- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
tofaş kartal araba neden cok yakar?
165 Cevap95935 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
181 Mesaj
31 Temmuz 2006; 20:44:36 

tofaş kartal marka arabam var neden cok yaktıgını bilen varsa lütfen yardımcı olsun!!!


_____________________________

honda


1910 Mesaj
31 Temmuz 2006; 22:50:08 

Karbüratör
20 yıllık teknoloji


_____________________________



 
181 Mesaj
3 Ağustos 2006; 9:28:17 

nasıl yani karbüratörden mi?


_____________________________

honda


1824 Mesaj
4 Ağustos 2006; 7:34:32 

karbüratörlü arkadaşın dediği gibi, kasası sedana göre ağırdır, LPG yoksa bence taktır taktırmıyorsan sat derim.


_____________________________

SONY W-110 - SONY DCR-HC 37E Huawei IDEOS X5 (U8800)


 
388 Mesaj
4 Ağustos 2006; 10:53:34 

1. çok eski bir motor teknolojisi
2. karbüratörlü olması
3. kasasının ağır olması
4. arkadan çekişli olması
5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.


_____________________________

FORD FOCUS 1.6 OTM TİTANYUM 2009 GÜMÜŞ


 
77 Mesaj
4 Ağustos 2006; 11:05:04 

Ortalama ne yakıyorsunuz kuş serisi karbüratörlü 1,6 arabalar ile merak ettim şimdi...


_____________________________



3336 Mesaj
4 Ağustos 2006; 11:22:54 

Arkadaşım araban kaç model ?


_____________________________



 
7 Mesaj
6 Ağustos 2006; 0:53:49 

kaç lira yakıyor lpg de 2000 kartalım var lpg li injeksiyonlu yeni aldım tam bilmiyorum


_____________________________



1862 Mesaj
6 Ağustos 2006; 17:41:58 


quote:

Orjinalden alıntı: cagduygu

1. çok eski bir motor teknolojisi
2. karbüratörlü olması
3. kasasının ağır olması
4. arkadan çekişli olması
5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

6.Kartal yük taşımak için üretilmiştir lastik çapı daha büyüktür daha önemlisi som dişli mahfil oranı küçültüldüğü için az yol kateder yani fazla yakıt harcar


_____________________________





 
181 Mesaj
7 Ağustos 2006; 9:18:34 

2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.


_____________________________

honda

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
7 Ağustos 2006; 13:18:31 

1. çok eski bir motor teknolojisi
2. karbüratörlü olması
3. kasasının ağır olması
4. arkadan çekişli olması
5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi
zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya


1715 Mesaj
7 Ağustos 2006; 13:23:41 

Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.


_____________________________

2012 Kia Pro_Cee'd ConceptSR


 
181 Mesaj
7 Ağustos 2006; 16:18:06 

dogru ham agırlık 1100 kg yazıyo


_____________________________

honda


612 Mesaj
8 Ağustos 2006; 13:12:18 

süper technology o arabalar !!


_____________________________



3336 Mesaj
8 Ağustos 2006; 14:38:15 


quote:

Orjinalden alıntı: saribelacartel47

2001 model kartal slx.enjeksiyonlu.



Arkadaşımız enjeksiyonlu demiş ve içinizde hala karbüratörlü olduğu için çok yakar diyenler var...Lütfen doğru bilgi verelim...Bu araçların çok yakmasının en başta gelen sebebi motor teknolojisidir..Araç enjeksiyonlu olmasına rağmen karbüratörlü araçtan pek farklı değildir...Tek nokta enjeksiyon sistemi kullanılmaktadır ve yakıt enjeksiyonu silindir üzerine değil direk olarak emme manifolduna yapılmaktadır...Bir diğer husus aracın motoru söylendiği gibi 96 Bg değil aslında 85 BG'dir.O tarzda bir araç için 1,6 hacimde 85 Bg güç veren motor elbetteki çok yakacaktır... Aracın boş ağırlığınında 1100 Kg civarında olduğu düşünülürse beygir başına nerede ise 13 Kg ağırlık düşmektedir...Bu rakamın normalde bu ağırlıkta bir araç için Bg başına 9,5 ile 11 Kg arasında bir değer olması gerekmektedir...Ayrıca aracın rüzgar sürtünme katsayısının yüksek olması da yakıt tüketiminin fazla olmasının bir diğer nedenidir.Çünkü araç hareket edebilmek ve hareketine devam edebilmek için rüzgar direncini yenmek zorundadır..Bu direnci yenmek için ne kadar fazla güç harcanırsa o kadar fazla yakıt tüketilir...


_____________________________



3336 Mesaj
8 Ağustos 2006; 14:42:21 


quote:

Orjinalden alıntı: legion90

Bi araba arkadan çekiş olmaz , itiş olur bu arabalarda arkadan itiş olduğu için çok yakar.



Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...


_____________________________



 
181 Mesaj
9 Ağustos 2006; 10:21:39 

hepinize cok tesekkur ederim...


_____________________________

honda


 
7 Mesaj
9 Ağustos 2006; 16:46:43 

kartal 2000 model injeksiyonlu şehir içinde ne kadar yakar ortalama arkadaşlar bilen yokmu acaba*


_____________________________



 
181 Mesaj
9 Ağustos 2006; 19:45:28 

abi bizim araba biraz fazla yakıyo ama baskalarından duyduguma gore benzinde 30 kuruş lpg de 15-20 kuruş...


_____________________________

honda


 
365 Mesaj
20 Ağustos 2006; 20:34:35 

bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


 
2583 Mesaj
21 Ağustos 2006; 17:02:42 

quote:

Orjinalden alıntı: Bal_975

bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor



benzinle bu değerleri yakalıosan cok da fazla değilmiş tüketim


_____________________________



 
365 Mesaj
21 Ağustos 2006; 18:06:16 

maalesef LPG ıle palio weekent ın bıle sehır ıcı 170 -180 bın yaktıgı dusunulurse LPG ıle bence o kadarda yuksek degıl


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


1910 Mesaj
24 Ağustos 2006; 2:03:16 


quote:

Orjinalden alıntı: Sympatique





Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...


Şimdi araba arkadan itişli olduğu zaman aktarımdaki parçalar artıor. şaft falan devreye girior.
Sürtünme artınca güç kaybı oluor.
sen de gaza basınca ccok yakmıs oluor arkadan itişli ok mu?


_____________________________



 
3147 Mesaj
25 Ağustos 2006; 11:07:48 


quote:

Orjinalden alıntı: cagduygu

1. çok eski bir motor teknolojisi
2. karbüratörlü olması
3. kasasının ağır olması
4. arkadan çekişli olması
5. üretilirken kesinlikle yakıt sarfiyanının düşünülmemesi

zaten kimse az yakar felan dememiştir o araba için. çok şaşırmanı anlayamadım. bilerek almışsındır. alanlar zaten lpg taktırmak için alıyor. başka türlü binilmez ki o arabaya.

bunlara ilaveten bozuk aerodinamizm, ayrıca o yıllarda İtalyan araçlar (nerdeyse günümüzde bile) diğer ülke araçlarına göre çok tüketirdi.


_____________________________



1362 Mesaj
4 Eylül 2006; 0:59:23 

motor teknolojisi ve tasarım.sw oluncada biraz daha artıyor


_____________________________



 
1127 Mesaj
5 Eylül 2006; 11:04:17 

Bizim Arkadasın Kartal I vAr LpG Takdırdı O kadar Yanmıyor


_____________________________

KALSADA SON NEFES YİNEDE ES-ES Never Change Sony Ericsson And Es-Es
-ESKİŞEHİR-



 
1777 Mesaj
24 Eylül 2006; 19:06:35 

bu arkadan çekiş olayını tofaş bıraktı ama mercedes bırakmadı hala devam ediyo bu ısrar nedir yanii yaa


_____________________________


DH HYUNDAİ ERA TAKIMI
2008 HYUNDAI ERA 1.4 SELECT KUM BEJİ


415 Mesaj
24 Eylül 2006; 21:05:31 

bendeki 90 model kartal 5 vites italyan yapım mış ruhsatta yurtdışı yazıo kartal l modeli tüple ortalama 200 yakıo
benzinle 400 yakıo
böle işte
son kasa da benimkinden 20 bin lira az yakıo


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Ekim 2006; 22:39:02 

yılla alakası yok kardeşim nu tamamen kaliteden kaynaklanıyo renault 9-11 serisinde şahin ve doğanlara göre daha güçlü motorvar ama daha az yakıyo hemde daha az masraf çıkarıyor dediğim gibi kalitede sorun var tofaş işte


 
1615 Mesaj
3 Ekim 2006; 23:53:13 

quote:

Orjinalden alıntı: Bal_975

bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor


hocam biraz fazla abartmışsın olayı. şehir içi 20 kuruş yakan bir araba olsaydı kafamıza yağacak kadar çok olurdu. kesinlikle yanlış ölçüm var benim 1.3 doblo 23 kuruş civarı yakıyor zaten.

babamın yanlış ölçüp de arabayı satın alacak kişiye marifetmiş sanarak söylediği gibi:

uzun yolda 40 kuruş yaktı, şehir içinde de yokuşa vurursan 60 kuruş yakar araba 1.9D doblo

mercedes ve bmw yüksek güçte olan arabalar. ancak 100 hp olanı da var 350 hp olanı da var. önden çekişli bir araçlar aktarma organları zarar görmesin diye ve yol tutuş sorunları yüzünden max 200 hp civarlarında olurlar. sonuç olarak mercedes-bmw gibi markaların da düşük motorlar için önden, güçlü motorlar için arkadan itiş yapacak halleri yok

önden çekişin avantajları

komplike yapı sayesinde daha az maliyetli
en az güç kaybından dolayı az tüketim
daha güvenli sürüş

arkadan itişin avantajı

yüksek süratlerde daha yüksek stabilite
yüksek güçlü motorlarda daha iyi tutunma sağlar.

dezavantajı ise

maliyetinin yüksek olması
sınırlarda kontrolünün zor olması
kaygan zeminde önden çekişe göre daha çabuk kontrolden çıkması
tekerleğe iletilen gücün bir çok parça üzerinden geçmesi ile oluşan güç kaybı
buna istinaden yakıt tüketiminin artması

gibi sıralanabilir


_____________________________



 
365 Mesaj
4 Ekim 2006; 1:16:14 

20 ytl lık lpg ıle sehır ıcınde sureklı motor sogukken kısa mesafelerde var 1-2 km 110 km yaptım


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


415 Mesaj
4 Ekim 2006; 9:15:01 


quote:

Orjinalden alıntı: inteldualcore

yılla alakası yok kardeşim nu tamamen kaliteden kaynaklanıyo renault 9-11 serisinde şahin ve doğanlara göre daha güçlü motorvar ama daha az yakıyo hemde daha az masraf çıkarıyor dediğim gibi kalitede sorun var tofaş işte

aslında fark avr biraz mesela 96 model broadway 1999 model olsa gerek son kasa broadwaylardan çok daha kaliteli en son çıkan kasa broadwaylar çok daha adi ve çekişi az yakıtı da fazla broadway flash şahin kartal doğan vs vs bunnarla ağzımızı yoruoz hepsini al bi meydanlığa bas ateşi zaten hepsi tüplü uçur gitsin ya


_____________________________



 
1615 Mesaj
4 Ekim 2006; 17:24:36 

quote:

Orjinalden alıntı: inteldualcore

yılla alakası yok kardeşim nu tamamen kaliteden kaynaklanıyo renault 9-11 serisinde şahin ve doğanlara göre daha güçlü motorvar ama daha az yakıyo hemde daha az masraf çıkarıyor dediğim gibi kalitede sorun var tofaş işte


R-9 ların motoru tofaşlardan güçlü değil. hafif kasa, önden çekiş ve kısa şanzıman oranları sayesinde size daha güçlü geliyor. kalite konusuna lafım yok.


_____________________________



 
365 Mesaj
4 Ekim 2006; 17:52:25 

impress aynen katılyıorum


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


415 Mesaj
4 Ekim 2006; 18:12:32 

hepsini al bi blendır a koy çevir çevir su karıştır çevir çimento karıştır çevir bina yap bi faydası olsun


_____________________________



 
842 Mesaj
4 Ekim 2006; 19:43:14 


quote:

Orjinalden alıntı: Bal_975

bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor



buna gülerim ben


_____________________________

Sen verdikçe dost görünen çok olur iste de gör, hepsi birden yok olur.
Kendine yetmeyi öğren, tüm dünyanın malına gönlün tok olur.
Mevlana Celaleddin Rumi


 
365 Mesaj
4 Ekim 2006; 21:00:02 

furkan kardes gulunecek ne varkı yanlısmı var? bundan benım olcumlerım azmı cokmu yakıyor?


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


 
1615 Mesaj
4 Ekim 2006; 22:26:26 

hocam kartalın şehir içi 20 kuruş yakması için benzinin 1 ytl felan olması lazım. yanlış hesaplıyorsun sen. kartalın 20 kuruş yakması imkansız. dediğim gibi bende 1.3 dizel doblo var o bile şehir içi 21-23 kuruş civarı yakıyor.


_____________________________



 
365 Mesaj
4 Ekim 2006; 23:07:20 

hocam bılmıyorum ben benzın kullanımıyorum lpg lı arabam 20 lıralık lpg ıle 100-110 km yapıyor


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


 
92 Mesaj
4 Ekim 2006; 23:12:16 

bende 90 model 5 vites şahin var, uzun yolda lpg'de ortalama 13 kuruş yakıyor KM'ye. Kartalın ağırlığına bakarsak, 15 kuruş civarı ideal gözüküyor (tabi şehirlerarası).

Motorun eski ya da rektefeli olması da önemli olsa gerek.


_____________________________

Benim mesajlarımda, benim dahi çözemediğim bir tılsım, gizli bir etki vardır... En çok tartışılacak konunun altına dahi bir mesaj yazsam, benim mesajımı okuyan kimsenin içinden o konuyu cevaplamak gelmez... Benim mesajlarım genelde en altta kalır ve benim mesaj yazdığım başlığın bereketi kaçar... Yazdığım cevaplar da iyi niyetli, bilgilendirmeye yöneliktir aslında... Ama dediğim gibi vardır adı koyulamayan bir ilginçlik...


 
1615 Mesaj
4 Ekim 2006; 23:38:49 

quote:

Orjinalden alıntı: Bal_975

bende 99 model kartal var enjeksıyonlu elektronık ateslemelı sehır ıcı 20 kurus uzun yolda 15 kurus cıvarı yakıyor


burada lpg diye belirmediğin için biraz kefallik yapmışız sabahtan beri benzinde o kadar yakmaz diyoruz hiç demiyosun lpg deki eğerler diye olpg ie normal o değerler bir sorun yok ama benzin imkansız


_____________________________



 
365 Mesaj
5 Ekim 2006; 1:25:16 

impress
guldurdun benı


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


648 Mesaj
5 Ekim 2006; 15:20:07 

benim sanayideki tüm tanıdıklarım söyler hep kartalın enjeksiyonlu benzinde idealdir lpgde çok yakar ama karbüratörlü yarı yarıya uzun yolda daha da az yakar derler. enjeksiyon sisteminin farklı olmasından kaynaklana bi sorun olsa gerek
kartal karbüratörlü ortalama şehir içi 200 şehir dışı ise 150 civarı yakmakdadır e tabi adam akıllı kullanmak şartı ile..birde bazı detaylar var devamlı şehir içinde kullanılacaksa 13" jant takmak yakıtı azaltacakdır. benim görüşüm.(uzun yolda artacakdır)


_____________________________

fatall amd 1700+{1466Mhz def}(170*13,5=2300Mhz 1,50 V stabil[tr oc şampiyon II.si 2808Mhz])cpu+nb water blok ea
cpu 20Cº system 20Cº Hdd 20Cº NF7-s v2,0 bios mod merlin d27 Twinmos 2*512mb BH-5 {2,5-3-3-3} 2,9V {Asus 9550 ge/td 250-200stock =oc=500/540} Jaguar B51 5+1 50w_sub_25W*5sat total 190w rms kartal wrc(1-60_2-100_3-140_4-180 stabil)


 
365 Mesaj
5 Ekim 2006; 22:52:56 

walla o karburatorlu ler daha az yakan adamlara gulesım gelıyor hangı zıhınnıyetle dıyorlarsa artık bunu sırf ogrenmek ıcın lpg uzmanlarını sordum onlar boyle bır seyın hıc farketmeyecegını soledıler cunlu lpg ıle calısan motor ıster enjeksıyonlu olsun ıster karburator pek bısı farketmez sadece sıralı takılırsa bıraz fark eder bı kere karburatorlu olan versıyonları klasık ateslemelı benımkı gibi ecu lu olanlar elektronık ateslemelı neredeyse 2 kat daha fazla gerılım ve guclu atesleme lpg de atesleme cok onemlı o yuzden daha verımlı calısıyor hatta sole bısı solıyeyım ben garaya gerı olarak yanı arabanın arkası garanjın arkasında olacak sekılde gırdıgım zaman motor benzınde calısıyorsa cok fena benzın kokuyor ınsanı zehırleyebılecek sekılde hatta normalde bı ınsan kapalı garajda 10 kadar kalsa olurmus cok pıs benzın kokuyor lpg de hıc koku fln duymuyorum cok az neredeyse duyulmayacak kadar ama klasık ateslemelılerde bole degıl pıs bı koku var hanı su taksıcılerde kokokan kokudan


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


648 Mesaj
11 Ekim 2006; 14:17:40 

benzinde degil lpg de


_____________________________

fatall amd 1700+{1466Mhz def}(170*13,5=2300Mhz 1,50 V stabil[tr oc şampiyon II.si 2808Mhz])cpu+nb water blok ea
cpu 20Cº system 20Cº Hdd 20Cº NF7-s v2,0 bios mod merlin d27 Twinmos 2*512mb BH-5 {2,5-3-3-3} 2,9V {Asus 9550 ge/td 250-200stock =oc=500/540} Jaguar B51 5+1 50w_sub_25W*5sat total 190w rms kartal wrc(1-60_2-100_3-140_4-180 stabil)


2881 Mesaj
11 Ekim 2006; 23:22:35 

bunu içinde aerodinamik gerekli arabda böylece araba zorlanıyo yani aslında sormaya gerek yok o zamanki şaertlar ölemiş motor da değişmemiş_


_____________________________



 
1219 Mesaj
12 Ekim 2006; 13:48:15 


quote:

Orjinalden alıntı: havnitekin



6.Kartal yük taşımak için üretilmiştir lastik çapı daha büyüktür daha önemlisi som dişli mahfil oranı küçültüldüğü için az yol kateder yani fazla yakıt harcar

son dişli mahvil oranı değil galiba dediğin,"mahruti" olabilir mi? diferansiyeli oluşturan parçalardan "ayna-mahruti" denen dişli grubunun konik olan küçük dişlisi..büyük olan halka gibi ve kavisli dişleri olan da "ayna" dişlisi


_____________________________



196 Mesaj
12 Ekim 2006; 14:50:50 

VALLA ARKADASLAR BENİMDE BİR AY ONCESİNE KADAR 97 SAHİN S İM VARDİ KARBURATORLU
FULL DOLU BAGAJ + 4 KİSİYLE 680 KM Yİ 90 YTL YE GİDİYORDUM AMA ANKARA DİSİNDA GAZİN LİTRESİ 1.5 YTL.YANİ KM DE 135BİN FALAN.BUDA ANKARA FİYATİYLA 110BİN EDİYOR.SEHİR İCİNDEDE 13.5-14 KURUS FALAN YAKİYORDU


_____________________________

GRANDE PUNTO DYNAMIC 5K 1.4 95 BG KP + GP + 15" NewOrleans Mavi Cebeci-ANKARA


 
305 Mesaj
12 Ekim 2006; 16:36:00 

karburatorlu kartal lpg ile ortalama 150 yakıyooo.....


_____________________________

__OctaviA__


 
1219 Mesaj
13 Ekim 2006; 15:11:02 


quote:

Orjinalden alıntı: Sympatique





Arkadan itişli araç çok yakar mantığını ben kabul etmiyorum...Kabul ettirmek isteyen varsa mantıklı ve teknik bir açıklama ile beni bilgilendirsin...

2 tane aynı motor,vites kutusu ve diferansiyel kullanılmış aynı marka araç olsun ve biri önden çekişli,diğeri ise arkadan itişli olsun..bunlardan önden çekişli olan her zaman daha atak ve tutumlu olacaktır..nedenine gelince arkadan itişli araçlarda daha fazla güç kayıpları olmaktadır..yukarıda bir arkadaşın belirttiği gibi zaten bu araçta her bir beygir gücü başına düşen ağırlık fazladır,dolayısıyla bu araçta kg başına düşen tork da çok düşük kalmaktadır..araç dendiği gibi 96 hp dir ama SAE normunda bu şu demek motor hiçbir yüke (aracın ağırlığı dahil) tabi olmadan motorun verdiği güçtür amerikan ölçü normudur..85 hp ise DIN cinsinden yani yükte iken motorun üreteceği gerçek güçtür bu da avrupa normudur..kısaca özetlersek önden çekişli araçların motor vites kutusu ve diferansiyel bir arada ve kompakt yapıda olduğundan güç kaybı daha az olur ama arkadan itişli aracı düşününce önce motor vites kutusuna gücü iletecek oradan şaft ile bu güç diferansiyele gelecek ve oradan da akslar aracılığıyla tekerleklere gidecek bu da güç kaybının başında gelir çok geçerli 1 tane teknik açıklamalı sebep..çok iş yapmaya çalışmak çok sarfiyata sebep olur..


_____________________________



 
365 Mesaj
15 Ekim 2006; 13:05:31 

evt sadece aktarmadan 10 hp guc kaybı var ayrıca 1970 yılında kullanılan suspansıyo sıstemı var 2001 modellerınde bıe cok bozuk suspansıyonu var yolda hıc tutunmuyor


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


 
1219 Mesaj
15 Ekim 2006; 18:17:18 

şimdi birde şu konu var neden bir çok araç önden çekiş sistemini kullanmasına rağmen hele audi dahil,mercedes ve bmw önden çekişli araçlar üretmiyorlar..bildiğim kadarıyla aktarayım;önden çekişli araçların maliyeti daha düşüktür çünkü daha kompakt yapıdadırlar çekiş sistemi aktarma organları ve motor komple özelliktedir.arkadan itiş daha maliyetlidir,buraya kadar doru mu?doğru..yol tutuş özellikleri bakımından değerlendirirsek önden çekişli araçlar elbette kötü değildir hatta bazı elektronik ve teknolojik destekler yardımıyla çok çok iyidirler ama 200 hp üzeri bir güç söz konusu olduğunda arkadan itiş elbette daha stabil olandır,yani arkadan itiş önden çekişe göre daha başarılıdır..önden çekişin kendine göre avantajları vardır kontrolü kolaydır..ama bmw ve mercedes çok güçlü araçlar ürettikleri ve prestij anlamına geldikleri için olsa gerek çekiş teknolojisinde muhafazakar davranıyorlar(audi demişken quatro teknolojisini hatırlatmakta fayda var dünyada 4 çeker sistemini en iyi uygulayan marka hal böyle olunca mükemmel araçlar çıkıyor ortaya)


_____________________________



 
1219 Mesaj
16 Ekim 2006; 17:27:37 


quote:

Orjinalden alıntı: fiesta1903

bu arkadan çekiş olayını tofaş bıraktı ama mercedes bırakmadı hala devam ediyo bu ısrar nedir yanii yaa


mercedes ve bmw arkadan itiş teknolojisini değiştirmekte muhafazakar davranıyorlar galiba ama şunu da unutmayalım ki bu değişikliği yapmak çok fazla maliyet gerektirir..bir de 200 hp ve üzeri araçlarda arkadan itiş teknolojisi daha gerekli oluyor..profesyonel anlamda düşünürsen arkadan itiş önden çekişten daha iyidir..


_____________________________



 
365 Mesaj
18 Ekim 2006; 15:13:49 


quote:

Orjinalden alıntı: SeLiM_50

Karbüratör
20 yıllık teknoloji

bence 20 yıllık degıl
su an 2006 dayız hatta 2007 gırecegız yakında
1970 model hacı muratlardada aynı suspansıyon gıder aksam teknolojısı vardı
37 yıllık teknolojı desek hıc yanlıs olmaz


_____________________________

[img]http://img137.imageshack.us/img137/9943/fytjp7.jpg[/img]


3691 Mesaj
18 Ekim 2006; 19:09:05 

eski tasarım olduğu için...


_____________________________



799 Mesaj
28 Ekim 2006; 16:38:52 

HERKES YORUM YAPMIŞ BENİM KANIMCA KARTALLAR HAFİF TİCARİ OLARAK ÜRETİLDİĞİNDEN FAZLA YAKIYOR YANİ YÜK TAŞIMAK İÇİN ŞİMDİKİ DOBLO VEYA KANGO LAR GİBİ AMA TEKNOLOJİ İLERLEDİ DİZELE DÖNÜŞTÜRDÜLER BUDA BENİM FİKRİM


_____________________________

exurtcies ulaşırsın :)


 
4 Mesaj