Şimdi Ara

OPEL ASTRA J KASA 1.6 CDTI 110 /136 HP

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.714
Cevap
56
Favori
438.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • DİKKAT... ASTRA 1.6 136hp kullanıcıların acilen okumasını tafsiye ederim.

    mayıs 2014 çıkışlı astra 1.6 136 hp sport araca sahibim. 16500 km. yaptım. yaşadığım ve tecrübe ettiğim 3 problemden bahsedeceğim. öncelikle araçtan son derece memnunum. motor ve yol tutuş performansları gerçekten çok iyi. yakıt değerleri katologlarda yazdığı gibi değil. arabanın kalkıştaki 320nm tork ile ivmelenmesinin ardından sırtınızdaki baskıyı hissettiğinizde o araca 3.7 lt. yakıt yaktırmak pek mümkün değil. arabayı düzlük yola aldığınızda hız sabitliyice 100 km kitlediğinizde araç 3.2-3.8 yakıt tüketiyor. rampa çıkıp indiğinde yaklaşık 30 km yol yaptığınızda genel ortalamayı 4.5 litrede görüyorsunuz. ama biz hız limiti 120 km kullandığınızda ortalama 5.5 lt. dir. hız sabitleyici araca fazla yaktırmaktadır. manuel kullansanız 5 lt ortalamayı 120 km hız ile yakalarsınız. 170 km hıza çıktığında 9 lt. tüketmektedir. şehir içinde sportif kullanacaksanız ortalam 6.5 lt. sakin kullanımda 5 lt. tüketim görürsünüz.

    yaşadığım sıkıntının ilki arka buğu çözücü. herkeste olan sıkıntı. servisler bu olayı dizel partikül filtresinin tetiklediğini söylemekteler. ifadeler çeliştiğinden dolayı yalan söyledikleri bariz ortadır. arabama opel de cam film taktırdım. malum arka cam da da siyah film var. film araç içerisini ne kadar serin tutsada üzerinde topladığı ısıyı cama iletmekte, buna paralel arka cam buğu çözücü çalıştığında camdaki ısı sıcak havalarda abartılı şekilde artmaktadır. servise başvurdum. klima ünitemi kontrol ettiler. yazılımını yeniden yüklediler ama sorun çözülmedi. sonra ki gidişimde ise bana bunu partikül filtresinin tetiklediğini söylediler. açıklamaları araca yük bindirerek yakıtı artırıp motordan çıkan egsoz gazın ısısını artırmak için olduğunu söylediler. bende yemiş gibi yaptım tabi. fakat dizel partikül filtrem sorun çıkarınca film koptu. lütfen beni dikkatlce dinleyin sıkılmadan okuyun başınız çok ağrıya bilir.

    Dizel partikül filtresi sizce fiyat olarak ne kadardır? 100-200..? hayır tam olarak 7.500 TL.... Hikayem şu. Ocak ayında yolların buzlu ve karlı olması nedeniyle ara. düşük devirlerde kullanıldığından partikül filtrem doldu. yol bilgisayarına Diz. Par. Filt. Dolu Sürmeye devam ediniz uyarı geldi.... Her zaman karşılaşılan bir aşamadır bu. Fakat bende ki uyarı 50 km yol yaptığım halde kalkmayınca meseleden şüphelenip servisi telefon ile arayıp durumu ilettim. Bana 2500-3000 devir aralığında en az 30 dk sürün filtre temizlenecektir dediler. eyvallah dedik 400km yol yaptık 4 günde yine kalkmadı uyarı. arada yine arayıp durumu bildirdik. sorun uzayınca aracı servise götürdüm. götürmeden önce dizel partikül filtresi hakkında ne kadar teknik bilgi varsa araştırıp öğrendim. sizde araştırıp öğrenin. neden mi? servis garanti kapsamındaki araca verilen ilk tepki mazotu nerden aldınız sorusu oldu!!! motorun sesi bir garip! gibi kullanıcıya atmaya çalıştılar meseleyi.. arabayı test sürüşüne çıkardılar toplamda 150 km yol yaptılar. meseleyi anlayamadılar. filtreyi değiştirelim dedim 7.500 tl dediler. sonra aracı kaldırdılar. filreyi yerinden söküp kontro lettiklerinde filtre üzerinde bulunan 2 basınç ölçen (filtrenin doluluk oranını) sensörlerin hava hortumlarından birinin basınç ile patladığını fark ettiler. GM e garanti kapsamında parça isteğini sistem den geçer geçmez GM parçaya anında onay verdiklerinde parçanın GM tarafından yenilendiğini, farklı bir stok numarasından geliştirilmiş bir sensör gönderdiler. araca takıldı ve araç daha stabil çalışmaya başladı. zırt pırt filtre dolu uyarısı gelmiyor. kısaca dizel partikül filtresinde bulunan sensörlerden 1 si hatalı üretim bunu acilen değiştirin.

    Dizel partikül filtresini anlatıyorum. Neden pahalı? Titanyum alışımlı dış kaplama ve yüksek ısıya dayanıklı iç porselen maddeden üretilmiş filtre. egzos gazından filtre edilen partiküller burada toplanıyor. Sensörler basınç ölçerek filtrenin doluluk oranını sürekli kontrol ediyor. Filtre dolduğunda ise 3 farklı aşamada buna rejenerasyon deniyor kurumları yakmaya başlıyor.
    1.Aşama :Araç motor ısısı 90 derece ve araç 2000 devirlerde seyrettiğinde egsoz ısısı partikülleri sürekli yakmaktadır. Bu pasif aşamadır. Fakat şehir içi ve kısa kullanımlar yada düşük devir kullanımlar neticesinde filtre 1.Aşama temizlemeyi yapamamakta ve dolmaya başlamaktadır. basınç sensörü doluluk limitini aştığı an aracı Rejenerasyon 2 ye geçirmektedir.

    2.aşama : Motor normal çalışmakta fakat egsoz ısısını artırmak için yanmanın sonlandığı silindir içerine çiğ yakıt atarak yada direk olarak filtre içerisine yakıt püskürterek partikül filtre içerisindeki ısıyı 800 dereceye çıkarmaya çalışmaktadır. Bunun için bize aracı 2500 üzeri devirlerde sürün diye tafsiye ediyorlar. Bu aşamada yakıt tüketimi artığı için hatta bariz düzeyde yol bilgisayarı "Dizel Partikül Filtresi Dolu Sürmeye devam ediniz" uyarı vererek yakıt değerlerini MASKELİYORLAR. Eğer bir sorun yoksa yaklaşık 20-30 km lik mesafe katedildiğinde REg.2 de filtre temizlenerek yol bilgisayarı normal hale gelmektedir. FAkat yukarıda ki uyarının bir de üstüne ZORUNLU uyarısı geldiyse sistem REG.3 e geçmiş demektir ki bu da yaklaşık olarak filtrenin %80 dolduğu anlamına gelir.

    3.Aşama : ZORUNLU uyarını aldıysanız arabayı stop etmeden 20-30 km bir yerlere gidin. Aracı o halde bırakmayın. ŞAyet bu kadar yol yapıp uyarı kalkmıyorsa aracı daha fazla kullanmayın, servise götürün size bu anlattığımı adamlara anlatın. MAster TEch denen usta bana 400 km yol yaptırttı. Az daha filtreden olacaktım. Bu arabada bulunan filtre norm 6. kendi kendini temizleyen filtredir. burası türkiye. sanayilerde bu filtreleri temizleyen kimyasallar satılmakta. asla ve asla servise dikte edin kimyasal temizleme yaptırtmayın. 7500 tl masrafınız olur.

    Aldığım ilk günde verdiğim ilk tepki aracı ben marş ile çalıştırdığımda duyduğum o normal olmayan motorun neresinden geldiği belli olmayan o ürkütücü ses.... Belki bilen var yada farketmeyenler. Bu sesi ilk gün MAster TEch denen usta bozuntusuna sorduğumda.. Bana aynen şunu söyledi. Bu ses beni de çok rahatsız etti. 30 gün motor üzerinde araştırma yaptım GM ile görüştük. Bunun normal olduğunu söyledirç Biraz arıza olmadığını beyan ettiler. Start stop özelliği marşa bastığında bu sesi duymadığımı ama aracı ilk ben anahtar ile çalıştırdığımda bu sesin çıktığını ilettim. yapılacak bir şey olmadığını söylediler. eyvallah dedik aracı aldık. 31 martta aracımı servise götürdüm. motor kontrol ünitesinin yazılımı değişmiş. garanti kapsamında ücretsiz yazılım güncellemesi için beni davet ettiler. ARaca yeni yazılımı attılar. O lanet ses artık yok oldu. Acilen servise gidiniz ve aracınızın motor kontrol ünite yazılımını ücretsiz güncelletiniz. Ve becerebilirseniz partikül filtre sensörünü değiştirtiniz. arka buğu çözücü sıkıntısının bu yaılım ile giderilip giderilmediğini henüz kontro letmedim şayet giderildi ise tekrardan yazarım.

    Şimdi genel bir kapanış yapacağım. Hayatta kusursuz olan tek şey ALLAH tır. Henüz 2 yıllık yeni bir motor. Ve bu motorun bir karşılığı yok hiç bir firmada yok. Gerçekten çok sessiz gerçekten çok atak ve ekonomik. basarsan gaza aracın sağa sola kafa atışı sana haz verir. yok ben sakin severim dersen oda çok kolay. Bu arabayı almak isteyen kişiler belki şimdi diyecek ki sıfır arabada böyle sorun mu olur. Olur arkadaşlar. Neticede kul yapısı. Burada esas önemli olan GM in aracını sürekli ve hızlı bir şekilde güncellemesi. hatayı gidermesi. parçayı geliştirmesi.

    Paranı geri verseler arabayı iade etmek istermisin deseler KESİNLİKLE hayır derim. aldığımın 2nci ayında 1 hafta içinde EDİRNE-ERZURUM arası seyahat ettim. tam 3400 km yol yaptım. Samimiyetle söylüyorum zerre yorgunluk ve baş ağrısı yaşamadım. Gerçekten bu paraya fazlasıyla değer bir konforu var. Alacak olan arkadaşlarıma şiddetle tafsiye ederim. ERZURUM dedim arkadaşlar. Dağ taş bayır. Hız Sabitleyici 120 km bağladım. O rampalarda o dik yokuşlarda aracımı 119km hiç görmedim. Kütlesi ağır fakat yol tutuşu nefis bir avantaj. Bu araçta ESP ve ABS yok. ESP+ ABS+ TCP+ bunlarıda araştırın derim. Tüm güvenliğini zorlayarak yağmurda çamurda karda buzda denedim. yukarıda yazdıklarım dışında şuana kadar kusursuz bir araç. Uyarılarımı dikkate alın. Umarım faydalı olmuşumdur.
    konu hakkında görüşmek isteyen arkadaşlarım omerfarukadenli@gmail.com bana yazabilirler....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ömeradenli -- 2 Nisan 2015; 2:56:18 >




  • DİKKAT... ASTRA 1.6 136hp kullanıcıların acilen okumasını tafsiye ederim.

    mayıs 2014 çıkışlı astra 1.6 136 hp sport araca sahibim. 16500 km. yaptım. yaşadığım ve tecrübe ettiğim 3 problemden bahsedeceğim. öncelikle araçtan son derece memnunum. motor ve yol tutuş performansları gerçekten çok iyi. yakıt değerleri katologlarda yazdığı gibi değil. arabanın kalkıştaki 320nm tork ile ivmelenmesinin ardından sırtınızdaki baskıyı hissettiğinizde o araca 3.7 lt. yakıt yaktırmak pek mümkün değil. arabayı düzlük yola aldığınızda hız sabitliyice 100 km kitlediğinizde araç 3.2-3.8 yakıt tüketiyor. rampa çıkıp indiğinde yaklaşık 30 km yol yaptığınızda genel ortalamayı 4.5 litrede görüyorsunuz. ama biz hız limiti 120 km kullandığınızda ortalama 5.5 lt. dir. hız sabitleyici araca fazla yaktırmaktadır. manuel kullansanız 5 lt ortalamayı 120 km hız ile yakalarsınız. 170 km hıza çıktığında 9 lt. tüketmektedir. şehir içinde sportif kullanacaksanız ortalam 6.5 lt. sakin kullanımda 5 lt. tüketim görürsünüz.

    yaşadığım sıkıntının ilki arka buğu çözücü. herkeste olan sıkıntı. servisler bu olayı dizel partikül filtresinin tetiklediğini söylemekteler. ifadeler çeliştiğinden dolayı yalan söyledikleri bariz ortadır. arabama opel de cam film taktırdım. malum arka cam da da siyah film var. film araç içerisini ne kadar serin tutsada üzerinde topladığı ısıyı cama iletmekte, buna paralel arka cam buğu çözücü çalıştığında camdaki ısı sıcak havalarda abartılı şekilde artmaktadır. servise başvurdum. klima ünitemi kontrol ettiler. yazılımını yeniden yüklediler ama sorun çözülmedi. sonra ki gidişimde ise bana bunu partikül filtresinin tetiklediğini söylediler. açıklamaları araca yük bindirerek yakıtı artırıp motordan çıkan egsoz gazın ısısını artırmak için olduğunu söylediler. bende yemiş gibi yaptım tabi. fakat dizel partikül filtrem sorun çıkarınca film koptu. lütfen beni dikkatlce dinleyin sıkılmadan okuyun başınız çok ağrıya bilir.

    Dizel partikül filtresi sizce fiyat olarak ne kadardır? 100-200..? hayır tam olarak 7.500 TL.... Hikayem şu. Ocak ayında yolların buzlu ve karlı olması nedeniyle ara. düşük devirlerde kullanıldığından partikül filtrem doldu. yol bilgisayarına Diz. Par. Filt. Dolu Sürmeye devam ediniz uyarı geldi.... Her zaman karşılaşılan bir aşamadır bu. Fakat bende ki uyarı 50 km yol yaptığım halde kalkmayınca meseleden şüphelenip servisi telefon ile arayıp durumu ilettim. Bana 2500-3000 devir aralığında en az 30 dk sürün filtre temizlenecektir dediler. eyvallah dedik 400km yol yaptık 4 günde yine kalkmadı uyarı. arada yine arayıp durumu bildirdik. sorun uzayınca aracı servise götürdüm. götürmeden önce dizel partikül filtresi hakkında ne kadar teknik bilgi varsa araştırıp öğrendim. sizde araştırıp öğrenin. neden mi? servis garanti kapsamındaki araca verilen ilk tepki mazotu nerden aldınız sorusu oldu!!! motorun sesi bir garip! gibi kullanıcıya atmaya çalıştılar meseleyi.. arabayı test sürüşüne çıkardılar toplamda 150 km yol yaptılar. meseleyi anlayamadılar. filtreyi değiştirelim dedim 7.500 tl dediler. sonra aracı kaldırdılar. filreyi yerinden söküp kontro lettiklerinde filtre üzerinde bulunan 2 basınç ölçen (filtrenin doluluk oranını) sensörlerin hava hortumlarından birinin basınç ile patladığını fark ettiler. GM e garanti kapsamında parça isteğini sistem den geçer geçmez GM parçaya anında onay verdiklerinde parçanın GM tarafından yenilendiğini, farklı bir stok numarasından geliştirilmiş bir sensör gönderdiler. araca takıldı ve araç daha stabil çalışmaya başladı. zırt pırt filtre dolu uyarısı gelmiyor. kısaca dizel partikül filtresinde bulunan sensörlerden 1 si hatalı üretim bunu acilen değiştirin.

    Dizel partikül filtresini anlatıyorum. Neden pahalı? Titanyum alışımlı dış kaplama ve yüksek ısıya dayanıklı iç porselen maddeden üretilmiş filtre. egzos gazından filtre edilen partiküller burada toplanıyor. Sensörler basınç ölçerek filtrenin doluluk oranını sürekli kontrol ediyor. Filtre dolduğunda ise 3 farklı aşamada buna rejenerasyon deniyor kurumları yakmaya başlıyor.
    1.Aşama :Araç motor ısısı 90 derece ve araç 2000 devirlerde seyrettiğinde egsoz ısısı partikülleri sürekli yakmaktadır. Bu pasif aşamadır. Fakat şehir içi ve kısa kullanımlar yada düşük devir kullanımlar neticesinde filtre 1.Aşama temizlemeyi yapamamakta ve dolmaya başlamaktadır. basınç sensörü doluluk limitini aştığı an aracı Rejenerasyon 2 ye geçirmektedir.

    2.aşama : Motor normal çalışmakta fakat egsoz ısısını artırmak için yanmanın sonlandığı silindir içerine çiğ yakıt atarak yada direk olarak filtre içerisine yakıt püskürterek partikül filtre içerisindeki ısıyı 800 dereceye çıkarmaya çalışmaktadır. Bunun için bize aracı 2500 üzeri devirlerde sürün diye tafsiye ediyorlar. Bu aşamada yakıt tüketimi artığı için hatta bariz düzeyde yol bilgisayarı "Dizel Partikül Filtresi Dolu Sürmeye devam ediniz" uyarı vererek yakıt değerlerini MASKELİYORLAR. Eğer bir sorun yoksa yaklaşık 20-30 km lik mesafe katedildiğinde REg.2 de filtre temizlenerek yol bilgisayarı normal hale gelmektedir. FAkat yukarıda ki uyarının bir de üstüne ZORUNLU uyarısı geldiyse sistem REG.3 e geçmiş demektir ki bu da yaklaşık olarak filtrenin %80 dolduğu anlamına gelir.

    3.Aşama : ZORUNLU uyarını aldıysanız arabayı stop etmeden 20-30 km bir yerlere gidin. Aracı o halde bırakmayın. ŞAyet bu kadar yol yapıp uyarı kalkmıyorsa aracı daha fazla kullanmayın, servise götürün size bu anlattığımı adamlara anlatın. MAster TEch denen usta bana 400 km yol yaptırttı. Az daha filtreden olacaktım. Bu arabada bulunan filtre norm 6. kendi kendini temizleyen filtredir. burası türkiye. sanayilerde bu filtreleri temizleyen kimyasallar satılmakta. asla ve asla servise dikte edin kimyasal temizleme yaptırtmayın. 7500 tl masrafınız olur.

    Aldığım ilk günde verdiğim ilk tepki aracı ben marş ile çalıştırdığımda duyduğum o normal olmayan motorun neresinden geldiği belli olmayan o ürkütücü ses.... Belki bilen var yada farketmeyenler. Bu sesi ilk gün MAster TEch denen usta bozuntusuna sorduğumda.. Bana aynen şunu söyledi. Bu ses beni de çok rahatsız etti. 30 gün motor üzerinde araştırma yaptım GM ile görüştük. Bunun normal olduğunu söyledirç Biraz arıza olmadığını beyan ettiler. Start stop özelliği marşa bastığında bu sesi duymadığımı ama aracı ilk ben anahtar ile çalıştırdığımda bu sesin çıktığını ilettim. yapılacak bir şey olmadığını söylediler. eyvallah dedik aracı aldık. 31 martta aracımı servise götürdüm. motor kontrol ünitesinin yazılımı değişmiş. garanti kapsamında ücretsiz yazılım güncellemesi için beni davet ettiler. ARaca yeni yazılımı attılar. O lanet ses artık yok oldu. Acilen servise gidiniz ve aracınızın motor kontrol ünite yazılımını ücretsiz güncelletiniz. Ve becerebilirseniz partikül filtre sensörünü değiştirtiniz. arka buğu çözücü sıkıntısının bu yaılım ile giderilip giderilmediğini henüz kontro letmedim şayet giderildi ise tekrardan yazarım.

    Şimdi genel bir kapanış yapacağım. Hayatta kusursuz olan tek şey ALLAH tır. Henüz 2 yıllık yeni bir motor. Ve bu motorun bir karşılığı yok hiç bir firmada yok. Gerçekten çok sessiz gerçekten çok atak ve ekonomik. basarsan gaza aracın sağa sola kafa atışı sana haz verir. yok ben sakin severim dersen oda çok kolay. Bu arabayı almak isteyen kişiler belki şimdi diyecek ki sıfır arabada böyle sorun mu olur. Olur arkadaşlar. Neticede kul yapısı. Burada esas önemli olan GM in aracını sürekli ve hızlı bir şekilde güncellemesi. hatayı gidermesi. parçayı geliştirmesi.

    Paranı geri verseler arabayı iade etmek istermisin deseler KESİNLİKLE hayır derim. aldığımın 2nci ayında 1 hafta içinde EDİRNE-ERZURUM arası seyahat ettim. tam 3400 km yol yaptım. Samimiyetle söylüyorum zerre yorgunluk ve baş ağrısı yaşamadım. Gerçekten bu paraya fazlasıyla değer bir konforu var. Alacak olan arkadaşlarıma şiddetle tafsiye ederim. ERZURUM dedim arkadaşlar. Dağ taş bayır. Hız Sabitleyici 120 km bağladım. O rampalarda o dik yokuşlarda aracımı 119km hiç görmedim. Kütlesi ağır fakat yol tutuşu nefis bir avantaj. Bu araçta ESP ve ABS yok. ESP+ ABS+ TCP+ bunlarıda araştırın derim. Tüm güvenliğini zorlayarak yağmurda çamurda karda buzda denedim. yukarıda yazdıklarım dışında şuana kadar kusursuz bir araç. Uyarılarımı dikkate alın. Umarım faydalı olmuşumdur.
    konu hakkında görüşmek isteyen arkadaşlarım omerfarukadenli@gmail.com bana yazabilirler....
    3 aydir sw sport donanim 136 beygir kullaniyorum. Daha once focus 2 dizel 109 beygir, megane dizel 80, fluence dizel 85 beygir kullandim. Bircok arac kiraladim (s40, mondeo vs..)

    Arac C sinifi araclardan daha ust sinif his veriyor. Tok ve agir. 0-100 guzel ama ara hizlanmalar cok daha guzel. Herhangi bir hizda hangi devirde olursa olsun guzel hizlaniyor. Motor cok sessiz.

    Gayet memnunum, tavsiye ederim.

    ayni tarz kullanimda yaz degerleri; (astra haric her birini 3 yil 150 bin km kullandim)

    Focus 2 dizel 109 bg 6.7 lt
    Megane 2 dizel 80 bg 5.8 lt
    Fluence dizel 85 bg 6.2 lt
    Astra dizel 136 bg 6.9 lt. (Kişin 7.3 lt).
    Yapay Zekanın Yanıtı

    OPEL ASTRA J KASA 1.6 CDTI 110 /136 HP

    Opel Astra J kasa 1.6 CDTI 110 /136 HP motoruyla popüler bir kompakt otomobildir. Dizel yakıtla çalışan bu motor, performans ve yakıt verimliliğinin iyi bir dengesini sunmaktadır.

    Bakım ve Onarım

    Opel Astra 1.6 CDTI 110 /136 HP motorun düzenli bakımını yapmak önemlidir. Önerilen yağ değişim aralığı 15.000 kilometre veya yılda birdir. Kullandığınız yağın üretici tarafından önerilen özelliklere sahip olduğundan emin olmalısınız.

    Kronik Sorunlar

    Opel Astra 1.6 CDTI 110 /136 HP motorunda bilinen bazı kronik sorunlar vardır. Bunlardan biri, triger zincirinin zamanla gerilip atlayabilmesidir. Bu, ciddi motor hasarına yol açabilir. Bu nedenle triger zincirinin düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önerilir.

    Bir diğer kronik sorun ise EGR valfinin tıkanmasıdır. Bu, motor performansını düşürebilir ve yakıt verimliliğini azaltabilir. EGR valfinin düzenli olarak temizlenmesi sorunun önlenmesine yardımcı olabilir.

    Akü

    Opel Astra J 1.6 CDTI 110 /136 HP için önerilen akü kapasitesi 70 amper saattir. Akünün düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi araç performansı için önemlidir.

    Triger Zinciri Değişimi

    Opel Astra 1.6 CDTI 110 /136 HP motorundaki triger zincirinin değişim aralığı genellikle 150.000 kilometre veya 10 yıldır. Ancak sürüş koşullarına bağlı olarak daha erken değiştirilmesi gerekebilir. Triger zinciri değişiminin maliyeti, işçilik dahil olmak üzere değişebilir.

    Bu bilgilere ek olarak, Opel Astra 1.6 CDTI motorundaki diğer potansiyel sorunları öğrenmek için güvenilir kaynaklara başvurulması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu motor bu kasayı efsane yapardı,ta ki fiyatı görene kadar
  • airfield A kullanıcısına yanıt
    77K ver jetta yada golf al, hız sabitleyici bile yok. 105ps. 105'lik motor mu kaldı ?
  • 2015-2018 arası 1.6 cdti 136bg HB sport sıfır alıp kullandım....aga ne arabaydı arabadan ziyade ne güzel motordu o....sırf bunu yazmak için girdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharpie -- 8 Eylül 2019; 12:36:29 >
  • Evomania kullanıcısına yanıt
    Aracı almadan önce golf, passat ve i30 u test ettim, saydığım araçları otobanda test edemedim tabiki sadece trafikte test ettim, işim gereği şantiyede çalışıyorum, duster(konu ile alakası yok biliyorum), C4 ve fluence de kullandım, motor olarak 1.6 cdti ın hiç bir eksiği yok.Aracı almadan önce bir sene kadar astra 1.3 kullandım, motorun kasaya yetmediğini kendimde gördüm ve almayı düşünen çevremde ki arkadaşlarıda pek çok kez uyarmışımdır, fakat 136 beygirlik bu motorun kasaya yetmeme gibi bir ihtimali yok, 150-200 kilo hafifletilse elbette çok çok iyi olur, fakat bu hali ile bu araca bu motor oldukça yeterli.
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    Geldi 3 bin yol yapıldı, taş çarpıp boyası bile çizildi:) flex ride hakikaten güzel bir opsiyon. otoyollardaki içeri ses veren uyarı çizgilerinden geçerken, tour modu ve sport modunu karşılarştırdım, ses çok azalıyor tourda, ayrıca ikisi ile de 100 km/h de seri 45 derece çevirerek slalom yaptım, sportta araç çok iyi tutuyor kış lastiği takmama rağmen, ayrıca koltukla da sizi iyi tutuyor kenarları çok başarılı sport koltukların, beklerken kötüde aracı, gelince çok keyif aldırıyor:) motorda bu kasaya çok iyi, tc, esc kapalıyken 320 yi hissettiyor. yakıt 5.8 biraz sıkışıtırıyorum arabayı, bir de opelin koyduğu boktan mineral yağdan gibi bu durum sanki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi şahımerdan -- 17 Kasım 2014; 17:22:34 >
  • 3 aydir sw sport donanim 136 beygir kullaniyorum. Daha once focus 2 dizel 109 beygir, megane dizel 80, fluence dizel 85 beygir kullandim. Bircok arac kiraladim (s40, mondeo vs..)

    Arac C sinifi araclardan daha ust sinif his veriyor. Tok ve agir. 0-100 guzel ama ara hizlanmalar cok daha guzel. Herhangi bir hizda hangi devirde olursa olsun guzel hizlaniyor. Motor cok sessiz.

    Gayet memnunum, tavsiye ederim.

    ayni tarz kullanimda yaz degerleri; (astra haric her birini 3 yil 150 bin km kullandim)

    Focus 2 dizel 109 bg 6.7 lt
    Megane 2 dizel 80 bg 5.8 lt
    Fluence dizel 85 bg 6.2 lt
    Astra dizel 136 bg 6.9 lt. (Kişin 7.3 lt).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokselelkn -- 18 Ocak 2015; 1:20:19 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2017 Astra J 1.6 115 HP Akü
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Bu araca gitmiyor diyenin ya arabasi yoktur yada ehliyeti yoktur. Tcs kapatinca aracin hizlanmasi bariz sekilde artiyor. Tcs kapatma esp kapatma degil. Ani gaza yuklenmelerde patinaji engellemek icin gaz kesme dahil bir nevi guvenlik icin.

    Her arac guvenlik ozellikleri sebebiyle kagit uzerindeki gucu ani hizlanmalarda yere aktarmaz. 0-100 hizlanmalar tcs vb. Ozellikler kapatilarak olculur ve kataloglara yazilir. Araci test edenler kapatmadigi icin yalan yanlis fikirlere kapilabilir. Tabi birde papaganlar var ki her duydugunu tekrarlayarak egosunu tatmin etme derdinde. Araclarin 0-100 hizlanmasina bakildigi gibi 60-100 veya 80-120 gibi hizlanmalarina da bakilmali. Aksi durumda tsi ibiza en ucuz en guclu cozum olurdu.

    Son kasa a4 2.0 dizel 150 beygir 320 tork ile basa bas gidiyor. Duz yolda ve rampada.

    Astra 136 sport donanim kullaniyorum. Viraj performansi cok iyi. Birkac kez a4 le yarismamiz oldu virajda gectim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gokselelkn -- 9 Mart 2015; 22:28:33 >
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    Bunu astra k bölümünde söyledim linç girişiminde bulundu fanlar.



    Neymiş mühendis 2 demir çubuğa (wats ı kastediyo ) gerek yok demişse gerek yokmuş. Opelin yaptığı bildiğin sahtekarlık yavaştan boşalttı astra k yı. Kaput keçesini bile aldı.



    Allah kimseyi kòrlemesine fan etmesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 26 Şubat 2017; 1:3:51 >
  • Vallahi aynı araç bende var şehir iç/dış hiç fark etmeksizin afedersiniz köpek gibi çekiyor yani hele ki en sevdiğim an ise turbonun devreye girdiği o koltuğa yapıştırma anı, hantal diyenler 1.3 ile karıştırıyor sanırım ben 1.6 136'yı kullanıyorum 2 yıldır daha hiçbir sıkıntısını görmedim almak isteyenlere tavsiye bile ederim yani çok memnunum. Hantal diyenler bence corollaya falan baksın bi 1.4 90 beygir hala devam ediyor sanırım :):)
  • qfactory Q kullanıcısına yanıt

    İlk sahibi olarak 243 bin kilometredir kullandığımız ve kullanmaya devam ettiğimiz 1.6 CDTI aracın sahibi olarak ;


    1 - Triger zincirini ne zaman ses alırsanız o zaman değiştiriyorsunuz. Bizim aracımızınki 150 binlerde ses yapmaya başladığı için 156 binde değişti. Amcamın aracı 100 binde ufak ufak yapmaya başladı ama hala kullanıyor şu an için bir sıkıntı yok. Ayrıca, Opel triger sorununu da çözdü zaten. Zincir değişiminde geliştirilmiş parçaları takarsanız bir daha bu problemi yaşamazsınız.

    2- Kronik olarak porya rulmanının pulu kırılır eğer sert çukurlardan geçerseniz. Kırılınca da ABS sensörünün önünü kapatır ve araç arızaya düşer gaz yemez. Bu pulun orijinalini piyasada 50-100 lira arasına bulabilirsiniz. Bir diğer kronik problemi ise su seviyesi sensörü. Yedek su deposuna entegre olduğu için komple değişir. Şu anki fiyatı hakkında bir bilgim yok.

    3- Manuel de olsa otomatik de olsa şanzıman yağını şanzımanın uzun ömürlülüğü icin değiştirmeniz şarttır. Sanayideki ustalar bu yağ ömürlük deseler de üretici o aracın 180 bin km sonra çöpe gideceğini varsayarak o aracı üretir. Eğer 180 bin km sonra çöpe atılacaksa yağ değisimine gerek yoktur. Uzun ömürlülük aranıyorsa en geç 60 bin kmde değişmesi şarttır.

    4- 243 bin km'dir turbo herhangi bir şekilde ellenmedi. Bir sorunu yok şimdilik.

    5- Tercihim 1.4T'den yana olur çünkü klasik bir benzinli motor. Çalışma prensibi daha basit olduğu için çıkaracağı potansiyel masraflar daha ucuz(1.4T'nin sekman kırmasını ve 1.6CDTI'ın zincir koparmasını/sente atlamasını göz önünde bulundurmadan). Benzinli olmasından ötürü daha hızlı bir araba. Daha hızlı gitmesi için vereceğiniz benzine değer mi tartışılır. Fakat 1.4T'nin de kendine göre sorunları var sekman yuvası kırma gibi. Sonuç olarak her iki motorun da bakımını aksatmadığınız ve dikkat edilmesi gereken taraflarını öğrenip ona göre sürerseniz, sanayiye sadece yağ değişimine gidersiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi toyotaseverso -- 16 Şubat 2023; 15:16:52 >




  • toyotanın 1.4 motora çektiği fiyat göz önüne alınırsa iyi bile bu motora
  • 60000 gibi Türkiye'de beklerken Almanya başlangıç fiyatı olmuş. Beklenen fiyatların çok çok üstünde
  • unci4 U kullanıcısına yanıt
    Hocam yeni leon kullanıyorum. audi de kullandım uzun süre."aman canım aynı motor aynı teknoloji ne gerek var o kadar fark vermeye" diye bişey asla yok.
    mantık şudur "paran varsa audi alırsın, son kuruşuna kadar paranın karşılığını alırsın". paran yetmezse leon alırsın.
    Diğerlerine bişey demeyim hadi ama en azından leon 3, audi 15,16. böyle bi listeleme olamaz. ister fiyat performans ister fiyat kalite ister fiyat başka bişey kıyaslaması yapın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: fa229

    quote:

    Orijinalden alıntı: berkaydj

    quote:

    Orijinalden alıntı: Backstreet

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk


    quote:

    Orijinalden alıntı: unci4

    Öncelikle merhaba daha önceden forumda üyeliğim vardı ama vakit olmadığından giremiyordum üyeliğimin maili şifresini kaybettim yeni hesap aldım açıkcası burdaki yorumları görünce biraz sinirlerim bozuldu.Neyse

    Astra 1.6 136 hp sedan cosmo paketini mayıs ayında test ettim aracın eksileri ve artıları yazim öncelikle

    +ARTILARI+

    +Motor tdi,multijet,crdi,dci,hdi gibi son nesil tüm 1.6 dizel motorlardan açık ara sessiz aksini söyleyen yalan söylüyordur açık ve net
    +kullanımı gerçekten çok rahat debriyaj gaz fren pedalları ve tepkileri gerçekten çok iyi çok rahat arabayı sürerken neredeyse hiç sıkılmadım ve yorulmadım araba resmen kaymak gibi
    +Araba nerdeyse 1.5 ton ağırlığına rağmen yokuşlarda çok iyi tırmanıyor
    +19 km kullanım sonrası yakıt ortalamam 6.3 tü bu da gayet yeterli araç daha rodaj süresini doldurğunuda sanmıyorum 640kmdeydi (opelde çalışan arkadaşım sayesinde uzun süre kullanabildim)
    +arabanın dış görünümü mükemmel

    -EKSİLERİ-

    -tdi ve multijet gibi ani tork yükselişine sahip olmadığı için koltuğa bu motorlar kadar yapışmıyorsunuz
    -araba 136 beygir olduğunu hissettirmiyor.bmw 116d 115 beygir olmasına rağmen vede arkadan itişli olmasına rağmen beygir daha net hissediliyor(sanırsam güç bandı aralığıı ve şanzımandan)
    -donanım seçenekleri çok saçma
    -iç konsol çok karmaşık
    -0-100km aralığı cidden sinir bozucu ama 110 km/h dan sonra tüm 1.6 dizelleri madara edeceğini düşünüyorum çünkü o hızdan sonra 136 beygir güç belirgin şekilde farkını ortaya koyuyor

    SONUÇ

    Motor mühendislik harikası cidden (bu arada bende otomotiv müh okuyorum) bmw den sonraki net olarak en iyi 1.6 dizel
    bu motoru dsg şanzımanlı bir golf e koysak eminim 0-100 hızlanması 8-9 saniye arasında olur.opelin en büyük sorunu 1 ve 2 vitesdeki güç aktarması ve güç bandı aralığı güç bandı 3500-4000 değilde
    2750-4000 gibi geniş bir aralığı hafif bir karoseri birde dsg veya bmw gibi şanzımanı olsa 0-100 hızlanması rahat bir şekilde 8 sn olurdu.

    özet olarak 91.673 TL ye kadar alınabilecek (bmw 116d nin fiyatı ) EN İYİ 1.6 DİZEL MOTOR iç tasarım dış tasarım felan bunlar tartışılır.ama şuan 75 bin param olsa hemen Opel astra hb 1.6 136 bg dizel sport stil paket +afl far paketi beyaz renk hiç düşünmeden alırdım bu fiyata alınabilecek en iyi araba bana göre.diğer arabaları fiyat ve kaliteye göre sıralarsak bana göre en iyi 1.6 dizel arabalar

    1-bmw 116d
    2-opel astra hb
    3-seat leon
    4-fiat linea
    5-vw golf
    6-honda civic hb
    7-fiat bravo
    8-alfa romeo giulietta
    9-ford focus
    10-skoda rapid
    11-kia ceed
    12-hyundai i30
    13-Citroen c4
    14-pejo 308
    15-audi a3
    16-audi a1

    yaptığım sıralama araçların kullandıkları motor dış görünüm iç görünüm işçilik kalitesi ve bunu en uygun fiyata satan araçlara göredir ve sıraladığım tüm araçlara bindim sadece pejo 308,skoda rapid,alfa romeo,audi a1 modellerini sürmedim ama zaten aynı motoru kullanan markalarını sürdüm hepsinide gayet iyi biliyorum

    ++++++++++++++++++++bonus kendim hazırladığım tork güç devir karşılaştırma tablosu tork ta %2,5 güç te %5 hata payım olabilir.++++++++

     OPEL ASTRA J KASA 1.6 CDTI 110 /136 HP



    edit: imla yeni bilgi


    Ya bilmesek yiyeceğiz, bir de inandırıcılık olsun diye mi otomotiv öğrencisiyim demişsin, artık bunla nasıl bir güven duygusu verdiğini sanıyorsun bilmiyorum ama,

    Liste komple saçmalık. Allah'tan korkun lineayı almışsın bir de golfün üstüne koymuşsun bir de işçilik falan yazmışsın az vicdan ya linea nere golf nere.


    İ30 ve C4 çok kullandım yine yanlış bie tercih. Motor kalite vs her yönden c4 daha iyi bir araç.

    Sen derslerine daha iyi çalış, olmamış böyle Allah'ım listeye bak ya nerden tutsan elde kalıyor.

    Liste harbiden de komedi...Dci-130 Bg nerdeeee, Honda'yi 6. Siraya yazmis kardesimiz...Masallah masallah :))

    Arti Bir 130'luk Gt-Line yol tutusta Astra'yi ikiye boler,4 ile carpar,daha da performansli bir arac hem de..

    Honda Hb mesela Hafifliginden dolayi Astra'dan daha performansli olacagini tahmin ediyorum...



    yavaş bölsün astrada yarış araçlarında kullanılan watts arka aks bağlantısı var, ayrıca suan bile iyi olan 136 cdti astra 100-150 kilo hafiflesin 0-100 rahat 9sn altına düşer. 1365kg olan civic 1.6 dizel hb 0-100 10.5 sn

    Gt line megane gerçekten yol tutuş konusunda iyi. Ülkemizde üretilen megane larla kıyaslanmaz bile. Ama flexride şaşili bir astradan daha iyi olduğunu düşünmüyorum.

    megane kötüdür demiyorum ama, bi astra bi focus değildir.

    Ben de bir opelci olarak diyorum ki bu megane (gt line ) bildiğiniz megane lardan değil. İnanıp inanmamak size kalmış.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speed26

    Flexrıde olduğunda hiç bi C sınıfı araç Astradan daha iyi yol tutuş ve viraj performansına sahip olamaz ki stok halde de astra çok iyi

    Eski aracım Astra J idi ve Megane GT yi de denemiştim.

    Megane GT gerçekten çok sert ama karşılığında harika bir direktliğe ve limitlere sahip bir araç, ama derseniz ki "Astra yı da öyle taş gibi sert ve alçak yapalım" o zaman muhtemelen GT den iyi olur ama bu mukayesede GT çok sert ve gürültülü olsa da standart Astra dan daha iyi.
  • 1500 km oldu araç. Şehir içi klima açık oldugu zaman 1 haftalık ortalamam 7.5 lt. klima kullanmadıgım zaman veya az kullandıgım zaman 1 haftalık ortalama 6.5 lt. şehir dışı otobanda 130 km sabit ve klima açık 5.8 lt.

    ayrıca depoyu doldurdugun zaman sanki arabanın her yerinde damacana varmış gibi lıkır lıkır ses geliyor depo yarılanana kadar.

    bunun haricinde bir sorunla karşılaşmadım. önceki aracım scirocco 1.4 tsi 160 hp dsg idi. sıfır almıştım. bu araç her türlü onun yarısı yakıyor. onunda fabrika verisi 8.0 lt idi ama 10 lt nin altına düşmezdi pek. klima ile 11-12 lt yakardı ortalama. ama bariz bir hızlanma farkı var tabiki.

    birde uzun yolda 90 dan sonra rüzgar sesi çok yapıyor. bunların haricinde yumuşak ve konforlu bir araç. sport paket var bende 136 lık. sakın mahogani kahve almayın. ben görünce çok begendim aldım. ama araba sanki toz ve pislik yaratıyor. tamam beyaz gibi olmasını beklemiyordum ama bu kadarıda fazla. içide dışıda çekiyor sanki ne var ne yok havada. aman diyorum.

    sanmıyorumki bu araç şehiriçinde 6 lt altında yaksın. çünkü gaz ayarı biraz zor.

    bunlarında haricinde aracı 67.500 tl ye aldım. bu rakama araç yok maalesef. sport donanımdaki özellikleri 1.4 tdi 90 hp lik poloya ekleyince 64-65 civarı yapıyor ki hala sport donanım olarak çok önde oluyor polodan. o yüzden bu fiyata alınabilecek en iyi sıfır araç bu.




  • Alan arkadaşlara hayırlı olsun güle güle kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇİKO07

    HANGİ ARABAYA BAKSAM Bİ SIKINTISI OLUYOR. ARKADAŞIM ALDI ARABAYI DAMACANA SESİ VAR ARABADA. 70.000 VER DAMACANA SESİ OLSUN :) SERVİS 500 TL YE DALGAKIRAN MI NE VARMIŞ ONU TAKALIM DEDİ.. GARATİYE GİRMİYORMUŞ. AMA ARABA BUNUN DIŞINDA CANAVAR :) SPOR + STİL DÜŞÜNÜYORUM BAYİİ 70.000 E BIRAKTI

    Sedan fiyatı mı 70bin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibtstu

    Ben de cuma günü 1.6 136hp sport aldım. Arabanın yol tutuşu, ses izolasyonu ve konforu oldukça iyi. Kullanan arkadaşlara bir iki sorum olacak.

    el frenini çekili iken araç kilitli ve motor kapalı olsa bile el freni ikaz göstergesi yanıyor. Yani dışarıdan camdan bakınca görebiliyorum el freni ışığını. normal midir?

    Bir de kontak açıkken marşa basmadan evvel bir ses geliyor, elektrik aksam sesi gibi. Hatta kontağı kapattıktan sonra kısa bir süre daha duyuluyor.

    Sizin araçlarda durum nasıl, bilgilendirirseniz sevinirim.

    Işık ve sesler normal.Ayrıca yaklaşık 400km yaptıktan sonra partikül filtresi dolu uyarısı verecek.Aracı 30dk kadar 2500-3000 devirlerde kullanınca filtrede ki kurum'u yakarak düzeltiyor.Uyarı çıkınca şaşırmayın diye yazıyorum.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.