araç hem daha rahat ilerler hemde yakıt tasarrufu olmuş olur.Araba yokuş aşağı gittiğimizi nasıl algılayacak orasıda düşündürücü :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F30ED544B -- 9 Ocak 2014; 14:14:21 >
  • Özellikle İstanbul'da yaşıyanlar için star-stop sistemi çoğu zaman işe yaramaz. Çünkü yoğun trafikte çok fazla dur-kalk yapılması ve sürekli motorun kapanıp açılması, bu sistemde kulanılan her parçanın ömrünü kısaltacaktır.

    Bunun yerine aracınızda varsa ''Eco'' modu ve yine varsa silindir kapatma yöntemiyle daha sağlıklı tasarruf etmiş olursunuz.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mussi47

    yokuş aşağı sallayınca arabayı 5.viteste zaten 0 litre gösteriyor yakıt göstergesi bunun + katkısı ne olacak?

    Aynen çok güzel soru, ne mantık ?
  • Bosch'un Mazda'nın I-Stop teknolojisinden haberi yok anlaşılan..

  • araç viteste ise yokuş aşagı illaki hız düşüyor yavaş yavaş enerji motora gittiği için.. bunu engelleyip aracı boşta gibi hız kaybetmeden götürerek ve yakıt yakmadan götürüyorsa ne güzel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgasubasi

    Benim bildiğim enjeksiyonlu araçlarda yokuş aşağı aracı vitesteyken ayağını gazdan çekince yakıtı tamamen kesen cut off sistemi var.Aracı bilgisayara bağlayıp ekrandan da kontrol ettim yokuş aşağı inerken araç tamamen enjektörleri kapatıyor.Bosch burada tam olarak neyi amaçlamış ilginç.Ha şu var araç yokuş aşağı boş viteste inerken elbetteki yakıt yakıyor bu sistem araç boşta giderken devreye girebilirse o zaman araç hem daha rahat ilerler hemde yakıt tasarrufu olmuş olur.Araba yokuş aşağı gittiğimizi nasıl algılayacak orasıda düşündürücü :D

    yokuş aşağı inerken motoru da çevirmek zorunda kalmayacaksınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgasubasi

    Benim bildiğim enjeksiyonlu araçlarda yokuş aşağı aracı vitesteyken ayağını gazdan çekince yakıtı tamamen kesen cut off sistemi var.Aracı bilgisayara bağlayıp ekrandan da kontrol ettim yokuş aşağı inerken araç tamamen enjektörleri kapatıyor.Bosch burada tam olarak neyi amaçlamış ilginç.Ha şu var araç yokuş aşağı boş viteste inerken elbetteki yakıt yakıyor bu sistem araç boşta giderken devreye girebilirse o zaman araç hem daha rahat ilerler hemde yakıt tasarrufu olmuş olur.Araba yokuş aşağı gittiğimizi nasıl algılayacak orasıda düşündürücü :D

    kendi kendini parkeden arabalar piyasadayken ve hatta kendi kendine giden arabaların denemeleri devam etmekteyken "araba yokuş aşağı gittiğimizi nasıl anlayacak" sorusu nasıl bi sorudur güzel kardeşim. telefonun onu yana yatırdığında ekranı çevirmesi gerektiğini nasıl biliyorsa öyle




  • Tamam vurmayın Bosch öldü
  • Seat Leon kullanıyorum bazı ışıklarda mesela süre gözükmüyor tam geliyorum duruyorum motor kapanıyor pat yeşil yanıyor hayy ben senin diyip kalkıyorum :D motor 2 sn beklemeden stop edip çalışmış oluyor

  • Motor stop etmişken yokuş aşağı gitmekten korkarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nightmare70

    Seat Leon kullanıyorum bazı ışıklarda mesela süre gözükmüyor tam geliyorum duruyorum motor kapanıyor pat yeşil yanıyor hayy ben senin diyip kalkıyorum :D motor 2 sn beklemeden stop edip çalışmış oluyor

    o zaman daha çok yakmış olmaz mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mussi47

    yokuş aşağı sallayınca arabayı 5.viteste zaten 0 litre gösteriyor yakıt göstergesi bunun + katkısı ne olacak?

    Viteste olduğundan araç yavaşlıyor. Bunda stop etmiş araba gibi düşünün.
  • Bosch bu işlerde lider bir firma.
  • arabanın kontrolünün benden bu kadar çıkmasından hiç hoşlanmam !!!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bradley Cooper

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nightmare70

    Seat Leon kullanıyorum bazı ışıklarda mesela süre gözükmüyor tam geliyorum duruyorum motor kapanıyor pat yeşil yanıyor hayy ben senin diyip kalkıyorum :D motor 2 sn beklemeden stop edip çalışmış oluyor

    o zaman daha çok yakmış olmaz mı?

    Yani 15-20 sn'nin altındaki durmalar gereksiz olur
  • CO2 emisyonunu azaltma amaçlı bir hareket. Motor kapanınca araçtaki elektrik destekli ekipmanlar, frenler, direksiyon vs enerjiyi mecburen aküden alacak.
    Yokuş aşağı inerken bir şarj ünitesi veya mevcuttaki alternatör/şarj dinamosu regeneratif çalışarak aküye besleme yapacak ve hibrid modellerdeki gibi şarj işini de görmüş olacak.
    Eğer bu olmadan kontak kapatırsak aracın bütün kontrol ve güvenlik sistemleri devre dışı kalır, direksiyon kilitlenir, ABS-ESP-EPS-Brake Assist vs çalışmaz diye biliyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.