DARBELİ, BOYALI, DEĞİŞEN PARÇALI ARABA NASIL ANLAŞILIR.
76 Cevap55343 Görüntüleme6 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
190 Mesaj
2 Ağustos 2006; 10:50:37 

Bir aracın darbeli, boyalı yada parçasının değişip değişmediğini. Km sinin oynanıp oynanmadığını pratik olarak anlamanın yollarını biliyormusunuz.

Hatta biraz ileri gidip resimlerle örnekler gösterebilirsek...........


_____________________________



153 Mesaj
2 Ağustos 2006; 13:31:17 

Araba boyası pürüzlü olur boya için. önden vurmuşsa muhtemelen farlan tampon arası boşluk olur. Bİrde parçaların orjinal amblemi gibi şeyler oluyor. Ama sen iyisi almayı çok istersen şahısa söyle arabayı alıp bir ustaya baktır en geleneksel olanı bu...


_____________________________



 
879 Mesaj
2 Ağustos 2006; 13:34:21 

En güvenli yol yetkili servise götürüp expertis yaptırmak. Motor, yürüyen aksam, koporta vs.


_____________________________



 
1544 Mesaj
2 Ağustos 2006; 13:48:29 

aslında elinde fotoğraf olan varsa,burada paylaşsa daha iyi olurçgörsel olarak görürüz nasıl oluyor darbeli değişen parça...


_____________________________



 
190 Mesaj
2 Ağustos 2006; 14:53:44 

Arba alacağım için bu topiği açmadım. Ama genel olarak bu konularda insanların çok merak ettiğini düşünüyorum. Adam arabanın karşısına geçiyor "Arabanın sol kapısı boyanmış" diyor. Yada Motor kaputunu açıp sol çamurluğun değiştiğini anlıyor.

Biz ise gıpta ile bakıyoruz. Hatta bu kişiler bu arabanın daha marşına basmadan aracı satın alabiliyorlar yada almaktan vazgeçiyorlar. Örneğin galericiler daha şöför koltuğuna oturmadan aracın parasını ödüyor.

Bu işin püf noktası ne acaba


_____________________________



 
1544 Mesaj
2 Ağustos 2006; 15:00:16 

kesinlikle tecrübe


_____________________________



3035 Mesaj
2 Ağustos 2006; 15:06:35 

artık boya ölçüm cihazları var..
tecrübe eskidenmiş



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alysentr -- 2 Ağustos 2006; 15:07:04 >


_____________________________

KATATONIA



1511 Mesaj
2 Ağustos 2006; 15:10:17 

bazen ben bile bu araba boyanmış diyebiliyorum ama işi bilen usta yapmışsa farketmek zor olabilir

ama en güzeli hakiki bi ustaya baktırmaktır


_____________________________

sen olmayınca yanımda cereyan yapar kapılar çarpar içimde sabahtan akşama ansızın hiç beklemediğim anlarda sensizliğin ürpertisi yetmezmiş gibi her kapı çarpmasında bir korku kaplar beni sıçramak isterim yerimden bağırmak birde ama put gibi kalırım kalbim atmaz nefes alamam içimde sensizlik birde zaman mekan yokmuş gibi o anlarda ama anılar akar içimden taşmışda kudurmuş Kızılırmak gibi sıçramak isterim yerinden koşup kurtulmak birde ama put gibi kalırım kalbim atmaz nefes alamam içimde sensizlikle


1361 Mesaj
2 Ağustos 2006; 15:13:44 

kardeş ben ii kötü bakınca anlıyorum da bazı ustalar bu işi çok iyi yapıyo neredeyse anlaman imkansız, o yüzden en iyisi ustaya gitmek.

miraz da bi doblo var takla atmış arabaya baktım inceledim hiç bi sorun yok gibi gözüküyo ama takla atmış söylemese hayatta fark etmezdim al link burda http://forum.donanimhab...794/mpage_3/key_/tm.htm


_____________________________



666 Mesaj
2 Ağustos 2006; 15:31:54 

%100 ele vermese de araca yandan bakınca gelen ışınlar paralel olarak yansır eğer araçta düzeltme-çekiç vs. yoksa. baktınız ışınlar dağılarak gidiyor,bilin ki darbe almöş


_____________________________



6659 Mesaj
2 Ağustos 2006; 16:22:54 

hondada benim aracın sol çamurluğunu değiştrip bir boya attılar 80-100 micron
bu iş yapan sanatkar ellerde var
boya ölçerler kimi zaman yanıltabilir.

özellikle değişen parçlara macun atmaksızın boyanması durumunda anlamak daha güçleşir.

quote:

Orjinalden alıntı: alysentr

artık boya ölçüm cihazları var..
tecrübe eskidenmiş



_____________________________




6659 Mesaj
2 Ağustos 2006; 16:38:05 

http://forum.donanimhaber.com/m_6877479/tm.htm bu topikte aslında bu konu ile ilgili bayağı bir bilgi var.

özetle şu söylenebilir.....

++ parça boyanmış araçta renk farklılıkları güneşte sırırtr.
++ ayrıca boya yüzeyindeki portakallanma gibi görünen yüzey kimi yerlerde sıklaşır kimi yerlerde yaygın durur yani homojen değildir.
++ önceki darbe ve montaj hatalarından dolayı bağlantı yerlerinde ufak kaymalar göze çarpar aralıklar oluşur
++ boya belli kısımlara kadar atılır ve kağıt bant izi kalır yada boya belli yerlerde kesilir bu güneş altında farkedilir
++ yeni atılan boya eski boyaya nazaran daha mattır.
++ yeni poya yüseyi üzerinde ufak tefek çok küçük delikler ve pürüzler vardır dikkatli bakılınca farkedilir
++ değişen parçada montaj civataların üzerlerinde ufak tefek soyulmalar vardır
++ değişen parçalarda silikonlar fabrikasyon olmadığı belli olur
++ değişen parçalarda genelde sacın arka yüzeyi eğer görebilirseniz siyah olduğunu farkedersiniz




_____________________________




 
400 Mesaj
2 Ağustos 2006; 19:02:23 

serkes,gayet güzel toparlamışsın.söyleyecek başka bi şey de kalmamış...

Uzaklaştırılmış
83 gün cezanın,
51 gün 2 sa. 22 dk. kadarı kaldı.
2 Ağustos 2006; 19:46:03 

serkes iyi güzel demişde bunları algılayabilecek alışkın bir gözün olması lazım ... Sonuçta herşey tecrübe ile oluyor yine en iyisi kaporta ustasına göstermek


 
250 Mesaj
3 Ağustos 2006; 0:15:52 

Arkadaslar bu konuda tecrubem var yardımcı olmak isterim. Oncelikle sunu belirtmek isterim oncelikle gercekten zor bir iştir insanı fena yanıltabiliyor. Mesala bir örnek sanayiye goturuyorsunuz usta kaputu acıyor camurluk civatasının uzerinde izler var direk bu parca degismiş ezbere halbuki oyle olmuyor bazı zamanlar camurlugun içinde su depoları oluyor veya far kırılıyor sadece camurlugu sokup aynen geri takıyorsunuz usta o civatadaki izleri gorunce hemen bilmiş bir tavırla 'abi bu araba boyalı'. Emin misin eminim. Peki diyorum goturecez beraber servise boyalı parca değişmişse ben senin deponu fulleyip ekspertiz parasını odeyecem diyorum eger sen yanlıssan sen benim depomu dolduracan ekspertiz parasını odeyeceksin diyorum baslıyor yan cizmeye. Hani emindin adın gibi ses yok. Yani sanayide ustaların ilginç bir yapısı var birsey bildiklerini ispatlama adına bazen acımadan tertemiz adamların kanına giriyorlar Araba alacak insanların midesini bos yere bulandırıyorlar.
2- Arabaların gercek fabrika boya durumunu bilmiyorlar. Boyada en ufak toz gordulermi tamam abi burada boya tozu var boyalı. Ya ezbere konusma belki fabrikadan o toz. yani anlatmak istediğim o boyalı olup olmadıgını bilmiyor tozu gorup ezbere bildiğini soyluyor.
3- Gelelim su boya ölçüm aletleri işine. Evet arkadaşlar eger kafayı calıstırırsanız bu aletler ile yakalayamayacagınız hata yok. Bu makinelerden kullandım iki tip var bu makinelerde birisi dijital olarak mikron olarak kalınlıgı gosteriyor bir digeri ise sarı kımızı ve yesil ledleri var. Sarı yanarsa boya var, Kırmızı yanarsa macun+boya yeşil yanarsa orjinal boya fakat bu modellere asla itimat etmeyin piyasada 150ytl+kdv gibi fiyatlara bulabilirsiniz. asıl oln makine aynı zamanda benim su anda satın alma durumu içinde oldugum 750 euro+kdv. gercekten super makineler boyanın kalınlıgını tam olaran mikron olarak olcuyor.Fakat burada size gorev dusuyor arabanın parcalarını karsılastıracaksınız.
Soyle ki ornegin camurluga tuttunuz 105 mikron kapılar 110 mikron kaput 103 mikron o boya bilinki orjinaldir. Eşleştirme yapacaksınız. bazı arkadaslar demişki parca orjinaliyle değişirse aynı mikron kalınlıgında atılır. Bu konuyuda soyle acıklayım evet dogru yeni parcalar siyah astarla geliyor ve direk boya atılabiliyor yaklasık kalınlık yakalanabiliyor fakat buradada parca içinde farklılk oluyor ornegin camurlugun bir ucu 140 mikron diger ucu 100 mikron. fabrika boyasında +-5 mikron fark ile parcanın her yerindeki boyanın mikronu aynı. Kaportacının boyle bir boya atma imkanı yok. Tum parcada aynı kalınlık hiçbir zaman tutturulamıyor.
4- galericilerin gozu kapalı araba alma olayına gelince Onuda soyle acıklayım o gozu kapalı aldıkları arabalarda komple boyalı cıkınca musteriye cok guzek iteleyebildikleri için gozu kapalı da alabiliyorlar. galericileri referans almayın bu konularda. Temiz işinin hakkını veren galercileri tenzh ederim ama ben galericilerin sadece ALLah bir dediklerine gozu kapalı inanırım diğer sozlerine supheyle yaklasırım
5- sanayideki Ustalara da gelince bazen inanılmaz sallıyorlar hava atmak için. arabanın boyalı oldugunu yakaladım havalarına girecekler ya salla gitsin At camuru arabanın sahibi cebellessin dursun Yabu konuda sadece 10 sayfa yazı cıkar neler gordum inanın insanın insanlara guveni sarsılıyor.




gercek makine bu arkadaslar bunu alın karsılastırma yaparak gidin birazda gozunuzu acın tamamdır amerikayı yeniden keşfertmeye gerek yok

local://upfiles/145201/211DF7B0EA76470CA82076DF5AD478F6.gif


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cezmi33 -- 3 Ağustos 2006; 0:22:29 >


_____________________________



2342 Mesaj
3 Ağustos 2006; 0:49:10 

Eger isinin ehli bir usta arabanin tum boyasini temizleyip macun atmadan tum olarak firin boya atarsa anlamak cok zor. Ama parca parca boya atilirsa (parca degisimi gibi) anlamak daha kolay oluyor. Birde aracin modeli dusuk ise boyasi yipranmis olur. Yeni atacaginiz boya ile arasinda yipranmadan dolayi fark olusacaktir. Birde aracin tampon, kaput kenarlari, bagaj kapagi kenarlari gibi yerlere bakarsaniz, parca deisiminde o bolgelerde duzen tutmuyor genelde. Ama tecrube gerektirir bu isler


_____________________________

Hayat, beni neden üzüyorsun gı?


 
250 Mesaj
3 Ağustos 2006; 1:00:01 

quote:

Orjinalden alıntı: S@N@Ne!!!

Eger isinin ehli bir usta arabanin tum boyasini temizleyip macun atmadan tum olarak firin boya atarsa anlamak cok zor. Ama parca parca boya atilirsa (parca degisimi gibi) anlamak daha kolay oluyor. Birde aracin modeli dusuk ise boyasi yipranmis olur. Yeni atacaginiz boya ile arasinda yipranmadan dolayi fark olusacaktir. Birde aracin tampon, kaput kenarlari, bagaj kapagi kenarlari gibi yerlere bakarsaniz, parca deisiminde o bolgelerde duzen tutmuyor genelde. Ama tecrube gerektirir bu isler


hocam arabanın heryerine aynı mikronda boya atacak bir imkan yok. Bunun ustalıklada alakası yok fabrikada 110-120 derecede robot boyuyor araba sadece kaporta halindeyken. Arabanın daha hiçbir aksamı takılmamıs oluyor. Sanayide ve kaportacılarda ise 45 derece civarı boya atılıyor160 derceye kadar cıkılsa tum araba plastiği erir erimeyi bırakın boyayı atan usta mangal olur o sıcaklıkta. Fabrikada robot boyarken her parcanın uzerinde kac kez gecilip boyanacagını bilgisayar programlı. Ama el ile bunu saglamanın imkanı yok illaki parcaklar arası fark oluyor,parcaların kendisinde farklı bolgelerinde fark oluyor. Bunun zaten usta olup olmamakla alakası yok olacak birsey değil ki...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cezmi33 -- 3 Ağustos 2006; 10:14:00 >


_____________________________



 
190 Mesaj
3 Ağustos 2006; 11:33:25 

Kilometresinin oynanıp oynanmadığı nasıl anlaşılır. bilgisi olan varmı?


_____________________________



6659 Mesaj
3 Ağustos 2006; 11:41:28 

Womit
arama butonunu kullanırsan bir şeyler bulabilirsin.


_____________________________




 
190 Mesaj
3 Ağustos 2006; 11:49:59 

Kilometresinin oynanıp oynanmadığı nasıl anlaşılır. bilgisi olan varmı?


_____________________________



 
398 Mesaj
25 Nisan 2009; 3:34:25 


quote:

Orjinalden alıntı: womit

Kilometresinin oynanıp oynanmadığı nasıl anlaşılır. bilgisi olan varmı?


o olay şansına kalmış.

ayrca geçenlerde bi toyota gördüm tam 643.000 km deydi.artık 10 tl karşılıgında km nin düşürüldüğünü bilmeyen yoktur. o anda adamı takdir ettim.o km gelmiş ve hala orjinal km de duruyo.böyle güvenilir adamlar kalmadı memlekette.


_____________________________

İNSANLIĞA FAYDASI OLMAYANIN KENDİNE FAYDASI OLMAZ; OLAMAZ..


11935 Mesaj
25 Nisan 2009; 4:32:01 


Şu anda kasko artık parça yolladığı için işine geleni orjinal işine geleni yan sanayi gönderiyor. Bu yüzden tampon genelde yan sanayi oluyor. Önemsiz plastik aksamlar, parçalar arası aralık olur bu yüzden parça araca tam uymayacağı için.

Boyayı artık çok iyi yapıyorlar bilgisaarlı sistem ile karıştırıp güzelcene boyuyorlar eskisi ile yenisi hiç fark etmiyor. Ya da boyacıdan boyacıya değişiyor. Benim araba boyandı ön paorta değişti ufak bi kaza atlatmıştık şasede sorun yoktu ama kaporta yamulduğu için motor kaputu yani sıfırı ile değişti. Ön kaput ve yan çamurluklar boyandı. V eski boya ile hiç bi farkı yok. Ölçümde çıkar büyük ihtimal boyalı olduğu.

Ama dediğim gibi tampon da falan aralıklar oluyor genelde. PArçaların birleşme noktalarına bakın , boyanmışsa iç kısımda kalan bağlantı noktalarında sprey boyanın nokta nokta pürüzleri de olur. Fabrikasyon bir boyaada bu pürüzlükler olmaz.


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




 
10011 Mesaj
25 Nisan 2009; 8:43:27 

Madem konu hortlamış cevap yazayım.Eski arabalarda gösterge paneline bakılarak anlaşılma ihtimali varmış,lehim yapılıyormuş;ama yeni modellerde olacağını sanmam,çünkü gösterge paneli elektronik olmuş.

Yapılacak en doğru hareket,servise açıp aracın en son kaç km.bakımına girdiğini,kazası olup olmadığını sorgulatmaktır.

Ama bu da %100 çözüm değil,mesela adam servise en son 40 bin km.de gitmiştir,daha sonra arabasını çok kullanmıştır,araba olmuştur 150 bin,sonra km.düşürür yapar 80 bin.Bunu anlayamazsınız işte.

Bazı ustalar motorda bazı parçalara bakarak anlayabiliyorlar deniyor;ama nasıl yapıyorlar hiç bilmiyorum.


_____________________________

VW Passat 1.6 FSI Comfortline-Fırtına Grisi
VW Caddy 1.9 TDI Comfortline DSG-Gümüş Gri
Ford Fiesta 1.5 TDCI


 
2 Mesaj
11 Ekim 2009; 20:49:16 

MERHABA ÖNCELİKLE DİLERİM HERŞEY GÖNLÜNÜZCEDİR BURDA HERKES OTOMOBİL BİLGİSİNİ KONUŞTURMUŞ NE GÜZEL KİMİ SALLAMIŞ KİMİSİ TECRÜBELİ:):)ŞİMDİ KİLOMETRE NİN GERİYE ÇEKİLMİŞ OLDUĞUNU NASIL ANLARIZ SORUSUNA CEVAP YAZMAK İSTİYORUM!!!

1.BİRİNCİSİ DİREKSİYONDAN (DİREKSONYADA Kİ ORJİNAL PÜTÜRLER YOKTUR SİLİKTİR AŞINMIŞTIR DEĞİŞTİRMEMİŞLERSE TABİ DEĞİŞTİRSELER BİLE O YENİ TAKILAN DİREKSYON DA O KİLOMETREDE Kİ PÜTÜR OLMAZ YANİ HERŞYİN BİR AŞINMA PAYI VR..

2.KOLTUKLARDAN KİLOMETRESİ YÜKSEK OLAN ARACIN KOLTUKLARI HERZAMAN PÖRSÜMÜŞTÜR SÜRTÜNMEDEN DOLAĞI AŞINIKTIR İLLA Kİ BELLİ EDER .

3.GÖĞÜSLÜK YANİ KONSOLLARDAN ANLAŞILIR KM Sİ YÜKSEK ARAÇLARIN ÖN TORPİDOSU DA DİREKSYON GİBİ PÜTÜRLERİ YOKTUR SİLİKTİR .ŞUAN AKLIMA GELEN BUNLAR SADECE BUNLARDAN DEĞİL TABİ İLLA Kİ ELLİ EDER NOLURSA OLSUN ..


_____________________________



 
2 Mesaj
11 Ekim 2009; 20:52:33 

GÜZEL ARABA KENDİNİ HER ZAMAN BELLİ EDER DİRİLİĞİNLE BOYASIYLA
DURUŞUYLA MOTOR SESİYLE CAMLARIYLA KMSİYLE NOLURSA OLSUN BELLİ EDER TABİ BENDE TECRÜBELİ OLANLARDAN YANAYIM BU PİYASADA BÖYLE İŞTE AZCIK MERAKLI OLURSANIZ ANLARSINIZ ANLAŞILIR SADECE MERAK GEREKİYOR


_____________________________



776 Mesaj
11 Ekim 2009; 22:07:26 

bizde bugün pazardaydık araba almak için reno kangolara baktık
izlenimlerim;
2004 modeller : 80000- 120000km arası
2005 modeller : 70000- 99000km arası
2006 '' : '' - '' ''
2007 '' : '' - '' ''
2008 '' : '' - '' '' :)))

yani 1 yaşındada olsa 4 yaşındada olsa aracın kmsi fazla değişmiyor hatta 100.000'den sonra geriye doğru saymaya başlıyor... 100.000'i kesinlikle devirmiyor özellikle dizel araçlar...

pedallere ve vitez topuzuna bakarak anlaşılabiliyor aslında ne kadar kullanıldığı, şöyleki gerçekten 70.000kmde olan (muhtemelen 2007-2008 model) bir kangonun vitez topuzu ve pedaller tertemiz oluyor yıpranma yok denecek kadar az ama oynanmışlar kendini belli ediyor... tabi çokta sağlıklı bir yöntem değil bazılarında anlamak imkansız gibi...

dediğim gibi internette kango listesine bir göz atın kmleri 100,000i geçen nadir görürsünüz 200,000i deviren yok denecek kadar az...

km ile oynayanlara


_____________________________

El-Müstenidü bi Tevfikãti'r Rabbãniyye Meliki'd Devlet-il-Osmãniyye.

Vatansızlara İnat, Vatan Sağolsun...


659 Mesaj
26 Ağustos 2011; 2:01:40 

Arkadaşlar yarın araç bakmaya gidicem.. Amatör olarak nasıl kontrol edeceğimi anlatayım.

1.Aracın ilk olarak duruşunu kontrol edicem, bunu da tekerler düz iken; sol arka teker ile ön teker arasındaki merkez mesafe, sağ ile aynı olmalıdır.Eğer farklı ise Travers , Arka Travers ve Şaside sorun olabilir.

2.Arabanın boyasını kontrol edicem pek anlamam ama boyanan parça orjinalden farklı gözükür.

3.Boyanan parça neden boyanmış önemli olan nokta bu ? Onarılma , Değişme yada çizikten dolayı olabilir.

-Onarılma nasıl anlaşılır: Boyanan parçanın üstüne mıknatıs koyarsanız orjinal parçaya göre çekim gücü daha düşük olacaktır.

-Değişme nasıl anlaşılır?
-Çamurluklar: Çamurlukları tutan vidalar yıpranmıştır. Vida delikleri yırtılmıştır, içten boya atmaları vardır.
-Kapılar: Kapının etrafında fabrikadan gelen puntolar vardır. Eğer değişirse o parça kaportacı fabrika kaynağı gibi orijinal yapamaz kaynak mesafesi ve boyutu değişiklik gösterir.Kapılar düzgün kapanmaz mesafe aralıkları eşit değildir.
-Bagaj Kapağı: İçindeki boyanın orijinal olması o parçanın değişmediğini gösterir genelde iç tarafı boyanmaz. Boyanmış ise değişmiştir.
-Ön Kaput: ?????????????
-Tavan: ?????????????


Üşenmeden araç kaldırma lifti olan bir yere gidin aracı kaldırın. Şaside kaynak , çürüme varmı kontrol edin. En önemlisi salıncakları tutan Traversi çok dikkatli inceleyin eğri ve darbe izleri varsa araç kazalıdır. Traversin üzerinde delikler vardır bu deliklerde yıpranma varmı bakın eğer var ise aracın şasisi hidrolik pompa ile düzeltilmiştir. Üşeniyorsanız eğer Ön tekerlerin çamurluk mesafelerini ölçün diğeri fazla yada kısaysa araç ciddi kazası vardır.

Bilgi paylaştıkça artar. Tavan ve ön kaputun değiştiğini nasıl anlarsınız ?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 26 Ağustos 2011; 2:10:21 >


_____________________________



2688 Mesaj
26 Ağustos 2011; 8:23:57 


quote:

Orijinalden alıntı: Dido05

Araba boyası pürüzlü olur boya için. önden vurmuşsa muhtemelen farlan tampon arası boşluk olur. Bİrde parçaların orjinal amblemi gibi şeyler oluyor. Ama sen iyisi almayı çok istersen şahısa söyle arabayı alıp bir ustaya baktır en geleneksel olanı bu...


tampon arası boşlukmu fark değiştirmek için ampülleri tamponu söküyorlar park sensörü takmak için yanlış düşünce


_____________________________



3201 Mesaj
26 Ağustos 2011; 21:23:43 

takip


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



1070 Mesaj
26 Ağustos 2011; 22:30:00 

Bu boya takıntısı nedeniyle kaç kere çiziklerle gezdim. Alıcılarla papaz olmamak için çiziklere dokundurmadım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 26 Ağustos 2011; 22:30:01 >


_____________________________

http://www.sevenhill.com/
nw9440, pavilion g6, caravelle & polo


5981 Mesaj
26 Ağustos 2011; 22:42:45 

Anlaşılması için ilk önce ilanda "Orjinal" yazması gerekir..


_____________________________



659 Mesaj
27 Ağustos 2011; 10:51:48 

Arkadaşlar dün accent era bakmaya gittim, aracın podyeye giren kablonun etrafında boya izleri vardı. Direk almaktan vazgeçtim. Bir araç kazalı olmasa podyesi boyanırmı ?

Bir tane polo buldum bu araçta kaza darbe yoktu ancak ön kaput değişmiş. Çamurluklarda oynama yok. Bir aracın ön kaputu neden değişebilir ki ? 1 haftadır deli gibi dolaşıyorum orjinal araç bulamıyorum artık bunu almak zorunda kaldım

Aracı satarken sadece kaputun değişmesi fiyatı etkiler mi ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infernaltr -- 27 Ağustos 2011; 11:03:16 >


_____________________________



5399 Mesaj
27 Ağustos 2011; 11:49:54 

Yetkili servise expertiz yaptırıpta Pert araç alan arkadaşlar var benim gibi. Asla servislere güvenme aracı yasal kontrollerden sonra iyi bir kaportacıya götür..


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
322 Mesaj
27 Ağustos 2011; 12:20:46 


quote:

Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

Yetkili servise expertiz yaptırıpta Pert araç alan arkadaşlar var benim gibi. Asla servislere güvenme aracı yasal kontrollerden sonra iyi bir kaportacıya götür..


hadi yaa :)

kaporta tahlili kolay gibi görünüyor...bahsi geçen ölçüm cihazı bunu kolaylaştırmış baya...Ancak olay sadece kaporta değil ki, motor, şanzıman vs...


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_76207854/mpage_38//tm.htm#81523096


5399 Mesaj
27 Ağustos 2011; 12:43:49 


quote:

Orijinalden alıntı: castellani




hadi yaa :)

kaporta tahlili kolay gibi görünüyor...bahsi geçen ölçüm cihazı bunu kolaylaştırmış baya...Ancak olay sadece kaporta değil ki, motor, şanzıman vs...


Malesef hocam şuan mahkemeliğim. Sağlam bir kazık yiyince insan herşeyi çok iyi öğreniyor.
Araç alacak arkadaşlara tavsiyem.

* Araçtan önce satan kişiye bakın. Siz sormadan Namazada geç kaldım gibi İslamiyeti öne çıkaran cümleler kuruyorsa direk uzaklaşın ordan. Dini araç olarak kullanan şarlatanlardan olması kuvvetle muhtemeldir. At hırsızı gibi tiplerden asla araç almayın, Arabaya pis bakan satarken bile şurası eksik burası eksik diyen adamlardan kaçın.

* Araç hakkında yeterli araştırma yapın ve kronik sorunlarını öğrenin, Aracın içine geçin ve KM ile araç içi deformasyonun doğru orantılı olup olmadığına bakın. Eğer en ufak bir kusuru dahi varsa. Tamir edilmemiş çizik tampon, yada patlak stop lambası yine uzaklaşın o araçtan. Çünkü özensiz ve araca eşşek gibi binen bir sahibe sahiptir muhtemelen.

* Aracı beğendiniz, Plakadan, Motordan, Şase numarasından önce Tramerden sonrada Kasko şirketlerinden kasko teklifi isteyerek bilgilerini iyice bir sorgulatın.

* Polis memuru bir arkadaş edinin. Onunda Tafikteki devresine aracın plakasını sorgulatın, Daha önceki sahiplerini öğrenin. 2006 model bir araç sizden önce 8 kez el değiştirmişse o arabada mutlaka bir çapanoğlu vardır.

* Aracı yetikili servise götürmeyin bir halt bilmiyorlar. Yalnız Yetikili servisi arayın yinede yapabiliyorsanız Plaka yada şase numarasından aracın geçmişini öğrenmeye çalışın.

* Aracı Özel servise yada sadece o marka ile uzmanlaşmış iyi bir ustaya götürüp mekanik aksanını ve motorunu kontrol ettirin.

* Aracın Ecusuna bağlanın ve Elektronik sistemlerini kontrol ettirin bilgisayar ile.

* Aracı çok iyi bir kaporta ustasına götürün.

* Herşey tamam ise satıcıya parayı elden vermeyin. Banka hesabına parayı yatırın ve yanınızda 1 arkadaşınız ile satıcı ile notere gidip satış işleminini yaptırın.

* Satış sözleşmesinin içine ise Aracın pert olmadığına dair bir ibare yerleştirin. Ne olur ne olmaz.



_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
322 Mesaj
27 Ağustos 2011; 12:52:23 

Yetkili servis eğer eksperitz hizmeti verip bedelini alıp bir de fatura kesiyorsa sanırım mahkemeyi kazanmanız gerekir :)

Hangi marka, servis bu bu arada ? Tüm yetkili servisleri zan altında bırakmamak lazım...


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_76207854/mpage_38//tm.htm#81523096


2293 Mesaj
27 Ağustos 2011; 13:02:37 

Araç alırken insan daha çok strese giriyor yahu


_____________________________

2009 Mondeo 1.6 Titanium


5399 Mesaj
27 Ağustos 2011; 13:13:58 


quote:

Orijinalden alıntı: castellani

Yetkili servis eğer eksperitz hizmeti verip bedelini alıp bir de fatura kesiyorsa sanırım mahkemeyi kazanmanız gerekir :)

Hangi marka, servis bu bu arada ? Tüm yetkili servisleri zan altında bırakmamak lazım...


İstanbuldaki Ataköy Opel hocam. Opel Türkiye ile görüştüm Bana expertiz yaptırdığınız servis ile iritibata geçmeniz gerek dedi. Kendileri Opel Türkiye olarak Expertiz raporu vermeyi uygun görmüyormuş bende şimdilik irtibata geçmedim. Aracı satın aldığım kişiden Mahkemede sonuç alırsam sonraki işim Ataköy Opele gelecek...


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
76 Mesaj
11 Ekim 2011; 14:06:38 

Arkadaşlar ben toyota yaris düşünüyorum
29000 km
2007 model
23000 TL isteniyor galeriden.. Şimdi ne yapmalıyım
toyota yetkili servisine götürtüp baktıracağım.. daha sonrada bi ustaya götürtüp baktıracam...

diyelim ki sorunu yok dediler .. kendimi güvenceye almak için satış sözleşmesine madde ekleme falan nedir yardımcı olabilirmisiniz=?

araç ilk sahibinden miş..


_____________________________



 
2541 Mesaj
25 Kasım 2011; 20:35:57 

istanbul da boyasız değişeni olmayan araç neredeyse yoktur bunu unutmayın. İşinizi sağlama almak istiyorsanız küçük anadolu şehirlerine bakın.


_____________________________



 
322 Mesaj
26 Kasım 2011; 6:02:32 

quote:

Orijinalden alıntı: engink

istanbul da boyasız değişeni olmayan araç neredeyse yoktur bunu unutmayın. İşinizi sağlama almak istiyorsanız küçük anadolu şehirlerine bakın.

insanlar ikinci el için istnbul a geliyor anadoludan...naptın sen hocam ?


Baya bir genellemişsiniz...


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_76207854/mpage_38//tm.htm#81523096


 
20 Mesaj
3 Aralık 2011; 19:58:54 

vallahi neleri var aklınız şaşar...
usta öyle bir yaparki kendi değiştirdiği parçayı bulamaz...o değiştirdikleri parçaları tutan somunlarda aşınma olur diyosunuz...
ee amcam güzel ayarladı orayı tabancayla orjinal boyasından sıktı,pürmüz le bi güzel ısıttı bikatda hafik vernik atsa kralı gelsin anlayamaz...anlaşılmayacağı varsa anlaşılmaz...
gider çıkma orjinal boyasız parça takar.bakarsınız dıştan boya yok dersiniz ama değişip değişmediğini kontrol etmezsiniz...belki edersiniz bulamazsınız...
tanıdığım arkadan darbelii bir 406 aldı...1 ay içindede önden darbeli başka bir 406 buldu...arabayı kesti kendi arabasına yapıştırdı...altını üstünü güzel ayarladı..ve arabada komple boyalı değil...araç servise girdi kontrol edildi darbesiz değşensiz,3-4 parça boyalı dendi...

e36 topladı başka bir tanıdığım 3 parça değişti...aynı sanayide denemek için iddaaya bile girildi..2 usta gördü araba ve gördüğü ustalar hatrı sayılır ustalar..ikiside değişen yok dedi..sadece bir tanesi panelde işlem olabilir diyerek altını çizdi..gayet güzel araç olduğunu söylediler...
ve bunun gibi birton ornek...değişen anlaşılacak diye bir kaide yok !!! arabalar artık eski şahin doğan gibi fabrika megesli parçalar değil.4 tane vida tutuyor..değiştirmek yarım saatten az zaman...


_____________________________



2253 Mesaj
3 Aralık 2011; 20:40:27 

quote:

Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ




Malesef hocam şuan mahkemeliğim. Sağlam bir kazık yiyince insan herşeyi çok iyi öğreniyor.
Araç alacak arkadaşlara tavsiyem.

* Araçtan önce satan kişiye bakın. Siz sormadan Namazada geç kaldım gibi İslamiyeti öne çıkaran cümleler kuruyorsa direk uzaklaşın ordan. Dini araç olarak kullanan şarlatanlardan olması kuvvetle muhtemeldir. At hırsızı gibi tiplerden asla araç almayın, Arabaya pis bakan satarken bile şurası eksik burası eksik diyen adamlardan kaçın.

* Araç hakkında yeterli araştırma yapın ve kronik sorunlarını öğrenin, Aracın içine geçin ve KM ile araç içi deformasyonun doğru orantılı olup olmadığına bakın. Eğer en ufak bir kusuru dahi varsa. Tamir edilmemiş çizik tampon, yada patlak stop lambası yine uzaklaşın o araçtan. Çünkü özensiz ve araca eşşek gibi binen bir sahibe sahiptir muhtemelen.

* Aracı beğendiniz, Plakadan, Motordan, Şase numarasından önce Tramerden sonrada Kasko şirketlerinden kasko teklifi isteyerek bilgilerini iyice bir sorgulatın.

* Polis memuru bir arkadaş edinin. Onunda Tafikteki devresine aracın plakasını sorgulatın, Daha önceki sahiplerini öğrenin. 2006 model bir araç sizden önce 8 kez el değiştirmişse o arabada mutlaka bir çapanoğlu vardır.

* Aracı yetikili servise götürmeyin bir halt bilmiyorlar. Yalnız Yetikili servisi arayın yinede yapabiliyorsanız Plaka yada şase numarasından aracın geçmişini öğrenmeye çalışın.

* Aracı Özel servise yada sadece o marka ile uzmanlaşmış iyi bir ustaya götürüp mekanik aksanını ve motorunu kontrol ettirin.

* Aracın Ecusuna bağlanın ve Elektronik sistemlerini kontrol ettirin bilgisayar ile.

* Aracı çok iyi bir kaporta ustasına götürün.

* Herşey tamam ise satıcıya parayı elden vermeyin. Banka hesabına parayı yatırın ve yanınızda 1 arkadaşınız ile satıcı ile notere gidip satış işleminini yaptırın.

* Satış sözleşmesinin içine ise Aracın pert olmadığına dair bir ibare yerleştirin. Ne olur ne olmaz.



Sonuncu maddeye değinmek istiyorum. Ben bunu talep ettim ve noter reddetti. Araç satış sözleşmesine ekleme cıkarma yapılmıyormuş.


_____________________________



 
487 Mesaj
4 Aralık 2011; 1:59:32 

bir aracın sağının solunun boyanması ya da önemli bir kazası olmadan parçasının değişmesinin bu kadar önemsenmesini anlayamıyorum.
mesela benim aracımın ön kaputu alüminyum. 4-5 cm lik göçük yüzünden yetkili serviste değişti.
değişirken gidip şahin doğan parçası takılmadı. bunun yan sanayisi olmaz, çin malı olmaz v.s.
ben de 2. el araç alırken üzerinden tır geçmiş ağır darbeli araç almak istemem. karoserin geometrisi bozulmuş araç hem tehlikelidir hem de ciddi sorunlara yol açar..
sadece piyasa şartlarından dolayı hiç boyasız araçla birkaç ufak da olsa kazası olan aracı fiyat olarak aynı kefede değerlendirmem. satarken farkedeceğini bildiğim için. tabi satana kadar başına iş gelmezse..
başkalarını bilmem ama boyadan şundan bundan çok sahibinin araca nasıl davrandığına bakarım.
yetkili servisin ucuz diye kullandığı uyduruk yağ yerine en kaliteli yağın özel serviste değiştirilmesi daha önemlidir.
adamın aracında boyanan yer yoktur ama turbo dizel aracına 10/40 yağı basıp geçerler. bi de üstüne vatandaş bakımları geciktirir. motor soğukken kökler gazı. 100binin altına kadar ciddi sorun çıkarmaz bunlar. ama 2. sahibi boyasız diye çok sevinerek aldığı aracından kilometre yükseldikçe başlar çekmeye.
çoğu araç sahibi ön kaputun nasıl açıldığını bilmez biliyor musunuz?
bir arkadaşıma "yağına bakıyor musun bunun" dedim. tabii ki dedi. "bak dedi kontağı çevirince lamba sönüyor" dedi:)
arkadaşım fiat palio sattı. araç 3. vitese geçmiyordu. motor berbattı ama piyasa deyimi ile "orjinaldi"adam aracı kullanmadan güle oynaya aldı. komisyoncu da değildi. ailesiyle binecekmiş..
aracın ekonomik ömrü dahilinde sağının solunun boyanması değil motoruna, varsa turbosuna, direksiyon kutusuna, alt takımlarına vs ne kadar dikkat edildiği, bakımların aksatılmadan yapılması çok çok daha önemli. en azından benim için.


_____________________________



3770 Mesaj
4 Aralık 2011; 10:52:52 

değişen parçanın macunları yumşak olur. tırnağı batırdığınız zaman bariz iz yapar.
ama orjinali gayet serttir


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...


 
82 Mesaj
6 Mart 2012; 12:01:12 

bende 3 üncü kez araba aldımda bunların çok azına dıkkat ettim cunku istanbul trafigi yarın senın arabana da heran yandan surtup gecebilir arkadan tampona tıklayabilir kaldırıma cıkabilir vs vs cok uzun hikaye açıkcası kaporta takıntısı bi bizim ülkede çok yaygın şahsıma gore sadece bakarım dıştan guzel duruyomu duruyo o değişmiş bu boyanmış çokta önemli değil motor+şanzuman aracın şaside oynama yani daha çok mekanik önemli olandır bunlarda sıkıntı yoksa sıkıntı yok. bide şu var 2002 model hatasız orjinal kardeşim sen bu arabayı kullanmadın mı ya vitrindemi sakladın :D
bu arada galerici değilim saygılar ...


_____________________________

HP ELİTEBOOK 8540P, NOKİA E71,


6562 Mesaj
6 Mart 2012; 12:03:49 

2005 mode 7 parça boyası olan bir araç alınırmı? TAVANDA DİREKLERDE ŞASEDE ARKADA KESİNLİKLE BOYA YOKTUR. SÜRTÜNMELERDEN VE ÇİZİKLERDEN DOLAYI BOYANMIŞTIR
degişenı olmayan

bayan kullanmış km düşük.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!


 
650 Mesaj
6 Mart 2012; 12:19:57 

aracın 0 kilometresi ile karşılaştır.yan, arka ve ön görünümü uyuşuyorsa (yerden yüksekliği,tekerlek çamurluk arası mesafe gibi...) korkma.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



6562 Mesaj
6 Mart 2012; 13:33:00 


quote:

Orijinalden alıntı: Mnr980

2005 mode 7 parça boyası olan bir araç alınırmı? TAVANDA DİREKLERDE ŞASEDE ARKADA KESİNLİKLE BOYA YOKTUR. SÜRTÜNMELERDEN VE ÇİZİKLERDEN DOLAYI BOYANMIŞTIR
degişenı olmayan

bayan kullanmış km düşük.

ilandakı aracı sorgulattım tam 8 adet hasar kaydı geldı 4 tane çarpma 198 tl ile 2774 tl arası hasar, 1 tane halk hareketi 270,1 tane cıhaz çalınmalı 2774 tl

8 taneden 6 bu şekılde 2 kayıp

gerçekten degişensız bır araç olduguna kanaat getırdım

http://www.sahibinden.c...rjinalll-77124290/detay



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!


3603 Mesaj
17 Temmuz 2012; 18:09:32 

güzel bir konu hortlatmaya değer...


_____________________________



 
178 Mesaj
17 Temmuz 2012; 20:21:29 

Sadece kazali arac boyanmıyor ki, benim aracımın sag on camurlugun üstü köpek isiriklari nedeniyle kısmen boyalı, tampon bile değişmişti durduk yerde

Park halinde duran aracı köpek dislemis, silahla ateş edilmiş gibi delikler vardı.. Köpek olduğunu da servis söylemişti, tutanak tutan polis bile anlamamıştı ne olduğunu



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



 
488 Mesaj
17 Temmuz 2012; 20:45:56 

anlasan nolcak onu anlamaya neden çalışıyosun ki...darbesiz boyasız araç mı olur...önemli olan aracın bakımlarının düzenli yapılmış olması...güvenilir birinden alabilmiş olmak ve taklaya ya da şasiye zarar verecek bir kazaya karışmamış olması....çok detaya inmem ben araç alırken..servise sokarım öyle alırım yalnız...büyük kaza haricinde tanıdık bildik aracı nasıl kullandığını bildiğim birini tercih etmeye çalışırım...


_____________________________



 
1 Mesaj
21 Ağustos 2012; 14:57:41 

Balkonda duruken elimden buz dolu 0.5 lt pet sise aracimin motor kabutuna dustu. Kaza olmadan motor kabutu degisti :). Tavana dusmedigine dua ettim.


_____________________________



2285 Mesaj
21 Ağustos 2012; 18:12:01 

boyalı araba alınır ama niye boyanmış onu bilmek lazım

tavana dolu yağmıştır iz bırakmıştır o arabanın tavanı boyanmıştır sorun değil

ama araba takla atmıştır tavan boyanmıştır o araba alınmaz işte


1191 Mesaj
21 Ağustos 2012; 19:20:29 

araba taklali olmasin, sase ve direkler islem gormus olmasin, sanziman hele otimatikse sorunsuz olsun gerisi tirt bence. Ha tabi motorunda yatak sarmis olmamasi sartiyla



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ