***ALBEA SİYAH DUMAN ATMA PROBLEMİ***
31 Cevap688 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 0:33:18 

Selam aleyküm arkadaşlar. Aracım 2011 albea 1.3 multijet 61.000 km de. Araçta giderken gaza yüklendiğim zaman aynadan siyah duman attığını farkettim. Yani o duman kamyondan çıkar gibi bir duman değil. Siyah siyah atıyor yüklendiğim zaman. Bu durum normal midir? Araca opetten başka yerden yakıt alınmamıştır. Bazı arkadaşlar dizellerin atması gayet normal diyor. Motorda problem var yakıt tam yanmıyor diyen oldu,Enjektörler bitmiş diyen oldu. Bir kişi de Enjektör temizleyici koydur depoya dedi marka olarak da würth den şaşma deponu doldur o enjektör temizleyiciyi depoya boşalt yada deponu yarım yap yarısını boşalt bir kaç kez bunu yap siyah dumandan eser kalmaz sonra ta Shell in GTR diye mazotu var o mazot zaten kendinden katkı maddeli o mazottan şaşma dedi. Ama bende daha önce Hyundaı Matrıx 1.5 CRDI 45.000 km aracım vardı o araca nere denk gelirse oradan mazot alırdım.Daha doğrusu ucuz mazot almaya çalışırdım. Ama onda kesinlikle duman atma problemi yoktu. Hatta vites boştayken kapıyı açıp arkaya bakardım en ufak bile duman söz konusu olmazdı. Ama aynı işlemi Albea da yapınca kömür gibi olmasa da duman atıyor. Bende yine durumu sizlerin görüşüne sunayım dedim arkadaşlar.


_____________________________



 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 0:38:18 

Vites boşta kapıyı açıp arkaya bakarak gaza yüklendiğimi belirtmek istedim arkadaşlar yukarıda ama eksik cümle kullandım yukarıda kusura bakmayın.


_____________________________



1249 Mesaj
12 Aralık 2013; 0:51:29 

quote:

Orijinalden alıntı: buraknu

Vites boşta kapıyı açıp arkaya bakarak gaza yüklendiğimi belirtmek istedim arkadaşlar yukarıda ama eksik cümle kullandım yukarıda kusura bakmayın.

her motor farklı tepkiler verebilir kardeş.senin dikkat etmen gereken şey gaza belli bir devirde basılı tuttuğun zaman kara duman devam ediyor mu o önemli.o zaman enjektörler yakıtı tam yakmıyor demektir.ama basıp bırakmada 10 dizel arabanın 8 i atar kara duman bu normaldir


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


4007 Mesaj
12 Aralık 2013; 0:55:25 

mavi duman yağ yakması, siyah duman ise turbo veya enjektörler diye biliyorum. Dizellerde siyah duman atma problemi yakıtın tam yanmadığı zamanlarda meydana gelir.


 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 0:57:16 

Basılı tutup sabit denemeyi hiç denemedim kardeşim doğrusu ama yarın bunu da deniyeceğim. Ben dediğiniz gibi tam basıp çektim yani sabit tutmadım ayağımı gaz da. Peki katkı maddeleri hakkında bir fikriniz varmı acaba :)

Bu mesajda bahsedilenler: Rakipsiz Fırtına


_____________________________



1249 Mesaj
12 Aralık 2013; 1:01:54 

quote:

Orijinalden alıntı: buraknu

Basılı tutup sabit denemeyi hiç denemedim kardeşim doğrusu ama yarın bunu da deniyeceğim. Ben dediğiniz gibi tam basıp çektim yani sabit tutmadım ayağımı gaz da. Peki katkı maddeleri hakkında bir fikriniz varmı acaba :)

yarım depo ya da %70 dolu depoya bir kutu würth common rail katkısı kullan faydasını görürsün.ancak ben sana daha ziyade carbon clean önerebilirim.çünkü aracının km si düşük sayılır.kalıcı kurumlar oluşmadan carbon clean yaptırırsan araban çok rahatlar.bir bosch dizel servise bu konuda bir danış derim.carbon clean yüksek km lerde öenrilmeyen ama yeni araçlarda her 40000 km de bir yapılması yararlı olan bir uygulamadır.


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 1:02:47 

Sadece gaza yüklendiğimde oluyor. Ama turbo da problem yok bence gaza yüklendiğimde araba kendinden geçiyor. Ama enjektördense bilemem artık kardeşim. Diğer arkadaşlarda da aynı problem var mı acaba eğer yoksa wrth ü biraz araştırma yoluna gidecem

Bu mesajda bahsedilenler: Dj_Gençkan


_____________________________



 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 1:05:11 

Bu carbon clean nasıl bir şey kardeşim o da bir katkı maddesi mi ? yada nasıl uygulanıyor araca ilk defa duydum

Bu mesajda bahsedilenler: Rakipsiz Fırtına


_____________________________



1249 Mesaj
12 Aralık 2013; 1:09:35 

quote:

Orijinalden alıntı: buraknu

Bu carbon clean nasıl bir şey kardeşim o da bir katkı maddesi mi ? yada nasıl uygulanıyor araca ilk defa duydum

carbon clean başta yakıt yolları olmak üzere silindir üst kapağındaki,subaplardaki ve silindirlerdeki yakıttan kaynaklanan kurumları tortuları temizlemek için yapılan bir uygulamadır.Güçlü bir katkı maddesi ile motora uygulanır.aracınızın yakıt hortumu servisteki yakıt deposuna bağlanır ve oradaki carbon clean katkılı yakıt ile aracınız yaklaşık 1 saat rölantide çalıştırılır.tahminen 100tl civarında bir işlem.yerine ve iline göre değişir tabi.


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 1:29:11 

Hmm teşekkür ederim bu bilgi için. O nu da araştırayım bakim. Güzel bir işlem anlatttığınız kadarıyla.

Bu mesajda bahsedilenler: Rakipsiz Fırtına


_____________________________



1874 Mesaj
12 Aralık 2013; 7:02:21 

quote:

Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

her motor farklı tepkiler verebilir kardeş.senin dikkat etmen gereken şey gaza belli bir devirde basılı tuttuğun zaman kara duman devam ediyor mu o önemli.o zaman enjektörler yakıtı tam yakmıyor demektir.ama basıp bırakmada 10 dizel arabanın 8 i atar kara duman bu normaldir

Benimde dikkatimi çekti yolda gördüğüm çoğu diesel araç kara duman atıyorlar.Hükümet havayı fazla kirletiyorlar diye diesel araçlara vergi bindirmeyi düşünüyordu,arkadan o dumanı soluyunca hak verdim


_____________________________

İmzanız kural içidir.Lütfen uymanız gereken kuralları okumaya teşrif gösterelim.Kural dışı neresidir,onuda açıklamaya tenezzül edelim. Hayatı fantala ki o seni baltalamasın...


3401 Mesaj
12 Aralık 2013; 8:33:40 

Katalizor takili mi aracta?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


2013 Astra J Sport / 34 UV 0537

2003 Otokar M2000 / 34 M 0537

YILDIZ 24


2523 Mesaj
12 Aralık 2013; 9:03:04 


quote:

Orijinalden alıntı: buraknu

Sadece gaza yüklendiğimde oluyor. Ama turbo da problem yok bence gaza yüklendiğimde araba kendinden geçiyor. Ama enjektördense bilemem artık kardeşim. Diğer arkadaşlarda da aynı problem var mı acaba eğer yoksa wrth ü biraz araştırma yoluna gidecem

Gaza yuklendiğinizde birkaç saniye sonra kesiliyorsa bu normaldir.
Turbo hava basıncını tam ayarlayamıyor birkaç saniye ve zengin karışım oluşuyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


Uzaklaştırılmış
5 gün cezanın,
3 gün 3 dk. kadarı kaldı.
12 Aralık 2013; 9:21:53 

kışın hele gayet normal... kalitesiz yakıttan dolayı enjektörlerinden birinde yada ikisnde yada hepsinde fazladan püskürtme yapması nedeniyle (kurum nedeni)... yada motora giren hava akışının tam olmaması sebebi ile mesela turbodaki kurum gibi... nedenle olabilir...

dizel öyle lanet ki motorda kurum yapıyor... sana tek tavsiyem sakın enjektör temizleyici kullanma... bırak kurum kalsın... cunku kalitesiz yakıt hem kurum yapıyor hemde enjektör memelerine zarar veriyor... katkı kullandıgındada kurum temizlenirken aşının enjektor memeleride genişliyor... bu seferde püskürtme düzensizleşiyor...

böyle kullan bence... bi sıkıntı olmaz...


2731 Mesaj
12 Aralık 2013; 9:29:46 

Gayet normal bir durum, sürekli duman atmıyorsa sorun yok... mercedes dizelde atıyor o dumanı...


536 Mesaj
12 Aralık 2013; 9:44:39 

Ortalıkta dizel araç kullanımı ile ilgili 2 tane söylem var.

1- Dizeli 2000 deviri pek geçmeden kullanacaksın az yaksın diye
2- Dizeli devirli kullanacaksın bağırtacaksın motor ömrü uzun olsun diye.

Aslında ikisi de doğru. Lakin ekonomi yapacam diye sürekli 1500 devirde kullanırsanız arabayı zamanla yukarda arkadaşların bahsettiği kapak silindir ve subaplar kurum bağlayabilir. Siz 3500 devir ve sonrasına çıktığınız zaman kurum bağlayan yerler bir şekilde (teknik detayının izahını yazmıyorum) çözülüp bi kısmı yanarak bi kısmı yanmayarak dışarı atılıyor bu da egzozdaki dumanın sebebi olabilir.

Hem fazla kurum bağlamasın hem de az yaksın diyorsanız sabit seyir halinde 2000 devirde gidip, önünüzün açık olduğu ve trafiğin müsait olduğu ara hızlanmalarda 3-4 bin devir aralığına çıkarak biriken kurumu atarbilirsiniz.

Basılmayan arabanın motoru sağır kalır söylemi de buna dayanmaktadır. Siz arabaya hiç devir çevirtmezseniz sürekli biriken kurum motor verimini düşürmeye başlar.


_____________________________

1998 Fiat Uno 1.4S (2008-2009), 2004 Fiat Doblo 1.9 JTD SX (2009-2011),1998 Honda CR-V 2.0 AT (2011-2013),2010 Mondial MCT250 (2012-2013), 2012 Daelim S3 125fi (2013-2014)
2012 CF Moto CF150-A (2014- ~)
2006 Subaru Impreza 2.0R Sportwagon AWD Manuel/Prins LPG (2013- ~ )


 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:16:40 

o nu bilmiyorum kardeşm ya

Bu mesajda bahsedilenler: 7he mcRp


_____________________________



 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:19:31 

yani bende görürorum hatta geçenlerde yeni bir mercedes ışıklardaydı yeşil yandı yüklendi gaza fırladı gitti en önde o bile baya duman attı yüklenince ama ben takıntılı olunca dikkatimi çekti.

Bu mesajda bahsedilenler: flyer_mig


_____________________________



 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:25:01 

Bende öyle düşünüyorum ama enjektör bitik.motor bitik gibi fikirlerle karşılaşınca insan korkuyor doğal olarak. 60.000 de arabanın motoru nasıl biter enjektör nasıl biter opetten başka yakıt alınmamış araca diyorum adam o belli olmaz diyor :)

Bu mesajda bahsedilenler: sissil


_____________________________



 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:31:14 

Senin söylediğin de mantıklı geldi kardeşim fakat dışarda millet saçma sapan şeyler söylüyor ustama gidiyorum adam kahkaha atıyor olurmu öyle şey diye. Senin dediğinin tam tersini diyen bile oldu arabaya fazla yüklenirsen turbolu araç olduğundan yakıtı tam yakamaz içinde kurum yapar diyen de oldu :) Ama biliyorum ki dizel devirli kullanılır. Şimdi ben arabayı biraz daha devirli kullansam normale göre yani normalde 2.500 de flan vites atıyorum bu 2500 vites devrini 3000 yada 3200 devirde atsam zamanla bu kurum kaybolur mu dersin ?

Bu mesajda bahsedilenler: ilteris_


_____________________________



3401 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:46:13 


quote:

Orijinalden alıntı: buraknu

o nu bilmiyorum kardeşm ya

Eger katalizor yoksa ondan dolayi da yapar bi nevi filtredir çünkü. Yakiti surekli ayni istasyondan alıyorsanız bir sure degistirin yakit aldiginiz yeri.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________


2013 Astra J Sport / 34 UV 0537

2003 Otokar M2000 / 34 M 0537

YILDIZ 24


 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:48:58 

Sürekli aynı yerden değil ama yolda opet gördüğüm her yerden alıyorum.Ama Shell e geçmeyi düşünüyorum artık Shell daha kaliteli gibime geliyor


_____________________________



 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:53:45 

Bir de bakımlarını aldığımız arkadaş hep servisinde paptırmış katalizor olmasa görürlerdi bence kardeşm.


_____________________________



536 Mesaj
12 Aralık 2013; 11:57:28 

Eğer kurum çok fazla değilse yani devir çevirerek oluşacak yüksek ısı ve hareket ile çözülebilcek düzeydeyse, ara ara devir çevirterek kullandıkça kendi kendine temizlenebilir. Fakat carbon clean de çok masraflı birşey değil paranız varsa yaptırın gitsin :)

Turbonda arıza yok ise yüksek devirde yakıtı yakamama gibi bir sorun olmaz. Turbonun amacı o zaten devirlendikçe motor daha fazla yakıt isteyecek, ona oranla daha fazla hava isteyecek ve turbo bu havayı besleyecek.

Bu mesajda bahsedilenler: buraknu


_____________________________

1998 Fiat Uno 1.4S (2008-2009), 2004 Fiat Doblo 1.9 JTD SX (2009-2011),1998 Honda CR-V 2.0 AT (2011-2013),2010 Mondial MCT250 (2012-2013), 2012 Daelim S3 125fi (2013-2014)
2012 CF Moto CF150-A (2014- ~)
2006 Subaru Impreza 2.0R Sportwagon AWD Manuel/Prins LPG (2013- ~ )


 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 12:02:22 

Yok kardeşim turbo da hiç bir sıkıntı yok fakat ani yüklenip turboyu devreye soktuğumda arkadan bir duman görüyorum.Bakayım bir mersinde nerede var carbon clean.Bazı servisler yapıyormuşBazı BOSCH bayilerinde de var diyorlar.Zaten katkı maddesi 30 yada 35 TL den aşağı değildir. Carbon clean daha mantıklı :)

Bu mesajda bahsedilenler: ilteris_


_____________________________



4354 Mesaj
12 Aralık 2013; 12:32:34 

Belirttiğiniz siyah duman olayı tüm dizel motorlarda gaza ani yüklenince olur. Mazotun tutuşma sıcaklığı düşük, yanma sıcaklığı ise yüksektir benzine göre. Bu nedenle turbo basıncı ani yüklenmelerde tam artamadan gerçekleşen tahrikli yanmalarda yakıtın hepsi yanmaz. Bu da kısa süreli kara duman oluşumuna neden olur. Gazda ayağı sabit tutup turbo basıncı korunduğunda ise, duman ortadan kalkar.

İlave olarak, gaza ani yüklenip bir saniyeliğine ayağı çekip tekrar ani yüklediğinizde de turbo basıncı pek düşmediğinden bu ikinci yüklenmede o kadar duman atmaz mesela.

Bu arada dizel motoru uzun süre kesinlikle değil ama arada sıkıştırarak kullanmak iyidir. O sana gülen ustalar halt etmişler, en kötüsü de bunlar gibi bilmediğini bilmeyen tipler zaten.


_____________________________



 
49 Mesaj
12 Aralık 2013; 13:49:56 

Vites devrini yükseltmem lazım biraz o zaman :)

Bu mesajda bahsedilenler: MaTaDoR


_____________________________



1249 Mesaj
12 Aralık 2013; 18:14:57 

quote:

Orijinalden alıntı: buraknu

Vites devrini yükseltmem lazım biraz o zaman :)

http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/tm.htm
bu konuyu incelemeni öneririm kardeş.benim ve konu hakkında bilgi sahibi değerli arkadaşlarımızın da yazıları ve yorumları mevcut.turbo dizel'e bakış açın değişecek okursan.her gün bir sayfa okumanı tavsiye ederim



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 12 Aralık 2013; 18:18:21 >


_____________________________

VW BORA 2000 1.9 TDİ COMFORTLİNE


 
2010 Mesaj
12 Aralık 2013; 18:39:56 

Yakıt pompasına, enjektöre ve hava filtresine baktırın.

Bir de şunu sorayım aracın çekişin de herhangi bir düşüş var mı?

Eğer var ise Bujileriniz aşınmış ve ya Bujileriniz ayarsızdır. Bujiler ayarsız ve ya aşınmış ise egzoz siyah duman atabil
ir.


_____________________________



 
49 Mesaj
15 Aralık 2013; 16:54:02 

Arkadaşlar herkese teşekkür ederim. Aracın çekişinde flan hiç bir şey yok. Aracı 3 gündür yüksek devirde kullanıyorum siyah duman gözle görülebilir derecede azaldı.Hatta minimum seviyeye indi.Ben az yaksın diye 2000 devirde flan vites atardım. Fakat şu 3 gündür vites değiştirme devrini 3200 ile 3500 devire yükselttim. Hem araba kendine geldi hem de duman atma olaı yok denecek kadar azaldı. Demekki düşük devir yaramıyor dizellere.


_____________________________



2108 Mesaj
17 Aralık 2013; 10:22:52 

Başlık stili duman atanlar kulübü gibi gözüküyor.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi
Car:Citroen C2 1.4 HDİ SX 2006 Tyre:Goodyear Efficientgrip
Car Audio:
Pioneer DEH-X3550UI - Sony XM-N1004 - Hertz DSK 165.3 - Alpine SXE-1325S - Kenwood KFC-1012 - 2x1.5mm Speaker Cable - Monster Interconnect
Desktop:
Apple iMac 21.5 Late 2009 - Tablet:Apple iPad 4 16gb Wifi+4G Display:Saba 23" Full Hd Led Power:Monster PowerCenter HT800 Espresso:Delonghi EC200 CD - Sözen El Değirmeni
Satılık bileşenlerim:Kingston V300 120GB - Corsair Carbide 300R - Corsair CX600 - Corsair Hydro H60
Satılık bileşenler için pm atın.


 
8 Mesaj
23 Aralık 2013; 15:47:42 

Arkadaşlar çok fazla teori öne sürülmüş ama kesin sebebi m75 basınç sensörü yada hava akış metrenin bozuk olması yada turbo arızası yada enjektör arızası bunların dışında bi ihtimali yok aracı arıza tespite bağlarsanız bu yazdıklarımdan birinin değişmesi tamir görmesi gerektiğini söyleyecektir bende sanayiciyim bu arıza basit çözümü olan bir arızadır bunların yanı sıra katalizör iptali temizliği veya değişimide gerekebilir


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.313