Şimdi Ara

Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
104
Cevap
5
Favori
6.078
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Mitsubishi Lancer 1.8 CVT


    Bazı insanlar vardır…
    Girdikleri ortamlarda, konuştukları topluluklarda her zaman dikkatler onların üzerindedir. Farklı bir farkındalıkları vardır. Herkesler onlardan
    bir şeyler almaya, esinlenmeye çalışır.
    Bazıları buna Karizma diyor…
    İşte bu kez sahip olduğum ve inceleyeceğim Otomobilde tıpkı yukarıdaki anlatımımı simgeliyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Tekrar bir Mitsubishi ile karşınızdayım…
    Honda City aracımdan önce kullandığım Mitsubishi Colt, bende derin izler bıraktı ki tekrar Mitsubishi’ye döndüm diye düşünebilirsiniz.
    Uzun zamandır hayallerimi süsleyen bu aracın incelemesini diğerleri gibi bir oturuşta değil, günlerce üzerine ilaveler yaparak
    tamamlıyorum.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, bu araçta kendinizi safkan bir spor otomobilde gibi hissediyorsunuz. Size bunu hissettirecek çok fazla
    detay düşünülmüş. Performansından yol tutuşuna, konforundan güvenliğine, heybetli görüntüsünden yakıt ekonomisine, tüm detaylar
    Mitsubishi Mühendisleri tarafından incelikle dokunulmuş. 1.5 ve 1.6 Lancer’dan her anlamda farklı olan 1.8 Lancer, tamamen kendine
    özgü yapısıyla ülkemizdeki Lancer modellerinin içerisinde Evo X’den sonraki en güçlü seçenek olarak karşımıza çıkıyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Araç, spor görünümü ve rengi sebebiyle trafikte dikkatleri üzerine toplayan bir yapıya sahip. Çoğu zaman insanların aracı birbirine
    gösterdiklerine şahit oluyorsunuz. Park ettiğiniz yerlerde çocuklar yanaşıp “kaç yapıyor abi bu” diye sorabiliyorlar.

    Benim aracımda diğer tüm 1.8 Lancer’lar gibi ruhsatta INSTYLE diye geçse de, esasen INTENSE modeli. 2009 yılından beri ülkemize
    getirilen aracın sıfırının fiyatı 75bin TL dolaylarında.
    İkinci el olarak aldığım aracın rengi Yakut Kırmızısı olarak geçiyor ve lansman rengini taşıdığı için biraz şanlı olduğumu söyleyebilirim.
    Bana göre Lancer’a en çok yakışan ve aracı gösteren renkler Kırmızı ve Beyaz seçeneği. Siyahta asil duruyor fakat aracın hatlarını
    tam olarak belli etmiyor diye düşünüyorum.
    1.8 Lancer, diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’lara göre çok farklı donanım özelliklerine, yol tutuşuna, motor performansına, ses sistemine ve
    dış görünüme sahip…

    Daha önce bir Mitsubishi kullandığım için şu iki detayı çok iyi biliyordum,
    Temiz bir Mitsubishi alarak;
    1. Performans anlamında her zaman kağıt üzerindeki değerlerden çok daha fazla performans elde edeceğimi,
    2. Yakıt tüketimi anlamında yine kağıt üzerindeki değerlerden düşük değerler elde edeceğimi biliyordum. Bu sebeple Lancer 1.8 CVT
    bana göz kırpıyordu…

    Aracın kalbi 1798cc, 143Hp ve 178Nm değerlerine sahip MIVEC motordan oluşuyor. Maksimum gücünü 6000devirde veren araç,
    maksimum torkuna ise 4250devirde ulaşıyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Düşük devirlerde sakin ama kendinden emin ilerleyen araç, ara hızlanmalarda da gaza sonuna kadar basmanıza gerek olmadan aracı
    istenilen hıza taşıyabiliyor.
    Gelelim üst devirlere, yani 4-6bin devir bandına…
    Burada küstahça bir gülümseme attığımın farkındasınız biliyorum. Evet, araç Direksiyonun arkasındaki gerçek Magnezyumdan üretilmiş
    kulakçıklarla kullanılmaya başlandığında bu devir aralıklarında adeta çıldırıyor diyebilirim.

    Spor modda kullandığınız zaman aracın Hiç bitmeyen bir gücü var izlenimine kapılıyorsunuz. 1.8 ve 143 beygirin hakkını spor
    moddayken daha keyifle aldığınızı söyleyebilirim.

    D modunda ise araç daha çok ekonomi yapma amaçlı çalışıyor. D modundaki kullanım durumunuzu belirli aralıklarla takip eden INVECS
    III teknolojisi, sizin aracı sürme karakteristiğinizi kaydedip ona göre bir performans sergiliyor. D modunda aracı çok agresif
    kullanırsanız, araç her daim fırlamaya hazır bir kısrağa dönüşüyor ve tüketimde buna bağlı olarak artıyor. Gaza sonuna kadar
    bastığınızda devir 6bin civarına kadar çıkıp sabitleniyor ve bu sırada araç çıldırırcasına ivmelenmeye devam ediyor. Benim size önerim
    kendi kullanma stilim olan, D modunda ekonomi yapma odaklı sakin kullanım, bu sayede düşük yakıt tüketimi elde etme, agresif
    kullanma ihtiyaçlarında ise spor moda geçme. Bu arada belirtelim, Vites kolu üzerinde Spor modu yer almıyor, Siz kulakçıklarla
    oynamaya başladığınız an araç spor moda geçmiş oluyor. Sağ Magnezyum kolu kendinize bir süre çekili tuttuğunuzda tekrar D
    moduna geçmiş oluyorsunuz.
    Spor modda ayrı bir karaktere bürünen Lancer, 0-100 ve son hızlarda D moduna göre çok daha iyi zamanlar elde etmenizi sağlıyor.

    Genelde yol tutuşu iyileştirmek için modifiye anlamında yapılan “Kule Gergisi” bu araçta standart olarak geliyor. 18'' jantlar ile birlikte
    araç yolda adeta süzülerek yol alıyor. Lancer 1.8 virajlarda ve ani manevralarda size sonuna kadar güven veriyor. ASTC(ESP)
    istenildiği zaman kapatılıp açılabiliyor. Ben her daim açık kullanıyorum. Lastik ebatı olarak aracın standart fabrika çıkışında 215X45X18
    ölçüleri yer alıyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI


    Araçta Çok kollu süspansiyon kullanılmış ve 1.8’de süspansiyonlar spor olarak ayarlanmış durumda. Bu sebeple Yol tutuş çok başarılı
    bir hale gelmiş. Lastik yanak ebadı 45 olmasına karşın, darbeleri emen ve kabine çok fazla iletmeyen bir yapıya sahip. Diğer 1.5 ve
    1.6 modellerine göre daha farklı bir yalıtım sistemi uygulanmış. Camları kapattığınız zaman adeta dış dünya ile irtibatınız kopuyor
    diyebilirim. Orta yükseklikteki hızlarda dahi içeriye rüzgar sesi vb. almıyorsunuz.

    Lancer 1.8’de diğer 1.5 ve 1.6 Lancer’da kullanılan klasik 4 ileri Otomatik şanzıman kullanılmıyor.
    Genel olarak sorunsuz şanzımanlar kullanan Mitsubishi, Colt’da dünya devi Getrag ile çalışırken, Lancer 1.8’de Otomatik Vites olarak
    Japon menşeili Jatco’nun üretimi olan CVT şanzımnı kullanıyor. Aynı şanzıman yurt dışındaki 2400cc Lancer’larda da mevcut. Jatco
    daha önce incelediğim 2.0 Ford Mondeo TDCI Otomatik Şanzımanında gözüme çarpmıştı. Belki biliyorsunuzdur, dizel 2.0’lık Mondeo
    motoru çok yüksek tork değeri(340Nm) sunuyor ve buna karşın Otomatik Şanzımanı hiç sorun çıkarmıyor. Bu kadar yüksek torka
    rağmen bir şanzıman sorun çıkartmıyorsa benden tam puan almayı hakkediyordur. Lancer 1.8’de 6 ileri kademeye sahip şanzıman F1
    olarak direksiyonun arkasındaki Magnezyum kulakçıklar sayesinde Spor modda kullanılabiliyor. D modunda şanzımanın CVT olması
    sebebiyle 1500 devirde tüm şehri dolaşabiliyorsunuz. Ani gaza basmalarda devir örneğin 5-6 bin devirde sabit kalırken hız sürekli
    artıyor. Şanzımana kısa bir süre içinde alışabiliyorsunuz ve adeta araç, şanzıman ve siz arasında bir bağ oluşuyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Bu bağ sonrasında şu izlenimi elde ediyorsunuz; Araç D modunda ağırbaşlı beyefendi bir yapıda yolda süzülerek ilerliyor. Spor modda
    ise, adeta tüm enerjisini bağırarak haykıran bir boğa edasıyla asfaltı kazıyor…
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Gelelim bu aracın belki de en iyi özelliklerinden biri olan 8+1 Ses Sitemine;
    Rockford Fosgate imzalı 650W Premium Müzik sistemi, bu araçta gaz pedalından ziyade sizi heyecana getiren ilk unsur diyebilirim.
    Bagajda bulunan 10'' lik punch(subwoofer) ile bass vuruşlarını içinizde hissetmenizi sağlıyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    6 adet CD alan ana ünite üzerinde istediğiniz tüm ayarlamaları gerçekleştirebiliyorsunuz. Direksiyon üzerindeki butonlar ile de ses
    sitemini kontrol edebiliyorsunuz. Bu araçtaki ses sistemini herhangi bir araca uygulamaya kalktığınızda 2013 yılında 4500TL gibi bir
    harcama yapmanız gerekiyor. Çok başarılı bir ses sitemi olduğunu yenilemek istiyorum. Daha önce Ford Focus’da kullanılan Sony ses
    sistemini çok iyi ve yeterli buluyordum, taki bunu dinleyene kadar…
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Bluetooth, Far-Yağmur Sensörü, Cruise Control, Soğutmalı torpido, içinde 12 V’luk elektrik girişi olan Kol dayama, AUX girişi, Ön
    konsolda, kapılarda ve Vites kolunun ön kısmı ile çevresinde karbon kaplama gibi konfor, güvenlik ve sürüşü kolaylaştırıcı birçok
    özelliğe sahip.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Yakıt tüketimi olarak, hafta sonları yaptığım Maltepe-Beyoğlu geçişlerinde köprü trafiği olduğu halde, 7.3 Lt gibi değerleri
    yakalıyorum. Çok aşırı dur kalkların olduğu trafikte 9 litre civarı bir tüketim çıkıyor. Durmaksınız gidilen Otoyollarda ise 5-6 litreli
    değerler kolaylıkla yakalanabiliyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Yol Bilgisayarında anlık, ortalama tüketimlerle, kalan yakıtla gidilebilecek mesafe, sıcaklık göstergesi, periyodik bakım hatırlatıcıları,
    ESP uyarıları gibi bir çok detaya ulaşabiliyorsunuz.

    Aracın kapıları oldukça ağır ve kapanırken tok bir ses duyuyorsunuz. Kapı üstleri pahalı araçlarda olduğu gibi bir hayli geniş tutulmuş.
    Rahatlıkla kolunuzu buraya koyabiliyorsunuz. Tüm kapılarda eşya koyma gözleri bulunuyor. Önde bulunan kol dayama 2 kademeli
    açılıyor ve içerisinde 12 V aksesuar girişi bulunuyor. Arka kol dayamada arkadaki yolcular için oldukça rahatlık sağlıyor ve iki adet
    bardak tutucu içeriyor.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Aracın torpidosu soğutuculu ve soğutma özelliğini isterseniz açıp kapatabiliyorsunuz. Yine torpidoda ön yolcu hava yastığını kapama
    düğmesi bulunuyor. Torpidoda aydınlatma olmayışı bir eksiklik sayılabilir. Tüm camlar 2 kademeli Otomatik açma kapamaya sahip.

    Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan araçta Sürücü Diz dahil olmak üzere Toplam 9 adet Hava Yastığı bulunuyor.

    400 litrelik Bagaj hacmi sedan bir otomobil için yeterli düzeyde. Aracın kalitesini bagajı açtığınızda da görebiliyorsunuz. Uzaktan
    kumanda üzerindeki bagaj açma düğmesiyle bagajı açabiliyorsunuz.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI

    Yetkili serviste 1.8 aracınızı bilgisayara bağlatıp kendinize özgü ayarları birkaç dakika içinde yaptırabilirsiniz, örneğin; Uzaktan
    Kumanda düğmesi ile tüm camları açıp kapatma, yine uzaktan kumanda ile kapıları açtığınızda eğer hava kararmışsa farlarınızın da
    yanması, kontağı kapatıp anahtarınızı çıkardığınızda cam açma/kapama düğmelerinin kaç saniye süreyle aktif kalacağı, kapıların
    otomatik kilitlenmesi, yol bilgisayarında değişiklikler gibi birçok özelliği açtırıp kapattırabiliyorsunuz.

    Bu araçta son derece objektif yaklaşmama rağmen eksiklik olarak sayabileceğim konular çok sınırlı. Bu kadar kaliteli bir ses sistemi
    için daha yüksek radyo frekans alıcısı konulabilirmiş, zira radyonun bazen ses sisteminin hakkını vermede güçlük çektiğine şahit
    oluyorsunuz. Bir diğer detay noktada torpido içerisinde aydınlatma olmayışı olarak sıralayabilirim.

    Sonuç olarak, tercih edilmesi aşamasında biraz cesaret isteyen bu araç 1.8 oluşunun hakkını performans, yol tutuş, güvenlik ve
    konfor anlamlarında fazlasıyla veriyor. Yakıt tüketimi anlamında birçok 1.6 Otomatik benzinli modelden(Honda Civic, Mazda 3, Ford
    Focus, Opel Astra, Vw grubunun FSI Otomatikleri) daha az yaktığını çok net söyleyebilirim. İstenildiğinde LPG dönüşümüne de olanak
    tanıyor ve başarılı sonuçlar alınabiliyor.

    Çok kaliteli profesyonel bir ses sistemine sahip bu araç, diğer konfor ve güvenlik ekipmanları ile sizin ve ailenizin güvende yolculuk
    yapmasını sağlıyor. Fiyat/Performans anlamında sınıfında 1.sıraya oturacak bu model genelde temiz ve titiz kullanılmış olarak ikinci el
    olarak bulunabiliyor.

    Bu araç için Sedan aynı zamanda Spor bir Otomobil almak, farklı olmak isteyenler için biçilmiş kaftan diyebilirim.
     Test / İnceleme Mitsubishi Lancer 1.8 CVT - TEKRAR ALINDI


    Detaylı Resimlere İmzamdaki Garaj linkinden ulaşabilirsiniz ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TYR -- 5 Nisan 2016; 12:06:08 >







  • Tek bir kelimesini atlamadan sonuna kadar okudum.

    Araç incelemelerinde benim için önemli olan aracın gücünden şundan bundan değil, özellikle herkes tarafından bilinmeyen özelliklerinden

    bahsedilmesidir. Örneğin sizin yazınızda aracın bilgisayara bağlandıktan sonra bazı özelliklerin açılıp/kapanması kişiselleştirilmesi vb gibi.


    Aracın zaten performans testleri yeterince yapılıyor. Eksiklik böyle ince detayların konuşulmamasında.

    Açıkçası bu incelemeden daha fazlasını yazabilirdiniz gibime geliyor. Yanlış mı düşünüyorum?

    Sonunda yazıyorum ancak inceleme için teşekkürler. İş arasında bu tarz bir inceleme ilaç gibi geldi.
  • Bir eksigi daha var. Arkaya evo x spoileri takilmasi sart :)) incelemeyi basarili buldum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TYR kullanıcısına yanıt
    Düşük devirlerde sakin ama kendinden emin ilerleyen araç, ara hızlanmalarda da gaza sonuna kadar basmanıza gerek olmadan aracı
    istenilen hıza taşıyabiliyor.
    Gelelim üst devirlere, yani 4-6bin devir bandına…
    Burada küstahça bir gülümseme attığımın farkındasınız biliyorum. Evet, araç Direksiyonun arkasındaki gerçek Magnezyumdan üretilmiş
    kulakçıklarla kullanılmaya başlandığında bu devir aralıklarında adeta çıldırıyor diyebilirim.


    Bu kadar abartmaya gerek yoktu bence. 1.75 235 lik julyet bile kalkıştan sonra çıldırmıyorken.
    tabiki colt ile kıyaslayınca derseniz anlarım...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Araç arkadaş ait değil sanırım, burada Audi A4 incelemesi hakkında benzer konu açmışhttp://forum.donanimhaber.com/m_84789187/f_//tm.htm#84789187
  • Yazım diliniz çok güzel kendini okutturuyor ama yazdıklarını abartı buldum ve keşke aracın kötü yanlarınıda yazsaydınız. Bir an için BMW 5.35d incelemesi okuyormuş gibi hissettim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Tek kelimeyle vaooov.cesur kararınızdan dolayı tebrik ederim.bana göre segmentinde eşsiz bir araç:c sınıfı,1800 cc,atmosferik,lpg uyumlu,sorunsuz,ekonomik ve spor sedan.planlarım içinde üst sıralarda.kaç model,kaç km ve kaç lira hocam.güle güle kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "farkındalık" yanlış anlamda kullanılmış

    edit : Farkındalık; Yargısız bir şekilde şimdiki ana odaklanabilmek amacıyla, dikkatinizi toplayabilmektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turcoblanco -- 5 Aralık 2013; 13:02:41 >
  • Hocam Audi'ye geçtikten sonra neden şimdi Mitsubishi'yi yayınladınız? @TYR

    Bu arada herkes abarttığınızı düşünmüş ama herhalde sport modda aracın kalkışının 12 saniye olMAdığını bilmiyorlar...
  • Elinize sağlık.1.8 cvtli lancer gerçekten ilgi çekici bir kombinasyon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnceleme yazılarını seviyorum, elinize sağlık

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese güzel ve eleştirel temennilerinden ötürü Teşekkür ederim.
    Lancer 1.8 CVT, Audi A4'den önceki aracımdı.
    Toplumda bu araca karşı bir önyargı olduğundan, biraz olsun onu kırmak adına incelememi tekrar yayınladım.
    Not: İncelemem sonrasında bu araçtan 4 kişiye daha aldık ve çok şükür olumsuz bir geri dönüş olmadı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TYR -- 5 Aralık 2013; 16:26:24 >
  • Mitsubishi bu 1.6 yerine 1.8 Lancer getirseydi çok satardı. Millete 1.6 motorları satmaya çalıştılar ama pek kimse almadı.

    1.8 CVT'li modeli bugün 45.000 TL civarı olsa full donanımla satabilir aslında. Yazık ettiler 1.6 getire getire.
  • TYR kullanıcısına yanıt
    Guzel bir Inceleme, emeginize saglık. Bu incelemede biraz abartmissiniz gibi geldi. Mesela olumsuz yönlere ic mekanı da ekleseydiniz.

    Bir kere yumuşak plastik arayanlar bu araçtan uzak dursunlar. Yumuşaklık arayanlar bunu sadece koltuklarda bulabilirler. Araçta yumuşak plastik yok. Yol bilgisayarı konsoldaki ekran çözünürlük olarak çok kötü. Forum tabiriyle "tetris ekranı". Direksiyonun görünüm güzel. Hissiyat olarak iyi olsa da Focus gibi geri bildirim alamadım. Koltukların yanal destekleri yetersiz hatta yok gibi, yumuşaklık düzeyi uzun yolculuklar için yorucu olabilir. Kumaş kalitesi de hiç iyi değil. Diz mesafesi normal seviyelerde. Baş mesafesi de iyi. Ayrıca koltuklardaki genişlik fazla gibi gelse de arka koltuklarda çamurluğun olduğu plastik bolum yaşam alanından çalıyor. 3 kişilik yolculuk yorucu olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NewtonunKafasınaDüşenElma

    quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

    Araç arkadaş ait değil sanırım, burada Audi A4 incelemesi hakkında benzer konu açmışhttp://forum.donanimhaber.com/m_84789187/f_//tm.htm#84789187

    haaa :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Mitsubishi bu 1.6 yerine 1.8 Lancer getirseydi çok satardı. Millete 1.6 motorları satmaya çalıştılar ama pek kimse almadı.

    1.8 CVT'li modeli bugün 45.000 TL civarı olsa full donanımla satabilir aslında. Yazık ettiler 1.6 getire getire.

  • Soluksuz okudum hocam.

    Hem güçlü kuvvetli hemde CVT şanzımanın oluşu çok iyi bir kombinasyon.

    İnceleme başarılı olmuş.
  • Cok guzel bir inceleme olmus tesekkurler,gule gule kullanin kirmizi seytani Allah kaza bela vermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel inceleme
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.