Şimdi Ara

En İyi Hızlanma İçin Vites Ne Zaman Atılır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
1
Favori
1.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar
    dün bir konu açmıştım aracımla devir çevirmiştim ondan bahsetmiştim ve gaza geldim aracımla 0-100 denemesi filan yapmak istiyorum aracım benzinli broadway bu araç tüm gücünü 5500 devirde veriyor vitesi 5500 devirde mi büyültmeliyim yoksa 6000 e kadar gelmelimiyim ? ve 2.vitese atarken patinaj çektirsek mi daha iyi bir hızlanma olur çektirmkeden mi ?



  • Devir kesiciye girmeden hemen önce atmanız gerekir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheStig

    Devir kesiciye girmeden hemen önce atmanız gerekir.

    aracımda devir kesici bulunmuyor
  • Her aracin motor karakteri farklidir.dizel ve benzinli tamamen farklidir...
    Sole ornek veriyim efsanevi motor bloklu 1.6turbo opel motoru, ne kadar abanirsan o kadar kacar mantikli yani saglam basman gerek...
    Ama yeni nesil sidi motor ise gucu alt devirde verdigi icin ust devire dogru abandikca arac yanma zayifliyacagindan 5bin devirde degistirmek daha mantikli olur:)
    Sizin broadwaye gelince hocam. Pancarimsi motor oldugu icin cani cikana kadar abanin gaza... yani vurun redline a

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın çevirebillidğim max.devirde.
  • Max torku verdgi devirde mi yoksa max beygiri verdgi devirde mi atılmalı vites

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Max beygir bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çevirebildiği max devirde vites atmak, motora boşa devir çevirtmekten, motoru yormaktan başka birşey olmaz. Maksimum güç devrinin biraz üstünde atılmalı.

    Mesela dizeller 4binde maksimum güç veriyor genelde. 5000-5500 redline var. Dizel motoru 5000e zorlamak motoru yormaktan başka hiçbirşey kazandırmaz. 4400 gibi atın.

    Benzinli araçlar. 6000 de maksimum güç ise 6300 de falan atın. Redline 8000 olabilir. Zorlamanın alemi yok. Japonlar hariç çoğu motorun nefesi 6000den sonra kesilir zaten.
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Redline a girmeden önce atınno zaman.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir arabadan kesici sesinin gelmesi o an süper performans falan verdiğini göstermez. Aksine arabanın size "ne yapıyorsun oğlum ?! " deme şeklidir kesici . Devir çevirmek de bir yerden sonra araca birşey kazandırmaz. 5000 devirde dizel motor yanma için zaman bulamıyor. Benzinli motorlar da yaklaşık 8000 gibi tükeniyor. (istisnalar hariç)
  • Broadway'le o tarz denemelere hiç girme, sakin sakin gez derim.
  • Motorun güç verme karakterine, tork/güç eğrisine göre değişir optimum vites değişim deviri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağır bir parça ile sağ şeritte gitmek en mantıklısı
  • Tork/Hp oranının en yüksek olduğu devirde.
  • En iyi hızlanma için vites aracın izin verdiği en yüksek devirde atılır. Sizin aracınızda devir kesici yoksa , kırmızı işaretli yere kadar devir çevirip vites atmanız araca zarar vermeden en iyi hızlanmayı yapmanızı sağlar.

    Optimun devir ve tork değerlerinde vites değiştirirseniz , redline da vites değiştirenin ancak plakasını okursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fottili -- 14 Aralık 2013; 13:09:02 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Size kesinlikte katılıyorum. Örneğin azami güç devrinden sonra motorun gücü devirdeki artışa göre ne kadar hızlı düşüyor diye bakmak gerekir. Buna göre azami güç devrinden sonra devri ne kadar yükselttikten sonra vites büyüteceğinizi tahmin edersiniz.

    Elimizde Broadway motorunun güç eğrisi olmadığına göre aynı parkurda bir kaç deneme ile aslında bunu bulabilirsiniz.
  • Mevcut vitesteki "teker" (motor degil) torku bir ust vitestekinin altina dusmeye basladigi anda vites degistirmek en iyisidir.Bunu bilmek icin tork egrisini ve vites oranlarini bulup hesap yapmak lazim.Yani redline a dayanmak her zaman en iyi sonucu vermez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Mevcut vitesteki "teker" (motor degil) torku bir ust vitestekinin altina dusmeye basladigi anda vites degistirmek en iyisidir.Bunu bilmek icin tork egrisini ve vites oranlarini bulup hesap yapmak lazim.Yani redline a dayanmak her zaman en iyi sonucu vermez

    Tork eğrisi ve vites oranlarına bakılacağına tek adımda güç eğrisi ile iş çözülür hocam. Bir üstte anlatmaya çalıştığım da buydu. Mesela herhangi bir araçta azami güç devrinden ne kadar süre sonra redline devrine geliniyor, ben bilmiyorum. Sanırım bu araca göre değişir. Her durumda redline'a kadar çıkılmasını sizin de dediğiniz gibi çok ezbere buluyorum. Azami güç devrinden sonra güç devre göre çok hızlı azalıyorsa fazla beklemeden vites büyütmek gerekir. Ama güçteki azalma miktarı düşük ise devri biraz daha artırıp vites büyütülebilir. Broadway'in motorunun güç-devir grafiği bulunabilirse ideal olur. Yoksa arkadaşımızın kendisinin azami devri bulmak için denemeler yapması gerekir.




  • Redline a biraz girsin sonra hemen değiştirin.Devir kesici bulunmuyor diyorsunuzda eğer gerçek anlamda kesici olmasaydı.Yataklar zarar görene kadar 10 bin 12 bin allah ne versiyse çevirirdi motor.Mantıklı sınırlaması vardı.Sizin aracınız için 6500 diye biliyorum.Ama 5000 çok erken.

    Ve atmosferik benzinli motorlar tork ve HP yi aynı anda maksimum seviyede sunar bu yüzden kesiciden hemen önce diyoruz.
  • Dci motorla en iyi performansı 3200 devirle almıştım
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.