Şimdi Ara

PATH OF EXILE REHBERI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
200
Cevap
12
Favori
92.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • THE AWAKENING patchi ile güncellenmiştir.
    Oyunun temel mantığını anlatır. bazı yerlerde siteden kaynaklı ş,ı,ğ harflerinde sorunlar olmuştur. bir kısmını elimle düzelttim.
    rehber inş birilerinin işine yarar.

    2013 yılından beri aktif olarak devam eden guildimize de herkesi bekleriz:
    https://forum.donanimhaber.com/tr-nin-en-buyuk-ve-ilk-guildi-surgun-yeri--82778865

    içerik:

    1. BÖLÜM: YENiLER iCiN POE REHBERi
    -1.1.Gemlerin/skillerin Özellikleri
    2. BÖLÜM: ORBLARIN OZELLiKLERi, iTEM CRAFT (ESYA YAPIMI)
    3. BÖLÜM: POWER, FRENZY ve ENDURANCE CHARGES
    4. BÖLÜM : AURALAR
    -4.1. Bloodmagic
    5. BÖLÜM: VENDOR RECIPE
    6. BÖLÜM: PASiF TALENT TREE
    7. BÖLÜM: CURSELER
    8. BÖLÜM: ITEM FILTER
    9. BÖLÜM: GOLEM
    10. BÖLÜM: DPS HESABI
    11. BÖLÜM: YARARLI SİTELER



    1.BÖLÜM: YENiLER iCiN POE REHBERi

    Guildimde yeni baslayan arkadaslar POE yi araştirmadan geldikleri ve oyunun normal diger oyunlar gibi olduklarini sandiklarindan bu rehberi hazirlamayi gerek gordum. Herkese faydali olur inşallah.

    oncelikle oyun bedava. indiriyorsunuz ve oynuorsunuz. oyunda silahim parlak gorunsun, yanimda süs hayvanim olsun gibi süslemeli esyalar parali. bunlarin statlara yada oyuncuya bir katkisi yok. yani para ile bir üstünlük saglanamiyor oyunda. yani piyasada bu sekilde bir oyun yok diyebilirm. bu acidan yapimcilara helal olsun diyorum. adam gibi oyun yapmislar.

    POE diablo tarzi item grind (item farm) tarzi bir oyun. oyunda gold/para sistemi yok , onun yerine orblar var. (golddan farkini ilerde aciklayacagim.)

    oyunda gemler var bu gemler 1 skille(spell) karsilik geliyor. yani mesela "double Strike" , "fireball" , "artic breath" skillerini/spellerini bu gemleri üzerinizdeki esyalardan birindeki slota yerlestirerek ogreniyorsunuz.

    Oyunda 3 çeşit gem var. yeşil,mavi ve kirmizı. Kırmızı: Str , mavi:intelligent, yesil: dexterity

    oyunda 7 sınıf var. marauder (str), witch(int), ranger(dex), templar(str+int), shadow(int+dex), duelist(dex+str), scion(str+int+dext). her ne kadar classları str,int, dex olarak ayırsak da ortak talent tree(buna keystone da deniliyor) kullandıklarından marauder istenirse fireball atan bir witch, yada bir witch elinde okuyla yayıyla dolanan bir okçu haline gelebilir. sadece bu skilleri destekleyen talentler o sınıf icin talent tree de yakında olmayabilir.

    oyunda eşyalar üzerinde soketler bulunmakta, bu soketlere gemler yerlestirilmektedir. oyunda 2 çeşit gem var. biri aktif (yani direk 1 skille/spelle karsılık gelen gemler), birde support (yani aktif gemi destekleye, tek baslarına bir skill olusturmayan) gemler. örnek olarak: frost arrow skili frost arrow gemi ile elde edilir. bu bir aktif gemdir. 1 adet buzlu ok atar. buna "lesser multiple protectiles" support gemi ile birlestirilirse 3lü ok atmaya başlar. peki birleştirme nasıl yapılır. üzerinize giydiginiz eşyalarda soketler vardır. soketlerin bazıları birbirine arada bir cizgi/bağ/link (ne derseniz) baglıdır. baglı olan soketlerdeki gemler birbirine etki eder. baglı degilse etki etmez. frost arrowun 3lü atmasını istiyorsanız bunu (frost arrow yesil gemdir) bir giysinizde bulunan ve 2 yesil soketin birbirine linkli oldugu bir itemde multiple protectiles ile birlikte kullanmanız gerekir. Örnegin altta verilen "dusk blade" isimli kılıcta 2 soket baglı 1 soket ayrı sekilde 3 soket var. demek istedigim sanırım resimde anlasılır umarım.

    oyunda bir itemde ne kadar cok linkli soket varsa 1 skilinizi support gemlerle gelistirmeniz de o oranda artar. oyunda skillerinizi hangi support gemlerle gelistireceginiz sizin hayal gücünüze kalmıs. ayrıca talent tree ile cok fazla seceneginiz var. yani diger bircok oyundaki gibi fireball ata ata, yada marauder(warrior) direk elinde kılıc ,sallaya sallaya gezecek diye bir kural yok. cok cok fazla ilginc skiller var. bu konuda birkac fikir vermesi acısından youtube dan flicker strike, discharge, summoner, totem build, lighting strike, ranger vs tarzynda aratırsanız cok farklı skillerle ve cok farklı alternatiflerle karsılasırsınız. skil secimi ve bunu istediginiz support gemlerle kullanmak size kalmıs.

    oyunda itemler gri (1 statlı), mavi(2+1 statlı), sary(4+statlı), turuncu renkte ve aynı sıraya göre kötüden iyiye dogru gidiyor. mesela Turuncu itemler (unique) hem stat sayısı fazla hemde farklı ozelliklerde esyalar, dogal olarak pahalı esyalar. oyunda gold/para yoksa pahalı? nasıl olur?

    oyunda para/gold yok demistim. simdi bunu acıklayayım. mesela diablo oynayanlar bilirler, cok güzel statlı süper bir iteminiz var. oyunda gordugunuz en süper item. peki buna 1 stat daha ekleme fırsatınız olsa?!! belki oyundaki en iyi itemi yapabilme fırsatı degil mi? işte orblar itemler üzerinde degisiklik yapabilme imkanı veren eşyalardır. az once dedigim ozelligi exalted orb denen bir orb veriyor. mesela exalted orb(rare esyaya 1 stat daha ekliyor) bu sebepten degerli. daha bir cok orb var. mesela alchemy orb: normal gri bir itemi sarı(rare) iteme cevirir statlar random gelir. bunun gibi itemlerinizi gelistirme fırsatı sunuyor bu orblar. bu sebepten ticaret bu orblar üzerinden dönüyor. bana şu kadar şu orbdan verirsen sana bu itemi satarım tarzı.. orbların degeri esyalara kattıkları ozelliklerden yüksek veya düsük.

    oyunda item düsme ihtimalleri rarity ve quantity olarak 2 ye ayrılıyor. quantity sayıca düsme ihtimalini arttırır, rarity düsenlerin degerli esya olma ihtimalini (rare yada unique düsme ihtimali) arttırır. normalde 1 kisi ile normal bir yaratıktan item düsme ihtimali %16, rarity düsme ihtimalleri ise itemine gore degisir. party ile girildiginde rarity düsme ihtimali artar. partyde ne kadar cok kişi varsa rarity ihtimali o kadar artar.

    kullanılan gemlerin birde kalitesi var. ayny zamanda silah ve giysilerinde kalitesi var. silah ve giysi kalitesi arttırımı basit. silaha kalite arttırımı damage olarak, giysiye ise kendi statına gore armor/evasion/energy shield olarak yansır. mesela armor 300 ise "orb" ile bu armoru 350ye cıkarabilirsiniz gibi...

    armor/evasion ve energy shiledden de bahsedeyim. armor malumunuz. fiziksel damage yemenizi azaltır. evasion size yapılan ok/kılıc farketmez damagei ıskalamalarınızı saglar. energy shield ise canınıza damage gelmeden once shieldiniz tarafından korunmanızı saglar. oyunda bu 3ünden biri üzerine yogunlasmanız sizin yararınıza olur. evasion olarak oynayacaklara shadow talentinin orada bulunan dodge talent pointlerini(acrobatic) acmalaryny oneririm. evasion karsı tarafta size vuranın accularate (vurma/hit yüzdesini arttırır) ile daha etkisiz hale gelirken oyundaki dodge mantıgında kesinlikle accularate'ye gore bir düsüs yoktur. dodge ile evisonun farkı da bu.

    oyunda fiziksel damage, elemental damage(fire,cold,lighting) ve chaos(poison) damage mevcut. fire yakar, cold dondurur, lightin ise daha fazla damage yemenize sebep olan shock(şok) etkisi yapar. chaos ve posion aslında aynı tür damage cinsi. farkını şu şekilde ifade edeyim: chaos damage=fire damage dersek, poison damage burning gibi olur. yani chaos damage direk damage iken poison damage zamanla yaratıkların canını azaltan süreli bir damage cinsidir. (poison sanki yaratığı yakıyormuş gibi canı yavas yavas düsürür) chaos/poison damagein ozelligi energy shildden gecip direk canınızı düsürmesidir.

    oyunda eşya üzerlerinde ve talentlerde weapon elemental damage, spell damage , alan (area) damage ve %damage diye tabir edilen damage sekilleri var. weapon elemental damage silahınızın vurdugu elemental damage e etki eder. mesela neckinizde %9 fire damage gordunuz. ne spell damage nede weapon elemental damage yazıyor. bu tüm fire damagelerinize (silah veya büyü) hepsine etki eder. alan damageleri ise ister silah ile (cleave gibi) ister alan büyülerinize (fire strom gibi) tüm alan damage tarzlarına etki eder. esyalarda goreceginiz %15 weapon elemental damage gibi tabirler ise silah damagenizdeki tüm (fire/cold/lighting) damagelerinize etki eder. silahınızda elemental damage üzerine gidecekseniz size hızlı silahları ve bol bol atack speed tavsiye ederim. The awakening patchi ile birlikte "4-10 fire damage to spells" şeklinde direk spellere etki eden statlarda eklendi.


    asagıda orblar arasyndaki degerlendirme bir fikir vermesi amacıyla verdim. orbların kesin bir degeri yoktur.PATH OF EXILE REHBERIPATH OF EXILE REHBERI
    PATH OF EXILE REHBERI


    yeni liglerde 1 ay sonra orb değerleri (sürekli degiismesine ragmen) yaklaşık 1c=2fusing=8 jew=16alternation, 1regret=1c (1c den biraz fazla, 4regret=5c/6c gibi), 1ex=43-48c vs... olur, piyasa sürekli degisiyor. bir fikir vermesi için yazdım. yukardaki oranlar hicbir zaman dogru degildir, boyle bir tablo bulamazsınız.




    GEMLERYN/SKILLERIN ÖZELLiKLERi

    bir gem üzerinden örnek ile başlayayım

    PATH OF EXILE REHBERI

    üstteki koyu kırmızı çerçeve ile işaretlediğim yeri okuyun. bu kısım önemlidir. MAgma orb bir spelldir. oyunda Spell,attack şeklinde 2 farklı damage gemi vardır.(bazy skiller ne spell ve attacktır. altta detaylandıracagım)
    Aynı zamanda magma orb bir projectile,fire ve AOE(alan,area) özellikli bir skilldir. (üstteki kırmızı yerde yazıyor, ben uydurmuyorum :D )
    bu şu demek: magma orb spell damageden, projectile damage ve projectile özelliklerinden, projectile support gemlerden, AOE özellik/supportgem/talentlerinden etkilenir, fire yazması nedeniyle elemental damage ve fire damagelerden etkilenir.. Yani magma orbu kullanacaksanyz ne şekilde geliştireceginize resimdeki kalın kırmızı işaretledigim yeri okuyarak (bu kısım önemli) değerlendirmelisiniz.

    Magma orbun criti 5 , damage effectiveness %80dir. (üst resimdeki ince kırmızı kutucukta yazıyor)
    -Önce criti izah edeyim. bu gemi kullanmaya başlayynca direk 5 critiniz olur. talentten ve itemlerden %100 crit şans alırsanız bu critinizin %100 artması demek. yani critiniz 1 kat daha arttı demek. critiniz 10 olur.
    critinizi %300 arttırmanız demek , 3 kat critinize eklenir demek. yani 15 eklenir, critiniz 20 olur. aynı durum attacklarda silahın criti baz alınarak hesaplanır.
    -damage effectiveness: %80 şu anlama gelir. mesela bir kaynaktan 10 damage eklediyseniz bu gem %80 etkilenecektir, yani 8 damage eklenecektir. mesela effectiveness %50 olsa herald of thunder,ice damagelerinden yarı yarıya etkilenir. geme ekleyecginiz added lightning damage den yarı yarıya etkilenir anlamına gelir. damage effect.. %150 olursa bu normalde olması gereken damagein %50 fazla etki etmesi demek ?eklinde yorumlayabilirsiniz(heavy strike %150 dir mesela)






    PATH OF EXILE REHBERI
    Bazı gemler ne attack ne spelldir. mesela herald of thunder ne spell, ne attack, ne auradır. Casttir.
    gem acıklamasynda lightning,cast,aoe,duration yazar. bu şu anlama gelir: lightning damagelerden/support gemlerden, AOE özelliklerden (increased area effectlerden vs), DUration özelliginden(increaed yada reduce duration support gemi yada talent pointlerden) etkilenir.









    2. BÖLÜM: ORBLARIN OZELLiKLERi, iTEM CRAFT (ESYA YAPIMI) (06.11.2013)

    Armourer's scrap: giysilerin armor/energy shild/evasion degerlerini yükseltir. gri itemlerde 1 orb için +5 yükselirken rare(sary.) itemlerde her orb için 1 er 1 er yükselir. bu nedenle bir crast işine girilecekse ilerde 20 armourer scrap harcamamak için başta 4 tane harcamak daha mantıklıdır. maksimum +20ye cıkılabilmektedir.

    blacksmith whetstone: silahların damagelerini yükseltir. gri itemlerde +5, rarelerde +1 yükseltir. (max 20)

    glassblower baubles: flaskları geliştirir, quality ekler.

    orb of transmutation: gri itemi mavi yapar.

    orb of augmentation: mavi iteme(magic item) 1 stat ekler. ama mavi item 2 statlı ise eklemez.

    chromatic orb: itemlerin soket renklerini degistirir.

    orb of alternation: mavi itemlerin(magic item) statlaryny rastgele yeniler.

    jewellers orb: itemlerdeki soket sayısını random degistirir. 5 soketi 1 de yapar, 1 soketi 6 da yapablir. rastgele. full soketlileri azatlmaz ama.

    orb of chance: gri itemi sarı(rare), mavi yada turuncu (unique) yapabiliriz. sansynyza ne denk gelirse..

    cartographers chisel: maplerin kalitesini arttırır. item düsürme sansı artar.

    orb of fusing: itemdeki soketler arasy linkleri random degistirir

    orb of alchemy: gri itemi sarı yapar

    orb of scouring: sary mavi itemleri gri yapar. tamamen statlarını siler. ayrıca pek bilinmedik bir ozelligi vardır, gemlerin lvllerini düsürür

    blesssed orb: itemdeki üst statın degerini degistirir.

    orb of regret: 1 orb kullanmak talentten 1 point degistirme hakkı verir.

    regal orb: mavi itemi sarı item yapar(mavi iteme stat ekler)

    gemcutter prism(gcp): gemlerin kalitesini arttyrır.

    exalted orb: rare iteme stat ekler

    eternal orb: itemin statlarını hafızasynda tutar. item üzerinde degisiklik yapmadan once bu orbu kullanırsınız. item daha kotu olursa eski haline donusturmede kullanılıyor

    miror of kalandra: unique olmayan bir itemi kopyalar. o itemden 2 tane olur :)

    divine orb: itemdeki statların degerlerini degistirir. statlar aynı kalır. unique itemlerde calısır

    chaos orb: sarı itemdeki statları random degistirir.

    orb fiyatlary vendor satısı üzerinden hesaplanır genelde ama yüksek lvl orblar piyasaya gore fiyatlanır. kim ne tutturursa.

    simdi item craft etmede orbların etkisini acıklayayım. durup dururken gri bir iteme orbları harcamanın bir anlamı olmalı. itemler 2 kısımdan olusur.(prefix ve suffix olayına girmeyecegim) itemin özellikleri yazarken arada bir cizgi vardır. üstte 1 stat ,cizgi ve altta diger statlar. itemi üstteki stata gore, leveline gore ve soket durumuna gore craftlamamız lazym. düsük lvl itemlerin statlarınının aralıgı düsüktür. mesela silah %fiziksel damage veriyorsa ve lvli düsük ise max %50ye kadar verir ama leveli yüksek ise %200leri de gecebilir. bu sebepten itemin lvli onemli. peki itemin leveli üzerinde yazan level mi? hayııırr. bir itemi mouse ile tutun ve entera basıp chat kısmına /itemlevel yazın. iste iteminizin leveli chatte yazandır. bu levele gore itemin potansiyeli belirlenir. tam hatırlayamacagım ama mesela 28 lvl e kadar olan itemler 4 soket, 38 e kadar olanlar 5 link ve 38 üstü 6 link olabilme kapasitesine sahiptir. yani siz 30 itemlvl bir iteme 6 soket yapamazsınız. bu sebepten düsük lvl hic bir iteme (belki istisnalar olabilir) orb harcamayın. en az 50 üstü lvl olsun iteminiz. 2h silahlar, bowlar ve chestler(body armor) max 6soket olabilirler. 1h silahlar 3 soket; kafalık,ayakkabı,eldiven max 4 soket olabilir. bazı yüzüklerde 1 soket vardır.

    simdi item craftlayalym. mesela size chaos resist lazım. 1 chaos resisti olan (neydi onların ady amethyts miydi neydi) bir yüzük düsürdünüz, itemleveli 70lerda ooh miss. ama item gri. bundan sarı güzel bir item yapalım. once itemi orb of transmutation ile mavi yapın.(haa burada başta chaos resisiti yüksek olan gri bir yüzük secin). altta istedigimiz statları kafanızda belirleyin. yani fire resitim eksik o olabilir, damageim eksik fiziksel damage olabilir, maksimum life gelirse o da olabilir,all elemental resist de olur, 2. bir chaos resisit gelirse süper olur gibi :)

    orb of transmation ile bastıgınızda item de yeni stat evison olsun. isinize yarar mı? yok. artık bunu degistirmek icin orb of alternation kullancagız. alternation üstteki chaos resit kısmına ellemez alttaki statı degistirir. random yeni bir stat gelir. bir kac denememizde bir baktık birinde 80 life geldi. oo guzel dedik. simdi itemimiz chaos resiti veren ve life ı olan bir item.(tabi altına 1 stat daha geliyor cogu zaman, artık şans) simdi sıra bu mavi iteme 1 stat daha eklemekte. orb of augmentation kullanarak 1 random stat daha ekleyelim. dua edelimde güzel birsey gelsin. :) istemedigimiz bir stat geldiyse tekrar alternation orb kullancagız. artık 2 stat da gidecek yerine random birsey gelcek. bu sefer 10 all resist geldi diyelim. iyi güzel 10 all resist +chaos reisiti olan bir yüzügümüz var. simdi tekrar orb of augmentation kullanalım. bu sefer güzel birsey gelmesi icin ellerimizi gokyüzüne kaldıralım :D aboww süppeer!!! 35 fire resist geldi. laylaylooom... simdi bu süper resistli yüzüge 1 stat daha ekleyelim. işler kızışyyor regal orb zamany!!!! regal orb iteme 1 stat ekler ve mavi itemi sarı yapar.(bazen daha cok stat ekliyor) şimdi gidin 2 rekat namaz kılın sonra dua edinde güzel bir stat gelsin. burda işler daha zor. dönülmez aksamın ufkuna geliyoruz. regal orb kısmı artık sans işi. güzel bir stat gelirse tadından yenmez. gelen stata boynumuz bükük kabullenecegiz. ahaaa!! o da ne!!! OMG!! 75 life geldi... süppeer , daha ne isteyim. burada exalted orba sıra geliyor ama bence bunu yaparken 2 kere , yok 3 kere düsünün. exalted orb cok kolay bulunmaz. onu da kullanırsanız gelen stat size kalmıs artık.

    birde armor craftlayalım. simdiiii lvl 70 gri eldivenimiz var. yüzük ve kolyeye gore burda işimiz biraz daha zor. soket durumu soz konusu. o sebepten 4 soketli ama linki kotu itemler üzerinde calısmak daha mantıklı olabilir. yine de silahlarda ve chest armorda 6 soketli ve en az 5 linkli item istiyorsanız orb harcamanızı tavsiye etmem. yüzlerce/binlerce orb harcıyabilirsinz ama 6soketli itemi 5linkli yapamayabilirsiniz.!!! ama eldivende ugrasalım biz. diyelimki 2 soketli. once itemin kalitesini arttırın. 4 tane armourer scrap ile iş tamam. hemen jewelers orb ile soket 4 oluncaya kadar deneme yapalım.(4 soketli olması zorunlu degil. belki gem takmayacaksınız. 1 soket olmus olmamıs onemli olmayadabilir, ama burda bize 4 soketli 2 mavi 2kırmızı soketli item lazım olsun) 4 soket oldu, simdi fusing ile 4 soket de birbirine linkli olana akdar deneme yapın. o da oldu. simdi renkleri chromatic orb ile renkleri tuturmaya calısalım. burda bilinmesi gerekn bir unsur daha var. evasionly itemler genelde yesil, armorlu itemler kırmızı, energy shildli(ES) itemler mavi sokete yatkındır. evasionlu bir iteme mavi ve kırmızı renkleri tutturmanız cok zor olabilr. burda 2 mavi istiyoruz ve zor olanı seciyoruz. keske item armor+ES li olsaydı, daha kolay olurdu. neyse ugras babam ugras. 1 stack gem harcadık hah tamam oldu. burda ince noktayı unutmayyn. itemin kalitesini arttırarak soket ve link olayının ihtimalini yükselttik. bunu herkes bilmez. soketleri ve renkleri hazır itemi yüzükte yaptıgımız gibi statlandırabiliriz. yada once statları yapın sonra soketlerle ugrasın ama hep once kalitesini arttırın. bu statlara da yansır. (soket olayını masterlar yardımıyla da hallederbilirsiniz)

    6L için uşrağacagınız itemlerin statları iyi ise 6L yapmaya çalışın yoksa hiç uğraşmayın çok çok masraflıdır. bu arada 6S= 6 soket, 6L= 6 link demek. bir item 5 soketli ama 4 linkli olabilir. 5S 4L

    3. BÖLÜM: POWER, FRENZY ve ENDURANCE CHARGES ne işe yarar, nasıl kullanılır.

    oyunda bulunan bufflardan biride "charges" diye gecen skiller. bunlar üzerinizde standart 10sn süren bir buff verirler. talentten bu süre arttırılabilr. standart olarak 3 kere stacklanirler. questlerden ve talentten bu sayı da arttırılabiliyor. her bir charge normalde 3 olarak gelir, 3 talentten yükseltebilrisiniz, 1 adet bandit questlerinden, 1 adet de bazı itemlerden gelir. (mesela hegemnony staff +1 power charge verir)

    frenzy charge: frenzy %4 attack speed, cast speed ve %4 more damage veren bir buff.üst limit minimum 3 stack olabiliyor. her buff %4 attack/cast speed/more damage veriyor. 4 orb toplamda %16 atack/cast speed/more damage demek oluyor. bloodrage skili ile birlikte kullanyldygynda bu skil sayesinde üzerinizde sürekli frezny charge biriktirmeniz mümkün. ayny zamanda frenzy hit ile de her vurusunuzda 1 frenzy charge toplayabiliyorsunuz.(poacher mark curse ile frenzy charge elde edilebilir). blood dance boot isimli unique item da frenzy orb toplamamyzy sa?lar. The awakening Patchi ile frenzy orb daha da güçlendi.

    endurance charge: %4 all elemental resist ve %4 armor veriyor. 4 stack olsa 16 all resisit ve %16 armor demektir. itemlerle ve talent ile max armor cap %75 iken endurange charge ile bu limit %90 damage reduction a kadar cykartylabiliyor. warlock curse, enduring cry skilleri ile bu buffa sahip olabilirsiniz.

    power charges: %50 crit sans veriyor. spellerin crit yüzdesi 4-9 arasy degisir. 1 power ?arj bu critin yarysy(%50) kadar crit ihtmalini arttyryr. vurus/attack skilleri de silahyn crit sansynyn yarysy kadar power chargeden etkilenir. yani %8 critli bir silah ile vurulan skill/attack her power charge de %4 crit verir. 4 charge olsa yaklasyk %20 crit sans oyunda crit yüzdesinin yükseltmenin zor oldugu düsünülürse baya etkili oluyor. power siphon, pasif critical strike gemi (crit vurdukca belli bir ihtimalle power charge olusturur) ve bazy itemler ile bu buffa sahip olunabiliyor. Crit curse(assasins mark) power charge verir.

    tüm bu bufflaryn üzerinizde kalma süresi 10 sn , talentten %18x2 + diger buff duration talentleriyle 15-20 sn aralygyna ulasylabilir. ama bu talentlere puan harcamaya cok gerek yok. yolunuzun üzerindeyse 1-2 puan harcayyn yeter.

    bandits questlerinde her bir bandit bu chargelerden birini veriyor( merciless zorlugunda veriliyor)

    4. BÖLÜM : AURALAR !!! (01.10.2014)

    oyunda bir cok aura var. genelde %35- %50 mana reserv yaparlar. clarity ise direk belli bir miktar mana reserv yapar. bunlaryn neler olduklaryna bakalym. nerde , hangi karakterde nasyl hangisini kullanyryz mantygy üzerinde yorum yapalym.

    haste aura: attack speed, cast speed ve movement (yürüyüs hyzy) speed veriyor. (%50 mana rezerv)

    hatred, wrath ve fire(anger) auralar: bunlardan lighting damage ve fire damage verenler direk belli bir damage ekler silah damageinize. mesela fire 10-20 damage ekliyorsa lighting 2-30 damage ekler. cold damage ise %silah damage i seklinde damage verir. burda mantyk eger 1h hyzly silah kullanyrsanyz lighting ve fire auralar daha etkili, yavas ve yüksek fiziksel damageli 2h silah kullanyyorsanyz cold damage (%fiziksel damage olarak verdiginden ) daha etkili oluyor. tabi talentinize ve oyun seklinie gore durum degisse de daha fazla dps arttırımı icin genel olarak bu auraların secim mantıgı bu sekilde düsünülebilir.(%50 mana rezerv)

    purify: resist all elemental damage verir. resistleriniz 75 ise bir faydasy olmaz. (%40 mana rezerv)

    evasion aura(grace): size evasion / miss sansy veriyor. bu aura genelde iron reflex talenti ile kullanylyp cok saglam armor vermesi yonuyle tercih ediliyor.(%50 mana rezerv)

    disipline: energy shild veren bir aura. eger CI talenti yada ES (energy shild) üzerine bir talent yapyyorsanyz bu auranyn verdigi energy shild size katlanarak dondugunden baya baya saglam bir aura.(%35 mana rezerv)

    vitality: size life regen veriyor. talentten life regen verdiyseniz bunlar stacklenerek baya saglam bir regeniniz olmasyny saglayabilir. burada etkili olan yüksek HP(can) a sahip olmanyz. ne kadar cok can, o kadar yüksek life regen. (edit: bu buff 13.11.2013 tarihindeki patch ile %40 mana rezerv yapyyor)

    determination: armor aura , sidmiye kadar kullanma gereksinimim olmady. armor veren bir aura

    fire/cold/lighting resistance aura eklenmi?tir.
    bunlar resist vermelerinin yanynda söz konusu elemental resistance yn max de?erini yükseltirler. yani max 75 ise bunu gemin lvline gore +1 , +2.. ?eklinde yükseltir...(%40 mana rezerv)

    Bu arada, aura olmayan ama mana rezerv yapan 4 tane skill vardyr.(herbiri %25 mana rezerv yapar)
    herald of ash: fiziksel damagein %15i kadar fire damage ekler. ayryca yaratyk öldügünde vurdugunuz fazlalyk damagei cevreye burning damage olarak yayar.
    herald of ice: spell veya atack damageine ice damage ekler. ayryca shatter (parçalanma) ile ölen yaratyklar çevresine belli bir ice damage vurur.
    herald of thunder: attack veya spell'e lightning damage ekler.

    Bunlara ek olarak arctic armor skilli de mana rezerv yapyyor artyk.
    arctic armor: fire ve fiziksel damage azaltyr. yürürken ardynyzda buzlu (chill effect) byrakyr. (%25 rezerv)

    party deki yakynynyzdaki arkadaslarynyzyn da bu auralardan etkilendigini hatyrlayalym. ama bunlaryn aura rangeleri tahmininizden daha dar. sürekli party yapacaksanyz talentten aura range ini arttyran talentleri onerebilirm.

    talentten ve itemler ile mana rezerv azaltylabilir. ayryca ENLIGHTEN GEMi de mana rezerv dü?ürür. (mana reduce gemi mana rezerv dü?ürmez)

    4.1 BLOODMAGIC!!!!

    hazyr auralardan ve rezerv miktarlaryndan bahsetmi?ken bloodmagic talentinden/sklinden de bahsetmek isterim. bu talenti actıgınızda mananız olmaz artyk. harcayacagınız tüm manalar canınızdan gider. artık mana regen, mana leech tarzı seylerle ugrasmassınız. ama burada sorun su: auralar %50 mana rezerv yapıyorsa bu bloodmagic ile %50 life rezerv anlamına geliyor. canınızyn %50si rezerve oluyor, yok oluyor. bu nedenle bu talentin hemen yanında %50 mana reduce var. yani %50 olan rezevli kysym %25e düser. canyny 2000 ise 500(%25) can auranız icin rezervlenir. canınız artık 1500 dir. ona gore iyi düşünerek bu talenti acın. hic aura kullanmayacaksanyz bunu dert etmenize gerek yok tabi. ama auralaryn verdigi defansif ve agresif skiller hic kücümsenmeyecek boyutlarda.

    bloodmagic 1 kafalık, 1 chest ve 1 gem ile de saglanabiliyor. bloodmagic gemi ile baglantılı olan tüm skiller mananızı kaldırmasa bile canınızdan harcama yapar. (bu gem %200küsür harcamayı arttırır. yani skill normalde 10 mana harcayacaksa 20-25 mana harcar. o acıdan bu gem ile skill kullanımı bazen zordur) . Bloodmagic helmi(kafalık/sapka vs) ve chesti (elbise,zırh) giyerseniz direk mananız yok oluyor ve siz bloodmagic talenti acmıs gibi oluyorsunuz.


    5. BÖLÜM: VENDOR RECIPE!

    pathofexile.gamepedia.com/Vendor_recipes linki daha çok yardymcy olacaktyr.

    Oyunda satycylara/vendor (ncp olanlara) bazy itemleri birlikte satarsanyz farkly itemler elde ederisniz. Bunlaryn bir kysmyny anlatmaya calsyacagym.

    alttaki renkli kysym çok detay. kafanyzy kary?tyrmayyn. ama ba?ta bilmeniz gereken birkaçy var:
    - 3farkly renk ve arasy linkli item düserse gri bile olsa alyn, chromatic orb verir satynca.
    -6S itemler satynca 7jewlery orb verir.
    -gri stonehammer,rockbreaker ve gavel itemlerini biriktirin. 20quality yapyp 1 map ile birlikte satynca size chisel verir.
    - 70 itemlevel ve üzeri itemlerden 1 set(yüzük kolye,chest,eldiven,kemer,silah .....) yapyp satarsanyz 1 chaos elde edersiniz.

    1- 3 farkly renk soketli ve bu soketler baglantyly olan itemi satarsanyz 1 chromatic orb elde edersiniz.
    2- 6 soketli bir itemi satarsanyz 7 adet jewelers orb elde edersiniz. Renkleri ve link miktary onemli degil
    3- 1 iron ring ve herhangi bir gemi birlikte satarsanyz resistance bulunan bir ringiniz olur. Resist gemin rengine gore degisir.
    4- Ytemlerde ve flasklarda quality vardyr. Sattygynyz flasklaryn toplam qualitysi %40 y gecerse glassblower baubles orba sahip olursunuz. Yada 1 adet 20 qualityli flask da glassblower baubles verir.
    5- 1 gri, 1 mavi, 1 sary itemi satarsanyz (hepsi ayny tip e?ya olmaly) 1 augmentation(eger kaliteleri 20 ise 1 alchemy olur) , 1gri+1mavi+1rare+1unique= 5 adet orb of change. Bu itemler wisdom tarafyndan acylmamys yani unidentify halde ise ödüller 2 katy olur.
    6- Bir ki?inin üzerine giyebilecegim tüm “set” itemleri (helm, kolye, 2 yüzük, kemer, elbise , ayakkaby, eldiven, ve 2h silah yada 1h+1shield yada duel hand silah) setini rare olarak satarsanyz size orb of change yada chaos orb verir. 60 lvle akdar olan itemler orb of change, 60 lvl ve üzeri itemler chaos orb verir. Yani sary(rare) bir “set” hazyrlarsanyz ve satarsanyz bu orblary alyrsynyz. Eger sattygynyz itemlerin hepsi 20quality de ise 2 tane orb veriyor. Eger itemleri wisdom ile açmadan satarsanyz 1 orb fazladan veriyor. Ytemlevelleri 75 üzerine cykarsanyz regal orb verir.
    7- Silver.. flask var. Kosu hyzynyzy artyyor. Bunla birlikte 1 bot ve 1 enchant orb u birlikte satarsanyz botunuza 10 movement ekleniyor.
    8- Bazy gemlerin qualitysi vardyr. 3-5 -10 quality gemler. Bunlary birlestirip %40 quality miktaryna ulasyrsanyz vendor size gemcutter’s prism veriyor
    9- Yeni gelen bir recipe de su sekilde: 20 lvl normal bir gemi ve 1 adet gcp(gemcutter prism) birlikte satarsanyz vendor size 20 quality lvl 1 gem veriyor.
    10- 20 qualityli armor satarsanyz 1 armor scrap orb, toplamda 40 qualityli item satarsanyz yine 1 armor scrap, toplamda 40 qualityli silah satarsanyz blacksmith whetstone sahibi olursunuz.(item gri-mavi-sary farketmez)
    11- Ayny isimli 2 sary itemi satarsanyz 1 orb of chance, 3 sary ayny isimli itemi satarsanyz 1orb of alchemy sahibi olurusnuz.
    12- 3 adet two-stone ring satylyrsa 1 adet prismatic ring elde edilir.
    13- Ayny kod isimli 5 rare itemi satarsanyz 1 adet ayny isimli yeni bir rare item elde edersiniz.(itemlerinizin lvline gore bu itemin leveli ayarlanyr. Sanyrym en düsük itemlevelli item ile ayny level oluyor)
    14- 3 farkly renk gem + 1 kolye birlikte satylyrsa onyx amulet kolyesi elde edilir.
    15- 7 iron ring+1 rare coral ring (life veren) satarsanyz hp regen amulet(kolye) elde edersiniz.
    16- 7 iron ring +1rare paua ring(mana veren) satarsanyz 1 adet mana regen kolye(neck/amulet) elde edersiniz.
    17- agate amulet elde etmek için= 1 amber +1 lapis +1 transmutation orb
    citrine amulet icin jade + amber + 1 transmutation orb
    tuquose(oyle birseydi ady) amulet icin ise jade + lapis +1 transmutation orb birlikte satmamyz gerekir.
    18- augmentation orb + resist/armor flask + 1 silah = burada bu recipe silahy, flaskyn türüne göre damageli hale getirir. ekler diyemiyorum çünkü diger tüm statlary siliyor. ama mavi bir silahta i? yapar. cold resist veren flask cold damage, lighting resisit veren flask lighting damage, armor veren flask fiziksel damage ve fire resist veren flask fire damage ekler. burada silah da daha önceden fiziksel,fire,cold veya lighting damage bulundurma ?arty var. yani 1 mavi silahynyz var. 1 tanecil staty var o da 3-6 fiziksel damage. bu silahy armor flask ile enchantlarsanyz 5-8 damage olur silahon damage i. ayryca flask ile tekrar tekrar denerseniz damage eklemeye devam ediyor ama silahyn lvli de yükseliyor. bu talent üzerinde biraz düsündüm. nasyl kullnylabilir diye. anca kendiniz bir silah craftlamak istediginizde silahta fiziksel damage + %fiziksel damage isterseniz alternation ile fiziksel damage tuuturdugumzuda bu recipe ile damage i yükseltip sonra augmentation orb ile %fiziksel damage gelmesini umabiliriz.



    6. BÖLÜM: PASYF TALENT TREE rehberi(keystone)

    öncelikle talent tree icin bir rehber hazyrlamak neredeyse bir kitap yazmak gibi olacagyny farkettim. ?ekilsel olarak talent tree üzerinde resimlerle ve yazylarla acyklamalar hazyrladym. sonra baktym cok karysyk oldu. Bunun yerine genel olarak bazy talent tree puan verme manty?y üzerinde durmayy, sonra talent tree üzerindeki bazy spesifik talentleri acyklamayy uygun buldum. ?uan bir ön giri? olarak talent tree hakkynda biraz birseyler yazacagym.

    genelde özellikle yeni ki?ilerin sorduklary neye verelim sorusu var. oyundaki yeni ki?iler genelde tüm talent agacyna hakim olmadyklaryndan yollaryna cykan en yakyn güzel ozelliklere verip paunlaryny harcyyorlar. talent agacynda oyuncunun oyun tarzy ve skillerini destekleyici pasif kysymlary bulmamyz, bunlary acacak sekilde en dogru yoldan! buralara ulasylmasy gerekiyor.

    ayryca verecegimiz puanlar synyrly oldugundan her güzel seye birden sahip olamayacagymyzy da unutmayalym.

    oyun ilerledikçe cogu kişi açtıgı karakteri bırakacak duruma geliyor. bunun sebebi ya damage eksikliği veya defansif eksiklikler nedeniyle sürekli ölünmesi oluyor. bu sebepten özellikle talent agacındaki elemental/chaos resistler ile evasion/armor/es veya life talentlerini yani defansif talentleri lvl 50-60 arasına geldiginizde halletmiş olmanızı öneririm. yani lvl 55 gibi talentteki defansif ozelliklerinizin cogunu acmys olacak sekilde bir yol izleyin. life/es yani bir nevi can talentleri önemli olmakla birlikte diger reisitlerin ve damage reductionlaryn eksikliginde bir anlam ifade etmiyor. 1300 canly bir karakter defans ozellikleri saglam olunca rahat oynarken 3000canly bir baskasy sürekli ölebiliyor. bu sebepten theorycrafting yani bir teori olu?turup onu geliştirme yonunde gidilmesi lazım.

    mesela bir teori kuralym.kafamyzdan düsünelim: mesela fire bir karakterim olsun. curse de kullanayym. hatta 3 curse kullanylabiliyormus. 3 curse atarsam yaratygy kolay keserim. fire damage talentlerinin yerlerini talent agacyndan bakalym. hmm templaryn yeri güzel. peki ben fire y nasyl kullancagym? a)fire arrow b) fireball c) firestorm d)flame bilmem ne e) f)..... gidiyor. hepsi fire skili de oyun tarzy olarak ben firebal kullanmaya karar verdim. uzak menzilden rahat olur diyelim. hmm güzel. critim de olsun. crit vurursam catur cutur yakarym. o da iyi. ha yakma dedik! burning damage ayry bir olay. onunda talentlerine vereyim. kafamyzda oynaycagymyz karakteri olusturuyoruz. simdi siteye girdik ve talent tree basyna gectik. basladyk puanlary vermeye. fire damagelri verdik. crit puanlaryny verdik. burning damage de verdik biraz. toplamda 90 puan harcamysyz. eee nerde defansif ozellikler? haydaa olmady. simdi düsünüyoruz. nerde hata yaptyk. hem burning damage hem 3 curse hemde crit acmaya kalkarsak olmuyor. burada tecrübeli biri syrf crit talent gidildiginde crit pasifleri bile puanlary doldurmaya yetecegini bildiginden ona gore bir ayar ceker. crit damage den vazgecildi. simdi talentten +1 curse ve ring ile +1 toplamda 3 curse talenti yaptyk. simdi oyuna basladyk. ilk lvllerde fireball ile catur cutur kese kese gidiyoruz. curse simdlik lazym degil. biz acalym kenarda dursun diyoruz. ilerde kullanacagyz ya! bir süre sonra artyk yaratyklar ölmemekte direnince curse kullanmaya baslyyoruz. fakat biz oyun tarzyna uygun olmayan bir stil secmisiz bunu simdi farkediyoruz. nedir sorun? hem fireball atacaksyn hem 3 curse dizeceksin... abowww olmuyor. curse dizene kadar yaratyklar saldyryyor. vurmaya kalksam curselemiyorum. zaman harcyyoruz bosuna. tüh burda da hata yapmysyz. bu karakter basarysyz oldu. lvl 50. curse talentlerini sil. fire damage aban filan derken oyun sizi baya zorluyor. i?te bu (uzun oldu ama) duruma düsmemek icin bastan iyi düsünmek lazym. forumlary ve videolary izleyip fikir sahibi olmak lazym.umarym bu ornek icin cok lafy uzatmadym ama genelde herkesin düstügü durumu anlatmak istedim. daha da beter olanlar cok.

    talent verirken basta nelere dikkat edecegiz.

    a- can my yoksa energy shilde mi? yoksa hibrit (ikisini birlikte) mi kullanacaksınız
    b- reisitlerin yerlerini belirleyin. onlara ulasmamız lazym.(son güncellemeler ile bircok yerdeki resistler kaldırıldı, sadece scionun oradakiler duruyor. buda daha cok item bagymlılıgı getiriyor)

    c- yüksek özellik verenleri düsüklere tercih edin. mesela genelde %8 maxlife veren talentler mevcut. ama 2 yerde %14 life veren talentler var!!! daha az talent puanıyla daha cok ozelliklik. mesela her onunuze gelen %8 melee damage i acmaktansa bir yerde %40 damage var onu acyn. birde mesela %14life veren talente ulasmak icin 7 puan bosa verdiniz. onun yerine yakındaki düşük canlar toplamda daha yüksek verebilir.

    d- oyunun baslarynda idealist olup oyun sonunda soul taker (axe bir silah) kullanmak gibi düsünce ile paso axe damagelerine verdigniz diyelim. ama elinizde 2h sword var. soul taker Allah bilir ne zaman elinizde olacak. büyük bir damage bo?lugu olusmus. bu nedenle ozelikle belli bir silah üzerine gitmeniz gerekmiyorsa 2h veya 1h damage yada melee fiziksel damage vs tarzy damageler veren puanlary baslarda acmanyz daha iyi olur.

    e- oyunda armor ve evasion diye 2 alternatif var. birde shadow talent baslangycynyn oralarda dodge diye birsey var.(acrobatics talenti) armor veya evasiona ozellikle yüklenmezseniz, goreceginiz armor takribi %30-50 arasy degisir, evasion ise %40-50arasy degisir.(sadece item üzerinden gidilirse) bunlary cap yapabilmek icin ozel bir hesaplama yapmanyz gerekir. genelde karakterlerimiz 1-chaos damage den , 2- saglam bir fiziksel damage yedigimizde, 3 buzlu bir büyü yiyip donup kalabalygyn icinde kaldygyndan ölür. ayryca bir neck , 1 kalkan ve 2 adet ayakkaby ile spell damage yeme ihtimaliniz baya azalyyor (spell damage dodge veya spell block yapan ozelligi olan itemler mevcut).Talentlerde evasion veya armor icin harcayaca?ynyz talentleri gereksiz olarak gormeyin. hardcore melee bir karakter icin ben armor gidilmesini öneririm. oyunda hem evasion hemde armoru caplemek suan icin pek mümkün degil.

    f- bazy talent pointlere vermek suan icin gereksiz. mesela scionyn talent baslangyc noktasynyn cevresindeki bircok talent point gereksiz. cok düsük ozellikler veriyor. mesela diger karakterlerin ilk 3-5 puany baya etkiliyken scionun cevresinde ilk baslangyçtakiler biraz zayyf kalmys. oralarda cok fazla puan harcamaktansa uzak ufuklardaki güclü skiller daha faydaly olabilir. fakat scionun yeri cok stratejik oldugundan talent treenin bir cok yerine daha az puanla ula?mak mümkün.

    6.1: Talentlerdeki Bazy Özellikler

    talent agacynda sol üstten sağ alta dogru ilerledim:

    1- Whisper of doom: normalde 1 adet curse kullanylabilirken bu talent sayesinde yaratyklara 2 tane ayny anda curse atylabiliyor.
    3-minion instability: minionlarynyzyn cany dü?tügünde (%35 ve alty) minion patlyyor ve canynyn %33ünü damage olarak etrafa vuruyor.
    4- eldritch battery: mana kullanymynda mana yerine energy shield harcanyr. bir nevi mana görevi görür ama toplam manaya etkisi yoktur. ayryca reserv yapan skiller yine manadan reserv yapar, Energy shielde etki etmez.
    5-chaos inoculation(CI): normalde chaos damage energy shieldinizden gecer direk canynyzy düsürür. bu talent sizin canynyzy "1" yapyyor ama energy shild chaos damage gecirmiyor. artyk sizin canynyz=energy shieldiniz. +lary ve -leri ile üzerinde cok tartysylan bir talent. baslarda energy shildinizi arttyamadan sorun aysayabilirsiniz.bu arada disipline aurasy tam size gore.
    6- pain attunement: oyunda low life demek %35 altyndaki canlar icin kullanylan bir ifade. canynyz %35 in altynda ise spell damageiniz %30 artyyor. bunu genelde shav... (chestin ady aklymda degil) itemi ile birlikte kullanyp CI talentini acmadan kullanyrlar.
    7-ghost reaver: life leech energy shildinizi doldurur, canynyza etki etmez.
    8-avatar of fire: aslyda elemental damage gidecek okçu ve melee damage akrakterleri icin baya etkili bir talent. tüm damagelerinizi yaryya indirip fire damage yapar. yani cold, lightin ve fiziksel damagelerinizin yarysyny fire yapar. baska da damage vurmaz. artyk hic fiziksel,cold veya lighting damageiniz yok demektir. fire olmayan baska bir damage vurmaz!!!
    9- elemental equilibrium: sizin vurdugunuz elemental damage her ne ise ona karsy yaratyklaryn resistini %25 arttyryrken diger elemental damagelere akrsy yaratyklar %50 resist kaybeder. peki bunu neyde kullanabiliriz. summonerlar icin etkili olabilir. mesela siz cold snap vurursunuz, yaratyklar fire ve lightinge karsy hassasiyet kazanyr. sizin fire vuran minionlarynyzyn damage i artar.
    10-conduit: endurance, frenzy ve power chargelarynyzy partydekiler ile paylasmanyzy saglar.
    11-zealoth's oath: life regeni energy shild regene dönü?türür. CI talent gidiyorsanyz life regen talenlerine verebilirsiniz ayryca life regen aura ve regen toteminde verdigi regenleri energy shildinize ekler.
    12-necromatic aegis: kalkanynyzyn tüm özelliklerini minionlaryza verir. resistler, armor, damage ne varsa minionlaryza etkiler. sizdeki etkisi kalkar. yani artyk kalkanynyzdan size bir yarar yoktur.
    13-acrobatic ve phase acrobatics: %30 dodge ve %30 spell dodge verir. armorunuz ve energy shildiniz yaryya düser. block azaltyr.
    14-ancestal bond: 2. bir totem daha summonlamanyzy saglar. ama sizin skilleriniz damage vuramaz olur. cast edersiniz ama damage vurmaz. ayny anda 2 totem summonlayabilrisniz.
    15-resolute technique: critiniz syfyr olur, ama hic yskalamazsynyz. accuracysi az olanlar ve crit talent vermeyenler icin etkili bir talent.
    17- bloodmagic: daha once üstte anlatmystym(4.Bölümde)
    18- unwearing stance: stun olmamanyza yarar ama artyk hic bir saldyryyy savusturmazsynyz. evasion/miss ihtimali syfyr olur.
    19-iron reflexes: tüm evasion ratinglerinizi armora cevirir. evade ihtimaliniz %5 den fazla olmaz. dexterity normalde evasion artyryr, dogal oalrak da bu talente etki edebilir diye düsünüyorsanyz ne yazykki dexterity armorunuzu arttyrmayacak :(
    20-point blank: proctile damage yakyn yaratykalra daha cok vururken(%50) uzaktakilere daha az vurur.
    21-ondar's guile: procjectile attacklara karsy evade ihtimaliniz %40 arttyryrken melee %20 azaltyr.
    22-iron grip: strength staty normalde melee damage arttyryr. bu talent sayesinde procjectile damagelere de etki eder.
    23-vaal pact: life leech canynyzy anynda doldurur. ama leech miktary %60 azalyr.
    24-mind over matter: yedigin damage in %30u canyndan once manandan gider.


    7.BÖLÜM: CURSELER (01.10.2014)

    Oyunda yaratyklara atylan negatif özellik verip onlary zayyf duruma düsüren büyüler. normalde 1 curse kullanylyr. 2. bir curse atarsanyz ilki silinir. talentten "whisper of doom" ve doedre damning" yüzügü ile +1 curse atabilirmeniz saglanyr. bunlardan her ikisinede sahipseniz yaratyklara 3 curse atabilirsiniz. burada seri bir oyun oynamak isteyenler için sürekli curse atmak sykynty olacagyndan "curse on hit" tarzy gemler ile birlikte kullanylmasy daha etkili olabilir.

    1- Flammability: Fire damage resistini azaltyp yanma(burning) ihtimalini arttırır.
    2-conductivity: lighting resisiti azaltır ve şoklanma ihtimalini arttırır.
    3- critical weakness:(assasin's mark olarak ismi de?i?tirildi) crit ihtimalini ve crit damageini arttyryr. ( yaratyk kestikce power charge ekleme ihtimali eklendi, yaratyklar ölünce can/mana veriyor)
    4-elemental weakness: tüm elemental resistleri düsürür
    5-enfeeble: yaratıgın fiziksel damageini, crit vurma ihtimalini/damageini azaltır ve accuracy miktarını azaltır.
    6- frostbite: frost resisti azaltyr, donma ihtimalini arttyryr.
    7- projectile weakness: projectile damageine karsı yaratıgı zayıf düsürür.
    8-punisment: curselu yaratyk vurdugu adamyn damageini arttyryr.
    9-temporal chain: yaratyklary yavaslatyr, skill effect süresini arttyryr.
    10- vulnerability: yaratık dot damagelerini daha cok yer, daha cok fziksel damage yer, energy shildi daha gec dolar, block ve stun recoverysi azalyr. kysaca daha cok damage yer :P
    11-warlock mark: curse lü yaratyktan life leech, mana leech (attacklar icin gecerli) stun sansıny arttırır, yaratıgın block sansınız azaltır, yaratık ölünce endurance charge verir.
    12-poacher mark: yaratık kesince frenzy charge veriyor. vuruslara mana/life leech eklendi. evasion ihtimali azaltyyor, yaratyk kesince flask dolma miktary artyyor.


    MASTERS (isimleri: haku, vorici, elreon,catarina, vagan,tora, zana...)

    8 tane master var. her masteryn özelligi farkly. genelde itemler üzerinden yeni stat ekleme şeklinde etkileri var. kimi mapler üzerine ustalaşmayı, kimide soket/link yapma üzerine ustalaşmayı. masterlarınızdan biri 6 lvl e ulaşana kadar hideout da 2 master bulunuyor. sonrasynda 3 master bulunabiliyor. bu size bu masteryn daily questleri ile extra masterlarynyza lvl atlatma sansy sunuyor. istediginiz mastery istediginiz zaman hideoutunuza ekleyebilirsiniz. fakat hideouttaki sınırlama yüzünden hideoutunuzdan bir mastery yollamanyz gerekiyor. burada tek bizi engelleyen ?ey ?u: eger masterynyz lvl5 ise ve bir miktarda lvl6 ya yakla?my?sa, hideouttan bu mastery yolladygynyzda lvl 5 Xp miktary syfyrlanyr. 5lvl ve 20000 fazla xp varsa, hideouttan attygynyzda 5 lvlde 0 xp ile hideouttan çykar. fakat bu sizin hideoutunuzda 5 masteryn eşyasy bulunabiliyor ve craftlarynyzda kullanabiliyorsunuz.



    8.BÖLÜM: ITEM FILTER:
    The awakening patch i ile birlikte oyunda script yazarak düşen itemlerin renklendirilmesi ve bu sayede toplamak istediigniz itemleri gözden kacırma ihtimalinizi azaltmanız mümkün. internette hazır scrpitler var. neversink item filter diye aratirsaniz cok yaygin bir filter mevcut. hazir olanlardan birini alip kullanin. belgelerim/games/pathofexile içine bu scripleri .filter uzantili notepad seklinde kaydedin. sonra option a girip UI kisminda en altta filter kisminda kaydettiginiz scripti seçin. bu kadar.


    9. BÖLÜM: GOLEMLER:

    5 golem var.
    kysaca:
    fire/flame: size damage verir.
    ice: size crit ve accuracy verir
    chaos: daha az fiziksel damage almanyzy saglar.
    Stone: life regen verir.
    Lightning golem: attack ve cast speed verir , arada hasariniza ufak bi lightning damage ekler.



    10. BÖLÜM: DAMAGE(HASAR) HESAPLAMA (DPS)

    Kisaca anlatmaya çalisacagim. mesela silahinizin statlari su sekilde olsun.

    fiziksel damage: 10-20
    fire damage: 6-10
    attack speed: 1.6

    talentten increased damage olarak 30,23,27,35,16 increased damage topladiniz. (toplam 131)
    attack speed olarak talentten 80 topladiniz

    skill gem üzerinde %130 base damage yaziyor.

    kullandigniz support gemlerde %30 more, %25more ve %40 more damage ve %23 less damage veriyor.

    simdi hesaplayalim:

    silah damagelerini toplayip 2ye bölün , ortalama damagei bulursunuz. bunu attack speed ile carparsak silahin DPS ini bulmus oluruz.

    10+20+6+10= 46
    46/2 = 23
    23 x 1,6 = 36,8 silahin DPS i


    simdi more damage ile increased damage farkli seylerdir. onu aciklayim sonra hesabimiza devam edelim.

    increased damageler toplanir, more damageler çarpilir.


    mesela üstteki örnekten devam edelim:

    kullandigmiz skill gem %130 diyordu. bu su demek 1,3 kat fazla.

    36,8 dps x 1,3 = 47,84

    talentten topladigimiz increased damageleri üstteki gibi toplamamiz yeterli: 131 idi

    47,84 x 1,31=62,67 dps

    simdi gemlerdeki more ve less damagelere gelelim:

    burda more damageleri toplamiyoruz. üstte increased damageleri toplayip çarpmistik, more damage yaziyorsa ayri ayri çarpilir: (%30 more demek 1,3 kat demek, %25 more demek 1,25 demktir. ortaokul matematigi :))

    62,67 x 1,30 x 1,25 x 1,40 = 142,57 dps

    birde %23 less vardi: birseyin %23 azalmasi demek %77oraninda vurmasi demek (100-23=77 )

    142,57 x 0.77 = 109,78 dps

    burada 2 durum daha etkilir:

    1- hit sansiniz. mesela hit sansiniz %80 ise 10 vurustan 2i iskalanir demektir. bu da dps i etkiler: bu durumda dps 109,78 x 0.8 = 87,8 dps olur.

    2- crit ve crit multiplier etkileri var.

    mesela %30 crit ve %250 crit multiplier olsa:

    bu su demek 10 vurustan 3 ü 2,5 kat vuruyor. matematiksel olarak su sekilde yansir:

    87,8 x (1+ (2,5x0,3) =

    87,8 x 1,75 = 153,65 DPS
    hayirli olsun


    EDİT: attack speed i unutmusum: 80 idi

    153,65 x 1.80 = 276,57 iste sizin dps'ini bu :D


    BÖLÜM11: YARARLI SİTELER

    poetrade : ticaret, item alıp satmak için
    Path of Exile Wiki
    Path of Exile Wiki
    https://pathofexile.gamepedia.com/Path_of_Exile_Wiki
    : poe nin wikipediası
    : unique item listesine buradan ulaşabilirsiniz
    GitHub
    Openarl/PathOfBuilding
    https://github.com/Openarl/PathOfBuilding
    : talent agacının düzenleyebileceginiz bir uygulama
    https://poe.mikelat.com/ : auraların reserv durumlarını hesaplamaya yardım eder

    autohot key programı: bu program ile bircok macroyu poe de kullanabilrisniz. forumlarda yeterince rehber var bu konuda.
    : prefix suffix listeleri

    poeaffix.net/ :prefix-suffix sitesi

    poedb.tw/us/ : başka bir poe database sitesi
    .
    .
    .
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi druen -- 26 Temmuz 2018; 10:15:37 >







  • Çok başarılı bir rehber olmus abi emeğine ellerine sağlık :)))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RowTzNox

    Çok başarılı bir rehber olmus abi emeğine ellerine sağlık :)))

    tesekkür ederim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: druen

    quote:

    Orijinalden alıntı: RowTzNox

    Çok başarılı bir rehber olmus abi emeğine ellerine sağlık :)))

    tesekkür ederim :)

    Alıntıları Göster
    Oyuna yeni başladım Türkçe güzel bir rehber bulamamıştım hatta aklımda istek forumu açmak vardı teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: druen

    quote:

    Orijinalden alıntı: RowTzNox

    Çok başarılı bir rehber olmus abi emeğine ellerine sağlık :)))

    tesekkür ederim :)

    Alıntıları Göster
    gerçekten ellerine sağlık çok yararlı bir rehber olmuş. :)

    mesela ben öldüğümüzde resist gittiğini bilmiyordum cruelde bendekiler nerdeyse eksiye düşmek üzere bu kötü oldu benim için değilmi :( %70 lerdeydi flame resist şimdi 10

    birde mesela partydeyken düşen itemlerin bazıları bana kapalı oluyor aldırmıyor oyun bu neye göre belirleniyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saranghapanida -- 5 Kasım 2013; 15:39:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: druen

    quote:

    Orijinalden alıntı: RowTzNox

    Çok başarılı bir rehber olmus abi emeğine ellerine sağlık :)))

    tesekkür ederim :)

    Alıntıları Göster
    güzel rehber.

    takas oranları icin birkac yardımcı site;

    orbların birbiriyle takas oranları : poeex.info

    skill gemlerinin orblar ile takas oranları : poegems.info

    uniquelerin orblar ile takas oranları : poespreadsheet.blogspot.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Westside26

    Oyuna yeni başladım Türkçe güzel bir rehber bulamamıştım hatta aklımda istek forumu açmak vardı teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Güzel rehber başkan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady Sylvanas Windrunner

    Güzel rehber başkan.

    Alıntıları Göster
    Guilde alıcak var mı ? Globaldan türk aradım ama bulamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Westside26

    Guilde alıcak var mı ? Globaldan türk aradım ama bulamadım.

    aksam bizle baglantıya gec, yer varsa alalım. guıld max sayıya ulastı, 30 kisiyiz. kapasiteyi arttırcaz, calısmalarımız devam ediyor. token ile kapasite artıyor. guilde token bagısı lazım. 3-5 token verse herkes yeter aslında :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saranghapanida

    gerçekten ellerine sağlık çok yararlı bir rehber olmuş. :)

    mesela ben öldüğümüzde resist gittiğini bilmiyordum cruelde bendekiler nerdeyse eksiye düşmek üzere bu kötü oldu benim için değilmi :( %70 lerdeydi flame resist şimdi 10

    birde mesela partydeyken düşen itemlerin bazıları bana kapalı oluyor aldırmıyor oyun bu neye göre belirleniyor ?

    öldügünde xp gider, ölünce resisit azalmaz.

    cruelde ve merciles seviyesine gectigin anda resisit azalır. olmekle alakası yok.

    party liderinin 3 secenegi vardır:

    freeforall: isteyen istedigini alır

    kısa süreli izin: kısa süreligine item bir kisiye acıktır, bu kişi almazsa sonra herkese acılır

    devamli izin: burda item bir kisiye acılır digerlerine acılmaz. yani itemi gri gorursun ama sana aldırtmaz. sana düşeni de baskası alamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi druen -- 5 Kasım 2013; 17:17:59 >




  • arkadaşlar bende neden 6 tane sınıf var ?Sizde de öylemi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hopy GC

    arkadaşlar bende neden 6 tane sınıf var ?Sizde de öylemi ?
    Scion sınıfı oyunu bitirince açılıyor dostum

    Rehber güzel olmuş eline sağlık. Benim de bir sorum olacak. Bende "melee splash" gemi var. Ben bu gemi zırha taksam çalışır mı ?

    Edit: Şimdi inceledim support gemler sadece aktif gemleri güçlendiriyormuş, karakteri değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Brunderthik -- 6 Kasım 2013; 0:19:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brunderthik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hopy GC

    arkadaşlar bende neden 6 tane sınıf var ?Sizde de öylemi ?
    Scion sınıfı oyunu bitirince açılıyor dostum

    Rehber güzel olmuş eline sağlık. Benim de bir sorum olacak. Bende "melee splash" gemi var. Ben bu gemi zırha taksam çalışır mı ?

    y o ben kullandımda özelliklerini anlamadım fazla :)

    ne işe yarıyor bu tam olarak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saranghapanida -- 6 Kasım 2013; 0:48:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saranghapanida

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brunderthik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hopy GC

    arkadaşlar bende neden 6 tane sınıf var ?Sizde de öylemi ?
    Scion sınıfı oyunu bitirince açılıyor dostum

    Rehber güzel olmuş eline sağlık. Benim de bir sorum olacak. Bende "melee splash" gemi var. Ben bu gemi zırha taksam çalışır mı ?

    y o ben kullandımda özelliklerini anlamadım fazla :)

    ne işe yarıyor bu tam olarak?

    Alıntıları Göster
    oyunda 3 zorluk derecesi var. normal,cruel ve merciless. normalde sıkıntı yok ama cruel ve mercilesde olurseniz xp kaybedersiniz. ayrıca cruelde -30, mercilesde -40 resistancelarınız düser. hatta eksilere düser. oyun baya zorlasır. ayrıca lvl atladıkca armor/evasion icinde farklı bir durum var. mesela 1000 armor 30 lvl icin %60 dmage reduction(damage azaltma) verirken lvl60 icin %20lere düser. yüksek lvllerin armor ve evasion gereksinimi yükseliyor.


    bu yazdığınız olayı denedimde resist gitmiyor galiba ya yanlış bilgi olabilirmi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saranghapanida

    oyunda 3 zorluk derecesi var. normal,cruel ve merciless. normalde sıkıntı yok ama cruel ve mercilesde olurseniz xp kaybedersiniz. ayrıca cruelde -30, mercilesde -40 resistancelarınız düser. hatta eksilere düser. oyun baya zorlasır. ayrıca lvl atladıkca armor/evasion icinde farklı bir durum var. mesela 1000 armor 30 lvl icin %60 dmage reduction(damage azaltma) verirken lvl60 icin %20lere düser. yüksek lvllerin armor ve evasion gereksinimi yükseliyor.


    bu yazdığınız olayı denedimde resist gitmiyor galiba ya yanlış bilgi olabilirmi ?


    sizin resisitler mercileste hepsi 75 ise digerlerinde(cruel ve normalde) artacagından farketmezsiniz. cruelde resisitinizi 50 yapın, merciles mapine gecin bakın neler oluyor. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saranghapanida

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brunderthik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hopy GC

    arkadaşlar bende neden 6 tane sınıf var ?Sizde de öylemi ?
    Scion sınıfı oyunu bitirince açılıyor dostum

    Rehber güzel olmuş eline sağlık. Benim de bir sorum olacak. Bende "melee splash" gemi var. Ben bu gemi zırha taksam çalışır mı ?

    y o ben kullandımda özelliklerini anlamadım fazla :)

    ne işe yarıyor bu tam olarak?

    Melee splash phsycal damage vuran skillerin hasarını azaltarak yanında bulunan canavarlara vurmasını sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lady Sylvanas Windrunner

    quote:

    Orijinalden alıntı: saranghapanida

    quote:

    Orijinalden alıntı: Brunderthik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hopy GC

    arkadaşlar bende neden 6 tane sınıf var ?Sizde de öylemi ?
    Scion sınıfı oyunu bitirince açılıyor dostum

    Rehber güzel olmuş eline sağlık. Benim de bir sorum olacak. Bende "melee splash" gemi var. Ben bu gemi zırha taksam çalışır mı ?

    y o ben kullandımda özelliklerini anlamadım fazla :)

    ne işe yarıyor bu tam olarak?

    Melee splash phsycal damage vuran skillerin hasarını azaltarak yanında bulunan canavarlara vurmasını sağlar.

    Alıntıları Göster
    Konuyu güncel tutmak açısından iyi olmuş başlık. Emeğine sağlık. Guildde nemesis ci varmı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TouchOfSleep

    Konuyu güncel tutmak açısından iyi olmuş başlık. Emeğine sağlık. Guildde nemesis ci varmı?

    Nemesisde oynayan tek ben varim 66 st scion
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EternalKiss

    quote:

    Orijinalden alıntı: TouchOfSleep

    Konuyu güncel tutmak açısından iyi olmuş başlık. Emeğine sağlık. Guildde nemesis ci varmı?

    Nemesisde oynayan tek ben varim 66 st scion

    Alıntıları Göster
    Ign ver ekliyim istersen ben 2 3 tane öldürdüm şuan 3 karakterim var mercilessde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TouchOfSleep

    Ign ver ekliyim istersen ben 2 3 tane öldürdüm şuan 3 karakterim var mercilessde

    Alıntıları Göster
    Güzel rehber olmuş benim de bir katkım olsun şu sitedekihttp://poetools. com/skilltree-planner/ uygulamayı indirip skill ağacınızı kendi iteminize göre tasarlayabilirsiniz çok kullanışlı,sitede başka araçlar da var incelemenizi tavsiye ederim




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.