Şimdi Ara

18 pervaneli helikopter modeli E-volo Volocopter VC200, 1.2 milyon Euro bağış topladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj







  • 18 pervaneli helikopter modeli E-volo Volocopter VC200, 1.2 milyon Euro bağış topladı



     

    Geçtiğimiz günlerde kapalı bir mekan içerisinde yapılan ilk uçuşunu başarılı ile tamamlayan 18 pervaneli helikopter modeli Volocopter VC200, bu başarılı yapısıyla Almanya merkezli Seedmatch isimli bağış sitesi üzerinde başlattığı proje kapsamında toplam 1.2 milyon Euro toplamayı başardı.

     

    Kickstarter ve Indiegogo gibi diğer bağış sitelerinden farklı olarak ürünü satın almak yerine firmaya yatırım yapmak amacıyla çalışan Seedmatch, E-volo'nun Volocopter VC200 modeline 1.2 milyon Euro miktarı sadece 4 gün içerisinde aldığı 750 farklı bağış ile toplamayı başardı. Elde edilen bu miktarın hava aracının hazırlanan ilk prototipinin optimize edilmesi için kullanılacağını belirten şirket yöneticisi Alexander Zosel, aynı zamanda birçok kapsamlı uçuş testtinin de gerçekleştirileceğini sözlerine ekledi.

     

    Üzerinde yer alan 18 farklı motora elektrik ile güç vermesiyle üretici E-volo tarafından dünyanın ilk yeşil (Hava kirliliği yaratmıyor) helikopteri olarak tanıtılan Volocopter VC200, belirtildiği üzere ileride saatte 100 km hıza ve 6,500 ft yüksekliğe çıkabilecek bir performans vaat ediyor. Havada kalabilmek için gereken enerjiyi her motor bünyesinde bulunan üç bataryalardan alan ve güvenlik amaçlı olarak ekstra iki batarya daha taşıyan VC200, üzerinde yer alan özel sensörler ve "fly-by-wire" isimli uçuş kontrol sistemi sayesinde de rahatlıkla kontrol edilebiliyor ve zorlu uçuş eğitimlerine ihtiyaç duymuyor. Üretilirken karbon fiber malzemelerden yararlanılan hava aracı, bu sayede hem sağlamlık hem de hafiflik noktasında başarılı bir yapı ortaya koyabiliyor. 

     

    Volocopter VC200'ün 17 Kasım tarihinde yaptığı ilk test uçuşunu (Radyo kontrolüyle insansız olarak) aşağıda izleyebilirsiniz.

     18 pervaneli helikopter modeli E-volo Volocopter VC200, 1.2 milyon Euro bağış topladı

     



    Kaynak:http://www.e-volo.com/general-news/e-volo-reaches-european-crowdfunding-record







  • 18 pervanenin 8 'e (orn.) göre faydası nedir acaba ? yada 22 ye göre...

  • Ortalama 1600€ bağış yapmış katılanlar. Aerodinamik bir forma ihtiyaç duymayan bu araçlar, bireysel hava taşıtlarının geleceği adeta. Geleneksel helikopterlerden daha sessiz ve güvenli olacaklar. Güvenli demişken helikopterle otorotasyon inişi konusuna gözatmakta fayda var :)
    Bağışta bulunan bu insanlar aslında geleceğe yönelik yatırım yapıyorlar. Muhtemelen ödedikleri rakam ölçüsünde hisse sahibi olacaklar.
  • Belki yeri değil ama bana gore ana sayfada çok fazla gereksiz haber oluyor. Nasıl desem donanım haber'le ilk tanıştığımda (yanılmıyorsam 2007-2008 senelerinde) daha güzel bir siteydi. Sürekli anakart haberleri ekran kartı haberleri vardı. Şimdi ise araçlardan tutunda uygulamaya haberlerine, uzay mekiğinden mahkemelere kadar saçma sapan haberlerle dolu. Keşke ana sayfa içinde forumdaki gibi bişey olsa. Seçtiğimiz forumlar gibi seçtiğimiz haberler olsa keşke. Şimdi biri gelir başlık ilgini çekmiyorsa girme der. Oyle yapsam bile o kadar gereksiz haber (bana gore) arasında kayboluyorum.

  • tamamen bir fantazi ürünü 4 tekerlikli araba varken 16 tekerlikli araba çıkarmak gibi bişey quadro hexa veya octa copter olsa neyse de 18 nedir arkadaş.

    1-Pervane arttıkça güç kaybı artar,
    2-Güç kaybı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    3-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    4-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.
    5-Güç kullanımı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    6-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    7-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.

    ?-2,3,4,5,6,7 numaralı basamaklar döngüsü sonsuza kadar devam eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemir7 -- 9 Aralık 2013; 14:58:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    tamamen bir fantazi ürünü 4 tekerlikli araba varken 16 tekerlikli araba çıkarmak gibi bişey quadro hexa veya octa copter olsa neyse de 18 nedir arkadaş.

    1-Pervane arttıkça güç kaybı artar,
    2-Güç kaybı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    3-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    4-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.
    5-Güç kullanımı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    6-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    7-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.

    ?-2,3,4,5,6,7 numaralı basamaklar döngüsü sonsuza kadar devam eder.

    Pervane sayısı artınca neden güç kaybı artıyor?
    Verdiğiniz araba örneği yanlış diye düşünüyorum.
    Aynı örneği kamyon ve tırlara yapalım. Neden 4 tekerlek yerine 12-32 arası tekerlek kullanlıyor tırlarda?Onlarda mı verimsiz çalışsın diye yapılmış? Tırların tekerleğinde olduğu gibi yüke göre küçük pervane olduğu için sayısı fazla.
    Bu arac elektrikle çalışsın diye yapılmış. Elektrik motorları zaten sürekli olarak yüksek verimde çalışır. Daha az pervane ile kazanacakları birşey yok. Aksine fazla pervane kontrolde kolaylık sağlar. Ayrıca tüm motorlar birbirinin yedeği olur buda kaza riskini azaltır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnel

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    tamamen bir fantazi ürünü 4 tekerlikli araba varken 16 tekerlikli araba çıkarmak gibi bişey quadro hexa veya octa copter olsa neyse de 18 nedir arkadaş.

    1-Pervane arttıkça güç kaybı artar,
    2-Güç kaybı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    3-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    4-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.
    5-Güç kullanımı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    6-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    7-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.

    ?-2,3,4,5,6,7 numaralı basamaklar döngüsü sonsuza kadar devam eder.

    Pervane sayısı artınca neden güç kaybı artıyor?
    Verdiğiniz araba örneği yanlış diye düşünüyorum.
    Aynı örneği kamyon ve tırlara yapalım. Neden 4 tekerlek yerine 12-32 arası tekerlek kullanlıyor tırlarda?Onlarda mı verimsiz çalışsın diye yapılmış? Tırların tekerleğinde olduğu gibi yüke göre küçük pervane olduğu için sayısı fazla.
    Bu arac elektrikle çalışsın diye yapılmış. Elektrik motorları zaten sürekli olarak yüksek verimde çalışır. Daha az pervane ile kazanacakları birşey yok. Aksine fazla pervane kontrolde kolaylık sağlar. Ayrıca tüm motorlar birbirinin yedeği olur buda kaza riskini azaltır.

    kamyondaki tekerlek olayının nedeni tamamen yükün basınç dağılımıyla ilgili siz durumu yanlış anlamışsınız orda kamyonda 32 tane güç harcayan motor yok bir motordan güç dağılımı yapılıyor.
    birde 18 tane motor koyduğunuzu düşünün,örneğimi anlarsınız.Kontrol tabikide artacaktır daha güvenli olacaktır ama verimlik azalır.eğer elektrik mühendisliğinin 3. sınıftaki elektrik motorları dersine
    girmiş olsaydınız anlardınız tam olarak ne demek istediğimi.

    bu konulara çok kafa patlattım ben zamanında. geçmişte octacopter ve hexacoptere benzer modeller yaptım.




  • ağır metal + çok pervane(az menzil yani büyük bir pervanenin yaptığı etkiyi yapmaz) + az batarya + insan ağırlığı ben içinde bir kişiyle havaya kalktığını görmedim arkadaşlar youtubede bulamadım bana olmaz gibi geldi ama olmasını isterim tabi iki.eğer insan kaldıramıyorsa rchelikopterler daha mantıklı.

  • Motorun fazla olması tamamen güvenlik ve kontrol ile alakalı, bu sayede motorlardan biri yada birkaçı arızalansa bile helikopter olağan uçuşuna devam edebilir.Klasik tek pervaneli(kuyruk da ki pervaneyi saymıyorum) helikopterlerde yükselme ve alçalma için pallerin hareketli olması gerektiği gibi pervane mili ile beraber helikopterin sağa-sola(dönme değil), ileri-geri kayması için belli bir açı ile sağa-sola, öne veya arkaya eğilir.Fakat çok pervaneli helikopterler de böyle bir sisteme gerek yok, kaldı ki kuyruk pervanesinede gerek yok, diğer bir avantaj ise çok pervaneli helikopterin agresif uçuş yapabilmesi ve hantal olmamasıdır. Yani avantajı da var dez avantajıda, bunların en önemlisi güvenlik.Yakıt ve menzil ile kıyaslanmayacak kadar önemlidir.
  • Çok yakıyor diye benzinli helikopter alamıyordum bu bana ilaç gibi geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    tamamen bir fantazi ürünü 4 tekerlikli araba varken 16 tekerlikli araba çıkarmak gibi bişey quadro hexa veya octa copter olsa neyse de 18 nedir arkadaş.

    1-Pervane arttıkça güç kaybı artar,
    2-Güç kaybı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    3-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    4-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.
    5-Güç kullanımı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    6-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    7-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.

    ?-2,3,4,5,6,7 numaralı basamaklar döngüsü sonsuza kadar devam eder.

    Kendi ağırlığını ve personelin ağırlığını taşıyabilecek tek pervaneli elektrik motoru biliyorsan iyi. Ben de elektrik-elektronik okuyorum dizayn oldukça mantıklı bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __BadblooD__

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    tamamen bir fantazi ürünü 4 tekerlikli araba varken 16 tekerlikli araba çıkarmak gibi bişey quadro hexa veya octa copter olsa neyse de 18 nedir arkadaş.

    1-Pervane arttıkça güç kaybı artar,
    2-Güç kaybı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    3-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    4-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.
    5-Güç kullanımı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    6-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    7-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.

    ?-2,3,4,5,6,7 numaralı basamaklar döngüsü sonsuza kadar devam eder.

    Kendi ağırlığını ve personelin ağırlığını taşıyabilecek tek pervaneli elektrik motoru biliyorsan iyi. Ben de elektrik-elektronik okuyorum dizayn oldukça mantıklı bence.

    4 6 8 zaten var dizayn polyanna gibi bişey ultra maksi güvenli 3 km giden heli .Sen bi robotik dersleri al sonra 18 dc motoru aküyle çalıştır bakalım ne kadar çalışıcak.

    6 pervane candır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemir7 -- 10 Aralık 2013; 1:51:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    quote:

    Orijinalden alıntı: __BadblooD__

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    tamamen bir fantazi ürünü 4 tekerlikli araba varken 16 tekerlikli araba çıkarmak gibi bişey quadro hexa veya octa copter olsa neyse de 18 nedir arkadaş.

    1-Pervane arttıkça güç kaybı artar,
    2-Güç kaybı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    3-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    4-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.
    5-Güç kullanımı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    6-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    7-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.

    ?-2,3,4,5,6,7 numaralı basamaklar döngüsü sonsuza kadar devam eder.

    Kendi ağırlığını ve personelin ağırlığını taşıyabilecek tek pervaneli elektrik motoru biliyorsan iyi. Ben de elektrik-elektronik okuyorum dizayn oldukça mantıklı bence.

    4 6 8 zaten var dizayn polyanna gibi bişey ultra maksi güvenli 3 km giden heli .Sen bi robotik dersleri al sonra 18 dc motoru aküyle çalıştır bakalım ne kadar çalışıcak.

    6 pervane candır.


    O saydıklarınız kamera çekimi için kullanılan helikopterler olmasın 4 pervaneli dc motor kullanıp personel taşıyabilen model varsa ben bilmiyorum. DC motorlarla defalarca çalıştım, yerçekimine bu denli büyük ağırlıklarla karşı koyabilecek kadar geniş ve ağır pervaneleri gereken hızda çevirecek hem de hafif olan dc motorlardan haberim yok kusura bakmayın. Ayrıca ilk mesajınızdaki örneğe bakınca size de temel fizik derslerini almanızı tavsiye ediyorum zira arabaya 16 teker koymakla bunu karşılaştırmışsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __BadblooD__

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    quote:

    Orijinalden alıntı: __BadblooD__

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemir7

    tamamen bir fantazi ürünü 4 tekerlikli araba varken 16 tekerlikli araba çıkarmak gibi bişey quadro hexa veya octa copter olsa neyse de 18 nedir arkadaş.

    1-Pervane arttıkça güç kaybı artar,
    2-Güç kaybı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    3-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    4-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.
    5-Güç kullanımı arttıkça effective range (etkin menzil) düşer.
    6-Daha fazla pil konulmak zorunda kalınır.
    7-Ağırlık artar motorlara giden güç arttırılır.

    ?-2,3,4,5,6,7 numaralı basamaklar döngüsü sonsuza kadar devam eder.

    Kendi ağırlığını ve personelin ağırlığını taşıyabilecek tek pervaneli elektrik motoru biliyorsan iyi. Ben de elektrik-elektronik okuyorum dizayn oldukça mantıklı bence.

    4 6 8 zaten var dizayn polyanna gibi bişey ultra maksi güvenli 3 km giden heli .Sen bi robotik dersleri al sonra 18 dc motoru aküyle çalıştır bakalım ne kadar çalışıcak.

    6 pervane candır.


    O saydıklarınız kamera çekimi için kullanılan helikopterler olmasın 4 pervaneli dc motor kullanıp personel taşıyabilen model varsa ben bilmiyorum. DC motorlarla defalarca çalıştım, yerçekimine bu denli büyük ağırlıklarla karşı koyabilecek kadar geniş ve ağır pervaneleri gereken hızda çevirecek hem de hafif olan dc motorlardan haberim yok kusura bakmayın. Ayrıca ilk mesajınızdaki örneğe bakınca size de temel fizik derslerini almanızı tavsiye ediyorum zira arabaya 16 teker koymakla bunu karşılaştırmışsınız.

    o kadar sey yazdim bi ornege takildin hadi onu gec aciklamasini yaptim gormezden geliyorsun
    18 motorlu araba mantikliysa bu da cok mantiklidir diyorum.

    dc motorlarla ugrasmak yeterli degil karakoyden 20 tlye alincak motorlardan bahsetmiyorum.
    ve 4 motorla seni atnosfere cikarabilicek motorlar var hic merak etme

    elektro manyetik alan teorisi dersi lisedeki fizige benzemez hatta unutmadan girenleri hocalar
    once iyi bi harcar.

    ama burasi tartisma alanina donsun istemem o yuzden daha fazla polemige girmenin kimseye yarari yok
    saygideger meslektaşım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nedense bana da çok gereksiz geldi. Bir forma ihtiyaç duyulmuyorsa çok daha absürt tasarımlar kafamda dolanıyor, yapılabilir demek ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pervaneler alanı tam kaplamıyor, birazda küçük görünüyor, sanki hobi için yapılmış gibi. 6 kanatlı pervanesi olan helikopterler alanı daha iyi kullanıyordur, hemde düşmeye karşı önlemleri var. En iyi faydası açıklıkları istediğinde kapatan bir sistemle paraşütle iner gibi iniş yapabilmesi olabilir, güvenlik arttırılmış olur.

  • nükleer enerji kullanmalı akü dayanmaz..
    enerji sorunu çözülmeli aksi halde ölü bir proje
    daha uygulanabilir ve daha güvenli olmalı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.