Şimdi Ara

1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
1
Favori
27.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar böyle bir inceleme yazmaya karar verdim. Daha önceden de böyle eski araç incelemesi yapanlar vardı. Belki birilerinin işini görür diye yazmak istedim. Araç 1995 Model buz beyazı Renault 9 Broadway.

    Renault 9 serisini incelersek eğer bu araçlarda yapılan en büyük hata isminin Renault Broadway olarak söylenmesi. Broadway serinin sadece 1998 yılından sonra üretilenlerine denir. 9 eki kaldırılmıştır. Renault 9 ise serinin genel ismi. Seri Avrupa'da 1982 yılında yılın aracı seçilmiş. Zamanına göre gerçekten ekonomik ve iyi bir arabaydı. Türkiye'de satılan 3 donanım serisi var. Bunlar Spring, Broadway ve Fairway. Aralarındaki farkları söylersek eğer Spring en boş donanım paketi. 1.4 litre 68 HP tek boğaz karbüratörlü bir motoru vardır. Opsiyonel olarak ön otomatik camlar ve merkezi kilit eklenebilir. Tasarımı biraz eskidir. 1993'e kadar üretilen Broadway'ler de Spring'lere çok benzer. Aradaki farkları Broadway'de bulunan kırmızı tampon nikelajları ve renkli camları. Spring'e hiçbir şekilde renkli cam eklenemez. Spring 1995 yılına kadar hep aynı şekilde üretilmiştir.

    Spring:

     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


    Broadway orta donanım paketidir. Elektrikli ön camlar, merkezi kilit, yeşil renk camlar hepsinde standart. Springten farklı olarak aynı bloğu kullanan fakat çift boğaz karbüratörlü ve elektronik ateşlemeli 72 Hp bir motoru vardır. 1993 yılına kadar şu kasada üretilmiştir. Bu arada bir ekstra olarak Spinglerde bulunmayan çelik jantlar vardır.

     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


    Tabi resimdeki Avrupada üretilen bir Renault 9. Farka gelirsek cam direkleri ve çerçeveleri siyah renk. Türkiye'de üretilenlerde gövde rengidir.

    Fairwayler en üst donanımdır. 1.6 litre çift boğaz karbüratörlü 83 Hp bir motor bulunur. Donanım ve görünüş olarak Broadway olarak neredeyse aynıdır. Görüldüğü gibi tamponları gövde rengidir. Broadway'ler de 1993 yılından sonra bu tiple üretilmeye başlanmıştır. Tabi tamponlar siyah renk olarak. Fairway sadece 1994 ve 1995 yıllarında üretilmiştir.

     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


    Şimdi inceleyeceğimiz arabayı tanıtayım. 210 bin km'de, buz beyazı renk bir Broadway. Yaklaşık 2 yıldır kullanıyoruz. Bakım masrafları hariç pek masraf çıkartmadı ancak seleflerine göre çok yakıyor. Eskidiğinden olsa gerek. Yakış olarak uzun yolda 7.2 litre, şehir içi 11-12 litre LPG yakar. Birazcık yağ yakıyor. Bu yaştaki ve km'deki bir motora göre normal zaten.

    Bu ilk aldığımız hali. Zamanla yavaş yavaş aslına uygun şekilde topladım.

     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


    Buda zamanla toplanmış hali. Arka tamponu hala orjinal fabrika çıkışlı tamponu. Ön tamponuyda öyleydi çok hırpanalndığı için yan sanayiyle değiştirildi ancak değiştirmek isteyenlere kesinlikle yan sanayi önermem. Çünkü orjinali gibi oturmuyor.

     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


    Paspaslar faul biliyorum ama resmi çektiğimde kış mevsimindeydik. Güzelim paspasları batırmayalım diye plastik apaçi paspası taktım

     1995 Renault 9 Broadway İncelemesi :)


    Araç bu arkadaşlar. Üstünde yaptığım değişikliklere gelirsek sağ koltuk üstüne aydınlatma lambası takıldı. Bu arada sağ koltuk üstündeki lamba Fairwaylerde de vardır. Kolçak takıldı. tamponlar ve yan şeritler mat boyayla boyandı. Nikelajları yenilendi. Camlara rüzgarlık takıldı ki acayip işe yarıyor meret. Bundan sonra aldığımız her arabaya kesin takacağım Onun dşında pek değiştirmedim.

    Geçelim incelemeye madde madde yazıyorum.

    Konfor

    Broadway pek konforlu bir araç değil. Gerek yalıtım, gerek eski teknoloji olması, yerden yüksek olması, motorunun gürültülü olması gibi etkenler konforu olumsuz etkiliyor. Ön koltuklar çok rahatsızdır. 2 saat sonra sanki koltuk dile geliyor kalk git lan diyor gibi oluyor Hidrolik namına hiçbir şey yoktur. Direksiyon, debriyaj kara düzendir. Kas yaptırır. Motor 90 km hızdan sonra çok bağırır. Yani 3000 bin devirden sonra. 4 bin devirden sonra kafa ütülemeyecek seviyeye geliyor ancak o yol tutuşuyla hem 110 km gibi bir hızda gitmek çok sakat hemde fazlasıyla yol ve rüzgar sesi alıyor. Ancak arka koltukları fena değildir. Aracın arka koltuklarına çok motor ve rüzgar sesi gitmez. Kafa dinlemek için birebirdir.

    Bagajı 400 litre. Tüpüde sayarsak pek geniş bir bagajı yok ve ergonomik değil.

    Performans

    1.4 motor, 900 kg kasa, karbüratörlü gaz telli motor, kısa vites oranları. Pek birşey anlatmaya gerek yok. Düşük hızlarda benzinde araç ok gibi fırlıyor Ancak hız yükseldikçe soluğu kesiliyor. Motoru torkunu düşük devirlerde verir. Ekonomik olmasının sebebide budur. Motor 100 nm tork üretiyor ve yanılmıyorsam 2 bin devirden 4 bin devire kadar bu torku koruyor. Red linea 5.500 devirde giriyor. Düşük devir çeviren ancak kasayı götürebilen bir motoru var.

    Yürütme maliyeti:

    Sanayide bakımı 100 lira. Tampon 150, sinyaller 25, aynalar 25 lira. Gayet ucuz ancak Tofaş'lardan pahalı parçaları var. Aracın yıpranmamış olanları taş gibidir. Motoruna iyi bakarsanız 300-400 bin km gider. Motoruna yukarıda sesli dedim ancak sıfır motor yapılmış bir Broadway görmüştüm. Motoru çalışmıyor gibi gidiyordu

    Yol tutuş

    Berbat. Daha da birşey yazmama gerek yok herhalde Sürüşü eğlenceli bir araçtır. Yolda neyin üstünden geçtiyseniz direksiyonda hissettirir. Yani araçlar sizin aranıza girecek hiçbir teknolojik alet yok Frenleri araç doluyken kötüdür. Boşken yine yeterli sayılır. Fren pedalı serttir. Bu araçların freni tutmuyor denmesinin bir nedenide frendir. Freni kullanmayı bilene gayet iyi durur. Baya abanmanız lazım

    Araçta hoşuma giden ayrıntıları sayarsam eğer torpidosu aydınlatmalı, sürüşü eğlenceli. Bu arbaya alışınca insan daha yeni birşeyler kullanınca oyuncak gibi geliyor Birde ön koltuları salıncak hareketi yapar. Bacak kısmını yukarı kaldırabilirsiniz. Bazen rahatlatıyor ancak koltukların bel desteği olmaması çok kötü. Yastık kullanmak lazım. Araç yerden yüksek ve her yere girip çıkabilecek kabiliyette. Altını kolay kolay vurduramassınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 12 Aralık 2013; 22:52:29 >







  • çok güzel ve faydalı paylaşım.
    emeğinize sağlık.
  • Zamanında bizde broadway kullandık. Ama arka tamponu düz broadway görmedim
  • Springlerin ön tamponunu severim.. Yaklaşma açısı çok iyidir, bu sayede tamponu vurma riski olmadan kaldırımlara çıkabilirsiniz..


    Edit: Yaklaşma açısı, arazi araçlarında önemli bir kriterdir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi djoz -- 12 Aralık 2013; 23:53:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamanında bizdede spring vardı.Canavar gibi arabaydı.Brodwayin jantı çok hoşuma gidiyordu zamanında
  • Efsane bi araç

    Bi ara imkanım olsun 2. araç olarak alıcam bi tane
  • Teşekkürler, elinize sağlık

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 kağıda alayım aracı
  • Geçen yıl okula onunla gidiyordum.Benim değildi bizim apartman görevlisi beni okula bırakıyordu sabahları.Arka koltuk dediğin gibi koy kafayı uyu tarzı ama ön koltuk sanki bisiklet üstündeymiş hissi veriyor.Ama güzel arabadır, severim.Yeri ayrıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jason Becker kullanıcısına yanıt
    hocam ordunun neresi bende orduluyum ikizceden ben
  • Jason Becker kullanıcısına yanıt
    Ağzınıza sağlık hocam. Vallahi sıkılmadan, zevkle okudum. 92 ve 96 model 2 ayrı kasasını baba malı olarak, 93 model olanını da şahsımın ilk aracı olarak kullanmışlığım vardır. Söylediklerinizin tamamına katılmakla beraber, emek vererek böyle bir inceleme yaptığınız içinde teşekkür ediyorum
  • Yollarda görüyorum bazen hala diri duruyor kaporta.
  • Bizim peder almış 2 haftadır kullanıyorum 1992 broadway süper bi zevki var ama sıkışık biyere girdinmi o direksiyon inip arabayı tekmeleyesi geliyo insanın birde girdiğin çukarda acayip hissettiriyor :) serçe parmakla dönen direksiyondan sonra ondan inip broadwaye binince acayip oluyone zaman görsem nedense hep memur yada öğretmenler geliyo aklıma eskiden çok kullanıyodu hocalar
  • WapTRyphoon kullanıcısına yanıt
    4,200 Benden gel anlaşalım piyasayı yükseltelim biraz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gopluumit

    4,200 Benden gel anlaşalım piyasayı yükseltelim biraz

    4,500 e istanbula getir alayım aracı
  • teşekkürler
  • Daha fazla detay için bakabilirsiniz.

    http://www.renault9-11.com/viewtopic.php?f=13&t=740
  • Teşekkürler,bu araç kadar sağlam ve ekonomik başka otomobil görmedim.Triger zincirli olduğundan değişim masrafı yoktur.Ankara-Balıkesir arası hararet sıkıntısı olan bakımsız 93 spring ile gidip,gelmiştik.Araç ne yolda bıraktı ne de cebimizi boşalttı
  • Bizdede brodway vardı yol sesi biraz fazla alıyordu ama normal.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.