Şimdi Ara

Bilkent Üniversitesi CTIS ( Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri ) Tanıtımı !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
262
Cevap
21
Favori
45.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri (CTIS) Bölümü Hakkında ;

    BİLKENT CTIS için ;

    Doğru Bilinen Yanlışlar veya Yanlış Bilinen Doğrular ;

    Bölüm Öğrencisi Olarak , Bölüm Başkanlarına ve Hocalarına Danışılarak %100 Doğru Bilgiler ile Çok Merak Edilenleri Cevaplıyorum ;

    * Yazılım Mühendisliği ve Bölümünüz Arasındaki Fark ?

    Arkadaşlar bu bölümün yazılım mühendisliği ile 2 farkı vardır ;

    1- Diploma Olarak Mühendislik Diploması Alınmaz ( Bilgisayar veya Yazilim islerinde Diplomanin Neredeyse Hicbir onemi yokken Okudugunuz Okul Buyuk Onem Tasir , Cunku Bilgisayar ve Yazilim islerinde Imza yetkisi yoktur . )

    2- TEORİK dediğimiz derslerden arındırılmıştır.

    * Bu Bölümden Mezun Olursam , Mühendislik İlanlarına Başvurabilir Miyim ?

    Bu Bölümden Mezun Olursan , Kesinlikle ve Kesinlikle Mühendislik İlanlarına BAŞVURABİLİRSİN.

    Kesinlikle ve Kesinlikle , Eğer ( Yüksek Lisans yapmadıysan ) Karşındaki Çıkabilecek Diğer Başvuran Rakiplerin , ODTÜ VEYA BOĞAZİÇİ VEYA İTÜ Gibi TOP OKULLARIN Bilg Müh. Mezunları Değilse Yani ; Diyelim ki Bizim Bölümden Biri ve Bahçeşehir Üniv Yazılım Mühendisliği Bitirmiş Kişiler Başvurdu , Kim Olursa Olsun Gözü Kapalı CTIS 'i Seçer(benim fikrimdir).
    ( Verdiğiniz CV 'de Bölümü Tanıtan İçerik OLMALI ( HER BÖLÜM İÇİN ) ). Bilkent CTIS 'in Dünya'da ki ( APPLE , MICROSOFT , ORACLE vs .. ) sayabileceğiniz şirketle ortaklığı vardır !

    * Bölüm Neden Yüksekokul ?

    Yüksekokul ile Fakülte Arasında YÖK ' e Göre Hiç bir fark yoktur.
    Sadece Üniversite , Fakülte İçin Yeterli Koşulları Sağlayamadığı Bölümleri YÜKSEKOKUL Bünyesinde Toplar , Fakülte ile Aynı Diplomayı Verir.
    Eğer Manav ( Benzeri ) ' a İŞ BAŞVURUSU Yapmayacaksanız , Herkes YÜKSEKOKUL 'un Fakülte ile Eşdeğer Olduğunu Görecektir.
    Asla Ara İşçi veya tekniker laflarına kanmayın . Bölümü MYO ( Meslek Yüksekokulu ) ile karıştıranlarla ne konuşun ne muhabbet edin ne de o kişiye iş başvurusu yapın.

    * Bölümde Ne Öğrenirim Sonrasında Ne Yaparım ?

    Bölümde Yazılım Adına Ne Varsa , Bilg Müh veya Yazılım Müh . Gibi Tüm Dersleri Alacaksınız . ( Teorik Dersler Hariç )
    Yarın yeni bir dil çıksa onu müfredatınızda göreceksiniz .
    Bölüm Sonunda Yüsek Lisans Yapabilirsiniz.
    Askerliğiniz kısa dönem olur.
    Lisans Mezunu Olursunuz.
    Bilg müh veya yazılım müh yüksek lisansı yaparak , devlet gibi mühendislik zorunlu koşan iş ilanlarına BAŞVURABİLİRSİNİZ!

    * Bölümdeki Öğretim Üyeleri Nasıl ?

    Bölüm ODTÜ , İTÜ , BOĞAZİÇİ ve DENGİ YURTDIŞI ÜNİV.ler Hariç STAFF ALMAZ !

    BÖLÜM ÖĞRETİM ÜYESİ ALIM İŞ BAŞVURUSU :
    "Department of Computer Technology and Information Systems invites applicants for full-time instructor position.
    Applicants must at least have MSc. degree in Computer Engineering or Electrical-Electronics Engineeering or a related major,
    preferrably graduate of Bilkent, METU, Boğaziçi or one of the reputable universities in USA."

    Bölüm STAFFLARI :
    www.ctis.bilkent.edu.tr
    404 Not Found
    http://www.ctis.bilkent.edu.tr/ctis_faculty.php


    * İnternette Bir Sürü Bilgi Var Hangisine İNANALIM ?

    Arkadaşlar Ağzı olan konuşuyor , Benim yazdığım tüm bilgiler bizzat hocalardan edindiğim bilgilerdir. Doğruluğuna EMİN OLUN!

    * SİZCE BİLKENT CTIS Mİ BAHÇEŞEHİR ( VEYA DENGİ ) YAZILIM MÜH VEYA BİLG MÜH MÜ ?

    Arkadaşlar Bilişim Sektörü ile ilgili bir seçim yapacaksınız ! ;
    KURAL 1 - BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE İMZA YETKİSİ DİYE BİRŞEY YOKTUR !
    SEN ODTÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ OKUMUŞSUNDUR AMA ÜSTÜNDE 2 SENE MYO OKUYAN ADAM ÇALIŞIYORDUR SENDEN ÇOK ALIYORDUR !

    KURAL 2 - BİLİŞİM SEKTÖRÜNDE TECRÜBE KADAR ÜNİVERSİTE DE ÖNEMLİDİR . SİZ KİŞİLERİN ÖNÜNE BİLKENT CV Sİ Mİ ? , BAHÇEŞEHİR VEYA VSVS. CV Sİ Mİ ? KOYACAKSINIZ ? BAHÇEŞEHİR DENDİĞİNDE ; DEDELERİMİZ , TEYZELERİMİZ ; "BAHÇECİK Mİ ? HE BİLİYORUM..." DERLER. BİLKENT DERSEN : "OOO SEN İYİSİN O ZAMAN YAA.." DERLER.

    * BİLKENT CTIS , BİLKENT KALİTESİNİ YANSITIR MI ?

    TABİKİ YANSITIR ,

    BİLKENT'İ EN İYİ TEMSİL EDEN 3 BÖLÜMDEN 1 'İDİR. ARAŞTIRIN!

    APPLE ' DA , MICROSOFT'TA , ORACLE'DA ÇALIŞAN ONLARCA MEZUNU BULUNUR.

    ÜNİVERSİTE REKTÖRÜ'NÜN HER HAFTA , BÖLÜM BAŞKANINI ZİYARET ETTİĞİ BÖLÜMDÜR.

    BÖLÜM HOCALARI , BÖLÜMLERİNDE VE ALANLARINDA EN İYİLERDEN OLUŞUR.( ÜSTTE LİSTE ATTIM )

    * BİLKENT CTIS HAKKINDA YAZILAN NELERE İNANMAMALIYIM ?

    "ORASI YÜKSEKOKUL YAA , AĞRI BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ YAZ DAHA İYİ....." İNANMA

    "ORANIN HOCALARI KÖTÜ YAAA , KIRIKKALE 'DEN GELEN HOCA BİLE VAR..." İNANMA

    "ORADA HEP MESLEK OKULLULAR VAR ... " İNANMA Kİ İNANMA YANİ ( BEN KOLEJ MEZUNUYUM , TOTALDE 19 TANE MESLEK LİSELİ VAR DÖNEMİMDE TOTAL DE 100 KİŞİYİZ , FEN LİSESİ , DAHİL ODTÜ MAKİNA YI BIRAKIP GELEN VAR ( ARAŞTIRIN! ).

    "MESLEK LİSELİLER BÖLÜMÜ KİRLETİYOR..." İNANMA Kİ İNANMA ( PIRLANTA GİBİ ÇOCUKLAR , BÜTÜN TÜRKİYE'DEKİ MESLEK LİSELERİNDEN SEÇİLMİŞ ÖZENDE , SAYGIDA VE BİLİNÇLİKTE ÇOCUKLAR... BÖLÜMDE TOTALDE 19 TANE VAR ( 1 DÖNEM DE )

    * Neleri Unutmamalıyım ?

    UNUTMA ! ; EĞER SEN BİLKENT CTIS YERİNE BAHÇEŞEHİR ÜNİV (BENZERİ) YERLERİ SEÇTİYSEN , KENDİN İÇİN DEĞİL AİLENE HAVA ATMAK , ÇEVRENE HAVA ATMAK İÇİN SEÇTİN ! AMA UNUTTUN YAZILIM VEYA BİLG MÜH VEYA CTIS ZATEN AYNI.

    UNUTMA ! ; CTIS OKUYAN HERKES , BEN YAZILIM MÜHENDİSİYİM DİYEBİLİR . HAKKI VAR ! İSTERSE 3.SINIFTA GİDER BABALAR GİBİ İRLANDA 'DA ALIR DİPLOMAYI , AMA O BİLİYOR Kİ BİR ÖNEMİ OLMAYACAK . NOT : İRLANDA 'YA EK PARA VERMİYORSUNUZ!.

    * İŞ İMKANLARI ?

    BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ VEYA YAZILIM MÜHENDİSİNİN SAHİP OLDUĞU AYNI İŞ İMKANLARINA SİZDE SAHİPSİNİZ.

    ÜSTELİK SİZ BİLKENTLİSİNİZ +1

    BÖLÜMDEN SONRA YÜKSEK YAPARAK ( MÜHENDİSLİK DİPLOMASI YİNEDE ALAMAZSINIZ FAKAT İŞ BAŞVURULARINDA KABUL EDİLİR.) VEYA 3.SINIFTA YURTDIŞINA GİDEREK ( BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ DİPLOMASI ALIRSINIZ . ) DEVLET İŞ İLANLARINA BAŞVURABİLİRSİNİZ.

    BÖLÜM HOCALARI : SİZE MEZUN OLMADAN İŞ BULACAKTIR ! EMİN OLUN.

    *** ŞUANA KADAR 3000 TL 'NİN ALTINDA MAAŞ İLE BAŞLAYAN GÖRMEDİM .. ( ARAŞTIRIN ! )

    * BÖLÜMÜN GELECEĞİ ?

    BU BÖLÜMÜN GELECEĞİ PARLAK VE AÇIK BU SENE BÜNYESİNE ( ORACLE , APPLE 'I ) KATTI.

    TÜM SENE GÜNCELLENEN MÜFREDATLAR.

    BÖLÜM HOCALARI O KADAR GENİŞ KİTLEYE SAHİP Kİ , İŞ BULMAMA İMKANINIZ YOK!

    BÖLÜMDE OKUYORKEN , EDİNDİĞİNİZ PRATİK BİLGİLERLE PARA KAZANMAMANIZ ELDE DEĞİL !

    BÖLÜMDE OKUYUP , BÖLÜMDE KAZANDIĞI PARALARLA MERCEDES ALAN VAR ! ( EFSANE DEĞİL ) ( ARAŞTIRIN )

    * Bölüm Mezunlarından Bazılarının Yorumları ve Konumları ;

    “Aldığım uygulama odaklı eğitim, hem yüksek lisansımda
    hem de iş dünyasında farklı sorumluluklara hızlı bir şekilde
    uyum göstermemi sağladı.”
    Doğa Tav
    IBM Kanada’da Performans Mühendisliği Yazılım Geliştiricisi
    Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü 2006 Mezunu
    TED Ankara Koleji Vakfı Özel Lisesi Mezunu


    “Bilgi teknolojileri alanında edindiğim teknik bilgiler,
    geleceğe yön verebilecek ve teknolojinin Türkiye’deki
    gelişimine katkı sağlayacak çalışmalar yapmamı sağlıyor.”
    Orçun M. Özalp
    Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü 2000 Mezunu
    Turkcell’de Yeni Nesil Ürünler ve
    Çözümler Pazarlama Yöneticisi
    İstanbul Özel Ahmet Şimşek Lisesi Mezunu



    “Bölüm derslerinin teoride kalmayarak laboratuvar
    eğitimiyle pekiştirilmesi öğrenimimi daha etkili ve kalıcı
    yaparken, staj programları da bizleri ileride çalışacağımız
    iş ortamlarına hazırlıyor. Yenilikçi eğitmenleriyle bu bölüm,
    bilişim ve yazılım alanlarında önde olmamızı sağlayacak.”
    Selin Büşra Erkal
    Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Öğrencisi
    TOKİ Anadolu Lisesi Mezunu



    * Kendi Düşüncelerim ?

    BURADA O KADAR BİLGİSİZ İNSAN DOLAŞIYOR Kİ ,

    18.YÜZYILDAN KALMA KAFALAR .....

    LÜTFEN ARAŞTIRMADAN ETMEDEN , BU BÖLÜM HAKKINDAKİ İFTİRALARA İNANMAYINIZ.

    BUYRUN GELİN , BÖLÜMÜ GEZDİRELİM , HOCALARIYLA TANIŞTIRALIM !

    BİLKENT'TE OKUDUĞUNUZUN HAKLI GURURUNU YAŞAYIN !

    BÖLÜMDEN BİRAZ RESİM ;

    SANMAYIN Kİ İNTERNET SİTESİNDE Kİ GİBİ ESKİ BİLGİSAYARLARI VAR ? ;



     Bilkent Üniversitesi CTIS ( Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri ) Tanıtımı !

     Bilkent Üniversitesi CTIS ( Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri ) Tanıtımı !


    NOT : SORUNUZ VARSA ALIRIM ,

    KONUŞMALARIMIN TÜMÜ BİLKENT İÇİNDİR , BAŞKA ÜNİVLERİ BİLMEM.

    TANITIM ARALARINDA KENDİ YORUMLARIM MEVCUTTUR.

    BÖLÜM HAKKINDA ÇOK YALAN BİLGİ VAR DİYE KONUYU AÇTIM , SERT DİLİM İÇİN ÖZÜR DİLERİM.

    ÖZELDEN SORU SORABİLİRSİNİZ.

    YAZIM HATALARI İÇİN ÖZÜR DİLERİM. ACELE YAZDIM.


    KAYNAKLAR ;

    1-
    2-
    CTIS - Bilkent Universityfacebook
    CTIS - Bilkent University
    https://www.facebook.com/CTISBilkent

    3- Bölümde Okuyan Öğrenciler ve Hocalardan Edinilen Bilgiler



    SAYGILAR
    TEŞEKKÜRLER.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cangi2 -- 26 Ağustos 2015; 3:51:29 >







  • Yeni bir haber olarak bölüm başkanımız duyurmuştur:

    "Değerli CTIS Adayları ve Öğrencileri;
    Yüksekokulumuzun 'Uygulamalı Bilimler Fakültesi'ne dönüşmesi kararı Yükseköğretim Kurulu'nca (YÖK) onaylanmıştır. Cumhurbaşkanlığı'nda imza sürecindedir."

    2013 Ctis mezunu savunma sanayindeki en iyi firmalardan birinde çalışan biri olarak bu gereksiz ayrıntıyı kafasına takanlar için iyi bir haber sayılabilir.

    Yukarıda sayılan olumsuzlukların çoğuna katılmıyorum ayrıca bölümün kolay olduğuna da katılmıyorum gerçi ben üniversiteye kadar 0 kodlama bilgisi olan biri olarak bölümü 3.5 senede bitirdim fakat derslerin içeriği müfredatlar bir kaç gereksiz denilebilecek ders dışında benim sektörde çok işime yaradı hatta övüp övüp bitirilemeyen cs ve ee bölümleri mezunları bazen yeni işe başlıyor kodlama dilleri ve yazılım konularındaki bilgisizlikleri ve uygulama eksiklikleri hemen göze çarpıyor. Çok şükür ki daha çok akademisyenlik hayatına devam etmek isteyenler için gereksiz teorik dersleri alıp cs bölümünden mezun olmak yerine piyasada işime yarayan bir çok programlama dilini detayları ile öğrenmemi sağlayan ctis bölümünden mezun olmuşum diyorum bu fakülte mevzusu yüzünden değeri ve puanı daha da artacak olan bölümüme teknolojiyi yakalamak isteyen ileri görüşlü kod yazmak isteyen gençleri bekliyorum

    Bölümün yavaş yavaş değeri bilinmeye başlandı ama bence hala daha gösterilmesi gerekilen ilgi gösterilmiyor. Hani tobb-özyeğin neyse de, Bahçeşehir Yeditepe gibi üniversitelerde Bilgisayar M. okumak yerine Bilkent CTIS okumak çok daha yararlı olur her açıdan. (YTÜ,GSÜ,TAU için de geçerli)

    Aklıma gelen artılarını sayayım:

    - Tr nin tartışmasız en iyi İngilizce öğreten üniversitesi ile yüksek seviye ingilizceye sahip olma. (Bu yurtdışını düşünenler için aşırı önemli)


    - Yapılan projelerde genellikle CS ve CTIS öğrencileri ve öğretim görevlileri birlikte çalışır. Bu da, ilk 300'e (CS) giremeyen biri için, bu insanlarla aynı ortamda birlikte çalışmak için mükemmel bir fırsat.


    - Erkenden çalışma hayatına girebilecek düzeyde hızlıca yazılıma hakim olma. Öyle ki, hocalar 2-3. Sınıftan itibaren öğrencilere gelen iş teklifleri ve öğrencilerin birçoğunun çalışması nedeniyle derslere devam zorunluluğunu bildiğim kadarıyla %40 a kadar düşürüyor. (belki bazılarına normal gelebilir ama bilkentte normal bir durum değil acayip katı bir üniversite misal hazırlıkta %90 devam zorunluluğu ve dersler 8.30-16.00 arası) Rektörün açıklamasına göre de en erken iş hayatına atılan bölüm öğrencileri CTIS.


    - Gereksiz temel bilimler dersleri yerine tamamen yazılım odaklı olması. Fizik, kimya hatta bazı üni lerde biyoloji bile müfredatlarında veriliyor. Bilgisayar M. genel müfredatlarına bakın (boun, bilkent vb) derslerin sadece %50 si sadece yazılım odaklı oluyor hadi matematiği de saysak %65 gerisi gerçekten bir yazılımcı için gereksiz (hani fiziği de mühendislik için gerekli sayabiliriz ama biyoloji, kimya nedir?) CTIS'de ise bu oran %80. Zaten bu yüzden bu bölümden çıkanlar (hatta hala 3.,4. sınıfında olanlar) direkt işe tam donanımlı bir şekilde başlayabiliyorlar (işverenler de bunu bildiklerinden en çok bu bölüm öğrencilerine hala bölümdeyken iş teklifi veriyorlar.)


    - Müthiş bir mezun profili. Facebook (meta) gibi silikon vadisindeki büyük şirketlerde çalışan birçok mezun var ve eski sıralamalarına bakılırsa çok da çalışkan olmayan öğrencilerin (yks için) geldikleri noktalar, okulun verdiği eğitimi gerçekten çok iyi gösteriyor. (Demek istediğim yks de ilk 100 a giren çocuk isterse üniversite okumasın illaki iyi bir noktaya gelir ileride bu kötü sıralama yapanı salak yapmaz ama derece yapanların da hakkı yenmemeli) sadece google gibi şirketlerde değil ASELSAN gibi savunma sanayisinde çalışanlar da var. (yani ''mühendis olmazsan işin zor karşim'' gibi bir durum da yok.


    - Ve tabii Bilkent. 100 den fazla kulup olan, türkiyenin Ar-Ge ve kütüphane harcamalarına en çok bütçe ayıran

    ( https://yokatlas.yok.gov.tr/universite.php ),

    en zengin üniversite kütüphanesine sahip, TÜBİTAK ın verilerine göre en başarılı araştırma kuruluşu olan ( https://ufukavrupa.org.tr/tr/en-basarili-turk-arastirma-kuruluslari ), yaklaşık 3 te 1 i ana dili ingilizce olan yabancı hocalardan oluşan, şuana kadarki tüm mezunlarının 4 te 1 i nin yurtdışında yaşadığı (Bu oran son 20 yılda çok daha fazla), MIT den tut Harvard a kadar birçok seçkin üniversiteden eğitimini almış veya bir dönem orada eğitim vermiş öğretim görevlilerinin olduğu ve sayamadığım birçok nedenden dolayı Bilkent.

    Arkadaşlar merhaba,
    Bilkent CTIS hakkındaki tamamen abartılı PR çalışmalarına aldanmamanızı tavsiye ederim. Çünkü aynı bölüm benzer müfredatlarla ve farklı isimlerle başka üniversitelerde olmasına rağmen PR eksikliği nedeniyle açıkara geride kalmaktadır. DAU CTIS de müfredat olarak Bilkent kadar başarılıdır ayrıca ASIIN akreditasyonu da Avrupa ülkeleri için ayrı bir avantaj sağlar. Bildiğim kadarıyla Bilkent CTIS 'te herhangi bir ASIIN ya da ABET akreditasyonu yoktur. Bunu YÖK ATLAS üzerinden de görebilirsiniz. ASIIN (Avrupa) ya da ABET (Amerika) hakkında bilmeyenler için kısaca değinecek olursak bu akreditasyonu standart kabul eden ülkeler için; "eğitimin gerekli kriterleri sağlıyor, ben senin eğitimini ve diplomanı tanıyorum" demektir. Bilkent Üniversitesi Türkiye 'de top notch üniversite olması nedeniyle bölüm olması gerekenden fazla değer görmekte, durum amiyene tabirle Türk filmlerinde tek yumrukla yirmi kişiyi hastanelik eden efsane adam dedikodusuna benzemektedir. Yeditepe Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri bölümü 'de iş ortaklarına bakacak olursanız yine Bilkent kadar başarılı olmasa da benzer olanakları sağlar. Bilkent 'in yine belirttiği gibi Facebook ve Microsoft bünyesinde çalışan mezunlar bulunmaktadır ve doğrudur. Ama bunlar tek başına doğru bir referans olamaz. Zira Open University of Israel (evet İsrail 'in açık üniversitesi!) gibi kurumların bile mezunları Facebook ve Microsoft 'ta rahatlıkla çalışabilmektedir (linkedini googling yaparak bulabilirsiniz). Sizi Microsoft 'ta işe aldıran unsur yurtdışında kafada hiç bir ampül yaktırmayan okulunuz değil, o zamana kadar yer aldığınız projeler, open source contributionlar, sağlam algoritma temelleri ve en önemisi de interview 'larda gösterilen başarıdır. Yanlış anlaşılmasın amacım Bilkent 'i yermek falan değil; iyi üniversite iyi eğitim sunabilir ama optimumu yakalayamaz (istedikleri kadar evaluation doldurulsun, istenirse gerek bilimsel gereksede pedagojik yönü kuvvetli hocalar getirilsin alt sınıra takılma ihtimali yüksetir), bu tamamen kişisel çabaya bağlıdır.

    Okulun yüksekokul olma sebebi YÖK için çok büyük fark ihtiva eder. Eğer tam tersi olsaydı yüksekokul değilde fakülte olarak kurulurdu, siz hiç tıp, fen ya da iktisadi bilimler yüksek okulu gördünüz mü? Çünkü fakültedeki bölümler bilimsel ağırlıklı bir müfredat uygular, yüksekokul ise tamamen mesleğe yani pratiğe dönük bir program uygular. Yüksek okulda hedef ilgili meslek elemanlarının yetiştirilmesidir. Lütfen bu konuda bölümüm bachelors of science diye kendinizi kandırmayınız. Benzeri durum yüksekokul bünyesinde olan Uçak Elektrik ve Elektroniği programıdır. Yine Alman ekolünden örnek verecek olursak Almanya 'daki hochschule (eski adıyla fachhochschulen yani yüksekokul) ve universitat ayrımı konuyu daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır. Ama yine de hochschule bizim ülkemizde doğrusunu söylemek gerekirse teknoloji fakültelerindeki uygulama ağırlıklı mühendislik müfretı ile uyuşmaktadır, yüksekokullarla değil. Konuyu çok dağıtmak istemiyorum. İsteyen araştırıp gerekli detaylara ulaşabilir.

    Bölüm içerik olarak incelenmek istenirse mesleki pratiğe dönük olması sebebiyle son derece yüzeysel ve yetersizdir. Bilgisayar Bilimlerini bilim dalı yapan kuramsal dersleridir. Karşılaştırmak bile abesle iştigaldir. Bu arada şunu da belirtmek isterim; eskiden Işık Üniversitesi ve Kadir Has Üniversitesi Enformasyon Teknolojileri adında bölüm vardı her ne kadar uygulama ağırlıklı olsada CTIS 'ten açıkara daha iyi kalitede hazırlanmış bir müfredat sunmaktaydı (Kalkülüs, Diferansiyel Denklemler, Fizik, Lineer Cebir, Ayrık Yapılar, İstatistik ve Olasılık, Fuzzy Logic gibi sayısal ağırlıklı dersler mevcuttu)lakin arz/talep ve PR azizliğine uğrayıp kapatıldılar. Yollarına nistepeten öğrenci iken okuması basit, prestiji gün itibariyle yüksek Yönetim Bilişim Sistemleri gibi bölümüyle devam ediyorlar.

    Tekrar CTIS 'e dönecek olursak, öncelikle bölümün yurtdışındaki tam karşılığı Computer Information System 'dir. Yani bilgisayar bilimlerinin uygulamaya dönük yüzüdür. Kuramlarla ilgilenmez, tamamen pratiği esas alır. Bu mesleğe hızlıca başlayabilmek açısından her ne kadar avantaj gibi görülsede meslekte ilerlediğiniz yıllarda ihtiyaç duyacağınız teorik kuramları öğrenmemiş olmak bir çok alanda boşluklar doğuracak, neden-sonuç ilişkisi kurmada zorluklar yaşatacaktır. Bu iş karadüzen yani herhangi bir armoni ya da müziksel kuramları bilmeden enstürman çalmaya benzer belli bir noktaya kadar ilerleyebilirsiniz, daha sonra yol uçuruma varır!

    Bilgisayar dünyasındaki özellikle son trendler artık bilim ağırlıklı ilerlediği için (örnek verecek olursak; data science, artificial intelligence, deep learning, fuzzy logic, natural language processing gibi) bu alanlarda ilerleyebilmek için iyi bir teorik eğitim ve sayısal bir alt yapıya sahip olmak gerekir. Maalsef CTIS size bu imkanı sunamaz. Konuyu başlatan arkadaş bölümü MIS ile karşılaştırırken CTIS 'in ve MIS 'in multidisiplin olan enformasyon sistem disiplini olduğunu unutup bilgisayar bilimler olduğunu bile iddia etmiş hatta fark derslerle mühendislik diploması alınabileceğini bile belirtmiş. Fakat demem gerekir ki her iki bölümün syllabus 'ları kati şekilde ayrıdır, gerek öğrenim çıktıları (learning outcome), hedefleri, gereksede konu derinlikleri saatleri uyuşmamaktadır.

    Bu nedenle okuyabiliyorsanız, öncelikle ya iyi bir devlet yada özel üniversitede Bilgisayar Mühendisliği ya da Bilgisayar Bilimleri (Dokuz Eylül!!), olmadı İstatislik ve Bilgisayar Bilimleri, Matematik Bilgisayar Bilimleri ,Matematik Mühendisliği (dünyada Uygulamalı Matematik diye geçer, bizde neden mühendislik derseniz tarihçesine bakabilirsiniz,http://www.baskent.edu.tr/~tkaracay/etudio/cv/dernek.htm) o da olmadı gidin bilgisayara yakın bir mühendislik ya da İstatistik, Matematik, Fizik, Ekonometri gibi size sağlam sayısal alt yapı kazandıracak bölümler okuyun bir yandan da yapabiliyorsanız Bilgisayar Mühendisliğinde/Bilimlerinde yandal yapın o da olmadı kendinizi geliştirin (Certified Professional olun, Udacity 'den nano degree programlarına katılın vs, isteyene alternatif çok, bir yere sıkışıp kalmayın!) sonra da Allah 'ın izni ile yüksek yapar yolunuza devam edersiniz.

    Bilkent Türkiye ve belki de uluslararası klasmanda iyi bir üniversite olduğu için size iyi bir iş kapısı oluşturabilir ama garanti edemez. Herşey sizde biter. Çok çalışın, üstünkörü değil mantığını anlayana kadar, kafanızıda tam oturtana kadar çalışıp sonrada pratik yapın. İyi seviyede ingilizce öğrenmeye bakın eğer mümkünde TOEFL ya da IELTS gibi skorlarla bunu belgeleyin.

    Computer Information System - İşletme müfredatıda olmasına rağmen daha CS ağırlıklıdır
    Management Information System (ya da Alman ekolü ile Business Informatics) - İşletme ve CS müfredatı aynı dengededir

    Bu arada şunu da eklemek isterim ki aynı müfredatta bir çok bölümün adı yakın zamanda tek bir isimde birleştirilecektir.https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/DuyuruDetay.aspx?did=920
    https://www.gcsu.edu/business/iscs/difference-between-cs-and-mishttps://www.floridatechonline.com/blog/information-technology/computer-information-systems-vs-management-information-systems/

    Daha uzun uzadıya yazmak isterdim lakin malumunuz vakit insanın en değerli varlığıdır. Vaktinizi çaldım bağışlayın, hatam olmuşsa affedin, bileniniz daha iyi bileniniz varsa lütfen, atmadan, sallamadan, fanatiklik yapmadan düzeltin, kalbinizi kırdıysam, hayalleriniz yıktıysam da hakkınızı helal edin. Allah yar ve yardımcınız olsun!
    Merhaba, ben de bir CTIS öğrencisi olarak 5 yılı aşkın Bilkent tecrübemle bu yoruma cevap yazıyorum. Tek tek alıntı yaparak Litminov'a cevap vereceğim.


    "Ben mezun olarak söyleyebilirim ki şu anki aklım olsa başka bir bölüm okurdum."

    Bölümden beklenti, imkanların, alternatiflerin ve kariyer hedefine göre değişir bu durum. Kimisi iyiki bu bölümdeyim derken, kimisi de başka bölüm okurdum diyor. Herkes kendince haklı, o yüzden bu yorumlara kesin yargı olarak bakmayın. Size göre değişir.


    "Bölüm ile alakalı çok fazla sorun var."

    Evet çok sorun var, her üniversitede ve her bölümde olabileceği gibi. Sanki başka yerde sorun yokmuş, birtek CTIS'de varmış gibi anlam çıkarmaya gerek yok. (Sorunların ayrıntılarına ineceğiz devamında).


    "İlk olarak öğretilmesi gerekli temel şeyler yeteri kadar öğretilmiyor. Son konuların yetişmediği çok oluyor. Sınıftaki başarı oranı öğretilecekleri direkt olarak etkiliyor."

    Öğretilmesi gerekli temel şeyler derken tam olarak açık değil. Discrete Math dersi iki dönem olmalı bence, yüzeysel ve çok yetersiz kalıyor. Son konuların yetişmediği bir durumu yaşamadım hiç, illahi son konuya kadar geliniyor. Belki son konu az işlenebilir. Sınıfın başarısı evet çok önemli, sınıf çok başarısızsa ve öğrenciler sallamıyorsa öğretmenlarin yarısı da çok sallamıyor (konuların işlenmediği anlamına gelmesin). Eğer sınıfın öğrenci profili yüksekse dersten çok verim alırsınız.


    "Bölümün maddi imkanı çok yetersiz. Hala core 2 duo işlemcili bilgisayarlar kullanıyorlar. Sınavlarda inanılmaz sıkıntı oluyor. Mouse'u sınavda bir uçtan bir uca götürmek 10-15 saniye sürüyordu. Kaç kere şikâyet ettik ancak senelerce bir değişiklik olmadı. Bir keresinde bu donma problemi sınavımı ciddi ölçüde sıkıntıya sokmuştu bunu belirtip ek süre istediğimde sorunun bilgisayardan kaynaklı olmasına rağmen asistan ek süre vermemişti. Benim 4 senelik bölüm hayatımda (ondan öncesi de aynı donanımdı diye tahmin ediyorum) sonunda sadece 1 tane laba core i5 işlemcili bilgisayarlar geldi. 9-10 tane lab var."

    Evet bilgisayarlar kötü. Toplam lab sınavlarınızın muhtemelen yarısında sıkıntı yaşarsınız. Donar, kasar, reset atmanız gerekebilir, ben 20 sınav olduysam 8 tanesinde bilgisayar değiştirmek zorunda kaldığım oldu. Mouseların yarısı cidden leş. (Yeni dönemde belki lablar yenilenebilir. ona göre düzeltirim yorumları).
    Bilgisayar kaynaklı sınavımı ve notlarımı etkileyecek bir sorunla karşılaşmadım, stres yaratması dışında. Zaman kayıplarımı hep sınav sonunda ek süre olarak verdiler. Eğer arkadaşın dediği gibi asistan ek süre vermemişse hakkınızı savunun. Sınavı kabul etmem gibi triplere girerse korkmayın burası devlet üniversitesi değil, atarınızı yapın, gidin yönetime, rektörlüğe şikayet edin, şikayetiniz dikate alınır. Dikkate alınmazsa dava bile açabilirsiniz, uğraşın okulla. (Okulun başında çok dava olduğu ve birçoğunu kaybettiği için uzlaşmacı olacaklarını tahin ediyorum iş bu raddeye gelirse aa korkmayın devlet üni değil burası).


    "Bölümün en sıkıntılı olduğu noktalardan birisi de asistanlar. Benim dönemimde 6-7 tane asistan aldılar bölüme hepsi teker teker gitti. 2-3 tanesi kaldı. Onlar da ortalaması yüksek bir öğrenciden bile kötüydü. Hocalar artık bu asistan yeni çok üstüne gitmeyin fazla bir şey bilmiyor diyordu. Değerlendirme formunda bir asistan için bayağı kötü şeyler yazılı hatta. Kimseyi zan altında bırakmak istemediğim için asistanlar ve hocalarla ilgili olayları ve öğrenci görüşlerini gizli tutuyorum."

    Eskiden çok kaliteli asistanlar vardı ancak okulun verdiği para az olduğu ve çok yoğun çalıştırdıkları için bıraktılar. Şuanki asistanlar (son dönemlerde gelenler, eskiden beri asistanlık yapanlardan bahsetmiyorum), bölümün ilk 20 öğrencisinden daha kötü haldeler. Ne vizyon, ne bilgi katabiliyorlar. Kısaca çok kötü haldeler. Ama yarcımcı olmak istiyorlar, şuana kadar sorduğum hiçbir soruya cevap veremediler ama ertesi güne araştırıp cevap veriyorlar.


    "Erasmus ile ilgili de çok problem yaşadık. Ben dahil pek çok arkadaşım şikâyetçiydi. Almak istediğin dersler uymuyor, dönem uzatmak zorunda kalıyorsun, ilgilenilmiyor vs."

    Erasmusla ilgili her okul, her bölümde bu problemler var, CTIS'e özgü değil. Fakat "okulu uzatmak zorunda kalıyorsun" yorumu kesinlikle yanlış. Şuana kadar 50 kişi erasmusa gitmişse CTIS'den, belki 5-6 tanesi uzatıştır okulu. O da ya alttan dersi vardır, yada erasmusda dersten kalmışdır yada alabileceği dersleri iyi takip etmemiştir ve dersi erasmusdan önce üstten almadığı için okulu uzatmıştır.


    "Staj ve iş deneyimlerini yine tartışmaya açık bir konu. Kimisi stajda hiçbir şey yapmıyor, kimisine stajda hiç iş vermiyorlar, kimisi güzel bir fırsat buluyor, kimisi de kendi emeğiyle güzel bir yere giriyor. Denetlemede ise çok gelişigüzel bir yöntem kullanıyorlar . Yeterli değil. Bu konuda da yazılıp çizilecek çok şey var ancak dedikoduya girmesin umarım düzeltilir diyip geçelim."

    Evet kimisinin stajı boş geçiyor, kimisine iş vermedikleri de doğru fakat yine bir "ama" demek istiyorum. Bunları yaşayan öğrencilerin gittiği şirketler bellidir, siz de o şirketlere başvurmayın staj için. Hem 60 kişilik dönemde zaten 15 tane kaliteli öğrenci oluyor, gerisi dersi okulu çok sallamayan başarısız kişiler, o yüzden nerde nasıl staj yaptıklarını çok sallamayın. Denetleme çok gelişigüzel ve saçma. Staj defteri diye bir olay var çok saçma. Kaliteli rapor yazdırsalar daha iyi ama bunlar sizin başarınızı etkileyecek şeyler değil, dert etmeyin.


    "Değinmek istediğim bir diğer nokta ise bölümdeki akademisyenlerin profesyonellikten uzak oluşu. Bilkent'in her dönem sonu öğrenciler tarafından yapılan akademisyen ve ders değerlendirmesi oluyor. Bu forma memnun olduğunuz ve olmadığınız şeyleri yazabiliyorsunuz. Bu form yapılırken hoca ya da asistanın sınıfta durmaması gerekiyor. Ancak hocalar güzel şeyler yazarsanız sevinirim gibi şapşiklikler yapabiliyor ya da yazdığınız olumsuz bir şeyi sınıfa gelip biri bana şöyle yazmış heh heh biri bana şunu demiş diyip tavır takınabiliyor. İşin kötü tarafı ise hocalar, doldurulan formun kimin tarafından doldurulduğunu biliyorlarsa o öğrenciye olan tutumları. Olumsuz şeyler yazdığı için canı sıkılan arkadaşlarım da oldu. Hocanın sınıfta evaluation form yapılırken sıraları gezdiği de..."

    "Güzel şeyler yazarsanız sevinirim" dediklerine rastlamadım, ama dendiyse belirli bir veya iki öğretmen var, onlar demiştir. Çok ciddiye almayın, aynı laubalilikle siz de öğretmene cevap verin.
    "İşin kötü tarafı ise hocalar, doldurulan formun kimin tarafından doldurulduğunu biliyorlarsa o öğrenciye olan tutumları. Olumsuz şeyler yazdığı için canı sıkılan arkadaşlarım da oldu.". Buna da rastlamadım ancak sebebini tahmin ediyorum. Muhtemelen başarısız, saygısız ve sınıfın düzenini bozan öğrencilere karşı öğretmen bir (haklı) tutum sergilediğinde, öğrenci bunu kişisel algılıyordur.
    "Hocanın sınıfta evaluation form yapılırken sıraları gezdiği de..." bununla da karşılaşmadım ama karşılaşırsanız çekinmeden öğretmenin çıkmasını isteyebilirsiniz.


    "Bölümde çok farklı dersler alıyorsunuz ve zaman kısıtlaması yüzünden de bu dersleri introduction düzeyinde öğrenmekle kalıyorsunuz. C dersi görüyorsun ama vector'ü hiç bilmiyorsun çünkü öğretilmeyen pek çok şeyden biri."

    Bunu yazan kişi muhtemelen C dersinden kaldı yada birçok derse gitmedi, gittiyse de dinlemedi dersi.
    Bazı dersleri yeterli derinlikte öğrenmediğimiz doğru ancak bu kadar seviyeyi bile çoğu öğrenci öğrenmek istemeyip derste öğretmeni bezdirirken, biraz kişisel çabanızla çok şey öğrenebilirsiniz. Sürekli dersleri ve öğretmenleri suçlamanın anlamı yok.


    "Bölümün en önemli noktalarından biri de tipler. Birisi yazmış çok doğru demiş oradaki öğrencilerin belki de %50'sinden de fazlası alakasız tipler. Bizim zamanımızda gamer ve coder tipler daha fazlaydı ama ilerleyen yıllarda öğrenci profili skalası işletme bölümündeki öğrenci profiline doğru kaydı. Öğrenci profili yüzünden derslerin kalitesi de düşüyor haliyle."

    Alakasız tiplerin olduğu doğru, hatta öğrenci profili/kalitesi çok düşük ve keskin. Keskin derken mesela %20 çok iyi, %75 çok kötü, arada %5 orta vardır. Bunun sebebi muhtemelen bölüme girmek çok kolay. Ancak şunu da unutmamak lazım, herkesin başarılı olmasını beklemeyin. Siz en iyi %20 de olun.
    Şuanki öğrenci profili ve kalitesinde bir artış var, ara 2-3 dönemde çok kötü öğrenciler geldi geçiyor, şuan 1-2-3ler gayet kaliteliler. Hatta önceye göre çook daha iyiler. Öğrenci profili bir sınıfta kötüyse dersin kalitesi elbette düşüyor. Bu tarz problemlerin benzeri her okul, her bölümde vardır, CTIS'e spesifikmiş gibi algılamaya gerek yok.


    "Ha şunu da söyleyebilirim ki bölüm inanılmaz kolay. Yazdığım nedenlerin de etkisiyle sınavlar, dersler çok kolay geçiyor. Biraz da yatkınlığınız, temeliniz, matematiğiniz varsa gülersiniz ayrık matematikte gösterdikleri şeye. Çalışkan bir öğrenciyseniz 3 ortalamanın üzerine çıkmamanız için hiçbir sebep yok. Ortalamasını yüksek tutup matematiğe geçen de çoktu zamanımızda. Derslerin basit ve yetersiz olduğunu düşünüyorlardı."

    Evet bölüm gerçekten çook kolay. Yani 3.0 aşağısı ortalama yapmak için özel çaba ve aptallık gerekiyor. Çok az bir çalışma ile 3.5 üzeri ortalama çok rahat yaparsınız. Bölümün gereğinden fazla kolay olduğunu düşünüyorum hatta. Başarısız öğrenci yüzdesi fazla olduğu için öğretmenler bol keseden puan dağıtıyor. Bu, öğretmenlerin her öğrenciyi geçirdiği anlamına gelmesin, öğrenci yetersizse geçirmez ama geçecek yeterliliğe sahipse fazladan bonuslar ile çok fazla not toplayıp ortalama yapabilir. Bu durumdan ben de nefret ediyorum açıkçası. Başarı, self-learning ile geliyor, bu şekilde başarılı bir öğrenci iseniz, kariyer hedefi ve amaçlarınıza göre zaten bölüm değiştirir yada ona göre bir yol çizersiniz kendinize. Ama bölümün kolay ve bazı derslerin yetersiz olması bölümün kötü olduğu anlamına gelmez çünkü bu kalitede devlet ünide ders veren ve öğrenci yetiştiren çok az bölüm var ki onlara gidebiliyorsanız CTIS de ne işiniz var zaten (Bilkent kaynaklarından faydalanma isteği hariç).


    "CS'teki derslerin zorluğu CTIS'i bine katlar."

    Bin abartı oldu ama 5 filan katlar bence. Yine de bir dersin zor olması, kesinlikle iyi anlamına gelmez. kariyer hedefi ve amaçlarınıza bağlı herşey.


    "Ders olarak karşılaştırma yapacak olursanız eğer CS'in kat ve kat daha üstün olduğunu görürsünüz. O yüzden CS ile CTIS karşılaştırmaları komik oluyor."

    CTIS ve CS karşılaştırmak saçma çünkü iki bölümün de vizyon ve misyonu farklı. CTIS, CS deki gibi ders gösterecek olsa o zaman CTIS değil, CS olurdu. Elma ile Armutu kıyaslamak kadar saçma.


    "Bu bölüme akademik başarınız düşükse yapabileceğinizin en iyisi buysa ve o sıralamada girebilecek en iyi yeri arıyorsanız işte o zaman seçmenizi tavsiye ederim"

    Kesinlikle katılıyorum.


    "ama beklentinizi düşük tutmanız ve bölümün PR çalışmasına kanmamanızı öneririm"

    Beklentinizi düşük tutmayın, kazanabileceğiniz en iyi yer CTIS ise zaten sizler için çok iyidir. Çünkü Bilkent gibi bir okulda okuyacaksınız. PR çalışmasına kanmayın evet, her okul ve bölüm için olduğu gibi.


    "Okuldaki kâle alınmayan bölümlerden biridir CTIS. Bölüm, kampüsün sosyal ortamında dalga konusu olarak da görülür, aşağılanır. Eğitimi olsun, öğrenci profili olsun vs."

    Katılmıyorum. Siz kaliteli ve kültürlü bir öğrenci iseniz, girdiğiniz her ortamda farkınız olur.
    Sosyal ortamda ben de öğrenci profili ile ilgili dalga geçtiğim olur, eğitim kalitesine de geçiririm evet ama bu başarılı bir öğrenci olduğum için. Başarısızlar için herşey mazeret ve bölüm çok zor onlar için.


    "Bu bölümden orta halli bir şekilde mezun olanlar şu anda 3-4 bin lira arası özel sektörde işe başlıyor."

    Bu maaş ortalaması ve bilgisini nasıl almış merak ediyorum? her mezun sormuş mu ne kadar kazanıyorsun diye? çok takmayın, 5 bin civarına iş rahat bulunur diye düşünüyorum çünkü standart maaşlar belli (Ankara/İstanbul)


    "Şu konuya da değinmek istiyorum. Mesela siz C dersini ya da JAVA dersini vs başarıyla bitirdiniz ve o alanda yönelmek istiyorsunuz. Derste öğrendiğiniz şeyler o alanın yalnızca temel kısmı. O alanda başarılı bir meslek sahibi olmanız için çok fazla yol katetmeniz kendinizi çok fazla geliştirmeniz gerekiyor. Yani öğrenmeniz gereken şeyler çok daha fazla."

    Her okul, her bölüm, her ders için aynı durum bu.


    "Ben okulda aldığım seçmeli derslerin, kulüplerin, etkinliklerin ve bölüm dışı derslerin eğitimimde daha fazla faydası olduğunu söyleyebilirim. CS, ECON, SOC, PHIL, IR, POLS, HCIV, HIST, TURK, FA kodlu ve diğer bölüm derslerinde insanın ufkunu genişletecek o kadar değerli dersler var ki. Bu bölüme giriyorsanız iktisata, bilime, felsefeye, sanata, müziğe ağırlık verin. Çünkü Bilkent'te verilen en güzel eğitimler bunlar."

    Kesinlikle katılıyorum. Bilkent'in avantajı, birçok alandan ders alabilmeniz ve okulun kendi imkanları da müthiş. Şuana kadar kütüphaneye bir sürü kitap satın aldırdım kütüphanede olmayan. İstediğiniz kitabı getirttirebiliyorsunuz ücretsiz. Muhteşem. Türkiye'deki üniversiteler arasında kütüphaneye en çok para harcayan üniversite Bilkent.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri (CTIS) Tanıtımı

    Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri (CTIS), Bilkent Üniversitesi'nde sunulan seçkin bir lisans programıdır. Program, bilişim sistemleri ve teknolojileri alanında sağlam bir temel sağlar ve öğrencileri günümüzün teknolojik olarak gelişen işgücünde başarılı olmak için hazırlar.

    CTIS programının müfredatı, bilgisayar bilimlerinin temel ilkelerini, yazılım geliştirme ve veri analizi gibi önemli alanlara kadar kapsar. Öğrenciler, yapay zeka, büyük veri ve siber güvenlik gibi son teknoloji konuları hakkında da bilgi edinirler.

    Bilkent CTIS programı, deneyimli akademisyenler ve sektör uzmanları tarafından verilmektedir. Öğrenciler, gerçek dünya projeleri ve stajlar aracılığıyla uygulamalı deneyim kazanma fırsatı bulurlar. Bu deneyim, mezunların iş piyasasında rekabet avantajı sağlar.

    CTIS mezunları, yazılım geliştirme, veri bilimi, siber güvenlik ve bilişim sistemleri yönetimi dahil olmak üzere çeşitli sektörlerde yüksek talep görmektedir. Program, öğrencileri gelecekteki kariyerlerinde başarıya hazırlamak için gerekli bilgi, beceri ve deneyimi sağlar.

    Eğer bilişim sistemleri ve teknolojileri alanında kariyer yapmayı düşünüyorsanız, Bilkent Üniversitesi CTIS programı sizin için mükemmel bir seçenek olabilir. Programın güçlü müfredatı, deneyimli öğretim üyeleri ve pratik öğrenme fırsatları, sizi gelecekteki başarı için donatacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İzninizle bir kaç soru sormak istiyorum..Cevaplarsanız hem ilgilenen arkadaşları,hem beni bilgilendirmiş olursunuz..1)Yazılım müh. yerine CTIS seçseydim diyenlere örnek verebilir misiniz?2)Bölüm olarak mühendislik ilanlarına başvurabilir demişsiniz,bölüme güveniyorsanız neden Boğaziçi,İtü,Odtü diye top okulları öncelikli örnek saydınız..3)Nitelikler ve vizyonu incelemeden 'gözü kapalı' iki okulu karşılaştırıp işe alım yapacak olan işveren ve şirket kimdir?4)Apple ve Microsoft anlaşmaları demişsiniz,kaynak ve kanıt gösterebilir misiniz?5)Bilişim sektörüyle ilgili kural 1 ve kural 2 yazmışsınız,önce MYO(ki bu iki yıllıktır)ODTÜ'lünün üzerinde çalışabilir demişsiniz,sonra üniversite ismi önemlidir demişsiniz sizce bu ikisi çelişmiyor mu?6)Bilkent'i en iyi temsil eden 3 bölümden birisidir demişsiniz,diğer ikisini söyler misiniz?7)Bilkenti ve bölümü övmek için ikinci bir üniversite ve bölüme laf atmak orada okuyan öğrencileri hor görmek bahçecik diyerek,sizce etik midir?8)Kişi eğer kendine güveniyorsa iş bulan hoca mıdır yoksa mezun mu?9)Bugün Boston Consulting Group Gibi önemli bir şirket bile top okullardan mezun olmuş endüstri mühendisi işe alırken 1500 TL teklif ediyorsa siz neye dayanarak 3000 TL ile işe başlamaktan bahsediyorsunuz?Elinizde bununla ilgili bir açıklama teklif mektubu vs var mı? Ve son sorum 10)Sürekli bilgisayar mühendisliği diplomasından bahsetmişsiniz,eğer puanınız yetseydi,Bilkentte bilgisayar mühendisliği mi okurdunuz ctis mi? Cevaplarınızı bekliyorum,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikaraer -- 5 Ocak 2014; 5:52:38 >




  • Kusura bakmayın mesajı iki kez göndermişim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikaraer -- 5 Ocak 2014; 5:47:04 >
  • Ctis bölümünü sayısal ağırlıklımidir yoksa ygs puaniylami alım yapıyor teşekkür ederim
  • Ctis bölümünü sayısal ağırlıklımidir yoksa ygs puaniylami alım yapıyor teşekkür ederim
  • Ctis bölümünü sayısal ağırlıklımidir yoksa ygs puaniylami alım yapıyor teşekkür ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikaraer

    İzninizle bir kaç soru sormak istiyorum..Cevaplarsanız hem ilgilenen arkadaşları,hem beni bilgilendirmiş olursunuz..1)Yazılım müh. yerine CTIS seçseydim diyenlere örnek verebilir misiniz?2)Bölüm olarak mühendislik ilanlarına başvurabilir demişsiniz,bölüme güveniyorsanız neden Boğaziçi,İtü,Odtü diye top okulları öncelikli örnek saydınız..3)Nitelikler ve vizyonu incelemeden 'gözü kapalı' iki okulu karşılaştırıp işe alım yapacak olan işveren ve şirket kimdir?4)Apple ve Microsoft anlaşmaları demişsiniz,kaynak ve kanıt gösterebilir misiniz?5)Bilişim sektörüyle ilgili kural 1 ve kural 2 yazmışsınız,önce MYO(ki bu iki yıllıktır)ODTÜ'lünün üzerinde çalışabilir demişsiniz,sonra üniversite ismi önemlidir demişsiniz sizce bu ikisi çelişmiyor mu?6)Bilkent'i en iyi temsil eden 3 bölümden birisidir demişsiniz,diğer ikisini söyler misiniz?7)Bilkenti ve bölümü övmek için ikinci bir üniversite ve bölüme laf atmak orada okuyan öğrencileri hor görmek bahçecik diyerek,sizce etik midir?8)Kişi eğer kendine güveniyorsa iş bulan hoca mıdır yoksa mezun mu?9)Bugün Boston Consulting Group Gibi önemli bir şirket bile top okullardan mezun olmuş endüstri mühendisi işe alırken 1500 TL teklif ediyorsa siz neye dayanarak 3000 TL ile işe başlamaktan bahsediyorsunuz?Elinizde bununla ilgili bir açıklama teklif mektubu vs var mı? Ve son sorum 10)Sürekli bilgisayar mühendisliği diplomasından bahsetmişsiniz,eğer puanınız yetseydi,Bilkentte bilgisayar mühendisliği mi okurdunuz ctis mi? Cevaplarınızı bekliyorum,yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..


    1- Ben ornekler versem siz inanacak misiniz ? O ayri konu ... Ama veriyorum ; kendi lisemden mezun olurken benim puanim bahcesehir yazilim ve buraya yetiyordu , ama ben burayi sectim , benim gibi burayi secmeyen 2 arkadasim oldu. 2 sinin de soyledigidir!
    2- Parantez icinde (yuksek lisansiniz yoksa) demisim , ilk once cumleyi okuyun anlayin sonra soru sorun.
    3- Nitelikler ve vizyon incelendiginde , siz bahcesehir yazilimi mi ctis i secerdiniz ? Elinizi vicdaniniza bir kez olsun koyun.
    4- Apple , Microsoft Dahil 10 larca dunya deviyle anlasmalidir. Bolum baskani : Erkan Ucar ' a Facebooktan sorabilir veya Mail atabilirsin , yada gel okulu gezdirelim , bolume baslangic slaytini sana izletelim.
    5- Bence o ikisi celismiyor , 2 tane kural saymisim. 1. Olan herkesin malumu , 2.olan apayri bir kural , 2 si baglantili olacak diye birsey dememisim.
    6- Diger bolumler : Hukuk , Elektrik elektronik Muh. Bolumlerimizdir , lutfen bilkent ogrenci islerini arayip sorunuz(inanmamakta diretirseniz.)
    7- Yazimin sonunda , tanitim arasinda kendi goruslerim olduguna dedindim.ve ozur diledim bunu sorgulamak size dusmez.
    8- Kisi kendine guveniyorsa istedigi yere cv sini verir girer. Ben orada is garantisini vurgulamak adina yazdim . 'Bolumdeki herkese hocalar is buluyor' gibi algiliyorsan sizin sorununuz.
    9- Yazimi okumadiginiz icin tekrar yaziyorum ; CTIS bolumu ogrencileri is hayatlarina 2 Yil deneyim ile baslar ! 0 deneyim ile baslayan bir endustri muhendisine kim 3000 verebilir zaten ( istisnalar haric ) bunu ben kanitlamayayim . Inanmiyor iseniz lutfen bolumun 4.sinif ogrencilerini facebook tan ekleyin sorun.
    10- Puanim bilgisayar muhendisligine tutsa bile CTIS secerdim. ( Bilkent Bilgisayar Muh. Ten bolumumuze senede 5 gecis olmakta. ( arastirin ) ) .

    Tesekkurler , saygilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cangi2 -- 5 Ocak 2014; 20:20:29 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meşhurkeladam

    Ctis bölümünü sayısal ağırlıklımidir yoksa ygs puaniylami alım yapıyor teşekkür ederim

    YGS - 1 ile alim yapmakta ( Matematik Agirlikli )
  • Affınıza sığınarak soruyorum yönetim bilisim sistemleri ile aradaki farkı biraz açıklarmisiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meşhurkeladam

    Affınıza sığınarak soruyorum yönetim bilisim sistemleri ile aradaki farkı biraz açıklarmisiniz.


    Yönetim Bilişim Sistemler - İşletme Bilgi Yönetimi ( Farklı Adlar - Aynı Bölümlerdir )

    * Yazılım ile ilgili Sadece Excel - Ve Belki C# Görürsünüz.
    * Mezun Olunca Genelde Bilgi İşlem Departmanlarında , Bilgi İşlem Görevlisi Olursunuz.
    * Bilgisayar Müh veya Yazılım Müh Yüksek Yapmanız Mümkün Fakat , CTIS Gibi Okurken Mühendislik Diploması Alamazsınız.(3.Sınıf Yurtdışı)
    * CTIS - veya Bilişim Sistemleri Bölümlerinin ( 4 Yıllık LİSANS ) , Bilgisayar Mühendisliği Diploması Alabilme İmkanları (Yurtdışı veya okurken ek teorik dersler alarak)
    Ünvanları ' BİLGİSAYAR BİLİMCİ ' olduğu içindir. Yönetim Bilişim Sistemlerinde Böyle Bir Durum Söz Konusu Değil.
    * Tanıdıklarımdan ; Bizim Üniv 'de (BİLKENT) İşletme Bilgi Yönetimini Geçen Sene Bitiren Bir Arkadaşım, Şuanda İşletme Yükseği Yapmakta .. Bölümün Geneli de Bu Şekilde.




  • Yaşıniza hurmeten saygılarımı sunuyorum peki istanbulda bu bölümü okumak için hangi üniversite tercih edilmeli yoksa 4 yıllığına ankaraya gelmek daha mi mantıklı (bilkent üniv. Ankara'da diye biliyorum yanlışim varsa duzeltiniz )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meşhurkeladam

    Yaşıniza hurmeten saygılarımı sunuyorum peki istanbulda bu bölümü okumak için hangi üniversite tercih edilmeli yoksa 4 yıllığına ankaraya gelmek daha mi mantıklı (bilkent üniv. Ankara'da diye biliyorum yanlışim varsa duzeltiniz )


    İstanbul'daki üniversitelerin şuanki son durumunu bilmiyorum fakat,
    ÖZELLERDE;
    Bilkent
    Özyeğin
    Yeditepe
    Şeklinde Yazılmalı.
  • Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günceldir...
  • ben odtü bilgisayar mı boğaziçi bilgisayar mı bilkent ctis mı seçeceğime karar veremiyorum....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O tamamen sana kalmış dostum
  • Tek tercih yapmak zorunda değilsin. Ben CTIS mezunu olmama rağmen girerken sadece CTIS yazmamıştım mesela. Bilkent, Boğaziçi ve ODTÜ okuduğuna pişman olmayacağın üniversiteler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evren Küçük -- 25 Ocak 2014; 23:13:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evren Küçük

    Tek tercih yapmak zorunda değilsin. Ben CTIS mezunu olmama rağmen girerken sadece CTIS yazmamıştım mesela. Bilkent, Boğaziçi ve ODTÜ okuduğuna pişman olmayacağın üniversiteler.

    koç nasıl hocam? bir de ben bitirip temelli yurtdışı düşünüyorum. yani yurtdışında master+iş olanakları lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Koç ta iyi bir üniversite diye biliyorum. Ben gözüm kapalı yazabilirdim mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Evren Küçük

    Koç ta iyi bir üniversite diye biliyorum. Ben gözüm kapalı yazabilirdim mesela.

    yurtdışı için hangisini önerirsiniz, ve kesinlikle bilgisyar müh. okuyacak birisi evde kendini geliştirmeye başlayabilir mi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.