Şimdi Ara

boşa atınca bazen stop etme (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
202
Cevap
0
Favori
139.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bugün atiker bayiine gittim.gaz ayarı normal dediler.filanca motor ustası fordcudur o anlar ona git boğaz kelebeğini tamizleyiversin o yapıyordur dediler.gittim boğaz kelebeğini temizlemesini istedim o da sorunu sorunca anlattım.bu arabaların hastalığıdır bu dedi.sadece boğaz kelebeğini değil hem rolanti motorunu hem hava müşürünü hem bogaz kelebeğini söküp temizledikten sonra takıp çalıştırdı.ama motorun sesini beğenmedi.bu defa bujileri söküp bir aleti her buji için ayrı ayrı buji yerine ardarda sokup marşa bastı ve silindir güçlerini ölçtü.1,3,4 nolu silindirler aletin ibresini 150-160 a vurdururken 2 nolu silindir kadranda 120 yi geçemedi ve sibop arızası var.16 taneden biri çalışmıyor dedi.500 tl işçilik + 300-400 arası parça gidecek.yani en az 800 tl şu anda masraafı var.daha da çıkıp 150-200 kadar artabilir.800-1000 arası bir masraf bekliyorum.bıraktım arabayı yarın akşam alırsın dedi.görecez bakalım ne olacak.benim gıcık olduğum nokta ise bugün ustanın yanına gitmeden hem benzinde hem de gazda denedim araba benzinde herşeyiyle normal devir tepkisi veriyorken gazda 3-4 denememin 1inde stop ederken diğerlerinde tartma yaptı.bujilere takıp gözümün önünde 2 kere denemese siboplardan hiç şüphem yoktu.bakalım ne olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerose

    bugün atiker bayiine gittim.gaz ayarı normal dediler.filanca motor ustası fordcudur o anlar ona git boğaz kelebeğini tamizleyiversin o yapıyordur dediler.gittim boğaz kelebeğini temizlemesini istedim o da sorunu sorunca anlattım.bu arabaların hastalığıdır bu dedi.sadece boğaz kelebeğini değil hem rolanti motorunu hem hava müşürünü hem bogaz kelebeğini söküp temizledikten sonra takıp çalıştırdı.ama motorun sesini beğenmedi.bu defa bujileri söküp bir aleti her buji için ayrı ayrı buji yerine ardarda sokup marşa bastı ve silindir güçlerini ölçtü.1,3,4 nolu silindirler aletin ibresini 150-160 a vurdururken 2 nolu silindir kadranda 120 yi geçemedi ve sibop arızası var.16 taneden biri çalışmıyor dedi.500 tl işçilik + 300-400 arası parça gidecek.yani en az 800 tl şu anda masraafı var.daha da çıkıp 150-200 kadar artabilir.800-1000 arası bir masraf bekliyorum.bıraktım arabayı yarın akşam alırsın dedi.görecez bakalım ne olacak.benim gıcık olduğum nokta ise bugün ustanın yanına gitmeden hem benzinde hem de gazda denedim araba benzinde herşeyiyle normal devir tepkisi veriyorken gazda 3-4 denememin 1inde stop ederken diğerlerinde tartma yaptı.bujilere takıp gözümün önünde 2 kere denemese siboplardan hiç şüphem yoktu.bakalım ne olacak.

    Sonucu biz de bekliyoruz. Ilk yaptiklarindan sonra duzelme oldu mu, keske bir sure deneyip ondan sonra diğer islemi yaptirsaydiniz. Ben iki sene once usta yanlis teshisinden dolayı ust kapak contasi yaptırmistim. Siboplar falan elden gecmisti siboplar saglam demişlerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Deneme kisminda kesinlikle haklisiniz.ancak sibop arizasini baska usta da krsinlikle var demisti.adam da gozumun onunde aletle olcunce itiraz etmedim yaptirdim.arabayi aldim ve ustaya gitmeden onceki denemeleri yaptim.hic sorun kalmadi.ama hangisinden duzeldi bunu ogrenemedik.sonuc :
    200 tl kapakci + 400 usta= 600tl iscilik
    355 tl parca eder 950 tl
    Ayrica usta zaten sokecez trigeri degistireceksen iscilik almam dedi 100 tl de trigerseti aldim 1050 tl ye tamanlandi.insallah baska bisi cikmaz.
    Ilk basta masrafli bu araba diyordum ama bircok sifir arabanin 10bin bakimi bile daha az deil deyip dewam diyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerose

    Deneme kisminda kesinlikle haklisiniz.ancak sibop arizasini baska usta da krsinlikle var demisti.adam da gozumun onunde aletle olcunce itiraz etmedim yaptirdim.arabayi aldim ve ustaya gitmeden onceki denemeleri yaptim.hic sorun kalmadi.ama hangisinden duzeldi bunu ogrenemedik.sonuc :
    200 tl kapakci + 400 usta= 600tl iscilik
    355 tl parca eder 950 tl
    Ayrica usta zaten sokecez trigeri degistireceksen iscilik almam dedi 100 tl de trigerseti aldim 1050 tl ye tamanlandi.insallah baska bisi cikmaz.
    Ilk basta masrafli bu araba diyordum ama bircok sifir arabanin 10bin bakimi bile daha az deil deyip dewam diyorum

    Geçmiş olsun sorunun hallolduguna sevindim umarım başka sorun çıkmaz. Ben de sizin yaptırdığınız testi yaptıracağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iyi fikir.bence de yaptirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mekanik arıza var aracında. Motor güç aktarım dişlileri ve valf kolları arızalı olabilir. Dişli veya rulmanları kontrol ettir. Birde zamanında aracının yağını değişmeyi unutma. Sürekli yağını unutur geç değişirsen parçalar aşırı sıcaktan aşındığı için erime, kopma ve bilya dağıtma olabilir. Dikkat!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terminatorm -- 3 Temmuz 2014; 13:39:43 >
  • Stop etme sorunu varsa ister istemez bütün testler yapılmalıdır. Sibopta arıza çıkmış o zaman arıza ondadır. Yani bu silindir olaylarına dikkat etmek gerekir. Çok hassastırlar kendileri. :) Saat gibi tik tok yapmadıkça güven olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terminatorm -- 3 Temmuz 2014; 13:43:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos


    quote:

    Orijinalden alıntı: powerose

    Deneme kisminda kesinlikle haklisiniz.ancak sibop arizasini baska usta da krsinlikle var demisti.adam da gozumun onunde aletle olcunce itiraz etmedim yaptirdim.arabayi aldim ve ustaya gitmeden onceki denemeleri yaptim.hic sorun kalmadi.ama hangisinden duzeldi bunu ogrenemedik.sonuc :
    200 tl kapakci + 400 usta= 600tl iscilik
    355 tl parca eder 950 tl
    Ayrica usta zaten sokecez trigeri degistireceksen iscilik almam dedi 100 tl de trigerseti aldim 1050 tl ye tamanlandi.insallah baska bisi cikmaz.
    Ilk basta masrafli bu araba diyordum ama bircok sifir arabanin 10bin bakimi bile daha az deil deyip dewam diyorum

    Geçmiş olsun sorunun hallolduguna sevindim umarım başka sorun çıkmaz. Ben de sizin yaptırdığınız testi yaptıracağım.

    Aracta standart lpg vardi.bitince malum katkili lpg ile depoyu doldurdum.dun 2 kere daha stop etti.sanirim bizim sorun devam ediyor.ama bu son olsun mecbur kalmadikca katkili lpg almicam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerose


    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos


    quote:

    Orijinalden alıntı: powerose

    Deneme kisminda kesinlikle haklisiniz.ancak sibop arizasini baska usta da krsinlikle var demisti.adam da gozumun onunde aletle olcunce itiraz etmedim yaptirdim.arabayi aldim ve ustaya gitmeden onceki denemeleri yaptim.hic sorun kalmadi.ama hangisinden duzeldi bunu ogrenemedik.sonuc :
    200 tl kapakci + 400 usta= 600tl iscilik
    355 tl parca eder 950 tl
    Ayrica usta zaten sokecez trigeri degistireceksen iscilik almam dedi 100 tl de trigerseti aldim 1050 tl ye tamanlandi.insallah baska bisi cikmaz.
    Ilk basta masrafli bu araba diyordum ama bircok sifir arabanin 10bin bakimi bile daha az deil deyip dewam diyorum

    Geçmiş olsun sorunun hallolduguna sevindim umarım başka sorun çıkmaz. Ben de sizin yaptırdığınız testi yaptıracağım.

    Aracta standart lpg vardi.bitince malum katkili lpg ile depoyu doldurdum.dun 2 kere daha stop etti.sanirim bizim sorun devam ediyor.ama bu son olsun mecbur kalmadikca katkili lpg almicam

    sorunun lpg ile alakası yok bence. bende arabayı ustaya götürdüm cumartesi günü. rölanti valfini temizledi geçmezse sorun değişecek dedi. sorun geçmedi tabi. sonra parçacıya gittim orjinaline 220 TL yan sanayisine 80 TL dedi ve kesin sorun bundandır dedi. ustaya tekrar gittim. 80 liralık olmaz dedi, hatta 220lik bile bazen takıyoruz olmuyor dedi. çok problem olmuyorsa değiştirme dedi. çalışmasında problem var mı dedim yok dedi. parçacı değişim garantisi verirse değiştirmeyi düşünüyorum ama bir süreliğine erteledim. bir kaç yere daha baktırırım
    bu arada cevabınız için teşekkürler bazı arkadaşlar bir işlem yaptırıyorlar sonucu yazmadan ortadan kayboluyorlar.




  • Baska forumlarda degistigi halde sorunun duzelmedigini okumustum.arac beyniyle alakali olabilcegi dusuncesi var bende su anda.cunku rolantide bile 1000 in atina devir dusmuyordu eski arabamda.o cok temiz bir aracti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerose

    Baska forumlarda degistigi halde sorunun duzelmedigini okumustum.arac beyniyle alakali olabilcegi dusuncesi var bende su anda.cunku rolantide bile 1000 in atina devir dusmuyordu eski arabamda.o cok temiz bir aracti.

    Ben de o yüzden değiştirmeye çekiniyorum. Daha önce yanlış teşhisten dolayı masraf yaptığım oldu. Artık yoğurdu üfleyerek yiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim arabadaki sorun büyük ihtimalle rölanti motorundan, çünkü usta temizleyince daha çok stop etmeye başladı. sorunun silindirlerden veya sübaplardan olduğunu zannetmiyorum çünkü önceki lpgli fusion aracım ateşleme sorunu çıkmıştı bir silindir hiç ateşleme yapmamasına rağmen hiç stop etmiyordu. gaza yüklenince tekleme yapıyordu. ayrıca sübap arızası olan motor vuruntulu çalışır ki usta sesini beğenmemiş. ama sorun başka yerde
  • Abimde 2000 ghia var atiker lpg li.hep ayni yerden aliyodum gazi stop ediyodu son birkac defadir baska bir yerden aliyorum hic stop etmedi dedi.bugun konustuk.ama bendeki subap degistikten sonra hic devir dusmesinde tartma yapmiyor artik.o 2 stobu neden yapti ve hic tartmafan yapti anlamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    Rölanti ayarını yaptırın.
  • bizdede focus 1 var öyle stop etme şeyi var aynen kavşaklarda gelirken boşa alınca yada vites düşürünce stop flan sonracı rolant düzensizligi stabil degil geçen ben sürüyordum arbayla saga geçtim durdum daha kontagı çevirmedim ayagım full debriyaj biraz fren biraz daha ileri gitsin diye tam yapmadım boşa çektim pat stop etti gittim işimi hallettim geldim oturdum debriyaj frene basdım kontagı çevirdim o çalışma sesi geldi hani normalde çevirir bırakırsın ya çalışır yeni arabalarda böyledir ya baktım söndü tekrar yaptım çevrili tuttum gırr gırr etti bıraktım yine çalışmadı hayrola filan yapdım tekrar cevirdim apaçiler gibi marşı çevirirken sürekli 2-3 kere tam gaz yapıp çektim hızlıca öytle çalıştı ve rolantide acayip dengesizlik var + yokuşlarda filan kalkarken böyle hastmış gibi titreme yapı tüm kayışları degiştirdik yagları filan hava filtrei bi gıdım azalmadı üstüne usata bunlardan farklı şeylerde yaptı bilmiyom hatırlamıyorum 750 lira da onun için verdilk hala aynı bilen varsa sölesin y a yolun ortasında bırakması kötü oluyo can mal güvenligi yok yani baskalırınada zararı oluyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcexpertt

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    Rölanti ayarını yaptırın.

    Tamam yaptıralım ama rolanti valfi olan araca rolanti ayarı nasıl yaptırılır onu da söyleyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcexpertt

    quote:

    Orijinalden alıntı: osamanos

    benim araç 2001 focus lpg'li. araç yolda hızla giderken kırmızı ışığa yaklaşınca mesela boşa alınca her zaman değil bazen stop ediyor. bujiler değişti. buji kalboları ve bobinde bir sorun yok. çoğu zaman boşa alınca devir nerdeyse sıfıra kadar düşüyor stop etmezse tekrar yükselip rölanti seviyesine geri geliyor. ustalar lpgden diyor. benzinde de rölanti düşmesi oluyor ama lpg kadar değil.
    lütfen cevap verirken boşa almak tehlikeli gibi konulara girmeyelim. bu sorunu yaşayan forumlarda çok insan var hepsi farklı bir çözümden bahsediyor ama kesin bişey yok

    Rölanti ayarını yaptırın.

    Tamam yaptıralım ama rolanti valfi olan araca rolanti ayarı nasıl yaptırılır onu da söyleyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 27alperen27

    bizdede focus 1 var öyle stop etme şeyi var aynen kavşaklarda gelirken boşa alınca yada vites düşürünce stop flan sonracı rolant düzensizligi stabil degil geçen ben sürüyordum arbayla saga geçtim durdum daha kontagı çevirmedim ayagım full debriyaj biraz fren biraz daha ileri gitsin diye tam yapmadım boşa çektim pat stop etti gittim işimi hallettim geldim oturdum debriyaj frene basdım kontagı çevirdim o çalışma sesi geldi hani normalde çevirir bırakırsın ya çalışır yeni arabalarda böyledir ya baktım söndü tekrar yaptım çevrili tuttum gırr gırr etti bıraktım yine çalışmadı hayrola filan yapdım tekrar cevirdim apaçiler gibi marşı çevirirken sürekli 2-3 kere tam gaz yapıp çektim hızlıca öytle çalıştı ve rolantide acayip dengesizlik var + yokuşlarda filan kalkarken böyle hastmış gibi titreme yapı tüm kayışları degiştirdik yagları filan hava filtrei bi gıdım azalmadı üstüne usata bunlardan farklı şeylerde yaptı bilmiyom hatırlamıyorum 750 lira da onun için verdilk hala aynı bilen varsa sölesin y a yolun ortasında bırakması kötü oluyo can mal güvenligi yok yani baskalırınada zararı oluyo

    Bir usta dediki gaz enjektorleri gazi tutamiyor.bu da dengesizlik yapiyor ozellikle stop ettikten kisa sure sonraki calistirmalarda gazi tutamadigindan arac bogulur ve gec calisir dedi.ben hala gaz sisteminde ariza olabilecegini dusunuyorum cunku 50-60 km hem sehir icinde hemde disinda kullandim hic bir sorun olmadi.ustalara verdigimiz paranin haddi hesabi yok 20 tl fazla yakarsiniz bir denemek lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powerose


    quote:

    Orijinalden alıntı: 27alperen27

    bizdede focus 1 var öyle stop etme şeyi var aynen kavşaklarda gelirken boşa alınca yada vites düşürünce stop flan sonracı rolant düzensizligi stabil degil geçen ben sürüyordum arbayla saga geçtim durdum daha kontagı çevirmedim ayagım full debriyaj biraz fren biraz daha ileri gitsin diye tam yapmadım boşa çektim pat stop etti gittim işimi hallettim geldim oturdum debriyaj frene basdım kontagı çevirdim o çalışma sesi geldi hani normalde çevirir bırakırsın ya çalışır yeni arabalarda böyledir ya baktım söndü tekrar yaptım çevrili tuttum gırr gırr etti bıraktım yine çalışmadı hayrola filan yapdım tekrar cevirdim apaçiler gibi marşı çevirirken sürekli 2-3 kere tam gaz yapıp çektim hızlıca öytle çalıştı ve rolantide acayip dengesizlik var + yokuşlarda filan kalkarken böyle hastmış gibi titreme yapı tüm kayışları degiştirdik yagları filan hava filtrei bi gıdım azalmadı üstüne usata bunlardan farklı şeylerde yaptı bilmiyom hatırlamıyorum 750 lira da onun için verdilk hala aynı bilen varsa sölesin y a yolun ortasında bırakması kötü oluyo can mal güvenligi yok yani baskalırınada zararı oluyo

    Bir usta dediki gaz enjektorleri gazi tutamiyor.bu da dengesizlik yapiyor ozellikle stop ettikten kisa sure sonraki calistirmalarda gazi tutamadigindan arac bogulur ve gec calisir dedi.ben hala gaz sisteminde ariza olabilecegini dusunuyorum cunku 50-60 km hem sehir icinde hemde disinda kullandim hic bir sorun olmadi.ustalara verdigimiz paranin haddi hesabi yok 20 tl fazla yakarsiniz bir denemek lazim

    ya aslında denemek lazım da yukarda bişi demiş bi usata demiş focus 1 lerin hastalıgı bu çözümü yok filan demiş burayada yaznuş belkide öyledir bu araclar hurdalıga gidene kadar b u sorun devam edecektir eger yaptırım çözüm bulursak paylaşıcam veya siz paylaşın bulursanız ben şeyden korkuyorum ablamda kulanıyo bu aracı bugun yarın trafikte bi stop etse flan kalıcak öyle biri vursa veya otobanda giderken filan stop edrese keşke çözümü bulsak aklımdan bi fikir ford ingiltereyle e-postalaşmak geliyoda hem ingilizcem yok denecek akdar az hem adamlar der 10 senelik aracın sorunuyla ne ugraşalım olan bizlere :D




  • Simdi arabadan indim ve soyle oldu.2 km lik sehirici uzakliktan geliyorum.arac gaza gectigi andan itibaren kavsak yakinlamalarinda malum 1000 devrin alti tartma sorunlarini yapti.hemen benzine aliyorum hic ama hic sorun yok.gaza donuyorum sorun hemen basliyor.bulundugum yerdeki atiker bayii hic biseyden anlamiyor.delirtiyor adami.baska ustalar da bakmiyor atiker deyince.haftaya ziyarete baska bir ilceye gitcem.ordakilere de gostercem.bakalim nolcak.su benzin olayini bence deneyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.