citroen sizce nasil araba?
290 Cevap114682 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 [3] 5      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


128 Mesaj
4 Haziran 2007; 0:35:18 

Almak istediğiniz aracın 0 fiyatını verebilir misiniz?


_____________________________



 
11 Mesaj
29 Haziran 2007; 22:43:38 

Arkadaşlar ben ikinci el c3 hdi 16 valve 92 hp almayı düşünüyorum. Aracı gördüm ve özelliklerini inceledim, yalnız benim aklıma takılan şeyler var.
İlki hız sabitleyici olayı. Kimileri ilanına hız sabitleyici var seçeneğini koymuş, ben yok diye biliyorum. Acaba ön konsolda üzerinde kilometre kadranı işareti olan tuş bununla alakalı olabilirmi?
İkinci olay ise panoramik tavanla ilgili. Bu tavanın fitillerinin çabuk bozulduğu ve tavanın çabuk arızalandığı ile ilgili bikaç şey okudum bu ne kadar gerçekçidir?
üçüncü sorum elektronik klimalı 92 hp lerin hepsinde abs varmı? Çünkü 2005 model hesaplı bi araç buldum ancak satıcının abs yok demesi kafamı karıştırdı.
dördüncü ve son sorum yukarıda bahsettiğim araç 100.000 km de ve 19.500 ytl ve açılır tavan yok, bitanede 2004 model 87.000 km de açılır tavanlı ve abs li c3 var oda 19.500 ytl hangisini tercih etmeliyim sizce?
Cevap verebilenlere şimdiden teşekkürler


 
227 Mesaj
1 Temmuz 2007; 0:37:49 

c3 92 hp modelerinde hız sabitleme yok hız aşım limiti var buda örnek veriyorum hızı 120km sabit hıza ayarladınız bu hızı geçtiginiz şekilde araç sizi uyarır o kadar hız sabitleme olayı yok fakat 92 hp lerin hepsinde abs varr hatta ön arka disk sistemli ayrıca ebd özeliğide var fren yardımcısı olarak bizde c3 satıyoruz 2004 model 92 hp 20.500 ytl araba daha 30.000de


_____________________________



1007 Mesaj
2 Temmuz 2007; 0:38:08 

Citroen markası bana son teknolojiyi sıradışı tasarımı çağrıştırır.Ama TR'de neden bu marka bir Fiat,Renault,Ford gibi rabet görmedi ona akıl erdiremiyorum.İyi marka


_____________________________



 
14 Mesaj
10 Ağustos 2007; 13:03:50 

Arkadaşlar ben bugüne kadar yaklaşık 10-15 araç değiştirdim ve en sonunda 3 ay önce 110 HP HDI Cam tavanlı C4 aldım 74500 KM'deydi. 3 ay kullandım ve araçtan müthiş derecede etkilendim. Araç müthiş her yönüyle mükemmel zaten çok memnun olduğumdan sıfırlamak amacıyla 3 gün önce 28000 YTL'ye sattım. Sonra Baylas'ta tanıdığım biri aracılıyığla bir bayiden 2008 model 110 HP dizel HDI için peşinat verdim ve 2008 araçlar şuan gümrükte olduğundan dolayı aracımı önümüzdeki hafta teslim edebilecekler.

Eski aracım siyahtı renginden çok memnundum fakat aracımın bayide Yakut Kırmızısını görünce oda çok hoşuma gitti ve ondan sipariş verdim.

Aracıma ek olarak Park sensörü, MP3 Çalar istedim, 3M cam filmi istedim uygun fiyata takıyorlar. Bayi tanıdık olduğundan bunun yanında boya, motor koruma ve detaylı iç temizlik hediye edecekler. Tüm bunların bana maliyeti 2008 model olmak üzere 37300 YTL oldu. Aracı 36500 YTL'ye alıyorum ama sizin bu fiyata almanız imkansız gibi bişey.

Bursa'dan imalatçı bir firma buldum Nikelaj olan Cam çıtası, Kapı kolu, Kapı içlerine C4 yazan eşik ve bagaj açma nikelajlarından sipariş verdim Tüm bu nikelajlar toplam 140 YTL. Istanbuldan alsam 250-300 YTL fiyat veriyorlar.

Şimdiden arabamı teslim alacağım günü düşünerek geceleri uyuyamaz oldum. Aracımı alınca resimlerini sizlerle paylaşacağım ve C4 almanın ne kadar doğru bir karar olduğunu tekrar anlatacağım.

Tüm herkese kazasız belasız emniyetli ve keyifli sürüşler diliyorum


_____________________________



81 Mesaj
14 Ağustos 2007; 14:47:12 


arkadaşlar bi sorum var?

sizce C5 almanın en uygun vakti ne zamandır? yıl sonuna doğru diyenler var mesela? bana yardım olabilecek kimse var mı?
umbek444 bi fikrin olabilirmi bu konuda? herkese teşekkürler


_____________________________

DH CITROËN KULÜBÜ için TIKLA
SENCO, Acer Aspire 5920 derneği üyesidir. tıkla


 
320 Mesaj
14 Ağustos 2007; 16:54:43 

Arkadaşım,
Otomotiv şirketleri yıl içerisinde eğer sene sonu kotalarına ulaşamamışlarsa, en uygun zaman Kasım-Aralık aylarıdır diyebilirim. Ancak ithal otomobiller dövize endeksli oldukları için, döviz piyasalarınındaki dalgalanmalar da aracın fiyatına yansır doğal olarak. O nedenle sene sonunda her zaman ucuza alınır diye bir kaide yoktur. Hayırlı C5' lenmeler....


 
69 Mesaj
16 Ağustos 2007; 12:12:25 

umbek 444 sana bir sey sormak istiyorum bende 2000 saxo 1.5D var bilirsin bizin turk halkında bir gelenek vardır yakıt tasarrufu icin bosa sallamak diye bir sey bir servise gittim bana dediki bosa sallama araban hararet yapar servis muduru dedi bunu bende dedimki nasıl hararet yapar araban zaten normal sartlarda hararete cıkıyorsa direk bosa sallarsınki hararet dussun diye bunlarda oyle degil dedi bir diger serviste bir problem olmaz dedi ama halk arasında konusuluyor dizel bosa sallanmaz motor u zamanla yersin diye ne kadar dogru bir diger konuda bosta dizel araba daha fazla yakar cunki mazotu cig atar diyorlar ne kadar dogru ben pek inanamıyorum cunki bir rampa asagıya iniyoruz mesela araba hangi viteste olursa olsun farketmez devir en az ortalama 2000-2500 devir oluyor ama bosta 600 devirde oluyor nasıl daha fazla yakar bir arac anlayamıyorum cig mazot derken arabam rolantide 600 devirde nasıl mazotun hepsini yakmaz anu aklım almıyor beni biraz aydınlatırsan cok sevinirim ayrıca normal mazot hic kullanmıyorum hangi benzinciye girsem en iyisi hangisi ise ınu ver diyorum ve ozelliklede bakıyorum hangisini veriyor diye


_____________________________



1570 Mesaj
19 Ağustos 2007; 1:26:52 

fransız arabaları tamamen gereksizdir. bunu gecelim

umbek cok yukardan sallamıssın.. hangi viraja hangi citroenle 230 la girdin de impreza'yla 210 la girdin ??

ayrıca bi arabayla hız yapacaksan herkes bilir ki guvenlik icin de hız icin de araba agırlastırılmamalı aksine hafifletilmeli.. yapıstırırsın arabayı yere hafif araba hemö daha cabuk hızlanır hem daha cabuk yavaslar.. senin arabayı agırlastırman demek arabanın hareket halindeki kinetik enerjisini artırman demek ki bu enerjiyi yolda tutmak hafif bi arabaya gore daha zor olacaktır(inanmayanlar alsınlar bi hafif cisimle bi agır cismi baglasınlar bir ipe cevirsinler ve karsılastırsınlar savrulmayı)..sadece f1 arabaları deil wrc aracları da olmaları gerekenden hafiftirler.. bi wrc aracından virajlı ve bozuk yollarda daha hızlı bi arac olabilir mi?? o kadar muhendis yanlıs mı yapıyo yani?




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 19 Ağustos 2007; 1:29:51 >


_____________________________



1570 Mesaj
19 Ağustos 2007; 1:38:13 


quote:

Orjinalden alıntı: black/white

arkadaslar cıtoenın teknolojısıne laf yok ancak bu aracların yenı moddellerını cızen kardesmız alkolik galıba içip içip cızıo heralde ya bukadar ıgrenc cızılemez ya palıo bıle daha sekııllı duruo bence cıtroen dedınmı akla 2 araba gelır saxovts xsara vts bu ıkısı dısında cıtroen ııııııeeeeeeegg ıgrenc (tip olarak tabı) dıer falıyetlerıne laf yok ama fransız dıe kötulemeyın peugeotun 98 yılındakı urettıgı 406da kı konfor o sene o sınıfta hangı arac urettı))))hıcbırı

sonucta 106gtı da fransız ama sıfırı uretılse peynır ekmek gıbı satılacagından adım gıbı eminim 2 elı bıle temız bulan satması için sakız gıbı yapısıo sahıbıne

407 de bi fransız ve bence dzayn bakımından super cıtroende bence dzayncı bulmalı ben teklıf versemmı

fransız ıyıdır ama peugeot ıyıdır (yenı cıkan bırkac model harıc)


kimse fransızlar araba yapamaz demiyo zaten.. fransız arabaları dusuk kalitede uretilen araclar bence.. renault 2006 da f1 i kazandı sonucta. isteyince elbette yapabilirler ama uretim stratejisi nedeniyle kaliteli arac uretmedikleri ortada.. 407 nin dizaynı ve on kaputun yayalara karsı nezaketli davranması dısında vasatın altında bi arac oldugunu da biraz arastırırsan yada surersen cok rahat gorebilirsin.. isteyen topgear yada fifth geardaki 407 testlerine filan da baksın. o kadar para bi ust sınıf araba almak icin veriliyo ama sadece gorunumde ust sınıf bence.. ayrıca her markanın 106 gti gibi efsane arabaları vardır hem de her markanın


_____________________________



 
69 Mesaj
20 Ağustos 2007; 11:20:12 

sevgili umbek e ben katılıyorum sevgili desci umbek burda zaten 407 den bahsetmiyor citroenden bahsetiyor konuyu saptırma bence yukarda gordugun gibi tarihcesi belli bir marka sendeki arac nedir onuda merak ettim yoksa sendede corsa gsi mı var 800 kiloluk


_____________________________



896 Mesaj
22 Ağustos 2007; 11:58:12 


quote:

Orjinalden alıntı: desci

fransız arabaları tamamen gereksizdir. bunu gecelim

umbek cok yukardan sallamıssın.. hangi viraja hangi citroenle 230 la girdin de impreza'yla 210 la girdin ??

ayrıca bi arabayla hız yapacaksan herkes bilir ki guvenlik icin de hız icin de araba agırlastırılmamalı aksine hafifletilmeli.. yapıstırırsın arabayı yere hafif araba hemö daha cabuk hızlanır hem daha cabuk yavaslar.. senin arabayı agırlastırman demek arabanın hareket halindeki kinetik enerjisini artırman demek ki bu enerjiyi yolda tutmak hafif bi arabaya gore daha zor olacaktır(inanmayanlar alsınlar bi hafif cisimle bi agır cismi baglasınlar bir ipe cevirsinler ve karsılastırsınlar savrulmayı)..sadece f1 arabaları deil wrc aracları da olmaları gerekenden hafiftirler.. bi wrc aracından virajlı ve bozuk yollarda daha hızlı bi arac olabilir mi?? o kadar muhendis yanlıs mı yapıyo yani?




1. Sözü edilen araba Hidropnömatik süspansiyona sahip bir Citroen Xm dir. Hidropnömatik demek şartlara göre yumuşayıp konforu arttıran, hızınla direksiyon tepkilerini hesaplayıp bir super sport araba (ferrari,porsche vb.) kadar serleşen bir yapıya sahiptir. Bu tip bir otomobil sınıfındaki araçlardan daha fazla konfor sağlar ve daha fazla yoltutuş karakteri sergiler.

2. otomobillerin hafifletilmesi hızlanma ve son hız değerleriyle ilgilidir. Tekerlerin yere basan yüzeyini beygir gücü/kilo hız/kilo virajlarda maruz kalacagı G kuvveti(Ci kuvveti) hesaplanıp oranlanarak uygun lastik uygun süspansiyon kombinasyonu uzun çalışmalar sonrasında bulunur. Ama şuursuz modifiye kavramında bu araştırma ve hesaplar yapılmaz.

3. sözü gecen Corsa park halinde 800 kilodur(yaklaşık). hareket ettikce bileşke kuvvetin yonu değişeceginden yere basan ağırlıkta azalacaktır. Corsaların maksimum 160 km ile gidebilecek şekilde fabrikadan cıktığını goz onunde bulundurursak 160 ın ustunde uçma eğilimi gosterecektir. gnelde kompakt sınıfa ait bir otomobilin her tekeri 100 km hızda 50-60 kg lık yere ağırlık aktarır. 4 x 60 = 240 kg ama bu sınıfa aitotomobiller park halinde 1100 kg ile 1400kg arasındadır.800 kiloluk Corsanın yere ne kadar basacağını siz düşünün.

4. Wrc aracları 1280 kilodur.4 çekerdir. her etap için ayrı süspansiyon ayarı yapılır ki bunu sozu gecen citroen otomatik yapar.etaba gore Ayrı lastikler seçilir.

5.F1 aracları 900 küsür kilo Tam bilmiyorum isteyen araştırsın. bu kilo azlıgının yere basma saglayabilmesi için on kanatlar arka rüzgarlık yan kanatlar yere nerdeyse 0 olan govde iki kamyontekeri kalınlıgında arka ve on lastikler ve süspansiyon sisteminden yoksun olan yapı kullanılır. bu aracı corsa ile kıyaslama ya cahilliktir yada fanatizimdir.

6. ve son olarak kinetik enerji testindoğru ama; aynı aynı sn/tur uygulanıp yere tutunabileceği 4 lastik eklersen hızlandıkca hafif olanın lastıkleri yerden kesilir ağırolan yere basmaya devam eder. unutmayın kibu otomobillerin yeri tutan 4 lastiği vardır.


_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


 
423 Mesaj
22 Ağustos 2007; 17:13:19 

Peugeot 207 kullanıcısıyım daha öncede birçok araba aldım sattım şu bir gereçekki fransız arabalarının işçilik kaliteleri düşük alman arabalarına göre, peugeot citroen renault bunlar narin arabalar, yani özenli kullanmak lazım, bmw,vw,opel de işçilik kusurları bulmak daha zor, özellikle bu kalite farkı yaşlı arabalarda ortaya çıkıyor 0 km araçlarda hangi marka olursa olsun normal şartlarda 2-3 yıl sorun yaşamamak gayet normal ama 5 . yıldan ititbaren araçların sağlamalıklarını ölçmek lazım bence, örneğin geçenlerde yolda bir 307 gördüm trafikta araba 2004 yada 2005 modeldi yani 2 yada 3 yıllık bir araç arabanın direksiyonu resmen soyulmuştu bu bana çok garip geldi kullanımdan kaynaklı olsa bile 2-3 yıllık arabanın bu durumda olması düşündürücü, örneğin 2000 model golf yada astralara bakın özellikler plastik işçilikleri sorunsuz, ben şu anda kullandığım 207 yi 0 aldım,çok konforlu bir araç ama normal yollarda özellikle bozuk yollarda süspansiyonları sesli çalışıyor, içerideki platik sanki tutsam kırılacak hissiyatında, ama şu da gerçekki fransızlar tasarımda öncü ve farklılar zaten buda insanları etkiliyor, daha öncede 106 kullandım 3 yıllık bir 2. eldi servisten çıkmadım desem yeridir hayatımda ilk defa yolda kalmıştım, ama 207 nin kalitede sınıf atladığını düşünerek 207 aldım umarım yanılmam...


_____________________________

otomotofoto.blogspot.com


1570 Mesaj
24 Ağustos 2007; 17:20:01 

quote:

Orjinalden alıntı: AlperAkbilgi




1. Sözü edilen araba Hidropnömatik süspansiyona sahip bir Citroen Xm dir. Hidropnömatik demek şartlara göre yumuşayıp konforu arttıran, hızınla direksiyon tepkilerini hesaplayıp bir super sport araba (ferrari,porsche vb.) kadar serleşen bir yapıya sahiptir. Bu tip bir otomobil sınıfındaki araçlardan daha fazla konfor sağlar ve daha fazla yoltutuş karakteri sergiler.

2. otomobillerin hafifletilmesi hızlanma ve son hız değerleriyle ilgilidir. Tekerlerin yere basan yüzeyini beygir gücü/kilo hız/kilo virajlarda maruz kalacagı G kuvveti(Ci kuvveti) hesaplanıp oranlanarak uygun lastik uygun süspansiyon kombinasyonu uzun çalışmalar sonrasında bulunur. Ama şuursuz modifiye kavramında bu araştırma ve hesaplar yapılmaz.

3. sözü gecen Corsa park halinde 800 kilodur(yaklaşık). hareket ettikce bileşke kuvvetin yonu değişeceginden yere basan ağırlıkta azalacaktır. Corsaların maksimum 160 km ile gidebilecek şekilde fabrikadan cıktığını goz onunde bulundurursak 160 ın ustunde uçma eğilimi gosterecektir. gnelde kompakt sınıfa ait bir otomobilin her tekeri 100 km hızda 50-60 kg lık yere ağırlık aktarır. 4 x 60 = 240 kg ama bu sınıfa aitotomobiller park halinde 1100 kg ile 1400kg arasındadır.800 kiloluk Corsanın yere ne kadar basacağını siz düşünün.

4. Wrc aracları 1280 kilodur.4 çekerdir. her etap için ayrı süspansiyon ayarı yapılır ki bunu sozu gecen citroen otomatik yapar.etaba gore Ayrı lastikler seçilir.

5.F1 aracları 900 küsür kilo Tam bilmiyorum isteyen araştırsın. bu kilo azlıgının yere basma saglayabilmesi için on kanatlar arka rüzgarlık yan kanatlar yere nerdeyse 0 olan govde iki kamyontekeri kalınlıgında arka ve on lastikler ve süspansiyon sisteminden yoksun olan yapı kullanılır. bu aracı corsa ile kıyaslama ya cahilliktir yada fanatizimdir.

6. ve son olarak kinetik enerji testindoğru ama; aynı aynı sn/tur uygulanıp yere tutunabileceği 4 lastik eklersen hızlandıkca hafif olanın lastıkleri yerden kesilir ağırolan yere basmaya devam eder. unutmayın kibu otomobillerin yeri tutan 4 lastiği vardır.


sıra bende ..

1. citroen nasıl bi arabadır konusuna gelip de bahsettigtin gibi bi aracı yorumlamak, ford focus konusunda ford GT yi anlatmak gibi bişeydir.

2. ben suursuz modifiyeden bahsetmedim.. ben wrc den(bi nevi tuning sayılır zira tuning ayarlama demektir) yada bu işi gercekten muhendislik olarak yapan tuning firmalarından bahsettim..aracların hafifletilmesi hızlanma ve son hız degerlerinin dısında yavaşlama ve viraj performansında da kendini gösterir.

3.sözü gecen corsa'dan ben söz etmedim =)

4.wrc aracları olması gerekenden hafiftir dedim.. zira bu araçlarda bolca çelik(guvenlik için) ve daha birçok standart araçlarda olmayan parçalar bulundugunu bilmekteyiz.. buna gore 1300 kilo gercekten hafifligi temsil eder.

5.corsa ile f1 aracını kim kıyaslamıs bilemem ama f1 aracları kanatları vs sayesinde tünelde ters gidebildigi(yeterli hıza ulastıgında) bilinmektedir =)

6.evet arablarda 4 lastik vardır ancak lastigin genişliğini hesaba katarsanız hafif olan tekerler(savrulmanın etkisiyle) yerden kesildiginde diger 2 tekerin üzerine dusen basınc dramatik bi şekilde artarken tekerlerin yere tutunma yüzeyleri azalır ve aracı yolda tutmabilmek icin gerekli sürtünme saglanamaz ve buyuk ihtimalle yoldan cıkar =)

edit= kendime ait bi arabam yok henuz =)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 24 Ağustos 2007; 17:48:59 >


_____________________________



896 Mesaj
24 Ağustos 2007; 18:15:05 

quote:

Orjinalden alıntı: desci




sıra bende ..

1. citroen nasıl bi arabadır konusuna gelip de bahsettigtin gibi bi aracı yorumlamak, ford focus konusunda ford GT yi anlatmak gibi bişeydir.

2. ben suursuz modifiyeden bahsetmedim.. ben wrc den(bi nevi tuning sayılır zira tuning ayarlama demektir) yada bu işi gercekten muhendislik olarak yapan tuning firmalarından bahsettim..aracların hafifletilmesi hızlanma ve son hız degerlerinin dısında yavaşlama ve viraj performansında da kendini gösterir.

3.sözü gecen corsa'dan ben söz etmedim =)

4.wrc aracları olması gerekenden hafiftir dedim.. zira bu araçlarda bolca çelik(guvenlik için) ve daha birçok standart araçlarda olmayan parçalar bulundugunu bilmekteyiz.. buna gore 1300 kilo gercekten hafifligi temsil eder.

5.corsa ile f1 aracını kim kıyaslamıs bilemem ama f1 aracları kanatları vs sayesinde tünelde ters gidebildigi(yeterli hıza ulastıgında) bilinmektedir =)

6.evet arablarda 4 lastik vardır ancak lastigin genişliğini hesaba katarsanız hafif olan tekerler(savrulmanın etkisiyle) yerden kesildiginde diger 2 tekerin üzerine dusen basınc dramatik bi şekilde artarken tekerlerin yere tutunma yüzeyleri azalır ve aracı yolda tutmabilmek icin gerekli sürtünme saglanamaz ve buyuk ihtimalle yoldan cıkar =)


@Desci

1. olarak citroenin 1955 model otomobilindede vardır bu anlattığım ozellik. Bahis konusu Citroen vebu sadece Citroenin kullanabildiği bir ozellik. Ben burda 500 milyarlık bi citroenden bahsetmiyorum 3.0 v6 motora sahip 1994 model bir Xm in 2. el fiyatı 7 milyarla 10 milyar arasındadır. 230la viraja daldım dediği seninde hangi citroen 230 yapar dediğin araç. Bahsi gecen arac 2.0 lt olması lazım. buozellige sahip bir bx almak isterseniz 4ila 6 milyar arasında bir fiyatı vardır.(ne komik doğandan ucuz..)

2. olarak wrc araclarının 1280kg hafif gelmesinden dolayı hızlı asfalt etaplarda agırlık merkeziaşşağıya çekilir ve lastikler yumuşak hamurlu lasikler seçilir ve geniş tabanlı lastikler araca takılır. bir wrcnin yapacağı hız normal asfalt ayarlarında 220 km civarıdır. İyi bir izleyiciyseniz virajlarda arka kısımlarının virajın dışına dogru kayma eğilimi gosterdiğini gorursunuz. ASLA VİRAJ PERFORMANSINA ARTI KATKIDA BULUNMAZ .

3. olarak Topicde Corsadan bahsediliyor hafif arac olarak o kıyaslanıyor. sizde o aracı savunurcasına hafif arac kıyaslamasına giriyorsunuz. Adeta Corsayı savunuyorsunuz.

4. benim aracım Xsara clim 1.6i. 1078 kg bu aracın yarış versiyonu 1280kg birwrc aracı maxxsimum 220-240 ila gidecek şekilde tasarlanır. Xsaramın son hızı 215 ve gayetde oturaklı yoltutuşu mukemmel hiçbir mdifikasyon olmadan. wrc versiyonu 5-10 km hızlı buna ragmen 200 kilo fark bişeyler anlatıyor olmalı.Devasa spolier de cabası.hız ve hızlanma için ozel uretilmiş porsche 911 turbonun ağırlığı 1580kg dır. belkibu bişeyler anlatır.Bir ferrari enzo 1400 kg dır ve yere basması için ozel tasarlanmış kanat şelide on tamponu vardır.rüzgarın surekli otomobili yere basması için kapılar ve arka kısmı dışarı doğru cıkık tasarlanmış ayrıca onden arkaya doğru yukselmiş çizgi.Rüzgartünelinden bahsedebilecek kadar iyibiliyorsanız neden buşekilde tasarlandığını anlarsınız.
0


5. F1 araçlarının kanatları yere basmayı sağlar son hız veya hızlanma değerleriyleilgisi yoktur. on kanadı düşmüş bir f1 aracının on tarafının nasıl yolun dışına dogru kaydığını gorebilirsiniz. İnanın bana bu kanat ayarlarının nasıl hızı düşürdüğünü gayet iyi biliyorum bu konuda iddalaşmayalım.

6. Hala anlamamakta ısrar ediyorsunuz. Hidropnömatik sistem aracı virajlarda dahi sadece 3 teker ile stabil bişekilde goturebilmektedir. Neden 3 tekerle gidebilen tek otomobil citroendir araştırınız. Virajlarda askıda teker kalmaz hepsi tam olarak yola basar. Dikkatle izleyiniz testeki citroen bir xm dir. diğeride aynı sınıftaki başka Ford scorpiondur. ilk pistte olan arac lotus elan dır hepside 1990 model.
http://www.youtube.com/watch?v=2DN9Rbs8V88

http://www.youtube.com/watch?v=YhuEoX_y0qY
buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 24 Ağustos 2007; 18:21:15 >


_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


1570 Mesaj
24 Ağustos 2007; 19:49:30 

sevgili alperakbilgi

1. bahsettigin Hidropnömatik süspansiyona sahip kac modeli bulunmaktadır citroen'in su anda ve fiyatları nelerdir?

2. wrc araclarında kısıtlamalar bulunmakta oldugu icin aracların max hızları dusuktur.. yoksa her firma aracına v10 motor takacak guctetdir sanırım.. arabların arkasını savurması da oversteer ı devreye sokarak profesyonel suruculer icin surat avantajı yaratmaktır..

3.hafif arabayı savunuyorum diye corsa'yı savunuyorum olmuyo işte.. o zaman sen de damperli kamyonları mı savunmus oluyosun?

4.porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. spor arabalarda neden karbonfiber kullanıldıgını biliyosan bi sorun yok burda

5. f1 araclarındaki kanatların konuyla ne alakası var anlamadım.. kanatlar hızı artırı diye bişey soylemedigim gibi bu konuda iddalaşmak nerden cıktı onu da anlamadım.. kanatların ve dier aerodinamik ogelerin yol tutusunu artırmak icin tasarlangıdını zaten belirtmiştim

6."buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun. " evrende fizik kurallarına aykırı bişey bulmak mumkun degildir zira fizik zaten evrendeki kuralların butunudur.. madem fizik kurallarına aykırıysa bu araba baska kurallara gore mi dizayn edildi?


_____________________________



 
3833 Mesaj
25 Ağustos 2007; 10:01:12 

Arkadaşlar yıllardır Formula-1 izlerim ve yakından da ilgilenirim. Kanat ayarları ve açıları F1 araçlarınının hızlanmalarını değil ancak son hızlarını direkt etkiler. Şimdi son hızı sadece şanzuman oranı belirler demeyin bana. Bende size niçin F1 araçlarından daha güçlü motora sahip 1000 beygirlik araçların ancak F1 hızlarına ulaşabildiğini sorarım size. Üstelik o araçlarda son hıza ulaşabilmek için özel pist kullanılıyor oysa İtalya ve Indianapoliste F1 araçları çokta uzun olmayan ve yarış koşullarında 380 km hızlara ulaşıyorlar.

Daha fazla tutunma gerektiren durumlarda (Macaristan, Monako gibi) son hız düşüktür çünkü aracın daha çok yere basması istenir. İtalya gibi çok uzun düzlükleri olan bir pistte tutunmadan çok düzlük hızı önemlidir ve kanat ayarı buna göre yapılır. Yani kanat ayarları ya tutunmaya yönelik yapılır ya da hıza yönelik.

Gelelim bizim araçlara. Rüzgar direnç katsayısını duymuşsunuzdur. Üreticiler bu rakamı sürekli düşürmeye çalışırlar. Yüksek hızlarda stabilite ve aracın uğrayacağı direnç bununla ilgilidir. Örneğin Toyota Avensin 0.28 değeriyle benim de kullandığım Citroen C5 1.6.ya (0.30) göre bu konuda daha avantajlıdır. Araçların arka tamponuna spoiler yapılmasının nedeni daha az rüzgar direncine maruz kalmayı sağlayarak yüksek hızlarda tutunmayı sağlamaktır. Aynı şekilde profesyonel body kitlerde (sanayide gelişigüzel yapılanlar değil belirli hesaplamalara göre yapılan body kitlerden bahsediyorum) aracın altından daha az hava girmesini sağlayarak (rüzgar direnç katsayısını düşürerek) tutunmayı arttırır ancak son hızı belirgin şekilde düşürür ve yakıt tüketimini de arttırır.

Özetle bu aslında çok basit bir mantıktır. Yere daha çok basan bir araç daha iyi tutunur, daha kısa sürede daha emniyetli durur ancak yüksek süratlere ulaşamaz ancak ulaştığı son hızda bile gayet stabildir. Yere daha az basan bir araç daha yüksek süratlere rahatça çıkabilir ancak bu süratlerde stabil değildir.

Formula-1.de tabi herşey bu kadar basit değil. Aerodinamik ayarlar yanında her yarış için farklı şanzuman oranları kullanılıyor. Daha çok yere basmayı gerektiren pistlerde hızlanma son hızdan daha önemli olduğu için daha kısa oranlı şanzuman kullanılır.



_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


64 Mesaj
25 Ağustos 2007; 16:17:04 

bu sistemde benim bildiğim c5,xantia,bx15,xm,cx ve birkaçı daha....bu sistem gerçekten etkileyici.benimde bir xantia aracım var ve gayet memnunum....fiyat konusuna gelince emin olailrisin hakettiğinin çok altında satılıyorlar...ben xantia mı 8000 e aldım ve bir gaz taktırdım....inan şu an umduğumun çok üstünde verim alıyorum...tavsiye ederim...
quote:

Orjinalden alıntı: desci

sevgili alperakbilgi

1. bahsettigin Hidropnömatik süspansiyona sahip kac modeli bulunmaktadır citroen'in su anda ve fiyatları nelerdir?

2. wrc araclarında kısıtlamalar bulunmakta oldugu icin aracların max hızları dusuktur.. yoksa her firma aracına v10 motor takacak guctetdir sanırım.. arabların arkasını savurması da oversteer ı devreye sokarak profesyonel suruculer icin surat avantajı yaratmaktır..

3.hafif arabayı savunuyorum diye corsa'yı savunuyorum olmuyo işte.. o zaman sen de damperli kamyonları mı savunmus oluyosun?

4.porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. spor arabalarda neden karbonfiber kullanıldıgını biliyosan bi sorun yok burda

5. f1 araclarındaki kanatların konuyla ne alakası var anlamadım.. kanatlar hızı artırı diye bişey soylemedigim gibi bu konuda iddalaşmak nerden cıktı onu da anlamadım.. kanatların ve dier aerodinamik ogelerin yol tutusunu artırmak icin tasarlangıdını zaten belirtmiştim

6."buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun. " evrende fizik kurallarına aykırı bişey bulmak mumkun degildir zira fizik zaten evrendeki kuralların butunudur.. madem fizik kurallarına aykırıysa bu araba baska kurallara gore mi dizayn edildi?




_____________________________



896 Mesaj
25 Ağustos 2007; 17:29:47 

quote:

Orjinalden alıntı: desci

sevgili alperakbilgi

1. bahsettigin Hidropnömatik süspansiyona sahip kac modeli bulunmaktadır citroen'in su anda ve fiyatları nelerdir?

2. wrc araclarında kısıtlamalar bulunmakta oldugu icin aracların max hızları dusuktur.. yoksa her firma aracına v10 motor takacak guctetdir sanırım.. arabların arkasını savurması da oversteer ı devreye sokarak profesyonel suruculer icin surat avantajı yaratmaktır..

3.hafif arabayı savunuyorum diye corsa'yı savunuyorum olmuyo işte.. o zaman sen de damperli kamyonları mı savunmus oluyosun?

4.porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. spor arabalarda neden karbonfiber kullanıldıgını biliyosan bi sorun yok burda

5. f1 araclarındaki kanatların konuyla ne alakası var anlamadım.. kanatlar hızı artırı diye bişey soylemedigim gibi bu konuda iddalaşmak nerden cıktı onu da anlamadım.. kanatların ve dier aerodinamik ogelerin yol tutusunu artırmak icin tasarlangıdını zaten belirtmiştim

6."buda 3tekerslalom fizik kurallarına nasılaykırı oldugunu gorun. " evrende fizik kurallarına aykırı bişey bulmak mumkun degildir zira fizik zaten evrendeki kuralların butunudur.. madem fizik kurallarına aykırıysa bu araba baska kurallara gore mi dizayn edildi?



1. Bahsettiğim suspansiyona sahip 0 olarak alabileceğiniz 2 modeli bulunmakta C5 baz fiyatı 48 millyar Passat vb. araçlarla Aynı fiyat yani bi ford gt gibi pahalı değil C6 üst sınıfaracı bu yuzden 75.000 euro. bu sisteme sahip ciroenler; Ds, İd, Cx, Bx, Xantia, Xm, Gs, Sm, C5, C6 Yeni Jumper ticari aracında opsiyon olarakda sunuluyor.Daha Aklıma gelmeyen modelleride var.

2.300bg lik 2.0 motor yeterli. bir v10motoru toprak ralilerde aracı toprağa gommekten başka bir işe yaramaz. Zamanında 5.0 motora 600küsür beygire sahip audi vardı. Sonuç ne oldu? hüsran... Gelelim oversteer olayına... Madem bu kadar bilgiliyiz Sebastian loeb i de bilirsiniz sanırım. Asfaltta yakalayacak pilot yok. Peki neden? Bir loeb incarı nı izlemeni tavsiye ederim. otomobilini oversteer durumuna getirmediği için Bukadar hızlı Rallilerde. Oversteer Asfaltta dezavantajdır. 1999 da f2 ler varken asfaltta 2 çeker xsaranın neden 4 çekerli aracları gectiğini bir araştırınız.

3. Hala inatlaşma durumundasınız. umbek e demişsinizki çok yukardan salladın 230 la hangi citroenle viraja girmişsin impreza 210 la girmiş. ben burda damperli kamyonmu savunuyorum sizce ? Ben o citroeni savunuyorum bunu anlayamayacak kadar zorluk cekiyorsanız ben burda boşuna bişeyler anlatıyorm. Dahada cevap vermem.

4."porsche 911 turbo'nun şasi motor suspansiyon sistemi esp si şusu busu elbette senin citroenin den daha agır olacaktır ama bu arac zaten sahip oldugu donanımlara gore cok hafiftir.. " DEmişsiniz... Bende size diyorumki son hız vehızlanma değerlerini arttırmak için hafifletiliyor ve bu yuzden 2 kamyontekeri kadar kalın tekerler ve sert süspansiyonlarla donatılıp ağırlık merkezleri aşşağa çekiliyor ki takla ve savrulma durumlarından kacınmak için. Aynı şeyleri pişirip pişirip onume sunuyorsunuz.Aynı şeyleri anlatmaktan sıkıldım.

5.Bu konuda aynı fikirdeysek hafif aracın yere basan araca oranla daha az yolu tutacağını kabullenmişsiniz ozaman tartışacak konumuzda kalmadı?!

6. olarak bir düzeltme yapayım Sizin kabul ettiğiniz, Citroeni kötülediğiniz 230 la girip imprezanın 210 la girdiğini Saçma bulduğunuz fizik kurallarıyla ilgili... Bilmiş olduğunuz tum fizik kurallarında ya hava sürtünmesi yada yere sürtünme ihmal edilmiştir bu yuzden surekli yanılıyorsunuz. o ipe bağlı cisim testinde agır olanın dairenin dışında kalan lastiklerine binen ağırlık kritik sevyeye ulaştığında hafif olan çoktan havalanmış lastikleride yere temas etmez durumda olacaktir. momentumdan doğan bileşke kuvvet aracın ağırlığını aşınca yercekimine karşı etki yapar ve havalanır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 25 Ağustos 2007; 17:33:27 >


_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


5469 Mesaj
26 Ağustos 2007; 0:31:36 

citroen'in amiral gemisi bi arabası vardı aklıma gelmedi hatta fransa cumhurbaşkanının makam arabasıydı.
Araba harika bişey gerçekten de. dudak uçuklatacak cinsten.


_____________________________



896 Mesaj
26 Ağustos 2007; 9:28:33 


quote:

Orjinalden alıntı: bianconera

citroen'in amiral gemisi bi arabası vardı aklıma gelmedi hatta fransa cumhurbaşkanının makam arabasıydı.
Araba harika bişey gerçekten de. dudak uçuklatacak cinsten.

Cx prestige di o araç


_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


1570 Mesaj
26 Ağustos 2007; 23:16:32 

1. citroenin 2 modeli demek citroenin tamamı demek deil.. denemedigim bi suspansiyon hakkında daha fazla yorum yapamam maalesef

2.v10 beygiri misal verdim.. sen demişsin şu kadar max hıza cıkabiliyo diye. sanki daha uste cıkamıyo der gibi o yuzden ornek verdim.oversteer duz yolda giderken yaparsan heralde zararlıdır ama koseleri donmede her pilot tarafından kullanılmakta.. 2 ceker xsaranın diger araclarını gecmesini 2 ceker olmasına baglamak ne derece doru olur bilemem.. diger butun kısımları aynı mı aracların? pilot ettkeni hiçç mi yok.. laf olsun diye ornek vericeksek bende de cok onlardan.

3."Hala inatlaşma durumundasınız. umbek e demişsinizki çok yukardan salladın 230 la hangi citroenle viraja girmişsin impreza 210 la girmiş. ben burda damperli kamyonmu savunuyorum sizce ? Ben o citroeni savunuyorum bunu anlayamayacak kadar zorluk cekiyorsanız ben burda boşuna bişeyler anlatıyorm. Dahada cevap vermem. " bence sen benim ne dedigimi anlamakta zorlanıyosun cunku benim agzımdan corsa diye bi kelime cıkmadan sen corsayı savunuyon gibi konusuyosun.. o zaman benim de "sen de damperli kamyonu savunuyosun" demek abes kacmaz.

4.ben de neden surekli aynı seyleri anlattıgını merak ediyorum.. onun nedenini ben zaten acıklamıstım..

5.bence senin biraz lise fizigi calısman lazım.. hafif araba yere az basar ama yol tutusu arabanın agırlıgından tamamen bagımsızdır.. surtunme kuvveti hesaplarını filan dokucem assa.. acıklaması da su ki agır arac yere daha cok basar ama aynı oranda daha agır oldugu icin daha cok savrulur. bu da hafif arabayla agır arabanın yol tutuslarının aynı olması demektir.

Fsürtünme=m*g*k
Fsavrulma=m*v^2/r

yol tutusu Fsürtünmenin Fsavrulmaya esit oldugu andır. oyleyse => Fsürtünme=Fsavrulma
m*g*k =m*v^2/r burdan m ler birbirini goturu ve geriye g*k=v^2/r kalır ki burda arabanon agırlıgını goremiyorum ben? yani yol tutusu lastigin sürtünme katsayısı ve ebadı,asfaltın surtunme katsayısı,aracın hızı ve virajın yarıcapına baglıdır.

umarım anladın

6. olarak puahahahaha diyorum. "Bilmiş olduğunuz tum fizik kurallarında ya hava sürtünmesi yada yere sürtünme ihmal edilmiştir bu yuzden surekli yanılıyorsunuz" ben eger hava surtunmesini ve yere surtunmeyi ihmal ediyosam burda kanatlardan ve ruzgar tunelinden niye bahsediyorum acaba? yukarda yaptıgım hesapta hava surtunmesi hesabına girsem cok karısık olurdu. girmedim cunku kanatların arabanın yere basmasını sagladıgında hem fikiriz.

daha fazla uzatmak istemiyorum. cunku manasız bi tartısmaya donustu.. isteyen istedigi arabayı alır.. ben sadece citroenin neden tutulmadıgını anlamak icin ilk mesajımı yazmıstım cunku kaliteli bi araba degil.. kalitesini de gecelim hiç bi karakteri yok arabanın aynı renault gibi.. ford opel mercedes bmw vw diger honda butun bu markaların herbirinin bi karakteri varken citroende bunu goremiyorum maalesef


_____________________________



184 Mesaj
29 Ağustos 2007; 16:22:59 

[font="Verdana"]Arkadaşlar Merhaba
Her şeyden önce bir MArkanın her modeli alımlı olacak veya tutulacak diye bir durum yok.Mesela Mercedes B serisi sınıfına (Küçük MPV sınıfında Scenic ve Picasso gibi.) göre hem pahalı hemde yenilik namına bir şey sunmayan ülkemizde tutulmayan bir araç. Yada VolkswagenNew Beatle. Yüksek satış fiyatıyla ülkemizde istenen başarıyı elde edemedi.
Citroen'de bu kapsamda değerlendirilmeli. Citroen'in alemeti farikası Hidropnömatik süspansiyonu. Bu sisitemin olmadığı modeller benim için gerçek citroen değil ve diğer markalarla mukayese edilebilir. Ama C5 ve C6 modelleri diğer rakipleriyle mukayese kabul etmeyen üstünlüklere sahip.
Bu süspansiyon sistemine sahip 1991 Model XM kullanıyoruz. Araçla şehir dışındaki bahçemize gittiğimizde altını 1 kademe yükseltiyoruz. Böylece zamane çıt kırıldım jipleri aynı arazi kabiliyetine ulaşıyoruz. Araç tam yüklense bile arkası Renault 12 STW gibi yere yapışmıyor. Daima yerle paralel. 3 tekerlekle dahi gidebiliyor sistem kendini dengeliyor. HAtta uzun yola çıktığımız bir gezide burnumuza yanık kokusu geldi. Aracı durdurduk. Meğer sağ arka tekerlek patlamış, araç bize konforlu süsüpansiyonu ile bu durumu farkettirmediği için sürtünmeden yarılıp yanık kokusu başlayınca anca farkettik. Arkadaşların dediği gibi biz de Citroen'le girdiğimiz hızla virajların hiçbirine başka araçlarla cesaret edip giremiyoruz.
Şu anda satın alma gücümüz yetersiz. Ancak gelecekte almak istediğimiz tek araç Citroen C5 1,6 HDİ. HEm overboost özelliği olan cimri bir diesel motor hem de harika yol tutuşu sağlayan hidropnömatik süspansiyon.
Ancak C1,2,3,4,8 ve Xsra, Saxoi Berlingo, ax Visa gibi modelleri istediğiniz markayla kıyaslayabilirsiniz üstün gelir yenilir o ayrı. Hidropnömatik modeller ayrı.


_____________________________



184 Mesaj
29 Ağustos 2007; 17:15:58 

Arkadaşlar foruma şöyle bir baktım. Sapla saman karıştırılıyor.
Biz aile aracı olarak Citroen güzeldir hoştur diyoruz. Ford GT'lerle İmpreza Wrc'ler ralli arabaları falan yazılmış bunlar ayrı konular. Ayrı disiplinler. Geçmişte bazı ülkelerde hiç satılmamış tutulmamış araçların da ralli zaferi var. LAncia Stratos gibi. Özel bir araç hazırlayıp LOEB gibi bir pilot bulursun iş hal olur.
Tasarım herkese göre değişen subjektif bir kavramdır. Bana görede mesela VW ot gibi araba yapıyor. GOLF3.4.5 kopyala yapıştır gibi birbirine benzer araçlar. Tasarım albeni nerede. 2006 yılında hala 8valflı 1.6 motoru kakalıyorlardı millete. Toyota ta 1991 modellerinde 16 valf motoru sunarken lütfen ama.


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Ağustos 2007; 20:47:19 

araba deyildir citroen


10191 Mesaj
30 Ağustos 2007; 0:10:48 

Birileri teknoloji üretirken, birileri de kendilerine 50000 ytl karşılığı sunulan bakalit kapaklara ve naylon direksiyon markasına bakmaya mahkum olur...

Binmeden anlaşılmaz bazı araçların özelliği,

Saab yerine Opel Vectra, Volvo yerine Focus ya da Sadece adı mercedes olsun diye 80 lerden kalma tangur tungur makaslı , dashboardı sapır sapır dökülen ve dahi çalışmayan Mercedes 230 lara binen ve km de 80 ykr yakamsına göz yuman bir zihniyete dengeleme sistemini, geniş iç hacimi, fabrika çıkışı profil rollcage i anlatsan neye yarar..

Artık gömlekler kaçırdığı için, susturucuda mecal kalmadıgı için lökür lökür çalışan, tozu dumana katan motora, " e motor büyük abi ondan yapıyor" diyen adama ne anlatacaksın..

Toros onlara yeter de artar bile.

Ki At taşımak için kullanılan J9 lara evlatlarını emanet eden insancıklara da denecek şey pek azdır.

Citroen kötü araçtır çünkü Çin işi turbo yerine KKK turbo kullanılmıştır ve hayvanlık edip bozulunca çok para isterler.
kötü araçtır çünkü başka aracın rot balansını bozacak yollarda "ses yapmaktadır"... İyi araba dediğin mıcırı gördü mü rotu dağıtmalı, gerektiğinde yakıt rejiminde ufak bir bozukluktan ötürü süper kaliteli pistonla aşırı ısınıp, delinmeli. motor ısrarla çalıştırılınca da motoru eline vermelidir.

Sağlam araba mı olur.

Ya da araba dediğin kaza anında kabini rahatça eğilmelidir ki ülke nüfusu dengelensin.
Canın çok evlat istiyorsa evvelallah kökü sende, yenisini yaparsın.

Ha bir de Citroen NFS de yok ya,
ondan kötü arabadır.. Bak, Grande Punto gibi postmodern pug206 lar bile ne güzel yarışıyor değil mi...


Bir de iyi işçiliğin adı, donanımlara olan elverişlilik değil de.. minimum düzeyde tutulan konsol donanımının nasıl parlak kapaklarla saklanabileceği ve aracın yeniliklere kapatılabileceği (Faraza Yeni opel corsa) ile anlatılır olmuş.

Valla bu memlekette 2 senede bir araba değiştirecek kadar milletin parası var mirim...

Maslak'ta pompa ve körükleri değiştirebilen bir yer de buldum sonunda, bu yüzden yağ sızdırma derdini göz ardı ederek BX almayı düşünüyorum inşaallah.

Kemer takılı oldugu sürece kabinde hiçbir şekilde hasar ve ezilme sözkonusu olmuyor. Ve burun dahi kanamadan çıkılabliyor o araçan. Aynı fiyat aralığında Toros' da, R9 da ya da Şahin' de başıma gelecekleri düşünemiyorum bile.

1983 yılında yapılan kasa testi : (1984 de zaten direkt BX çıktı)


C3 meselesine gelirseniz, orada biraz kasa azizliği var, ancak bunlar servis garantisine tabidirler. Bizde 2004 Ocak'dan beri C3 var. Ve hiçbir mekanik veya aksam problemi yaşamadık. Ha plastik dokusu suni deri gibi değil ama en azından konsola yüklenince gacır gucur ses yapmıyor.

Yapıyorsa zaten garantiliktir ve doğrudan "YETKİLİ SERVİS" lere gidilmesi gerekmektedir.

Adresler ise şuradadır: http://www.citroen.com....1&type=satici&il_kod=64

Ve burada yetkili servis olma koşulları Fiat'taki gibi "Opar ve Tofaş Yan Sanayi Parçalarının Toptancıdan Satın Almak" ile sınırlı olmadığından çok daha yetkin ve "yama işi olmayan" bir servis alabilirsiniz. Tabi parası da ona göredir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acharad -- 30 Ağustos 2007; 11:01:34 >


_____________________________



Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..


925 Mesaj
30 Ağustos 2007; 0:56:30 

yaklaşık 3 yıl 2003 model c3 hdı 16v kullandım. Motoruna diyecek birşeyim yok ama işçilik ve arabadan gelen sesler
beni hasta ediyordu. Ama yakıt ekonomisi çok iyi idi. Fakat şunu söyleyeyim işçilik çok kötü idi bence.
Farklı sınıftalar ama Şu an 1999 mazda 323 1,8 Gt sedan kullanıyorum. İşçiliği çok çok daha iyi.
Citroen ciler bence söylediklerinde haklı eski model asıl citroen ler bence teknolojik açıdan çok ilerde idiler. Fakat yeniler citroen felsefesinde uzaklaşmışlar.
Nereden mi biliyorum. 78 model mi idi neydi bir citroen kullandım sanırım ds idi. araba 200 de bile güven verici şekilde gidiyordu otobanda.
ama yine de biz fransayı protesto edelim lütfen. Hatta tüm emperyalist ülkeleri. Arabalarına kötü diyemeyiz ama almayalımda.
Japonların en azından emperyalist istekleri yok şu an ülkemiz üzerine.


_____________________________

www.tekdenetim.com


896 Mesaj
30 Ağustos 2007; 10:11:43 

@desci

Sana bir daha cevap yazmayacağım. Anlama zorluğu çekiyorsun. O bildiğn formullerin eksik yada yanlış olduğunu "büyüyünce" anlarsın. Sen bizim lise müfredatını savunuyorsan Darvin gibi sacma bir "TEORİ" kanunmuş gibi anlatılıyor. İkisinin arasındaki farkı anlayabilirsin umarım. o sadeleştirilmiş formuler sadece basit birer şablondur gercek hayatta o formullerle yola cıkarsan yolda kalırsın. Lise mezunu rahatca muhendislik yapar senin düşüncen. İlerde boyle olmadığını gorurusun. Senin formullerle bi soru çoz bakalım biryolcu ucağımı daha düşük hızda take off pozisyonuna gelir yoksa bir ilaçlama uçağımı. Senin formulune gore ikiside aynı hızda take off yapar. Sen bi gün 2 otomobil al birinin içini boşalt birininki dolu kalsın ikisiylede aynı viraja gir bakalım ne hissedeceksin.

@mustafam

Sanayi ve siyaset ayrı olaylardır. Ermeni soykırımını fransız sanayisi değil fransiz parlementosu kabul emiştir.
İkisinin arasıdaki çizgi ince bir cizgi karıştırmamak lazım. Bu mantığa gore tarih boyunca bizi arkadan vuran araplardan petrol vb. şeyleri almamamız lazım.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 30 Ağustos 2007; 10:12:53 >


_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


925 Mesaj
30 Ağustos 2007; 11:30:26 

evet alternatifi varsa başka yerden alalım petrolu.
Bir şeyin alternatifi varsa neden beni arkadan vuranlardan alayım ki.
Örneğin benim ucuz da olsa alışveriş yapmadığım marketler var. mesela yerli süt haricinde başka süt almam biricik kızıma.
Çünkü her ithal mal alışımızda birkaç vatandaşımız işsiz kalıyor.
Ama şunda haklısınız mesela yerli süt olmasaydı fansız da olsa sütü alırdım.
Bilmem anlatabildim mi. Sanayi ve siyaset ayrı olaylardır sözü bir kandırmacadır. Biz uyuyoruz. Diğer ülkelere bakın kendi mallarını fabrikalarını nasıl koruyorlar. Fransa da makam araçları genellikle citroendir.


_____________________________

www.tekdenetim.com


5400 Mesaj
30 Ağustos 2007; 20:29:36 

Tama C4 bende severim Tasarım olsun teknolijik yenilikleri olsun. Ama uber444 arkadaş gidipte alman arabalarına özellikle BMW mercedese laf atman çok yanlış.

Onlar kendilerini dunyaya kanıtlamışlar Sen gidip çamur atıyorsun. Senin doğru söylediğiin bilgiserede kimse inanmaz. ben şuan sana körü körüne marka fanatiği diyorum. Belki Citroen Turkiyede çalışıyorsun.


Adamların fiyatı bile bir değil Git bakalım sıfır Bir BMW almaya kalk sana ne fiyat çekiyorlar. yok BMW de Esp devreye girmş 7 seriisine kardeşiim sen o boyutaki bir araçtan ne bekliyorsun. onun ağırlığı hakkında bir bilgin varmı. aynı sınıftaki araçları bir birleri ile kıyaslarsın.

getir o zaan 3 seriisinden bir modelde senin citroenon boyunun ölçüsünü görelim

Biraz Tarafsız olalım.


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


10191 Mesaj
1 Eylül 2007; 12:54:46 

quote:

Orjinalden alıntı: mustafam

yaklaşık 3 yıl 2003 model c3 hdı 16v kullandım. Motoruna diyecek birşeyim yok ama işçilik ve arabadan gelen sesler
beni hasta ediyordu. Ama yakıt ekonomisi çok iyi idi. Fakat şunu söyleyeyim işçilik çok kötü idi bence.
Farklı sınıftalar ama Şu an 1999 mazda 323 1,8 Gt sedan kullanıyorum. İşçiliği çok çok daha iyi.
Citroen ciler bence söylediklerinde haklı eski model asıl citroen ler bence teknolojik açıdan çok ilerde idiler. Fakat yeniler citroen felsefesinde uzaklaşmışlar.
Nereden mi biliyorum. 78 model mi idi neydi bir citroen kullandım sanırım ds idi. araba 200 de bile güven verici şekilde gidiyordu otobanda.
ama yine de biz fransayı protesto edelim lütfen. Hatta tüm emperyalist ülkeleri. Arabalarına kötü diyemeyiz ama almayalımda.
Japonların en azından emperyalist istekleri yok şu an ülkemiz üzerine.



Olamaz da zaten.
Zira Amerika' nın ültimatomu ile İkinci Dünya Savaşı'ndan beri ordusu terhis olmuş, kendi kabuğunda yaşayan, yapay cennetlerinde yaşayan, yaptığında da askeri teknolojiye dair şeyler hariç pek de mantık aranmayan bir ülke. (stratejik olarak bunlar : mantıksal çipler, otomotiv, mekanik, inşaat ensdüstrisi finans vb.) [20 sene boyunca Nintendo ile kandırılmış çocukları olan bir ülkeden bahsediyoruz ki, 90 lı yıllar boyunca 10 liralık çakma NES lerle oyun oynayna bizler bile şanslı sayılırız]

Bir yapacakları varsa zaten gerek askeri, gerekse finansal olsun, Amerika katmerlice onların yerine de düşünüyor zaten.

C3 de ikinci versiyonda plastik işçiliğini artırmaya gittiler. Çünkü 2006 modellerde bu sorunlarla çok karşılaşmışlar.
Ancak 2003 ve 2004 lerde böyle bir durum yoktu. Malum şirketler belli başlı malzemeleri ürettirirlerken hersene farklı ODM lere ihale açtırırlar, 2005 ve üstlerindeki arkadaşların yaşadıkları talihsizlik bu olsa gerek. Bizde 2004 Nisan da fabrikadan çıkarılmış olan full + full C3 var (ki 2005 olarak ruhsata geçiyor), maşallahı var ki konsol sesi, klime veya süspansiyon sorunu yaşamadık.

Tek yaşadığımız sorun, kapı menteşesinin gevşemesi ve tampon vidasının çıkması idi



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acharad -- 1 Eylül 2007; 13:03:31 >


_____________________________



Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..


 
36 Mesaj
3 Eylül 2007; 2:02:25 

Arkadaşlar herkese merhabalar. Yoğunluktan uzun zamandır yazamadım kusuruma bakmayın. Önce biraz kendimden bahsedeceğim çünkü bazı arkadaşlar mesleğimi falan merak etmişler. Ben eczacıyım. Citroen de falan çalışmıyorum. Eczanem var orda kendi işimle meşgulum.
Arabamın boyutlarından bahsedeyim. Arabam 4,80 metredir ve 1600 kg dır. BMW 7.40 dan 100 kg hafiftir. Boyut olarakda 20 cm kısadır. Bir BMW 3 serisi benim arabam yanında ufacık bişey kalır. Ama buna rağmen 230 la otobanda istediğim viraja girerim. Merak eden arkadaşlar olursa özel msj atsınlar kendilerine kanıtlayayım. Kuzenimin de 7.40 ı var hem onunla hemde benim arabamla çıkalım otobana. Ankaradan boluya dorğu uzanalım biraz. Abantta bişeyler yiyip dönelim. ESP devreye giriyormuymuş girmiyormuymuş BMW kaçla girebiliyormuş XM kaçla girebiliyormuş hepsini canlı yaşayalım dönelim tekrar.
Ha bu arada ben BMW ve MERCEDESE kötü demedim. Kalite olarak onlar tabiki benim arabamdan kaliteliler işçilik olarakta fiyat olarakta tabiki üstünler ama çıkarın bakalım bir lastiklerini 3 tekerle gidebileceklermi. Ben burda yol tutuştan bahsediyorum güvenli biçimde hız yapmaktan bahsediyorum. Milisaniyeler içinde süspansiyonların sertleşmesinden veya yumuşamasından bahsediyorum. Patenti Citroene ait olan partneri peugeout nun bile kullanmasına izin verilmeyen bir süspansiyon sisteminden yani Hidro-pnömatik ve hidro-aktif süspansiyon sisteminden bahsediyorum. You tube da citroen XM, Xantia C5, C6 veya Hidractive yazıp aratın ve çıkan videoları seyredin sonra gelip buralarda yol tutuş konusunda yazı yazın. Ben burda kalkıp bir formula aracı ile citroeni aynı kefeye tabiki koyamam zaten bu saçma olur. O araçlar özel üretim araçlardır bir ferrari bir porsche bunlar hız amaçlı spor otomobillerdir. Ben burda aile arabalarından normal kategorideki arabalardan bahsediyorum sapla samanı karıştırmayalım lütfen.
Evimde citroenden çok başka arabaların katalogları var. Rolls-royce kataloğundan ferrariye kadar aklınıza gelen tüm markalara ait yaklaşık 20 senelik bir arşivim var. Ortaokul yıllarından beri katalog yerli yabancı dergi elime ne geçtiyse biriktirdim okudum öğrendim. Halen zaman zaman eski yeni kütüphanemden alır okurum buda benim hobim. 85 yılında anadolu lisesinin hazırlık sınıfını okurken o berbat ingilizcemle utanmadım fabrikalara mektup yazdım ve katalog istedim. O yıllarda Mercedes hayranıydım. Ama okudukça araştırdıkça ve en önemlisi içinde bulunduğum ortamın bana sağladığı çok çeşitli arabaları kullanma olanağımla gördümki citroen otomobil dünyasında bir hit. Hem otomobilin tarihsel gelişimine sağladığı faydalar (avrupada 1990 da yüzyılın otomobil üreticisi seçilmiştir) hemde hemen hemen her modelinde sunulan yenilikler ve tartışmasız bir üstünlük olan hidro-pnömatik süspansiyon sistemi ile Citroen hep farklı hep ayrı olmuştur. Esas fanatiklik okumadan araştırmadan bişeyleri savunmaktır. Citroen kendi ülkesi dışında birçok kez ödül almıştır ve bu ödüllerin içinde Almanyanın da verdiği ödüller vardır. Almanlar kadar milliyetçi bir millet varmıdır sizce. Peki bu insanlar gerizekalımı kalkıp kendi arabaları duruken citroene ödüller vermişler. Buyrun bakalım:
1971 de GS ye yılın otomobili ödülünü benmi verdim
1975 de CX e yılın otomobili, avrupa güvenlik ödülü ve "award style auto" ödüllerini benmi verdim
1977 de ALMANYADA "gute form 76-77" ödülünü CX e benmi verdim
1978 de CX 2500 i dünyanın turbosuz en hızlı aile arabası olarak benmi seçtim
1987 de CX 2500 TURBOII DİZEL modelini dünyanın en hızlı dizeli olarak benmi seçtim
1989 da XM çıkınca hem yılın otomobili ödülünü ve hemde 14 ayrı dalda ödülü benmi verdim
1991 de ALMANYA AUTO MOTO dergisi 7 markayı karşılaştırıp citroen e "dizelin kralı "ünvanı vermiş onudamı ben verdim.
Bunlarıda salladım sakın inanmayın tamammı. İnanırsanız belki citroen gibi kötü bir arabayı alırsınız 230 la viraja girersiniz başbakanın konvoyu 200le giderken siz onun sağından geçersiniz geceyi nezarette geçirirsiniz. Aman bulaşmayın başınıza iş almayın. 15 milyara XM almayın XANTİA almayın başka arabalar alın. Avrupada ölüsü bile 5000 euroya satılan CX i burda 4000 ytl ye almayın. Baylasta aman o eski arabaların bakımlarını yapmasın parçalarını getirtmesin onları yok saysın belki o zaman Citroen in imajını Avrupdaki gibi yüksek seviyelere yükseltir ikinci elini kurtarır. Bir türlü kurtulamadı onlardan. Arabalar delme takma parçalarla halen canavar gibi yürüyorlar ne yaptıysa bitiremedi baylas bu hurdaları. Halen CX ler yollarda. 260 bin km de olupta debriyajı değişmeyen ve halen orjinal balatası ile yürüyen CX var ne yazıkki. Zaten fabrikayı batıranda bunlar değilmiydi. Yoksa Peugeout a niye satıldıki. Şimdiki gibi servisler dolup taşmıyorduki o zamanlar. Baylas niye uğraşsınki bu arabalarla. Bi balata değiştimi 5 sene uğramaz daha nerden kazanacak o zaman. 2003 model C5 20 milyara satılsın hiç önemli değil bugün 50 milyara alırsınız seneye sizde 30 milyara satarsınız nasıl olsa baylas bikere sattımı parasını kazandımı tamam yeter ona.Gerisi ne olursa olsun. Gazetelere aman 3 teker özelliği ile ilgili ilanlar vermesin markanın tarihinden bahsetmesin birileri çıkar yer kendilerini. Hidro-pnömatik lafını ağızlarına bile almasınlar ne gerek var zaten gereksiz birşey hatta Citroen e söylesinler Türkiye ye gelen C5 lere bu sistemi boşuna takmasınlar nasıl olsa kimse bilmiyor ne işe yaradığını, kendilerede zahmet oluyor anlatmıyorlar hem araba ucuzlar daha çok kazanırlar hemde milletin kafası karışmaz, böyle forumlarda benim gibi adamlar çıkıp gecenin bisaatine kadar insanlara bikaç bişey anlatayım diye uğraşmaz. Neyse şimdilik bu kadar yeter heralde. Umarım bu yazdıklarım biryerlere ulaşır. Herkese (citoroen sevmeyenler dahil) sevgiler saygılar kazasız belasız günler diliyorum. Hoşçakalın.


_____________________________

YAŞASIN CİTROEN AŞKI-ÜMİT


5400 Mesaj
3 Eylül 2007; 10:49:25 

umbek 444 arkadaşım öncellikle verdiğin bilgiler için Teşekkür ederim. uğraşıp yazmışsın.Anlaşıldığı kadarı ile de Citroen hakkında baya bir araştırma yapmışsın.

Öncellikle şunda anlaşalım. Ben Citroeni kendi sınıfı içerisinde. Beğendiğim bir araçtır. Ama benim değinmek istediğim konu. onu sınıfı dışında başka bir araç ile karşılaştırmandı. Citroenin çekiş sistemi ile ilgili buluşunu bende zamanında bir kaynak ta okumuştum.

Tamam seni son derece anladım. Citroenin yol tutuşu üzerine 1 numara olduğunu söylüyorsun. Ama kıyasladığın araç yanlış. 100kg ciddi bir farktır. ayrıca Aracın Suspansiyonlarının sertliğinin önemini konuşmayacağım bile.

BMW 7 serisi. Konfor odaklı olarak üretilmiş bir araç olduğunda dolayı yumuşak suspansiyona sahiptir. Tabiki Citroenin gerisinde kalır.


Citroenin sorunsuz bir araç olduğundan bahsetmişsin. Ama dikkat ettim bahsettiğin modeller. Pegeotun satın alınmasından önceki modeller.

Bu çok önemli . Duşun Skoda ne kadar kötü bir araçtı. ama Alman Wolkswagen gurubu onu satın aldı ve araç başktan aşağı yenildendi ve gerçekten çok iyi kalitede bir otomobil oldu. Onu değiştiren Wolkswagen oldu.

Ama bu durumun Tersi Citroen içinde olabilir. Pegeout satın aldıktan sonra da kalitesini muhafaza edebilmişmi. bu cevabını bilmediğim bir soru.

sorunsuzluk istiyorsanda bu ün malesef Toyata nın elinde. Yol tutuşun iyi olabilir.

bu olay Pegeout cuların topiğine dönsün istemiyorum. Onun yüzünden ceza aldım. adam resme fanatik.Adam mercedesten ustun tutuyor. yok daha kaliteli daha uzun ömürlü


Bana deseki. Kardeşim Tipini beğendim aldım. Tama derim al Para senin Zevk senin. ama gidipte kaliteli falan demeyin. Elma ile armutu karşılaştırmayalım.

Sen o citroeni manda kasa bir makam aracı ile değil de kendi sınıfında bir araç ile karşılaştır. ne bilim Focus ile Megan II ile ..

Ben ne olursa olsun Objektif likten yanayım. Burası bir form sitesi ve burya insanlar bilgi almak için geliyor.

bu insanlara yanıltıcı bilgi vermiyelim.
Herkese kazasız belasız gunler...


_____________________________

Opel Astra H 1.3 cdti / 2013 Skoda Fabia 1.2/ Sony Alpha A57 / HP DV6 1235 et/Lenovo U310 / İpad Mini Retina wifi 32GB / İPhone 4 16 GB / Nokia Lumia 520 / ASUS MS238H 23" LED/ İbanez GRG 170dx / Philips - LivingColor/


 
320 Mesaj
3 Eylül 2007; 12:32:56 

D segmentindeki (C5) bir otomobilin dizelini 41-42 bin YTL ye 0 kilometre alıyorsunuz, üstelik Euro N-CAP den 5 yıldız almış, güvenlik-konfor donanımından hiçbir şey çalınmamış, üzerine hidraktif III süspansiyon konulmuş, hala daha bu araba iyi mi, kötü mü polemiği veya marka düşmanlığı yapılıyor. İsteyen C5'e biner, isteyen başkasına. İsteyen Fenerbahçe takımını tutar, isteyen Galatasaray'ı. Otomobil kimileri için bir tutku, kimileri içinse bir araçtır. Her markanın bir tutkunu olacaktır elbet. Burada Citroen tutkunlarının, markalarının iyi ve kötü yönlerini paylaştıkları bir forum mevcut. Herkesin fikrine saygı göstermek gerekir. Verdiğim fiyat ile kıyasladığınız diğer araçların fiyatlarına ve segmentine bir bakın Allah aşkına, ondan sonra Citröen iyi mi, kötü mü yeniden değerlendirin.
Saygılar....


10191 Mesaj
3 Eylül 2007; 15:46:25 


quote:

Orjinalden alıntı: net_katil

umbek 444 arkadaşım öncellikle verdiğin bilgiler için Teşekkür ederim. uğraşıp yazmışsın.Anlaşıldığı kadarı ile de Citroen hakkında baya bir araştırma yapmışsın.

Öncellikle şunda anlaşalım. Ben Citroeni kendi sınıfı içerisinde. Beğendiğim bir araçtır. Ama benim değinmek istediğim konu. onu sınıfı dışında başka bir araç ile karşılaştırmandı. Citroenin çekiş sistemi ile ilgili buluşunu bende zamanında bir kaynak ta okumuştum.

Tamam seni son derece anladım. Citroenin yol tutuşu üzerine 1 numara olduğunu söylüyorsun. Ama kıyasladığın araç yanlış. 100kg ciddi bir farktır. ayrıca Aracın Suspansiyonlarının sertliğinin önemini konuşmayacağım bile.

BMW 7 serisi. Konfor odaklı olarak üretilmiş bir araç olduğunda dolayı yumuşak suspansiyona sahiptir. Tabiki Citroenin gerisinde kalır.


Citroenin sorunsuz bir araç olduğundan bahsetmişsin. Ama dikkat ettim bahsettiğin modeller. Pegeotun satın alınmasından önceki modeller.

Bu çok önemli . Duşun Skoda ne kadar kötü bir araçtı. ama Alman Wolkswagen gurubu onu satın aldı ve araç başktan aşağı yenildendi ve gerçekten çok iyi kalitede bir otomobil oldu. Onu değiştiren Wolkswagen oldu.

Ama bu durumun Tersi Citroen içinde olabilir. Pegeout satın aldıktan sonra da kalitesini muhafaza edebilmişmi. bu cevabını bilmediğim bir soru.

sorunsuzluk istiyorsanda bu ün malesef Toyata nın elinde. Yol tutuşun iyi olabilir.

bu olay Pegeout cuların topiğine dönsün istemiyorum. Onun yüzünden ceza aldım. adam resme fanatik.Adam mercedesten ustun tutuyor. yok daha kaliteli daha uzun ömürlü


Bana deseki. Kardeşim Tipini beğendim aldım. Tama derim al Para senin Zevk senin. ama gidipte kaliteli falan demeyin. Elma ile armutu karşılaştırmayalım.

Sen o citroeni manda kasa bir makam aracı ile değil de kendi sınıfında bir araç ile karşılaştır. ne bilim Focus ile Megan II ile ..

Ben ne olursa olsun Objektif likten yanayım. Burası bir form sitesi ve burya insanlar bilgi almak için geliyor.

bu insanlara yanıltıcı bilgi vermiyelim.
Herkese kazasız belasız gunler...


Chirac ve Sarkozy sadecwe miili duygularından ötürü C6 ya binmediler. Bunu da belirtelim.

Jeremy Clarkson' ın C6 ile BMW 5 series i karşılaştırdığı bir videosu vardı. Bir bakınız isterseniz.


Ha Cem Yılmaz ın dediği gibi, 300 milyar insanın arkasına batabilir bittabi,

o zamanki seçiminiz kendi hayırseverliğinizdir. Hoş ortada o kadar aç varken VW ye veya BMW ye hayırseverlik yapmak da biraz abesle iştigal eder hani


_____________________________



Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..


896 Mesaj
3 Eylül 2007; 17:33:54 



_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


 
69 Mesaj
9 Eylül 2007; 12:06:59 

arkadaslar burda citroen in iyi liginden bahsediyoruz hee tabiki estetikte onemli ve kisisine gore degisir ama burda guvenlik dedigin zaman citroen yol tutus dedigin zaman tabiki citroen konfor dedigin zaman tabiki citroen karizma dedigin zaman tabiki citroen tasarruf dediginde tabiki citroen bence burada umrek e sonuna kadar katılıyorum her arabanın bazı sorunları olabilir bu insanına gore tabiki onemli olan bindigin arabayı severek kullanmak ve onu cocugunmus gibi karınmıs gibi davranmak bu sekilde aracına bakarsan cok farklı bir durumla karsılasırsın iste ve alttaki linki izleyin bu arabaya aşık olamayacak olan tanımıyorum he burada tabiki hadi ya diyipte kafadan citroen karsıtlerı cıkacak mutlaka allahın emri onlara simdiden soyluyorum bosuna yazmayın cevap vermeyin

kazasız belasız trafikler



http://www.youtube.com/watch?v=Lvwh2M36Wsk&NR=1

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
62 Mesaj
9 Eylül 2007; 17:51:37 

Arkadaşlar herkese merhaba. Ben foruma yeni katıldım. Citroen'le ilgili bu sitedeki hemen hemen bütün forumları okudum. C5 almayı düşünen biri olarak gerçekten çok faydalandığımı söyleyebilirim. Bu bölümde genel olarak Citroen markasıyla ilgi görüşlere yer verilse de benim ilglendiğim araç C5 olduğu için onla ilgili birkaç aklıma takılan konu hakkında bilgilerinize başvurmak istyorum. Özellikle umbek444 arkadaşıma birkaç sorum olacaktı. Öncelikle yaptığınız yorumları çok mantıklı ve kaliteli bulduğumu söylemek istiyorum. Zahmet edip baya ayrıntılı yazmızşınız. Sağolun.. Yazdığınız yazılardan bir Citroen hayranı olduğunu anlamamak mümkün değil. Sayenizde ben de bir Citroen hayranı olma yolundayım. Yalnız yazılarınızda birkaç şey kafama takıldı. Sizin de belirttiğiniz gibi kendi ifadenizle klasik Citroen'ciler (hasta Citroen'ciler) C serisini (C1,2,3,4,5) eski Citroenlerden ayrı tutuyormuşsunuz. C1-2-3-4 deseniz anlarım (çünkü HİDRO-PNÖMATİK sistem olmadığından) ama C5'i niye klasik citroenlerden ayrı tuttuğunuzu anlayamadım. Yanlış anlamayın eleştirmek için değil tamamiyle öğrenmek için soruyorum. Yine aynı konuyla ilintili olarak yazdığınız birşey C5 hayranı olarak (benim hayranlığım aracın dizaynı ve 3-5 kilometre deneme sürüşünün bende bıraktığı izlenimden ibaret) kafamda soru işareti bıraktı. C5 almak isteyen bir arkadaşa C5'i tavsiye etmişsiniz ve arkasından kendi ifadenizle "Ben şimdi burda size 500 sf anlatsamda belki abartıyor diyeceksiniz ama C5 i alın kullanın o zaman ne demek istediğimi anlarsınız. Bikaç yıl sonrada benim gibi klasik citroen ler peşinde koşmaya başlarsınız. Sanayilerde CX ararsınız, DS ararsınız, XM alacam diye tutturursunuz." diye belirtmişsiniz. Merak ettiğim; benim alıcam C5 2008 model yaklaşık 50,000 ytl. Siz bu aracı aldıktan sonra bana Citroen'i çok seveceğimi ve gidip 70-80-90 model 10,000-15,000 ytl değerindeki arabaların peşinden koşacağımı söylüyorsunuz. Bu araçlarda olan C5'te olmayan şey nedir onu merak ettim açıkçası. C5'in hangi eksiklikleri beni bu araçlara yönlendirecek. C5 bu araçlara göre daha yeni teknoloji ve daha konforlu diye düşünüyorum (diğer araçları hiç denemedim benimki sadece düşünce). Son bir sorum da, bildiğiniz gibi C5 5-6 ay içerisinde kasa değiştirecek. Ben bu birkaç ay içerisinde bu aracı alsam yeni kasa çıktıktan sonra acaba şimdiki C5 bir Xantia gibi unutulurmu. 2. eldeki değer kaybından ziyade gerek yedek parça gerekse bakımlarda sorunla karşılaşabilirmiyim. Kasa değiştirirken bu aracı sıfır almak sizce mantıklı mı? C5 almamı tavsiye edermisiniz. Eğer engin bilgilerinizle bana yardımcı olursanız vakit ayırırsanız çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler....


_____________________________



1570 Mesaj
11 Eylül 2007; 9:19:03 

alperakbilgi

madem "buyuyunce" anlarım o zaman soyle diyim. bu kadar basit formullerle acıklamaya calıstım cunku senin otesini anlayabilecegini dusunmuyorum. madem "fizik"ten bu kadar anlıyosun laf uretmeyi bosver de bi acıklama getir virajda agır arabanın avantajlı olduguna. neden butun spor arabalar gti larda type-r larda klimanın bile opsiyon olarak sunularak aracın hafif hale getirilmesinin yol tutusuna zarar verecegini sen dusunebiliyosun da araba yapan muhendisler dusunemiyo tabi.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 11 Eylül 2007; 9:29:06 >


_____________________________



896 Mesaj
11 Eylül 2007; 17:47:21 

Tamam sen oyle diyorsan oyle olsun kralsın herşeyi sen bilirsin he kardeşim he...


_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


 
3833 Mesaj
12 Eylül 2007; 9:46:19 

Sn. borrelia 5,

Sevgili umbek444 arkadaşımız görmedi ya da uzun zamandır forumda olmadığından cevap veremedi. Öncelikle bende bir C5 kullanıcısıyım. Citroen gerçek anlamda bir tutkudur ve gerek teknoloji ve gerekse tasarımlarıyla diğer araçlardar ayrılır. Umbek444.ün Xantia, XM ya da CX ararsınız demesinden kastınız zannetmiyorum ki C5.te farkedeceğiniz bir eksiklikten kaynaklansın ve hatta C5 daha yeni olması sebebiyle daha teknolojik ve konforlu bir araç ama C5.te atalarının izlerini taşıyor ve araştırmaya başladığınızda sizde bir heyecan yaratabilir.

Ben C5.in yerine hiçbir araç koyamam ama C1, C2, C3 ve C4 için malesef aynı şeyleri söyleyemem. Açıkça söyleyeyim C4 yerine Focus.u, C3 yerine Punto.yu tercih ederim ama kesinlikle C5.in yerine aynı sınıfta bir başka araç koyamam. Bende umbek444 gibi hidraktif süspansiyon sistemine sahip Citroenleri diğerlerinden kesin bir çizgiyle ayıran taraftanım.

Yeni kasasına gelince. Araştırdığım kadarıyla yeni C5.te abartı bir teknoloji var. Umarım bu kadar fazla elektronik kullanıcılarının başını ağırtmaz.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


896 Mesaj
12 Eylül 2007; 11:06:38 

Eğer gerçekten bişey öğrenmek istiyorsan o kafandaki sabit fikri diretmeden dinleyeceksen neden olduğunu anlatırım ama kafandaki sabit fikri diretmekten başka yaptığın bişey yok. Eğer gerçekten öğrenmek istiyorum amacım iddalaşmak değil bilgi paylaşımı dersen çokda iyi açıklayabilirim. Ama karşımdaki insanın yeni bilgiye açık olması gerekir.


_____________________________


2000 Xantia Activa HDi

1996 XM Turbo CT VSX


 
62 Mesaj
12 Eylül 2007; 12:13:17 

Sağolun Yavuz bey cebınız için. Sizin görüşleriniz de gerçekten çok değerli benim için. C5'in yerine başka araç koymayacağınıza göre ben bu mesajı tavsiye ediyorsunuz diye algılıyorum. teşekkürler...


_____________________________



 
3833 Mesaj
12 Eylül 2007; 15:06:30 

Ben bu aracı 15 aydır kullanıyorum. 25.000 YTL daha pahalı Passat Confortline.a bindiğimde keşke Passat alsaydım demedim. Varsın motoru daha güçlü olsun. Ben C5.i sürdüğümde daha fazla keyif alıyorum üstelik her C5.e bindiğimde bu keyfi alıyorum.

15 ay boyunca garantiden değişen üç parça mevcut.

Birincisi çok fazla parke yoldan gidip gelmek zorunda olduğum için fren kaliperi pimi boşluk yaptı ve değişti. İkincisi LCD ekranda ölü pixeller mevcut olduğundan LCD ekran değişti.
Üçüncüsü belli serideki (2007 ve sonrasında bu durum söz konusu değil) C5.lerdeki krank devir algılayıcı soket ve kablosunun değişimi.

İlk ikisi kronik problemler değil ancak üçüncüsü yolda bırakabilir. Bir şekilde bir C5.te bu arıza birinin başına geldiğinden olsa gerek tüm C5.lerde değişime gidildi.

Şunu belirtmeden geçemeyeceğim. Her aracın kronik problemleri olabilir. Yukarıda saydıklarım sizin başınıza gelebilir de gelmeyebilirde tamamen tevafuk. Şunu unutmayın C5 kolay kırılacak, dökülecek bir araç değildir.


_____________________________

İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanmaya başlar


 
69 Mesaj
13 Eylül 2007; 20:06:42 

evet yavuz baba sonuna kadar sana katılıyorum insanlar bir markanın bir modelinde bir kac tanesinde heleki aynı problemleri gorunce hemen bunlarda hata var alınmaz diye yaygara yapıyorlar halbuki alakası bile yok


_____________________________



 
6640 Mesaj
13 Eylül 2007; 20:52:46 

Hız aşıgı arkadaşlarıma not. Her şehirde mezarlıklarda hız aşıgı genç bedenler yatıyor...Hızlı yaşa genç öl......Cesedin yakışıklı olsun...... Diyenler yanlış demişller.....ALÇAKLARDA OTUR, GÖZET KENDİNİ......SAKIN YÜKSEKLERDEN UÇUCU OLMA......Saygılarımla.... Bu satırları yazan adam kamyona kafa attı...Sag bilegi kırık yaşıyor....Nasıl sag kaldıgına kimseler inanamadı....Allahım korudu......



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 13 Eylül 2007; 20:54:55 >


_____________________________

HİLE İLE İŞ GÖREN MİHNET İLE CAN VERİR,

NAMUSA HÜRMET EDEN NESLİNE ŞEREF VERİR....


159 Mesaj
20 Eylül 2007; 11:50:56 

ben c3 kullanıcısıyım. hemde benzinli. yakıtı çok az yakıyo. çok memnunum.almak isteyenlere tavsiye ederim pişman olmazlar


_____________________________

DH CITROËN KULÜBÜ için TIKLA


 
55 Mesaj
20 Kasım 2007; 21:00:27 

k


_____________________________



 
1777 Mesaj
22 Kasım 2007; 0:09:41 


quote:

Orjinalden alıntı: ygz26_C4

2 yıldır C4 kullanan biri olarak diyebilirim ki Fransız arabalarının içerisinde en iyisi Citroen. Arabadan beklentiler çok önemli. Ona göre değerlendirme yapılmalı. Tipi şöyle falan filan demek boşa oluyor. Daha önce vites, koltuk, cam dan oluşan şeye araba derken C4 önüme bambaşka bir pencere açtı. Bir milad oldu. Aynı segment teki rakipleri para peşinde koşarlarken (Golf, Focus, Astra..neredeyse boş araçlara faiş fiyatlar isterkene ) C4 Bir çok yenilikle tanıştırdı.
Araçta elbetteki eksiklikler var. Ses problemi (Fren sesi aşırı) , Servis te hiç yardımcı olmazlar, (hep yetersizdir) , bol benzin tüketir. (depoyu bile fullemesi 60lt. * 3.000= ufff) Kemikli vites geçişi vs. gider. Ama yoldan geçerken insanların bakışları, sürüş zevki ve konforu, teknolojik yenilikleri (saymakla bitmez) Güvenlik , En önemlisi Uygun bakım maliyeti bence en önemli artıları. Ve bunları yaşayan eksilerini devede kulak olarak nitelendirir.
Fiyat/ Performans olarak çok üst seviyede olduğunu söyleyebilirim. BMW,Mercedes ve Audi yi bir tarafa koyarsam orta segmentte citröen yenilikleriyle liderdir. Ha ben bu araçtan sonra citroen alırmıyım, almam. Audi A3 alacam (Otomatik+Sunroof+Sert Süspansiyon için.) ama Rakiplerinden her zaman 2 kat üstün olduğundan citroen le yollarımız ilerde mutlaka kesişecek... Saygılar.


Hocam sizin C4 otomatikmi aceba?otomatikse biraz bilgi verebilirmisiniz?


_____________________________

2014 TOYOTA COROLLA ADVANCE 1.4d 4d İNCİ BEYAZI


 
726 Mesaj
27 Aralık 2007; 19:36:19 

Merhaba,

Sevgili arkadaşlar, Bx lerden hemen hemen hiç söz edilmemiş. Sadece bir iki yerde geçmiş. Biliyormusunz ki bugün ki C5 in dedesidir. Ve bahsedilen tüm üstün özelliklere sahiptir. Sanayilerde, arabayla ilgili bir gram bile kimse kötü birşey söylememekle birlikte çok çok az olmasından dolayı parça sıkıntısı yaşanması fiyatlarını çürük serçe fiyatına indirmiştir. Buna rağmen yine de serçe ile rekabet edememektedir yurdum insanı nazarında. Bir dizel XM hayali ile yatıp kalkmaktayım. Yaşım 41.
Kırmızı uçan halımı satmaktan bugün vazgeçtim. Ve yılbaşından sonra detaylı bakım için ustaama teslim edeceğim.
Saygılar


_____________________________



222 Mesaj
27 Aralık 2007; 22:07:37 

Youtube da güzel videolar var.. c6 ile bmw5 in sarsıntı testi :

http://www.youtube.com/watch?v=EAMnDF3ismQ



_____________________________



 
1957 Mesaj
5 Ocak 2008; 14:36:23 

Bu aralar Auto show dergisinin 2. el piyasasına yönelik bir dergisi çıktı, 6 ytl. Lütfen alıp bir okuyun hangi en çok sorunlu araçlar hangi markada. Ben bir yorum yapmıyorum kullanıcı şikayetlerine göre değerlendirilmiş. En iyi araba en az sorun çıkarandır!


_____________________________







 
185 Mesaj
5 Ocak 2008; 16:34:14 

almanyada yolarda kalan arabalarin cogunun bmw oldunu biliyormuydunuz


fransada ise yollarda kalan encok arabada renault lar



turkiyede ise yollarda en cok kalan arabalar ise fiat lar


psa dan sasmayalim biz en iyisi


peugeot citroen ayni araclardir

citroeni peugeot satin alarak psa altina almistir


yakinda tek bir markada birlesecek ler





_____________________________

candan


896 Mesaj