Şimdi Ara

.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
384
Cevap
28
Favori
31.141
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi any77 -- 8 Aralık 2015; 19:14:33 >



  • Güzel konu teşekkürler.
    Ama ben ücretli satışın yanındayımdır.
    Yani 100K indirme ile 5k$ kazanmak yerine +10K 1$lık indirmeyi tercih ederim. Şahsen de öyle yapacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir kullanici olarak tanimadigim bilmedigim bir firmanin oyununa degil 1 dolar 1 cent vermem. Ama oyun oynayacak olsam ea games rockstar vs gibi bir firmanin mobil oyununa gozu kapali 10 dolar veririm.

    Bu yuzden isim yapana kadar reklamla idare edin sonrasinda para karsiligi satis daha mantikli. Yani reklamli oyunla reklaminizi yapin. Sonra satarsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Bir kullanici olarak tanimadigim bilmedigim bir firmanin oyununa degil 1 dolar 1 cent vermem. Ama oyun oynayacak olsam ea games rockstar vs gibi bir firmanin mobil oyununa gozu kapali 10 dolar veririm.

    Bu yuzden isim yapana kadar reklamla idare edin sonrasinda para karsiligi satis daha mantikli. Yani reklamli oyunla reklaminizi yapin. Sonra satarsiniz.

    Ama hocam ciddi düşük oluyor kâr. Mesela ben pek para harcamadım oyuna yaklaşık 100 hesaplara da 150$ gidecek toplam 250$.ama Golden Brain vs vs daha fazla harcama yapanlar var.

    Yukarda dediğim gibi
    30 - 40K indirme yerine 5k indirme tercih etmek daha iyi değil midir?


    Bu arada kendi durumundan ve paraya ihtiyacımdan bahsedeyim: Belki ortalama pc m olsaydı dediğinizi yapardım ama 2gb ram intel e2160 işlemci ile oyun yapmaya çalışan birisiyim. En kısa sürede yeni pc ile yoluma devam etmek istiyorum. Hobi değil iş düşünüyorum. (sırf bu yüzden oyun bilgisayarı yerine macbook alacağım) inşallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güzel konu,teşekkürler. Ben de kısa sürede bir dil öğrenebilirsem ilk işim oyun yapmak olacak, ücretsiz olarak yayınlayıp reklam eklemeyi düşünüyorum sadece tabii bunlar için çok erken..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Constantine

    Güzel konu,teşekkürler. Ben de kısa sürede bir dil öğrenebilirsem ilk işim oyun yapmak olacak, ücretsiz olarak yayınlayıp reklam eklemeyi düşünüyorum sadece tabii bunlar için çok erken..

    Yani

    Bekliyoruz sizi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Bir kullanici olarak tanimadigim bilmedigim bir firmanin oyununa degil 1 dolar 1 cent vermem. Ama oyun oynayacak olsam ea games rockstar vs gibi bir firmanin mobil oyununa gozu kapali 10 dolar veririm.

    Bu yuzden isim yapana kadar reklamla idare edin sonrasinda para karsiligi satis daha mantikli. Yani reklamli oyunla reklaminizi yapin. Sonra satarsiniz.

    Bende aynısını yazdım zaten ...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Bir kullanici olarak tanimadigim bilmedigim bir firmanin oyununa degil 1 dolar 1 cent vermem. Ama oyun oynayacak olsam ea games rockstar vs gibi bir firmanin mobil oyununa gozu kapali 10 dolar veririm.

    Bu yuzden isim yapana kadar reklamla idare edin sonrasinda para karsiligi satis daha mantikli. Yani reklamli oyunla reklaminizi yapin. Sonra satarsiniz.

    Bende aynısını yazdım zaten ...

    Siz yontemlerden bahsetmissiniz bende kullanici olarak yorumumu yapptim ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olaya proje yerine para olarak bakılırsa büyük ihtimalle başırısız olunacaktır.Konu sahibi zaten var olan uygulamayı kar a çevirme yöntemlerinden bahsetmiş, ve doğru yönlere değinmiş ama benim yazacaklarım para için oyun geliştirme furyasına girenleri ilgilendiriyor.Oyun yapmak çocuk oyuncağı değil ele avuca gelir şeyler için aylarınızı vermeniz gerekir ve bunu sonucunda sadece siz kullanıyorda olabilirsin para için değil kendinizi geliştirmek için girişirseniz kazançlı çıkabilirsiniz üstte bir arkadaş tanınmış şirketlere daha çok para verebileceğinden bahsetmiş çokta haklı kendileri projeyi ticariye dönüştürürken müşteri gözünden bakmalısınınız. Hemen bir fiyattan girip satışa çıkarmanız büyük ihtimalle hüsranla sonuçlanacaktır. Öncelikle uygulamanızı ücretsiz sürümlerini paylaşın beğeni toplayın kendi potansiyel müşterilerinizi oluşturun ve bu kişilerin yeni sürümü alıcak kadar etkileyin büyük firmaların veyahut bir anda adından söz ettiren yeni geliştiricilerin çoğu ilk uygulamalarını ücretsiz yapmasalardı bu seviyelerde olamayacaklardı. Bir stratejiniz olsun arkadaşlar. İyi forumlar dilerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Prodigy

    Olaya proje yerine para olarak bakılırsa büyük ihtimalle başırısız olunacaktır.Konu sahibi zaten var olan uygulamayı kar a çevirme yöntemlerinden bahsetmiş, ve doğru yönlere değinmiş ama benim yazacaklarım para için oyun geliştirme furyasına girenleri ilgilendiriyor.Oyun yapmak çocuk oyuncağı değil ele avuca gelir şeyler için aylarınızı vermeniz gerekir ve bunu sonucunda sadece siz kullanıyorda olabilirsin para için değil kendinizi geliştirmek için girişirseniz kazançlı çıkabilirsiniz üstte bir arkadaş tanınmış şirketlere daha çok para verebileceğinden bahsetmiş çokta haklı kendileri projeyi ticariye dönüştürürken müşteri gözünden bakmalısınınız. Hemen bir fiyattan girip satışa çıkarmanız büyük ihtimalle hüsranla sonuçlanacaktır. Öncelikle uygulamanızı ücretsiz sürümlerini paylaşın beğeni toplayın kendi potansiyel müşterilerinizi oluşturun ve bu kişilerin yeni sürümü alıcak kadar etkileyin büyük firmaların veyahut bir anda adından söz ettiren yeni geliştiricilerin çoğu ilk uygulamalarını ücretsiz yapmasalardı bu seviyelerde olamayacaklardı. Bir stratejiniz olsun arkadaşlar. İyi forumlar dilerim.

    Adam noktayı koymuş beyler. Kesinlikle harfiyen katılıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yabanci yatirimcilar kazanclarinin %60 ini reklama yatiriyorlarmis . isin tam aslini gelistiricilere ulasarak ogrenmekte fayda var. yardimci olurlar diye dusunuyorum. nasil bir yol izlenmeli nereden baslanmali sormak lazim bol bol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker_127

    Yabanci yatirimcilar kazanclarinin %60 ini reklama yatiriyorlarmis . isin tam aslini gelistiricilere ulasarak ogrenmekte fayda var. yardimci olurlar diye dusunuyorum. nasil bir yol izlenmeli nereden baslanmali sormak lazim bol bol.

    Oyun eğer ki çok iyi ise ücretli satış, eğer yeterince iyi değilse reklam. Bu kadar basit bir olay ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi any77 -- 10 Şubat 2015; 20:32:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker_127

    Yabanci yatirimcilar kazanclarinin %60 ini reklama yatiriyorlarmis . isin tam aslini gelistiricilere ulasarak ogrenmekte fayda var. yardimci olurlar diye dusunuyorum. nasil bir yol izlenmeli nereden baslanmali sormak lazim bol bol.

    Gel bana sor. Bende geliştiriciyim ya boşuna konu açmadım Şakayı geçtim de çok profesyonel olmasam da profesyonel sayılabilecek bir geliştiriciyim. İşin aslı forumda bu konuda daha usta kişilikler var.

    Ana fikir şu:

    Oyun eğer ki çok iyi ise ücretli satış, eğer yeterince iyi değilse reklam. Bu kadar basit bir olay ...

    demek ki benim oyunum ucretsiz olacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker_127


    quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker_127

    Yabanci yatirimcilar kazanclarinin %60 ini reklama yatiriyorlarmis . isin tam aslini gelistiricilere ulasarak ogrenmekte fayda var. yardimci olurlar diye dusunuyorum. nasil bir yol izlenmeli nereden baslanmali sormak lazim bol bol.

    Gel bana sor. Bende geliştiriciyim ya boşuna konu açmadım Şakayı geçtim de çok profesyonel olmasam da profesyonel sayılabilecek bir geliştiriciyim. İşin aslı forumda bu konuda daha usta kişilikler var.

    Ana fikir şu:

    Oyun eğer ki çok iyi ise ücretli satış, eğer yeterince iyi değilse reklam. Bu kadar basit bir olay ...

    demek ki benim oyunum ucretsiz olacak

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amatör bir şekilde oyun yapmak bana hep mantıksız gelmiştir. Çok iyi bilirsin ve ekibin olur. Paran olur tamam. Ama heves edip "oyun yapacammmm zengin olacam" kafasında insanlar varken Türkiye'de oyun sektörü ileriye gidemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Rolling Stones

    Amatör bir şekilde oyun yapmak bana hep mantıksız gelmiştir. Çok iyi bilirsin ve ekibin olur. Paran olur tamam. Ama heves edip "oyun yapacammmm zengin olacam" kafasında insanlar varken Türkiye'de oyun sektörü ileriye gidemez.

    Ekibim yok tek çalışıyorum. Problem?

    Bir ekip olması kesinlikle şart değildir. He 4-5 tane beraber oyun yaptığım dh'den veya başka bir yerden arkadaşın olursa o şekilde en azından onlarla stres dağıtabiliyorsun. Yardımlaşabiliyorsun. Ama illaki bir ekip olacak da ekiple aynı oyun üzerinde uğraşılacak diye bir şey söylenemez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vasvasi


    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker_127


    quote:

    Orijinalden alıntı: Golden Brain

    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker_127

    Yabanci yatirimcilar kazanclarinin %60 ini reklama yatiriyorlarmis . isin tam aslini gelistiricilere ulasarak ogrenmekte fayda var. yardimci olurlar diye dusunuyorum. nasil bir yol izlenmeli nereden baslanmali sormak lazim bol bol.

    Gel bana sor. Bende geliştiriciyim ya boşuna konu açmadım Şakayı geçtim de çok profesyonel olmasam da profesyonel sayılabilecek bir geliştiriciyim. İşin aslı forumda bu konuda daha usta kişilikler var.

    Ana fikir şu:

    Oyun eğer ki çok iyi ise ücretli satış, eğer yeterince iyi değilse reklam. Bu kadar basit bir olay ...

    demek ki benim oyunum ucretsiz olacak

    Aynen

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çok fazla basitleştirmişsin bence para kazanımını. (Ha işinde cidde ustasındır orasını bilemem ama en azından bilgiyi aktarırken basitleştirmişsin diyebilirim.) Bende fikirlerimi yazayım;

    Oyun değil de android için evet vardı öyle bir düşünce (Ulan bi program yapsam 1milyon satsa kişi başı 1 dolardan oh zengin oldum...) ama artık atı alan üsküdarı geçti. Özellikle oyun gibi birşeyle uğraşmak için önce dili yalayıp yutacaksın. Örneğin uzun süre önce androide yarım yamalak javayla atladım. Sonuç hüsran tabi. Şimdi (eğitim gereği) javayı yuttum ve eski kodlara bakınca ulan ne saçma salak yazmışım diyorum. 3d yi geçtim 2d yi geçtim fiziğini matematiğini geçtim adam akıllı program yapabilmek için bile gerekli programlama ve problem çözme bilginiz olması lazım.(Dile takılı kalmayın, mantığı çözmüş kişiye bi syntax verin iki günde üst düzey projeler yapar.)

    Eğer bu işi profesyonel derecede meslek haline getirecekseniz ekip maalesef şarttır. En basitinden Grafiker,coder, tester (ki bu dalları en temel ve az olsun diye seçtim) olarak başlamanız lazım. Ha hala diyorsan ben tek olmak istiyorum, yapar mısın evet ama kişi sayısı azaldıkça gelen para, zaman ve kalite değerlerinin negatif yönü artacaktır. En basit örnek oyun yazıyorsunuz, coder'ın bir tek başına olması var bir de network kısmına farklı biri, statik kısımlara farklı biri, dinamik kısımlara farklı birinin gelmesi var. Siz tek başınıza hepsinden biraz biraz yazarsınız tamam ama mesela sizin yazdığınız 100 satır dinamik kısmını işini o yönde uzmanlaştırmış biri bir kaç algoritma ile 20 satıra indirgeyebilir.

    Reklam-Satış ikileminde ise default olarak önce basic reklamlar ile ücretsiz sunarsınız ki satabileceğiniz bir audience oluşsun. İşletme konusunun en basic ikilemi; kafe yönetiyorsunuz. Sürekli müşteriye mi yatırım yaparsınız yoksa yeni müşteriler için mi yatırım yaparsınız...

    Bunları yazmam bazı kişilerin işine gelmeyebilir ama maalesef gerçek hayat böyle. Kendim de dahil olmak üzere çok kişi biliyorum; Önce hevesle unity kurduk. Copy/Paste kodlarla bir miktar geldik. Gördük ki aslında birşey yapamamışız. Demotivasyon süreci. Akıllanıp en baştan başlama... Ki akıllanmaya kadar olan süreç maalesef 1 yılı bulabiliyor, büyük bir zaman kaybı!

    Buradaki arkadaşlar için demiyorum yanlış anlaşılmasın ama iddaa ediyorum oyun programlayanların %50 si daha iki tane iki boyut matrisi çarpımını kodlamayı bile bilmiyordur. (Bunu okuyup; "Ne gerek var abicim if mouse click then shot" diyen kısım dahil.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Uisge Beatha -- 21 Aralık 2013; 1:11:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zooey Deschanel

    Çok fazla basitleştirmişsin bence para kazanımını. (Ha işinde cidde ustasındır orasını bilemem ama en azından bilgiyi aktarırken basitleştirmişsin diyebilirim.) Bende fikirlerimi yazayım;

    Oyun değil de android için evet vardı öyle bir düşünce (Ulan bi program yapsam 1milyon satsa kişi başı 1 dolardan oh zengin oldum...) ama artık atı alan üsküdarı geçti. Özellikle oyun gibi birşeyle uğraşmak için önce dili yalayıp yutacaksın. Örneğin uzun süre önce androide yarım yamalak javayla atladım. Sonuç hüsran tabi. Şimdi (eğitim gereği) javayı yuttum ve eski kodlara bakınca ulan ne saçma salak yazmışım diyorum. 3d yi geçtim 2d yi geçtim fiziğini matematiğini geçtim adam akıllı program yapabilmek için bile gerekli programlama ve problem çözme bilginiz olması lazım.(Dile takılı kalmayın, mantığı çözmüş kişiye bi syntax verin iki günde üst düzey projeler yapar.)

    Eğer bu işi profesyonel derecede meslek haline getirecekseniz ekip maalesef şarttır. En basitinden Grafiker,coder, tester (ki bu dalları en temel ve az olsun diye seçtim) olarak başlamanız lazım. Ha hala diyorsan ben tek olmak istiyorum, yapar mısın evet ama kişi sayısı azaldıkça gelen para, zaman ve kalite değerlerinin negatif yönü artacaktır. En basit örnek oyun yazıyorsunuz, coder'ın bir tek başına olması var bir de network kısmına farklı biri, statik kısımlara farklı biri, dinamik kısımlara farklı birinin gelmesi var. Siz tek başınıza hepsinden biraz biraz yazarsınız tamam ama mesela sizin yazdığınız 100 satır dinamik kısmını işini o yönde uzmanlaştırmış biri bir kaç algoritma ile 20 satıra indirgeyebilir.

    Reklam-Satış ikileminde ise default olarak önce basic reklamlar ile ücretsiz sunarsınız ki satabileceğiniz bir audience oluşsun. İşletme konusunun en basic ikilemi; kafe yönetiyorsunuz. Sürekli müşteriye mi yatırım yaparsınız yoksa yeni müşteriler için mi yatırım yaparsınız...

    Bunları yazmam bazı kişilerin işine gelmeyebilir ama maalesef gerçek hayat böyle. Kendim de dahil olmak üzere çok kişi biliyorum; Önce hevesle unity kurduk. Copy/Paste kodlarla bir miktar geldik. Gördük ki aslında birşey yapamamışız. Demotivasyon süreci. Akıllanıp en baştan başlama... Ki akıllanmaya kadar olan süreç maalesef 1 yılı bulabiliyor, büyük bir zaman kaybı!

    Buradaki arkadaşlar için demiyorum yanlış anlaşılmasın ama iddaa ediyorum oyun programlayanların %50 si daha iki tane iki boyut matrisi çarpımını kodlamayı bile bilmiyordur. (Bunu okuyup; "Ne gerek var abicim if mouse click then shot" diyen kısım dahil.)

    Ekip = Para demek değildir. Tek kişi yaparsan daha özgün oyunlar yaparsın. Forumda kaç tane ekip gördüm hepsi de anlaşmazlıklardan dolayı dağıldılar. Kaç tane de tekil geliştirici ördüm ve tamamına yakını da başarılı oldular. Yani ekip şart değil. Olsa iyi olur ama şart değildir kesinlikle.

    Copy paste kodlarla evet bir yerlere geldim ama o evreyi atlatalı çok oldu şükür . Az kaldı bırakıyordum o zamanlar iyi ki bırakmamışım. Ayrıca bana sorarsanız en zor kısım grafiklerdir. 3-4 tane programı profesyonel kullanabilmek lazım. Kodlama da bi unity kodlarını bilsek yeterli zaten.

    Tester, coder, grafiker, animasyoncu vs hepsini ben yürütüyorum ve evet çok yoruyor beni. Sabah 8'de pc'ye oturup akşam 12'de kalkıyorum. Her gün böyle oluyor genelde . Şı sıralar sürekli tester gibiyim. Optimizasyon yani. 100'lerce kez apk olarak telefona dosya attım. Deneye deneye... Şuan geliştirdiğim oyun 6 aylık bir uğraş sonucu. Bu 6 aylık süreç içerisinde çok zorluklar yaşadım. 6 ay içerisinde ilk 3 ay yaptığım her şey oyunu geliştirdiğim pc'de komple yandı. Bu bile yetiyor değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi any77 -- 21 Aralık 2013; 10:40:12 >




  • Bakarım bi ara
    Küçük oyunlar yapabiliriz ama öyle 1 milyon indirme olacak bir oyun bu kadar basit yapilamaz ve duzgun bir pc gerekir.
    Ben zevkine kucuk oyun proglayabilirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.